Suzuki Ignis – jó vétel használt autóként?

Használtautó-teszt: Suzuki Ignis 2003-2008

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.12.04. 15.00

A Mi Autónk valahogy mindig a Swift volt; az Ignis sosem tudott olyan erős fogalommá válni, mint picivel kisebb testvére. Tudta, hogy immár tíz éve kezdték gyártani Esztergomban? És hogy már öt éve nem gyártják?

Röviden – Suzuki Ignis, 2003-2008 (esztergomi modell)

Mi ez?

Magas építésű kisautó, családi kocsinak is elmegy, ha nincsenek nagy igényeink a csomagteret illetően

Mennyibe kerül? 800 ezer alatt indulnak a hibátlan, 100 ezres futás alatti példányok
Melyik motor jó bele? Mindegyik, de sztrádázni inkább az 1,5-ös, spórolni inkább a dízel
Mi van helyette? Swift, Wagon R – itthon olyan olcsón autózni, mint egy Suzukival, csak egy másik Suzukival lehet. Na jó, esetleg Dacia Sanderóval

Nincs sok pénzem és megbízható kocsi kéne, milyen autót vegyek? – hangzott el már számtalanszor a kérdés minden autós újságíró felé. Suzukit, hangzott el számtalanszor a válasz. Na de most komolyan, jött számtalanszor az első reakció.

Az őseredeti, japán Ignis, 2000-ből. Ebből készült a Sport verzió is, három ajtóval. A magyar verzió sok mindenben különbözött tőle, nem ugyanez az autó


Na de most komolyan: ha olcsón akarsz autózni, vegyél Suzukit!

Adatlap

Használtautó-teszt: Suzuki Ignis 2003-2008

Suzuki Ignis – jó vétel használt autóként? 1
Motor 1328 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 93 LE
Nyomaték 118 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,1 sec
Végsebesség 160 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,5 l / 100 km

Magyarországon gyártották, nincs semmi presztízsértéke, eleve kedvező áron vihető el használt autóként. 100.000 kilométer alatt, 8 év alatt és 800 ezer forint alatt tolonganak az eladó autók, java részük leellenőrizhető előélettel, eredeti magyar forgalomba helyezéssel. Az 1,5-ös kicsit drágább, az 1,3-as dízel kicsit még drágább, de még így is: melyik más márka tud ilyet?

A nyomott ár oka, hogy az Ignis valahogy kicsit mostohagyermeke a Suzukinak. A Swift, a később érkező Splash, de még a horgászos reklámos Wagon R is inkább benne van a köztudatban, mint az Ignis. Tegye fel a kezét, aki tudta, hogy már tíz éve árulni kezdték itthon a hazai gyártású Ignist, és már 5 éve, hogy nem kapható újonnan! Na ugye.

Ja, különben az Ignis halálát a Splash bevezetése okozta 2008-ban; az Ignis és Wagon R közös utódja sokkal menőbb kasztnival egyszerre váltotta a két régi modellt.

Még egy érdekes adat: a nagy autómárkák követhetetlen marketingpolitikájának köszönhetően az Ignis bizonyos piacokon Chevrolet (vagy Holden) Cruze néven futott tíz évvel ezelőtt. Nahát!

Sajtófotó 2013-ból, az Ignis magyar gyártásának induló évéből


Rosszabb a presztízse mint a megjelenése

Sem külsejében, sem belterében nem szolgál rá az Ignis a Suzukikkal kapcsolatos hazai előítéletekre. Vidám, tetőkorlátjaival és magas építésével viccesen nagyoskodó kisautó, a nagy ablakfelületeknek köszönhető jó kilátással, tágas fejtérrel és ugyan csupán 236 literes, de a korabeli Swifténél azért nagyobb, jó arányú csomagtérrel.

A vaskos kormány, a komoly műszeregység, a korosztályában kifejezetten nívósnak számító gyári rádió (még kazettás fejegységként is jól néz ki és nem szól elfogadhatatlanul rosszul) kifejezetten kellemes összhangot alkot a kabinban. Az Ignisben nem rosszabb a hangulat, mint egy korabeli és azonos árfekvésű francia vagy német kiskocsiban.

A képeken szereplő használt autó beltere – a képek alapján szinte tapinthatóan – komoly családi igénybevételnek volt kitéve 9 éven át. Ennek ellenére semmilyen érdemi amortizációt nem tapasztaltam rajta, kivéve a félig leszakadt kalaptartót. Kárpitok, ablakkurblik, gombok, küszöbök: majdnem mint az új.

Az Ignis nagy átka, a nagy úthibákon nagyot rántó merev hátsó híd. Átlagos utakon nem jelent gondot


1,3-as vagy 1,5-ös?

Az Ignis városi-elővárosi forgalomban takarékos autó, nem is csoda, hiszen benzinmotorral egy tonnát sem nyom. A nagy tempó viszont extrém módon képes megemelni az étvágyát, hiszen a sebességgel négyzetes arányban változik a leküzdendő légellenállás, az Ignisre pedig csak rá kell nézni, hogy lássuk: nem valami áramvonalas autó. Hiteles gyári forrást nem is találni erre az adatra, az egyetlen műszaki leírás, ahol pontos értéket találtunk, cW=0,5, ami épp csak egy kicsivel jobb a külső sárhányós, 0,51-es alaktényezőjű Citroën Kacsáénál.

Az 1,3 literes blokk is bőven elég a kocsihoz, 93 lóerős papíron a VVT krómbetűkkel illetett, változó szelepvezérlésű változat. Egy ilyen zümmög a fotókon szereplő szürke, kilencéves kocsiban. Pöccre indul, virgoncan pörög, fordulaton erős, alul nyomatékos – kiváló szerkezet. Teljesen elegendő a kilenc és fél mázsás kocsihoz. Átlagos használatban 6-7 liter közti fogyasztással lehet számolni. A fotókon szereplő kocsi sok rövid úttal és alkalmankénti hosszabb, tempósabb menettel 9 litert eszik a családi statisztika szerint, de az ilyen másodautó használat ezzel jár.

Kérem, mutassanak egy olajcseppet a 9 éves blokkon!

A mai ízlésnek hosszú áttételezésű (faltól falig kb. 3,3 fordulat), de kemény kormánnyal, a feszes futóművel fürge, agilis autó az Ignis, nem sokban marad el fürgeségben a nevében is ezt viselő Swifttől. A hátsó merev hidat a sznob autós újságírók hajlamosak voltak és ma is hajlamosak rettentő szarnak leírni, én is úgy emlékeztem rá, mint Isten átkára. Pedig nem is olyan rossz. A nagy kátyúkon tényleg nagyokat üt, de kisebb úthibákon nem ránt nagyobbat, mint a legtöbb csatolt hosszlengőkaros kisautó.

Az 1,5 literes, 99 lovas motor csak akkor jöhet jól, ha gyakran autóznánk sok felnőttel. Nagyobb tömeget kellemesebb karakterisztikával, de persze nagyobb étvággyal szállít a nagyobb, de alig erősebb blokk.

Ha még olcsóbban akarsz autózni, vegyél dízelt!

Bár hangos és nagy tempónál még hangosabb, a Fiat-féle 1,25 literes dízelmotorral nagyon spórolós kisautóval furikázhat a család. Az öt liter alatti fogyasztás szinte biztos, de ha 100 alatt marad a tempó és nem rontja el a fogyasztást az Ignis pocsék aerodinamikája, négy liter alá is be lehet csordogálni a dízellel is csak 1020 kilós kocsikával. Viszont a dízel Ignisek drágábbak, egy százezret futott, 6-7 éves kocsiért 1,3-1,4 milliót simán elkérnek, 40-50%-os az árkülönbség a benzinesekhez képest. Mikor jön ez vissza tankolásban?

Igazi autók, igazi árak

Van a piacon Ignis bőven: eladó hátul merevhidas Suzukik az Expressz keresőjében.

De ha egyszer tényleg jó ez a motor! 200-250 ezer km-ig nem szokott gond lenni vele, és ha a Fiat négyhengeres kis dízelblokkja nem csak Suzukiban, de a Fiatok mellett Opelekben is szolgált. Ha egy négyajtós Astra vagy egy hétszemélyes Doblo kasztniját is rá merték bízni, igazán nem lehet gond neki az Ignis pici bódéja, ugye?

Kisautókhoz képest nagyautós a belvilág


Alkatrészárak

Egészen csekély pénzekből fent lehet tartani egy Ignist. A képeken szereplő autó egyszer megpihent egy árokban, küszöb- és padlólemez-javítással, 1-2 elemcserével megállt a tízezres nagyságrendben. Időszakos szerviz húszezrenként jön, a benzinesnél gombokért. Futómű-alkatrészek? Eleve nem nagyon kopik, hisz japán mérnöki munka az Ignis, de ha mégis, egy kerékcsapágy az Unixnál 11463 forint, ha gyári, és 8450 forint, ha nóném. Vízpumpát 13 ezerért kapunk (ugyanez mondjuk egy 1,4-es Peugeot 206-oshoz ugyanattól a gyártótól 11 ezer forint).

A magyar gyártás nagy előnye nem is a katalógusáruházak listaáraiban van, hanem ott, hogy bármelyik vidéki szervizben azonnal tudnak alkatrészt adni és beszerelni, olcsón. Olyan nincs, hogy valahol ne lenne OBD-kábel egy Ignishez.

A normál életbentartás költségei pedig úgy kalkulálhatók, ahogy egy ilyen olcsó tömegmodellnél elvárható. Egy 14-es, 165 mm széles gumiszett nem fog lyukat ütni a családi büdzsén, ha elvásik a gyári.

Van jelleme, lehet szeretni, de nem szokták


Típushibák

Kicsit akadozni szokott a váltó, de nem ez a fő baja. A Swifthez hasonlóan az Ignisnél is előjöhet a váltóhiba, konkrétan a nyelestengely alulméretezett csapágya kezdhet morogni, ami már előrevetíti a kényszerű szervizlátogatást. Az 1,3 literes autókat sújtó gond javítása Suzukira szakosodott maszekoknál 90 000 Ft körüli tétel. Nem a gyári alkatrészként 10 000 Ft alatti csapágy a drága, hanem a munkaráfordítás magas. A váltócsere munkadíja nagyjából 30 000 Ft, a bontott váltók árát ehhez hozzáadva mindenki kalkulálhat, mivel jár jobban. Erről részletesen a Swift III (sokaknak Swift II) használt autó tesztjében írunk.

Tulajdonosi tapasztalat

A szürke kocsi 2004-es évjáratú, második autóként szolgál egy családnál, 60 ezer kilométer van benne. Nem ritka az ilyen visszafogott futásteljesítmény ezeknél az autóknál, a bevezetés évében Suzuki-szokás szerint erősen túlárazott kiskocsi ára 1-2 év alatt drasztikusan visszaesett, innentől pedig a sznobizmustól mentes családokban, ha második új autó beszerzése került szóba, nem is volt kérdés, hogy mit válasszanak. Swift, Ignis, Wagon R – ez pedig már csak ízlés kérdése volt.

A képeken szereplő használt autó háromgyerekes családnál szolgál, el is tudja vinni mind a három gyereket – de csak mert időben elszórva érkeztek. Rendes, “repülős” gyerekülésből hátra nem lehet berakni hármat, de két teljes gyerekülés és egy magasító már gond nélkül elfér.

Három teljes gyerekülés nem fér be, de ha a legnagyobb poronty már elvan magasítón, nincs gond

Az Ignist hajtó anyuka kiemelte az 1,3-as motor agilitását, erejét, azzal a kikötéssel, hogy ha négy felnőtt ül a kocsiban, drasztikusan visszavesz az arcából a kocsi. Hibája sosem volt az Ignisnek (60 ezer alatt miért is lett volna), az egy-két karosszériajavítás pedig, ami a stresszes anyukalét velejárója, 1-2 tank benzin árából kijött.

Hogy szeretik-e? Szeretik, de nem nagyon, inkább csak úgy egyszerűen nincs panaszuk rá.

Kinek nem ajánljuk?

Aki érzelmileg ennél jobban szeretne viszonyulni autójához, ne vegyen Ignist. Kicsit nyomasztó érzés lehet a Lidl/Aldi/CBA parkolójában görcsösen nyomkodni a kulcs gombját, hogy melyik szürke, sárga, fekete Suzuki is az enyém a sok közül?

Aki viszont csak egy megbízható, tervezhető költségekkel fenntartható családi kisautóra vágyik, boldog lehet az Ignisszel. Nem pattog annyira, mint a sznob újságírói dogma tartja, kilencévesen is jó érzés vezetni a pörgős benzinesekkel, 100 alatt nem is eszik – mi kell még nyolcszázért egy szinte új kocsitól?

Szavazás

Haznált Ignis - hány pont a tízből?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Funkyman

    60ezer kilométeres autóban nincs olajfolyás? Ez má’ döfi! :-D

    Ja, a váltó néha akadozik. Meg néha sír és szétesik. (Bocsánat, hogy a konkurencia cikkjét linkelem.) http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/08/16/sorozatos_hibak_a_suzukik_valtojaban/

  • Stefan88

    Egy elgépelés beékelődött, a galéria második képénél: “Sajtófotó 2013-ból, az Ignis magyar gyártásának induló évéből”.

  • Holiday

    Funkyman!
    Ezerötöst kell választani. Abban nincs váltóbaj.

  • PAlex

    Amúgy meg okés, hogy olcsó megvenni, de ez a fogyasztás, ez egyszerűen sok.
    Persze, ha csak alig használja az ember, akkor nem annyira mérvadó, de hosszú távon, ha használja is rendszeresen az ember, akkor ezzel is érdemes számolni.

  • Specialized78

    Anyukám barátjának Ignise van.A múltkor elkértem egy körre.Nem szerettem meg a kocsit.Nem én vagyok a célközönség.Nyomatékszegény,hangos motor,100 felett már erős a hangja is.Billegős karosszéria…viszont édesanyám,illetve a párja nagyon szeretik,mert magas az üléspozíció,könnyű a be és a kiszállás.Szerintem sokan nem tudják és apró részlet,de az irányjelző ismerős benne.Az még az A Vectrából való.

  • hova

    Van a családban Ignis, közel a 100 ezerhez,rengeteget futott hosszútűvú utakon /Ausztria/ eképesztő a fogyasztása/ disel/ 5 litert eszik,pedig ha lehet nyomja a családfő neki 130-al. Eddig semmi komoly probléma, tökéletes a két gyerek mellett. Igaz, már kétszer szó szerint megfurták, el szerették volna lopni, de valamiért hél. istennek nem jött ösze. Szóval csak jókat hallok róla.

  • jmzba145

    “Gyorsulás (0-100 km/h) 11.1 mp”
    Ezt tényleg tudja?

  • Szabi76

    2005-ös Ignis első tulajként 125000km van a kocsiban.Eddig egy szélvédőcsere (kavics), rendszeres olajcsere,3xfékbetét, 1x tárcsacsere.
    A noname tárcsa jobban bírja, mint az eredeti.Olajfolyás nincs. Olajcserekor amennyit beletöltök annyit engedek le.A váltó csak télen ,1-esbe akad egy kicsit, ha hideg a motor.Ezt Toyotánál is tapasztaltam már.

  • tomsimpson

    Nem tudom miről beszél 1-2 ember, de az Ignis (nekem legalább is) kimondottal keveset fogyaszt!
    Egy 92 LE-s benzinek motorról beszélünk! (1,3) Ilyen teljesítménnyel egy benzines motortól egy egyáltalán nem sok, sőt ha reálisan nézzük, és összehasonlítjuk másokkal, inkább mondható kevésnek!
    Nekem a legkevesebb, amire le tudtam vinni, nyár, jó tempójú városi közlekedés, vagy max 100-as tempó (3000-et forog) 5,8 liter.
    Zsúfolt városi közlekedésnél, vagy 130 fölött 6,8.
    Átlagban 6,2.
    Amelyik benzines (nem turbós) motor ekkora autót visz, ennél kevesebből, azzal max vánszorogni lehet, elvárhatóan közlekedni nem!
    Volt már 1.6-os benzines Astrám, egy normális előzésbe nem tudtam belemenni, és majd 8 liter bezabált! Az Ignis ilyen téren ahhoz képest egy csoda.
    Aki meg nagyon sokat autózik, pláne hosszú távon, az úgy is minimum egy 1,6-os dízelt fog venni, az nem is gondolkozik benzinesben. Kivéve, ha nem tétel anyagilag az üzemanyag. De ez a csoport nyilván nem a Suzukis réteg.

  • tomsimpson

    KIIGAZÍTÁS! :) Most csináltam egy 1000 km-es tesztet, ami arról szólt, mennyire tudom levinni a fogyasztást. Minden bevetettem, lakott területekre üresben gurultam be, stb. :) Jó, néha elgurult a gyógyszer, ha beállnak elém 40-nel poroszkálni, vagy ha indokolatlanul fékezget előttem valami gyökér, vagy már nagyon halvány rózsaszín az a sárga lámpa, ilyenkor azért forgatom vagy 6000-ig, csakhogy nehogy ellustuljon. :)
    Na mindegy, összességében sikerült visszafognom magam, 5,61 lett a vége! (1.3 benzin, 2003)

  • japancar

    A 2004-ben gyártott Ignis motorikusan a mai napig hibátlan. Az elektromos részen csak izzócserére szorult. A féktárcsákat már ki kellett cserélni. Rendszeres karbantartással az egyik legmegbízhatóbb kocsi.
    Ezenkivül egészen jó az úttartása és 100 km. alatt a gyorsulása is.
    Szóval olyan kocsi amelyiket érdemes tartani, bírja a gyűrődést és gond nélkül el lehet vele menni bárhová.

  • japancar

    tomsimpson – 2015.07.25 12:10ű
    Sokfélekép lehet mérni az átlagfogyasztást, de nagyon kézenfekvő: A kilométerórán van egy gomb. Tankoláskor le kell nullázni, majd visszakapcsolni. Fel kell írni mennyit tankoltál. A legközelebb megnézni, hogy hány kilométert futott és kiszámítható. Nos átlagban nálam 7 liter jött ki. Mindenféle úton, vegyesen használom.

  • Szaky

    170km/h-n

  • Szaky

    170km/h nál evett 7litert az 1.3benzin a Brenner autópályán, 2személlyel meg fullra plafonig bepakolva, mentünk ki dolgozni!! De amúgy nem forszírozott tempóban 5,8-as fogyasztásaim voltam! Egyébként a Maxxmotion 98-as adalékolt benzinjéből érdemes tankolni mert többet lehet megtakarítani, mint amivel többe kerül literje! Nagyon jó kocsi, extrém megbízható…Ismerek vállalkozót akinek céges üzemben egy 2004-es 1,3-as benzin GLX/AC-ben 600ezer km van, 2db torony csapágyat cseréltett 10.000,-Ft.-ért, kint áll télen nyáron, rozsdának nyoma sincs, a beltér olyan mint a prémium márkákban 150ezer km után…Olajat 1decit nem eszik!!!! Én nagyon tudom ajánlani minenkinek aki ilyen kaliberű autót akar vásárolni!

  • japancar

    Funkyman! “60ezer kilométeres autóban nincs olajfolyás? Ez má’ döfi! :-D ” Nos olajfolyás sincs, de olajfogysztás sincs. Szóval a 60.000 km. fölötti Ignisben a két töltés között (kétévenként) legfeljebb egy féldeci az olajfogyasztás.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.