Használt autó – Tényleg nem lett volna szabad megvenni?

Használtteszt: FIAT Stilo

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.07.05. 18.00

A 10 éves FIAT Stilo minden olyan weboldal adatai szerint messziről kerülendő, amely használt autók hibastatisztikáival foglalkozik. Hősünk mégis mellette döntött, és az autó a baljós jelek ellenére is köszöni, jól van.

Aki viszonylag fiatal, biztonságos és modern autót keres inkább a fél, mint az egymilliós határ közelében, meglepően sok FIAT Stilóval találkozhat a nála 3-5 évvel idősebb japán vagy német kompakt autók között. Mivel épkézláb Stilót már 600-650 ezer forintból vehetünk és alkatrészárai is kedvezőek, szenteltünk neki egy használtautó-tesztet, hátha titkos tipp lehet.

Mennyi az annyi?

Idehaza az 1,6-os benzines Stilók állapottól függően 600 ezer és egymillió forint közötti áron szerepelnek a hirdetésekben, és a 2006 év végi, látszólag jó állapotú 1,9-es dízelmotoros változat is megáll 1,2 millió forint körül. Fogyasztás szempontjából az 1,2-es változat a legbarátságosabb, bár a 80 lóerős motor megérzi a súlyos karosszériát. A hatfokozatú, szűk ugrásokkal áttételezett váltóval mégis normálisan  megy, míg a nagyobb, erősebb motorok váltója csak ötfokozatú és jóval többet is esznek. Főleg városban, ahol az ezerkettes bőven 8 liter alatt, az 1,6 literes viszont 9-10 litert fogyaszt száz kilométerre.

Ezt a sárga jószágot 1850 euróért lehetett elhozni Németországból, a 2000-es irányárat a javításra szoruló küszöb és egy karcolás csökkentette valamelyest. Az üzlet után még kapott új olajat, olaj- és légszűrőt, friss akkumulátort illetve rezgéscsillapítót a kipufogóra.

Az olasz autókról nem feltétlenül a megbízhatóság, értékállóság ugrik be elsőre és ez talán nem véletlen. De mit tehet az, akinek mégis a tagadhatatlanul dögös olasz formatervek jönnek be, és dacolva a világon felhalmozott statisztikai adatok millióival, illetve az autóhoz jobban értő barátok, kollégák intelmeivel, mégis olasz autót akar venni? Bízza a megvételt hozzáértőre!

Korábban sokan kritizálták a németes dizájn miatt

Korábban sokan kritizálták a németes dizájn miatt

Egyelőre, úgy látszik, nem jártak rosszul a Németországból, online hirdetési oldalról, de profi segítséggel vásárolt autóval, amely így 150 ezer forinttal került többe, mintha az új tulaj maga intézte volna az egész behozatalt. Hogy a szakértői támogatás megér-e ennyit, azt döntse el mindenki maga, de a megspórolt felesleges köröket – egyes német városokba teljesen felesleges elmenni, ha jó autót akar az ember – szállás és utazási költségekkel összeadva már nem is tűnik annyira soknak a kényelem, biztonság.

Az alábbi videón szinte minden technikai csoda felfedezhető, amit a Stilo-ba beletettek:

Mit mond az élet?

Az öregebb autók hibastatisztikáit jegyző oldalak szerint a Stilo legendásan megbízhatatlan modell, kategóriájában szinte minden tekintetben a legutolsó helyek valamelyikén szerepel. A Stilo rengeteg elektromos hibával mehet a gazdája idegeire, többek között a fényszóró-magasságállítás, a befecskendezés, a gyújtótekercs, illetve a motorvezérlés is bármikor meghibásodhat, és átlag feletti a karosszéria, illetve a futómű- és akkumulátorbajok száma is. A belső térben az ülés alatti légzsák-csatlakozók küldhetnek hibajelzést, de többnyire elég a csatlakozót kitisztogatva újra összedugni. Hajtásláncban a kuplunghidraulika tömítésével és a benzineseknél a gyújtótrafóval adódhat gond.

A hibarangsorokra hagyatkozva jó szívvel senkinek sem ajánlanánk a modellt, de a valóság összetettebb. Nem egy olyan Stilo-tulajdonost ismerünk, akik szerint alaptalan a modell rossz híre, és boldogan, problémák nélkül hajtják a kocsijaikat. Akár még az 1,2-es alapváltozatot is. A cikkben szereplő autó tulaja megrögzött FIAT-os családból származik. Bár a Stilo elődjeként náluk szolgáló Bravóból több szerelő sem tudta kiűzni a rontást, ennek ellenére márkahűek maradtak.

Miben lehet bízni?

Ha a Stilo kategóriájában és kortársai között valóban megbízható autót keresünk, akkor a német szentháromság két tagja bátran ajánlható – ADAC felmérésében az Audi A3, Mercedes-Benz A-osztály áll megbízhatóságban az élen. A BMW-1-ese valamivel frissebb darab, így kiesik a listából, de a kis BMW is igen jó helyezést ért el – illetve a megfizethetőbb kategóriában a Toyota Corolla E12, a 2001 utáni Honda Civic, és  VW Golf V is sokkal problémamentesebb járgány.
 

Kényelmes, ízléses, bár kicsit komor, sötét beltér

Kényelmes, ízléses, bár kicsit komor, sötét beltér

A Stilót 2001 és 2007 között gyártották Európában, dél-amerikai megfelelője azonban 2010-ig húzta. Volt belőle három- és ötajtós kivitel valamint kombi is, Multiwagon néven. Az ötajtós Stilo talán olasz Golfnak készült eléggé volkswagenes orrával, a háromajtós viszont sokkal sikkesebb. Jó esetben az utastérben tológatható hátsó üléspadot, a kombiban még külön nyitható hátsó szélvédőt is találunk. Nyomott áráért a Stilo elég sokat nyújt, ha első ülésével meg tudunk barátkozni. Ki kell próbálni, van, aki utálja, másnak pont kényelmesek.

Motorválasztéka az 1,2-es, 1,4-es, 1,6-os, 1,8-as négyhengeresekből és az Abarth 2,4-es öthengeres benzineséből, illetve az 1,9-es turbódízelből állt, 80-150 lóerővel. Váltóból öt- és hatfokozatú kézi, illetve szintén ötfokozatú Selespeed váltóval is elérhető volt a modell.

Motorváltozatok, régi tesztjeink és az átlagfogyasztási értékek*

Benzines motorok
Stilo 1,2 16V (80 LE) – 6,1 l/100 km
Stilo 1,4 16V (95 LE) – 6,9 l/100 km
Stilo 1,6 16V (105 LE) – 7,8 l/100 km
Stilo 1,8 16V (133 LE) – 8,5 l/100 km
Stilo Abarth 2,4 20V (170 LE) – 10,0 l/100 km

Dízelmotorok
Stilo 1,9 JTD (80 LE) – 6,1 l/100 km
Stilo 1,9 JTD (100 LE) – 5,8 l/100 km
Stilo 1,9 JTD (115-120 LE) – 6,1 l/100 km
Stilo 1,9 JTD (140-150 LE) – 6,7 l/100 km

*Forrás: Spritmonitor.de

Még ebben a tízéves Stilóban is rögtön feltűnik, mennyire igényes anyagokból állították össze a belsőt. A formatervezéssel az olaszoknak soha nem volt problémájuk, és ebben az autóban még az anyagokkal is minden rendben van. Tapintásuk- hasonlóan, mint az üléskárpitoknak – kellemes, és az illesztések körül sincs nyoma a hanyagságnak.

A műszerfal még ma is vállalható és van fedélzeti számítógép is benne

Végül a kis kompakt olasz nem hozta a tőle elvárt sikert, pedig az extrafelszerelések között olyan, akkoriban még unikumnak számító tételek is szerepeltek, mint a kulcsnélküli ajtónyitás és indítás, a távolságtartó tempomat vagy éppen az automata fényszóró és parkolóradar. Emellett a Stilo népszerűsítésére is nagyon sokat költött a márka, reklámjaihoz kölcsönvették a konszernhez tartozó Ferrari F1-es pilótáit, Michael Schumachert és Rubens Barrichellót. Alább is egy kínosba hajló, de viccesnek szánt Stilo-reklám:

Kommentek

  • Gianniz

    1 milliót nem megy el, olasz fostalicska!:)

    Más kérdés, hogy szerethető, de a kezdetektől fogva rengeteg apró-cseprő hibája van, újautó korától. Az Indexes Stilo fórumon lehet olvasni a történeteket. Ennek ellenére sokan szeretik.

  • Guevara

    Nekem kimondottan bejön a 3 ajtós, sokadik autónak kéne is az öthengeres motorral (nagyon jó hangja van), és mondjuk ebben a sárga színben.

  • demagóg

    Két ismerősömnek van. az egyik újonnan vette, sok gondja nem volt vele, asszem a klímája szarakodott, de más nagyobb dologról nem tudok. Másik ismerős használtan vette, de kb. 2 év után eladta, mert megbízhatatlan volt.

    Nekem tetszik kívül-belül, főleg persze a 3-ajtós…

  • MetroGoldwinMayer

    Magyarországon 2féle autót lehet ebben az ársávban venni:

    G Astrát és mást (pl. Stilo-t). Aki sz eszével gondolkodik, csak Astrát vehet, mert nagy a választék, sok gond nincs vele, ha mégis, olcsó és mindenki ért hozzá. Aztán ott a másik csapat aki rühelli a sok GAstrást….:)))

    Mind2nekigaza van..:)

  • Liverpool87

    Na ennyit az Olaszokról sok szr autót gyártanak akik meg meg is veszik meg is érdemlik hogy egy csomó pénzt költsenek rá!Akik normális emberek tényleg G Astrát vesznek bátran merem ajánlani nagyon megbízható autó esetleg egy két apróbb meghibásodása ha van!

  • Guillotine

    Ja csak a G Astra meg egy unalmas egyhangú fos volt 15 évvel ezelőtt is ráadásul ha mész a parkolóba a rendszámot kell nézned h megtaláld mert 50 van belőle 100 méteren.

    Giannika!
    Ebben a fostalicskában akkor volt Common-rail motor amikor a VW-nél még nem hallottak róla.;)
    De sztem válts nevet mert ez elég latinos!

  • Guillotine

    Liver!

    Tudjuk hogy te ilyen G Asrtában feszengve akarsz legyorsulgatni mindenkit a lámpánál de normális emberek inkább a H Astrát veszik mivel az sokkal vállalhatóbb és nem sokkal kerül többe + nincs “csoró vagyok de kocsival járok” benyomása.

  • Specialized78

    Szeretem az Opeleket,de szeretném megjegyezni,hogy én két darab G Astrát is használtam szerencsétlenségemre.Az egyik kombi volt.Mindkettőre az volt a jellemző,hogy 5km után az ülésükben szét akart szakadni a derekam,annyira rosszak voltak.Ugyan ezt érezte testvérem is,ő is nagyon sokat szenvedett bennük.Jelenleg van a családban egy H Astra is.Na ilyen igénytelen belsejű autót sem sokat ismerek.Az a kályhaezüst műszerfal oltári lehangoló.Tárolóhelyek meg alig vannak a kocsiban.Szóval egyik Astra sem kellene ezek közül.Viszont a J Astra nagyon jóra sikerült.Céges autóként 2 évig használtam.Minőségi,kényelmes,kiváló futóművel rendelkezik.egyedül a még mindig Isuzu eredetű diesel motorját nem szerettem,mivel eléggé sokat fogyasztott és viszonylagosan kultúrálatlan volt.

  • ,L Rómeo

    te csigaevő nyakikés(gijotin):
    haggyad tessókámat giannit mer atol h latinos mind én még nagymenő ősjis.
    14.pd tdi fabiával jár igy mekteheti hogy röhög az olasz autókon.
    comon rail autó? szar.
    írrtam: pd tdi! fölleg 3 hengerrel.
    aban még érrzed azigazi gépi hangot és vibbrácijót amitől tudod h te vagy az utak császárra!
    ezek a szar fos olasz, francia, svéd, japán autók a comon railos dizelükel elmehetnek haza!
    se vibrállásuk se hangjuk nincs.
    pd tdi csippel(tessókám is igy hajtya) kifüstöli a mögötte jövőket is haha. akor nézegessetek!

  • ,L Rómeo

    ha nem tudnád it nem rugdos labdába más csak németek!
    iro is irrta német szendháromság trióvirátus.
    itt hit van öcsikém!

  • Guillotine

    Rómeó!!

    Értjük egymást! :D:D:D

  • Chabs1983

    Specialized78: A J astra telleg fasza de a parkradar lehetne az alapfelszereltseg resze. Az e39-el konnyebb volt beallni ket kocsi koze :D

  • MetroGoldwinMayer

    guillotine

    Persze nem egy élményautó a G Astra, de nem igaz hogy 15 éve szar volt. Pont ugyanolyan ‘szar’ volt mint a Golf IV. A Focusnak jobb volt a futómüve, de nekem nem tetszik a belseje. A H Astra meg más árszint, és a belseje igénytelenebb mint a G Astráé. Ráadásul a G Astra az 1.4-el már elmegy átlagosan, a H meg ugyanazzal betegágy. De mind2nek remek ár-érték aránya van a használtpiacon szvsz.

  • skodascsoda

    Az 1.4-es stilonak is 6 sebességes a váltója, meglepően jó fogyasztási adatokkal! Országúti tempónál állítom nem evett 5 litert. Elektronika gatya, váltó gyenge, motor-futómű jó, beltér átlag feletti jó minőségű.

  • demagóg

    “iro is irrta német szendháromság trióvirátus.
    itt hit van öcsikém!”

    ezen befostam :))))

  • Guillotine

    Metro!

    Az lehet hogy 1.4-el jobban megy viszont többet is eszik.
    Mennyit is forog az 1.4 90-es utazótempónál??!
    Na meg azért a megbízhatóságról 2007-es G Astra 1.4 55e km-nél főtengelyszimmering csere.
    Nem rossz de azért nem is az igazi.
    Én marha szarul érzem benne magam ha néha rákényszerülök h beleüljek.
    Ugyanígy a C Corsa 1.2.
    Azt hittem 80-ál szétesik annyira zajos volt,váltóról nem is beszélve.Távolsági buszokon kisebb a váltókar útja.

  • MetroGoldwinMayer

    Guillotine

    G Astrában 2 féle 1.4es volt, 1998-2004 1389 ccm 1.4 16v és a 2004 – 10 1364 ccm twinport(ez utóbbi van a Hban is). A gyakorlatban a twinport 0,5-1 literrel eszik kevesebbet + láncos kisebb a karbantartásigény. A twinport hátránya hogy 2500 fordulat alatt teljesen halott, inkább 3500 felett érezni vmi erőt, de nyugisaknak jó. Úgy emléxem a twp 1.4(ilyen volt utoljára) 3000 körül forog 100nál, és nekem 90% országúttal átlagban 6,2-t fogyasztott, ami teljesen OK. A H ugyanezzel biztosan többet eszik és lassabb, mert 100-150 kilóval nehezebb.
    A G-nek az üléseit sokan szidják, én ritkán mentem 100 km-nél hosszabbat így nem volt vele bajom.

  • MetroGoldwinMayer

    Más kérdés hogy twp-s G Astrát nem lehet venni annyiért mint a cikkbeli Stilot, inkább 1 misi körül vannak értelmes vételek, de ezek már 2005 körüliek.

  • Guillotine

    Metro!

    Ezt nagyjából én is tudtam…
    Régebben volt egy F Astra Caravan a családban a régi 1.4-essel az sokkal jobban evett mint az 1.4 Twinp.
    Nekünk a G Astra 1.4 Twin 7.5-8 körül 90% városban használva.
    Sztem ez azért nem a legjobb.

  • MetroGoldwinMayer

    Guillotine

    7,5-8 liter az neked sok egy alsóközepestől városban? Mennyinek kéne lennie?

    Most 2 autót használunk így, ahogy te, 90% város(Komárom, azért nem Bp…:)) a családban:

    ’99 B Corsa 1.0 12v – nyáron 6 L, télen 7L(rövid utak 1 személy)
    ’06 Focus 2 1,6 – télennyáron 9-10L(rövid utak 1 személy)

    Szerintem tök rendben van az a fogyi.

  • Guillotine

    Nem én használom!
    Mondom h utálom!
    Ezelőtt az 1.6 G Astra sedan evett városban 8-9-et!
    Sztem ahhoz képest sok.De ha szted ennyinek kell lennie akkor rendben.

  • Vérmacy

    Urak és egyéb, értelem nélküli hozzászólók! Ne Astrázzatok itt, mert ez a cikk a Stiloról szól! F.O.S-ként álltak hozzá a cikk elején, mint mindenki, aki még sohasem használt olasz autót, aztán mivel német fan a weblap, ezért nem írták a végén, hogy rendben van a verda! Ez az elismerés egy olasz autónak egy “germán-weblapon”!
    Az Astra nem egy kategória a Stiloval! Elvisz A-ból B-be, oszt ennyi! Se íze, se bűze! A Golf IV meg megváltás volt a F.O.S Wagen rajongóknak a hulladék 3-as után, mert azt még Ők is útálták!
    Kinél mi mennyit fogyaszt nem mérvadó! Használat és útvonal függő! Vkinek ez a jobb, másiknak meg az! nem egyformák a hajtásláncok!
    Városban a dízelem 7,4-et fogyaszt, de húzom is a számat, mert az 5félhez vagyok hozzászokva… A 7négy sem sok egy 1,6 tonnás verdától, dehát a common rail sz*r, ahogyan itt pár kiváló szakember is megírta… ;-)
    Tévedés és hazugság, hogy az olaszoknak kezdetektől sok a hibája! Olvassátok “az” autóslapot, amiben mindig publikálnak 100ezer km-es teszteket. A4 váltócsere! Duster váltócsere! 159 izzócsere! C1, Ceed rohad!!! A-s Merga megbukott a jávorszarvas teszten, amit még a Trabant 601S is teljesített! Miről beszélünk? Német-Francia-Angol (már nincs is) autóiparról? Vagy a lelketlen japánokról?
    Ez lenne az

  • MetroGoldwinMayer

    Vérmacy

    Nekem is volt Puntom újkorától 13 éves koráig, jó is volt, szerettem. Mondjuk a végén, 180e km körül volt már minden baja, de pl. nem rozsdásodott egyáltalán, ez sok németnél előfrdul.
    Persze az is hülyeség hogy a G Astra meg a Stilo nem egy kategória. Miért nem? A Stilo pont olyan Fiat aminek se íze se büze meg nem is szép(előtte a Bravo nagyon szép volt), az 1,2essel meg 1,6ossal kb. pont akkora ‘élmény’ mint az Astra.

    A dízeled fogyasztását meg ne keverd ide mert mi köze bármihez? A dízel nem autó.

  • Géza a Cápa

    Metro!
    Ahogy olvasom az írásodat úgy tűnik, hogy nem igazán ismered a H Astrát… Én évekig használtam az 1.4 XEP motorral, szerintem teljesen elfogadható teljesítményt nyújt, klímázva több személlyel érezni gyengének (persze ha előzöl kikapcsolod), de ezen kívül szerintem teljesen rendben van… A műszerfal nekem tetszett, szeretem a szögletes formákat, puha műanyagok, mondjuk még egy rekesz meg kettő pohártartó jó lett volna az tény… A kormányzás, váltó, futómű ég és föld volt a H javára, meg a hangszigetelés is… A vegyes átlag (ebben tényleg minden volt, város, országút, kevés pálya) 6.7 liter volt, télen inkább 7, a kollégák az 1.6-osokkal kb. 8 litert etettek meg, nem cseréltem volna velük, annyival nem adott többet (klímával nem lett lomha, aztán ennyi)… A G Astra kicsit fickósabb volt, könnyedebben indult el (itt jön elő a tömeg, meg talán az euro norma miatti késő gázreakció), de utána nem éreztem számottevő különbséget, szóval betegágynak nem nevezném a H-t… Ellenben a J Astra az 1.4 100 lovassal már megérdemli a címet, főleg ötösben, minimálisan sem gyorsul, 1.6 a minimum ami kell bele…

  • Liverpool87

    Opel Astra G 1.4 FOREVER!x14xe

  • ,L Rómeo

    vérmaci:
    1. nem ilyedek meg a nevedtől!
    2. persze hogy germán-oldal ez mer a germán autók a lekikényesebek! (és ha ök viszok az irrokat teknikai bemutatókkra kajával és el látásal, mer más autóknak nincs teknikája, akor még szép hogy tuggyák hogy német a lekjob.
    2szerü minda kétszerkettő.
    3. nem tudom mit akartam de germany for ever! (én is onnan hozom a lomit)

  • ,L Rómeo

    ja 3:
    vki kérrdezte talán a csigaevő nyakikés:
    ‘mijér váltotak át vw-nél comon railra a szuper pd tdi -röl?’
    elárulom:
    mer akor nem akartak világvezetők lenni, vmijér (aszt nem tudom) nem volt pijaci érdekük.
    akor ép nem volt birodalmi törekvésük.

  • Gianniz

    A Stilo az Stilo, egy igazi okleveles fostrágya bontószökevény, más kérdés, hogy sok lámát a szép forma??? (ez szép???) elcsábít.

    Ilyen egy tisztességes autó, 1 millió KM-el: (nem Fabia, nyugi) Érdemes megnézni a TC-s cikket, mert döbbenetesen jó állapotban van az autó:

    http://totalcar.hu/tesztek/2012/06/07/golfot_egymillio_kilometerrel/

    A Common Rail-el meg ne gyertek, mert a PD TDI messze jobb volt, főleg a Stilo idejében. Csak a mostani időkben kezdik utolérni azokat a befecskendezési nyomásokat CR-el, amit a PD 10-12 éve tudott. Ha beszarik a CR központ befecskendezője, az 300 ezer alsó hangon, de egy drágább autóba pl. 5-600 ezer. 1 PD elem meg 40 ezer. Ja és csak 300.000KM felett szarik be, és ritkán. Az 1.4 PD-ben pl. nincs lendkerék, nincs központi CR egység, és nincs beszarós DPF-sem. Ezért kurva jó tartós, olcsón fenntartható. Viszont, mint az összes PD, világbajnok nyomatéka van, sportosan megy és nem eszik. Meg nem is romlik el, pláne, ha rendesen szervizelik. (Olajcsere!!!)

    Milért vannak a városi legendák a VW TDI-ről? A válasz a fenti 1 milliós autó. A magyar parasztok ilyeneket vesznek meg 90.000 KM-esnek, utána mennek még vele sokat, de nem szervizelik rendesen. Akkor szarik be, és utána meg jön a siránkozás. Illetve az 1.4/1.9 az isten motor, a 2.0 TDI valóban szarul sikerült, kerülni is kell.

  • Gianniz

    A PD-t csak költségtakarékosság miatt cserélték le, túl drága lett volna Euro6-os környezetvédelmi humbughoz továbbfejleszteni, ennyi.

    Meg az úri parasztok inkább csendesebb, halkabb, de lustább nyúlósabb CR-t hajtanak. A sportos ütős hátbaverős feeling a mai elkényelmesedett világban már úgy látszik nem szempont. Csak a jaj ne halljam a motor hangját, meg a buzi hosszú váltófokozat miatt 3-asban megyek városban, nevetséges, de ez van ma.

    Igazi férfiember ütős PD-t hajt, na!!!:):):) És igen, odakormolunk a pofátokba, félős benzinhuszárok!:)

  • MetroGoldwinMayer

    Gianniz

    HAHAHA

    1) PD már nincs CR-t gyárt mindenki a VW is neked ez mit mond? Az hogy környezetkímélőbb azt is jelenti hogy kevesebbet fogyaszt, csendesebb de a 10 éves PD-khez képest erősebb is.

    2) Az 1 milliós Golf NEM PD TDI hanem örvénykamrás. A kor összes dízele ugyanilyen tartós, pl. Ford Tddi(700at futott focus lásd TC). Egyébként a kutyát nem érdekli 3-400.000 felett hogy mi és mennyire tartós mert az 20 év alatt jön össze átlagosan aztán hány 20 év fölötti Golf(vagy más) szaladgál a forgalomban?

  • Gianniz

    Okostojás, te sem tudsz olvasni:

    “A PD-t csak költségtakarékosság miatt cserélték le, túl drága lett volna Euro6-os környezetvédelmi humbughoz továbbfejleszteni, ennyi.”

    Nem is mondtam, hogy ez a Golf PD, de TDI és VAG. Ugyanolyan tartós a blokkja, mint az 1.9 PD, ami utána jött.
    Ti trollok a VW/VAG-ot fikázzátok alapból, és a fostrágya latinokat szeretitek. Akkor mutass nekem ilyen állapotú 1 millió KM-es latin csodaszekeret, muhaha:):):

    Haverom Bravojában 100.000 KM után szétfoszlott a kormány, a rengeteg apró-cseprő elektromos hibáról most ne is beszéljünk.

    Egyébként kicsit nézz körül akkor 20 éves dízelek között, mert ami normális állapotú, nem szétrozsdásodott bontószökevény, az vagy Merci, vagy VW. A BX-ek és Croma-k már 10 éve elrohadtak, hiába bírta volna a motorjuk:):):)

  • MetroGoldwinMayer

    Gianniz

    Nekem semmi bajom a VW-vel, nagyon jól sikerült motorjai/modelljei is vannak, de ezt sem szeretem ha valaki a VWüberallest nyomatja. Ugyanis amennyivel jobb annyival drágább is. És sok szempont van, a tartósság összerakottság épp a VW erőssége.

    Mo-n azért VW-Merc-Bmw-Audi a legtöbb nagyon öreg müködő használtautó, mert a Gorenje korszakban azokat hordták be, a fő bevásárlópiac meg akkor is ma is Ausztria volt meg No. Olaszországban és Franciaországban az öreg autók is mások.

    A VWnél is volt egy nagy rakás mellényúlás, pl. a 90es évek vége legszarab 8v/16v benzinmotorjai, amit a 2000es évek legszarabb benzinmotorjaira cseréltek (FSI), dízelben meg jók(pont az 1.4 tdi-re volt sok panasz). GolfIV 1-200.000 alatt lekopott a kilincs, gombok stb. ezt nem sok Fiat csinálja utána.

  • Guillotine

    GianniGiovanni Trapattoni!

    Szted mitől lett erősebb a CR mint a PD?? pont attól hogy a CR-ben nem csak akkor áll rendelkezésre a nyomás amikor épp úgy fordul a 6kg-os főtengely hanem állandóan rendelkezésre áll a közös csőben a 2000bar körüli nyomás és a piezok nyitnak meg zárnak amikor kell.
    A PD egy elavult ezer éves technika volt akkor is mikor VW alkalmazni kezdte.
    Mindenféle hajó motorban meg mezőgazdasági gépekben ilyeneket használtak.Csak személyautókban de hát a VW akkor is meg akarta váltani a világot csak hát nem lett az igazi mivel nem hogy az EU 6-os szabványnak nem felel meg de ahogy te is írtad nem igazán lehetett belőle 16 szelepest csinálni.

    Még egyszer!
    A latin nem feltétlenül olasz!Viszont a neved az!
    Hazaáruló vagy??! :D

  • Keeep

    Az FSI / TSI motorokkal csak a bevezetésük után volt némi gyerekbetegség, mint minden uj konstrukciónál !
    Azóta sem az FSI sem a TSI motorokkal nincs több probléma mint bármelyik gyártó motorjaival.
    Olyanyira hogy a VW -nek már szinte az összes benzinmotorja FSI/TSI
    Ráadásul meg lehet nézni a VW jelenleg vagy 40 féle benzinmotort gyárt,1.2 fsi-töl V-10 Fsi, W12 6.0 söt V-16 hengeresig mig más akár nagy autógyártók a felét vagy negyedét sem !

  • Guillotine

    *Vezérműtengely!

  • men?manó

    Keeep
    Miért kell neked állandóan kiröhögtetned magad?
    Élvezed? :D

  • Keeep

    Ugyanmár manócska ..fáj az igazság ?

  • men?manó

    “Az FSI / TSI motorokkal csak a bevezetésük után volt némi gyerekbetegség, mint minden uj konstrukciónál !”

    Szánalmas és elfogult szöveg!
    A TSI hihetetlen szar volt, amit több évbe telt normálissá tenni.
    Írj még egy hasonló szar benzines motort!
    Még a népítéletekben is “elismerik” a tulajok.

  • Keeep

    Ezt irtam én is …elsö években 2007-8 táján voltak problémák , pl.szíjfeszitö (ami gyári skf) azóta nincs több probléma mint bármelyik gyártó motorjaival.
    Csak tavaly 3 millio tsi motor készült biztos mind hibás :)
    Volt itt egy szerelö aki összefoglata már ezt

  • Keeep

    A legrangosabb év motorja dij (nem német!)

    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year

  • men?manó

    Keeep
    Az év motorja díj a technikai színvonalról és az újításokról szól, nem a tartósságról, megbízhatóságról. Ezeket csak évek múlva lehet tapasztalni, mint a példa is mutatja.
    Szóval hány benzines motort tudsz felsorolni, ami hasonló negatív hírt kreált magának mint a TSI?

  • manitou8

    mi ez a nagy csend? :)

  • Vérmacy

    A Stilonak való igaz, hogy se íze, se bűze az olaszautók között, de azért egy Tesco gazdaságos G Astránál még törötten is jobban néz ki…
    Vezettem F-es, G-s és H Astrát is még családban is volt (Vectra még mindig van, de remélem, már kövektekző Karácsonyra már eladjuk vagy végleg elrohad), de azért, mait az Opel nyújt nem adnék pénzt! Ami tényleg jól néz ki, az az új Cascada, de a többi csak erőtlen próbálkozás.
    VW dízelek?-) Naja, a mezőgazdaságban hozzászoktak, hogy reggelente indul a traktor, de azért személyautónál illik “elsuhanni” a kertek alatt csendben, lágyan! Ezt a Merci és a BMW tudja a németek közül…
    Beniznes az autó?-) Naja, kinek mire kell! Városba Én se vennék mást, max. elektromosat (ha engedné a cég :(), de 30kmes táv felett, már a dízel megérheti és nem a dárgán szervizelhető PD-s fosadék! 50 ezret futott 5,5-ös Passat ~380-ba került, mire a B*sch és a FOSWagen márkaszervizek megtalálták a hibát és végül egy sufnis, Lada szerlő javította meg! Hol van itt a 40 ezres javítási költség?
    Lehet álmodozni, hogy mennyire mgbízhatóak a németek (a Mercedes újonnan szinte megfizethetetlen és aki új autót vesz, sz*rik az 1millió kmre) és az az 1-1 példány, amelyik elpöfög adig ameddig lehet mutogatni, de az autózást élvezni olasz autókkal lehet!
    Nézzétek meg a rallye történelmet. Kvázi, amikor olasz indult nyert is…
    Hogy hogyan kevertem ide a dízelemet? Hááát, a fogyasztás szívfájdalmairól írtunk és ott mindegy, hogy dízeled vagy benzinesed van

  • rolleros

    Látom szabadulnak el az indulatok rendesen …:) A cikk egyébként szerintem nagyon kevés infot közöl az autóról, a hangvétele pedig eléggé negativ. Amennyire én tudom az elektronikai hibák inkább az első 1-2 évjáratot érintik,később ezek már nem nagyon jelentkeztek. Magam egy 2005-ös jtd hajtok, ujonnan lett véve, most érem el a 200 000kmt , a kocsi legjobb tulajdonsága a megbizhatósága,és a fogyasztása volt, vidéken nyugisan 4,1-5,3 között eszik. Elektronikai probléma még semmi sem jelentkezett, a futóműben kellett pár szilentet, stab.pálcát+1 kerékcsapágyat cserélni. Tárcsák most lesznek esedékesek. Az eu3-as jtd nem egy elromlós cucc,ahogy hallom ,és tapasztalom. Pozituvim még : tágas kaszni, olcsó alkatrészek (ha kell valami bontóban van minden olcson, és dögivel) jó hifi, kényelmes futómű, jó fékek. Negativum: Futómű nem ad tul stabil érzetet, kanyarban dől, de azért a kanyarsebessége nem olyan lassú, szar vezetőülés (rossz helyen támaszt) döglött kormányzás, vezetni nem nagy élvezet,az tuti. Hogy megvenném-e ujra? Lehet,hogy nem ,mert ahhoz tulságosan szeretek vezetni…

  • saba

    Sziasztok!
    Én egy 1.6-os 3 ajtóst hajtok idestova már 10 éve(új kora óta -195 e km) Nem mondom ,hogy minden hiba nélküli demég az úton soha nem hagyott ott. Egy nagyon szerethető praktikus autó ami a fogyasztásásval sem tesz tönkre. Annyit viszont hozzáteszek ,hogy törődni kell vele. De azt hiszem minden autóval:-)

  • ,L Rómeo

    kit érdekel hogy nem hagy ot az uton?
    mer lehuzocc az ut szélére!
    szarfos olasz makarónievő ezeknek se történelmük se birodalmuk!

  • saba

    Én biztosan nem húzódom le,de te biztosan nagyon vagánynak érzed magad. Kár hogy az ilyen alakok mindig belerondítanak ezekbe a fórumokba.

  • ,L Rómeo

    ez a fórum nekünk van, mindig is nekünk irrták szörényiék!
    te jöttél ide olaszbuzulni meg sok jappánbuzi tamagocsi jár ide de majd elkopnak. mi vw közösség takjai és szörénnyi/rácu irro együtt koptattyuk öket/téged!!

  • zoldfulu2000

    Mindig vicces a trollkórust olvasni.

    A cikk amúgy tényleg nem okés, eléggé leereszkedő, miközben elégg úgy tánik hogy a szerzőnek fogalma sincs az autóról…

  • vjenci

    Nekem egy 2004 -es 1.4-es stilom van és teljesen jó állapotú,soha nem volt nekem olyan problémám vele mint egy mai német autóval.Rengeteg olyan probléma van velük ,amitől romlik a megitélésük egyretöbb tulaj szemében!

  • hova

    A sógorom lassan tönkre megy a stílója miatt, most jutott arra a pontra,hogy elég volt, vigye aki akarja.Rengeteget költött rá.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.