Használtteszt: dízel BMW egymillióból

Használt autó: BMW 530d E39

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.06.18. 15.00

500 ezer és kétmillió forint között széles a választék a kettővel korábbi Ötös BMW-ből. Az újonnan varázslatos nagyautó használtan sem silányul pénztemetővé.

Röviden – BMW 5 E39
Mi ez? 1995-től 2004-ig gyártott felső középkategóriás autó könnyűfém futóművel, az 520d-t kivéve hat- illetve nyolchengeres motorokkal, kizárólag hátsókerék-hajtással.
Mennyibe kerül? Hatszázezerből már visszaadnak, a legdrágább, M-csomagos 530d-k ára elérheti a kétmillió forintot.
Melyik motor jó bele? A dízelek többsége már elment a Holdig. A legkisebb rizikót az 520i jelenti a 2,2 literes motorral.
Mi van helyette? Az 1997-2004 közötti A6 nem sikerült valami jól, akkor már inkább a pápaszemes W 210-es Mercedes-Benz. A hasonló korú Nissan Maxima V6 vagy a Toyota Camry nagyon megbízható, de igénytelen belül.

Tíz éve járt nálunk, de manapság is emlegetjük, mekkora autó volt az E39-es 530d M-csomaggal. Az újonnan bőven tízmillió feletti típus ma fél-egymillió forintért is megvehető (akár márkakereskedésből is, mint ez az autó), ezért megnéztük, mit tud egy 5-ös BMW 10 év feletti használt autóként.

9 éves a legfiatalabb kombi, 18 a legidősebb limuzin

A murvás placcokon gyakorta fogadnak szomorú tekintetű autók bepárásodott fényszóróval. Optikailag a fényszóróban világító gyűrűkkel sokkal ifjabbnak tűnnek a 2000-es modellfrissítés utáni modellek az átdolgozás előttieknél, de egy fehér indexbura a régieket is fiatalabbnak mutatja.

Hatásos zajcsillapítása, kiváló futóműve, jó ülései, normális térkínálata és potens motorjai ma is kitűnő utazóautóvá teszik ezt a szériát, amely designban, technikában és színvonalban is igazodott a korabeli, E38 kódnevű 7-eshez.

A tulajdonos véleménye: Horváth András – BMW 530d 1999, 265 000 km

Olaszországból hoztuk be a hathengeres kombit, amely még épp a modellfrissítés előtt készült. Autószerelő vagyok és nem ez az első BMW-m, nagyon megnéztem, miért adok pénzt. Azért választottam ezt az autót, mert műszakilag jó állapotban van és belső tere nagyon szép. Ára a magánimport költségeivel együtt valamivel egymillió forint alatt maradt.

Eddig a blokkolásgátló vezérlését kellett cserélni, ami nem ritka ezen a típuson. Ha a dízelmotorhoz kell majd valami, a bontóban van elég sok alkatrész, injektor is beépítési garanciával, az új ár negyedéért. Városban, rövid utakon megeszi a tíz litert, autópályán és országúton mindössze hét litert fogyaszt, ami 1000 kilométeres hatótávot jelent. Kényelme az újabb autókhoz képest is kiváló, jó benne elutazni a családdal.

Hibalehetőségek kívül és belül

Próbáljuk végig az összes funkciót az akár navigációsrendszerrel és autótelefonnal is felszerelt modellekben

Próbáljuk végig az összes funkciót az akár navigációsrendszerrel és autótelefonnal is felszerelt modellekben


Teherviselő elemek nem szoktak elrohadni, de a karosszéria nem mentes a korróziótól. A rozsdásodás megindulhat az ajtók alsó élén, ami a cikkhez fotózott autón is jelentkezett. Nagyobb barnulás többnyire a törés utáni igénytelen javításra utal.

A többnyire gazdagon, akár navigációsrendszerrel és autótelefonnal felszerelt modellekben próbáljuk végig az összes funkciót! A kapcsolók-gombok nyomkodása közben kieshet néhány, például a klímaberendezés kikopott kapcsolói potyognak ki előszeretettel.

Mivel ez a hiba nem ritka, bontóból nehéz beszerezni őket, de a gyári pótalkatrész ára sem megfizethetetlen. Előfordul pixelhibás kijelző a műszeregységben valamint az automata légkondi paneljén  és eltörhet a hátsó légrostélyok feletti műanyag elem.

Számos 5-ösben kijárnak a légkondi kapcsolói a helyükről

Számos 5-ösben kijárnak a légkondi kapcsolói a helyükről


A szövetkárpitos autók belső tere ebben a korban általában szebb a gyakran ápolatlan bőrüléses autókénál. A belső téri műanyag elemek rideg patentjei könnyen eltörnek, szereléshez nehéz eltávolítani őket.

Láncos motorok, 4-től 8 hengerig

Elődjében a földgázas vagy benzines 518 volt a négyhengeres kakukktojás, itt az 520d az egyetlen motor, amely nem soros hatos vagy V-nyolcas.

Mindegyik motor szelepvezérlése láncos, tehát a vezérműszíj cseréjére nem kell költeni. Maga a láncos konstrukció tartós, a motorok sok-sok százezer kilométert elmennek a gyári szettel.

Ha nem mész érte külföldre

Megtetszett az E39? Irányárak, eladó autók itt találhatók.

Mindegyik motor szelepvezérlése láncos, tehát a vezérműszíj cseréjére nem kell költeni. A benzinesek kevesebb hibát tartogatnak a dízeleknél

Mindegyik motor szelepvezérlése láncos, tehát a vezérműszíj cseréjére nem kell költeni. A benzinesek kevesebb hibát tartogatnak a dízeleknél


A 24 szelepes benzinesek változó szelepvezérlése, a kettős VANOS (VAriable NOckenwellen Spreizung) nem szokott gondot okozni.

Az E39 korszakába esett a TDS dízel leváltása közös nyomócsöves motorokkal, 2000-től. Érdemes a simán d-vel (520d, 525d, 530d) jelölt modernebb motorokat keresni, ezek jobban elviselik a dízelhez nem elég kíméletes tulajt, mint a hengerfejhibára érzékenyebb régi. Az 525 TDS-nél az adagoló felújítása nagyjából 300 ezer forintba kerül, ha elhasználódik vagy tönkrevágja a szennyezett gázolaj, ami normális kutakon igen ritka. Beállítása szakmunka, például a Wallisnál akad még olyan mester, aki jól meg tudja csinálni.

Melyik mennyit fogyaszt?

A dízelek közül még a 136 lóerős kétliteres is jó választás volna, a 163-193 lóerős hathengeresek pláne. Az 520d 5,5-8 literből elvan, de a hathengeresek is nagyon takarékosak. Budapesten hajtva sem megy 10-11 liter fölé a fogyasztásuk, országúton 6,5-7 liter elég.

Árához képest az E39 nagyon sokat nyújt. A behozatalon nem lehet hű de sokat fogni, de saját célra érdemes megnézni a kinti kínálatot. 2000 euróból szép autókat találni


Közel 300 ezer kilométerrel is finoman és megbízhatóan működik az 530d

Közel 300 ezer kilométerrel is finoman és megbízhatóan működik az 530d


Csakhogy a dízelek megjárták a Holdat oda-vissza, ezért megbízhatósági szempontból a soros hatos benzinesek ajánlhatók. Ezekben jellemzően sokkal kevesebb a kilométer, bármit is mutasson a számláló és fogyasztásuk is elfogadható, főleg autógázra átállítva.

Megbízhatóság: használt autóként jobbak a benzinesek

A 150/170 lóerős 520i a legtakarékosabb, a 170 lóerős 523i, a 192 lóerős 525i és a 193 lóerős 528i fogyasztása 8-13,5 liter közötti. Gyakorlatilag a 231 lóerős 530i sem eszik többet. Az 540i vonzereje kétséges, mert a hathengeresek 10-11 literes átlaga helyett vegyesen is 13 litert fogyaszt 100 kilométeren és hangban a sorhat is csodálatos. Páncélozott, Protection kivitel viszont csak az 540i-ből készült.

Nem ritka az ABS-vezérlés meghibásodása. Cseréje drága, de javíttatása 35 ezer forintból megoldható volt

Nem ritka az ABS-vezérlés meghibásodása. Cseréje drága, de javíttatása 35 ezer forintból megoldható volt


Sok Ötösben van automata váltó, amelynek élettartama jóval elmaradhat a motorétól. Sajnos a modernebb autókban, így itt sincs külön nívópálcája az automata váltónak, csak aknával lehet ellenőrizni a szintjét.

Próbaút: az automata váltóra kell figyelni

A váltó működésére a költséges javítás miatt külön figyelni kell a próbaúton. A váltóban a hidrodinamikus nyomatékváltó teszteléséhez ballal kőkeményen nyomni kell a féket, jobbal egyre nagyobb gázt adni. Ekkor a hidrodinamikus nyomatékváltó egyik oldala áll, a másik menne, ezért a motor fordulatszáma nem nőhet 2000-2500 fölé, különben valahol elszökik az olajnyomás és hibás ez a fontos és drága alkatrész.

Nem jó jel, ha gázadásra késlekedve lódul meg az autó, ha a váltások nem elég finomak, rántással következnek be. Általában az alsó fokozatok kuplungjai és fékjei mennek tönkre leghamarabb, a szerkezet itt sem rángathat.

2000-ben a 115 lóerős 525td-t a közös nyomócsöves 520d, az 525tds-t az 525d váltotta fel. A benzinesek között ekkor lett ,2 liters és 170 lóerős az 520i, a 170 lóerős 523i helyébe a 192 lóerős 525i lépett, az 528-it a 231 lóerős az 530i nyugdíjazta

Provokálni kell a váltót, mert kis gázzal akkor is korrekten kapcsolhat, ha javításra érett. Baj van, ha padlógázas visszakapcsolás után a gázt felengedve az automata nem vált feljebb, beragad az alacsony fokozatba. Fontos, hogy a váltó ne tántorogjon két fokozat határán, határozottan váltson fel vagy vissza. Próbáljuk ki a kézi kapcsolást, ha az automatikus váltónak van Steptronic funkciója!

Alkatrészárak: BMW 5, 1995-2004

Karosszéria

Első fényszóró: sárga indexes 18 418, fehér indexes 26 519 Ft (Iharos)
sárga indexes 47 232 Ft (Hella)
Hátsó lámpa: a sárga és fehér indexes is 8562 Ft (Iharos)
Motorházfedél: 52 752 Ft (Iharos)

Fékrendszer

Első féktárcsa: 12 261 Ft (Delphi), 12 418 Ft (Zimmermann)
Első fékbetét-garnitúra: 11 019 Ft (Delphi), 10 815 Ft (Zimmermann)

Erőátvitel

Kuplungszett: 61 654 Ft (Luk)
Kettős tömegű lendkerék (kézi váltós dízelek): 151 198 Ft (Luk)

Motor

Porlasztócsúcs: 134 815 Ft (Bosch)
Nagynyomású szivattyú: 279 540 Ft (Bosch)
AC pumpa: 23.000 Ft (gyári)
Vízpumpa: 24 642 Ft (Swag), 27 026 (SKF)

Futómű

Lengéscsillapító elöl: 25 637 Ft (Monroe)
Lengéscsillapító hátul: 16 430 (Monroe)
Első függőleges stabilizátor pálca: 3330 (Ruville)
Első alsó lengőkar: 15 990 Ft (Ruville), 17 712 Ft (Delphi)
Első toronycsapágy: 6464 Ft (Swag), 7597 Ft (Lemförder)

Ugye, jók ezek az árak? Nézz be Te is a Vezess.hu autóalkatrész-webáruházába!

Futómű: könnyűfém, de strapabíró

Ha nincs meg a szervizkönyv, a dízeleknél a hirdetésekben látott óraállás duplájából érdemes kiindulni

Ha nincs meg a szervizkönyv, a dízeleknél a hirdetésekben látott óraállás duplájából érdemes kiindulni


A ma is korszerű futómű a maga idejében kiemelkedő volt, mert minden eleme alumíniumból készült, csökkentendő a rugózatlan tömeget. Az elöl-hátul többlengőkaros rendszerben az első lengőkarok cseréje 18 és 40 ezer forint közötti összeg, attól függően, melyik megy tönkre.

Sajnos itt sem lehet a szilenteket önmagukban cserélni, csak lengőkarral együtt. Pénzt vihet el a hátsó stabilizátor-összekötő pótlása is, az alkatrész ára mintegy 6000 Ft.

A fékrendszerben az ABS vezérlése mondható típushibának. Ennek cseréje drága mulatság, de akad bontott belőle 50 ezer Ft körül és nagyjából 40 ezer forintért meg lehet javíttatni.

Nem kell csapkodni. Szervomotor húzza be az összes Touring csomagtérfedelét

Nem kell csapkodni. Szervomotor húzza be az összes Touring csomagtérfedelét


A kopóalkatrészek költsége távol van az F Astra vagy a Swift II szintjétől, de autóalkatrész-webáruházunkban a féktárcsák, a fékbetétek vagy a kuplungszett ára nem azokat igazolja, akik szerint egy használt nagyautó csakis pénztemető lehet. A fővárosi Soroksári úton működő, BMW-kre specializált szervizben is dicsérték a típust, mert megbízhatóan működik, ha rendes gazdája volt.

Árak: 800 ezer Ft körül már vannak ígéretesek

Többnyire mulatságosan szerény óraállással várnak vevőre az egykor a német autópályán döngető luxusautók. 16-17 éves példányokat látni 200-250 ezer kilométerrel meghirdetve. A dízeleknél ennek duplájából érdemes kiindulni és tényleges 500-600 ezer kilométerből kiindulva máris érthető, ha költeni kell az autóra.

Nagyon jó utazni az első ülésekben

Nagyon jó utazni az első ülésekben


550 ezer forinttól mennek felfelé az árak, az automata váltós nagy benzinesek (528i, 540i) a legolcsóbbak illetve az elhasznált TDS-ek. 750-800 ezer forintért már nagyon ígéretes autók várnak vevőre, amelyeket nem csúfít el a nagyzenés tulaj proletár felnije.

Jobb behozni külföldről?

Késői 530d-kért elkérnek kétmillió forint feletti összeget is, de mivel az utód, a sokkal modernebb külsejű (de nem sokkal többet nyújtó) E60-61 is elvihető 2,5 milliótól felfelé, itt már az öregnek nehéz labdába rúgni. A rengeteg L-es, M-es rendszámú autó alapján érdemes szétnézni külföldön. A behozatalban a 2000 euró körüli árak miatt nem az a buli, hogy sokkal olcsóbban juthatunk hozzá a használt autóhoz, de igen szép darabokat is ki lehet fogni Németországban.

Szavazás

Lecsúszott pénztemető vagy jutányos álomautó? Vennél használt E39-es 5-ös BMW-t?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Van egy autós hall of fame-em, ez mindenképpen ott van benne (olyanok mellett mint pl a 92es Civic). Nagyon sokat tett azért hogy a BMW-t oda pozicionálják az emberek ahol most van.

  • PAlex

    Remek autó.

    Csak annyit tennék hozzá, hogy tudtommal 525td ebből már nem volt, csakis az 525tds, és igazából ezt váltotta az 520d, valamivel kevesebb LE-vel (143 helyett 136-al), de alacsonyabban ébredő maximális nyomatékkal, kisebb tömeggel, alacsonyabb fogyasztással.

  • mrobi

    ez egy nagyszerű autó. nem is kell tovább ragozni:)

  • v_johny

    Jó kis masina ez a BMW (is). Bár kár hogy a fényezés nem egészen jött össze, a vezető oldali ajtó (is) elnagyolt javításra utal. Egy 20 éves autónál sem mutat jól ha nem találják el a színt, de egy 10 éves BMW-n ez azért kicsit gáz. Fújták volna inkább újra vagy a lakkal játszhattak volna még (gondolom a többi mellette lévő elem polírozása nem volt elég)…
    Örülök a használtautó cikkeknek! Ezek a legjobbak és ezeknek látom a legtöbb értelmét. Sok ilyet még!

  • nevezessver?

    Ennél a típusnál óriási a szórás, én 1év keresgélés után vettem meg 4 éve egy 2003-as 25da-t (260.000km) patika állapotban 3m-ért. 60ezer km alatt a generátor forgó részének ragasztása engedett el, (valeo) 15ezer pénzért javították. A turbo, injektorok, gátlók, futómű fő elemei még mind a gyári, és a mai napig feszes és halk. Sok használt autóm volt már (3 Japán is) de ennyire megbízható még távolról sem volt semelyik. A céges 6hónapos facelift Toyota Avensis után átülve döbbenek rá igazán, menyire összerakták anno ezt az autót!

    zoldfulu: sajnos a retkek is tudják mi a jó, ez ellen nem lehet tenni..

  • men?manó

    Ebből kifogni egy jó példányt kb. annyi az esély mint eltalálni a lottó ötöst.

  • Ambrus Gergely

    Igen szép emlékeim fűződnek ehhez az E39-es szériához, ugyanis 2001-ben ez volt az első autóm, egy 1997-es 525d.
    Imádtam, 120 ezer km-el vettem, 1 év alatt beletettem 30 ezer km-t, mindenhová ezzel jártam :)
    Akkoriban ez nagy gépnek számított, a suliban a legmenőbb srácnak is csak egy 3-as Golfja volt akkor ballagás után, nekem meg egy E39 dízel :)
    Teljesen más világ volt akkoriban, fele ennyi zsaru, emlékszem mikor piásan jöttünk haza az egyik strandról este, és elmosódott a műszerfalvilágítás ahogy ment a basszus, még itt van a kép a szemem előtt, aztán másnap mintha egy álom lett volna az egész.
    Kár hogy ilyen szomorú sorsa jutottak ezek az autók.
    az is szemlélteti a gazdasági helyzetet, hogy egy kölyköt sem láttam 2008-as BMW-kel mászkálni.

  • acsiki

    Ennyire ócska autóm még sosem volt. (520-as dízel)Újonnan Interágnál vásárolva fél éves korában többet volt szervizben mint az utcán.Azokat az apróságokat, hogy a sebváltó szoknya szétmállott, az ablakkeret műanyag fóliája hólyagos lett, stb nem is nagy ügy ahhoz képest amikor 8 hónaposan szabályosan felrobbant a motor. 1 éves korában sebváltója állt be, na ekkor betelt a pohár és ment a levesbe.Azóta nem is érdekel a márka.

  • Ambrus Gergely

    acsiki
    Nem tudom mit panaszkodsz…
    8 hónapos korában még telejskörű garancia van az autóhoz…
    Megfelelő karbantartás mellett nem hiszem, hogy fel kellett volna robbannia a motornak.
    Ha mégis akkor kicseréli a márkaszervíz és kész, balszerencséd volt az autóval, attól még nem szar mindegyik. Visssza kellett vna vinni és kiverni a balhét hogy úgyat kérsz mert ez gáz
    Nekem az 525d-vel sem volt bajom, meg a 2005-ös X5-ösömmel sem, és mindkettőt használtan vettem.
    Legalábbis ilyen komoly problémám egyikkel sem volt.

  • nevezessver?

    Ambrus: ne etesd a szünidős trollt! :)

  • a.szorenyi
  • törökszultán

    Acsiki, amikor ez a típus futott, akkor az Interag már nem is létezett, 520d meg egyáltalán nem volt. Valamit összekevertél a családi almáriumban.

  • Funkyman

    Kitűnő autó. Volt valamikor. Mostanra kb. az összes példány átment a propellerre recskázó, de a korrekt fenntartásra költeni kicsit sem akaró idióták kezén.

  • Kempelen10.

    Itthon. De ebben sem vagyok biztos. Lehet korrekt darabokat találni, ha itthon nem, akkor például Németországban.

  • MetroGoldwinMayer

    Kicsit továbbvinném a cikkíró gondolatait, körülnéztem a Mobilén, én nem markolnám a legalját ennyire. A 2001 utániakat még érdemes lehet megvenni, de 3500 ojró + behozatal + admin, szóval 600zal a zsebben inkább mást kell keresni szvsz.

  • subtotal

    Funkyman: óriási tévedés, legalábbis általánosítás. Az én példányom, ami egy 2001-es 25d Touring, 6 éve van nálam, bármikor adom el, megvan rá a vevő. Rácz kolléga is megdicsérte, mikor találkoztunk. 280ekm van benne, tehát az se igaz, hogy mind megjárta a Holdat. Ugyanez elmondható azokról a kocsikról, melyek ugyanahhoz a specialistához járnak szervizre, mint én.

    Maradjunk annyiban, hogy nincs az a pénz, amiért lecserélném egy E61-re :).

  • MetroGoldwinMayer

    subtotal

    Az már igaz hogy a legtöbben azért nem járnak újabb BMWvel mert nincs pénzük…:)))

  • subtotal

    MGM, ez igaz, általában, de a Bangle 5ös egy kivételt erősítő szabály.
    A Hoydonk 5ös az más tészta, arra tényleg nincs pénzem, ezért lesz E91, ha eljön az ideje.

  • Paccar

    Ambrus Gergely – 2013.06.18 // 21:35

    Én mondjuk nem büszkélkednék azzal, hogy egy újgazdag k5sög vagyok, aki félrészegen dönget az apuci által megvett 5ös BMWvel, másokat veszélyeztetve.. :)
    NA pl ezért is nem csipázzák sokan a BMW-seket, meg általában a BMWt..

  • szabi1983

    Én még ilyen kotvány bmw-ét az életbe nem láttam. Méghogy 300000 km. Én már láttam ennyit futott 530-ast de az még ujszerű volt. Azt mondja, hogy autószerelő, ért hozzá meghogy szép a belseje. Hát biztosan. Ebbe a tragacsba ugy van 6-700000 mint 1 és gyakorlatilag 0-ra van amortizálva a belseje és a külseje is. És maximálisan egyetértek azokkal akik előttem írtak. Ilyen szakdat tragacsokat nem azok vesznek, akiknek nem jön be az E 60-as, hanem olyanok akiknek nem futja másra. Ez van. A kedves ujságíró meg kereshetett volna valami rendesebb E 39-est ha már azt szerette volna tudni, hogy milyen is az mert ennél sokkal jobbak vannak a bontóban.

  • m gmbh

    kedves ujságírót haggyad!
    ez meg nem kotvány minden bmw a legjobb az autók közül aki vitázik az hülye!

  • m gmbh

    nekem is vesznek egy ilyet az biztos(most még úgy állok anyagilag mint kb a kedves író) lehet hogy most nyáron.
    4.4benzinesnek jobban örülnék, azt is kinéztem neten.
    akkor mehet a basszus és a pia Gergő, lazán, lezseren nyomulok majd a velencei tónál.

  • montsenior 10

    Biztossan mindenki a saját autójára esküszik hogy az a legjobb.Egy biztos ahogy megkiméli ugy veszi hasznát.2004-óta van 316-i MAX!! mértékben meg vagyok elégedve .Fogyasztását tekintve nem a legideálisabb átl:8-8,5liter,de hogy üzembiztos az fix.Az agyonreklámozott olajadalékot most használtam elöször csak annyit mondhatok hogy csucs!!

  • PAlex
  • sebastian

    Soha nem értettem a nagy lelkesedést az E39 után. Unalmas forma, sivár belső. Akkor már inkább a korabeli A6. Az E60 viszont óriási előre lépés volt. Úgy néz ki jövőre meg is szerzek egyet. Már máshol is olvastam ilyet, és végtelenül szánalmasnak tartom, mikor egy E39 tulaj állítja, hogy neki márpedig nem kéne E60 helyette, miközben százszor jobban és modernebben néz ki kívül-belül. Nem az a baj, hogy nem futja rá, de tudjuk már hol a helyünk. E39-et ne helyezzük az E60 fölé. Az F10 persze még sokkal jobb, de 10 gurigát nem adok autóért. De attól, hogy én nem engedhetem meg magamnak, még jobb autó minden elődjénél.

  • subtotal

    sebastian: talán ha sok tulaj állítja, lehet benne valami. De lehet mind komplexusos hülye :). Mint én, aki megvettem az E39-et majd 4 millióért 5,5 évesen 6 évvel ezelőtt, de biztos most nem futna ki egy E61 ugyanennyiért, legalábbis a gondolatmeneted szerint.
    Javaslom azért gondolkodj el rajta, hogy az E60 külső és belső dizájna miért is számít zsákutcának és miért tért vissza a BMW az F10-zel látványosan az E39 formavilágához belül és részben kivül is.
    Arról már nem is beszélek, hogy az E60 műszerfalának anyagminősége messze alulmúlja az E39-et.
    Persze ettől még valakinek tetszhet az E60, de hogy szánalmasnak tituláld azokat, akik véleménye eltér a tiedtől, nem vall kultúremberre.

  • Xtrem

    Rokonságban van egy 98-as 523i, 4 éves kora óta van az illetőnél. Akkoriban azért még nagyban dúlt a német autók alapfelszereltségének fukarsága, szóval szegény Bömös eléggé fapados. 6 lufi, multifunkciós kormány, Business CD-rádió, első ülésfűtés és egy telefon, majdnem 12M Ft-os árért cserébe. A hangja persze zene az ember füleinek, a csomagtartója (4 ajtós) viszont vicc, és hátul eléggé kényelmetlen hosszútávon utazni, főleg ha a sofőr 170 cm feletti és magára állítja az első ülést.
    Volt 1-2 nyűg vele az évek alatt, így talált rá és kötött ki a rokon Gyenesdiáson egy valóban hozzáértő, autót szerető szakinál.
    Cikkre visszatérve nem említi az 535i-t, amely szintén V8-as motorral készült (és az egyetlen motor, amihez nem lehetett kombi karosszériát rendelni), illetve a ráncfelvarrás utáni 2 literes benzines alapmodellből lett egy 2.2-es.
    Bosszantó és elég gyakori hibájuk a csomagtérfedél belsejében található háromszög és egyéb apróságokat rejtő dobozka pöckének eltörése.
    Amúgy nem rossz autó, de ha BMW, akkor már inkább a tágasabb, és szerintem a mai napig a legszebb BMW közül válogatnék, az E38-asból.
    Autónak amúgy nem rossz

  • szabi1983

    Nos sebastian én nem arra akartam utalni, hogy az E 60 jobb vagy szebb lenne az E 39-nél csak arra, hogy sajnos az E 39-ek 99 %-a ma már igen romos állapotban van. Ami ujszerű az meg nagyon drága. Az E 60-asokból lehet találni nagyon szépeket. Én pl. tartogatok a garázsom mélyén egy féltve örzött E39-et nagyon kevés km-rel és nagyon jól felszerelve de nem mindenkinek adatik ez meg. Szerintem egy szép E 60 is van olyan jó mint az E 39. A belseje szebb a régebbi modellnek.

  • zoldfulu2000

    subtotal: ezt a BMW-t gondoltam én is a tökéletes formának, de egyúttal ez is a baj vele. Nicsn hova tovűábbfejleszetni. Iylen rételemben ez is egy bizonyos zsákutca, és ezért kellett a Bangle reform hogy legyen mire visszatérni utána (plusz a 3as és az 1es forműája elég jól siekrült, miközben az E60 is felvállalhatóan ronda).Az F10 es megint úgy lett tükéletes, hogy nincs értelme továbbgondolni úgy jó ahogy van, brmeilyen továbbgonodlás problémás.

  • subtotal

    szabi: szerintem nem ugyanarról beszéltek sebastiannal, ő például hatalmas előrelépésnek tartja az E60-nak, míg az E39-et unalmasnak és sivárnak.
    zöldfülü: az Audi egész jól reszelgeti vagy 2 évtizede ugyanazt :), de a magam részéről az F10-et simán továbbfejleszthetőnek gondolom kívülről (első lámpák, motorháztető, kombi hátsó ajtó), látva az F30 csapásirányát. Belül viszont tényleg úgy jó, ahogy van.
    Amúgy ha a Porsche-nek megy 50 éve, szerintem megoldja a BMW is :).

  • zoldfulu2000

    Azért az audinűál is volt pár meglepetés, pl a 97es A6os (C5ös kódú) azért eléggé meglepett. De a lényeg az hogy egy koherens modellpolitikát visznek. Nem való nekik az az érzelmi töltet… :)

  • subtotal

    Igen, én onnan számolom a 2 évtizedet. Leszámítva a limo hátsó lámpáját :)

  • djsilas

    Hogy a fenébe ne vennék!? Azért vagyok itt… Már amikor a Passatot nézegettem, akkor is szemezgettem az E39-ekkel, de nem mertem… Most így meg épeszű magyarázatot nem találok, hogy minek cseréljek le a 2000-es autót egy másik 2000 körülire!? De attól még vennék, szeretnék… :)

  • sebastian

    Anyagminőség jobb. Persze. Az e39-ben még a motorok is erősebbek voltak, nem? Meg nagyobb is, meg jobb extrák is jártak hozzá, ugye? subtotal nem azt írtam, hogy sok e39 tulaj állítja, hanem hogy olvastam már máshol is. Ízlések és pofonok. Nekem sivár és unalmas. És ma már régies, még a facelift lámpákkal is. Neked attól lehet minden idők legszebbje. De a “nem cserélném le semmi pénzért e61-re” szöveg átlátszó és szánalmas. Az F10 mindkettőnél jobb, az e39 sem hasonlít rá jobban, mint az e60. Műszakilag viszont nyilván a e60-hoz van közelebb. Nekem nem fáj az e39-esek büszkesége, csak tudjuk hol a helyünk.

  • ,L Rómeó

    nem kell itt tudni semmit bmw a legjobb azon belül az e39 talán a legjobb!

  • ,L Rómeó

    persze a pd tdi passat kombi után:)

  • subtotal

    Anyagminőség jobb.
    Én is ezt mondom. Nézd meg a középkonzolokat élőben és rájössz.
    Motorok, méretek esetén mindenképpen jobb, extrák terén viszonylagosan jobb az E60. HUD és radaros tempomat, számomra ennyivel több.
    Végtelenül szánalmas az, mikor valaki prekoncepciókkal terhelten osztja az észt más anyagi lehetőségeiről. Le is írtam, miért. Lóval tovább nem imádkozom…
    Sok sikert az E60-asodhoz.

  • subtotal

    Rómeó, a passat tdi-nél semmi sem jobb, ne rombold már porig a renomédat kérlek…

  • subtotal

    Ehh, pont leírtad, ez az egy szerencséd van ;)

  • djsilas

    Az a nyavajás istálló ajtó megint nyitva maradt, kiszöktek a marhák…

    Senki nem mondta, hogy a Passatnál nincs jobb. Sőt, még írtam is, hogy mi lehetne. De ha már újat/újabbat veszek, akkor nem fogok lecserélni egy 13-14 éves Hold-Föld távot oda-vissza megjárt rozsdaboglyát egy másikra. Ha ezt a hatalmas megállapítást és infó halmazt nem sikerül megfelelően értelmeznetek, arról meg nem én tehetek…

    sebastian – 2013.06.19 // 09:44
    A szépség szubjektív. E60 talán kicsit szebb kívülről, de nem biztos, hogy tudnék választani. Ugyanakkor általában a kocsiban ülök belül és nem az ablakból nézegetem az autómat. És hát az E60 belülről (főleg E39/E38 viszonyban)… hát őőő… izééé….. boáf (hányós smiley van?)… :(

  • subtotal

    ne izgulj, tőled függetlenül a tdi a legjobb, ezt itt mindenkinek el kell ismerni…rómeó nagy márkafan, neki golf tdi-je van :D

  • szabi1983

    Nekem erről az E 39 jobb mint az E 60 dumáról a szakadt füstölgő romos 124-es merga tulajok jutnak eszembe, akik lazán lenézik a legutolsó E mercit és ahelyett, hogy beismernék nekik csak erre telik még nekik áll fennebb. Félreértés ne essék én is szivesebben elfogadnék egy gyári állapotú jól felszerelt E 39-est mint egy hasonló E 60-at de olyan már nagyon kevés van. Ilyenkor örvendek, hogy nem adtam el az én E 39-es 530-asomat anno amikor ujabb jött mellé. Mostmár meg is tartom örökre. Ugy jött ki, hogy volt mellette másik autó, ezért összesen 70000 km van benne és ujkorától nálam van.

  • oszkopeter

    Azért aki 6-800 ezerért szeretne ilyet venni, az tegyen félre mégegyszer ennyit a következő 3-4 évben esedékes karbantartásra. Kb. annyira jó befektetés egy ilyen mint a 2006-ban svájci frankos hitelre vásárolt vidéki ház… Persze annak idején mindenkinek az kellett… Nem akarok károgni, de szerintem csodák nincsenek, a kintről behozott hasonló kategóriás autóval járó ismerőseim már mind ráköltöttek bőven annyit az autóikra, amennyiből lehetett volna valami jóval fiatalabb, megbízhatóbb, bár tény hogy hétköznapibb kocsit venni. Azért azt se feledjük, hogy nem mindenki autószerelő vagy rutinos bontólátogató, ha sürgős a dolog azért elég vastagon fog a szervízek ceruzája.

  • oszkopeter

    Másrészt a napjainkban készülő autók tervezett élettartama 300-350 ezer Km. Ez kb. annyit tesz, hogy ilyen futásteljesítmény felett már nem csak a tipikus kopó-forgó alkatrészek, hanem szinte bármi bármikor megadhatja magát az autóban, mivel egyzserűen egy csomó alkatrészt erre az élettartamra terveznek. Persze ettől hobbiautónak még jó, de a mindennapi, családi használatot azért eléggé meg tudják keseríteni a különféle váratlan és költségesen javítható hibák.

  • subtotal

    szabi:
    “Maradjunk annyiban, hogy nincs az a pénz, amiért lecserélném egy E61-re :).”
    Ezt írtam, amire jött az (nem tőled)), hogy:
    “Már máshol is olvastam ilyet, és végtelenül szánalmasnak tartom, mikor egy E39 tulaj állítja, hogy neki márpedig nem kéne E60 helyette, miközben százszor jobban és modernebben néz ki kívül-belül.”
    “Nekem nem fáj az e39-esek büszkesége, csak tudjuk hol a helyünk.”
    Az ízlés kérdése, hogy mi a szép.
    Én nem tartom szánalmasnak azt, ha valakinek tetszik az E60.
    Azt tartom szánalmasnak, ha valaki azt gondolja, hogy az általa preferált, fiatalabb darabról valaki csak azért mondja, hogy nem kellene, mert nincs rá pénze.
    Azt is szánalmasnak gondolom, ha valaki azt gondolja, hogy ha valami újabb, szükségképpen mindenben jobb is.
    “ahelyett, hogy beismernék nekik csak erre telik még nekik áll fennebb.”
    Valóban, egyre több a lefakult, belét húzó E39. Nagyon sok friss rendszámmal. De tudok olyan 535i-t is ami még mindig az első tulaját szolgálja kiváló állapotban. Biztos ő is leszólogatós olcsójános…

  • zoldfulu2000

    szabi: itt azért többről van szó, az E60nál volt pár gixer, amit a BMW becsületére mondva igyekeztek korrigálni (pl NCAP bukta 3 csillaggal). Itt nem csak arról van szó hogy nem elég tökös az aki nem merne bevállalni egy 20 éves lélekvesztőt…

  • vegyesz

    “az E39 kényelme, kulturáltsága, futóműve mai autókból átülve is élmény”
    Ez nem túlzás, a 10 évvel fiatalabb fejlesztésű B6-os Passat vezetési élménye teljesen siralmas hozzá képest.

    115 lóerős 525td nem volt.
    “A ballonos gumikkal nagyon kényelmes a rugózás, az autó mégsem tohonya.”
    Volt hozzá 15 collos felni, a téligumi azon volt, szerintem teljesen jó együtt lehetett vele élni, a legjobb kompromisszum talán a 16 collos) kivéve, ha valaki sínautót szeretne).

    “2000 euróból szép autókat találni”
    Szvsz inkább megéri egy jobb példányra 4-5 000 eurot szánni, a javítási költségek elég gyorsan felszökhetnek úgy is, ha csak kopó alkatrészt kell cserélni.
    Érdemes úgy számolni, hogy az ember 1 milliót még rákölt az üzemben tartásra 3-5 év alatt.
    Szerintem így is megéri, ha valakinek van ideje kicsit gyakrabban eljárogatni a szervizbe.

    “országúton 6,5-7 liter elég.”
    Ennyiből már nagyon gyorsan lehet autózni, nekünk az 525d 135-160-as autópályázásnál fogyasztott 7-7.5 között. Országúton, a szabályos tempót 10%-kal nem meghaladva nem szabad 6.5-nél többet ennie.

    Dízelt szerintem mindenképp a németektől érdemes venni, mert náluk általában jobban szervízelik, és az üzemanyaggal sincsenek minőségi gondok.
    Az áruk átlagosan sokkal olcsóbb a benzinesnél, egyrészt a futásteljesítmény miatt, másrészt Euro 3-as dízellel egy csomó német városba már nem szabad behajtani, csak utólagos részecskeszűrővel.
    (az euro2-eseknek már az se elég)

    “Optikailag a fényszóróban világító gyűrűkkel sokkal ifjabbnak tűnnek a 2000-es modellfrissítés utáni modellek az átdolgozás előttieknél”
    Jobban néz ki, de az újabbaknál a projektor szépen be tud koszolódni, és nekem még egy fél napos tisztítás után se lett valami szuper fényerejű (a megemelt fényerejű izzóval).
    A régivel kevesebb a macera.

    “de mivel az utód, a sokkal modernebb külsejű (de nem sokkal többet nyújtó) E60-61 is elvihető 2,5 milliótól felfelé, itt már az öregnek nehéz labdába rúgni. ”
    Abból kell kiindulni, hogy egy E60-as szervízelése (főleg egy korai példányé) nagyjából az E39 duplájába kerül.
    Az E39 futása komfortosabb.
    Sokaknak a régi kívül-belül jobban is tetszik, szerintem ideális youngtimer családi autó.

    Számunkra igazából csak egy hátránya volt: a helykínálat és .
    Felső-közép kocsihoz képest piszok kicsi, egyedül széltében korrekt (2 gyerekülés mellé még egy kisebb felnőtt simán elfért 1100km-es úton is).
    A lábtér egy Octavia II-vel vethető össze, a csomagtér papíron kisebb egy Fabia kombiénál, a gyakorlatban egy kicsit nagyobb (tetőig pakolva azért jóval nagyobb).
    Mindenesetre a töréstesztünkön szépen vizsgázott, ha egyszer majd több időm lesz, lehet, hogy még veszek egy ilyet.

  • vegyesz

    oszkopeter,

    Persze, ha valakinek 1 milliós a költségvetése, akkor hülyeség ezt venni 1. számú családi autónak.
    Ha viszont valaki egy erős, kényelmes, sportos családi autót szeretne, és van rá 2.5-3.5 milliója, akkor szerintem teljesen jó alternatívája egy 5 évvel fiatalabb Octavia RS-nek, Mondeonak stb.
    Sőt, ha csak egy kifinomult, jó utazóautót akar az ember, akkor egy 520d is jó választás lehet egy újabb 130-140 lovas dízel középkategóriással szemben.

    Kényelmesebb, szebb, de várhatóan egy kicsit többet kell szervizbe vinni.

  • oszkopeter

    @vegyesz
    Teljesen egyetértek, én is azt írtam, hogy ezzel az árkategóriával vigyázni kell.
    Másrészt amit írtál szintén teljsen igaz, a családi használtot erőteljesen behatárolja hogy ezeknél a helykínálat kb. fél kategóriával kisebb, mint a méretosztály, tehát egy 3-as kombiban kb. annyi hely van mint egy kisautóból készült nagyobb kombiban, az 5-ös pedig a nagyobb alsó középkategóriások helykínálatát nyújtja. Ezt sokan elfelejtik.

  • subtotal

    oszkopeter: nem vitatkozni akarok, a helyzet az, hogy az összes kategória megnőtt közben, a nem prémium középkategória hozzánőtt a prémium felső középhez.
    Az E39 nemvolt sose űrkomp, arra ott volt a mindenkori E-klasse (W210-211).

  • subtotal

    Mégvalami a teszthez: én még életemben nem láttam ilyen navi beépítést, mint ezen a példányon.
    A gyári nekem a csomagtér oldalában lakik a CD tár felett egy burkolt üregben.

  • vegyesz

    Még valami: a típusnak egészen kiváló klubja van: e39.hu.
    A forumozók nagyon barátságosak és segítőkészek, néhányan még relatíve szórakoztatóan is írnak.
    Ha valakit érdekel a típus, de nincs túl sok pénze a kocsira (2.5 milliónál kevesebb – akkor is, ha a kiszemelt álomautó csak 1 millió), mindenképp érdemes végigböngésznie azt az oldalt.
    Ott olvastam a lámpatest tisztításról, a fórumban olvasottak alapján diagnosztizáltam a klímavezérlő hibáját (típushiba), olcsón megrendeltem és sajátkezőleg cseréltem (ami nem volt egyszerű, mert belesült a foglalatba).

    A kategóriák tényleg megnőttek, az új 3-as kb. akkora, mint az e39.

  • montsenior 10

    Egyik kedves autót vásárolni szándékozó megkérdezi megvegye-e az 520-i gk-t mert nagyon tetszik neki.Feltételezem BMW-röl van szó.Nekem is volt sima 520-as 80 évi kiadásu,automata váltos.MAX!!!mértékben meg voltam elégedve vele,annak ellenére hogy a mai elvárásokhoz képest belsőleg semmi ful nem volt benne.Egy baj azért volt vele /aut váltos/ “”nagyon szerette a benzint min 12-13 liter/100km.De mindezt felülmulja az hogy teljessen üzembiztos téli időben is.UI: Most már miért nincs meg??.Nem a kora miatt,hanem sajnos balesetet szenvedtem külföldön /totálkáros/.Higgye el ha nem-e kocsiban ülünk családostul hanem másban biztossan NEM!!szállok ki sérülés nélül.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.