Dízel használt autót Németországból?

Használt autó: Audi A4 2008-tól

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.01.08. 15.00

3,5 millió forint alatti induló ára felkelti az érdeklődést a használt Audi A4 iránt. A 2007 utáni modell mesés használt autó, de adódhatnak költséges hibái.

Röviden – Használt Audi A4 B8 (A5)

Mi ez?

Középkategóriás prémiumtermék. Szedán, ötajtós, kabrió, kupé és kombi karosszériával készül, első- és összkerékhajtással. 2011 végén volt rajta modellfrissítés.

Mennyibe kerül? 3-3,5 millió forintból elvihetők a legolcsóbb A4-esek, a derékhad 4-5 milliós dízelekből áll.
Melyik motor jó bele? Élményre a 8200-at forgó RS4 szíven üt, de reálisan a legjobb a közös nyomócsöves 2,0  TDI. A benzinesek közül a 180 lóerős 2,0 TFSI-t vennénk.
Mi van helyette? Az a meglepő, hogy a tömeggyártmányok (pl. Mazda6, Passat, Insignia ) alig kerülnek kevesebbe. A 3-as BMW drágább, de nem jobb autó és több vele a probléma.

Négymillió, ezért? Annyiból páréves használt A4-et hozok Németből – idézte egyszer ügyfelét egy újautó-értékesítő ismerősöm. Bár egy használt kocsi az új autó legértékesebb tulajdonságát, az érintetlenséget sosem fogja megadni, a 3,5 millió forint alatti kezdőárak felkeltették érdeklődésünket a használt Audi A4 iránt. Mert a 2007 utáni A4 mesés autó és bár adódhatnak költséges hibái, megbízhatóan működik.

Használtan is kiváló autó

Az Audi A4 használtautó-tesztjéhez egy kétliteres, 120 lóerős dízelt kértünk kölcsön, amilyenből több is fut az Autó Magazint és a Vezesst kiadó vállalatnál. Az A4 Avant 2011. márciusi, még a modellfrissítés előtt készült és új korától lapigazgatónk használja.

Annyiba kerül használtan, mint újonnan egy semmi különös kompakt autó. Nagy a csábítás

A sűrű évek látszanak karosszérián. Az orrot kőfelverődések pöttyözik és az autós társaknak sikerült pár horzsolást elhelyezniük rajta. Belül egyetlen hibára bukkantunk, a vezető oldali napellenző egyik rögzítője tört el a ki-bepattintásoktól.

Motorváltozatok és átlagfogyasztásuk

 Benzines    Dízel  
 Motor:  Fogyasztás:  Motor:  Fogyasztás:
 1,8 TFSI 120 LE  8,81 l/100 km  2,0 TDI 120 LE  6,6 l/100 km
 1,8 TFSI 160 LE  9,1 l/100 km  2,0 TDIe 136 LE  6,2 l/100 km
 2,0 TFSI 180 LE  8,84 l/100 km  2,0 TDI 143 LE  6,7 l/100 km
 2,0 TFSI 211 LE  9,8 l/100 km  2,0 TDI 170-177 LE  7,2 l/100 km
 3,2 V6 265 LE   11,5 l/100 km  2,7 V6 190 LE  8,0 l/100 km
 S4 333 LE  12,6 l/100 km  3,0 V6 204 LE  7,9 l/100 km
 RS4 420-450 LE  13,1 l/100 km  3,0 V6 240-245 LE  8,2 l/100 km

Kövéren szedve a legtakarékosabb motorok. Forrás: Spritmonitor.de

Alapos takarítást és mosást követően az autó optikailag is ugyanolyan megnyerő volna, mint a technikája. A futómű zajtalan, a fokozatok finoman kapcsolhatók, a kuplung jól dolgozik, nincs hangja a kettős tömegű lendkeréknek és a 120 lóerős alap dízelmotor kellemes erővel húz (Németországban még 150-ről is).

Teljes a választék: van szedán, kombi és az Avantból allroad. Az A5-ből kapható ötajtós ferdehátú, kétajtós kupé és kabrió is


100 000 km meg sem látszik rajta

Szavazás

Azonos áron melyiket választanád használtan?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Ha egy ennyire masszív autó nem tűnik hibátlannak a próbaúton, akkor kiugró futásteljesítményre vagy elhanyagolt szervizelésre gyanakodhatunk.

Mert vezetési érzetre ez a nem egészen hároméves kocsi 102 000 valós kilométerrel alig különbözik egy újtól. Se nem csörög, se nem zörög, se nem kopog, se nem ropog. Halk, gyors, menő. Puhán, zselébe ágyazva működik benne minden.

Csak arról nem szabad elfelejtkezni, hogy ezek az autók nem véletlenül érik 9-16 milliós új áruk töredékét. Mire hat, sőt négymillió alatt megvehetők, már nagyon sokat szolgáltak – valaki másnál. Csak akkor szabad beleugrani a vásárlásba, ha a vételár nem nullázza le az új tulaj bankszámláját. Mert a részecskeszűrős dízelbe nem lesz jó a legolcsóbb motorolaj a közértből és 300-400 ezres javításból több is adódhat.

Problémák a dízelekkel

Alapesetben két év vagy 30 000 kilométer a szervizperiódus maximuma Longlife olajtöltettel. Autópályán járva a számítógép ritkán kér karbantartást 27 000 kilométernél előbb, városban viszont jóval hamarabb olajcserére küldi az autót. Sosem szabad túlhúzni a periódust, mert ez nagyon drága javításokhoz vezet, mind a benzines, mind a dízelmotoroknál. Olajcserére és jó motorolajra nem szabad sajnálni a pénzt, jobb eleve 15-20 ezres intervallumra átállni.

Szép, masszív és tartós az A4 utastere

Környezetvédelmi okból viszonylag nagy arányú a kipufogógáz-visszavezetés, így a kipufogógázban lévő korom lerakódásától elromolhat a fojtószelepcsonk. A mintegy 80 ezer forintos alkatrész a motor leállításért felelős.

A dízel kipufogógáz zacca leülepedhet a pillangószelepet elfordító motorra is. Mivel a motor külön nem tisztítható vagy javítható, a csere nem olcsó. Ez a sokat futott V6-os dízelek korábbi évjárataiban gond, idővel lett javítókészlet a csappantyú állítómechanizmusára.

Nagyobb a baj, ha a tengely csapágyazása kopik meg a műanyag házban, mert így szívócsőcserére szorul a motor. A V6-os dízelekben a szívócső és a csappantyú párban cserélendő. Márkaszervizes ára oldalanként mintegy 135 ezer forint, plusz a munkadíj és máris ugrott 310 ezer forintunk. Ennyiből elég sokat lehet tankolni bármelyik benzinesbe. 

Kevesebb gond van a négyhengeres TDI-vel

Jobb megelégedni a négyhengeres TDI-vel, amely a közös nyomócsöves technikával levetkőzte a korábbi 2,0 PD TDI-k ordenáré traktorhangját, rázkódását és megannyi hibaforrását (pl. adagolóelemek, olajfogyasztás, olajszivattyú fogaskerékhajtása). A CR TDI-ként (common rail) ismert dízelmotorban ritkán van baj az injektorokkal és a nagynyomású szivattyúval. Ha mégis, akkor előbbit befecskendezőnként 120 000, utóbbit sajnos 350 ezer forintból lehet orvosolni. Elromolhat a kipufogógáz-nyomásérzékelő, de ezek a szenzorok millió más autóban is ugyanilyenek.

Érdemes beérni a négyhengeres dízellel. Négyféle teljesítményű van belőle, az A4 a 120 lóerőssel is megfelelően gyorsul

A kettős tömegű lendkerék persze az Audikban sem tart örökké. Ha alapjáraton hallani a zörgését, akkor már közel a csere, ami 250-300 000 forintba kerül. Ilyenkor többnyire a kuplungot is cserélni kell, így a végszámlán 400-450 ezer Ft szerepel majd.

A benzinesek gondjai

Mivel a kettős tömegű lendkerék a benzinesekben is benne van, csak ezért nem érdemes benzinesre váltani, mert a TFSI motoroknak is megvolt a maguk baja. Itt például a hidraulikus láncfeszítővel lehet gond.

Ha megszorul, indításkor nem feszíti meg a láncot és a vezérműlánc átugorhat. A feszítő cseréjének költsége 100 000 Ft. Ismert probléma a lánc megnyúlása is, ami szintén drága motorhibát eredményezhet a szelepekbe beverő dugattyúkkal. A benzinesek láncgondja nem egy esetben megelőzhető volna gyakoribb olajcserével.

Időnként a hajtó féltengely oldalirányú holtjátéka okoz gondot

Szerencsére a lánc nem szakad el vagy ugrik át fogakat egyik pillanatról a másikra. Ha hidegindításkor zörgő, kattogó hangot hallunk, akkor nézessük meg márkaszervizben a vezérműláncot! Nagyobb gond esetén ezt a hibajelző kigyulladása is jelzi.

Váltók: rizikós a Multitronic

Elszórtan az 1,8 és 2,0 literes benzineseken a visszacsapószelep törhet el a vezérműtengely állítószerkezetében, amiből szintén a lánc átugrása következhet. A hűtőrendszer tömítetlensége miatt több visszahívás is volt, a javítások elvégzése a szervizkönyv bejegyzéseiből ellenőrizhető. Ha ez kimaradt, nagyon ügyeljünk a hűtőfolyadékszint csökkenésére! A túlhevült motor javíttatása drága mulatság.

Kisebb a kockázat a kézi váltóval. Főleg a fokozatmentes automatával lehetnek bajok

A fokozatmentes Multitronic automatikus váltót inkább elkerülnénk. A mostani A4-ben már jobb, mint elődjében volt, sokan mennek vele gond nélkül, de így is rizikós a láncszakadás és a vezérlés meghibásodása. Váltótól független, de ritka erőátviteli hiba a hajtó féltengely túl nagy holtjátéka oldalirányban, ami károsítja a váltóházat. Javításához elegendő a csapágy cseréje megfelelő speciális hézagolással. A márkaszervizekben így sokkal olcsóbb a javítás, mint a komplett váltóház cseréjével.

Mennyibe kerül behozni?

Németországban dízelmotorral 8700-9000 eurótól hirdetik ezt a szériát, leginkább 270-330 ezer kilométerrel, esetleg jégkárral (eredetiben: Hagelschaden). De a magyar nepperek olyan rátermettek, hogy kiszúrják a gyöngyöt a sárban és itthon már sokkal ízlésesebb, 150-180 000 km körüli óraállású Audikra keresnek vevőt M-es rendszámmal. Apropó: nemrég írtunk róla, hogy a németországi használtautó-állomány harmadának már odakint manipulálhatták az óráját.

Németországban 270-330 ezer kilométerrel vagy jégkárral hirdetik a 10 ezer autó alatti A4-eseket. Hazaérve, M-es rendszámmal mégis rokonszenvesebb az óraállás

Ám az a 300 ezer kilométer a német autópályán közel sem jelenti azt, hogy a kocsi a bontó felé támolyog. Inkább az a baj, ha valaki limuzint szeretne, mert Ausztriában és Németországban is a kombik uralják a kategóriát.

Regadó: akár 100 000 Ft alatt

Példaként egy Euro 4-es motorú, 2009-es, kétliteres A4 TDI regadója 540 000 forintról indul és 323 000 forintra csökken az avulással. De ha Euro 5-ös modellre keresünk, akkor ez a tétel 135 000 forintról kezd avulni és máris csak 81 000 forint.

Euro 4-es motorral a 2,0 TDI regadója 540 000 forintról kezd avulni, Euro 5-ös dízellel már csak 135 000 forintról

A magánimport perspektívája itthon is érződik a használtautó-piaci árakban. Ebből a generációból a legolcsóbbakat 3,5 millió forint körüli áron el lehet hozni. 4-4,5 millió forintot rászánva válogathatunk a magyarországi, szervizkönyves autók között.

Szavazás

Álomautó vagy pénztemető? Vennél használt A4-es Audit?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • pqowieurzt

    ennyiért inkább a qashqai…

  • Nick Árpi

    “Ám az a 300 ezer kilométer a német autópályán közel sem jelenti azt, hogy a kocsi a bontó felé támolyog.”

    Nem hát. De Walter meg Franz tudja, hogy nemsokára irtózatos pénznyelővé válik az autója, ezért még időben megszabadul tőle.

  • MetroGoldwinMayer

    ‘Annyiba kerül használtan, mint újonnan egy semmi különös kompakt autó. Nagy a csábítás’

    – Hát kivagyi mutassukmeg embereknek biztosan, de ugye nem is ad semmivel sem többet egy ilyen felszerelésü A4 mint egy normális Golf/Vento/Passat.

  • Kanyaró Malvin

    Új Passat nem kapható négymillióért, Ventót kb. 16 éve nem árulnak, a Golf sem jön ki négymillióból, legfeljebb a hirdetésekben. Listaáron 5,4 millió a legolcsóbb ötajtós Golf, a 4,4 milliós Start csak háromajtósként kapható. Az A4 mindegyiknél kifinomultabb autó, szebb belül, csak a térkínálata korlátozott. Én megértem azokat, akik ilyet vesznek használtan, csak ne sírjanak, ha költeni kell rá. Azért nem új. Az A4 mellett a kivagyiság nem az egyetlen lehetséges motiváció, ez primitív általánosítás.

  • Tede

    Minden használt autó kockázatot rejt magában! Ki használta, hogyan hajtotta, mennyire figyelt rá, mennyire szervizelte, hány km-et nyomott bele és hogyan. Nekem két Tdi Audim van, és ki merem jelenteni, h a legjobb kocsik egyike, de még azt is hogy a legjobbak. Megbízható és nagyon kevés nyűg van velük, mondhatnám nincs is velük, pedig sokat futottak. Ami viszont kopik (nem nagyon 400,000Km feletti km) azt cserélni kell (és nem olcsó hozzá semmit, még a jó minőségű utángyártott sem, olcsót beletenni meg hülyeség),de így van ez más gyártmánynál is, legfeljebb jóval többet és többször kell másba cserélni. De mint a cikk írója is leírta, hogy kockázat bármellyel és bármely típusnál van, és lehet. Akár Audi akár Bmw, akár Toyota, vagy Suzuki. Használt kocsivásárláshoz szerencse is kell, meg lehetőleg hozzáértés, vagy egy hozzáértő személy, és sok bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat. Ezáltal sok örömet szerezhetünk magunknak. De egy korrekt karbantartott sok km-es se, drágább fenntartani mint egy ujjat (kötelező szervíz lehúzás): Bár az újjal tény és való, hogy kisebb a kockázat. Az A4-es meg évek óta a legmegbízhatóbb, legtartósabb német autók egyike, viszont mint mindegyik elromolhat ez is, viszont kis kockázatú kocsi.

  • toce

    Azért mindez elég riasztó, a cikk gyakorlatilag azt írja, minden hajtáslánc problémás valamilyen okból.

    Továbbá: “A 3-as BMW drágább, de nem jobb autó és több vele a probléma.”

    Hát ha a 3-as még ennél is rosszabb, akkor azt végképp mind be kéne zúzni 150eKm-nél.

  • Gianniz

    Nincs ezzel semmi gond, az olcsójános Kovács Pista 10 évenként kinyög egy új fapados Daciát vayy Suzukit, és szorgalmasan szervizelteti majd az “olcsó” márkaszervízben, meg fizeti a benzines +2-3 literes többletfogyasztását. Az autóval előbb-utóbb úgyis lesz gondja, mert ha egyfolytában a pajtában áll, sokkal alacsonybb KM-nél is előjönnek mindenféle nyavalyák.

    Aki meg okosan akar jó autót, és nem 5000 KM-t megy évente, az vesz egy 3-4 éves 100.000KM-es jó dízelt az új ár 50-60%-áért, és ugyanannyiból fenntartja, mint Pali bácsi a Dákóját. AZ már teljesen mindegy, hogy Octavia, Passat, vagy A4.

    Az hogy egy autóval mennyi baj lesz, az 99%-ban a hülye felhasználótól függ.

  • Nick Árpi

    Gianniz@
    Ezek a te tapasztalataid, vagy hallottad valakitől? :-)

  • Vérmacy

    Mé’ csak ezekből a F.O.S.-okból lehet választani? Ezek közül egyik sem kell, pénzt nem adnék értük…
    120 lovas A4?-) Röhögőgörcs! Az is igaz, hoy a BMW-n 150 ezrenként komplett szívósorcsere. Mercedes meg már kezd nem széthullani. Német autóipar? Ugyanmár! Japán? Az lelketlen…
    Dízel annak kell, aki sokat megy. Pali bácsinak meg kijárni a szőlőbe kiválő a Dákó meg a Szuttyogi! Még egyszer, utoljára az Életben újat. Érthető! Az Audi (és VW csoport) túlárazott, közepes minőség. Eladja a marketing és a reklám. Céges A4 kopogós , szürke műszerfallal. Okádék és kiábrándító!

  • Tede

    Vérmacy: válasz magadnak akkor egy igényes Lada1200-est. a te szinted az a hozzászólásod alapján .)!

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Használt autó: mit vesznek az autószerelők?

Attól, hogy valaki egész nap elromlott autókat javít, nem minden autót tart rossznak. Autószerelőket kérdeztünk arról, milyen használt autóért adták a saját pénzüket?

Használt autó: melyik fogyaszt kevesebbet?

Használtautó-vásárláskor nemcsak a típust nehéz megválasztani a rengeteg lehetőség közül, hanem a legjobb motorverziót is. A gyengébb motor fogyasztása nem mindig alacsonyabb és mi van a biztosítással, az adóval meg a típushibákkal?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.