Használtteszt: Opel Astra H, 2003-2012

Használt autó: Opel Astra

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.06.26. 06.55

Ha egy autóval nehéz melléfogni használtan, hajlamosak vagyunk japán típusokra asszociálni. Az előző Astra az ellenpélda: tele volt új fejlesztéssel, mégis megbízható és kis igényű használt autó.

Röviden – Opel Astra H használt autó

Mi ez?

2004-től értékesített, alsó középkategóriás autó, összesen ötféle karosszériával. 2007 legelején szolid modellfrissítés. Classic III néven még 2012-ben is kapható volt újonnan.
Mennyibe kerül? Nem olcsóbb a C Vectránál. Egymillió forinttól kaphatók a régebbiek, a plafon használt autóként 2,8 millió Ft. Többet legfeljebb az OPC-ért vagy a dízel TwinTop kabriókért kérnek.
Melyik motor jó bele? Gazdaságossági okokból az 1,4 és az 1,6 literes benzines. Átlagfogyasztásuk 7,0 ill. 7,5 l/100 km.
Mi van helyette? E12-es Toyota Corolla, Mazda3, VW Golf V. Házon belülről: A Meriva vagy C Vectra.

Hatfokozatú az 1,3 CDTI-k sebességváltója. Kell is a szűk használható fordulatszám-tartomány miatt

Hatfokozatú az 1,3 CDTI-k sebességváltója. Kell is a szűk használható fordulatszám-tartomány miatt


Az Opel 2003 őszén mutatta be a H Astrát, amikor örök vetélytársa, a Golf az ötödik generációba lépett. Debütálásakor a H Astra a legfejlettebb kompakt autó volt. ESP-je rendelkezett utánfutó-stabilizálással, megjelent benne a beszédvezérléses telefonálás, a dupla üvegtető, és az első Opel volt, amely a kulcsot helyettesítő jeladót felismerve kinyitotta az ajtókat a kocsihoz odaérve.

Elérhetővé vált a Vectrából az adaptív lengéscsillapítás és a kanyarkövető AFL-fényszóró. Az Astránál a második generációs Audi A3 is alig tudott többet felmutatni, részletek átszellemült bemutatónkban.

Itthon a vevőre váró használt Astrákban nyoma sincs ezeknek a menő extráknak. Talán nem is olyan nagy baj, ha nem kell elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókra vagy kanyarkövető fényszóróra vadászni bontóban, esetleg összespórolni a gyári alkatrész árát.

Piaci irányárak

Menyibe kerül egy tisztességes dízel vagy egy megkímélt benzines? Használt H Astrák, egymillió forinttól felfelé.

A három- és ötajtós modellek tengelytávja rövidebb, mint a kombié vagy a limuziné

A három- és ötajtós modellek tengelytávja rövidebb, mint a kombié vagy a limuziné


A felhozatalban csekély a 2007-ben bevezetett limuzinok aránya. A szedán és a széles választékban elérhető Caravan érdekessége a 2703 milliméterre nyújtott tengelytáv, amitől rendkívül tágas a hátsó lábtér. A nyitható fémtetős kabrió végképp ritka, de érdemes vadászni rá, mert a TwinTop a kategória esztétikusabb autói közé tartozik, szemben a 307 CC-vel vagy a Focus CC-vel.

A leggyakoribb és legolcsóbb motorváltozatokról röviden annyit, hogy a 87-90 lóerős 1,4-essel, némi belátást feltételezve, simán el lehet járni. Az 1,6-os benzines alig vonszolja élénkebben az autót. Sportos vezetéshez a 2007-es modellfrissítéssel bedobott, 180 lóerős 1,6 Turbót ajánljuk. A dízelek közül a FIAT-eredetű motorokat keresnénk, az 1,25 literes négyhengerest illetve a 2004-től gyártott 1,9-est.

Belső tér: használt autóként tartós, de nem hibátlan

Előbújt a kárpit a takaróelem mögül a vezető oldalán

Előbújt a kárpit a takaróelem mögül a vezető oldalán


A fotózáshoz egy GTC Astra tulajdonosát kerestük fel, régi törzsolvasónkat. Háromajtós autója több mint 180 ezer kilométert futott. A használatot a kormányon lévő hangerő-szabályozó gomb mállása jelzi valamint a vezetőülés ajtó felőli oldalán a műanyag borítás alól kibújó kárpit.

A gyári textilszőnyeg, mint oly sok Opelben, itt is elvásott a vezető jobb sarkánál. Ezzel együtt a használt Astra utastere, műszerfala jó állapotban van, ami masszív és strapabíró anyagokról tanúskodik. A kormány fényes, de bőrözése nem szakadt, középen a fekete lakkfelület szép karcmentes.

Melyik motor mennyit fogyaszt?

A 87 és 240 lóerő közötti motorválaszték gazdagsága átlagon felüli. Véleményünket az egyes motorokról megtalálja mindenki korabeli tesztjeinkben. A fogyasztási értékek forrása: Spritmonitor.de

Benzines motorok:

1,4 ötajtós, 87-90 LE. 6,9 l/100 km
1,6 ötajtós, 105, 2007-től 115 LE. 7,4 l/100 km
1,8 ötajtós, 125 LE (2005-ig). 8,4 l/100 km /teszt/teszt_opel_astra_h_18/4724/
1,8 szedán, 140 LE. 8,1 l/100 km
1,6 Turbo, 180 LE. 8,6 l/100 km
2,0 Turbo 170/200 LE. 9,4/9,8 l/100 km
2,0 Turbo OPC, 240 LE. 10,2 l/100 km

Dízelmotorok

1,3 CDTI limuzin, 90 LE. 5,5 l/100 km 
1,7 CDTI Caravan, 100 LE. 6,2 l/100 km
1,9 CDTI 100/120/150 LE. 6,4/6,3/6,6 l/100 km

Jól bírja az apró dízel

A kis dízelmotor szelepeit lánc mozgatja, az elterjedt 1,6-os benzinesen 150 000 km után vagy tízévente kell vezérműszíjat cseréltetni

A kis dízelmotor szelepeit lánc mozgatja, az elterjedt 1,6-os benzinesen 150 000 km után vagy tízévente kell vezérműszíjat cseréltetni


Közel 200 ezer kilométerrel egy ennyire kicsi, de nagy literteljesítményű dízelmotor kevés jót ígér, ám a kipróbált autóban az 1,3 CDTI dacol az előítéletekkel.

Bár 160 ezer kilométert tett meg chiptuninggal, ami 90-ről 105 lóerőre emelte teljesítményét, de turbófeltöltője eredeti, nem füstöl, egészséges hanggal jár, nem zabál olajat és az összes injektora gyári.

Érezni rajta, hogy gazdája ésszel használja, még ha nem is nyugdíjas tempóval. A 3-6. fokozatban hallható enyhe zúgást a cserére érett váltócsapágy okozza, amire a tulajdonos 80 ezer forintos árajánlatot kapott.

20 713 forintba kerül egy utángyártott első lámpa. A Hella kanyarkövető AFL-fényszórója persze drágább

20 713 forintba kerül egy utángyártott első lámpa. A Hella kanyarkövető AFL-fényszórója persze drágább


A H Astra mellett fontos érv a típus megbízhatósága. Alig van probléma vele, főként a 2006 utáni autókkal minimális a hibalehetőség. Talán a kipufogógáz-visszavezető szelep adja meg magát viszonylag nagy arányban, nemcsak a dízelmotorokban, hanem a benzinesekben is.

Ezt a hibát az ADAC német autóklub is észlelte, elsősorban a 2006 előtti benzinesek és a 2007. márciusig gyártott dízelek lehetnek érintettek. Jó esetben az EGR-szelepet elég tisztítani, de ha ez nem segít, jön a csere, ami 60 ezer Ft körüli kiadás volt a fotókon látható autóban.

A tulajdonos véleménye: Péter Alex, Opel Astra GTC 1,3 CDTI 2006, 186 000 km

Péter Alex hat éve használja az 1,3-as dízel Astrát. 160 ezer kilométert chiptuninggal tett meg és sosem robbant le a GTC-vel

Péter Alex hat éve használja az 1,3-as dízel Astrát. 160 ezer kilométert chiptuninggal tett meg és sosem robbant le a GTC-vel


60-70 százalékban Budapesten használom az autót – egy G Astra után – immár hat éve. Fogyasztásával nagyon elégedett vagyok, mert légkondival, tempósan 5,5-5,6 literes átlaggal járok, amit az autó stabil 145 km/óránál sem lép túl autópályán. Városon kívül elgurulna 4,5 literrel is, de életszerű használattal 5 litert eszik országúton.

A fedélzeti számítógép fogyasztásmérője nagyon pontatlan, tele tankkal a reális 900-950 helyett 1200 kilométeres hatótávot ír ki. A térkínálattal a háromajtós GTC-ben sincs probléma, a csomagtartó is elfogadható, egyedül az apróságokat (jégkaparó, kulcs, izzókészlet) nem lehet elrakni. A futóműve remek, a szélzaj sem vészes autópályán. Sajnos az ülés és a kormány hiába állítható négy irányba, nem lehet tökéletesen beállítani a pozícióját, míg a Golf V-ben ez nem volt gond.

180 000 km után kellett csak féktárcsát cserélni elöl, összesen két betétcserével

180 000 km után kellett csak féktárcsát cserélni elöl, összesen két betétcserével


Első fékbetétet 108 ezer kilométernél, majd 180 ezernél cseréltek, akkor a még gyári féktárcsákkal együtt. Hátulra eddig elég volt a betétet vennem, 125 000 kilométernél. A futóműben a kormányösszekötőket ették meg a főváros utak 100 000 km alatt, majd 180 ezernél még valami apróságot cseréltek, nem túl komoly összegért.

150 ezer kilométernél jött el a vízpumpacsere ideje. (Mivel a kis dízel szelepeit lánc vezérli, erre a munkára nem adott alkalmat új vezérműszett beépítése.) Az EGR-szelep 160 ezer kilométert bírt ki, semmi egyéb problémám nem volt az apró dízelmotorral, amely kulturált chiptuning után 105 lóerős a gyári 90 helyett.

Kevés baja lehet, azok sem vészesek

Nagy bajok a korábbi modelleket sem fenyegetik. Az elektromos rendszerben a gyújtótrafó lehet hibaforrás, esetenként az önindítóval és a túltöltő generátorral adódhat gond, néha az 1,6-os benzinesek befecskendező-fúvókája romlik el. A légkondicionáló kompresszorának javíttatása vagy a kormánymű kopása sem túl gyakori. Rozsdásodást egyedül a kipufogódobon érdemes keresni, a karosszéria korrózióvédelme a ma elvárható szinten van. (Az F Astrák látványos rohadása már a G-re sem volt jellemző.)

Használt autóként az Opel Astra fenntartási költségei kedvezőek. Eleve hosszú élettartamú, tisztességesen összerakott autó, másrészt alkatrészárai gyári és utángyártott változatban is mérsékeltek, lásd a keretes részt. Az ötféle karosszériával és a rengeteg motorral a H Astra sok ember elvárásainak meg tud felelni, de a választásban mást is figyelembe kell venni.

A márkaszervizek erősen nyomott árú csomagajánlatai csak az 1,4 és 1,6 literes benzinesre illetve az 1,7-es dízelmotorra vonatkoznak. A többi motorváltozat kizárása ugyanolyan érthetetlen, mint az Astrára épülő B Zafirák teljes távoltartása a programtól, de ha már az Opel ezen modelleket nem akarja visszacsábítani a márkaszervizekbe, ezzel kell együtt élni.

MINŐSÉGI PÓTALKATRÉSZEK ÁRAI

Karosszéria
Első fényszóró:
fekete házas, motorral: 20 713 Ft (Iharos)
krómházas, motorral 23.438 Ft (Iharos)
Hátsó lámpa: 9124 Ft (Iharos)
Motorházfedél: 21 983 Ft (Iharos)

Fékrendszer
Első féktárcsa: 10 183 (Ferodo)
Első fékbetét-garnitúra: 7765 Ft (Ferodo)

Erőátvitel
Kuplungszett: 86 315 Ft (Valeo), 146 287 Ft (lendkerékkel együtt, Valeo)
Kettős tömegű lendkerék (kézi váltós dízelek): 144 366 Ft (LuK)

Motor
Gyújtótrafó: 55 456 Ft (Tesla)
AC-pumpa: 125 015 Ft (Starline)
Vízpumpa: 10 700 Ft (Valeo)

Dízelmotor
Porlasztócsúcs: 57 696 Ft+betétdíj:19 050 Ft* (Bosch)
Nagynyomású szivattyú: 400 315 Ft (Bosch), 133 972 Ft +betétdíj: 43 307 Ft* (Teamec)

Futómű
Lengéscsillapító elöl:
sportfutóműves változatok: 19 553 Ft (Sachs)
normál futóműves változatok: 17 974 Ft (Monroe)
Lengéscsillapító hátul: 17 828 Ft (sportfutóműhöz, Sachs) ill. 11 114 Ft (normál futóműhöz, Monroe)
Első függőleges stabilizátor pálca: 3259 Ft (Delphi)
Első alsó lengőkar: 26 179 Ft (Delphi)
Első toronycsapágy: 3374 (Boge)

*A pótalkatrész megvásárlásakor a betétdíjat be kell fizetni. Amennyiben az ügyfél leadja az elromlott alkatrészt és arról nem derül ki, hogy súlyos rongálódása miatt felújíthatatlan, visszakapja a betétdíjat. Mivel a hibás alkatrészek legnagyobb része felújítható, a betétdíj kevés kivétellel visszajár.

Ugye, jók ezek az árak? Bármi kell, nézz be Te is a Vezess.hu autóalkatrész-webáruházába!

Szavazás

Megéri az árát egy használt H Astra? Szavazzatok bátran!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • bcsillag

    Egy ismerősöm apjának a szomszédjának a testvérének a japán autója sokkal megbízhatóbb volt. Szóval Alex, ez nem igazán jó kocsi na…
    Meg Opel is.
    :-)
    :-)

  • PAlex

    Erre futja, ez van :)

  • manitou8

    eladás előtt vagytok vele? :)
    amúgy nem rossz, elhiszem, h nincs sok hiba vele, ezért éri meg egy (szívó) opel benzines egy golfV tsi-vel szemben.
    1,3 fiat dízel tényleg meglepően strapabíró, ez egyre közismertebb tény.

    bcsillag:
    ironizálhatsz, de általában fordítva van:
    japánosok jönnek tényekkel(FÜGGETLEN felmérésések,szervízek,statisztikák), németesek meg jönnek a saját és ismerőseik el nem romló autóival…(jelen cikk is példa)

  • bcsillag

    Manitou hidd el, ironizálok is.
    :-)

  • Breex

    Vicces ez a “Mi van helyette?”. Ha már Meriva és Vectra is szóba kerül még vagy 50 autót lehetne felsorolni… de ha szigorúan csak a közvetlen ellenfeleket nézzük sem az a három van…

  • MetroGoldwinMayer

    Én pont ezt az Astrát rühellem a legjobban, unalmasabb a Golfnál is.

    A J Astra már jól néz ki kár hogy az meg szar. Úgyhogy egyelőre nálam a G Astra az etalon…:))

  • ,L Rómeó

    fosok szarok hánnyunk együtt liverpool!
    fujj jappán szusihuszárok!

  • Funkyman

    Úgy 5 éve szemeztem egy 2.0T kombival (170 ló), meg volt 5ajtós, 1.6-os cégesem is rövid ideig. A motor-váltó-futómű rendben volt, és nem is volt drága, de pár apróság miatt nem vettem meg:
    – A menürendszer szerintem túl van bonyolítva, és a tekerőgomb meg körülötte az anyagok elég silányak (bár legalább nem kopnak, ezek szerint).
    – Az “érintőkapcsolós” indexet meg lehet szokni, de az ég világon semmi hasznát nem láttam.
    – A felszereltség elég hülyén volt összerakva. ESP, xenon, hátul meg kurblis volt az ablak.
    Ezeket még kibírtam volna, viszont ilyen kényelmetlen ülésekben életemben nem ültem, és mellesleg a bőrözött rész anyaga a legszarabb, leggagyibb granulátum-műbőr, amit autóba rakni lehet.

  • PAlex

    Funkyman.
    Ülések valóban csak középszerűek sajnos.

  • toce

    Amit én hajtok 1.7 CDTI Caravan, de kéttucat van a cégem flottájában. Illik rá az “elpusztíthatatlan” jelző, különösen látva, hogy a tisztelt kollégák hogy nem vigyáznak rá.

    180ezernél az látszik:
    – kormány kopik, málik le róla a bevonat, ezért utólag bebőrözzük őket
    – benzinesek eszik az olajat, de rendben mennek
    – dizel változatok hűtési rendszere szükségesnél gyakrabban lyukad

    Az autó nálunk munkaeszköz, így elég fapadosak, de a maga egyszerűségében tök jól használhatók. Az 1.4 benzines rendben persze nem túl virgonc, az 1.3 CDTI az viszont halál, óriási turbó lyukkal lent, attól mindenki menekül. (A cikkben írt tuningolt változat ezt kiküszöbölte?)

    A Caravan a nagyobb tengelytávjával lényegesen hasznosabb, hátul is elférni, gyerekülés is simán befér. (Sedan nálunk nincs.) A hosszabb tengelytáv a menetkonforban is megmutatkozik.

    Ami értelmetlen, az az “digitális” index. Vágyom egy hagyományost. Továbbá kicsit kultúráltabb motorral jönne, azt elviselném. Egyébként azt gondolom, hogy a H Astra még 2013-ban is egy jól megépített, praktikus autó, állapotfelmérés után bátran megvehető használtan is.

  • toce

    Igen, az ülések kényelmetlenebbek, mint pl a saját tulajdonú franciában. (Főleg hosszú távon 300km felett érezni…)

    A hátsó ajtó nehezen nyílik. De mindegyiken, azaz nem egyedi dolog. (Gyerek utálja, mert belülről a gyerekzár miatt, kivülről a nehézkes (zár/kilincs) járás miatt nem tudja kinyitni. Én szeretem, mert akkor száll ki be ha én akarom…)

  • demagóg

    Nekem a H Astrákon a központi kijelző nem tetszik, a váltó is messze van a jótól. A kormány, pedál rendben van, futómű is oké kategória. Átlagember átlagosan jó átlagautója.

  • v_Petya25

    Én az utolsó új darabokból vettem egy 1,6-os Caravant. Tágas, csendes, sok extrás, keveset fogyaszt, mai szemmel is egész modern és csak kisautó árat fizettem érte. Az index kapcsolóval SOHA nem kattintottam még félre, a menüt szokni kell de használható.

  • Piet

    Ez egy őszinte autó, nem mutatja többnek magát. Ha nem lennék Olasz autó fan, simán bevállalnék egy ilyen 3 ajtóst.

  • dexter123

    Jó kis autó ez, egy hétköznapi embernek ennél jobb nem kell (szerintem)

  • harmlevi

    A korai 1.4-eseknek (2004-2006) általában kell egy vezérléscsere 100e km körül (80000ft, gyári), fém vízpumpa csonk (3000 ft, gyári), 2005-2006-os évjáratban vezérműtengely leszorítócsavar ellenőrzés (20 perc a márkaszervizben, ingyenes)-> erre volt visszahívás is + betartott olajcsere periódus és kimegy a világból:) A későbbi évjáratokon ezeket a hibákat kijavították… 7 liter alatti/körüli fogyasztás, elfogadható dinamika, megbízhatóság, jó vezethetőség, időtálló dizájn, biztonság:)… Tökéletes autó lenne, csak nincs benne pohártartó 2007 előtt, utána is csak egy…:)

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Ez tényleg egy korrekt autó.Igaz eleinte nem tetszett a hátulja,meg a műszerfal,de már megszoktam/változtattak rajta.
    De a forma amúgy rendben van.

  • toce

    Egyébként nekem sok-sok autópályával (napi 120 km legalább, 137km/ó-ra állított tempomattal) elég következetesen 6.6 l/100km fogyaszt. Klímával 6.8.
    (1.7 CDTI-ből a gyengébbik, mert abból is két motováltozat volt/van)

  • PAlex

    Toce.
    A mellé a motor mellé hiányzik a 6. fokozat sajnos. Amúgy remekül chippelhető az a verzió :)

  • toce

    Igen, szerintem jó lenne a 6, a fogyasztáson is látszana pályán. Az erősebb 1.7-ben 6 sebességes van.

  • Specialized78

    MetroGoldwin!
    Számomra meg a “G” Astra volt eddig a legrosszabb autó,amit valaha vezettem.3 darabhoz is volt “szerencsém”.Mindre jellemző volt,hogy 20Km után a derekam szét akart szakadni az ülésben,annyira sz@rok voltak az ülései.Ugyan erre a problémára a testvérem is panaszkodott.Egyébként nem tudom,mi a bajod a J Astrával.Másfél évig használtam diesel motorral és kitűnő autó a véleményem szerint.Bár még a régi diesel motor volt benne és az már tényleg idejét múlt motor volt,de semmi gond nem volt az autóval.

  • Specialized78

    De,hogy erről a H Astráról is szóljak.Testvéremét sokat vezettem.Érdekes,hogy eddig senki nem említette meg az indexét.Ugyan is,nem lehet bekattintani egyik oldalra sem,csak fel,illetve lefelé billenteni.Eléggé idegesítő.Nem véletlen,hogy felhagyott ezzel az Opel.Másrészt sosem tudtam elfogadni ennek az autónak a kályhaezüst belsejét.Kopogós műanyagok és szerintem nem is szépek.Nekem nagyon nem kellene ez a H Astra,illetve,mint lentebb írtam,a G sem.Ellenben az F,illetve a mostani J nagyon jó autók!

  • Specialized78

    Elnézést!
    Most vettem észre,mások is említették a digitális indexet…

  • Specialized78

    Valaki esetleg tud abban segíteni,hogy a vezess.hu oldalán miért nem találom ezt a cikket,csak a facebookon?

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.