Amikor autóvásárláson gondolkodunk, mindig a tökéletes gépkocsit keressük. Egy pici karcolás, egy rosszul működő ablakemelő, egy recsegő hangfal könnyen elveheti a kedvünket a vételtől. Mielőtt belekezdenénk saját gépkocsink értékesítésébe, érdemes ezt végiggondolni, mert magunk dolgát könnyíthetjük meg – mutat rá a Weltauro által összeállított használtautó-érékestési tanácsadó.


Egy autó értékesítése akkor a legegyszerűbb a piacon, ha végig vezetett szervizkönyvvel árulják. A piaci értéken fiatal autó esetében valamelyest ronthat, ha nem márkaszervizben javíttatták, a legjobb pedig akkor lesz, ha a javítások számlái is rendelkezésünkre állnak.

Eladás előtt alapvetően két út áll az eladó előtt: az egyik, hogy gépkocsit a legjobb állapotába hozva értékesítik. A másik, hogy a hibákat bevallva, azokkal együtt árulják. “Sokan sajnos egy harmadik utat választanak, s az értékesítés során egyszerűen elhallgatják a hibákat – ez több szempontból kockázatos, egyrészt emberi életeket veszélyeztethetünk, másrészt jelentős jogi következményei is lehetnek e cselekedetnek” – hívta fel a figyelmet Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója.

Ha rendbe teszik az autót, akkor több ráfordítás után drágábban értékesíthető, ha a problémákat nem orvosolják, akkor csekélyebb összegért találhat gazdára. Persze a felújítás, sok esetben akár egy adott gépkocsi aktuális értékét is elérheti, így mérlegelni kell a befektetés mértékét.

Mielőtt eladnánk a kocsit, javasolt a külsejét, illetve a belsejét rendbe hozni. Érdemes elvinni egy viaszos kezelésre vagy egy polírozásra. Mindenképpen ajánlott kitakarítani a gépjármű belsejét is, mert jó benyomást kelthet a rendezett utastér. Az utastérben jelentkező sérülésekről, hibákról sem feledkezzünk meg, itt is racionális határokon belül érdemes javításra költenünk. Vannak műhelyek, ahol a műanyagok karcait és a szöveteket szakadásait is eltüntetik.  


Amennyiben rég tisztították ki a légkondicionáló berendezést, akkor a kellemetlen szagok elkerüléséért érdemes megtenni ezt is. Problémát jelenthet a sérült szélvédő, mert ha nem a biztosító fizeti a javítást, akkor a speciális üvegek csak drágán pótolhatóak. Ellenőrizzük a világítótestek és más elektromos fogyasztók működését is.

Érdemes alulról is megnézni a kocsit, hiszen az ügyfél is kérhet ilyet, s ha kisebb sérülést tapasztalunk még eladás előtt kijavíttathatjuk, csökkentve az aduk számát a vevő kezében.

Ha valaminek a javítását elmulasztanánk, vagy tudomásunk van arról, – például egy féktárcsa vagy az idős gumik esetében -, hogy hamarosan aktuálissá válik a csere, jelezzük az üzletkötés során. Abban az esetben, ha az autó erősen fogyasztja az olajat vagy a hűtővizet, hívjuk fel a vevő figyelmét erre, mert később jelentős terhet róhat az új tulajdonosra, aki könnyen jogi kérdést csinálhat az ügyből.

?Az értékesítési felület megválasztása döntő lehet a folyamatban, igénytől függő az, hogy ki, hol, milyen gyorsan szeretne megválni autójától.

A szabadpiaci, hirdetés útján történő eladás sok esetben hosszú várakozást igényel, s szinte garantálható, hogy sok körmönfont vevő keres meg minket. Az értékesítés egyszerűbb módja, ha kereskedő segítségét kérjük, ők számos terhet levesznek az eladó válláról. Az autó leadható bizományi értékesítésre, vagy gyors pénzszükséglet esetén a kereskedések a legtöbb esetben készpénzre is megvásárolják kocsikat.

Forrás: Weltauto