Használt autó: Toyota Corolla E11

A legtutibb választás félmillióért?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.11.08. 07.30

Ha a ráció Corolla vásárlást diktál, akkor körülbelül 100-120 eladó darab közül válogathatunk, javarészt az 1,3-1,4 literes motorokkal szerelve, 400 és 800 ezer forintos ársávban.

Röviden – Toyota Corolla (1997-2002)

Mi ez?

A megbízhatósága miatt legendás Toyota Corolla 8. generációja, 1997-2002 között gyártották Japánban és Angliában
Mennyibe kerül? Magyar forgalmival, érvényes műszakival már 400 ezer forinttól  találhatunk használhatót, a legfiatalabb 2000 után gyártottak ára 7-800 ezer körül mozog
Melyik motor jó bele? Kizárólag a benzines, azon belül a korábbi 1,3 illetve 1,6 literes 4E-FE kódjelű motorok problémamentesek
Mi van helyette? Félmillióért már dúskálhatunk a hasonló korú kompaktok között, a G sorozatú Astra mellett a Ford Focus I. generációja ajánlható alternatíva, a japánok közül pedig a Honda Civic.

Sosem volt kiemelkedő típus, és ez főként igaz az 1997 és 2002 között gyártott E11 kódjelű generációra. Van nála tágasabb, kényelmesebb, sportosabb, és kétségkívül akad szebb is. Ennek ellenére a Corolla mindig sláger, mert tudja az autóktól elvárható legfontosabbat. Indul.

Ez a megkérdőjelezhetetlen előny túlmutat hátrányain, és igazi tuti tippé emeli a félmilliós használt autók között. Már csak az a kérdés, hogy mennyi igazság lapul a legendás megbízhatóság mögött, és hogy milyen hátrányokkal kell megbarátkoznunk, ha egy ilyen Corollát szeretnénk birtokolni.

Biztos műszaki alapok

A teszthez felhajtott kocsi még rátett egy lapáttal az ezerszer említett unalmas hangulatra. Szürke színéhez teljesen szürke belső tér társul, talán csak a féklámpa lóg ki a monokróm összképből. Valahol a Toyota is érezte ezt, és a keményvonalas japán hangulatot feladva az utód már európai ízlésre szabva, európai kezek által tervezve került piacra 2002-ben.

Karosszériaváltozat van bőven, a négyajtós szedán mellett három és ötajtós, valamint kombi kivitelben is elérhető a Corolla

Bezzeg a “békalámpás” négyajtós tökéletesen illik a szigetországi szedán sablonba, a motorháztetőt díszítő domborulatokon túl nincs semmi említésre méló, a szögletes, fekete műanyag kilincsek 1990-től innen gyakorlatilag bármelyik szigetországi modellel csereszabatosak. Igaz 2000-ben ráncfelvarrást kapott a típus, de a jellegzetes lámpák lecserélése inkább a rondaság új dimenzióját nyitotta meg, minthogy javulást hozott volna.

Négy karosszériaverzióban készült a széria, a tesztben szereplő négyajtós mellett a háromajtós (hatchback), illetve a legpraktikusabb ötajtós (liftback) kivitel, valamint az igen ritka kombi található meg az eladó autók között. Utóbbi mellőzöttsége érthető, 308 literes csomagterét 1218 literig bővíthetjük, az ötajtós pedig alapból tud 372 litert, tehát aki csomagtérre utazik, annak ez a legjobb választás.

Van akinek már a beszállásnál felejthetővé válik a típus, az európai konkurensekkel szemben alacsonyan, a padlóhoz közel ülünk, ami megnehezítheti a mozgást. Nem minden kivitel annyira szürke, mint a képeken szereplő darab, néha akad egy falat tarka kárpit. Legalább az ajtóborítás puha, szivacsos műanyag, és gyári pohártartó, valamint egy jól használható rekesz szolgálja a kényelmet a szellőzőrendszer alatt.

A motortérben ritkán találunk hibát, a 4A-FE jelzésű, kiforrott technikával működő blokk zokszó nélkül, drága megoldások nélkül ad tűrhető teljesítményt

14 évesen csak az utólag beépített rádió zörög, a vezetés pedig összhangban áll a külsővel, a nagyméretű volán szervóval támogatva könnyen jár, ahogy szinte minden, de élményt inkább egy első generációs Focus kormánya mögött keressünk. Hátrány az intenzív használatra csökkenő fékerő, főleg a ráncfelvarrás előtti, hátul dobfékes kocsiknál, 2000-ben ezt tárcsafékre cserélte a gyártó. Az utazási komfortot csökkenti a magas sebességnél hangos motor, valamint a szűk második üléssor.

Fogyasztás és motorok

Az apróhirdetések között kutatva az öregebb példányok legtöbbjét 1,3 literes benzines motor hajtja. A 86 lóerős blokk az egyik forrása a legendás megbízhatóságról szóló regéknek, esetünkben is egészséges hanggal, aggasztó zörejek nélkül kelt életre. Pedig nem egy babusgatva használt darab. Több horgászhelyet ismer a Tisza mentén, mint pár Lada Niva, a megterhelő sárdagasztástól mégsem esett térdre, csak a szokásos kopó alkatrészek fogytak a 177 ezer kilométer alatt.

4200-as fordulaton jelentkező 120 Nm nyomatéka nem forgatja ki sarkaiból a világot, de bőven elég az egy tonna körüli tömeg tűrhető mozgatásához. Nagyobb dinamikát az 1,6 literes kivitel ad, 110 lóerejével már 10,2 másodperc alatt érhető el a százas tempó. Klasszikus pörgős japán szívómotorok, tűrik, sőt kívánják a magas fordulatot, erejük az 5-6 ezres tartományban jelentkezik.

Nagyméretű a volán, az üléspozíció alacsony, a padlóhoz közel ülünk, ez változott a következő E12-es szériával

A ferde- és csapotthátú ezerhatos Corollákból kapható volt a már említett G6 jelzésű sportmodell, hatfokozatú váltóval, sportos hátlapú műszerekkel. A kamrás szívódízel szinte teljesen hiányzik a magyar piacról, nem igazán takarékos és lomha, de tartóssága átlagon felüli.

A ráncfelvarrás után érkezett az 1,4 literes változó szelepvezérlésű VVT-i benzines, amire a korai években erős olajfogyasztás volt jellemző. Ennek ellenére nem rossz választás az erősebb, takarékos, láncos vezérlésű blokk, főképp, hogy a hibát hét évig, vagy 180.000 kilométerig garanciálisan javította a Toyota. Tehát hajtásláncban lappangó időzített bombákra nem kell számítanunk, a futómű viszont igényelhet némi törődést, főképp a lengéscsillapítók, és az első kerékcsapágyak, tartósságukat nem a hazai igénybevételre tervezték.

A gyakoribb motorok átlagfogyasztása, l/100 km*

Benzinesek:
1,3 16V (86 LE): 7,02
1,4 16V VVT-i (97 LE): 7,05
1,6 16V (110 LE): 7,9
1,6 VVT-i (110 LE): 7,19

Dízelek:
2,0 D (72 LE): 6,15
2,0 D-4D (90 LE): 6,16

Gyenge pontként még a békalámpások fényszóróját ölelő gumitömítés említhető meg, a ragasztó előbb-utóbb minden esetben enged, de ezt a probléma otthon is könnyű szerrel, főleg ragasztóval orvosolható. Apróságok természetesen jelentkezhetnek, és mint minden alkalommal, most sem szabad elfelejteni, hogy nincs az a mérnöki csoda, amit egy kontár szerelő és a gondatlan tulajdonos ne tudna térdre kényszeríteni.

Biztonság és árak

A karosszéria már kevésbé hajlamos a rozsdásodásra mint, ahogy az a kilencvenes évek közepéig jellemző volt a japán típusokra, viszont a csillaggyűjtésben nem jeleskedik. Az EuroNCAP tesztjein három csillagot ért el, míg a kedvelt kortársak, a Golf-Focus-Astra hármas négyet mutatnak fel.


Ha a ráció Corolla vásárlást diktál, akkor körülbelül 100-120 eladó darab közül válogathatunk, javarészt az 1,3-1,4 literes motorokkal szerelve, 400 és 800 ezer forintos ársávban. A japán gyártásra gerjedőknek pedig érdemes kideríteni a pontos alvázszámot, mivel a típust Angliában is készítették, ezek száma SB-vel, a Japánban szerelteké JT-vel kezdődik. Hogy ez milyen mértékben változtat a legendás megbízhatóságon, az egy másik kérdés, de kétséget kizárva kijelenthető, hogy az E11-es széria rászolgál a hírére.

Alkatrészárak (tájékoztató jelleggel):

– lengéscsillapító 15-25 000 Ft.
– Hátsó sárvédő javítóív 15-19 000 Ft.
– Küszöb 13-15 000 Ft.

– Hátsó lámpa, bontott 3-4000 Ft

Kopó alkatrészek
– Kuplungszett 26 000 Ft (Nipparts) – 32 000 Ft (Sachs)
– Kerékcsapágy 9-12 000 Ft
– Első Fékbetét 6600 Ft (Nipparts) –  
10 000 Ft (Bosch)

Szavazás

A megbízhatóság szobra, de tényleg méri a pénzét a Corolla? Értékeld!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Paccar

    Két Corollára van rálátásom. Az egyik a enyém, E12es 4 éve van nálam, még nem volt baja. A másik a szomszédé, a cikkben szereplő széria 1.3 fapad. Ezt 8 éve vette még velem, az én javaslatomra :) Jobban mondva, japánokat javasoltam neki, de én nem vettem volna meg a Corollát mert fapad, és igénytelen kívül-belül. Viszont műszakilag pöpec :) Neki sem volt még baja vele. MEgjárta vele párszor Németo-t, Erdélyt, meg mintha Bulgáriában is lettek volna :)

  • v_johny

    Szerintem használt autó vásárláskor nem a mit hanem a miként az igazi kérdés. Minden használt autó egy borzasztó nagy lutri, hiába az alaposkodás (a kor előrehaladtával ez hatványozódik). Inkább arra figyeljen a vevőjelölt, hogy kellő biztonsági tartalékkal vágjon neki a “project”-nek.
    Úgy lője be a lehetőségeit, hogy a vételár plusz a vételár 40-45-50%-a tartalékként rendelkezésre álljon (szükséges -alapvető- és a tervezhető járulékos és nem tervezhető váratlan költségekre, ha komolyan belenyúl netalántán, akkor a százalékok felfelé fognak tolódni).
    Inkább a szerencse a fontos ilyenkor, utána jöhet a körültekintő választás (típus).

  • menőmanó

    Ezt a Corollát kinézetre nagyon elcseszték a japánok.
    Nekem az ez előtti volt. Szebb és gyorsabb (1,6-os 114Le/1000kg szinte GTI tulajdonságokkal)is volt.
    A megbízhatóság szimbóluma. Az európai kategória társai csak kullogtak utána nagyon lemaradva.

  • Kempelen10.

    Megbízhatatlan szar! Itt van a nagybátyámé, 3 kilóért elviheti bárki. Dől belőle az olaj orrán-száján, rohad és amikor még ment úgy zörgött, mint valami szekér. Nem elég, hogy ronda, még fos is. Soha többé Toyota! A Subaru az valami, a többi meg ótvar.

  • MetroGoldwinMayer

    Biztos jó ez a Corolla is, de a konkurens Astránál, Focusnál meg sokkal nagyobb választékban lehet túrni, ami nem hátrány öreg autó vásárláskor.

    Nekem 323P 1.5i Mazdám volt 97es, 2010ben adtam el 305.000 km-rel pöpec motorral, váltóval. Szerintem normál gazda nem tudja széthajtani, persze kicsit csipásodott a hátsó ív de 13 évesen belefér. 170ezret én tettem bele soha nem hagyott ott sehol(vagyis de, akksi miatt 1x).

  • Guillotine

    Menőmanó!

    Peeeerszee!
    Hooogyne!
    Akkor is 114LE-s Corolla hagyott le mind teljeítményben mind minőségben minden ismétlem MINDEN létező járművet!
    SL Merciket,BMWket,Imprezákat!

    Nálad elfogultabb fanatistább embert szerintem a közel-keleten sem lehet találni!

    Pedig a felhőkarcolókba repülőt vezető arab kisgyerekek is fanatiusan hitték ,hogy Allah megjutalmazza őket egy szebb túlvilági élettel….azért reméljük nem így lett!

  • menőmanó

    Guillotine

    A szövegértés sosem volt az erősséged. :)

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.