Használt autó: japánt, de olcsón

Használtautó-teszt: Mazda 323 BA

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.11.23. 06.00

Almera, Lancer, Corolla vagy épp a 323: az egyívású japán autók hasonlóan megbízható technikát kínálnak, egészen kevés pénzért.

Röviden – Mazda 323 BA
Mi ez? 1994 és 1998 között (323P: 1997-2000) gyártott kompakt autó, 3-4-5 ajtós karosszériával. Modellfrissítés: 1997.
Mennyibe kerül? 200 ezer forintért elvihetők a legolcsóbbak, a legtöbbe kerülők ára 650 000 Ft körüli.
Melyik motor jó bele? Az 1,5 literes négyhengeres benzinessel nem lehet mellényúlni. Spritmonitoros átlaga 7,6 l/100 km, az 1,3-asé 7,85.
Mi van helyette? Japán márkáktól Nissan Almera I, békalámpás Corolla és Lancer. Az olcsóbbak helyett F Astra, a drágábbak helyett Focus I.

Ahogy telik az idő, egyre több neves japán autó ára csúszik mélyen a félmilliós határ alá, viszonylag fiatal korban. Közéjük tartozik a 323-as Mazda is, amelyből ezt a fehér háromajtóst kértük kölcsön használtautó-tesztre. A kocsi Földi D. Attila fotós pajtásunké, aki használt-Mazda ügyben annyi tapasztalatot halmozott fel, hogy az olcsó és megbízható autót keresők bátran támaszkodhatnak véleményére.

V6 a kompakt autóban

323-as Mazda 1977-től 2003-ig készült. A próbaútra vitt használt autó az 1994 és 1998/2000 közötti BA szériához tartozik, amely az ötödik generáció a hatból. A választék legizgalmasabb darabja a kupészerű F, amely kétliteres, V6-os benzinessel is kapható volt. A háromajtós verzió (323P) mellett népszerű a használtautó-piacon a lépcsőshátú is (323S). Létezik még a 323C, amely egy sportosabb tetőívű háromajtóst jelöl, gyakorlatilag ennek a nem túl sikeres modellnek a helyére érkezett a 323P az 1997-es modellfrissítéssel

1994-től 1998-ig volt piacon az ötödik generáció. A rosszul fogadott ferdehátú háromajtós 323C helyét töltötte be az 1997-es modellfrissítéstől a csapott hátú 323P

A kupésra rajzol F-et kivéve a design nem túl progresszív, pedig csak egy évvel későbbi a gömbölyű 626-nál. A formaterv csereszabatos a korabeli japán autókéval, a 323 lehetne Lancer vagy Corolla is. A karosszériák rozsdavédelme megfelelő, a tipikus korróziós pont a hátsó kerékjárat pereme, ami javítóívvel könnyen korrigálható.

Sportosan mély az üléshelyzet, ami egy bizonyos kor után már nem előny. Az ülés jól beállítható a kormányhoz és a pedálokhoz. Belül minden ép és működik, nem töröttek a szellőzőrostélyok, üzemel az első ülés előrehajtó-mechanizmusa is. A háromajtós változat meglepően tágas, hátul is elfér két magas ember.

Szerviztapasztalatok: mit mond a mester?

Egyszerűen szerelhető. A szíjas szelepvezérlésű motorokon 120 000 kilométerenként kell vezérműszettet cserélni

120 000 kilométerenként kell vezérműszettet cserélni


Rendes karbantartással ezek a Mazdák legalább 20 éves korukig jól használható autók maradnak. A BJ-s alvázszámúaknál szükség lehet a burmanok, a karter két guminyakának cseréjére. Ezt a hibát alulról könnyű felismerni: ha kenőanyagot látunk az olajteknőn, többnyire a váltó felőli sarkán, akkor esedékes. Mivel a kipufogót le kell venni hozzá, a csere munkadíja a vesződségtől függően 20-30 ezer forint.

A gumi szívócsövek az autók 10-12 éves korára elöregszenek, megrepednek. Így a motor falsot szív, amit az egyenetlen járásról lehet kiszúrni. A javítás anyagárban 25 ezer forint. A gyújtás meghibásodása ritka, az esetek nagy részében trafócserével megoldódik.

Elsősorban a sárvédőív rohad ezeken a 323-asokon. Még ezen is, pedig ez egy sérülésmentes autó

Elsősorban a hátsó sárvédőív rohad ezeken a 323-asokon. Még ezen is, pedig ez egy sérülésmentes autó


Ha a motort lustának érezzük, a légtömegmérő tisztítása általában megoldja a problémát. Ennél a szériánál nem kell tartani a lambdaszonda meghibásodásától, szemben a benzines Mazda3 és Mazda6 modellekkel.

A gyári első féktárcsák úgy 150 ezer kilométert bírnak ki, a hátsó fékdobok szabályozására 150-170 ezer km után van szükség. Az első kuplunghibáig az autó elfut 150-200 ezer kilométert, a csereszett ára 30-50 ezer Ft. A masszív futómű sem kér sokat, a négy stabilizátorpálcát 12 ezer forintért cseréljük, plusz az anyag. A rozsda főképp a két hátsó sárvédőt támadja, de ez olcsón orvosolható javítóívvel. A karosszéria más részeit nem emészti el a korrózió.

Tóth József autószerelő, Mazda Auto Focus Kft.

Motorkínálat

Összesen négyféle benzines és három dízel szerepelt a palettán. Használt autókban az 1,3 literes, 74 lóerős és az 1,5 literes, 88 lóerős Otto-motor a leggyakoribb. Az 1,9-es négyhengeres és a 144 lóerős, csak az F-hez választható V6 ritka. Kevés van az 1,7 literes dízelből, pláne a turbódízelből, amelyet 1997-től a kétliteres szívódízel váltott le.

Egyenjapán műszerfal a minőségérzet előtti időből. Minden jól működik a 16 éves autóban

A képeken látható autóban az ezerötös négyhengeres késlekedés nélkül indul. Se füst, se rendellenes zaj, se olajfogyasztás nem utal arra, hogy nemsokára 200 000 kilométer lesz benne. Élénk, jól forgó motor, amelynek kis fordulaton is van elég nyomatéka. A zajszint csak 100-ig kellemes, mert a rövid áttételű ötödikben erősen pörög a motor.

Alkatrészárak, megbízhatóság

Használtautó-vásárlói szemmel a típus fő vonzereje a kétségtelen megbízhatóság, ami előrehaladott korba is átmenthető. Japán kortársaihoz hasonlóan a 323 is jól megkonstruált, tartós és problémamentes autó.

Az alkatrészáraktól nem kell tartani. A típus kellően elterjedt ahhoz, hogy legyen hozzá utángyártott pótalkatrész, beszerzési forrásként bontókat is érdemes felkeresni. Például a nagyjából 150 000 km körül elkopó kuplungszett ára beszállítótól függően 30-50 ezer forint.

Utángyártott alkatrészek árai:

Első féktárcsa 12 ezer Ft
Kuplungszett 30-50 ezer Ft
Gumi szívócső 25 ezer Ft
Stabilizátorpálca 6-10 ezer Ft
Vezérműszett 35-40 ezer Ft

Forrás: saját gyűjtés

A tulajdonos véleménye: Földi D. Attila, Mazda 323P 1,5, 1997, 186 000 km Nagyon sok Mazdám volt már, most is van egy 323 kombi a fehér mellett. Ezt az autót egy Kia-márkakereskedésből vettem, nem egészen egy éve. Kezdetben 550 000 forintra tartották, de drágasága miatt és mivel nincs benne légkondicionáló, hónapokig várt vevőre. Végül 300 ezer forintért hoztam el. Két korábbi tulajdonosa idején az autó garázsban állt, futásteljesítménye igazolhatóan ennyi. Rögtön az elején az állástól beállt féktárcsák cseréje 24 ezer forint volt, a munkadíj még tízezer. A 150 ezer km feletti óraállás miatt a kuplungot és a vezérműszíjat is kicseréltettem a biztonság kedvéért. Sajnos a motor nem olyan nyomatékos, mint a 323 kombimban az 1,6-os benzines, pörgetni kell. A rövid áttételezésű sebességváltó miatt autópályán megugrik a fogyasztása, ami Budapesten nagyjából 7,5 l/100 km. Nálam Mazda forever, mert mindig számíthatok rájuk. Bárhová elvisznek hajnalban és bárhonnét hazahoznak éjszaka. Szeretem őket, na.


Árak: itthon és kint

Magyarországi használtautó-keresőkben 200 ezer forinttól felfelé hirdetik az ötödik generációs 323-as Mazdákat. A legtöbbre tartottak a 650 ezres sávban mozognak. Mivel a Mazda Ausztriában hagyományosan erős, használt autóért elég a szomszédba menni. A Lajtán túl 300-500 euróért (90-150 ezer Ft) vehetünk ilyen-olyan autókat, a piacot ismerők szerint 1000 euró körül már igazán szép kocsit találni.

Igazi autók, igazi árak

Autók 120 000 forinttól: eladó 323-as Mazdák az Expressz keresőjében.

A honosítás költségei miatt seftelési céllal nem nagyon éri meg a használtautó-behozatal, de aki saját magának keres használt Mazda 323-at, az találhat szépet a szomszédban. Az import ugyanis leverte a hazai árszintet, 280-350 ezer forint között már van választék korrekt autókból.

Szavazás

Használt autók 350 000 Ft körül

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Óda következik:

    2002ben vettem első tulajától a 140et futott 323 1.5P-t(97). 2010ben adtam el, 305 ezerrel. Soha nem volt semmi baja, 6,6 litert fogyasztot hoszú távon elég jól is ment, én ingáztam vele.
    Az utánam következő tulaj ma is vígan használja, a két hátsó ívet már javította.

    Nem egy luxusautó, de szétüthetetlen.

  • Specialized78

    Mindig jókat mosolygok azon,hogy az A Vectra szóba sem kerül,amikor hasonló összegért kerestek autót.Ha rosszindulatú lennék,akkor még örülhetnék is emiatt,mert nem kell sokaknak tudniuk,hogy mennyire jó autók.Szintén derűs vagyok,amikor nézem a fogyasztási adatokat.Ennél a Mazdánál 7.6L/100 km…:)))))))
    Csöndben jegyzem meg,hogy enyém LPG-ből eszik 7.1 litert,benzinből meg 5.7-et.Vegyesben és nem tojással a talpam alatt.Ja és az én Vectrám 1995-ös,az utolsó széria egyike.További jó F Astrázást,Corollázást,stb stb.

  • a.szorenyi

    Kedves Specialized78! Az A Vectra ár/érték aránya nem ismeretlen számunkra sem. Családi autónak kitűnő választás, akárcsak a B. De egy csapott hátú kompakt autóhoz nem tesszük oda konkurensként, mert egészen más jellegű autó. Az azonos árkategória ellenére sem, ahogy egy alap Avensisnek sem vetélytársa egy Clio RS vagy egy dízel Golf kombi. Üdv, Szörényi András

  • menőmanó

    Elismerem, nem tudom milyen lehet az A Vectra (lehet látni egy két rozsdaboglyát az úton), de azt tudom, hogy a B és a C igen csak gyengére sikerült. Persze vannak akik visszafejlődnek.
    A fogyasztás meg igen csak láb és forgalom függő.
    Egyébként ha egy autó nem megy, legalább fogyasszon keveset, az is valami. :)

  • Specialized78

    Valamiért nem jelent meg az utolsó hozzászólásom,pedig eléggé sokat írtam.
    menőmanó!-Ha nem ismered a típust,honnan veszed,hogy nem megy?Illetve,mint írtam,nem tojással a lábam alatt fogyaszt 7 litert LPg-ből.Városban 60,főúton 110.ennek oka,hogy az első számítógép tervezésű Opel volt és rendkívül áramvonalas,illetve,hogy a mérnökök nem a legnagyobb teljesítményre mentek rá a motor tervezésénél,hanem a megbízhatóságra és a gazdaságosságra.Tartós 140-nél fogyasztott Bulgáriában 7.9litert LPG-ből,ami benzinből olyan 6 liter.140-nél is teljesen halk az utastér,nem úgy,mint egyik ismerősön Ignisében,ahol már 100-nál rikácsol a motor.Abban igazad van,hogy elég sok a lestrapált és igénytelen kinézetű A Vectra.Kár,hogy az enyémet nem láttad még.Sehol egy rozsdafolt,metálkék,LLumar fólia,igényes kiegészítők…

  • Specialized78

    menőmanó!
    Abban is egyet értek veled,hogy a “B”Vectra és a “C” sem volt korszakalkotó.A “B” sok esetben visszalépés volt az “A” után.Ez Opel fórumokon olvasható is.Megbízhatatlan és sokat fogyasztó Ecotec motorok,jelentős olajfogyasztás.Illetve sokkal kevésbé nyomatékos motorok…Ez mind elkerülte az “A” Vectrát.Egyébként az Ascona után az “A” Vectra kb akkora gurítás volt,mint az Escort után a Focus.

  • Specialized78

    Kedves Szörényi András!
    Persze,ezt értem én,amit te írsz.Almát a körtével nem lehet összehasonlítani.Viszont eddig már számtalanszor írtatok cikkeket kevés pénzből megvehető autókról.Egyszer nem lett megemlítve az A Vectra.Vagy csak az én figyelmemet kerülte el.Míg annak se szeri,se száma,amikor F-Astrát említik az emberek.Egyébként tényleg nagyon nehéz már igazán jó állapotú A Vectrát megvenni.Rengeteg a leharcolt típus.Sajnos a jobb állapotúakat sem lehet sokkal drágábban eladni a piacon.Én,majd ha úgy döntök,hogy nem fogom tovább használni,biztosan nem fogom 5-6 év múlva eladni 150.000Ft-ért,inkább leveszem a rendszámot róla és emléknek megmarad.Üdv!

  • a.szorenyi

    Olcsó családi autóként jó téma az A Vectra, majd keresünk mellé még alkalmas kocsikat. Legalább tudom, kit keressek meg a fotózás ügyében:-)

  • Specialized78

    Tisztelt Szörényi András!
    Szívesen megmutatom neked az autót,akár fotózásra is.
    300.000-ért vettem,de utólag kiderítettem,hogy 100.000-el vissza volt tekerve az órája és szegénykém nem volt a legjobb állapotban.Most 309.000Km van benne.7 év alatt 600.000Ft-ot költöttem rá,ebben a teljes karosszéria/küszöbök,kerékjárati ívek/és a motorfelújítás is benne van.Na meg 6 új gumi,illetve az LPG rendszer,ami 145.000Ft volt.Már vissza hozta az árát.No meg számos alkatrész,ami cserélve lett./Hűtő,kipufogó rendszer,vezérműszíj feszítővel,görgőkkel,üzemanyag tank,vízpumpa,kuplungszett,LLumar fólia,stb stb stb./De amikor a benzinkútnál,vagy a gumisnál megállítanak az emberek és azt mondják,hogy nagyon szép autóm van,az mindenért kárpótol.Természetesen egy 19 éves autót nem lehet egy új autóval összevetni.Aki egy régi autót akar megtartani mindennapos használatra,annak nagyon sok türelemre,energiára és szeretetre lesz szüksége,ha azt akarja,hogy megőrizze makulátlan állapotát.Nagyon sok autóhoz volt már szerencsém a munkámból kifolyólag.Közel 50 típusra van rálátásom,ezekből sokat hónapokig,van amit évekig használtam.Természetesen sokkal modernebbek a mai autók,de egy dolgot bátran mondhatok.Az A Vectra-t szerettem mind közül a legjobban.Ez még Németországban gyártott Német autó,mindenféle felesleges sallang nélkül.Tágas kasztni,kis fogyasztású motor,jó menetteljesítmények és kisautós alkatrész árak és szép karosszéria.De azért van benne dupla légzsák,motoros fényszóróállítás,napfénytető,ABS.Számomra ezek a dolgok pont elegek.Remélem,nem voltam nagyon ömlengős.:)Üdv mindenkinek!

  • Paccar

    Specialized78 – 2013.11.24 // 14:30

    Na látod, ezért jobbak a japánok :) Ott azért nem kell a fél autót kicserélni és az árát még1x rákölteni, motort felújítani..
    Azt meg nem hiszem hogy 5.7et eszik VEGYESBEN benzinből. Ez országúti fogyi.

  • menőmanó

    Specialized78

    Nem írtad, hogy mekkora motor van az autódban (gondolom 1,6-os 75 lovas), de 5,7-et fogyasztani vegyesben nem nagyon finoman autózva, 140-nél kb. 6 liter stb. igen csak hihetetlennek tűnik egy Vectrától. Egyébként az a motor egy jó konstrukció volt, de nem a dinamikájáról volt híres. Az 5,7-et országúton 90-nél tartom reálisnak.
    A családban volt 1,6-os Suzuki sedan 2000-es 96 lovas, de az Budapesten kb. 7-7,5 fogyasztott sportos vezetési stílussal, ami nem rossz.
    A mostani Yaris TS 1,5-ös motorral (2005-ös) 109 lóerővel fogyaszt szintén ennyit városban, az országúton 120-nál 6,5-7 liter.
    Gondolom nálad a város (nem tudom hol van) nem olyan sűrű forgalmú és dugótól terhes mint gyakran Budapest.

  • PAlex

    Hehe.
    1.6i Vectra 140-mél 6 litert fogyaszt? :)

    Oké, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze, de azért szerintem ez itt most nem a ki vetít nagyobbat fórum.

  • pécsimunkás

    Mentünk Bulgáriába nyaralni,3 személy,csomagtartó megpakolva,autópályákon 120-150 km/h főutakon 100-at tartottuk 6 l volt az átlagfogyasztása az 1.6 75 le A Vectrának. Igaz alap autó,még szervókormány sem volt benne,de a fogyasztása baromi jó volt.

  • menőmanó

    pécsimunkás

    Ezek szerint Bulgária felé kell venni az irányt, ha jó fogyasztást akarunk elérni, hiszen mindketten arrafelé jártatok. :)

  • MetroGoldwinMayer

    specialized78
    menomano
    pecsimunkas
    PAlex

    Ennek a Vectrának a fogyasztása a Spritmonitor szerint 7,5. A többi egyedi mérés. Amúgy az Opelek km-órája már újkorukban is 10%-ot csal, egy 20 éves rommal simán lehet 120al 100at menni..:) De nem fikázni akarom nekem volt B Corsám, B Vectrám, Asconám, G Astrám, jó autók voltak. Nem volt őket jó vezetni mint ezt a Mazdát de jó autók voltak.

    Biztos jó autó az A Vectra, aki vigyázott rá örüljön neki de azér tesztet írni, megvételre ajánlani 20 éves autókat, tisztelt publikumnak, hááát. Nemkéne, a legtöbb rakás szar. Aki meg hozzáértő az meg úgysem a tesztekből választ magának öregótót. Maradjanak a kollégák a szegínység miatt a 8-15 éves használtteszteknél.

  • pécsimunkás

    Tankolástól tankolásig akkor is 6 l volt a fogyasztás . Lehet, h a szervókormány , kl

  • zoldfulu2000

    Ez tényleg legfeljebb válságautó.

    De az ötajtós 94-2000es 323F az bent van az én autós hall of fame-emben,

    Hihetetlen hogy egyszerre képes volt a Mazda olyan autókat csinálni mint a MX3 vagy a Xedosok, meg ez vagy a búcsúzó 626…

    De talán most a xedosos ág énje kezd felülkerekedni :)

  • subtotal

    A Vectra témához: volt a családban egy 1.8i, én is imádtam akkor, de már rég volt, 2002-ben adtuk el. Vegyesben (város, út, pálya) 7.5-öt evett, országúton 6 volt a legjobb fogyasztás. Télen városban rövid utakon meg 20 :). 180 ezret tekertünk bele 6 év alatt. Ette a fékbetétet, de az olajat nem. Rendesen rohadt is 10 éves korára a szokásos helyeken.

  • Specialized78

    Sziasztok!
    Látom,felkavartam kissé az állóvizet.Szeretnék reflektálni az írásotokra.
    Menőmanő!
    Igen,jól gondoltad,nem Budapesten élek.Szolnok Megyében egy kisvárosban,Karcagon.Itt tényleg nincsenek dugók és a terep is sík.Jól látod,vélhetően,ha dimbes-dombos környéken laknék,vagy dugókkal teli városban,ahol sok az araszolgatás,akkor több lenne a fogyasztásom.Az általam leírt mérési tényekhez hozzá tartozik még valami,amit én nem említettem,de talán Metro Goldwin igen.Amikor azt írtam,hogy autópályán tartósan 140-el mentem,azt Km óra állás szerint értettem.GPS szerint a 140-es utazótempó csak 125Km/h.Illetve a főúton a 110Km/h is csak 96Km/h a valóságban.Ennyit csal az A Vectra órája.menőmanó!Jól sejtetted,1.6-os motorról/C16NZ/-ről van szó.Városban 50%,illetve főúton 50%-ban használom.Mint ahogyan írtam,GPS szerinti 96Km/órával.Így jön ki a vegyes fogyasztásom 6.9-7.1-re LPG-ből,ami kb 5.7-es átlagot takar.Én többet nem tennék hozzá ehhez a témához.Viszont arra gondoltam,hogy a kétkedőknek lenne egy felajánlásom.Amennyiben ráértek és szeretnétek ezt leellenőrizni,mert nem hisztek nekem,akkor felajánlok egy személyes találkozást,hogy próbáljuk ki 400Km erejéig,hogy igazam van-e.Ha nem lesz igazam,akkor kifizetem nektek az ide út költségét és egy teli tank benzint.Ha nekem lesz igazam,akkor viszont ti jöttök nekem egy tank benzinnel./62liter…/Várom a kétkedőket és a jelentkezőket.Üdv mindenkinek!

  • PAlex

    Vezettem sokat 1.6i Vectrát.
    Pályán műszer szerinti 140-nél NEM evett 6 litert.
    Volt az inkább 7, ami még mindig jó fogyasztás egyébként.
    Vegyesben is 7-7,5 volt az átlaga. Ami akkor tájt igen jó volt, de még ma sem annyira rossz.
    A 6 litert meghagyom saját értéknek.
    Vagy annak, aki 90-100-nél többet nem megy vele tartósan.

  • MetroGoldwinMayer

    zoldfulu

    Az a 323F (1998ig egyébként) müszakilag azonos az itt tesztelttel.

  • MetroGoldwinMayer

    specialized

    Nem a kötekedés miatt de ha napi 2×10 km-t v. 2×20 km-t mész pl. akkor az LPG-n kívül a benzinfogyasztásodat is add hozzá…Azt el tudom képzelni hogy több100 km-en okosan vezetve 6 alatt kijöhetsz benyából.

    Másik: az LPG beállítása is fontos, amit mondasz elmélet, egyszer járj ki egy tankot benzinből azt tudni fogod a tutit.

  • Specialized78

    Metro!
    Mindig levonom azon kilómétereket,amiket benzinnel megyek.Ez gondolom evidens,ha pontos adatot szeretnék.Annak idején,amikor nem volt meg az LPG-m,akkor természetesen benzinnel jártam,így tudom a benzin fogyasztásomat is.;)Pont az,amit leírtam.Most már értelem szerűen nem fogok benzinnel megtenni 1200Km-t,gondolom,egyértelmű,miért.Csak annyi benzint tankolok,ami az indításhoz,illetve a motor bemelegedéséhez kell,ezt követően LPG-vel megyek.Üdv!

  • pécsimunkás

    Specialized78!

    Szerintem felesleges vitatkoznod,bizonygatnod,úgysem hiszik el.
    Nekem a legjobb barátom használta a Vectrát,150-200kg melós cucc volt az autójában nap mint nap,akkor is 6 l evett,vagy mint írtam,nyaralni mentünk,akkor is tankolástól tankolásig 6 l volt a fogyasztás. Teljesen alap autó volt,se szervókormány,se klíma, nem növelte a fogyasztást.

  • Specialized78

    Szia,pécsimunkás!
    Igazából mindent leírtam,amit szerettem volna.Meggyőzni senkit nem szeretnék…A kétkedőknek pedig felajánlottam egy kis “játékot”.:)
    Az én Vectrám azért nem alap felszereltségű.Van benne szervo kormány,ABS,napfénytető,motoros lámpák,dupla légzsák.A légkondi meg nem is hiányzik belőle,sajnos én nem bírom.5 perc után elkezdek tőle fulladni.Egyébként örülök,hogy legalább te alátámasztod az írásom.De hát,te is Vectra tulaj vagy,nem csak a levegőbe beszélsz,hanem tapasztalat alapján.Üdv!

  • pécsimunkás

    Nekem Mégane-m van,mint írtam a legjobb barátomnak volt. De sokszor mentem-mentünk vele a fogyasztása mindig rendben volt. A váltója kemény volt ,nem tetszett,főleg a családban levő Toyotákhoz képest ( Carina E, 94-es Corolla),szervókormány hiányát lehet felróni,de amúgy nem volt rossz autó. Ami még tetszett a gyári hangszórói baromi jól szóltak.

  • Specialized78

    A Vectra váltója az egyes fokozatot veszi néha keményebben,illetve,amikor rükvercbe teszed,lassan,óvatosan kell.Ha gyorsan akarod betenni,akkor reccsen egyen.Ez egyébként a többi Opelre is jellemző.G-H-J Astrával is ezt tapasztaltam.
    A gyári hangszórókkal én is elégedett vagyok.A Pioneer fejegységgel jó párost alkotnak.

  • hova

    Helo srácok!
    323-as mazadám sedán /familia/ 1.5-ös benzines, 1987.júliusában lett forg.helyezve. Ausztriából ellopták / 3 évet állt a rendőröknél/ majd a bécsi bizt.társ-tól vettem meg-11.600 km-l!Le sem merem írni, milyen olcsón.A mai napig remekül megy és megy. Valaki súgott nekem,hogy mivel kezeljem a kasznit, remekül bevált a módszer. Most 218.000 km van benne. Motor kiváló, küszöb, sárvédők, egyáltaláán a kaszni teljesen egyben.Amit cseréltem eddig: 1 db. első csapágy,vízpumpa tömítése,első fékcsövek, kuplungtárcsa 1 db!,hátsó kipufogó vég.Kétszer cseréltem első fékbetétet és egyszer hátsór, féktárcsa és h.fékdob érintetlen.
    Egy éve egy rokonomnál Budapesten van-kölcsönbe- na ott törött el a bal hátsó rugó. Legnagyobb problémám az volt, amikor 2 éve egy szöke nő tgk-val összetörte a jobb hátsó lámpabúrát! Na, ezt 6 hónapig kerestem a világban, míg egy mazdsától kaptam egyet. Fogyasztás:90 km-nél 7-8 körül, 120-nál tuti 9! Teljesen japánban készólt/ a tulajtol is tudom/és hátul ablakba szerelt ablaktörlő, amitől akkoriban mindenki megbolondult. Szerintem soha többé nem lesz ilyen strapabíró autóm, szinte meg sem érezte a pénztárcám,hogy van.

  • hova

    Még valamit a sedán familiához:a bécsi öreg úr, akitől vettem,bement a bécsi mazda szalonba,megmutatta melyik autó kell és azt iskikötötte,hogy neki kell hátra ablaktörlő, ablakbe-szélvédőbe szerelve és kell neki elektromos tolótető, de klíma nem,mert fullad benne. Ezt rendelte januárban-1987-ben és vette á az autót 1987 júliusában. A sídebak-elektromos tllóető kiválóan működik, állandóan mutogatnom kell, hogy miként néz ki belülről és kívülről, a hátsó szélvédőbe “ültetett” ablaktrölő miatt meg eleinte levillogtak az úton,hogy mondjam meg, hol szereltettem bele.
    A fűtés piszok jó,remekül lehet szabályozni a befelé áramló levegő keverékét, a fűtésfokozatot csak igen ritkán kell bekapcsolni, a hátsó szélvédő fűtésszál remek. Szóval olvasgatva,hogy miket költöttek itt autókra, valóban megrezzen a kezem, mert ehhez képest ez a lassan 27 éves autó szinte pénzköltés nélkül nyeli a kilómétereket. Mint említettem Budapestre került lányomhoz, szerintem itt meg ispecsételődött a sorsa. Borzalom utak vannak a fővárosban, nem is lehet autózni csak hajnalban és késő éjjel, a többi csak “lendület-autózás”. Valaki írta,hogy 7 év alatt 600 ezeret költött az autóra. Én-leszámítva a közel 3 év “parkolást” 24 év alatt nem költöttem rá még a felét sem. De tuti,hogy ezt a kordét Japánból hozták!

  • jmzba145

    Specialized78: azért ne hasonlítsunk már egy jellegtelen, sohasem volt trendi tucatautót(A Vectra), hogy mihez….Na ne hasonlítsuk, és kész.

  • grobi74

    Felesleges duma itt a tény!! : Mazdám volt és segítő kész vagyok a 20 év alatt bizony húzattam autókat vele. milyen típusokat?? renault mégan, opel astra, “vóksvágen” és egyszer hondát de csak mert ebben kifogyott a benzin:-)

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.