Korosan is kívánatos

Használt autó: BMW 730 Shadowline 2001

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.04.14. 17.00

Bár nem mai darab, mégis teljes díszben ragyog az öreg BMW. Gazdája véletlenül sem cserélné újabbra.


Röviden – Használt BMW E38 2001

Mi ez?

Német csatahajó, dízelmotorral
Mennyibe kerül? 700 ezer és 2,3 millió forint közötti áron, állapottól függően
Motorválaszték: 2,5-5,4 liter és 142 – 240 kW között nagy a választék
Mi van helyette? Nehéz hasonlót találni, a korabeli, hasonló Mercedes nem volt épp a legsikeresebb, az Audi akkor pedig még nem ebben a ligában játszott


– “Hallottál már német szamuráj kardról?”
– “???”
– “És japán autóról? Váháhá…”
Nagyjából így kezdődött a beszélgetésünk az alábbi BMW tulajdonosával. Mondhatjuk, hogy elfogult, de az autót elnézve, talán van is miért.

2001-es, de teljes fényében ragyog

Miért vegyünk ilyet?

Ugye ez nem kérdés? Nézzük végig újra azt a képgalériát. Hatalmas, elegáns, hasznos extrákkal púposra tömött és baromi kényelmes ez az autó. Ráadásul még erős és megbízható is. Egy olyan autó, amiben jól érzi magát, aki benne ül. Akár elöl, akár hátul. Gazdája is ezért tartja.

Előélet

Gondolnák, hogy ez a német autó a francia követségen szolgált? Pedig állítólag igen. A kis zászlótartó biszbasz még mindig ott díszlik az oldalán. Az viszont már nem annyira meglepő, hogy a kilométeróra szerinti 300 ezres futásteljesítmény messze áll a valóságtól. Nagyjából egy 100-as veszett el belőle a tulaj szerint. A visszatekerésről a műszerfalban lévő chip árulkodik, ha sérült a gyantaborítás, akkor biztosak lehetünk benne, hogy átvertek. És itt árulkodik is. 

Ekkora méret mellett nem meglepő, ha kényelmes belül

Kérdés, mennyit számít a futott kilométerek száma, ha különben az autó rendben van. És ebben minden rendben van, a ZF váltó fennakadás nélkül teszi a dolgát, a motor, turbó szintúgy. Bent is hasonló állapotok uralkodnak, a bőr tartja magát a hátsó fotelek kényelmesebbek az otthoni pamlagnál, és a borítások, gombok, kapcsolók is baj nélkül átvészelték az elmúlt éveket. Pedig a kilométeróra tanúsága szerint nem nitrogénnel töltött fóliasátorban töltötte az idejét az autó.

Ezt élvezet vezetni

A motor, turbó még az eredeti, hozzá sem kellett nyúlni, a mai napig remekül megy. Persze a jó minőségű olajra, olajcserére kényes, de ez nem annyira meglepő, és talán minden motor megérdemelne ennyi törődést.

Filmsztár

Kevés más autómodell szerepelt ennyi filmben, mint az E38-as. A Szállító talán az egyik legismertebb, de a Helyszínelők mellet még James Bond filmben is feltűnik a modell, a hátsó ülésről távirányítható változatban. Így ni:
A hátsó ülésről vezetésnek sosincs jó vége:

Gondok bajok

A modellre jellemzőek az elektronikai anomáliák, a rendszer a fáradó, oxidálódó elektromos csatlakozások miatt néha félrebeszél, olyan hibákat jelez, amelyek nincsenek is. A korabeli navigáció ugyan még működik, de már nem sok haszna van így 2014-ben. A futómű is kényes, itt a kormányösszekötő tolórúd, a lengőkar, és a szilentek kiálthatnak csere után. Jó tanács a tulajtól: ha lengőkart cserélünk, sokkal jobb minőségű szilentet kapunk vele, mintha csak magát a szilentet vennénk meg. Ki érti ezt?

A 300 ezerhez nyugodtan hozzá lehet csapni egy százast

A korabeli benzinesek közül pedig a 2,8-as, 24 szelepes motorjával kell jobban vigyázni, ott a gátszakadás okozhat katasztrófát.

Költségek:

Fogyasztás szempontból az E38-as ezzel a motorral gázolajból 10 liter körüli mennyiséget nyakal be 100 kilométeren. nagyjából ezt az átlagot adja a spritmonitor.de oldal is, ott 7,8 és 10,7 liter között szórnak az átlagfogyasztások. Még éppen a fájdalomküszöb alatt. De nem is az üzemanyag, ami a leghúzósabb tétel, ha öreg BMW-t tartunk a háznál. Az egyik legkomolyabb és legértelmetlenebb tétel a csomagtartó nyitójának hidraulikaolaja, amelyből annyi kell, hogyha pálinka lenne, még be sem tudnánk tőle csiccsenteni, de kifizetni több tízezres tétel. Sose legyen rá szükség. 

A beépített telefon is hibátlanul működik

Mennyibe kerül?

Ennyi idős E38-as BMW-t nagyjából 700 ezer és 2,2 millió forint között lehet itthon kapni, de a reális a 1,5-2 millió. Értelemszerűen a 700 ezres nem az év vétele, azt talán nem is érdemes megvenni. Akit a külföldről behozás sem rettent el, az azt is észreveheti, hogy a német oldalakon egy E38-as áráért akár 2005-ös X5-öst is lehetne kapni. Talán nem véletlen, hogy ennyire jól tartja az árát az öreg 7-es. 
Ja, majdnem elfelejtettem: az autó nem eladó!

Szavazás

Kéne öreg BMW? Igen, nem? Na és mennyire igen, mennyire nem?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Guevara

    Az első rendszámot elnézve törve volt az eleje. A táblát nem lehet megjavítani…

  • Nick Árpi

    “a bőr tartja magát”
    Hát igen. A cikkíró igen finoman fogalmazott.

  • v_johny

    Guevara:

    Azért egy rendszámtáblából megmondani hogy valami törött volt… Hát… Szerinted egy ilyen kaliberű autónál tétel lenne egy javítás esetén az a plusz pár ezres amiért kapnak rá új táblát? Nem lehet hogy az elmúlt 12-13év egy-két benézett parkolásainak nyomát látni azon a rendszámtáblán??? “Jobb” hipermarketek parkolóiba 3-4 eset után ilyenné hajtogatják a táblát a hosszabb autókon (is), és akkor még szerencsés az eset hogy csak a tábla rogyott…

  • Guillotinee

    Guevara!

    Az én rendszemtáblám is ilyen.
    Koccantam 30 körül.
    Még csak a lökhártó sem lett cserélve se javítva se fényezve.

  • menőmanó

    Ha ingyen adnák sem kéne. Biztos elfogult vagyok én is. :)

  • sebastian

    “A korabeli Audi még nem ebben a ligában játszott” Igen, mert már akkor is jobbak voltak :-) Nekem az e38 annyira nem jön, be a Bangle féle E65 annál inkább. Az kéne. Ez nem.

  • zoldfulu2000

    Ez az autógyártás egyik remek időszaka, eléggé későn, de igen csattanós választ adtak a bajorok a japán kihívásra. Persze ekkoriban jött ki az első A8as is ami meglehetősen hathatósan magyarázta el, hogy ők is helyet akarnak nagyok között.

    TKP ebből az időből bármelyik autó (Második generációs LS, első A8, E38 7es, bálnamerci) ma is vállalható lenne formailag és műszaki tartalma révén, ha nem lenne bármilyen kis meghibásodás gazdasági totálkár…

  • nevezessverő

    menőmanó: ezt tökéletesen megértem! ez egy nagyon más világ ;)

  • Guevara

    V Johny: Az én rendszámom is így nézett ki mikor lebontottam az autóm elejét, csak ebből gondoltam. Le lehet cserélni a rendszámot, persze, az okmányokkal együtt párzer forintért, de akkor meg az a gyanús. “Miért lett cserélve a rendszám?” Másrészt ha valaki parklóradarral (ott vannak a szenzorok a lökhárítóban) is így meg tudja nyomorgatni a rendszámot annak csak gratulálni tudok.

  • Guevara

    Guillotine: Hummerrel jársz? :)

  • PAlex

    30-al koccanva lámpát, kereszt merevítőt is cserélni kell, nemhogy a lökhárítót. :)

  • v_johny

    Guevara:

    A rendszámtáblából lehet ám újat igényelni sérülés vagy elvesztés esetén (ha nem mind a kettő veszik el egyszerre). Nem kell az okmányokhoz hozzányúlni, simán pótolják a rendszámot pár héten belül…
    Ezt a parkolóradaros dolgot nem egészen értem: nem mindenkinek van parkolóradar az autóján (sőt), nem hinném hogy tehet arról a BMW tulajdonosa hogy nekigurultak (miközben centizgettek/bénáztak) néhányan-néhányszor az autójának… Vannak olyan lakótelepek is, ahol akkora a hely hogy még normálisan kiszállni sem lehet az autókból, na ott nem csak a rendszámok horpadnak…

  • v_johny

    20km/h-ás ráfutás esetén (pláne ha mindkét autó vészfékez), rogyik/törik sok minden (sajnos személyes tapasztalat). Cserés a lökhárító, hűtőmaszk, motorháztető (rogyik), zárhíd megmozdul, két lámpa KO…

  • Guevara

    Johny: Hát ez az. Miért pont mindenki a rendszámtábláját találná el szerencsétlen BMW-nek? Pedig jó nagy felülettel bíró autó. Szóval sok itt a gyanús dolog. Nem mintha nem volna mindegy persze.

  • Guillotinee

    Alex!

    Neked biztosan!
    A 7-es Golfon amibe bele mentem kellett is.

    Guevara!

    Range Roverrel!

  • Guillotinee

    Kételkedőknek ezt a videót ajánlanám.
    Ez nem 30-al van.
    Itt már kell cserélni ezt azt…

    http://m.youtube.com/watch?v=v8gOp37dXm8

  • Guillotinee

    Vjohny!

    Két lámpa még itt se k.o. pedig ez nagyon nem 20km/h és nem is ráfutás.

  • subtotal

    Nem értem miért ennyire fontos, hogy törve volt-e az eleje vagy sem, az autó nem eladó, akkor meg?
    Pár dolog a cikkhez:
    – Shadowline miért ennyire fontos kiemelni, ha utána egy szó nincs róla mit is jelent? Amúgy 730d, ki kellene írni, mert volt belőle 730i is,
    – ez úgy nézem egy LCI-re átépített darab, csak kimaradt a 16:9-es “nagy” navi
    – Egy váltófelújításnak mindenképpen kellett már történnie, ha most ennyire rendben van

  • v_johny

    Guillotinee:

    – Lökhárító cserés itt is (ha csak nem darabokból összehegesztett vackot szerelnek vissza);
    – Motorháztető rogyott;
    – Sárvédő is rogyott;
    – Piszkosul jó a szemed ha Te innen el tudod dönteni a lámpák állapotát… Én nem látom hogy a plexi sérült-e, azt sem hogy az elektronika a lámpában rogyott-e, illetve azt sem hogy a tartófülekből maradt-e ép… Mivel a motorháztető is púposodott, jó eséllyel azok a lámpák nem úszták meg… Tehát még mindig áll az amit írtam…
    Ráadásul ez nem ráfutásos baleset. Ott ugyanis általánosságban igaz az, hogy az első autó vészfékez és emiatt felemelkedik az autó hátulja, az az követő pedig vészfékez és az ő autójának az eleje előre billen. Így van az hogy a ráfutó autó lámpái, motorházteteje sérülnek…
    (A 20km/h-ás ütközés ugyebár nem azt jelenti hogy előtte 20km/h-val haladt a jármű, hanem azt, hogy az ütközés pillanatában még 20km/h-val mozgott. Ez különbség, ez nagy különbség.)

  • v_johny

    Guevara:
    Hát az első lökösön a rendszámtábla a legkönnyebb célpont, azért az kapja a legtöbbet. Ráadásul az a legszebb, amikor vonóhoroggal toltnak neki…

  • Guillotinee

    Johny!

    A lámpák az ütközés után is világítanak.

    Igen itt valóban cserés minden amit leírtál csak ez nem 20km/h val ütközött hanem jóval többel.
    Ez a különbség!

    Meg aztán nem fogom bizonygatni h amikor a városban koccantam 30 körül a rendszámtábla hajtogatáson kívül nem lett semmi károm hiszen nem nektek nem kellett kifizetni!:)
    A Golfnak viszont szépen eltűnt a hátulja.
    Tehát ti gondoljatok amit akartok én meg tudom mert átéltem azzal az autócal amit azóta se kellett javítani.

    Azért ezt a videos ütközést megnézném más személyautóval hova tűnne el az eleje….

  • Guevara

    subtotal: a “Mi ez?” kérdés válaszában ott van hogy “dízelmotorral”, így nem lehet 730i. De a fordulatszámmérő meg a hathengeres motor minden kételyt eloszlat.

  • attilab

    Az első magyarországi tulaja voltam a kicsikének, 2001-ben :) úgy árulták, hogy 100e alatti km volt benne, ráadásul ismerős. Kiderült hamarosan, hogy 100 ezret biztos pörgettek akkor rajta. Volt rajta turbó csere akkoriban. Később bátyám autója lett, még sokáig használta. Szerettük nagyon.

  • attilab

    Az is lehet, hogy már 2002 volt? Nem emlékszem pontosan.

  • attilab

    Viszont zászló tartó tuti nem volt rajra! Visszakerestem a képeket. És 2001-ben már megvolt az autó.

  • v_johny

    Guillotinee:

    Nekem aztán nem kell bizonygatnod semmit… Anno az én lámpám is világított ütközés után. De attól még mert világít a lámpa nem jelenti hogy nem cserés… Ha repedt a plexi, ha törtek a fülek, ha a fényvetőt mozgató elektronika szétment (vagy a mechanika sérült benne)…

  • Gianniz

    A bőrüléses autó az nálam az a kategória, amit vagy valóban gazdagként csak újautóban – max 3 éves korig használjon az ember, mert utána ótvar repedezett hányás lesz úgyis.

    Aki meg egy ilyenbe beleül, lelke rajta.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.