Használt autó: mit tudnak a legolcsóbbak?

Kaland: Ladát veszünk százezerből!

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.04.12. 08.00

Nekiálltunk 100 ezer forint körüli használt Ladákat nézni, szerkesztőségi totemállatnak. Mit tud egy benzin-gázos 2107, 99 ezer forintért?

Miután olvasóink megszavazták, hogy öreg BMW helyett valamilyen használt Ladát vegyen a szerkesztőség, a használtautó-piac mély iszapjában kotorva megtört a lendület. A vételár limitje 100-200 ezer forint, ebből kell olyan autót találni, amely csak fél lábbal van a bontóban.

Kéne bele az LPG, 410 forintos benzinnel a legalább 10 literes városi fogyasztás hamar elvenné a kedvünket az autótól

Ladát keresve vörösre néztük a szemünket a használtautó-hirdetési oldalakon. Mivel Ukrajna felől felszippantották az állomány jó részét és rengeteg autónak a korrózió miatt el kellett engedni a kezét, a kínálat szűkös. Ráadásul mi inkább 100, mint 200 ezer forintból szeretnénk megúszni a dolgott és Samara sem jön szóba, mert hiába modernebb, kényelmesebb, takarékosabb autó, minket nem fog meg. Nem hátul hajt, nem jó benne sebességet váltani.

Parasztmerci, kevés vizsgával

Ezért is volt öröm ráakadni egy 1990-es 2107-re. Parasztmerci kéthavi vizsgával, hivatalos benzingáz üzemmel, a Ladákon gyakori vonóhoroggal. Most 99 000 forintos fix áron van fent a neten, de nemrég még 149 000 forintért nézegettük ugyanezt az autót.

Alább a szerkesztőségi levelezés róla:

Tárgy: Álom Lada, 99 ezer Ft

Ezt ma meg kell nézni! Ha élőben is ilyen gyönyörű, irány Genf, Frankfurt és a Fény Városa! (Szörényi András)

Pont, mint a Zuk volt. Egy istenverte szar, ami soha nem fog menni, és mindenki gyűlölni fogja:-P (Földes Attila)

Gyönyörű, alig rohad. Majd húzlak benneteket Párizsba az elektromos Golffal. (Rácz Tamás)

Mindig ezek a negatív hullámok. (Kovács Miklós)

Az elektromos Golf engem is jobban érdekel. (Nagy Gergely)

Nagyjából 117 ilyen Ladát lehet venni az árából, de ha megpakoljuk a vezérautó csomagtartóját mindenféle földi jóval, a hátsó üléssort pedig dekoratív hoszteszlányokkal, akkor is 113:D (Erdős Norti)

Én nyáron leforgatnám a Pogány Madonnát, ha megvesszük! (Nagy Dénes)

Adom hozzá a füredi szállást és egy hordó kövidinkát! (Szörényi András)

Yeah. Ha a vásárlás mellett döntünk, akkor színt kell vallani. Hányan vállalnánk a jövőben a gyermek felnevelésének, és gondozásának költségeit? (Kovács Miklós)

Büszkén lennék az egyik mostohaapa:) (Erdős Norti)

Köszönöm, nekem már van öreg szarom, én inkább abba tolnám a tallérokat. (Földes Attila)

40 ronggyal beszállok a pelenkába, másodika után. (Szörényi András)

Már látom a cikkeket:-)  Kamu vizsga, 100 ezerért – balekkörkép
A rendőr megint megzsanettozott – a répa rossz oldaláról jelentjük
Kiestem a Ladám alján – hogyan élj túl egy esést 100-nál
Lada ingyen elvihető – ráfizettünk. (Földes Attila)

Ezt mind jól olvasnák és menne a Facebookon is! (Nagy Gergely)

A kocka Ladából a végén akár villanyautót is csinálhatunk, de ha csak feleennyi cikk kijön belőle, már az is jó. 99 ezerért annyira vonzó, hogy elmegyünk megnézni. Pest határában találkozunk az úrral, összetegeződünk. Egy hete vittem lejjebb az árát – mondja a hirdető.

Rozsda, rozsda és kartergáz

Rokonszenves ember, nemrég épült ház, rendezett porta. Apósa bízta meg autója eladásával, ezért szerepel a hirdetésben az első tulajdonostól kitétel. A kocsi éveket állt felbakolva, amíg gazdája Kazahsztánban dolgozott a földgázvezeték építésén. Szerencsére ő nem nyomorodott vagy halt meg a tengizi munkavállalásban.

Balra Gajdán úr, a szakember, én csak reménykedem. A rozsda megette, amíg a kezünk elér

Járó motorral vár bennünket a 2107, fülre szépen duruzsol. A motorháztető alatt először a rugótornyokat nézem meg, ránézésre nincsenek szétrohadva. Szomorúbb a helyzet a küszöbbel, amit az eladó el is mondott a telefonban. Nemcsak a külső és a belső küszöb rohadt szét, de az autó alja is, ameddig akna nélkül belátunk. Korrodáltak a csomagtér alatti lemezek is.

Olcsó és ésszerű használt autók

200 ezer Ft körül a Swift a legjobb autó, de van más is, amit érdemes megnézni

200 ezer Ft körül a Swift a legjobb autó, de van más is, amit érdemes megnézni


Aki 200-250 ezer forintig néz autót, de velünk ellentétben egy minél józanabb, csekély költséggel fenntartható autóra vágyik, az leginkább is Suzuki Swiftet vegyen! Kicsit többért, 250-300 ezer forinttól kapható a Swift előnyeit kínáló, de masszívabb karosszériájú Wagon R+ (amely légzsákkal, Opel Agilaként négyből három csillagot kapott a törésteszten).

A Suzukin kívül alternatíva minden európai kis vagy kompakt autó, amely tömegével készült, ezért van hozzá olcsó és bontott alkatrész.

Ezen felül a szelekció alapja a rozsdavédelem és az autó kora legyen, mert a futásteljesítmény leginkább az autó korával limitálható.

Jónak jók az öreg japán autók, de ezekről is lerohad a kasztni

Jónak jók az öreg japán autók, de ezekről is lerohad a kasztni


Telitalálat lehet a Citroën Xsara, mert negyedmilliós kerettel 6-8 évvel fiatalabbakat találni belőle, mint F Astrából, amely szintén értelmes megoldás. Aki Astrát néz, az ugyanezzel a lendülettel kereshet első szériás Vectrát is, amelynek rozsdavédelme pont ilyen silány, viszont az 1,6-os motorral fogyasztása, alkatrészára és mechanikájának megbízhatósága is hasonlóan jó

Negyedmillió forinton belül maradva a farmotoros korszak utáni Škodák közül a Felicia jön szóba. Ha nagy csomagtér kell, akkor ezek kombiján kívül a Ford Escort Turnier is megéri a kutatást, amelyből az 1995-ös modellfrissítés utáni autók a legjobbak, de a rémes vezetőüléstől az autó már az 1992-es átdolgozással megszabadult, amikor az ovális hűtőnyílásra váltott.

Endoszkópos vizsgálat nincs, a motor kopottságát a kartergázból próbáljuk megsaccolni. Kihúzom az olajnívópálcát: minden lelkesedésem dacára látom, hogy pöfékel rendesen, még az olajbetöltő nyílás alól is tolja ki a kartergázt.

Biztatóan működik

Beszállunk, az autónak rögtön akad egy rejtett tartaléka: ötfokozatúra cserélték benne a váltót. Az övért kotorva vízbe nyúlok, úgy látszik, előző nap esett errefelé vagy lemosták a kocsit. Először az eladó vezet, aztán cserélünk. A váltó recsegés nélkül, szépen veszi a fokozatokat, gázadásra nem fullad be a motor, korrekten húz.
 

Ladát többnyire vidéken találni, sok a fővárosi szerkesztőségtől távol meghirdetett autó. Szerencsénk volt, ez a 2107 Pest határában vár vevőre

Egyedül a búgó differenciálmű aggaszt, de egy olajcsere nem a világ és a mechanikához is hozzá tudunk nyúlni, ha cserélni kell. Az autó azon a szinten fékez és kanyarodik, amit egy 24 éves Ladától elvárhatunk. Az első féktárcsáknak alig van válla, érződik a kockán, hogy sokáig jó dolga volt, csak pár éve fordult rosszabbra a sora. A próbaút után az autó még mindig ígéretes.

Még megnézünk párat

Nagy szerencse, hogy hárman mentünk, mert én ott helyben leelőlegezném. Gajdán Miklós viszont felméri, hogy ekkora rozsdás fémtömeget csak úgy lehet egészséges lemezre cserélni, ha egy karosszériás műhelyben a megfelelő pontokon rögzítik a kasztnit. Otthon ehhez nincs hinterland, így viszont elmegy a bódé, ha kivágjuk belőle az egész alját a két ajtóoszlop között.

Gyakorlatilag az autó alját újjá kellene építeni, ami Erdős Norti és Kovács Miklós szűkebb pátriájában, tiszadobi árszinten is akkora kiadás, hogy egyelőre nem csaptunk egymás tenyerébe. Megnézünk még pár autót, de nagyon egyben kell lennie annak a Ladának, amely kiüti nyeregből az ötgangos, hivatalos gázüzemű 2107-est, csupán 99 000 forintért.

Kommentek

  • Guevara

    Srácok, miért kell erőltetni ezt a Lada projektet? Amúgy is olyan régen vakaróztok már ezen hogy azóta össze lehetett volna gyűjteni a zsét valami nemLadára aminek nem estek ki az alján. A Lada a múlt, jó volt, szép volt, emlékét örökre a szívünkbe zártuk, ma már irgalmatlan szopáshalmazt vesz a nyakába aki eddig Ladaszűz volt. Akihez vadonatújan került és még mindig együtt él vele az már nem autóként tekint rá, az ennek megfelelő gondoskodás pedig kell az ilyen öreg vasaknak, mert anélkül rövid időn belül elpusztulnak. (Lásd konkurens lap “szerkesztőségi” Ladájának példáját)
    Ha jót akartok, meg persze olvasottságot, akkor vegyetek egy tisztességes nyugati (vagy japán, amerikai stb) youngtimert nemszázezerért.

  • Kempelen10.

    Borzasztó egy foscsimbók ez gyerekek. De én bátorítalak titeket. Miért spórolnátok, ha nem ezért?

  • a.szorenyi

    Mivel nekünk az olvasottság is fontos, nem vehetünk 240es Volvót, Sierrát vagy más még oly vonzó nyugati, amerikai vagy japán youngtimert, mert azt sokkal kevesebben olvassák, mint a ladás anyagokat. Emlékezz vissza, az egész magyar sajtón átsöpört Button és az Ezeröcsi. A Lada szinte mindent visz, ez a stat. hibahatáron kívül van.
    Plusz kíváncsiak is vagyunk, mire jutunk vele, sokat úgysem kockáztatunk és nagyjából két harmados arányban eleve szeretjük is a Ladákat. Kempelen10-nek köszönjük a bátorítást, reméljük, találunk megfelelőt. Üdv, Szörényi András

  • Guevara

    Button meg az ezeröcsi. Na jah, ahhoz azért kell egy Button meg persze egy ezeröcsi. Százezer egyikre se elég, még külön-külön se, nemhogy együtt. De végül is a Lada meglesz, ha nagyon azt akartok. Egyébként ha már kattint a nép akkor azt jó lenne ha azért tenné mert tényleg érdekes dologról van szó, nem azért mert “úgysincs más”. Tehát az “utóízre” gondolok én, arra hogy szívesen jöjjek, én mint kattintó, a vezess.hu-ra, ne csak jobb híján. Azért ezen javaslom az elgondolkodást. Ugyanez a helyzet a bulvár(os) cikkeitekkel meg az orosz fedkamerás videóitokkal, azokhoz máshol is hozzá lehet férni tonnaszámra. Miért jöjjek én ide ilyenekért? Legyetek már ennél a színvonalnál többek egy kicsit.

  • forestersa

    Azért azt ne felejtsd el, hogy a bulvár(os) cikkek meg az orosz fedkamerás videók, csak egy töredéke az anyagainknak. Én úgy gondolom, hogy bőven van az oldalon olyan írás, amit máshol nem talál meg a kedves olvasó, és érdemes kattintani. ;)

  • Guevara

    Igaz, van más is, szerencsére. A tesztek általában jók, a Forma 1-ben erősek vagytok, bár személy szerint engem nem nagyon érdekel. Az mindenképp pozitív, hogy az üzemanyagár-változásokat mindig időben közlitek, ez hasznos (lehet) az olvasónak, más oldalak már “tesznek” az egészre.

  • Guillotinee

    Norti!

    Jó nagy töredék az!
    kb. a mindenkori napi top 10 fele…
    Viszont a tesztek és a top10-es listák ,estleges érdemes autós hírek jók.

  • oszkopeter

    Legalább még 100-150 ezer Ft mire vizsgás, használható autó lesz belőle. Miért nem vesztek inkább 200 körül egy olyat, amire nem kell (ennyit) költeni. Tapasztalataim szerint 100 ezer Ft a lélektani határ, annyiért általában már csak romhalmazt vagy lejárt vizsgásat lehet kapni. 200 körül viszont már vannak vállalható autók, mondjuk én nem feltétlenül Ladában gondolkodnék, pl. egy jó Zastava sokkal hálásabb jószág, de egy klasszikus 1300-as Daciát vagy Trabantot, esetleg egy jó Skodát vagy Wartburgot sem zárnék ki a mezőnyből. Mondjuk ennyiért nincsenek csodák…

  • japancar

    Tény, hogy erősen rozsdásodik. Az is igaz, hogy szeret farolni, sőt ha csúszik az út akkor elég nehéz vele. De mivel én is hajtottam Ladát, nos nem szidom. Egy időben ez volt a legjobb kocsi a magyar piacon és tényleg bírta (némelyik ma is bírja) a gyűrődést.
    Versenyautónak használni nem lehet! Anno voltak a rallykon Ladák is, de igazából 140-nél többet még az ezerötösből sem lehet kihajtani.

  • japancar

    oszkopeter – 2014.04.14 15:53
    A szocialista országokban a Lada volt a legjobb kocsi. (Ja igen, volt egy széria 1500-as Polski Fiat is.) Akát tetszik, akár nem sem a Skoda, sem a Wartburg nem bírta annyira, mint ezek az igénytelen ruszki dögök.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.