Használt autó – Megéri Škodát venni?

Használtautó-bemutató: Škoda Superb II

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.12.17. 07.00

A Passat árnyékában jól elél a Škoda Superb. A valószínűtlenül hatalmas autót érdekesé teszi viszonylag nyomott ára.

Röviden – Škoda Superb II (2008-tól)

Mi ez?

Középkategóriás autó a második generációban, kolosszális hátsó lábtérrel, kétféleképp nyitható ötödik ajtóval. Szedán és kombi karosszériával, első- és összkerékhajtással készül, idén volt rajta modellfrissítés.

Mennyibe kerül? 2,5 millió forintból már visszaadnak, a derékhad 3,5-4,5 millió Ft közötti dízelekből áll.
Melyik motor jó bele? Tartóssági szempontból a legjobb az 1,9 TDI, élményre a 3,6 literes, V6-os benzines. A turbós benzinesek közül az 1,8 TSI a legharmonikusabb. Az 1,6 TDI és az 1,4 TSI kicsi, de bő nyomatékuk miatt bőven vállalható motor.
Mi van helyette? Kevesebb pénzért 2008 utáni Citroën C5, még kevesebbért Renault Laguna III. Több pénzért VW Passat, Mazda6; a 4×4-es helyett akár Subaru Legacy.

Több mint öt éve van piacon a Škoda Superb második generációja. Az idén megejtett modellfrissítés jó alkalmat adott a Škoda Superb használtautótesztjére, amelyhez egy 2009 áprilisi modellt kértünk kölcsön az 1,4 literes TSI-vel. Azzal a motorral, amelyre sokan látatlanban rámondják, hogy kicsi az autóhoz, pedig nem az, a Passathoz sem.

A képen látható autó gyakorlatilag makulátlan. Gazdája képes volt úgy használni a Škodát, hogy 140 ezer kilométer után az új tesztautóktól csak a cserére érett, hangos nyári gumik különböztetik meg. Zajuk különösen feltűnő a rendkívül csendesen és finoman járó benzinmotorú autóban.

Bár mind ilyen szép volna

Ha nem látnám az óraállást, minden további nélkül elhinném a használtautó-piacra kerülő Škoda Superbről, hogy maximum 20 ezer van benne. Motorja puhán jár, rezgésmentesen és az autó alapfeladatához, a nyugodt utazáshoz az 1,4 TSI ereje is elegendő. Nincsenek aggasztó futóműzajok, a folyamatosan használt kapcsolók, kezelőszervek sem csúnyultak meg az évek során. A kormány bőrbevonatán sem látszik fényesedés. Rendesen megcsinált modern autókról nagyon nehéz megsaccolni, mennyit futottak, ha kulturáltan használták őket.

Józan, hivalkodásmentes autó belül is. Utastere nagyon kényelmes és praktikus

Bár korai turbócserére és láncgondokra is van elég példa, ebben a motorban eredeti a feltöltő és még gyári a kuplungtárcsa. A jobb oldali első ködlámpában látni víz nyomát, időnként bepárásodik belülről. Az embléma szélét ebben a Škodában is megkapta az idő.

Ahogy a nepperek mondják, ez a használt autó belül is patika. Összesen egy apró kitüremkedést sikerült felfedezni a vezető oldali ajtókárpit felső élén. A könyökölést nem bírta a kárpit, ezért a gyűrődés. Minden kárpit szép, a csomagtér pereme nincs összekaristolva és megvan az esernyő a bal hátsó ajtóban.

Esernyőt rejt a bal hátsó ajtó


Hibalehetőségek, benzines

A TSI-motorok legnagyobb baja a vezérműlánc félresikerült konstrukciója. A vékonyka lánccal előfordul, hogy megnyúlik, amitől átugorhat a vezérlés és szerencsétlen esetben összeakadnak a motoralkatrészek. Ez 1,4 és az 1,8 literes motorokra is áll, illetve a Superbhez nem kapható ezerkettesre is. A probléma miatt a Volkswagen-konszern az újjákonstruált változattal (pl. a mai Golfban, Octaviában, Leonban vagy A3-ban) visszatért a szíjas szelepmozgatáshoz. A közös nyomócsöves dízelek szelepeit is szíj mozgatja.

Szerencsére a lánc nem szakad el vagy ugrik át fogakat egyik pillanatról a másikra. Ha hidegindításkor zörgő, kattogó hangot hallunk, akkor nézessük meg márkaszervizben a vezérműláncot! Ha nagyobb a gond, ezt a hibajelző kigyulladása is jelzi.

Hibalehetőségek, dízel

Valahogy a TDI-k feltöltőjével ritkábban adódik baj, mint a benzineseken. A különbséget talán az is okozza, hogy a dízeleket többnyire hosszabb utakon használják, így a turbó is jobban bírja, mint a rövidebb utakon, gyakoribb hidegindítással nyüstölteké.

A szívósor légterelő lamelláinak tengelye megszorulhat, a TSI-ken a vezérműlánc megnyúlása, zörgése lehet komoly gond

Szavazás

Milyen középkategóriás autót vennél 2,5 és 4,5 millió Ft között?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
A feltöltő élettartama a TSI és a TDI motorokkal is a használótól függ. Lehet 250 ezer kilométer, de ha erősebb terhelés illetve autópályás utak után nem kap kihűlni fél-egy percet alapjáraton ketyegve, akkor 100 ezer kilométernél vége lehet.

Finoman vezetve a kettős tömegű lendkerék nagyjából 200 ezer kilométerig bírja, cseréje mintegy 400 ezres kiadás. Ebből 230 ezer forint a lendkerék, a többi a kuplungszett ára és a munkadíj. Mivel a benzines motorok hajtásláncából hiányzik ez az alkatrész, érdemes ezt is mérlegelni használtautó-vásárláskor.

Probléma lehet a TSI motorokon a szívócsőben lévő légterelő lamellák tengelyének megszorulása. Ezt a szívósor cseréjével orvosolják, röpke 100 000 forintért.

DSG: inkább ne

Használtan a DSG automata váltót elkerülnénk. Ha hozzá kell nyúlni, az sok százezres javításba torkollhat. A duplakuplungos váltót sajnos nehéz ellenőrizni, annyit tudunk kipróbálni, hogy D-be húzva ne rántson elinduláskor és váltáskor sem.

Aki sokat, évi 30-70 ezret jár majd vele, a kétliteres, közös nyomócsöves dízelt válassza, a többieknek jobb az egyik benzines. Az 1,6 TDI gyenge az autóhoz

Ez a váltótípus különösen rosszul bírja az utólagos tuninggal megnövelt forgatónyomatékot. A DSG-k közül a hétfokozatúban nem kell olajat cserélni, míg a 2,0 TDI olajos kuplungos váltójában igen, 60 ezrenként.

A típusról megkérdeztünk egy dízeljavításra specializálódott műhely, a Nyíry dízel szakembereit is. Mivel a darabonként 120 000 forint körül cserélhető CR-injektorokat kivenni több óra, bevizsgálásuk pedig 20-25 ezer forintba is kerülhet, ellenőrzésük nem reális a vásárlás előtt.

Tanácsaik alapján a legfontosabb, hogy lássunk egy valódi hidegindítást az autóval. Érintsük meg a motort, hogy tényleg hideg-e! Akkor tárgyaljunk bármiről is, ha a motor hidegen jól indul, nem füstöl se kéken, se koromfeketén. Lényeges, hogy gázadásra ne kopogjon fel, mert az injektorhibára, szoruló vagy kopott csúcsra utal. Túlnyomórészt városi használatban a turbófeltöltő változó geometriás része lekormosodik, mert a két végállása nincs használatban. Ennek tisztítása körülbelül 40 ezer forintba kerül.

Szerviztapasztalatok

Az 1,4 TSI-ben nincs kettős tömegű lendkerék, az 1,8-asban már igen. A kényelemnek nagy ára van: a TDI-khez 230 000 forintba kerül ez az alkatrész

Az 1,4 TSI-ben nincs kettős tömegű lendkerék, az 1,8-asban már igen. A kényelemnek nagy ára van: a TDI-khez 230 000 forintba kerül ez az alkatrész


Használt dízeleknél gyakori probléma a chiptuning, de ezeket a közös nyomócsöves motorokat már nehezebb túletetni a befecskendezési nyomás megnövelésével. A gyári védelem miatt a CR (common rail) TDI motorokon az OBD-csatlakozón keresztül nem írható át vezérlés. A nagyobb teljesítményre vágyóknak érdemes a gyárilag 170 lóerős modellt választani.

A TDI-motorokban jellemzően 200 ezer kilométer felett szükséges kipufogógáz-visszavezető (EGR) szelepet cserélni. Tapasztalataink szerint a tisztítás nem megoldás, mert csak elodázza két-három hónapra a gondot, utána újra világít a sárga check engine visszajelzőlámpa. A teendő árát megnöveli a nagy munkaráfordítás, mert még a motor bölcsőjét is szét kell bontani. Hat órába telhet, mire elkészül vele a szerelő.A közös nyomócsöves dízeleken a gyár 2010-ig 180 000 km, 2010 utáni autókhoz 210 000 kilométerenként írja elő a vezérműszíj cseréjét.

A futóműben a hátsó lengőkarszilentek használódhatnak el. Lengőkar nélkül cserélhetők, a gyári alkatrész ára 22 ezer Ft, mindkét szilentblokk cseréje mintegy 15 ezer forintba kerül. A kerékfelfüggesztés jól bírja az igénybevételt, a Superb fékjei jók és tartósak, az autó elektronikájával sem szokott gond lenni.

Kiss Szilárd, szerviztanácsadó, Szabó Autójavító Kft.

Szervizmunkák árai

Hátsó lengőkarszilent cseréje: 30 ezer Ft/oldal (alkatrész: 22 000 Ft, munkadíj: kb. 7500 Ft)

TDI: kipufogógáz-visszavezető szelep cseréje: 200 ezer Ft (alkatrész: 130 e Ft+ hat óra munkadíj)

Kettős tömegű lendkerék és kuplungszett cseréje: 400 ezer Ft

Szívósorcsere a szívócsőben lévő légterelő lamellák tengelyének megszorulása miatt, TDI-k, 1,8 és 2,0 TSI: 100 ezer Ft

Olajcsere a DSG automata váltóban (60 ezer km után, 2,0 TDI): 90 ezer Ft

Körülbelüli összegek fővárosi márkaszervizben. Forrás: saját gyűjtés

Kétmillió felett indulnak a Superbek

Nem egészen két és fél millió forintba kerülnek a legolcsóbb kettes Superbek. Benzines motorral sokkal könnyebb keveset futott autót találni belőlük, mint dízellel. A kínálatban viszonylag sok a kétes előéletű autó, külföldről. Érdemes a kinézett autót állapotfelmérésre vinni szakszervizbe, ami a megkérdezett műhelyben mindössze 8000 forintba kerül. A lekérdezésből kiderül az egyik legfontosabb adat, ha az autó sokkal magasabb óraállással járt már márkaszervizben, nyugaton.

Motorok, átlagfogyasztás

Benzines motorok

1,4 TSI (125 LE, 200 Nm) 7,03 l/100 km

1,8 TSI (160 LE, 250 Nm) 8,33 l/100 km

2,0 TSI (200 LE, 280 Nm) 9,79 l/100 km

3,6 V6 4×4 (260 LE, 350 Nm) 11,56 l/100 km

Dízelmotorok

1,9 TDI GreenLine (105 LE, 250 Nm) 5,56 l/100 km

1,6 TDI (105 LE, 250 Nm) 5,10 l/100 km

2,0 TDI (140 LE, 320 Nm) 6,52 l/100 km

2,0 TDI (170 LE, 350 Nm) 6,77 l/100 km

Forrás: Spritmonitor.de
 

Szavazás

Hogy tetszik használtan a második generációs Škoda Superb?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • droland1978

    “Finoman vezetve a kettős tömegű lendkerék nagyjából 200 ezer kilométerig bírja, cseréje mintegy 400 ezres kiadás.”

    Kuplung szett lendkerékkel (M2289601002) – 234.277 Ft – Sachs gyári beszállító

    Miért kell hazudni?

  • JohnSmith

    ez a német dacia.

  • a.szorenyi

    Kedves droland! Miért kezded ilyen magasról? 234 277 forintért még csak nézegetheted a kuplungszettet lendkerékkel a polcon, de valakinek el kell helyeznie az autóban. És mint a cikkből kiderül, ez a fővárosi márkaszervizek megkérdezésén alapuló adat, a tiéd viszont nem gyári alkatrészre vonatkozik.

  • MetroGoldwinMayer

    droland78

    Ja persze Bélabácsi meg beheggeszti neked ingyen. A szerviz meg olyan áron onnan veszi az alkatrészt ahonnan ő akarja nem onnan amit te elképzeltél.

    7végén beszart alattam a bérelt Fabia 1.4TDI Brünnben, szóval most utálom ezt a mocskos fos márkát mint a szart ilyet velem autó még nem csinált cserébe az autó amíg ment addig is egy rakás fos volt nem tom hogy lehet kisdízel fosvágent venni akárkinek pénzért vazze. Cserébe evett 5,5 litert aminél a 2,2es dízel eszik 1 literrel többet micsoda fos te atyaúristen. Benyás 1.2 htp rámfóbia ugyanezen az úton 7,5öt fogyaszt az is sírvaröhögős hehe.

  • apaarpi

    Guillotine:

    Nem lábujjhegyen közlekedett, normálisan használta, és vigyázott rá, rendesen karbantartotta, mint minden eddigi autóját.

    Az autóról még annyit, hogy 4 személynek nagyon ajánlanám, gyakorlatilag bármilyen magassággal elférnek, 5 személynek viszont a világrekord szélességű kardánalagút miatt nem, a középsőnek nagyon kényelmetlen.

  • apaarpi

    Szia András!
    Droland valóban durván fogalmazott, te pedig A CIKKBEN szerintem egy kicsit pontatlanul, mert ott nem ezt írtad, amit itt:
    “Ebből 230 ezer forint a lendkerék, a többi a kuplungszett ára.”

  • Guillotine

    Szörényi úr!

    Nyilván az én hozzászólásomat kell törölni…
    Az eszedbe se jut ,hogy nem ahevrod autóját kéne tesztelni mert nyilván arról csak pozitívumot tudsz mondani!

    Szerencsés munkahelyed van!

    Egyébként láttam már hasonlóan megkímélt C Mercit 185 ezerrel.
    Bizony kemény munka és gondosság van benne ha nem csak az eladásig vagy egy cikk erejéig van kicicomázva.

  • Guillotine

    apaárpi!

    Legutoljára neked ebben az autóban még FELESLEGESEN NAGY volt a hely!
    :D

  • a.szorenyi

    Kedves Árpi! A cikkben az szerepelt eredetileg is, hogy a lendkerék cseréje mintegy 400 ezres kiadás, tehát nem az alkatrész ára ennyi, hanem a csere költsége. De a biztonság kedvéért odaírtam, hogy “Ebből 230 ezer forint a lendkerék, a többi a kuplungszett ára és a munkadíj”, hátha a csere költségét nemcsak droland értelmezi alkatrészárnak. Üdv, András

  • Guillotine

    Aha!
    Tehát akkor 165e a munkadíj!
    Az baráti.

  • a.szorenyi

    Kedves Guillotine! A hozzászólásodat azért törölte szerkesztőségünk, mert egy személyeskedő, kettőtökön kívül senki mást nem érdeklő megjegyzést tartalmazott. A típusról örömmel várjuk a véleményedet, a tulajdonosáról nem.

    Használtautótesztjeink alanyai azért kerülnek ki az ismerősi-baráti-családi körből, mert az autókat vezetjük is. Tudod, milyen bizalmatlanok az emberek, nem bízzák rá egy vadidegenre az autójukat.

    A cikkhez mindegy, hogy az autó jó vagy rossz állapotú-e, a típusról van szó. Ebben a cikkben is számos hibát említek, pedig a fotózott autó makulátlan. Mert ennyire vigyázott rá a gazdája, ezt kipucolni nem lehet ilyen szintre. Az egyik felnin van csak karc, ami gumitároláskor keletkezett. Ez a gondosság rajtad (ill. újra Zsoltin és Rómeón) kívül mindenki másból elismerést válthat ki.

  • a.szorenyi

    Nem, Guillotine. Elvétetted a kalkulációt: a 230 ezren felüli összeg a munkadíj és kuplungszett ára.

  • Holiday

    Ha valakinek konkrét kérdése van az autóról, szívesen válaszolok.
    Üdv!

  • Guillotine

    Szörényi úr!

    Várjunk csak!
    Megint kevered az szezont a fazonnal!
    Azt írod,hogy a típusról van szó nem a tulajról!
    Akkor miért kéne ,hogy brákiből is elismerést váltson ki a tulaj gonodssága!
    Azért nem mérvadó a “Használtautó teszt” mert ha hiszed ha nem ezt bármelyik autóval meg lehet csinálni.

    Sőt biztos hallottál már sok ezer (millió) km-t lefutott autókról amik hasonlóan makulátlanok voltak.

    Jól nézne ki ha mindenki olyan autókat tesztelne amiket 140e km-en keresztűl kíméltek és símogattak!Az nem mérvadó,legalábbis számomra.
    A legtöbb ember sajnos nem ilyen gondos.

    Csak azért írom ezt le mert elgondolkodtam egy ilyen autó vételén de ezt a tesztet kénytelen vagyok figyelmen kívül hagyni mivel valszeg sehol nem találnék ennyire megkímélt példányt hacsak a tulajdonosa el nem adja.

    Azt viszont nagyon becsülöm ,hogy van aki ennyire vigyáz az autójára és nem herdálja el.
    Ezt írtam az első hozzászólásomban is ezért nem értem hogy miért törölted?!
    Ez nem gúnyolódás!
    Én el tudom ismerni ha valaki valamit jól csinál még akkor is ha nem szívlelem.

  • Guillotine

    Holiday!

    Nekem lenne!

    Ez idő alatt hányszor kellett fékbetétet és/vagy féktárcsát cserélni?

  • Guillotine

    Szörényi úr!

    droland által említett termék gyári beszállító:

    “Kuplung szett lendkerékkel (M2289601002) – 234.277 Ft – Sachs gyári beszállító”

    Ebben a kuplung és a lendkerék is benne van.

  • Holiday

    Guillotine!

    Egyszer sem kellet cserélni sem a betéteket, sem a tárcsákat, pedig város-előváros viszonylatban is sokat használom. Az olajszervizeken (értsd: folyadékok, szűrők) kívül nem kellett az autóhoz nyúlni.

  • Holiday

    Az autó rövidesen eladó lesz Guillotine. Úgy április tájékán. Ha gondolod elmondom majd, hogy hol találod?

  • vigil

    T. Szerkesztőség, kedves András!

    Szívesen olvasnék egy tesztet Guillotine autójáról.
    Megoldható?

    Üdv.

  • Guillotine

    Holiday!

    Értem!

    Azt tudni,hogy hivatalosan mennyi km futás után kellene cserélni?

    Köszönöm kedvességed de családi okokból mindenképpen csak kombi jöhet szóba.(Az jobban is tetszik)
    Viszont a színe az jó.

  • Guillotine

    vigil!

    Mire vagy kíváncsi?

  • Holiday

    Guillotine!
    Féket akkor kell cserélni, amikor elkopott. Ez nem kopott még el. Ha nem tévedek, a lízing cégek 90 ezernél engedik átalánydíjban először cserélni, de ezen az autón nem kellett.
    Támpontként annyit tudok talán adni, hogy az előző autómat 285.000 km-nél gyári hátsó tárcsával adtuk el, mert bő 50% volt, betétet 190.000 környékén cseréltünk elöl (tárcsával együtt) és 200 km. után hátul. Hozzá kell tennem, hogy azt az autót többet használtam autópályán, mint ezt, és kb. másfélszer annyit is mentem vele évente, mint ezzel.

  • vigil

    Az autódra, arról egy tesztre, Guillotine.

  • Guillotine

    Vigil!

    Miért érdekel az én autóm?
    Nem hiszem,hogy jobb lenne ennél.
    Az én autóm nem tesztre való,használom minden nap!
    De tiédet felajánlhatod ha annyira tesztelni akarsz valamit!

  • vigil

    A használtteszt használt autókról szól, nem baj, ha minden nap használod.
    Az nem számít, hogy jobb-e ennél.
    Az enyémet pedig már felajánlottam. Régen.

  • Guillotine

    Akkor hajrá!

    Lehetne mit cikizni rajta!

  • v_johny

    A szavazós kérdésére válaszolva, ebben az ársávban Insignia 1.8 szívó benzin (kombi), vagy ha Skoda, akkor az előző generációs Octavia a jó öreg 1.6 benzinnel (tudom, más méretkategória). Nincsenek különleges meglepetések, egyszerű és már bizonyított motorok. Én nem autózók sokat, így a fogyasztás nem annyira mérvadó mint az aknák költségei.

  • vigil

    Ugyanez a márka, ugyanezzel a motorral – uncsi lenne.
    Bezzeg a tiéd!

  • Guillotine

    Vigil!

    Az eny

  • a.szorenyi

    A Te autód sincs elfeledve, majd újrafotózom. De ez pompás ötlet, Vigil! Így nem kellene mindig a “haverok” autóját kölcsönkérnem, amit Guillotine kifogásolt. Nyilván ha a cikk így nem az igazi, akkor ő, aki se nem barát, se nem ismerős, se nem családtag, örömmel odaadja az övét. Csak valahogy nem akarja kapiskálni, mire utalsz.

  • PAlex

    Pedig már az én kistraktorom is megvolt már itt az oldalon :)

    Az újságírók meg abból főznek, ami van ugye. Mert vadidegen ember nem fogja odaadni az autóját tesztelésre.

  • Guillotine

    Vigil!

    Nekem semmi bajom se a márkával se motorral!
    Nem tudom mit kifogásolsz mert nem tudod egyenesen leírni!
    A cikizést pedig az én autómra értettem tehát ti nem kapiskáljátok!
    Szörényi úr!
    Gyere Győrbe és odaadom tesztelni!

  • Guillotine

    Ez nagyon érdekes!

    Én marha meg azt hittem,hogy ha valaki (egy újságíró) bemegy egy autókereskedésbe akkor olyan autót tesztel amilyet akar!
    JÉéé!

  • Guillotine

    Látom megint kár volt leállnom vitatkozni Szörényivel!
    Sok itt az ismerős meg a haver…

    Na minden jót!

  • PAlex

    Szerintem félreérted.

    Azt hiányolod, hogy nem valami “külsős” használt autó kerül tesztelésre.
    Ilyen meg ugye nincsen, mivel valamilyen szinten ismerni kell a delikvenst, aki rendelkezésre bocsátja a verdát.
    Ennyi.

  • PAlex

    Egyébként ez a teszt pl. arra is jó, hogy meglássuk, ha piacra kerül a verda, mennyi km lesz benne :)

  • TéGé2

    Sajnálom, hogy a DSG-ről csak elég szűkösen annyi info van hogy “inkább ne”. Én személy szerint úgy vagyok vele, hogy ennyi pénzért már ne nekem kelljen váltogatnom, ezért bővebben is érdekelnének DSG-s tapasztalatok. Mo.-n sajnos túl vannak misztifikálva az autómata váltók, így jó sokat lehet kérni az esetleges javításukért még akkor is, ha töredék költségen javítható/karbantartható lenne.

  • Holiday

    Alex!
    Igencsak ostoba lenne az, aki ennek az autónak az óráját tekergetné. Nincs rá szükség, eladja magát a vas. Tudod, hogy már akkor volt rá vevőm, amikor 4.000 km-es korában próbálgattátok ;-)

  • apaarpi

    Guillotine: igen, 4 személy részére most is az.

  • apaarpi

    Köszönöm András, így már egyértelmű ! :)

  • apaarpi

    András !

    Szívesen felajánlom én is az enyémet tesztírásra, pl. a következő tali alkalmával fotókat is lehet készíteni róla.
    Sőt, szívesen elmondom az előzővel kapcsolatos tapasztalatokat is, az ugye 0-8 éves koráig volt nálam, több, mint 150 ezer km, fotók is vannak róla, pl. talikról is.

  • apaarpi

    Még valami, András !

    Biztos, hogy ebben nincs kettős tömegű lendkerék ?
    Csak azért kérdezem, mert több cégnél is hirdetik, pont az 1.4 TSI-hez.

  • v_szili

    Én 200000 km-t használtam egy II-es Superb-et 170-es dízellel (+chip) kéziváltóval. Még a széria legelejéről volt (a bemutató napján lett rendelve). Gyakorlatilag hiba nélkül üzemelt és hasonló állapotban lett eladva, mint a tesztben szereplő (1 nap alatt az Eurotax eladási árán elment). 150000 km-t mentek el a fékbetétek, de kíméletes használattal ennél jóval többet is elmehet. Egy dolog lett rajt cserélve és ez tudtommal mindegyiknél megadja magát 4-5 éves korban: a hátsó lengéscsillapítók porvédő kemény szivacsa (3000 Ft/db). Ennyi. Nagyon jó és megbízható autó!

  • menőmanó

    Valóban jó állapotúnak néz ki ez az autó. Úgy látszik, hogy kempelen vigyázott rá, pedig nem is az övé. Dicséretes hozzáállás.
    Valószínűleg az is jól jár aki megveszi, hiszen nem volt hajszolva (mondjuk igen csak alul motorizált, így nem is érdemes) mert el tudom képzelni, hogy milyen komoly dinamikával járhatott ez az autó, ha jóval 100.000km felett az eredeti fékbetétek vannak benne. Csak az szokott megmosolyogtatni, hogy némelyik hasonló habitusú vezető beírja, hogy dinamikus a stílusa. Esetleg a Skodánál platinából készülnek a betétek? :D
    Ez egy nyugodt családapa tökéletes autója. Lassabb stílusban keveset fogyaszt, és elfér benne a család apraja nagyja plusz a csomagok.

  • v_szili

    Engem is meglepett, de hidd el, hogy nagyon jól bírják a betétek.
    Az I-es Superb-ben például a felét sem bírta ki ennek.
    Na persze ész nélkül le lehet ezt is gyilkolni.

  • menőmanó

    Nekem 40-50.000-nél nem bír többet, de én igen sportosan vezetek és főleg országutakon járok. Valószínűleg az előzéseknél a visszafékezések (140-ről 70-80-ra) eszik rendesen.
    Egyébként valószínűleg a betét anyaga is más mint az enyémnek, mert a 100.000 feletti futás nagyon sok egy betéttel.

  • apaarpi

    Szia Menőmanó !

    Egy kis tévedésben vagy a megmosolygásoddal.

    Két sofőrnél is nagyon sokat bírtak a betétek, mindkettőt ismerem, sőt, az autókat is.
    Szilit kevésbé, párszor találkoztunk azért, de annyit a habitusról, hogy talán nem véletlen, hogy a 170 lovas motorral vette, és az, hogy azóta közel 2-szer ilyen erős autói vannak, amivel nagy valószínűséggel körbeautózza a te sportosságodat. Írom ezt úgy, hogy fogalmam sincs, hogy milyen autód van, talán Mazda6 rémlik, de nem vagyok benne biztos.
    A cikkben szereplő autó és sofőr viszont egész közeli ismerősöm. Az autó meglepően jól megy, kb. a 140-150 lovas 2 literes szívók szintjét hozza.
    A sofőrről: van olyan járgánya (és elég sokat használja is), amelyiknek kevesebb, mint 4 mp kell százig. Igaz, az autót nem tépi, de azért nem alszik el az úton.

  • lolkabolka

    Óvatosan megemlíteném, hogy az 1.4TSI motorok kettős tömegű lendkerékkel szereltek…
    http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu?cikkkod=LUK%20415050609/P

  • Holiday

    Menőmanó, az autót én használom, valamit félreérthettél. Tempósan vezetek, nem ész nélkül és valóban vigyázok a járműveimre. Még akkor is, ha az a cégemé. Ez így korrekt. A cég ideadja, én meg megkímélem. Szerintem egyáltalán nem alul motorizált, sőt, kimondottan jól autózható. 140-ről még szépen lép autópályán is, 180-ig gond nélkül gyorsul föl, bár tény, hogy én keveset mentem vele ilyen tempóval. Szia!

  • a.szorenyi

    Kedves Árpi!

    Köszönöm a felajánlást! Nekem a rezzenéstelen motor miatt volt gyanús a lendkerék, ezért direkt rákérdeztem egy Skoda-szervizben, ahol határozottan az volt a válasz, hogy nem. Tévedhetnek is, utánanézek majd és ha hibás, javítom.

    Kedves Guillotine!

    A kereskedésekben álló autókat problémás kivinni próbaútra. Sokat kivonnak a forgalomból, a P-rendszám másnál van, megint más bizományba adja be és ha összetörik, azt nehéz rendezni. Ezért szűkül a kör olyan tulajdonosokra, akik megbíznak bennünk.

    Üdv, Szörényi András

  • menőmanó

    apaarpi
    Szervusz!
    Gondolom azt elismered, hogy a mai azbesztmentes világban az abnormalitás határát súrolja egy első fékbetéttel elmenni 100.000 felett tempósan autózva.
    Szili kollégát és járműveit nem ismerem, de nem vonom kétségbe az állításodat, megjegyezve, hogy azért ahhoz nekem is lenne egy két szavam. :)
    Holiday motorja meg egy teljesen más kategória, viszont egy kanyargós szerpentinen már nem biztos, hogy elsuhanna. :)

  • apaarpi

    Kedves András, (és Lolkabolka)

    Közben nyomoztam egy kicsit, érdekes az eredmény.
    A Superb-ben a 125 lovas motor van ugye, egyedül itt ennyi, a motor kódja CAXC, ebben nincs kettős tömegű lendkerék.
    Az Octiban !!!, a Passatban, Golfban, Leonban, stb., ahol a 122 lovas van, annak a motor kódja CAXA, azokban VAN.
    A LUK típus kódja 415 0497 09 .., a .. a gyártási évtől függ.
    Egyébként a 160 lovas 1.8 TSI-kben is van.

  • Holiday

    Miért nem kérdeztél engem Árpi? ;-)

  • BazsaRs

    Ezek brutál szervíz árak. Nekem DSG -m van és a kettős tömegű lendkerék tárcsákkal kompletten olyan 140 ezer. Az olajcserém Olajjal együtt volt 45 ezer.
    Hihetelen mekkora alkatrész lehúzás megy a szervízekbe.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.