Az egymilliós használt Opel

Használt autó: Opel Vectra C

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.05.31. 06.00

Akár új, akár használt, egy autó megvásárlása érzelmi kérdés. Aki viszont hideg fejjel venne használt családi autót 1-2 millióból, ne hagyja ki a keresésből az utolsó Vectrát!

Ahogy múlik az idő, egyre modernebb és jobb autók ára esik a viszonylag sokak számára megfizethető egymilliós határig. A Vectra harmadik generációját a 850-900 ezer forintról induló árak kimondottan érdekessé teszik a használt autót kereső családoknak.

Rokonok: BLS, Croma, 9-3

A C Vectra 2002 és 2008 között készült, 2005-ben nagy modellfrissítéssel és négyféle karosszériával. A négyajtós lépcsőshátú és az ötajtós GTS tengelytávja 2,7 méter, míg a Caravan (kombi) és az előkelő Vectrának szánt Signum 13 centivel hosszabb tengelytávval kedvez a hátsó utasoknak.

Jó állapotban vészelt át tíz évet az utastér, az anyagok tartósak

Merőben különböző autók épültek a Vectra C technikájára, például a Saab 9-3, a FIAT Croma, a Cadillac BLS, a Pontiac G6 vagy a Saturn Aura. A rokonság nagy előnye, hogy a közös motorokkal a ritka BLS vagy a mutatós 9-3 gyakorlatilag a Vectra kedvező árszintjén szervizelhető.

Strapabíró az utastér

A cikkben bemutatott autó egy törzsolvasónké, aki újkora óta használja a kék limuzint. Az 1,8 literes benzinessel 122 000 kilométert tett meg. A polírozás óta a karosszéria jól mutat, ahogy az utastér is szinte érintetlen. Egyedül a kormánykerék kopott meg csúnyán.

A tulajdonos véleménye: Balázs, Opel Vectra 1,8 2003, 122 000 kilométer

Ez igen! 120 ezer kilométert kibírtak a gyári első féktárcsák

Ez igen! 120 ezer kilométert kibírtak a gyári első féktárcsák


Vectránk új kora óta a családban fut, én pár éve ültem át bele egy H Astra szedánból. Meglepő, de a két autó hosszban és tengelytávban is szinte ugyanakkora, lábterük is egyformán tágas, csomagtartójuk pedig 500-500 liter.

A Vectrával az első nyolc év eseménymentesen telt, 90 ezer kilométerig csak olajat és kopóalkatrészeket kellett cserélni: első fékbetéteket, a vezérműszíjszettet vízpumpával, valamint egyszer akkumulátort. Anyaghiba miatt eltört a jobb első rugó. Ezt párban cseréltük a sok Vectrában meghibásodó toronycsapággyal, bár még nem recsegett. A futóműben az első stabilizátor és a hátsó lengőkarok cseréjére kellett még költeni.

Balázs tíz éve használja a kék Vectrát és elégedett vele

Balázs tíz éve használja a kék Vectrát és elégedett vele


Kilencévesen a légkondicionáló igényelt szerelőt: a klímakompresszor tömbszelencéjét kellett cserélni és a belső párologtató is kilyukadt. A párologtató ára 260 000 Ft lett volna, de 58 ezres utángyártottal sikerült kiváltani. Még egy állítómotor ment bele, de magát a kompresszort nem kellett bütykölni. A klímafelújítás teljes munkadíja 30-35 ezer Ft körül volt.

A féktárcsák még az eredetiek, bár hamarosan újakat veszek. Elférne a bevásárlólistán pár gumiszilent is, mert a futómű itt-ott kopog rossz úton. A télen, rövid szakaszokkal 12 literre felszökő fogyasztást országúton a felére le lehet nyomni, autópályán 7,5 litert szoktam mérni. Összességében a C Vectra nagyon bevált az elmúlt évtizedben.

Elsőre a kék Vectra egy nagypapa agyonóvott autójának tűnik, ám erről szó sincs. Jó ideje egy debreceni család használja kisgyermekekkel, az üléseket sosem védte huzat, de a tartós anyagokon nem fogott az idő.

Amit az Opel eredetileg eltolt benne, az máig sem változott, így az első és a hátsó ablakemelők között csúszkával kell váltani a vezető ajtaján. A belső design 10 éve sem volt sikkes, a kategória számos autója kapott ennél jóval elegánsabb műszerfalat. A kényelmes ülés, a gondos zajszigetelés és a jó térkínálat ma is vonzó az autóban.

Rengeteg motorváltozat

A C Vectra motorkínálata kivételesen széles. A német Wikipedia 12 különböző benzines és hétféle dízelmotort hoz, minden habitushoz megtalálni az igazit. Többségüket teszteltük is, a benzines 1,6-ostól sokféle dízelen és a 3,2 literes hathengeresen át az OPC-ig, ezeket a cikkeket itt mind megtaláljátok. A 255 lóerős OPC érdekessége, hogy 260-at megy, ne érezze magát annyira jól a belső sávban a sok Audi, BMW és Mercedes-Benz.

A dízelek közül érdemes a FIAT eredetű, 2004-től elérhető motorokat keresni. Az 1,9 literes négyhengeres jól sikerült és tartós, a V6-ossal viszont nem kísérleteznénk. Ez az Isuzu-eredetű hathengeres a Vel Satisban, az Espace-ban és a Saab 9-5-ben sem vált be.

A cikkben szereplő autóban az 1,8 literes benzines szívómotor van, amely a legracionálisabb választás a rendkívül gazdag felhozatalból. 122 vagy 140 lóerős, ami a forgalmiból azonosítható a 90/103 kW teljesítmény alapján. Enyhén lusta, de elviszi a Vectrát, kis igényű, örök darab, 6,5-10,5 literes fogyasztással.

Hibák és megbízhatóság

Az Opelek még akkor is csúnyán rohadtak, amikor ezt már nem illet volna, ld. a B Omegát. Ám a Vectra rozsdavédelme alapos, a fotózott autó egyetlen korrodált eleme a kipufogódob, de az még a gyári eredeti, 2002-ből. A polikarbonát lámpabura nem mattult le csúnyán, talán mert a kocsi sokszor áll garázsban.

A távirányító nyomkodásával könnyű elnyűni a slusszkulcsot, aminek cseréje 30 ezres tétel volt a modernebb bicskakulcsra. Ismert hibaforrás a klímavezérlés illetve a jobb hátsó ajtó kábelátvezetésénél a kábelköteg szakadása.

A kormánymű hibájából fakadhat javítási költség, elromló generátorra is van példa. Jó hír, hogy az elkoszolódó EGR (kipufogógáz-visszavezető) szelepet csere helyett szinte mindig elég megtisztítani. Mérsékelt alkatrészárai, strapabíró technikája és családbarát méretei alapján az utolsó Vectra megérdemli a figyelmet.

Tetszik az Opel Vectra C? Erre a linkre kattintva böngészhet a használt autó ajánlatok között!

Alkatrészárak

Első fényszóró: 61 174 Ft (Hella)
Hátsó lámpa: 11 278 Ft (Magneti Marelli)
Motorházfedél: 34 353 Ft (Klokkerholm)

Pollenszűrő: 2904 (Hengst)
Olajszűrő: 1301 Ft (Mann-Filter)
Légszűrő: 3304 Ft (Hengst)

Első féktárcsa: 11 665 Ft (Zimmermann) Sportfutóművel: 20 385 Ft
Első fékbetét:    10 815 Ft (Zimmermann)

Lengéscsillapító elöl:    16 031 Ft (Sachs)
Lengéscsillapító hátul: 13 711 Ft (Sachs)
Első toronycsapágy: 18 818 Ft (Ruville)
Első függőleges stabilizátorpálca: 3906 Ft (Febi)
Első alsó lengőkar: 33 222 Ft (Ruville)

Kuplung szett:     30 381 Ft (Sachs)
Féltengelycsukló: 10 661 Ft (Hans Pries)
Vezérmű szíj szett: 27 115 Ft (SKF)
Vízpumpa: 7745 Ft (Hans Pries)
Kipufogódob, hátsó: 21 616 Ft (Walker)

Ugye, jók ezek az árak? Nézz be Te is a Vezess.hu autóalkatrész-webáruházába!

 

Kommentek

  • aasgeier

    volt itt azért probléma bőven,pedig 120e km gyakorlatilag semmi.ebből is látszik,hogy a tesóival egyetemben occo,gagyi alkatrészekből építkeznek.

  • Paccar

    aasgeier – 2013.05.31 08:24

    Jaja, én is azt néztem, hogy azért voltak gondok:
    -első rugók
    -hátsó lengőkar
    -klíma
    -kulcscsere(ha jól értettem, és ezen a példányon is kellett)

    Ugyanakkor az alkatrészek sem valami olcsóak. Igaz öregebb, de japán autóhoz viszonyítva, 96os Civic(2000ig gyártották):
    -első(felső) lengőkar 16e ft(ez kb átlagár)
    -első fékbetétet 3800ért vettem, de volt persze drágábban is
    -vezérműszíjkészlet: 10-12e ft, bár ebben nincs vízpumpa. De az egy 7 ezres tétel kb. Amúgy ha külön külön veszem meg ezeket, akkor olcsóbbra jön ki, pl most konkrétan 7700 körül volt a dayco szíj és skf feszítő..
    -első fényszóró 17e volt darabja, utángyártott, Depo, nem motoros. De hol van ez a 61 ezertől..

  • Vérmacy

    Ez munkásautónak kiváló főleg a Fiat dízellel! Családnak nem szívesen venném, mert gagyi! Volt ilyen céges autó és nagyon kinézték a vendégek, hogy jó nagy, meg megy (Fiat dízel), de mégiscsak es f*st*s Opel!
    120 ezernél már szinte az egész autót kicserélték?! Hát ez aztán tényleg nem szerviz igényes. Én 100ezernél cseréltettem fékbetétet (mert nem akartam kockáztatni és a következő 5 évben hozzányúlni) meg egyben féktárcsát, amit 70%-osként átvett a szerviz és azóta el is adott! Szintén Fiat dízelem van, de más márkában.
    Munkásautó kombiként villanyszerelőnek, festő-mázolónak …stb. Egyébként meg problémás és ROSZDÁSODIK! Naja, garázsban nem…

  • The Good Boy

    mindig megy a fórumon,hogy a japánhoz drága az alkatrész. Nem is tudom, nekem a hetedik éves ufo civichez 100.000. km-e alatt eddig csak az első és hátsó fékbetéteket kellett 85.000.-nél cserélni (igazából az elsőben még lett volna vagy tízezer km), 14,5 és 12 volt hozzá a brembo. Ilyen zimmermann vagy milyen nevűt eleve nem is tennék az autómba, főleg 1-2 ezer ft spórolása céljából. Ja, igen, a klimát kell majd feltölteni (ez minden autónál előfordul 5-6 év után), mert már nem északi sarki hideget fúj, hanem csak dél-skandináv jellegűt, meg a gyári aksi fog cserélődni a tél előtt, nehogy meglepetés érjen.
    Na innen nézve tényleg remek és megbízható, olcsó autók ezek a vectrák:)

  • v_johny

    Paccar:

    Azért a lényeg átjött Neked… Szerinted a manuális Depo lámpád összehasonlítható bármiben is a Hella motoros lámpájával? Van ám ezen autóhoz is legalsó kategóriás alkatrész (pl. lámpa), az ezen modellnél sem 61 ezer Ft…
    Továbbá nem is értem, milyen szempont alapján akarod a ’96-os Civic alkatrészáraihoz hasonlítani a C Vectra alkatrész árait? Lényegesen újabb generáció (fejlesztés) a cikkben lévő autó és egy mérettel nagyobb is.
    Hasonlítsd össze a Civi árat egy 96-os F Astra alkatrész áraival, ezen modellek egy kategóriák. (Ja, hogy úgy már drága az alkatrész a Civic-hez?)

    Vérmacy:
    Minden autó “ROSZDÁSODIK” ám, csak annak oka van… Én eddig szinte minden 10 év körüli autóból láttam rozsdásodót, kőfelverődés, rossz minőségű javítás, gondatlan tulajdonos és sorolhatnám… Még olyanokból is láttam 7 évesen csúnyán korrodáltat, amit azért ajnároznak mert nem rozsdásodik… (Gazdája csak hajtotta, soha rendesen le nem mosta, ajtó alját megkotorta valamivel, rozsdásodik. Akkor innentől kezdve az összes Focus II rozsdásodó vacak???)

    The Good Boy :

    Egy titkok arról a névtelen Zimmerman gyártóról: BMW gyári beszállítója (egy időben legalábbis az volt)…

  • MetroGoldwinMayer

    good boy

    A jappánban gyártott jappánhoz a gyári jappán alkatrész tényleg drága. Ilyet azonban csak akkor kell venni ha ritka a típus(S2000, 350z), minden máshoz van európai utángyártott alkatrész.

    2000 után viszont 10ből 8 jappán európai gyártású, ezáltal rosszabban összerakott, kb. a német konkurensek szintjén. Nekem a még 97es 323asba 300ezer km-en át nem kellett annyi pótalkatrész, mint ebbe a vectrába 100ezer alatt, pedig ez sem vészes. Volt is egy rövid ideig 1,8as Vectrám, korrekt autó.

  • MetroGoldwinMayer

    good boy

    Az ufó civic nem japán autó, ergo nem drágább hozzá az alkatrészmint bármi máshoz.
    Ebből és az ezt megelőző szériából csak a type-r japán, és talán a 4 ajtós.

  • MetroGoldwinMayer

    Good Boy

    Ha a megízhatóság a legfontosabb, akkor csak J-vel kezdődő alvázszámosat érdemes venni, persze benzinesben. Mint mondtam 10ből 8 ‘japán’ nem japán.

  • rolleros

    Liverpool87 !
    Sose mondj olyat,hogy a legjobb, főleg ne egy vectrára. Mondjuk az utolso vectra nem egy rosszul sikerült darab,de a megbizhatósága nem sokkal jobb mint az átlag,ennek nyugodtan nézz utána,pl. totalcar/népitélet. Van gond velük bőven,talán még az általad leszarozott fiat féle diesellel elégedett leginkább a legtöbb tulaj. Nekem személy szerint a kombi kéne,ami nem tetszik az a szögletes,lehangoló műszerfal. Megbizhatatlan fiat? Tudod Te miről beszélsz? Fiat 1.9 jtd-t hajtok 7 éve , közel 200ekm saját megtett km. Eddig cserélt tételek: elöl-hátul egy-egy szilent + mostanában egy kerékcsapágy. semmi egyéb,csak 100% megbizhatóság. Alkatrészekről meg annyit,hogy mindenki a pénztárcájának,és az izlésének megfelelő utángyártottból azt választ,amit akar.

  • Suzuki king 1.3

    Ilyen nagy bömszli motorral autót?
    1.8? lezabálja a gatyádat is!
    13-as virsli kerekekkel eljárok pille gázzal 3-3,5 literből a régi 1.3-as swiftemmel!
    közben ha szükséges bmw-ket előzök le vele!
    Igaz akkor a fogyasztás megugrik, és nem 3, hanem 5-6 liter között van!
    Na meg bazi nagy csónak ilyennel parkolni sem lehet, aki családi autót akar annak ott a Liana vagy a Vitara a suzukik közül, és azok sportosabbak is.
    opelt nem vennék az elektronikai hibák miatt.

  • pécsimunkás

    Családban van egy Carina 180 e km,és gyári (!!!) a fékbetétje! Úgy,h nem ment 200 km-t autópályán.Meg volt 2 akumlátor,2-3 első égő csere. 17 év alatt! Na az az autó,nem szervízigényes!

  • Paccar

    v_johny – 2013.05.31 // 11:00

    Van igazságod, de most azért ehhez hasonlítottam, mert erre volt most rálátásom, nem kutakodtam külön. Bár megjegyzem, a Civicnek nem egy alkatrésze csereszabatos az Accordéval(pl vez szíj feszítő), és motoros lámpa is van 22 ezerért, bár nem Hella, az igaz.

  • The Good Boy

    v_johny: nem azt irtam, hogy névtelen, hanem hogy én ilyen nevűt nem tennék a kocsimba (megjegyzem, még nem volt bmw-m, talán ezért).
    MetroGoldwinMayer: tudom, hogy az enyém sem japán, hanem made in england, csak érzékeltetni akartam, hogy minden relativ. ja, ha jól emlékszem, az elöző négyajtós civic pedig török, kivéve a hybrid, de ez nem biztos. Amiben az én autómnál érezhető a J alvázszám hiánya, az az apró zörgések az utastérben, de ezzel meg együttélek.
    Pl. hiába csak 20.000.- Ft egy “hidroköpenygenerátorfelfogatórücni” egy fordhoz, vagy másik autóhoz, és ugyanaz az enyémhez meg 150.000.- Ft, ha az előbbiben kétévente cserélni kell, mig az utóbbiba kibirja az egész élettartam alatt, akkor nem kérdéses melyikhez “olcsóbb”.

    Mindenesetre szerintem nem egy jó pont ez a tesztelt opel ennyi kicserélt alkatrésszel óvatos, békés családi használat mellett. Ennyi meghibásodásnál még a feleségem ugyancsak 2012-es smartja sem jár 113.000. km ellenére, pedig ha valaminek rémes a híre, akkor annak az. (első rugó törésén már az is túl van -36.000./pár, plusz 2 db. kulcs/ház/ csere, köszönhetően a műköröm használatának,3.000.- és 1.000.- + postaköltség, egy hátsó elrohadt kézifék bowden, és egy fals levegő beszívást okozó “csőhiba” az összes hiba a szokásos kopó alkatrészeken kívül, az eredeti gyári aksi pedig tavaly nyáron lett kukázva…)

  • v_johny

    Véleményem szerint sokan el vannak tévedve ezzel az alkatrészcsere dologgal. Ugyebár javíttatni és karbantartani egy adott alkatrészt nézve kétféle képen lehet ua autótípus esetében:
    a, Csere-érett alkatrész: amikor egy bizonyos “kihordási” idejű (intervallumú) alkatrészre azt mondja a szerelő/gondos tulajdonos hogy inkább cseréljük. Ettől még elmehetne x km-t az az alkatrész de ők inkább cserélik. (mondjuk 100ezer km környékén.)
    b, “kimulásig” leharcolni azt az alkatrészt. Ez az eset inkább jellemző, ez az “elmegy még” hozzáállású szervizeltetés, amíg nem csörög-zörög addig nincs cserélve. Így elmehet 180 ezret is ua egység.
    Attól még nem szervizigényesebb egy autó ha az “a,” verzió szerint tarják karban (ezek a valóban jó állapotú autók). Így lehet hogy városi legendák születnek, hogy az enyém kerékcsapágya elment 220ezret a tiédnél meg már 140ezernél cserélni kellett? Csakhogy az utóbbi delikvens nem várta meg míg szaga van és veszettül búg és csapkod az az alkatrész… Attól még nem az az autó éppenséggel a szervizigényes, hanem egyszerűen helyesen karban van tartva. A kettő eshetőség/variáció két külön világ…

  • bcsillag

    Johny tökéletesen leírtad. Egyet értek.

  • v_johny

    The Good Boy:

    Értem én hogy eddig nem volt még BMW-d (nekem sem volt), de nem hinném hogy ez feltétele annak hogy egy nagynevű/ nagy múltú gyártót miként minősítsünk. Ha valakinek csak Francia autója van, attól még bizonyára ismeri a Bosch alkatrészgyártót, a Német autótulajdonos a Valeo-t, a BMW tulajdonos a Brembo-t és sorolhatnám. Nem hinném, hogy a Zimmermann-ra nézve negatív ha Te nem ismered de minősíted a termékeit. Egyébként -mellékesen- én csak ezen gyártó féktárcsáját használom Delphi betétekkel, jobb mint a gyári GM vagy a minőségi utángyártottak (Meyle) viszont egy felsőbb kategóriás Brembo-nál olcsóbb…

  • MetroGoldwinMayer

    Good Boy

    Mondjuk nekem kiváló tapasztalatom van benyás Mazdával, tényleg abszolút problémamentes autó volt. De nem mondhatok rosszat az Opelről és a Fordról sem. Ráadásul minden autómat 4 éves kora körül veszem, szóval bejátszhat az előélet. Mindenesetre tény hogy 1,8 Vectrám csak 20.000 km-ig volt nem volt gond vele, van a családban 1.0ás Corsa 180.000el, néha filléres dolgokat javítani kell rajta, de megy. G Asrtával úgyszintén semmi baj nincs (viszont ha összetöröm, sokkal olcsóbban javítható mint a J-s Mazda). Sőt a rossz hírü 2.2tdci Mondeót nyüvöm most 50.000et tettem bele(180 van benne), annak egyszer volt valami 100e ft-os baja, nem vészes. Semmilyen autó nem állt meg alattam, eddig csak a 10.000et futott céges 307es.

    Mindenesetre most pont egy ufó Civic 1.8, vagy dízel Alfa 159 lesz a Mondeo utódja. Már mind2t próbáltam, de nem tudok dönteni..:)

  • The Good Boy

    v_johny: nem kívánok továbbiakban reflektálni ebben a zimmermann-os dologba. Egy biztos, én nem minősítettem ezt a gyártmányt, csak annyit írtam, hogy ilyen nevűt nem teszek az autó(i)mba, hanem brembot. Ettől még lehet a bmw beszállítója, meg lehet szuper jó dolog. Nem is írtam sehol olyat, hogy nem jó. Ezen csak te lovagolsz már vagy 5 hsz óta.
    Peace, komment-társ:)
    A másik: ne keverjük a tényleges szervizigényt a trehány fogyasztói hozzáállással (ebben igazad van). Én is azt írtam pl. a fékbetétre, hogy az első még kibírt volna vagy 10.000 km-t, mégis cseréltem. Az aksi sem azért volt a gyári 10 évig a smartban, mert élvezetes tologatni (ilyen nem is volt), hanem mert már érezni lehetett, hogy a hűvösebb idő már kiveszi az erejét teljesen, majd pedig egy rajta felejtett gyújtás után nem indult benne. Ha ilyet 6 évesen csinál, akkor akkor cserélődik. Értelmes ember nem fakirkodik az autóival, csak hogy a fórumokon királycsávót játszhasson:D

    MetroGoldwinMayer:
    Érdekes válaszút előtt állsz:)
    Egy elvileg megbízható japán kompakt vs. egy laza olasz középkategóriás.
    Azt a civicről tudni kell, hogy az első 1-2 évben az újautós megbízhatósági felmérésekben a végén kullogott (az akkori népítéletes felmérésben is ilyen eredményt ért el, valamelyik tc tv adásban volt is), de én nem értek ezzel egyet, de lehet, hogy csak szerencsém volt, pedig az enyém is az első pár hónapi gyártás eredménye.
    Következő autó kiválasztásánál nekem is hasonló verseny lesz, új/újszerű japán kompakt, vagy pár éves középkategóriás prémium. Sok a pró, de még több a kontra:)

  • MetroGoldwinMayer

    Good Boy

    2008-10es évjáratokban gondolkodom, szóval ilyen kezdeti hülyeségeknek nem szabadna előjönni, persze lutri mindig van. Az Alfának sem rosszabbak az esélyei, mint a mostani tdci Fordomnak, amivel elégedett vagyok.

  • autoaudit

    MetroGoldwinMayer:
    Szerintem egy olasz is lehet jó, csak karban legyen tartvásárlás előtt vidd el egy komolyabb átvizsgálásra nem utána.
    Az alfák ráadásul nagyon tetszenek nekem is, egy 159-est szívesen bevállalnék.

    A japánokkal az a baj, hogy a legenda miatt igencsak elhanyagolják őket.
    Mindenki azt hiszi hogy a japán kimegy a világból is karbantartás nélkül. Persze ez inkább régebbiekre érvényes. Garanciálisan még megkapják az igényes anyagokat.
    Lásd Suzuking: “5 ezerért már lehet olajat kapni, azt bele kell tölteni, és megint jó két évre” stb…

    Én bármilyen autót meg mernék venni, akár egy leharcoltat is, da akkor azt olyan árban hogy mindent teljesen újra cseréljek a különbözetből, és akkor tutira tudom hogy mi milyen az autóban.

  • ACC.600

    Az autóm 6 éves.
    145.000 km után lett kicserélve a gyári vezérműszíj.
    210.000 km-nél lett kicserélve a gyári féktárcsa.
    Francia.

  • v_johny

    Halkan megjegyezném, hogy az Astra-m kormánya különbben néz ki kétszer ennyi idősen 172ezer km után is… Hm…

  • krokodilo

    Nekünk csak egy telefosott suzukink van 2007 es,ugy 105000 km el..de nem hogy rugot,meg szilentet meg klimát,gyakorlatilag semmit sem kellett rajta cserélni.. kb 6* olajat,meg 2* fékbetétet..és ugyan börös a kormánya GS de az is hibátlan..és ez egy foss lenézett swift. És kb 3 hét mulva megy vizsgára,az egyik rendszám megvillágitó izzó csere után,biztosan sikeres müszakit kap. Dehogy vagyok suzuki fan,csak egy csoringer :)))

  • Vérmacy

    krokodilo – Ez a megfelelő hozzáállás :o)
    Minden autó rozsdásodik! Ez rendben van, de 4 hónaposan, sérülsé nélkül a bal hátsó ajtó teteje? Céges C-s Vectra. Autós újságban – Kia Ceed, jobb hátsó ajtó, talán sose nyitották ki, sajtóautó; Insignia, szinte 1 hónaposan már “szétrohad” az ajtózsanér csavar?;C1-es Citrom alvázvédelem konvergál a nullához?
    Mindez sztem azért nem normális ill. egy kézlegyintéssel elfogadható! Volt (még van is) szerencsém Vectrához és engem nem győzött meg (vennék inkább 1,3-as Szuttyogit :o))
    A kőfelverődésről nem írtam, vagy igen,? Bocsi, Péntek van!

    Amennyiben Mondeo után 1,8 Civic vagy 159 diesel a kérdés és nem racionális alapon (mondjuk napi 2*5km-es munkába járáshoz nem dízelt vennék) választasz, hanem érzelmin és már próbáltad mindkettőt, akkor maradj a Civicnél! Értem Én, hogy az Alfában is a f*s Fiat dízel van (éppen ezért olcsón lehet szervizeltetni, nem kell bele Selénia) és GM váltó, ami klattyog, de :

    http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek

    Van itt C Vectra is :o)

    ill. ha még bizonytalan vagy és nem vetted sértésnek írásomat, akkor gyere el az Alfacityre :

    http://www.alfacity.hu/hu/

    Egyébként pedig Alfa vásárlásról az alfaamore.hu-n tudsz is érdeklődni. Mik a típushibák, mire kell vásárláskor figyelni. Ha komolyan gondolod, akkor biztos lesz olyan Alfás, aki szívesen elkísér megnézni a vasat. Na nem a sziviket… :o)

  • Vérmacy

    Használatfüggő (is lehet) a kormány kopottsága! Nem mindegy, hogy városi használat vagy inkább zömében országúti/pálya!

    Avagy gyerekkéztől banánfolt, amit asszonyság “elfelejtetett” letörölni… :o)

  • menőmanó

    Érdekes hozzáállás, hogy inkább kicserélem nehogy már lassan elromoljon, tönkremenjen. Nem az előírt cserékre gondolok (ékszíj, szőrő stb.), hanem pl. a futómű alkatrészekre és hasonlókra. Esetleg van olyan hulladék autó, ahol előírják x kilométerhez a kerékcsapágy cserét? :D
    Kíváncsi lennék arra az autósra, aki így gondolkodik.
    Persze lehet így védeni a mundér becsületét, de röhejes.

  • v_johny

    menőmanó:

    Tökéletesen félreértetted a lényeget, nem erről van szó. A példánál maradva, ha a kerékcsapágy már némelyik erősebb kanyarban kissé morgó hangot ad, akkor nagyon sokan nem cseréltetik ki. Ha el is jut egy szerelőhöz, akkor is max megkérdezi hogy mennyi a csere költsége anyaggal és hogy a mostaniban mennyi lehet még benne amíg jobban morogni (vagy egyenesen búgni) nem kezd, majd konstatálja hogy a szerelő azt mondta hogy elmegy még az egy darabig (habár már közel sem egészséges az adott alkatrész) és akkor továbbáll a jómadár. Erről van szó, kár egészen más tartalmat belemagyaráznod…

  • v_johny

    Vérmacy:

    Az én esetemben 70% város.

  • menőmanó

    v_johny
    Eszemben sem volt mást belemagyarázni.
    Ha valami már elkezd hangot adni és egyértelmű a hiba, azt ki kell cserélni. Ez vitán felül áll.
    Ha ezt valaki húzza, akkor ront az autó helyzetén is. Ezt nem is lehet korrektül beleszámítani a lefutott kilométerbe.
    Nálam viszont van egy érdekes eset. Nagyobb sebességnél(120 felett) terhelten húzós elnyújtott balos kanyarban hallok már egy kis hangot jobb hátulról (más nem hallja). A szerelő a vizsga előtt azt mondta, hogy semmit nem hall, nem lát, nem érez. :)
    Át is ment a vizsgán hozzányúlás nélkül 8 évesen 210.000 Km-rel.
    Kicserélni nem akarom mert valóban alig hallható. Nekem nagyon kihegyezett fülem van a legkisebb zajra is.

  • Kempelen10.

    A professzor úr fülei.

  • menőmanó

    Liverpool87
    A nagy szidalmak mellett azért tegyük a helyükre a dolgokat.
    Szeretne az Opel olyan megbízható autókat gyártani, mint a Suzuki.
    Melyik a jobb, abba ne menjünk bele, mert ez sok mindentől függ, viszont amit írtam, az tény.

  • Mahler

    Szerintem elég sok gondja volt ennek az opelnek, sőt, meglepően sok! Egyetlen fillért sem adnák érte, nem akarom ismételgetni a 26 éves autóm eddigi hibáit, de térdre rogyhatna tőle az” opelbarátikör”. Belülről szép az autó, mert vigyázott rá a tulaj, lehet így is!! Sőt csak így lehet / ne /. De 10 évesen rengeteg és komoly problémái vannak / voltak/.

  • v_johny

    Mahler:

    Tudod, a Te 26 éves autódban fele ennyi alkatrész nincs, így azok nem tudnak elromlani/elfogyni.
    Fogalmam sincs, hogy mi alapján lehetne egy 26 éves és egy 10 éves autót összehasonlítani, óriási a fejlődés generációról-generációra ami rengeteg új és bonyolult megoldást eredményezett az idő előrehaladtával (ráadásul a súlyoptimalizálás miatt az alkatrészeket másként méretezték). Több a szolgáltatás de ennek megfelelően a hibalehetőség is. Megkockáztatom, a 26 éves autóban negyed annyi elektronika sincs mint ebben a Vectra-ban. Nagyobb tömeget kell komfortosabban (és biztonságosabban) mozgatnia, ennek ára van.
    Már várom egy Trabantos kommentjét, amiben ecseteli hogy neki sosem kellett ABS modult cserélni, komfort elektronikát átnézetni, de még csak a légtömegmérőjével sem volt gond soha. Nem látom át, hogy egyesek miket és miként kívánnak összehasonlítani bármiben is, miközben közös pont juk annyi, hogy mindegyiknek 4 kereke van…

  • v_johny

    menőmanó:

    Igazad van, tegyük a helyükre a dolgokat. Meredek kijelenteni, hogy egy Suzuki strapabíróbb. Sőt, pl a legendás Swift a ’90-es évek elejéről azért kopó-fogyóban szeret kérni alkatrészt rendesen. Továbbá itt is igaz, hogy egy teljesen nulla felszereltségű autó kevesebb hibát tud generálni.
    Hol volt még a jó öreg Suzuki Swift akkor, amikor a mi kis országunkban sokszázezer km-t futottak különösebb gond nélkül az A Vectra-k, D-E Kadettek, A Omegák vagy Ascona-k…
    Ráadásul, az újabb generációjú Suzukik már azért nem a legendás régi Swift eredményeit hozzák. (Értékvesztésben sajnos igen…)

  • Géza a Cápa

    Dehogynem… Saját tapasztalat is, van itthon újfajta Opel is meg Suzuki is, mindkettő fullextra… Vitathatatlan előnye van az Opelnek nagyon sok dologban, de a Suzuki összességében igénytelenebb, olcsóbban fenntartható autó, az üzemanyagot és a kötelező költségeket leszámítva is! A nyugati autók közül viszont az Opel az egyik legköltségkímélőbb

  • Géza a Cápa

    A Suzukikkal motor, hajtáslánc fronton soha nem volt probléma (egyéb dolgok meg apróságok voltak persze pl. lefittyedő napellenző, toronycsapágy) ellentétben az Opelekkel, persze azokat meg gyári alkatrészekkel is olcsón rendbe lehetett rakni (szívóbenyás autókról beszélek)!

  • mackopofa1962

    Géza a …:Azért tudnék néhány történetet mesélni,hogy hány törött dugattyút cseréltem 1.3-as swiftben!

  • Mahler

    v_johny heló. A 26 éves autómban nem kellett vízpumpát cserélni,az első gyári féktárcsák is eredetiek és jól vannak!! Stabilizátor, lengőkarok hibátlanok, rugók, lengéscsillapítók jók,-egy hónapja voltam műszakin. Az autóban 237.000 Km van. Elektromos tolótetőm hibátlan-ugyan akkut természetesen cseréltem és első- hátsó fékbetéteket is. Tavaly azért cseréltem a fényszóró izzókat, mert a barátom azt mondta, cseréljük ki, mert 25 évesek. Bocs, hátsó kipf.dobot cseréltem.Nem rohad, rozsdásodik- de a fényezése kifogástalan, mert havonta minimum egyszer kézzel,mosás után átkenem. Azért ez nem semmi szerintem, attól függetlenül, hogy a Balázs nevezetú pilóta egy másik ember, másképp vezet, más utakon, más stílusban. De neked is leírom a piktogrammon látható skoda 38 éves és pl. eredeti a küszöb rajra, sokminden más mellett!! Hát ennyit.

  • Liverpool87

    A Suzuki sok szr gyenge mínőségből össze rakott autó ennyi tűz és balesetveszélyesek mert gyengébb mínőségű annyagókból készülnek Cápa úr!

  • v_johny

    Mahler:

    Üdvözlet!

    Neked a 26 éves autódban gyári a vízpumpa??? Vezérlés is?
    237ezer km után is gyári a tárcsa és hibátlan a lengéscsillapító és a többi felsorolt alkatrész? Ez egy kamion vagy tank? Feltételezem, sem a Skoda sem a másik autó nem hétköznapi használatú és garázsban tartott darabok amik alkalmanként vannak előszedve… 25 év alatt egy izzó sem égett ki??? Hát…

  • Kempelen10.

    Johny, Mahler a nagy mesemondó, ő egyik héten 6 millióért vesz új autót, másikon eladja az öreg autót, harmadikon 25 éves az autója, negyediken 16 éves, mindig azt mondja, amitől ő a legnagyobb király. Beteg lelkületű egy alak lehet ez a milliomos Mahler. Ha figyelmesen olvasod két hét alatt rájössz, hogy beteges hazudozó.

  • .L.Rómeó

    igen liverpaul jól beszész.
    szuzuki szar mer szar. nem indokojjál it semit mer nem kel aki ért az autókkhoz tuggya.
    én is értek ahoty szerrintem tejis.
    én példájul 5 törött dugattyut cserélltem szuzuki swift 1,3ban! (mackopofi)
    (és 3 első toronycsapággyat meg 2 toronymerevitöt!) mindezt 1 éves autóban)

  • .L.Rómeó

    szuzuki a csórók autója.
    még kizashit is az vesz ,meg lianát, meg azt a nagy terepjáróját is.
    én aszmondom egy félmilliós 316os vagy passat pd tdi az menőbb autó mindegy 2-3M-ós szuzuki! (mer drágább függetlenül az árától! holiday is tutta ezt mer ő kőgazdász pappíros volt)

  • Mahler

    V_johny!

    Az autó persze nem a skoda, hanem egy 323-as mazda, ami nem garázsban, hanem kint áll a házunk előtt. Nagyon szívesen megmutatom kivül-belül, beleülhetsz, mehetsz vele, átnézheted, amit csak akarsz!! Várlak pajtás, írd meg, hogy akarsz-e jönni és minden címet megadok neked, telefonszámmal együtt. Kempelen barátodnak elmagyarázhatnád, mit kíván az illendőség!! Köszönöm!

  • v_johny

    Mahler:

    Kempelen nem a barátom, ő is “csak” egy kommentelő aki megosztotta velem a véleményét. Ennyi és nem több.
    Nem vonom kétségbe a szavaid csak hihetetlennek tűnnek. Az alkatrészek két okból képesek kilehelni a lelküket. Vagy elhasználódnak vagy az idő vasfoga teszi őket tönkre. A 26év és a 237ezer km lényegében bármelyik okot kimerítené. Egy vízpumpa 26 évesen vagy egy féktárcsa (a gömbcsuklók, szilentek, gátlók stb) ennyi idő alatt egyik vagy a másik eset miatt de nem szoktak már jól teljesíteni (ii. komoly rizikófaktorok). Én épp egy 21 éves autóval járok hétköznaponként, és tudom hogy vannak dolgok amikkel nem szabad a végletekig elmenni. Egy vízpumpa ilyen (pláne ha a vezérlés körébe vannak beépítve), de a fék sem olyan amivel 26 évet elautóznék nagy generál nélkül. Nem azért mert esetleg nem bírja ki, hanem a kiszámíthatatlanság egy biztonsági berendezésnél nem megengedhető. minden anyag öregszik, lehet az fém, gumi, műanyag. A 26 évig ki nem égő izzó is legendásnak tűnik. De azzal sem várnék sok évet, akkor is cserélném, tekintettel arra hogy veszít a fényerejéből, főként ha némi pára és por az izzó palástjára idővel rásült. 26 év alatt a rozsda szinte bármin megjelenik, még a galvanizált autón is.
    Anno, amikor még apámmal hobbi szinten veteránoztunk (csak Skoda, egy ’57-es Octavia és egy ’59-es Felicia), akkor sok mindent megéltünk már az anyagöregedés kapcsán. hiába tűnt épnek sok elem, megtanultuk hogy legtöbbször a valóság és a látszat köszönő viszonyban sincsenek. Ez mondjuk az élet számos más területére is tökéletesen/halmozottan igaz.
    Én nem akarlak megbántani, én nem kérdőjelezem meg a szavahihetőséged. Azonban mint tudjuk, a messziről jött ember…
    Pl. ott a múzeumban álló Astra F esete a 18km futással. Mielőtt kihozták 20 évnyi fűtött “garázsból”, meg sem próbálták beindítani vagy menni vele. Egyből alaposan át kellett nézni. A szemre ép vákuumcsövek, gumi/műanyag szilentek, tömítések azonnal cserések voltak, egyszerűen az idő megette őket.
    De ezek szerint a Mazda 323-ad kivitél az öregedés (természetes anyagfáradás) jelensége alól.

  • Mahler

    Szerbuszv_johny.
    A kedvedért / és Kempelen kedvéért/ idetettem a kocsi orrát, amiról beszélek. Arra semmit sem mondtál, hogy a 38 éves skoda köszöb is eredeti. Azt nem láthatod és nem tudhatod, mikor és mennyit, milyen anyagokkal foglalkozom a kocsijaimmal. A hét nagyon sok!! napján bizony a gumi-részeket egy bizonyos szilikonos anyaggal át kell kenni, az alvázat tél után és tél előtt lemosni, majd trafóolajjal lefujni / ez a titok egyébként a karosszériát érintően / Kis füzetet vezetek, ahol minden olaj, szűrőcserét gondosan feljegyzek és időben cserélek. Havonta minimum egyszer lekenem az autót teljesen! Nem 20 méterrel a kereszteződés előtt nyomom 80 km-ről a féket, hanem szépen “visszapakolom” a sebesséfgokozatokat. De nem sorolom, mert a környékbeliek tudják, hogy milyen a kordé és tetemes összegeket kínálnak érte. Tudom,hogy hihetetlen sokminden számodra is, de szeretem a kocsikat tisztán és rendben tartani, mert elmúltam már 20 éves….. Az ajánlatom most is, gyere, nézd meg, ennél többet nem tudok felajánlani.
    És persze igen alapos indokkal mondom valakire, hogy hazudik!!
    De ez a mazda sem tökéletes, mivel a vizsgán jelezték, a fékcsöveket le kell cserélnem és a két hátsó leng.csill. sem fog megfelelni két év múlva. Az időt nem lehet kicselezni, de 10 évesen az égvilágon semmi baja sem volt, ellentétben a benti opel gépkocsival. De nem tudom, hogyan gondozza a tulajdonos, nem tudom “milyen a lába”, mennyi időt szán hetente, havonta a kocsijára. Azt látom azért, hogy a kordém most már jelez több dolgot, de nem 10 éves, hanem 26!!

  • .L.Rómeó

    jony:
    én mahlernak félben hiszek ha látom:
    skodát el hiszem,mer vw termék, akár 50évessen is ujjszerü lessz.
    de jappán mazda…
    mahler ne hazudozzál,sztem az 2,6 évig birrta mielöt tönkrement tejesen.
    akkor lefotoztad és most te is beállsz bégetni eszt az összeesküvőzős “meg bízható jappán” slágert.
    szomorú.
    minden hülye szerelö is eszt fujja, ojjan mindegy rossz divat!

  • Mahler

    Üdv v_johny!
    Jó, akkor maradjunk az opelnél. 10 éves korában a mazdámban 69.700 Km volt. Csak pontokban: 110 ezernél kértem, hogy cseréljünk fékbetétet, az atszer. kivette, megmutatta, visszatette. Ma megemeltük a kordét és megnéztük alaposan az alját és azokat az alkatrészeket, melyeket cserélt az opel tulajdonosa. Egyikkel sem volt baj.Mondtam a szerelő barátomnak, keressen olyan “hibát”, amit már lehetne/kellene orvosolni. Az eredmény: a hátsó kipufogó dob max 1 évig birja,v hegeszteni kell:2015.májusa előtt- vizsgaidőpont-cseréljük ki a jobb és bal hátsó rugókat/ ha akarom a lengcs. is,de azok jók. A motor szépen jár, olajat nem eszi, nincs sehol olajfolyás, csapágyakkal nincs gond, gömbcsukló, kormánymű stb.stb. rendben. Azt külön meg kell mondanom neked, hogy olyan 51 éves szerelőről van szó, aki még most is autóversenyző és menet közben 10 perc alatt megcsinálja, amit egy annak nevezett egy nap sem! / mert nem tudja, mi a baja/-ez a bajom a mostani mazda szalonok szerelőivel is! /.
    A trafóolaj védelmet már a 110-s skodámnál tőle vettem át, elképesztően remek dolog, de nem ajánlom, mert félre érted! /messziről jöttem/ Minden fémcsatlakozást injekciós tűvel védek le trf.olajjal, ajtókat, motorháztetőt, csomagtartót, de a küszöbbe belenyomok 4-7 decit. Egyet szem rozsdafoltot sem találsz az ajtókon, de a küszöbön sem / nem festettem át semmivel, ahogy most van./ Kb. 700 alkalommal biztosan a “teknőccel átkentem, de ennél biztosan többször! És persze tavasszal- tél előtt mosás és trafó olajjal lefújás. Vigyázat, messziről jöttem és az is lhet, hogy nem mon dok igazat…………… Üdvözlet!

  • Mahler

    És még valamit johny. Tisztelem az opelt, rengeteg barátomnak van, 10 évnél sokkal öregebb is, de nem tetszik és ezt nem is rejtem véka alá,és tartom azt is, hogy a németek nemhogy rosz gépeket, de rosz autókat sem gyártanak, mert precíz emberek. Nemhiába vannak időnként a legelső helyen.De egy igazi autóhoz más is kell és ez MÁS nincs meg bennük.

  • Mahler

    ” Vettem egy Opel Astra F Caravan-t, néhány hónapja van meg, de már rengeteget költöttem rá. Az autó 94-es.
    Kiváncsi lennék másoknak, mennyire vált be ez a típus? “-idézet vége!! Mesélj még egy kicsit róla.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.