Használt autó: csak dízel ne legyen?

Használt autó: Subaru Legacy 2003-2009

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.02.13. 07.00

Egzotikus használt autó, kétmillió alatt induló árakkal és az első boxer dízellel szériaautóban. Mennyire kockázatos a Subaru Legacy?

Röviden – Használt Subaru Legacy
Mi ez? Középkategóriás autó, a Subaru Legacy és az Outback 2003-2009 között gyártott negyedik generációja. 2006 után a modellfrissítés utáni autók érkeztek Japánból.
Mennyibe kerül? 1,6-1,7 millió forinttól mennek felfelé az árak. A dízelmotoros autókért legalább 3,5 millió forintot kell letenni.
Melyik motor jó bele? Benzinesből a 2,5 literes jó választás, mert a kétliteresek nyomatékszegények. A leghosszabb élettartam a hathengeres boxertől várható.
Mi van helyette? Négykerék-hajtással szinte csak a Passatok és a turbós benzines Insigniák. Árban feljebb a prémiummárkák.

Amikor saját családomnak (na jó, magamnak) nézegetek használt autót, az egyterűt kiváltó hatajtós W124-en kívül többnyire 2003-2009 közötti Subaru Legacyknál kötök ki. Az 1996 utáni Galanttal együtt ez a típus minden idők legszebb japán autója a középkategóriában – legalábbis szerintem. Ezért is érdekelt, hogy milyen a Subaru Legacy használt autóként?

Nem prémiummárka, de különleges

Subaru Legacy használtautótesztünkhöz egy 2004-es Outback tulajdonosától kértük el a 137 ezer kilométert futott, szervizkönyves kombit. Nyolc éve hozta be valaki Németországból, szervizkönyvében van egy kisadag magyar gazdaságtörténet a csődbe ment Csiki-Bege Autópláza pecséteivel.

Kevés olyan autógyár létezik, amely nem prémiummárka, de első ránézésre is kiemelkedik a tömegből. Az Alfa Romeo még ilyen és persze a Subaru. Maximum kétmilliós keretből autót választva a Legacy nem hivalkodó, de mutatós alternatíva és 11 évvel bemutatása után sem hat öregnek.

Oroszi Mónikáék családi autónak használják a Legacy Outbacket, 8-12 literes fogyasztással

A tulajdonos véleménye: Oroszi Mónika, Subaru Legacy Outback 2.5i Active 2004, 137 000 kilométer

2011 őszén vettük az autót. Karosszériáján volt pár kisebb karc és horpadás, amit a vásárlást követően megcsináltattunk, de egyébként semmi komoly baja nem volt. A Subarut második autóként használjuk férjemmel közösen, főleg városban, de adriai nyaraláson, ausztriai síelésen bizonyított már.

Nyaraláskor a babakocsi és minden más holmi jól elfért a 460 literes csomagtartóban, de több száz kilométeres utakon kiütközik, hogy az ülések kényelme nem az igazi. A keret nélküli ablakok nagyon mutatósak. Emellett van egy szimpatikus “understatement” jellege az autónak, ebből kifolyólag nem vált ki utálatot és a lopási veszélyeztetettsége is relatíve alacsony.

Az összkerékhajtás kicsit levesz a teljesítményérzetből, de a 165 lóerő pont elég hozzá. A fogyasztás autópályán utazósebességtől függően 8-10 liter/ 100 km, városban 11-12 liter a jellemző. Szomorú, hogy még a csúcsfelszereltségű, 6 hengeres navis-bőrüléses Outbackhez sem járt gyári parkradar, emiatt szűk parkolóházakban a tolatás nagy odafigyelést igényel.

Pazar futóművének és összkerékhajtásának köszönhetően kiváló az úttartása, a kanyarokat  nagyobb sebesség mellett is nagy önbizalommal lehet bevenni, rossz időben is. Ugyanakkor a rugózási komfortra sincs panaszunk, emelt hasmagasságának hála az Outback határozottan szökken át a fekvőrendőrökön és a balkáni minőségű budapesti utakon (vagy inkább úthibákon). Földút, enyhe terep, illetve a magas járda sem jelenthet akadályt, nem sérül meg a kocsi alja. Hóban vagy latyakban is bárhol elmegy, bárhova felmegy, csak nem szabad elfelejteni, hogy havas-jeges utakon megállni ezzel sem lehet.

Különösen praktikus belőle a kombi, pláne az emelt hasmagaságú, robosztusabbnak ható Outback, amely felezőjével és összkerékhajtásával akkor is vág előre terepen, amikor a puccos csillámdzsipekeknek már rég leégett a kuplungja.

Lenyűgöző futómű

Ennek tudatában végképp meglepő, hogyan képes a téli gumis, emelt kombi ilyen mesés stabilitással és ennyire gyorsan kanyarodni. A pontos kormányzással, a finom váltóval egy jó állapotú használt Subaru Legacy vezetése tényleg öröm.

Négyhengeres benzinessel az évente vagy 15 ezer kilométerenként esedékes kis revízió olajcserével, a futómű és az elektronika átvizsgálásával mintegy 40-45 000 forintba kerül. A hathengeressel, az eltérő olajtöltet miatt, 55 ezer forintba

A zöld Outback-kel járó család a két kisgyermekkel és a meredek utcában lévő lakhellyel ki tudja használni az autó képességeit. Az élet nem sok nyomot hagyott a karosszérián és az utastéren. Belül eltört a hátsó pohártartó és a hátsó ablakok tömítőgumija mindkét oldalon beszakadt az üvegek mögött.

Korábban a Subaruk keret nélküli oldalablakkal készültek, ennek szépségét itt is élvezhetjük. A szélzaj nem jelentős, a különleges megoldás annyiban igényel figyelmet, hogy sosem szabad az üvegnél megfogva becsapni a kocsiajtót! Az ablak nem erre szolgál és ezt nem is bírja a megvezetés, ami minden keret nélküli ablakos kocsira, pl. a kupékra is áll.

Négy benzines, egy dízel

Európában a használtautó-kínálat zömében a 2,0 literes benzines dolgozik, amely 138 lóerős volt 2006-ig, amikor teljesítménye 165 lóerőre nőtt. 165 lóerős az Outback 2,5 literes motorja is, amely nagyobb nyomatékával sokkal harmonikusabb és jobban használható a vérszegény, nagy fordulatra utalt kétezresnél.

2006-tól jöttek a modellfrissítés utáni autók. Ez egy dízel szedán, 3 990 000 forintos árcédulával

A használtautó-bemutatónkban szereplő Legacyban a 2,5 literes, 165 lóerős négyhengeres van. Bár a kétlitereseknél inkább hajlamos csipegetni némi olajat, ez az ideális motor hozzá. Jó nyomatékkal húz és 8-14 literes fogyasztása nem sokkal magasabb az erőtlen kétezresekénél.

A 280 lóerős, 2,0 literes turbó Európában nem volt kapható, de itthon is belebotlani a háromliteres hathengeresbe. Papíron 245 lóerős, de nem megy lélegzetelállítóan. A boxermotor miatt a négyhengeresek járása is olyan finom, hogy onnan a hatos nem akkora ugrás, mint soros négyhengeresről V6-ra vagy sorhatra váltva.

Tényleg sokat fogyaszt?

Benzines motorral a fogyasztás magas, de nem vészes. Nagyobb arányban városban, mint országúton járva, 9,8 litert fogyasztott tesztünkön a 138 lóerős, hosszabb távon az alábbi értékek várhatók.

Motorváltozat  Teljesítmény  Nyomaték  Fogyasztás
 2,0 benzin  137 LE/5600  187 Nm/3600  8,38 l/100 km
 2,0 LPG (autógáz)  n.a.  n.a.  10,06 l/100 km
 2,0 DOHC benzin  165 LE/6800  196/3200  9,60 l/100 km
 2,0 DOHC LPG  n.a.  n.a.  11,63 l/100 km
 2,5 benzin  165 LE/5600  226 Nm/3600  9,34 l/100 km
 3,0 benzin  245 LE/6000  297 nm/4400  10,81 l/100 km
 2,0 dízel  150 LE/3600  350 Nm/1800  6,60 l/100 km

Kövéren szedve a legtakarékosabb motorok. Forrás: Spritmonitor.de.

Az autógázzal vegyesek a tapasztalatok. Nyírő László, a Seibiko Subaru-szakszerviz ügyvezető igazgatója több tulajdonosra emlékszik, akik náluk kivetették a rendszert az autóból, mert elégedetlenek voltak a motor működésével LPG-üzemben.

Ez nem azt jelenti, hogy a Legacy vagy az Outback ne járhatna autógázzal, de aligha véletlen, hogy a német importőr által beszerelt, gyári ajánlású gázrendszer nem 250 ezer forintba kerül, hanem 3100 euróba, ami átszámítva egymillió Ft. Viszont ezen gázrendszer karbantartása több mint nehézkes.

Kiforrott a 4×4-es hajtás

A Subaruk szimmetrikus AWD-je többféle négykerék-hajtási rendszert takar. Bármelyik verzióról is van szó, a hajtáslánccal nagyon ritkán adódik gond.

Igazán megbízható a Legacy technikája. A boxermotort eltakarja a szívórendszer, a motor mély beépítésével sokat javult az autó súlypontja

Ebben a Legacy-generációban a kézi váltós négyhengeresekben három differenciálműves összkerékhajtás van, amelyben viszkokuplung osztja el a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között.

Automatikus váltóval módosul az összkerékhajtás. Ez a rendszer is három differenciálműves, de itt hidraulika adagol több nyomatékot a hátsó kerekeknek, ha az elsők kipörögnek. A szívómotoros verziókban van felező áttétel is. Ez a hosszabb távon is problémamentes elem, egy kar felhúzásával aktiválható, így nagyon meredek helyen könnyebb elindulni és vontatáshoz is jól jöhet.

Japános szervizigény

Évente vagy 15 ezer km megtétele után kell kis karbantartásra vinni az autót, a nagy revízió100 000 kilométerente esedékes, vezérműszíjcserével és sok minden mással. Ennek ára az említett szakszervizben nagyságrendileg 250-300 000 Ft, motorváltozattól függően. Az összegekből látszik, hogy a Subaru Legacy használt autóként sem egy G Astra vagy Suzuki SX4 alternatívája. De érdemes áldozni a korrekt szervizelésre, mert nagyon ritkán romlik el.

Japánban készül a Legacy, összeszerelése igényes munka. Nyáron a hátsó utastér hűtése nem az igazi, hátra már nem jutott szellőzőrostély

Érdekes, de inkább a benzineseknél okozhat gondot a kettős tömegű lendkerék, nem a dízelmotoroknál (a dízel boxerről ld. a keretes részt). Amikor a fotókon látható Outbackben javítani kellett, a tulajdonos átállt utángyártott egytömegűre. Ez jóval olcsóbb, a kuplungtárcsa és a kuplunszerekezet cseréjével kijön 196 000 forintból, míg a kéttömegűnél, gyári alkatrésszel a költség közel 400 ezer Ft volna, amennyi a dízelhez is. A kiegyensúlyozott benzines boxer olyan finoman működik, hogy az egyszerűbb lendkerékkel sem érezni visszalépést.

Boxer-dízel: nagy gond a gázolajminőség

Jó motor lett a dízel boxer, de injektorai méregdrágák és szűk illesztéseikkel nagyon nem bírják a szennyezett gázolajat

Jó motor lett a dízel boxer, de injektorai méregdrágák és szűk illesztéseikkel nagyon nem bírják a szennyezett gázolajat


Európában a Subaru is csak dízelmotor bemutatásával tudta növelni értékesítéseit, 2008-ra készült el a dízel boxer. Maximális teljesítménye 150 lóerő, forgatónyomatéka 350 Nm. A motor 6-9 literes fogyasztása alig magasabb a hasonló soros négyhengereseknél, de a boxer dízellel jórészt megússzuk azok rázkódását és rút hangját. A dízel Subarukkal egyetlen baj van, hogy az injektorokat 120-130 ezer kilométer alatt legyőzik a hazai gázolajban előforduló szennyeződések. A Denso-gyártmányú befecskendezők cseréje horribilis költség. A gyári pótalkatrész 240 ezer forintos nettó (!) ára áfával, beszereléssel 1,5 milliós tétel lenne a 3,5 milliótól kínált használt Legacykban és persze a Foresterben is. Mivel felújítani nem lehet, maradnak a bontott injektorok, de ezekből meg kevés van. Ami akad, az sem jó automatikusan. A szerviz megpróbálhat összevadászni nagyjából hasonló résolaj-veszteségű darabokat, de a motor nem lesz vele olyan, mint eredetileg, minimum egyenetlenebbül jár. Aki a Subaru Legacy használtató-kínálatból az erős, tényleg kulturált és takarékos dízelmotort választja, számoljon a Denso-befecskendezők árával. Nem egy Toyota-tulaj tudna mesélni ugyanerről.

Az automatáknál nincs lendkerékgond. Maga a váltó van, akinek elment 400 ezret gond nélkül, de 200 ezer kilométer felett a természetes kopások tartogathatnak kiadást. Az elhasználódást növeli a vontatás, erre figyelni kell az autó kiválasztásakor. Kézi és automatikus váltóval egyformán 60 ezer kilométerenként kell váltóolajat és szűrőt cserélni, ami a manuálishoz jóval olcsóbb.

A szelepeket mozgató szíjakat, görgőket 100 ezer kilométer után kell lecserélni a négyhengeres benzineseken. A 165 lóerős verzióra ez a munka többe kerül, mert az két vezérműtengelyes (DOHC), míg a korábbiban csak egy vezérműtengely van.

Jó választás az Outback. Nagy hasmagassága megvédi a sérülésektől, kiváló futóművével viselkedése nem is emlékeztet a nehézkes aszfaltdzsipekére

E téren a hathengeres nagy előnyben van. Az eleve erősen túlméretezett, a 245 lóerőhöz mérten komoly tartalékokkal bíró motorban csak 200 000 kilométer után cserélendő a vezérműszett. Aki bírja a tankolását és nagyon sokáig megtartja az autót, annak karbantartási szempontból a hatos boxer érdekes lehet. Élettartama nagyon hosszú, de a négyhengeresek is megbízhatóan működnek.

Vetemedő féktárcsa, masszív futómű

A futómű eredendően erős, de a rossz utak ezt is megdolgozzák. Az úthibák kikezdik a stabilizátor felfüggesztőket, a kutyacsontok élettartama úgy 60 ezer km. A kerékagycsapágyak a tapasztalatok szerint 120-140 ezer kilométerenként szorulhatnak cserére.

Vetemedésre hajlamosak az első féktárcsák. Szabályozással nem oldódik meg a kiegyensúlyozatlanság, cserélni kell őket

Csúnya, de nem veszélyes a lengőkarokon megjelenő korrózió, a karosszéria rozsdavédelme megfelelő. Az átrozsdásodás ellen adott 12 éves jótállás elvileg a széria legkorábbi autóira is él, amennyiben elvégezték a garancia feltételéül szabott szemrevételezéseket a márkaszervizekben. (A 3 év/100 000-ről 5 év/200 000 megnyújtott garancia csak a 2011. júniusa után értékesített Legacykra vonatkozik, tehát a bemutatott modell utódjára.)

Viszonylag gyakori probléma a kormány rázása, például 80-120 km/óra közötti sebességnél. A kerekek a kiegyensúlyozatlan féktárcsák miatt ütnek, mert a féktárcsák képesek megvetemedni. Nem kopnak el, hanem a nagy hőterheléstől megvetemednek, amit nem lehet a tárcsák szabályozásával kiegyenlíteni. Megállás után sík úton jobb felengedni a féket, hogy a betétek alatt is hűlhessen a tárcsa, ne érje pontszerű hőterhelés.

Irányárak: 1,5-4,2 millió Ft

Subarut többnyire meggyőződésből vesznek az emberek. Akinek van, az szereti, ismeri, tudja értékelni az autót és áldoz is a karbantartására Kivételes előnye a típusnak, hogy a kínálatban nem jellemzők a gányolt, agyonhasznált autók.

Új padlólemezt vezetett be a 2003-ban bemutatott negyedik generáció. Kétmillió alatt találni szervizkönyves, keveset futott autókat

6-7 éves korban is gyakori a szervizkönyves múlt, az autók valós futásteljesítménye a kevés dízel miatt jóval alacsonyabb a középkategóriában megszokottnál. Tízéves Legacyt 1,5-1,6 millió forinttól kapni. A sima kétliteres, kézi váltós benzinesek ára 7-8 évesen 1,9-2,5 millió forint között szór. A modellfrissítés utáni autók ára 3-3,5 millió forint körül mozog, a dízelek ára minimum 3,5 millió Ft.

Szervizmunkák és alkatrészek tájékoztató árai

Fék, futómű

Első féktárcsa 28-89 000 Ft/db (utóbbi a nagyteljesítményű, nem gyári fékrendszerre vonatkozik)
Első fékbetét-garnitúra  22-28 000 Ft
Stabilizátor felfüggesztők 8-12 000 Ft
Kerékagycsapágy 32-46 000 Ft

Motor, erőátvitel

Vezérműszett cseréje, 2,0/138 LE benzines (100 e km után) 140-152 000 Ft*
Vezérműszett cseréje, gyertyacserével, 2,0/165 LE benzines (100 e km után) 190-202 000 Ft*

Kettős tömegű lendkerék és kuplungszett cseréje 370 000 Ft (gyári alkatrész, benzines motor)*
Kettős tömegű lendkerék és kuplungszett cseréje 380 000 Ft (gyári alkatrész, dízelmotor)*
Kuplungcsere és kiváltószett egytömegű lendkerékkel 196 000 Ft (utángyártott alkatrésszel)*

Váltóolajcsere szűrővel, automatikus váltó (60e km után) 30-32 000 Ft*
Váltóolajcsere szűrővel, kézi váltó (60e km után) 18 000 Ft*

Kis revízió évente/15e km (olajcsere, a futómű és az elektromos rendszer átvizsgálása)
40-45 000 Ft**

*Munkadíjjal együtt
**Négyhengeres szívómotor esetén
Körülbelüli összegek! Forrás: Subaru Seibiko szakszerviz

Kommentek

  • prs

    Oroszi Mónikán kifogásolnám a körmei színét. Mást nem igazán lehet. ;-)

  • demagóg

    Az a baj ezzel a zöld színnel, hogy menthetetlenül a 90-es éveket idézi és a kocsi formája ezt nem is akarja cáfolni.

    “Az úthibák kikezdik a stabilizátor felfüggesztőket, a kutyacsontok élettartama úgy 60 ezer km. A kerékagycsapágyak a tapasztalatok szerint 120-140 ezer kilométerenként szorulhatnak cserére.”

    Ha ez tényleg így van, akkor az azért egy csúcs japántól elég gáz, nem?

    Amúgy a karbantartási költségei miatt nem ésszerű választás, a magas fogyasztásról már nem is beszélve. 10 liter az 4100 Ft/ 100 km.

  • pqowieurzt

    demagóg: ha a karbantartási költségeket nézzük, akkor mindenki járhatna régi swifttel, vagy matizzal…

  • Kanyaró Malvin

    A hölgy valóban sokat hozzáad a cikkhez:-) Sok múlik azon, kinek milyen az ingerküszöbe. A jó lesz az még típusú tulajok szerint ugyanaz az autó elpusztíthatatlan és csak tankolni kell bele, más meg áldoz rá, mert magasabbak az elvárásai. Én az olvasottak alapján vennék ilyen Subarut, mi az, hogy, nagyon is!

  • shitgun

    Napi használatra 12l fogyival? Első betét 22-28e ft? vezérlés csere 140-150e ft? Az autó nem ,de a fenntartása prémium kategória. Öreg de legalább sokat fogyaszt.

  • zoldfulu2000

    “nem prémiummárka, de első ránézésre is kiemelkedik a tömegből.” Szeretem amikor ennyire hozzáértő hülyeségeket írnak le szakmai oldalon. Hát nem. A Legacy ugyanúgy nem BMW ahogy a Lexus sem. De attól még pont azon a területen vadászott. Ahogy az Alfa is megalkotta a tökéletes prémiumkompaktot aratott is díjakat vele, és a németeknek kellett is idő (2-3 év) hogy méltó ellenfelet állítsanak (volt ami végül jobban is sikerült, de a Mercinek).

    Mindkét márkának ugyanaz lett végzete a “nemzeti” tulajdon, amióta a toyota ill a Marchiónéék átvették az irányítást a két márka felett azóta megy a xarkavarás.

    De attól még nem változtat a tényen hogy ez a Legacy egy nagyon jól sikerült darab, igen sok mindennel ami kell a prémiumligához. Nem a passat a konkurense hanem sokkal inkább az E46/E90nek. Sőt árban feljebb is indul. Speciel nekem nem jött be annyira de mondjuk annyira nem volt kiábrándító mint a C klasse.

    Aki autóskártyára gyúr vagy a háromnál többig számolni nem tudó szomszéd véleményére, annak nem fog játszani, de aki pl szinvonalas 4kerekest keres igényes megoldásokkal (felőlem nevezze az alapvető fejlesztésekben elmaradt E46ost annak) jól járhat egy ilyennel.

  • Kovijani

    Kar, hogy otthon csak retegmarka, es ezaltal, csak kevesek tudjak elvezni azt az oromot, amit egy Subaru ad! :)

  • olomana

    Érdekes, hogy a legtipikusabb hibáját nem említik. Mikor az USÁban néztem használt autókat, Outbacket akartam nagyon venni, de mindnek, amit megnéztem, eresztett a hengerfej tömítése, ez ott a 2,5 literes motornak nagyon jól ismert baja, és a Subaru hosszú éveken át nem csinált vele semmit. Így aztán nem azt vettem.

  • garazsgeza

    Anno hogy reklámozták,hogy Boxer diesel,meg világelső,
    Úgy látszik nem jött össze,
    Nem tudnak a japánok fejleszteni,
    Láttad azt a futómü bekötést ,ránézve is vékony ,mint a suzuki,
    Ha kell egy gyári alkatrész akkor meg 4 szeres a szorzó mint pl a merci árai

    Tipp olcsón fenttartható olcsó városi benzines A Klasse Merci

  • demagóg

    “demagóg: ha a karbantartási költségeket nézzük, akkor mindenki járhatna régi swifttel, vagy matizzal…”

    Sőt, biciklivel.
    Sőt, gyalog.

  • zoldfulu2000

    garázsgéza: összejött csak nem jött be :). Ill rászereltek egy 5sebességes váltót, asszem kisit hiányzott a rutin dízelfejlesztésben :)

  • Phrascarica

    ” A dízel Subarukkal egyetlen baj van, hogy az injektorokat 120-130 ezer kilométer alatt legyőzik a hazai gázolajban előforduló szennyeződések.”
    Lófaszt papa, a szar anyagminőség/konstrukció ekkor ön elő.
    Más CR dieseleknél ez nem probléma, simán elmennek 6-800ezer km-t, és csak azért nem többet, mert a motorok is csak ennyit bírnak, kiszedni meg nem igazán lehet ekkor már.

  • uati

    “Kedves” Phrascarica!A hozzászólásod megszólítás sokat elárul rólad! A szar anyagminőség és konstrukció akkor jön elő? Hány Subarud volt már? Hogy írhatsz ilyet egy olyan márkára ami toronymagasan vezeti a megbízhatósági és elégedettségi statisztikákat? úgy vélem csak az irigység beszél belőled esetleg a tudatlanság!

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, mikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.