Luxus és stílus olcsón: Vel Satis

Használt autó: Renault Vel Satis 3,5 V6

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.06.03. 16.25

Bár nem egy tömegdarab, de mindenképpen érdekes példány a Renault Vel Satis. Korának Renault csúcsmodellje a megszokottól eltérően kisbuszos termettel, illetve megosztó formával hívta fel magára a figyelmet. Míg előbbinek a pályaudvarnyi belső tér, utóbbinak a kortalan, még ma is érdekes forma köszönhető.

A Renault Vel Satis egy évtizeddel ezelőtt, már minden olyan poént lelőtt, amire büszkék a mai autómárkák. Az automata, indulásnál gázadásra oldó rögzítőfék, memóriás ülések, beszélő fedélzeti számítógép, és motorosan záródó csomagtartó mind-mind elérhető volt 2003-ban is. Mára pedig ez a luxus már egymillió forint körül is elérhető. Csak legyen mivel etetni.

Bár nem egy tömegdarab, de mindenképpen érdekes példány a Renault Vel Satis. Korának Renault csúcsmodellje a megszokottól eltérően szinte már kisbuszos termettel, illetve megosztó formával hívta fel magára a figyelmet. Míg előbbinek a pályaudvarnyi belső tér, utóbbinak a kortalan, még ma is érdekes forma köszönhető.

Tágas, kényelmes, erős. Manapság pedig már olcsó is.

Tágas, kényelmes, erős, stílusos. Manapság pedig már olcsó is.

A Vel Satist – a név a “velocity” és a “satisfaction” szavakból áll össze – a Renault 2002 és 2009 között gyártotta, ez idő alatt durván 62 ezer darab készült a megosztó külsejű, de tagadhatatlanul tágas, és pazar berendezésű csúcsmodellből. Kétféle benzines, és háromféle dízelmotorral volt kapható, soros négyhengeres, illetve V6-os motorokkal.

Nem kell csapkodni, lehajtás után villanymotor zárja a csomagtartó fedelét

Nem kell csapkodni, lehajtás után villanymotor zárja a csomagtartó fedelét


Az autó tulajdonosa 2,5 éve használja ezt a példányt, akkor 8 évesen vette vidéken egy úrtól, aki nagyon vigyázott az autóra. Garázsban tartotta, ritkán járt vele, akkor volt az órában 101000 km. Hogy valaha visszatekerték-e, nem tudja, de vásárláskor 8 darab Vel Satist nézett végig személyesen, és kívül-belül toronymagasan ez a darab volt a legjobb állapotban – és egyébként korához képest ez is került a legtöbbe. Nem véletlenül.

Gondok, bajok

Vásárláskor minden elektromos és mechanikus kütyü működött benne, kivéve a fényszórómosót (azóta az

Adatlap

Használt autó: Renault Vel Satis 3,5 V6

Luxus és stílus olcsón: Vel Satis 1
Motor 3498 cm3, Benzin, V6
Teljesítmény 241 LE
Nyomaték 330 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,3 sec
Végsebesség 235 km/h
Fogyasztás (vegyes) 11,5 l / 100 km

is szépen működik). Egy bosszantó dolog történt, az első ajtók nyitását hol érzékelte, hol nem. Nyitáskor ilyenkor nem gyulladt ki a belső világítás, nem szólt – igen beszél is a Vel Satis -, ha égve maradt a fényszóró, de ennél sokkal rosszabb, hogy nem mindig nyílt ki a zár gombnyomásra. Aztán meg nem mindig záródott be. Így a két első ajtó zárját cserélni kellett, de szerencsére azóta ez is rendben van.

A tulajnak korábban volt egy 3 literes V6 Lagunája – igazi márkahű, magyar háziasszony :) -, az ette az olajat, nagyjából 2-3 ezer kilométerenként egy fél litert. Ez is kér néha, 4-5 ezrenként 2-3 decit. A szervizben mindkettőre azt mondták, nem kell vele foglalkozni.

A külső hőmérő újabban indulás után néha lemegy -20 fokig – igen, júniusban – , aztán beáll az igazi értékre, ez érthetetlen. Más, a tapasztalatok szerint francia autóknál jó eséllyel előforduló elektromos baj eddig nem jelentkezett.

A Vel Satis hosszú és magas

A Vel Satis hosszú és magas. Utóbbi a menetstabilitásnak nem, de a kényelemnek nagyon jót tesz.

Pár alkatrészárat összeszedtünk, hogy nagyjából milyen összegekre számíthat a Renault Vel Satis tulajdonos, ha valamit cserélni kell:

 Első lengéscsillapító  23 700 Ft
 Fényszóró / db  9833 Ft
 Olajszűrő  1009 Ft
 Első fékbetét / féktárcsa  8990 / 15116 Ft
 Vízpumpa  15060 Ft
 Vezérlés készlet  51 890 Ft

Ugye, jók ezek az árak? Nézzen be Ön is a Vezess.hu autóalkatrész-webáruházába!

Komfort

A manuálisan is kapcsolható ötfokozatú automatikus váltó igazodik a vezetési stílushoz, ha jobban odalép neki az ember, jobban kihúzatja, utána, ha kevésbé, akkor szépen felváltogat hamar. Nagyon kellemes, szerethető dolog ez a figyelmesség. Az ablakokat kívülről gombnyomásra felhúzza, tolatáskor bekapcsolja a belső keringetést, a külső tükrök és az első ülés pozíciója a kártyára programozható, így amelyik kártyát használják, annak megfelelő pozíció áll be.

Memóriás, ezernyi villanymotort tartalmazó ülések

Memóriás, ezernyi villanymotort tartalmazó, fűthető ülések

Az utastérben és az ajtókban, ülés alatt egy csomó tárolórekesz található. A kézifék elektromos kapcsolóját maximum vontatáskor kell használni, a motor leállításakor automatikusan behúzza, indítás után finom gázadáskor kiengedi. Az automatikus váltó még emelkedőn sem engedi visszagurulni az autót. Az esőérzékelő ablaktörlő és a sötétedésre bekapcsoló Xenon fényszórók az Initiale felszereltség részei.

A fabetétes kormány, a műszerfal és ajtók kellemes látványt nyújtanak az első fotelokból. Az első – fűthető – bőrüléseknek nemcsak a háttámla szögét, de a háttámla görbületét is lehet állítani az ülések oldalán található mikrokapcsolókkal. Nem is ülések ezek, hanem kényelmes bőrfotelek.

Fabetét található a kormányban is

Fabetét található a kormányon, az ajtók díszítésében és a váltókaron is

Árak

Jelenleg nem sok használt Renault Vel Satis vár új gazdára, amelyek viszont igen, azok 850 ezer és 1,2 millió forint környéki összegért szerepel a hirdetésekben.

 Motor
A Renault nem bízta a véletlenre a csúcsmodell hajtásláncát, japán automatikus váltó és Nissan motor
került a Vel Satis motorházteteje alá. A 3,5-literes motor az amerikai “Ward’s Autoworld” magazin listája szerint 2002-től 2006-ig a legjobb 10 motor között foglalt helyet: 

A magazin szubjektív és objektív szempontokat is figyelembe vesz, úgy mint teljesítmény, nyomaték, zaj, vibráció, stb. Ugyanez a motor került – eltérően hangolt elektronikával – többek között a Nissan 350Z, Murano és Infiniti G35 modellekbe is. Vezetés közben érdemes odafigyelni a finom gázkezelésre, mert az autó hajlamos fürgébben indulni, mint ahogy azt szeretnénk, és a fék is érzékenyebb az átlagnál.

A fogyasztáson nincs mit szépíteni, városban, amikor néha dugókban is kell ácsorogni 13 liter körül fogyaszt, autópályán 9,5-10,5 között, a klíma nem oszt, nem szoroz. A vegyes fogyasztás így 11-12 liter körül alakul, de a 241 lóerőnek és a hatalmas, tágas kasztninak ez az ára.

Kommentek

  • macuda6

    Stílus? Hol? :D

  • Dino871

    Hát szerintem meg pont az ilyen autó az innovatív autó!
    Nem semmi hogy ma az van(vagy alapból még nincs) egy 15 millás Audiban,BMW-ben ami ebben benne volt 10 évvel ezelőtt is…
    A formája ugyan megosztó de ezerszer jobb mint egy snassz opel vagy VW.
    Ez az én véleményem.

  • v_johny

    Dino871:

    Minden felé csak arról hallani/olvasni, hogy ezek az Opel-ek mennyire snasszok. Mennyire snassz a Cascada, az Astra J generáció, az Ampera, az Insignia… Az utóbbi kettő már annyira ingerszegény, hogy év autójának is jó lett… Ez sokak véleménye (ezek szerint).

  • v_johny

    Ez az autó még most is formabontó megoldásokat vonultat fel, még most is mutatós darab. Tele van rengeteg különleges extrával, a maga varázslatos elektronikájával. A hanyagul forrasztott csatlakozók, rosszul (vagy egyáltalán nem) lakozott PCB-k varázslatos bájával, rossz kialakítású (olcsó) steckerekkel-steckkerházakkal, gyenge felületkezelésű (rossz összetétel és vékony réteg) csatlakozókkal (winkelekkel és kontaktokkal), rosszul megválasztott kábeltípusokkal… Sajnos a sok elektronikai meglepetésért a fent említett esetek okolhatóak. (Nem csak a Renault esetében, minden agyonelektronikázott autónál előfordulhatnak ezen hibák. Azonban vannak típusok/márkák amelyek az átlagnál is gyengébben muzsikálnak.)

  • Dino871

    Johny!

    1. Ha az év autóját ugyanazok az urak választják akik eddig akkor az bármilyen autó lehet…az év autója cím nem mondd senkinek semmit már évek óta!

    2.Ebből a kocsiból egy “hangyányit” kevesebb szalad az úton mint opelből..

    3.Mutass egy opelt amiben ezek az extrák (ami ebben 2003-ban volt) megtalálahtóak ma! Insigniában van max egy része….

    4. Mi lenne ha nem kapnál állandóan vérszemet ha a dédelgetett opelodra bárki csak fél rossz szót szól??!!
    Én francia autóval járok mégsem akadok ki senkin mikok majdnem minden cikk alatt leszarozzátok!Elég hogy tudom,nekem megfelel ,gond nélkül megy,sehol nem hagyott cserben és megfelel az igényeimnek. Főleg ahhoz képest hogy a 2010-es mindentudo Passat 21.000 km után azt mondta az M1-esen hogy “bocs de álljunk meg”!
    Mikor ültél amugy olyan Opelban amit manapság gyártottak??

    Írtam!

    Ez az én véleményem!!

    Fogadd el!Ne köss belém!Én is elolvasom és elfogadom a tiédet minden cikk alatt!

    Üdv!

  • megint

    “hanyagul forrasztott csatlakozók”, ez a francia autóknál igencsak jellemző.
    Dino, de gondolom a passat legalább úgy rohadt le, hogy nem égett ki, ha francia autós vagy akkor tudod, hogy miért írom.
    Opelok egész nagyot fejlődtek, jobbak is lehetnének(és így jobban is mehetnének) ha nem öntenék ki őket ólommal.

  • Dino871

    Megint!

    Nem a Passat úgy rohadt le hogy 2hétig el sem indult!
    Miért gondolod hogy ha valamit tömegesen gyártanak az jobb mint az amit csak kis szériában??
    Ez nem tömeg autó!Meg a Lambó se az meg a Königsegg se….azok is biztos szarok! :D:D
    Egyébként ha már kérdezed Land Rover Discovery 4- esre hajtok!
    Az se tömeggyártott!
    De gondolom Ti mindenre tudtok valami rosszat mondani mert az nagyon megy!

    Ezzel csak az a baj hogy azt midnenki tud!!

  • Suzuki king 1.3

    tetszik!!!!!
    eddig észre sem vettem ezeket az autókat, de utánnanéztemm, és régen 13 millió forint volt, full extrás, és most 800 ezerért meg lehet venni.
    Holnap megnézek egy ilyet a kereskedőnél, hogy tényleg kényelmes-e, mert igazából van 1,5 millióm egy új swiftre gyűjtöttem, de még maradna pénzem tankolni is, nálam sztem 6,5-7 litert enne, mert nem vagyok versenyző.
    van az autónak egy kisugárzása, védőburok érzést ad már képeken is.
    Lehet megvan az új autóm típusa :)
    persze a régi swiftem nem adom el, mert szeretem.

  • Suzuki king 1.3

    pedig mindenki azt mondja szar a renault, meg stb, franciát sosem, de mégis 2013-as extrákat raktak az autóba 2002-ben is, ráadásul potom pénzért meg lehet venni, sztem azért is árulnak keveset belölle, mert senki sem akarja eladni, de már holnap nyitásra lebeszéltem az időpontot a kereskedővel, ha tényleg kényelmes és minden extra klappol, lehet én is Vel statis tulaj leszek.
    Japán automata nem romolhat el, japán benzin motor, az sem, a technika meg adott, de a főbb egységek megbízható forrásból származnak.
    Jó kis utazóautó ez.

  • v_johny

    Dino871:

    1. Érdekes egy vélemény: “az év autója cím nem mondd senkinek semmit már évek óta!”
    Az a sok autós szakújságíró semmit sem tud hozzád képest az autókról… Érdekes vélemény csak azért mert neked semmit nem mond egy nemzetközi cím…

    2.-es pont esetében nem tudom miért vagy honnan jött vagy éppen mi a jelentősége… Ez tán’ kérdés volt talán?

    3.-as ponttal pont úgy vagyok mint a 2-es pontoddal… Ez hol is volt téma?

    4. Céges J van nálunk a Focus-ok mellett, de ez miért lényeges? Én hol “szaroztam” le a Francia autókat? A Passat hol jött a képbe?

    Kalandozol itt össze-vissza, ember nem tudja követni a logikád… Ráadásul ezt még tetézed valami üldözési mániával is.

    Tartok tőle, hogy neked még az oviban a karika rajzolását tanították amikor én már autókkal foglalkoztam. Na nem mint nepper, mint autóiparban dolgozó gyakornok majd mérnök…

    Persze a Te véleményed és tapasztalatod mindenek felett.

    Üdv Neked is!

  • kovacspista

    Dino871
    “Ebből a kocsiból egy “hangyányit” kevesebb szalad az úton mint opelből..”
    És miért fut kevesebb? Megsúgom nem azért, mert olyan fene exkluzív, hanem mert hatalmas piaci bukás volt.
    “Mutass egy opelt amiben ezek az extrák (ami ebben 2003-ban volt) megtalálahtóak ma! Insigniában van max egy része….”
    Ezek az extrák ma már egy Astrában is elérhetők, sőt sokkal több is.
    Ez az autó kispénzű, ellenben bátor csodabogaraknak tökéletes választás, de azért kezeljük helyén a dolgokat.

  • Dino871

    Látom Ti nagy szaikik vagytok!

    Pista!

    Általában amit 7évig gyártanak ugyanabban aformában az nagy bukás szokott lenni??!
    Land Roverből meg Jaguárból is kevés fut!Az is nagy bukás mi??!
    Majd ha tudtok úgy beszélgetni egy embertársatokkal ,hogy nem akarjátok rögtön elharapni a torkát ha más vélményen van mint Ti ,akkor majd nevezhetitek magatokat érettnek!

  • subtotal

    motorosan záródó csomagtartó – ugyanilyen szervós alapból az összes E39-es kombi. Csak az jól is néz ki, még ma is. Ez meg már akkor sem :D

  • Dino871

    Kempelen és Johny!

    maradjunk annyiban hogy én meg nem bírom az olyas féle kötekedő arcokat mint Ti!

    Johny!

    Az a tény amit leírtam százszor!
    Nem bírja elviselni a gyerekes önkritikád ha valaki nem jót mond arról a márkáról amit Te imádsz!(Menőmanó2)
    Nem kell bemásolnom!Szerintem senki nem örül annak ha azt állítják róla hogy üldözési mániája van!A francia autókról meg csak annyit hogy szerinted szar az összes csatlakozó és kábel de örülök ha tetszik a formája az nagyon megosztó.
    Én nem táncolok ki semmiből az Kempelen haverod stílusa mikor valakinek beszól egy -két sör után felbátorodva aztán másnap estig eltűnik mint a kámfor!Én csak simán nem szeretek veszekedni senkivel de ne tévesszen meg az udvarias modorom,ha van kedved és nem vagyunk túl messze egymástól én eléd állok ha kell!

    De mivel jobb szeretem a békességet ezért azt mondanám továbbra is hogy ne reagálj a véleményezésemre hiszen véleménye mindenkinek lehet anélkül hogy azért bírálnák vagy sértegetnék…

    Még valami

    Év autója címre visszatérve.Attól hogy valamit megválasztanak egy bizonyos szempont szerint az év autójának attól az jó autó??Nem biztos,-sőt- hogy olyan szempontok szerint választanak év autóját amilyen szempontok szerint egy átlag ember autót vesz.

    2003-ban a Renault Megan volt az év autója és mégis a legtöbben szarozzák..

    Az elmúlt 13 évben 3X lett év autója francia autó mint Opel.
    Akkor ezek szerint a franciák jobbak mit az Opelek??
    Nem hinném hogy ez minden esetben így van.
    Attól hogy az Opel Ampera az év autója még senki nem veszi meg…nem használható a mindennapokban,drága,..stb.
    Persze előre mutató autó csak nem életszerű!
    Ezért nem mondd semmit szerintem az év autója cím senkinek!
    Ez kb olyan mint a Superbrands. nem csak oda mész be vásárolni vagy ügyeket intézni ami már 2X volt Superbrands díjas nem?! Pedig az is egy díj.

  • .L.Rómeó

    dino nem érted kempelent és kovácspistát:
    nemnémet autó kevés darabszám=silány ótva
    német autó(fölleg vw) kevés darab= eszkuzív
    nemnémet nagy darabszám= szar tucatautó
    német(fölleg vw) nagy darabszám=kategóriaelső(hisz ezér veszik)
    mikor fogod már föl??

  • .L.Rómeó

    holiday is 100szor magyarászta már, és ez az oldal is sorozatban öt támogatta,mer igazza volt!

  • Dino871

    Bocs!

    Lemaradt!

    Tehát az elmúlt 13 év alatt 3X lett francia autó az év autója és 2X lett Opel/Vauxhall.
    Ettől még szerintem nem jobbak a franciák az Oplenél.
    Van amitől jobbak,de nem ettől.
    Nyilván van amiben meg szarabbak….

  • Dino871

    Ja vágom Rómeó!
    Kösz hogy felvilágosítottál..;)

  • kovacspista

    Dino871
    Előbb vedd be a nyugibogyódat és utána válaszolj a kommentekre. Senki nem sértegetett, csak javították a tárgyi tévedéseidet.
    “Nem bírja elviselni a gyerekes önkritikád ha valaki nem jót mond arról a márkáról amit Te imádsz!(Menőmanó2)”
    Már ne is haragudj, de pont te tűnsz elvakult francia pártinak, amire nem lehet egy rossz szót sem szólni. Internetes források alapján nagyjából 62e Vel Satist gyártottak 2002-2009 között. Például Mercedes E classból ennyit egy év alatt adnak el és csak az USA-ban. Gondolom nem kell különösebben megmagyarázni a különbségeket. És a Jaguar/Land Rover páros sem a megbízhatóságáról és a hatalmas eladási számairól híres. Persze azok valóban exkluzív márkák, nem a Vel Satis kategória. Egyébként mint, mondtam a Vel Satissal sincs semmi gond, fillérekért lehet kapni egy full extrás, komoly motorú példányt. De nem egy exkluzív hipermodern korát messze megelőző szuperautó, mint ahogy te beállítod. Mindössze ennyi a “támadás” irányodba. A franciák maguk is elismerték már, hogy a nagyautók piacán nem tudnak boldogulni. Franciaországon kívül sehol sem tudnak komolyabb sikereket elérni, belfölsön is gondolom elsősorban az állami megrendelések dobják meg a számokat. De kisautók/egyterűek piacán nagyon is erősek.

  • v_johny

    Dino871:

    “…szerinted szar az összes csatlakozó és kábel de örülök ha tetszik a formája az nagyon megosztó.” <= most akkor Te vagy nem olvastad végig, vagy gond van az olvasás-értelmezés tudásoddal. De mindettől függetlenül még tény marad, hogy elektronikában a Francia modellek tudnak komoly meglepetéseket okozni. Gyártunk elektronikai egységeket a Renault vonalnak is épp úgy mint sok más nemzetiségű (bár a globalizáció…) gyártónak (csak néhány: VW AG, GM, Ford M. Co., Volvo, Aston, Rolls és sorolhatnám). Hidd el, gyakran csúnyán alul-méretezett/tervezett dolgokat kérnek a Franciák, mindezt úgy, hogy ránézésre (aki tudja mit nézzen) láthatja a konstrukciós kérdőjeleket (az olcsóbb előállítási költségeket valahol meg kell támogatni ugyebár)…
    Még mindig nem másoltad be, hogy hol “szaroztam” le a Francia modelleket ill. hol sikerült a gyermeki lelkivilágodba belerondítanom (sértegetés?)! Ne dobálózz a szavakkal feleslegesen…

    Az óvodás “Mónika show” szintű hozzáállásoddal (“nem vagyunk túl messze egymástól én eléd állok ha kell”) meg nem tudok mit kezdeni, ez konkrétan szánalmas.

    Az Év Autója díj nem egy szempont szerint dől el, az odaítélés kellően komplex folyamat, de ez neked olyan magas, hogy inkább hanyagolom a témát, még a végén teljesen kikészülsz.
    Amúgy valóban nem a díjtól/címtől lesz jó egy autó. (Állítottam ilyet valahol talán?) Csakhogy “snassz” autók nem szoktak ilyen díjakat nyerni…

    Az Ampera tökéletesen életszerű, az már más kérdés hogy sok országban nincs meg hozzá a megfelelő vásárlóréteg. Jé, nem ez volt a gond a Vel Satis-al is?

    Egyébként szerinted mindenki gyagyás körülötted és csak te vagy képben? Tudod, ha sok ember véleménye különbözik a Tiédtől egy adott témában (ráadásul úgy, hogy a többieké viszont nagyjából azonos), akkor a hiba nem másokban keresendő…

  • vencelkerty

    Remek autók a Renaultok! csak meg kell nézni a F1-et! Mindent visznek évek óta, és az elmúlt 3 évtizedben is egymás után szereztek VB címeket. Mi a mérce, ha ez nem? Kicsit fura ez a nagy jószág, de baromi kényelmes és nagyon tud menni ezzel a nagy motorral, nem igazán városi vas.

  • kovacspista

    vencelkerty
    “Mi a mérce, ha ez nem?” Ez pont nem mérce… Utcai autóknál a mérce az eladási darabszám. Esetleg némi fenntartásokkal a vevő elégedettségi, megbízhatósági statisztikák, értékvesztés stb. A Ferrari, Mclaren szintű utcai autók már talán profitálnak valamit a Forma1-ből, de egy Renault Clionak egy csavaralátét nem sok, de annyi köze sincs a versenyautóhoz.

  • ,L Rómeó

    mejjik faszkalap merészel it velem packázni?
    mejjik sápadtarcú gyökérke az? csak nem szörényi bajuszkirály megint? :)

    pista:
    igazad van!
    ezér is fura hogy mijér mindig renault clio rs lesz a tesztgyőztes a kisautók között!
    te is össze esküvést sejtesz vw ellen?
    én megérzem az ijjesmit.
    tsi motorokra és dsg váltókra is összeesküdöztek a világban
    kitalálták hogy tönkremennek

  • vencelkerty

    Kedves kovácspisti!
    Most keveredtél magaddal ellentmondásba: ha eladott db szám ítél meg egy autót, akkor Firka,meg Meki a fasorban sincs, ahogy azt az F1-es szereplés tökéletesen indoklja…. Renault agyonveri mind a kettőben mind a kettőt.

  • vencelkerty

    Ja és nézd meg az 1.6 dízel Renault motort, sok benne az F1 átírat. Senki nem tudta még utánozni ezt a teljesítmény arányt… Biztos a csavar aláéát teszi.
    Csak szánakozó pillantásokat tudok vetni 1-2 presztizshuszárra, akik valószínűtlen testtartásban nyomorognak a szánalmasan drága lapos koporsóikban, én meg tudom a Grand Scenicben, hogy nagyobb kényelemben, nagyobb biztonságban és kevésbé terhelve a környezetet közlekedem. 2 hetente vasárnaponként meg úgy is csak lökhárítómat nézik “eat my dust”!!!

  • kovacspista

    vencelkerty
    Némileg acélosabb szövegértési képességgel, talán te is megértenéd, mit írtam. Semmi ellentmondás nincs a dologban. A Ferrari és Mclaren exkluzív sportautókat gyárt, az ők eladási darabszámaikat, a hozzájuk hasonló gyártókhoz kell hasonlítani (Lamborghini, Porsche, Pagani stb.), nem egy tucatgyártóhoz, mint a Renault. De szerintem ezt a dolgot 50es IQ-val át lehet látni. A Ferrari és a Mclaren sportautókat gyárt, ezért tud profitálni technikailag a Forma1-ből. A Renault tucatautókat, aminek egy-egy limitált RS kiadáson kívül semmi köze a versenyautókhoz. Azt pedig, hogy az 1.6 dízel kávédarálónak bármi köze lenne a 18-19ezret forgó V8 benzineshez nyilvánosan inkább ne hangoztasd, mert a szánakozó pillantásokat te fogod begyűjteni az ostobaságod miatt. Egyedül a furat löket arány hasonló a két motorban, de ebben még kb. száz másik motorhoz hasonlít…

  • kovacspista

    És félreértések elkerülése végett, még egy Clionál a Forma1-es autóhoz fényévekre közelebb álló LaFerrari, vagy utcai Mclaren is csupán ” forma 1ben alkalmazotthoz hasonló” vagy “forma 1 ihletésű” alaktérszeket tartalmaz. A versenysport és az utcai autózás két teljesen külön világ. Még egy látszatra az utcai autókhoz közel álló rally vagy túraautó is teljesen egyedi technika.

  • ,L Rómeó

    hajrá pista.
    ez a vencel ojjan ostoba mindeza szörénnyi irro it:
    http://www.vezess.hu/teszt/franciake_legjobb_dizelmotor/30885/

  • ,L Rómeó

    azis beszél itt formula 1röl.
    ostoba mind a vencel. jolmondod kovácspista.
    te tudod jol!

  • vencelkerty

    romeo pisike olyan buták vagytok mint a tök! Lerí rólatok a primkóság, eszetek annyi mint közötök és hozzáértésetek a témához= O
    Tök mindegy mit nézünk ezek az agyon ajnározott “super sport” verdák Renault mögött kullognak. Már az első Grand Prix futamot is a Renault nyerte 904-ben egy magyar úrral a fedélzetén, akkor még ezek nímand olaszok csak nagy elsőkerekes bringával jártak, a britek meg gőzgéppel hajtott fogattl Ezt a hátrányt sosem tudták ledolgozni. Nézd meg a cikkben szereplő 10 éves autó felszereltségét, ilyet olaszok 2 éve kínálnak csak, britek meg még azóta sem, mert nincs autógyártásuk.

  • ,L Rómeó

    mingyár kizáratunk!
    ez nem az azoldal ahol németeket fikázni lehet. csak diccsérni!!
    régen holiday szerkesztő barátai azonnal kizártak volna ijenér!!
    de még az ő távozása után sem változik it semi!
    kotróggyál más oldalra ha nem érrted hogy vw a menő, francia meg csigaevő!

  • kovacspista

    vencelkerty
    Egyrészt engem semmilyen formában ne vegyél egy kalap alá ezzel a trollal. Másrészt elképzelni sem tudom, hogy felnőtt emberként, hogy lehet valaki annyira ostoba, hogy ilyet leír: “Tök mindegy mit nézünk ezek az agyon ajnározott “super sport” verdák Renault mögött kullognak.” Áruld már el, hogy melyik utcai Ferrari/Mclaren/Porsche stb. kullog egy Renault után? Egy 4 éves gyerek értelmesebb nálad barátom. Ez az “én autóm (márkám) a legjobb világon” mentelitás egyszerűen szánalmas. Hihetetlen hogy felnőtt emberek ilyen szellemi szinten képesek megragadni. De tudod mit? Bámulj csak szánakozva a csodasenicedből. Valószínűleg a környezeted is pont ennyire szánakozva néz rád a szellemi képességeid okán. Bár, ha humánosak inkább mélységesen sajnálnak téged, köztük én is.

  • v_johny

    kovacspista:

    Hagyd a fenébe… Tele van ez az oldal (úgy mint az utak is) olyan “pilótákkal”, akik szerint ha az autójukra rátesznek egy Castrol matricát és vesznek a Norauto-nál valami akciós alufelnit, akkor már WRC-t építettek és innentől megállíthatatlannak érzik magukat (és tapasztalt hozzáértőnek)…

  • kovacspista

    v_johny
    Igazad van, kár koptatni a billenytűzetet. Én megértem, hogy mindenkinek vannak preferált márkái, nekem is. De ami itt megy néha az egészen elképesztő. Szerencsére a “való életben” nem ilyen szellemileg visszamaradt emberekkel vagyok körülvéve és elképzelni sem tudom, hogy felnőtt ember, hogy tud ennyire gyerekes és primitív lenni.

  • ,L Rómeó

    ép ezér szeretünk pista bátyó, mer neked is preferált márrka a vw!
    de nem érrti ez a dilinyós!
    és eszt is jol irrtad:
    “Ez az “én autóm (márkám) a legjobb világon” mentelitás egyszerűen szánalmas”

  • kontir

    9 éve vagyok VS tulajdonos, semmi pénzért nem cserélném le egy “népautóra”. Az autó választás egyéniség és pénztárca kérdése, ezen felesleges vitatkozni. Engem még nem hagyott ott ez a kocsi, rejtett hibája sosem volt, olyan sem, amit hetekig kellett volna vizsgálgatni (hű vagyok a szerelőhöz, manapság ezt is bizalmi alapon választ az ember, nemcsak orvost, vagy könyvelőt). Ne felejtsük el, hogy a luxus mellé párosul egy arany decibel díj és egy 5 csillagos törésteszt is.
    Díjazom, aki szereti és gondozza a saját autóját (is), ez a mai világban, amikor mindent használunk és eldobunk, egy értékes tulajdonság. Üdvözlök minden márkafüggő autótulajt (hozzáállástól függetlenül), jó szerelőket, jó utakat kívánok nektek!

  • menőmanó

    kontir
    Azért arra kíváncsi lennék, hogy egy ilyen jó autóhoz miért kell választott komoly szerelő? :)
    Érdekes módon nekem ilyenre nincs szükségem.

  • kovacspista

    kontir
    Ez a korrekt hozzállás, bár ilyen kommentelőkkel lenne tele a fórum. Te szereted az autód, tisztában vagy az erényeivel, hibáival, nem misztifikálod túl, nem álmodsz bele Forma1-es alkatrészeket, csupán korrekt képet adsz a típusról (márkáról). Egyébként ez a titka a “jó” autónak. Gondos tulaj, és hozzáértő szerelő. Mindegy, hogy japán vagy francia autó.

  • kovacspista

    menőmanó
    Pl azért okostojás, mert nem veri át, nem cserél fölösleges alkatrészeket, jó minőségű alkatrészeket épít be, pontosan dolgozik, nem ül be olajos ruhában stb stb. De tudjuk a csodatojotában még csak olajat se kellett cserélni 200e km alatt…

  • menőmanó

    Pistikém csendesedj el!
    Gerinctelen és hazug alakokkal nem foglalkozom.

  • Dino871

    Johny!

    ez valóban nem a mónika show de te mégi úgy viselkedsz mintha ott lennél..
    Nem tudsz úgy leírni két mondatot hogy közben ne akard lealacsonyítani a másikat??!
    Attól érzed magad valakinek ha ilyen bunkó stílusban írogatsz??!!
    Amugy a mónika showban legalább szemtől szemben sértegetik egymást de gondolom neked csak a monitor elől nagy a szád…
    Biztosan sokkal okosabb és tapasztaltabb vagy mint én meg az a pár hülye mérnök akik a kábelkorbácsokat tervezik ezekbe az autókba.Biztos jól megis fizetnek a nagy tudásodért hogy ilyen autora futja!

    Johny nincs semmi baj az Amperával csak nem lehet használni…

    Pista!

    Nem vagyok francia párti!Benézted!Semmilyen párti vagyok!
    Szimplán szeretem az autókat ráadásula munkám is az autók körül forog.
    A Land Rover nem megbízható autó??:D:D
    hallottál már a Camel Trophy-ról??

    Nincs is több kérdésem..

  • kovacspista

    menőmanó
    Megint képzelődsz menőfiú? :D Menj csak el szépen a pszichiáterhez, héten kimaradhatott a kezelésed ;)
    Dino871
    És te hallottál már a Freelanderről szóló horror storykat? Kb. minden elromolhat abban az autóban, amit valaha beletettek. Szomorú, ha ilyen “szakértő” foglalkozik autókkal. Bár kisegítőnek el tudnálak képzelni egy autómosóban, az is autókkal foglalkozik :D

  • Dino871

    Pista!

    Azon a Freelanderen kívül tudsz még mondani megbízhatatlan Land Rovert??
    Ha nem tudnád az a legalja volt a márkának!
    Ismered a Defendert vagy hogy mi a VELAR legendája??!!

    Hagyjuk is…

  • mtbe

    Rómeó
    most egy vessző van a neved előtt? hanyadszorra regisztráltál a héten? ja tudom, másodszor, mert kedd van :)

  • kovacspista

    Dino871
    A td5 motoros Disco-k is megérnek egy misét. A Defender rendben van ;)

  • v_johny

    Dino871:

    Aj-aj lúzer kisgyerek… Autók körül forog az életed… Autómosó? Camel Trophy mi??? Édes Istenem…

    Tudod miről ismerni fel a valódi veszteseket? Arról, hogy ha nem tud ész-érvvel megfelelően alátámasztani valamit, akkor szánalmas vergődések közepette mindenféle dologgal elkezd dobálózni… Szeretnél te olyan helyen dolgozni (mit dolgozni, csak egyszer ha beengednének ilyen területre csak körbenézni) ahol én eddig már dolgoztam/dolgozok.

    Egyébként a valóban szánalmas az, hogy valakit pl az autójáról akarsz beazonosítani és abból próbálsz meg kiolvasni róla bármit is… Ez pont a műmájerek fő ismérve. Sok csalódást és pofont tartogat neked még az élet, de hidd el, nem ok nélkül, rád fér, hátha tanulsz valami hasznosat is még.
    Egyébként miből gondolod hogy nekem a képen látható autóm van? Vagy hogy nincs mellette még kettő? Vagy ha átállítom egy M3 GTR-re akkor már BMW tulaj leszek? Ennyire nulla a valós rálátásod az élet dolgaira? Nehéz életed lehet…
    Látom, te meg cerkás kisfiú vagy ezek szerint, hiszen ez a profilképed. Illetve csak ezt vállalod be, gondolom okkal.
    Nyomod itt a szöveget, a hétköznapi életben meg anyuciék tartanak el, otthon laksz, vasárnap mehetsz egy kört apuci kocsijával, a falon a gyerekszobádban egy Camel Trophy poszter log így neked az a Biblia… Ugyanmár. Szerinted ki kíváncsi a gyerekes hülyeségeidre… Kapj már a fejedhez és gondolkodj már egy kicsit. Nem hiába szánakozik itt mindenki rajtad… Szerencsétlen pára…

  • Dino871

    Johny!

    Hogy te mekkora egy hülye vagy..:D:D

    nekem ezek a dolgok eszembe se jutnak..
    De látod te ugyanazt műveled mint pár kommentel ezelőtt!
    Sértegetsz mert azt hiszed ettől menő vagy??!
    Szerintem nagyon meglepődnél ha megtudnád hogy ki vagyok!
    Egyébként nekem kint volt a saját arcképem elég sokáig…
    Azért kiváncsi lennék mi lehet az nagyon komoly hely ahol dolgozol…
    Meg mered írni??
    Ha akarod én megadom az elérhetőségemet…

  • Dino871

    Ja meg gondolom nem egy F astrát raksz ki ha Lexussal jársz..

  • v_johny

    Dino871:

    Miért ne? Ha átváltoztatom a profil képét Orbán Viktorra, akkor én leszek a miniszterelnök? Biztosan meglepődnék ha megtudnám ki vagy… Egyenesen el sem hinném!!! Pfff.
    Minek írjam ki ide, nem tudsz mit kezdeni az információval… Páran a régi motorosokból tudják, az bőven elég nekem…

    Nem kell az elérhetőséged, nem akarlak megismerni, ennyi bőven elég belőled. Ja, és a többi “bejelölgetős” oldalon sem szeretném ha bejelölnél. Megpróbáltam a te szinteden válaszolni, hátha leeseik ez-az…
    Téged még az életben nem sértegetett senki sem, ha te a válaszaim (a görbe tükröt) annak éled meg…

  • v_johny

    Dino871:

    “nekem ezek a dolgok eszembe se jutnak..” Ha csak ennyiről lenne szó, neked szinte semmi hasznos nem jut eszedbe.

  • Kempelen10.

    Dino, ennyi baromságot hogy tudsz összeszedni? Jutalékot kapsz valamelyik francia márkától? Nyugodtan valld be, részemről akkor megértem, hogy miért beszélsz hülyeséget.

  • Kempelen10.

    A maga korában ez egy nagyon finom autó volt szerintem. Láttam egy kereskedésben egy dieselt, mikor kocsit kerestem, belenéztem, ebben valóban minden fa, ami annak látszik. Hisztis francia kocsi, de nőből is van, aki a picsákat kedveli, ő dolguk, a formája meg teljesen vállalható még ma is.

  • ,L Rómeó

    jutalékot kap az már tutti!
    kizárni innen!
    szerencse hogy skoda kereskedő holiday barátom mindig független volt, véletlen , hogy pont mindig vw volt a legjobb nála.
    ezér, mer nem volt elfogult, ezér hittem neki, és maradhatott itt 10 évig szidva minden jappán francia olasz amerikai autót.
    örülök kempelen hogy őt nem gyanusitottad jutalékkal!

  • ,L Rómeó

    vw-s barátaim előre! (kempelen, kovacspista)

  • megint

    Rómeó néha kezd kiesni a troll szerepéből.

  • geotrinus

    Valószínűleg benne a lenne az utolsó háromban ha egy milláért kellene autót választanom. :)

  • Kempelen10.

    Rómeo kevés nálad hülyébb alak van a neten. Előre!

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.