Megbízható használt autók félmillió Ft körül

Használtautó-bemutató: Opel Astra G

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.02.23. 06.00

Adódhat pár baja, de a használtautó-kínálatból a G Astra viszonylag kevés veszélyt tartogat. A választék óriási, az induló árakat lenyomja a behozatal.

Röviden – Használt Opel Astra G
Mi ez? 1997-ben bemutatott kompakt autó, rendkívül széles karosszéria- és motorválasztékkal. 2004 és 2010 között Lengyelországban készült, Astra Classic II néven.
Mennyibe kerül? 370 000 forint körül mérik a legolcsóbbakat, a 2008-2009-es autók ára felmegy 1,3 millió forintig. 700 000 Ft körül már jókat kapni.
Melyik motor jó bele? Egyik benzines sem veszélyes, de talán a láncos, Z14XEP motorkódú 1,4-es legjobb. Dízelként az 1,7 literest vennénk, közös nyomócsöves befecskendezéssel.
Mi van helyette? Például Citroën Xsara, de leginkább is első generációs Ford Focus és Dacia Logan. A Golf IV puccosabb, de több vele a baj, a békalámpás Corolla fapadosabb, de hibátlanul üzemel. Az én tippem a FIAT Stilo és a Chevrolet Lacetti: olcsók, alkatrészáraik alacsonyak, megbízhatóságuk jó és elég sok belőlük a gazdagon felszerelt példány.

Talán csak az első Ford Focust javasoltam annyi használt autót kereső ismerősnek, mint a G Astrát. A kettővel ezelőtti Astra-generáció vállalható kényelmű és biztonságú, tágas, nagyon gazdaságos és mai szemmel is esztétikus használt autó, amelyből nagyon nagy a választék. Jó vétel lehet, de csak ha ismerjük a hibáit.

Karosszéria, utastér

Máig egyedülálló az Opel Astra G karosszériaválasztékának gazdagsága, még a Renault Mégane sem kínált ennyiféle verziót. A három- és ötajtós ferdehátút kiegészítette a szedán és a kombi, illetve a Bertone üzemében összeszerelt kabrió valamint a szép vonalú Coupé. Az Astra padlólemezére épült 1998-tól a Zafira A.

Anno az Euro NCAP töréstesztjén meglett a négy csillag, de az oldalirányú ütközés értékelésénél a has és a medence védelme gyengének bizonyult. A fejet és a mellkast viszont oldalütközésben is jól védte az autó, pedig nem volt oldallégzsák a tesztelt modellben.

Szedán, kabrió, kupé és Zafira néven egyterű is készült a G Astrából

16 éve kezdődött az autó forgalmazása, de a használt G Astrák sem rozsdásodnak. Sem látványosan, mint elődje, sem alattomos helyeken. Ha korróziót látunk, az nagy valósínűséggel egy igénytelenül kijavított baleset nyoma.

A minőségérzet a típus bemutatásakor sem volt jó, cserébe a belső tér nem pusztul le az évek során. Belül a kormány kürtgombja lyukadhat ki idővel, ami a cikkhez kölcsönkért, 120 ezret futott autóban még ép, de az ajtóbehúzó környékén ebben is karcos, csúnya a műanyag.

Szerviztapasztalatok – Mit mond a mester?

Aki hosszú távon tervez az autóval és sokat megy vele, álljon át 15 ezres olajcserére az egy év/30 000 km helyett. 250 ezer kilométert persze a hosszabb periódussal is kibír az összes motor

Aki hosszú távon tervez az autóval és sokat megy vele, álljon át 15 ezres olajcserére az egy év/30 000 km helyett. 250 ezer kilométert persze a hosszabb periódussal is kibír az összes motor


17 éve dolgozom Opel-márkaszervizekben, a G Astra az Opel palettáján belül is elnyűhetetlen autónak számít. 1998-től egy év/15 000 km volt a szervizperiódus, amit a gyár 2001-ben egy év/30 000 kilométerre emelt, mind a dízel, mind a benzines motorokkal. A kedvezményes Szerviz 4+ programban az olajcsere 9990 forintba kerül félszintetikus olajjal és 13 990 forintba 5W30 viszkozitású szintetikussal. Amennyiben a motor túl van 150-200 ezer kilométeren illetve fogyaszt némi olajat, akkor a kicsit vastagabb, 10W40-es, félszintetikus kenőanyagot javasoljuk ügyfeleinknek.

Az Ecotec-motorok olajfogyasztási hajlama főleg az X14XE és az X16XE benzineseket sújtotta, az összes többi benzines és dízelmotort jóval kisebb arányban érintheti. A forgalmiban található motorkódból kiderül, melyik négyhengeres van az autóban.

Saját magamnak a láncos szelepvezérlésű, 1,4 literes benzines motorral vennék használt Opel Astra G-t, amely a Z14XEP motorkódról azonosítható. A szíjas motor halkabban működik, de azon időszakosan költeni kell a vezérműszett cseréjére. A láncot viszont, ha meg nem nyúlik, talán sosem kell kicseréltetni.

Viszneki Ferenc szervizvezető, Opel Maxabo

Sajnos a GM megfúrta azt a modellfrissítést, amivel az autó közelebb került volna a belül sokkal szebb Golf IV-hez. (De a négyes Golf használt autóként csak alkatrészárával és rozsdavédelmével van a G Astrával egy szinten, megbízhatósága közel sem ilyen jó.)

Fogyasztás, motorok

Hosszú pályafutása során a G Astra rengeteg motorváltozatban készült, az országúton valóban 4,4 literrel elgurítható Eco4 dízeltől a kétliteres, benzines turbóig. A benzinesek közül a leginkább a láncos szelepvezérlésű 1,2 és 1,4 literes ajánlható. Az ezerkettes gyenge, de nem is kér sokat a kútnál, az 1,4-es temperamentumos és takarékos is.

Az 1,6-os Twinport többet fogyaszt, de nagyobb nyomatéka miatt kellemesebb vele az élet. Ellene a szívócsatornák esetenként elromló állítórendszere szól, de ez nagyon ritka hiba. A 100 lóerős, 16 szelepes 1,6-osból nagyobb eséllyel futunk bele olajat fogyasztó darabba, de ereje és takarékossága miatt így sem beszélnék le róla senkit.

Motorváltozat  Átlagfogyasztás  Motorváltozat  Átlagfogyasztás
 1,2 16V 65 LE  6,68 l/100 km  2,2 16V 147 LE  8,82 l/100 km
 1,2 16V 75 LE  7,41 l/100 km  2,0 16V OPC 160 LE  9,11 l/100 km
 1,4 16V 90 LE  7,48 l/100 km  2,0 Turbo 192 LE  9,87 l/100 km
 1,6 8V 85 LE 7,72 l/100 km  1,7 Eco4 dízel 75 LE  4,85 l/100 km
 1,6 16V 100 LE  7,52 l/100 km  1,7 CDTI 80 LE  5,48 l/100 km
 1,8 16V (115/125 LE)  7,98 l/100 km  2,0 DI/DTI 82/100 LE  6,20/6,07 l/100 km
 2,0 16V 136 LE  8,56 l/100 km  2,2 DTI 125 LE  6,29 l/100 km

Forrás: Spritmonitor.de.

Hibalehetőségek, benzinesek

Főként az X14XE és X16XE motorkódú benzinesek égették el előszeretettel a kenőanyagot, de ez a probléma nem általános. A sok olajat fogyasztó és csak városban használt benzineseken az EGR (kipufogógáz-visszavezető) szelep elkokszolódhat, amit cserélni kell.

Az 1,4-es benzinest sújtotta a vezérműtengely gyárilag hibás rögzítése. Erre visszahívás is volt, mert a gyengén meghúzott csavarok fellazultak és kettétört a kipufogó oldali vezérműtengely. A korábbi javítások miatt a mai használtautó-kínálat Astráiban ez a baj már nem fenyeget.

Kevés törődést igényel a láncos szelepvezérlésű 1,4-es benzines. A szíjas szelepvezérlésű motoroknál ismétlődő kiadás a vezérműszett cseréje

Elsősorban az 1,4-es benzines hibája az olajnyomásgombából csöpögő olaj, amit nem nehéz meglátni a motor felső részén. Árulkodó az égett olajszag és az olajnyomáslámpa felvillanása, ha a csatlakozó telefolyt olajjal és kontakthiba keletkezett benne.

Nagy különbség a korábbi és a 2003 utáni autók között, hogy az 1,2 és 1,4 literes benzines szelepvezérlése az addig szíj helyett láncos lett. Utóbbi a jobb, mert a láncot csak akkor kell cserélni, ha zajossá válik. Kattogó hangja először csak hidegindításkor tűnik fel, később melegen is. Ha furcsa zajt hallunk, keressünk fel egy márkaszervizt, mert a végső stádiumban a lánc átugorhat, és súlyosan károsodhat a motor.

Nem bölcs dolog kihagyni a 60 ezrenként esedékes gyertyacserét, mert ha ez elmarad, tönkremegy a gyújtótrafóhíd. A hídtrafó utángyártott alkatrészként nagyjából 30 ezres, gyári eredetiben 72 500 forintos tétel, de két év garancia van rá.

Márkaszervizben az olajcsere 9990 forintba kerül 10W40 félszintetikus olajjal és 13 990 forintba 5W30 viszkozitású szintetikussal

Az 1,4-est érintheti a vízpumpa felső csonkjának törése. Ha letörik, ömlik ki a hűtőközeg, de veszélyesebb ez a hiba, ha csak repedt és szivárgásnyomot kéne észlelnünk a csőcsatlakozásnál vagy megérezni a fagyálló szagát. Javítása műanyag helyett fém csővel apró tétel, de ha nem tűnik fel a hűtőfolyadék fogyása, a motor hengerfejes lehet.

Elvétve, de elromolhat a beszívott levegő útját irányító Twinport-csappantyú. Itt a komplett egységet kell cserélni, ami elvisz 170 000 forintot. Inkább az 1,6-os Twinport-motorokon akadt rá példa, a hibát a sárga motor-kontrollámpa felgyulladása jelzi.

Pár éve összehasonlítottuk a használt G Astrát két konkurenssel. Áruk időközben félmilliót esett, de a verdikt ma is érdekes.


Az 1,6 Twinport mellett szól viszont a 10 év/150 000 kilométeres vezérműszett-csereperiódus. Ökölszabályként a többi szíjas szelepvezérlésű Opel-motorról elmondható, hogy a 2003-as modellév előtt 4 év/60 000 km volt a csereintervallum, aztán 6 év/90 000 kilométer és a 2006-os modellév után változott az előírás 10 év /150 ezer kilométerre.

Hibalehetőségek, dízelek

Több Opel-márkaszerviz szakemberét felkerestem a cikk kapcsán, akik egyetértettek abban, hogy a dízelek közül az 1,7-es Isuzu-motorral kevesebb a gond, főleg, ha már közös nyomócsöves (common rail) befecskendezésű.

Általában nem kell sokat a G Astra javítására költeni, de a kétliteres dízelt érdemes elkerülni

Az Opelnél tervezett, 16 szelepes (de egy vezérműtengelyes!) 2,0 DI és a 2,0 DTI baja az üzemanyag-ellátás, konkrétan az elektronikusan vezérelt adagoló. Az adagoló nagyon nem vált be, mára pedig felújítása irreális költsége az autó értékéhez képest. Van ugyan bontottan is, de belekerül 150 ezer forintba, amihez adjunk még hozzá legalább 50 ezret a beszerelésért.

Ennek a motornak az EGR-szelepe jellemzően csak a szívócsővel együtt cserélhető, ami újabb érvágás az olcsó használt dízelben reménykedő tulajnak. További probléma a változó lapátgeometriájú (VTG) turbó. Ha a VTG feltöltőnél elég a megszorult lapátállítást tisztítani, az kijön 50 ezer forintból, a feltöltő teljes felújítása legalább 120 000 Ft.

Zavaróan hangos a motor az értelmetlenül rövid váltó-áttételezés miatt


Ezzel szemben az 1,7 literes dízel turbója egyszerűbb, fix lapátszögű és adagolójának inkább a vezérlése hibásodik meg, ami 50-60 ezer forintért javítható. A legjobb a Z17DTL kódú motort választani a 2004-es modellévtől, amely közös nyomócsöves és többnyire EGR-szelepe is tisztítható. Viszont egy utángyártott injektor ehhez is 100 ezer forintba kerül.

Futómű

Kevés autóban van ennyire strapabíró futómű, de találhatunk némi alkualapot. A rugóstag felső gumiágyazása, a toronygumi gyakran összelapul. Nem okoz kopogást, nem is érezni, de az autót állapotfelméréshez megemelve lóg miatta a kerék. Nagy ritkán stabilizátor-összekötő pálcát vagy kormányösszekötő gömbfejet kell cserélni, egyik ára sem éri el a 10 000 forintot. A felfüggesztés szinte elnyűhetetlen, a kombi megrakva is állja a sarat.

Kevés autóban van ennyire strapabíró futómű. A felfüggesztés szinte elnyűhetetlen, a kombi megrakva is állja a sarat

Egész ritkán a szervokormány olajszivárgásával lehet gond, de ezt jól nézzük meg a kiválasztott autón! Ha kívülről kicsit is olajos a kormányösszekötők harmonikaszerű gumiharangja, akkor belül már tele van olajjal. Olaj híján elromlik a szervokormány, ami régebben 300 ezres cserét jelentett (vagy bontólátogatást), de a kormánymű felújítására időközben ráállt pár cég és náluk megússzuk 60 ezer Ft körül.

Használtautó-piaci árak

Nagyjából 350-400 ezer forintért megvehetők a legolcsóbb G Astrák a használtautó-piacon. A legalsó ársávban is elég sok a behozott kocsi, de ebben mindig a nepperek jók, első nekibuzdulásból ne vágjunk neki a nyugatnak egy használt Opel Astráért. 550-600 ezer forintból kapni szervizkönyves, légkondis modelleket, jellemzően 200-300 ezres futásteljesítménnyel. A 2009-es autók ma is megérnek 1,1-1,3 millió forintot, motortól és állapottól függően.

550-600 ezer forintból kapni szervizkönyves, légkondis modelleket, jellemzően 200-300 ezres futásteljesítménnyel


Alkatrészárak és karbantartási költségek

Olajcsere: 9990 Ft 10W40 félszintetikus olajjal, 13 990 Ft szintetikus 5W30 motorolajjal*
Vezérműszett cseréje: 39 900 Ft-59 900 Ft*

Toronygumi: 50 000/25 000 Ft
Gyújtótrafóhíd: 72 500/30 000 Ft
EGR-szelep (benzines): 64 000/66 000 Ft

Vezérműlánc cseréje: 70-80 000 Ft
Letört vízpumpacsonk cseréje: 15 000 Ft
Kuplungcsere: 180 000/120 000 Ft +munkadíj: 60 000 Ft
Kormánymű-felújítás: 60 ezer Ft
1,7-es dízel adagoló vezérlőegységének javítása 50-60 000 Ft.
Bontott adagoló 2,0 DT és DTI: 150 000 Ft

*Szerviz 4+ programban
Külön megjegyzés híján az adatok az 1,4 literes benzinesre vonatkoznak. Elöl a gyári, majd az utángyártott alkatrész irányadó listaárai.
Forrás: saját gyűjtés Opel-márkaszervizek és alkatrészek-forgalmazók kínálatából


Megbízható használt autók félmillió Ft körül 1

Kommentek

  • AutoItalia

    Lehet, hogy jó autó, de borzasztóan néz ki, ráadásul mindenhol csak ilyet látni, ha kilép az utcára az ember

  • Eddie

    ” borzasztóan néz ki, ráadásul mindenhol csak ilyet látni”
    Komoly érvek egy félmilliós autó ellen…

  • Guevara

    Sajnos Opeléknél a láncos vezérlés sem örökéletű, legfeljebb nagyjából annyit bír a lánc, mint egy jobb fajta szíjas konstrukcióban. Láncot cserélni pedig bonyolultabb és költségesebb mint szíjat. Arról nem beszélve, hogy a lánc hangját akkor is hallani ha egyébként kutya baja sincs. Benzines modellek amik sokat járnak városban Inkább akkor Stilo, az egy méltatlanul kezelt jó autó.

  • Guevara

    Ja, nem fejeztem be a mondatot..
    Tehát benzines modellek, különösen az 1.6-osok amik sokat járnak városban, elkokszolhatják a motort, ami a kipufogószelepek szorulásában is megnyilvánulhat. Ennek tünete a csökkent teljesítmény, rángatás, alapjárati problémák, check engine lámpa kigyulladása. Lehet orvosolni, de költséges, és elég nagy megbontással jár.

  • Nick Árpi

    Hibalehetőségek, amiről nem esett szó:
    Pár évesen kilyukadó klímahűtő(nepper: á, csak tölteni kell), elromló belsőlevegő állító motor, eltört hátsó rugó.
    Ami zavaró: körülményesen cserélhető pollenszűrő, zajos klímaszivattyú, karcolódó középkonzol, első ülések leeső műanyagborítása, párásodó üvegek, bizonytalan váltásérzet főleg a kikopó váltókulissza miatt.

    Ezeket az enyém mind produkálta : 2000.04. 1.6 8v Caravan, 296.000km
    Egyébként megbízható, sosem hagyott cserben, fogyasztása 6-10l között.

  • Simi.hun

    Szerintem ez egy jellegtelen autó,belőlem semmilyen érzelmet nem tud kiváltani,semmi különösen jó nincs benne,szürke kisegér.Ebben a kategóriában(ár és minden egyéb)én személy szerint az egyes Focust választanám. Formailag is izgalmasabb,élményben is gazdagabb és nem gondolom,hogy sokkal megbízhatatlanabb lenne.

  • jocika32

    Mindeki azt vesz amit akar, nem értem olyan kommentelőket, hogy nem tetszik meg sok van belőle stb minek írják ide?:DDD Sajnos a legtöbb 16szelepes motornál már van egr szelep meg beszart klíma a kereskedőtől… szerintem kényelemben, vezetési elményben, fentartásban verhetetlen. Üdv!második helyen amúgy nálam is a focus lenne.

  • Guilltonie

    Guevara!

    “Láncot cserélni pedig bonyolultabb és költségesebb mint szíjat. ”

    Ezt a kijelentésedet milyen tapasztalatokra alapozod?
    A lánc cseréje azért költségesebb mert a fém mint olyan drágább mint a gumi,de mitől bonyolultabb maga a csere?

  • v_johny

    Guilltonie:

    Egy szíjas vezérlés cseréjekor lényegesen kevesebb alaktrészt kell cserélni/bontani:
    https://cromax.hu/index.php?page=shop.kategoria&option=com_virtuemart&Itemid=26&category_id=120440168&kereso_modell=48&kereso_marka=Opel

    Lánc esetében minden cserés (a cikkel ellentétben 100k alatt nem áll meg):
    https://cromax.hu/index.php?page=shop.kategoria&option=com_virtuemart&Itemid=26&category_id=120450204&kereso_modell=48&kereso_marka=Opel

    Talán erre gondolhat.

    Más: Tudomásom szerint, 150k km-nél cserés a lánc.
    http://www.youtube.com/watch?v=z6p4CcF5n9k
    Érdemes matekolni azért a szíjas csereköltség és intervallum, valamint a láncos csereköltség és intervallum kérdésen. Közel sem biztos hogy a szíjas konstrukció a költségesebb 300k km-ig… Továbbá a szíjas csendesebb, sokkal csendesebb futású…
    Akik tartanak az X-es motortól azoknak ott a Twinport és az X közti átmenet, a Z..XE motorok, erről nem is esett szó a cikkben. Ezek olyan 2001-től 2005-ig kerültek a G generációba…
    Érdekes, hogy a cikk szerint szebb egy Golf IV belseje (ami egyébként is szubjektív), de ez max felszereltség függő. Az alap Golf és Focus belseje minőségérzetben messze rosszabb mint egy alap Astra G esetén. A tartósságról nem is beszélve, a régebbi VW nagyon hámlanak 10 éves korukra. Ez sem az Opel-ben sem a Ford-ban nincs így. Az anyagminőség szerintem rendben, az általam is gyakran használt -céges- Focus I Fresh-hez vagy még a Focus II Trend-hez méreten is. A menetzaj viszont messze a legkisebb a saját autómhoz mérve.
    A toronyszilent 3000Ft oldalanként, nem tudom mi lett kilistázva, talán az egész toronycsapágy. De ez külön-külön is cserélhető egység…

  • Guilltonie

    Johny!

    Igen kb ennyi a bonyolultabb/drágább egy láncos vezérlésben,hogy le kell venni a szimmeringházat és vissza kell szerelni plussz tőmítőanyagot kell pótolni.

    De nem kell hozzá célszerszám és nem lehet túlfeszíteni sem ahogy a szíjat szokták el..szni a sufni műhelyben az önjelölt autószerelők.
    A láncfeszítők összenyomása,biztosítása és esetleges lecsavarozása után a lánc szabadon le és felszerelhető.

  • Guilltonie

    De egyébként értem a lényeget és igazatok van!
    Nyilván ha szíjat kell cserélni olcsóbb sokkal + csendesebb és ezek szerint az Opel láncok nagy százalékát is ugyanúgy cserélni kell mint a szíjat csak kétszer annyiért.

  • v_johny

    “Amennyiben a motor túl van 150-200 ezer kilométeren illetve fogyaszt némi olajat, akkor a kicsit vastagabb, 10W40-es, félszintetikus kenőanyagot javasoljuk ügyfeleinknek.”
    Ettől sok Opel tulajdonos feje fáj már eléggé (illetve sok Opel klub-os/fórumos emberkének, pl. mantec kolléga), gyakran a szakszervizek sem mindig tudják hogy merre hány méter vagy hogy DexosII, 2001-ig még mehetett a 10w40-es olaj, utána már nem nagyon kellene használni. Ha eszi az olajat, akkor beköszöntött a konstrukciós hiba (füst milyenségétől függően). 1-4-es hengerben lehúzógyűrű csere és/vagy az összes szelepszár szimering cseréje… (Persze tisztes javításkor min. összes gyűrű cseréje/szelepvezetők cseréje.)

  • zoldfulu2000

    Ez a kocsi annak idején kifejezetten szimpi volt, és valamiért méltósággal is öregedett a formája.

    Ezek még nem készültek Fiat dízelekkel? Fura hogy ennyi nyűg van az opel dízeljeivel, kezdem megérteni hogy miért építette le a GM amikor átvette a FIATot.

    EGR szerepet nem elég tisztítani?

  • v_johny

    zoldfulu2000:

    De elég tisztítani, de előfordulhat hogy hamar hibajelezik. Azonban 1-2 ezerért lehet venni lefalazáshoz lemezt, így tisztítás után már lefalazásra kerülhet. Ilyenkor az ECU azt látja hogy működik rendesen (nincs hibaüzenet, a lemezben lévő zárt furatban működik is, ráadásul ott nem szennyeződik el újra), így már nem szól bele semmibe. Ráadásul a környezetvédelmi előírásokat is teljesíti, nem lesz környezett szennyezőbb (nagyságrendekkel). Emlékeim szerint több típusból kis hagyták ezen csodás egységet.

  • Nick Árpi

    Egy örökzöld téma. A 16 szelepesek nem valók a hazai fogyasztásbajnokok feneke alá, mivel ezeknek a típusú motoroknak a kipufogószelepei szorulással, később megragadással hálálják meg a fillérb@szó tulajok 2000ford/perc vagy ez alatti elváltásait. Opel ill, más fórumokon ez már lerágott csont egyébként.

  • v_johny

    Nick Árpi:

    Nekem anno a 8 szelepes (C16NZ) 17 éves korában ragadt meg sajnos (és sokan másoknak az 14NZ is de az Si-k sem kivételek), tehát ez nem 16v sajátosság. Semmilyen benzines nem szereti ha nem “forgatják ki” kellően (ha már üzemmeleg). A Ecotec-et viszont hidegen még annyira sem szabad pörgetni mint a 8 szelepest. Ugyanis ezen motornak érzékenyebb (más anyagösszetételű) a szelepszár szimeringje. Emiatt -többek közt- lesz sok belőlük “olajevős”, mert hidegen is forgatják és ezzel meg a szimeringet ölik meg… A túlzott benzinfogyasztás hátterében inkább más ok szokott állni, a legritkább eset az amikor a kipufogószelepek valamelyike megragad. Egyébként ez a szelepgond szinte az összes benzines 16 szelepes GM (Ecotec tip./rendszerű) motorvariánsra jellemző.

  • aopasc

    Nekem egy 1,6-os, 100 pacis volt anno 4 évig, de már 2 évesen a rendes éves
    olajcserék között fölzabálta a fele olajat. Pedig csak évi 15-öt mentem.
    A lámpák párásodtak, félévente kiégtek elöl. A kuplung esős időben rángatott, állítólag a DOT folyadék
    felveszi a párát és belevegősödik…A fogyasztás pedig városban inkább 9, mint 7,5. A hátsó fékmunkahenger olajat köpött….A dinamikája viszont tűrhető volt a nagy nyomaték miatt,
    de öt személlyel, nyáron bekapcsolt klímával már szenvedett, akárcsak egy egynégyes kehes twinport….

  • MetroGoldwinMayer

    Lehet venni jó használt kocsit fél milláért, akár kevesebbért.

    Lehet venni jó G Astrát, ajánlható kocsik.

    De a 2 együtt nem fog menni.

  • MetroGoldwinMayer

    Semmi ízlése annak aki szerint ez az autó csúnya. Nem egy Alfa, de egész jó, akár az elődje, kifejezetten jól öregszik.

    A H Astra sokkal bénább lett.

  • titan36

    Nick Árpi eme hozzászólásoddal maximálisan egyetértek:
    “Egy örökzöld téma. A 16 szelepesek nem valók a hazai fogyasztásbajnokok feneke alá, mivel ezeknek a típusú motoroknak a kipufogószelepei szorulással, később megragadással hálálják meg a fillérb@szó tulajok 2000ford/perc vagy ez alatti elváltásait.”

    7 évig Chevrolet Lacettim volt az az 1.6-os motor időnként jelezte hogy nem tetszik neki a nem pörgetlek életmód,ilyenkor ki-ki kellet pörgetnem egy-két fokozatban leszabályzásig utána 1-2 hétig nem volt gond,majd megint kezdődött minden előről.Ha viszont pörgősebben probáltam autózni akkor meg a fogyasztás igencsak megugrott.Szóval általánosságban elmondható hogy a 16 szelepes motorok nem szeretik a spórolós autózást…:-)))

  • v_johny

    titan36:

    Azt azért jobb ha tudod, hogy a Lacetti motorja nem ugyanaz mint az Opel modelleké… ;-) Nekem 1245kg üres tömegű 1.6 (101Le, Caravan) 85-90% városban télen 7,98-as átlagot hoz, tavasztól őszig 7,5-7,7-et…

  • MetroGoldwinMayer

    v-johny

    A fogyasztást a humán faktor befolyásolja a legjobban.

    Opelek a családban – G Astra 1.4twwwwinpórt 6L hosszú távon, 90% országút, bejárás 25 km-re

    B Corsa 1.0i 6,5L hosszú távon, 90% város 2-3 km-es utak.

    Nem élmény ótó de ócsó oszt jó.

  • Guevara

    Guillotine: Johny elmondta. Neki köszönöm ezúton is. Aki nem gyáva alak az vegyen nyugodtan láncos Astrát és csörgesse is azt a láncot, ha már van.

  • shimanospeedmaster

    1.4-es 7,5-ös fogyasztás? Hát nem tudom.
    Nekünk is ilyen van,de nagyon sietni kell
    vele,hogy ennyi legyen.
    Ha rendesen betartva a sebességkorlátozást
    használjuk 5.5-6 literrel símán elmegy.
    Kicsit rugalmasabban is 6.5. Bár fogyasztott
    már 10+-ot is.

  • ikaroly

    Ha valaki egy igazán igénytelen,tágas,viszonylag egyszerű autót szeretne,amit egy kis gyakorlattal maga is megtud csinálni,az nyugodtan próbálja ki a dáciákat!Nekünk bevált!

  • harmlevi

    Nekem 6,7-6,9-et evett vegyesben H Astrába szerelve a z14xep, lendületesen hajtva, szerettem, elegendő dinamika, megbízható motor, láncot 130ezernél cseréltettem komplett gyári készlettel, tömítésekkel, hangos volt, én tényleg kijöttem 80ezerből mindennel együtt… Az új lánccal elcsendesült, 40ezret mentem eddig vele, illetve az új tulaja, mert családban maradt elégedettek vagyunk vele… Nem szabadna újra előjönnie mert a lánc is és a feszítő is immáron egy módosított változat, más lett a cikkszámuk, illetve szerintem a mielőbbi tönkremenetelben szerepet játszhat ez a hosszú periódusú olajcsere is, sajnos az előző tulajdonos családtagom erre hordta… 15ezrenként szerintem bele kéne férjen egy kanna gyári olaj (kb. 6500ft) szűrő (1000-1500 ft) és a munkadíj (3000 ft) vagy egy kis szabadidős saját kezű tevékenység (1-2 óra), illetve a Szerviz4+ sem horribilis… Lassan 165 ezer lesz benne, az olajat (kizárólag Gm5w30) láthatóan nem eszi… Nem értem ezt a 10w40-es ökörséget, csak árt a motornak és mindez egy szervizvezető szájából hangzik el, nevetséges… Dexos2 kell bele vagy Gm-ll-a-025, semmi más nem kevesebb, nem több…. A vízpumpacsonknak viszont örülök, hogy meg lett említve, volt már ismerős aki pórul járt vele, annak ellenére, hogy márkaszervizbe hordták a kocsit, elvileg mindent átnéztek, nem szóltak nekik a lelkiismeretes szerelők…. Meg is főtt a pályán a motor…

  • a.szorenyi

    Köszönöm szépen v_Johnynak és a többieknek is a tapasztalatokat illetve a hibalehetőségek kiegészítését! Üdvözlettel, Szörényi András

  • v_gabe

    A VTG-t inkább VGT-nek szokták írni.

  • Szőrős

    Astra 1.2: A légterelő motor lapátja szar, zörög, folyamatosan, de leszarom.
    70.000 km után: a vízszívattyú tömítése meghal, a víz összefolyik az olajjal!
    a 120.000 km-re tervezett bicikli-vezérműlánc meghal.
    Mindez a szerelőm szerint típushiba, rengeteg ilyet javít 70-80.000 km-nél.

  • toce

    Bátran vállalható az Opel, de ebből a mezőnyből én inkább egy Citroen Xsara 1.6 SX-et választanám. Jobban felszerelt, problémamentes motor, nagyobb csomagtartó és picit olcsóbb, mint az Astra.

  • oszkopeter

    Az a baj, hogy az emberek egy része még mindig azt hiszi hogy az Opelek valamiért különbbek, jobbak egy átlagos francia, olasz vagy éppen koreai autónál. “Opel sosem kop el” Ehhez képest, ahogy a kommentekből is kiderül csak egy egyszerű, átlagosan megbízható, átlagos vagy annál magasabb fogyasztású, nem túl jól felszerelt autóról van szó. Hétköznapi igáslónak ennyiért jó, de semmi többet ne várjon tőle az ember. Azt is mondhatnám hogy napjaink 1200-es Zsigulija. Ettől még lehet jó vétel, de sokat ne várjunk tőle.

  • v_johny

    oszkopeter:

    Há, érdekes gondolatmenet… Ha az Opel lenne napjaink Ladája, akkor mi pl mondjuk a Dacia? Ill. tudjuk jól, sok más márka készít un. válságautókat, azokat inkább Zsiguliznám, bár egy rég letűnt világban nagy szó volt ha az ember Zsigulival járhatott / Zsigulit tulajdonolhatott. Mi is piszkosul szerettük a fehér 1200-t. Igaz, a Trabantom is szerettem, de azt másként. Az igazi szerelem egy 1961-es Octavia volt, sok év át de jókat autóztunk vele… Hű, elkalandoztam…
    Az hogy egyszerű, az mégis mit takar nálad? Négy kereke van, így egyszerű, de pl a Focus-nak, Golf-nak, Megane-nak szintén… Semmivel nem kevesebb. A meghibásodásokról meg annyit, hogy kicsit nagyobb a “minta nagyság” az Opel (az Astra) tekintetében, így másként kell erre tekinteni. Több fut mint Golf, Focus, Megane, Stilo stb (Magyarországról beszélek), így más a mutatószám/végeredmény. Ha az Opel fórumra látogatsz, azt láthatod hogy minden hibaképnek/hibatípusnak külön topic-ja van. No de melyik autó is a megbízhatóbb? Ahol Xdb autóból 50 hiba van, vagy ahol 10X db-ből van 100 hiba?
    “Hétköznapi igáslónak ennyiért jó, de semmi többet ne várjon tőle az ember” De erről szól ez a szegmens (is)… Vagy valamelyik kategóriatárs nem erre a funkcióra van szánva?
    A felszereltség itt is pénztárca kérdése… Meglepődnél, hogy milyen felszereltséget lehetett volna összehozni ha rendelik a vevőjelöltek (vannak az útjainkon magasabb felszereltségű Astra-k is szép számmal, de 2005-től egy Classic II-ként piacon tartott modellről van szó, ott pedig sok flancot nem szabad várni, az ár-érték arány volt a lényeg, ez adta el az autókat)… Alapfelszereltségben pedig hozza a kategória átlagát…

  • v_johny

    András: Örülök az ilyen használt autó cikkeknek, de ezt már kiveséztük anno a Focus kombi használtautó teszt kapcsán is… Ezeknek van valós értelme, hiszen -megkockáztatom- soványka az a réteg -magánvásárlóként- akik új autókért rohangálnak x évente (vagy egyáltalán). Sőt, ahogy száguld az ország (kérdés hogy jó-e az irány?), félő hogy egyre többen inkább használt autóban keresik/látják jelenlegi autójuk utódját.
    Azonban az is tény, hogy egy modellcsalád teljes bemutatása és feltérképezése elég macerás lehet, feltételezhetően ezért is van egy-két kérdéses rész a cikkben. Én nem voltam rest egy kicsit a hahu-t meglátogatni, mert kíváncsi voltam a 370 ezer forintos G Astra-ra… Hát, lássuk be, azon darabok csak “nyomokban tartalmaznak” Opel Astra-t… Sok az Opel ez kétségtelen, de ennyire még nincsenek lent az árak (egy tisztességes szgk-t feltételezve)… :-) Sok ilyen tartalmú cikket még!!!

  • a.szorenyi

    Ezért is vagyok hálás, mert amit nekem már nem sikerült összeszednem, azt hozzáadtátok Te és a többiek a cikkhez. Az Astra G talán azért annyira sikeres, mert egyszerűen szép autó. A királykéknél vagy a fehérnél érdekesebb színben, jó felnivel és szép állapotban ma is mutatós. Abban igaza van MetroGoldwinMayernek, hogy egyszerre jó és félmilliós G Astrát nem nagyon találni. A 370 ezrest magunknak néztem, Nagykőrösön árulták és Ausztriából jött, 2,0 DI volt, jó felszereltséggel. Az árakat az Opel márkaszervizekben kérdeztem meg ill. az utángyártott Cromax, Csergő stb. Akinek van alkatrészkedvezménye, annak egészen más számok jönnek ki. A toronyguminak utánanéztem, mert ott nagy a különbség a 3000-hez képest, de ezt írtam fel rá. Talán a munkadíj van rajta? Örülök, hogy tetszett, keresünk még hasonlóan népszerű típusokat, bár a merítés egyre szűkül. Remélem, a Tiéd jól működik. Üdv, András

  • v_johny

    370-ért volt épkézláb 2.0 DI? Rendben voltak az autó papírjai? Ránézésre egyben volt az autó? Egy alap felszereltségű legelső évjáratokból való darabért is méltatlanul kevésnek tűnik (pláne ha ránézésre/próbára minden rendben a géppel)… Októberben váltam meg a 1992/11-es F Astra-tól, nem is alkudott a vevő, 320-ért vitte… (Igaz, minden számla megvolt, amikor átfutotta a szerviztörténetet és látta hogy az elmúlt 4 évben költöttem rá az irányárat, inkább nem alkudott egy forintot sem, sőt a téli gumi szettet is nálam hagyta…) Ha megtehettem volna, akkor inkább garázsba állítom AZ Öreget, de hát… A G-ről inkább nem mondok most/még semmit, mert bár nem igazán vagyok babonás, de nem szeretnék elkiabálni semmit sem. Amit gondolok épp, azt is 3x lekopogom gyorsan… Nem tudom már pontosan meddig is beszélgettünk a kocsiról, a történet vége az lett, hogy a márkaszerviz a teljes javítás költségét bevállalta, nem kellett senkit sem “megfenyegetni”. Példás volt a hozzáállásuk, drága mulatság volt a végösszeg… Sőt, tettek rá plusz garanciát is. Azért talán még vannak szakszervizek/márkakereskedések akik korrekten odafigyelnek az ügyfélre és a jogos igényeire/elvárásaira. Persze minden idővel lesz csak kerek (pl ez a történet sem biztos hogy itt ér véget)… Meglátjuk.
    Azért még van sok-sok használtautó típus amit szeret a piac, lehet mozogni méretkategóriák közt is bőségesen… Szóval hajrá-hajrá, kellenek az ilyen témájú cikkek! :-)

  • v_Petya25

    Nekünk két G is volt a családban, egy 2000-es lépcsőshátú 1,4-es és egy 2003-as 5 ajtós 1,6-os. Mindkettő megbízható volt, sose robbantak le, csak az 1,6-os EGR szelepe adta meg magát 150e km-nél, illetve ekkor már némileg ette az olajat. Sajnos kisebb balesetekből kifolyóan többször is kellett lakatolni-fényezni elemeket, de normálisan javítsa 8 évesen se rozsdásodott, zörgött semmi. Kényelmes, elnyűhetetlen volt a beltér, talán csak a váltószoknya lett viseltes. Az 1,4/90 lovas 7,6-ot fogyasztott, az 1,6/100 lovas 7,1-et. Az 1,6-ost 160e km-rel eladva, a nepper aki elvitte egy mozdulattal tépte szét az addig vezetett szervizkönyvet(!) és állítása szerint 80e-re tekerve adja majd tovább gondolkodás és gond nélkül (legalábbis neki nem lesz gondja vele).

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.