Használt autó: Toyota Corolla 2002-2007

Használtteszt: Corolla E12 - Egy igazi Toyota?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.05.22. 06.00

Ez csapda! Egy Toyota sosem romlik el – sulykolta a Toyota marketinggépezete a tévéreklámokban. Bár a valóság kicsit más, az E12-es Corolla ajánlható használt autó.

A Corolla globális autó, Ázsiában és Amerikában is erős szereplő. Ez a thaiföldi piacra gyártott taxiverzió, a Toyota Limo

A Corolla globális autó, Ázsiában és Amerikában is erős szereplő. Ez a thaiföldi piacra gyártott taxiverzió, a Toyota Limo


Valahol a sejtosztódás korai szakaszában megtanulják az emberek, hogy a japán kocsik megbízhatóak. Ezt a J.D. Power felmérései, az ADAC statisztikái és a nagy német műszaki vizsgáztató intézmények adatsorai is igazolják. Érdemes a japán modelleket is bevonni a keresésbe, ha 1-1,5 millió forintot szánunk használt autóra.

Évjárat: 2002-2007, modellfrissítés 2004-ben

Ebben a kategóriában a japánok közül mostani használtautótesztünk alanyából, a 2002 utáni Corollából fut a legtöbb. Korábban a Toyota üzembiztos technikát és hosszú élettartamú autókat kínált, de igénytelen körítéssel. A kilencedik generációs Corolla ebben lépett előre nagyot, szövetkárpitozású tetőoszlopokkal, csillapítottan csukódó kapaszkodókkal, részben puha felületű műszerfallal.

A tulajdonos véleménye: Zugmann Ákos, Toyota Corolla 1,4 VVT-i Sol, 2004

Hosszas kutatás után, öt éve vettem az autót 59 000 kilométerrel, vezetett szervizkönyvvel és az összes szervizszámlával. Jelenleg 130 000 kilométer van benne és kilencéves múlt. Az 1,4-es motor fogyasztása rövid távokon, városi és elővárosi használatban télen 9, nyáron 7,5 l/100 km körül alakul. Országúton, óvatos tempóval 5,4 litert mértem. Autóm a kis 1,4-es benzinessel kellemesen használható, a 97 lóerős motor kimondottan csendes és karakterisztikája is szerethető. Nekem a mai napig tetszik az autó formája és megfelelőnek tartom a helykínálatát. Hátránya nem sok van, de a 195/60R15-ös abroncsok pótlása mindenképp drágább a kategóriában elterjedt 195/65 R15-ös gumiméretnél. Kellemetlenséget okozhat, hogy a fényszóróizzót nem egyszerű kicserélni a rendelkezésre álló szűk hely miatt.

Kedvelem az autóban, hogy – a fűtőmotor meghibásodásán kívül – nem produkált idegesítő, és költséges meghibásodásokat. A szokásos periodikus karbantartások mellett cserélni kellett rajta a fékbetéteket és a féktárcsákat valamint a szellőzőrendszer fűtőmotorját, amit autóbontóban szereztem be 15 000 forintért. Ezenkívül a bal első lengéscsillapító ment tönkre, feltehetően azért, mert egy mélygarázsban ráfutottam lendületből egy magas padkára. Bár rég nem garanciális, a Corollát most is márkaszervizbe viszem, ahol a kis szerviz 23 000, a nagy szerviz 47 000 forintba kerül.

Nagyon hiányzik a kihúzható-betolható kormány a 2004-es átdolgozás előtti autókból

Nagyon hiányzik a kihúzható-betolható kormány a 2004-es átdolgozás előtti autókból


A 2004-es modellfrissítéssel kívülről keveset, a lemezeken belül többet változott az autó. Végre megjelent a tengelyirányú kormányállítás, amivel javult a vezető üléshelyzete. A kétliteres dízel 90 lóerős verzióját ekkor váltotta le azonos teljesítménnyel a Yarisból ismert 1,4 D-4D, amely a 2006 előtti MINI-ben is megtalálható volt.

Masszív és tartós az utastér

A képeken látható, még az átdolgozás előtt gyártott autó nem adta meg magát az időnek. Belső tere ép, a kezelőszervek működése bizalmat ébreszt az autó iránt. Az ablakemelők csiszatoló hang nélkül, energikusan viszik a végpontok között az üvegeket, mert a Sol kivitelben minden üveghez járt akadályérzékelő, amit ma egy 9,4 milliós új RAV4-ből a Toyota képes kispórolni. Az üléskárpitok tartósak, nem szakadnak el még a tíz év feletti autókban sem.

Megkopott a kormány, az újrabőrözés ára 15 ezer forint körül van

Megkopott a kormány, az újrabőrözés ára 15 ezer forint körül van


Csúnya kopás egyedül a kormányon látszik, ami nagyjából 15 000 forintért újrabőröztethető. A váltógomb krómozása veszített sokat egykori fényéből, de a gyengébb felszereltségű modellekből ez a dísz eleve hiányzik.

Magas embereknek kicsit rövid elöl az ülőlap, a hátsó lábtér viszont tágas. A ferdehátú modell csomagtere csupán 289 literes, ami a kisautók mérete, de a tér nem használhatatlanul kicsi. Tágasabb a lépcsőshátú (437) és a kombi csomagtere (402 liter), de mindkettő szűkebb a kategóriában elvárhatónál. Állítólag azért, mert a Corolla a japán piacon akkor érvényes adózási szabályok miatt nem lehetett szélesebb.

Ajánlott motorok: 1,4 és 1,6

Rendszeres karbantartással problémamentesek a benzines motorok. Magas olajfogyasztás a 2002-ig gyártott VVT-i motoros autóknál fordult elő

Rendszeres karbantartással problémamentesek a benzines motorok. Magas olajfogyasztás a 2002-ig gyártott VVT-i motoros autóknál fordult elő


A motorok közül a 97 lóerős 1,4-es a leginkább elterjedt. A szívóoldalon két fokozatban változó szívószelep-vezérlésével kellően erős, fogyasztása 5,5-9 liter százon. 6-10 literes étvágyával alig eszik többet a tüzesebb, 110 lóerős 1,6 VVT-i, amely azoknak érdekes, akik sietnek.

A csúcsmodellben a Celica TS-től örökölt, változó szelepemelésű (szelepnyitási mélységű) motorért mi is rajongtunk. Sajnos a 192 lóerős géphez egyedül a váltó nő fel a TS sportváltozatban, a fék, az optika, a 195/55 R16-os gumi és a futómű messze nem. Ha tépik neki, amit nehéz megállni a 6200-tól tébolyító hang és erő miatt, a felszúrt négyhengeres városban bever 17 litert. Átlagosan 9-11 liter kell neki százon, a TS-ben az olajszintet is érdemes gyakran ellenőrizni.

Kevés rosszat és sok jót mondhatunk róla. Megbízható és kevés problémát tartogató autó

Kevés rosszat és sok jót mondhatunk róla. Megbízható autó


A dízelmotorok spritmonitoros átlaga 5,7 l/100 km. A három közül a 90 lóerős 1,4 D-4D a legtakarékosabb 5,3 literrel, a kétezresek közül a 90 lóerős átlagértéke 5,9, a 116 lóerősöké 6,2 liter százon.

Hibalehetőségek, megbízhatóság használtan

Tartóssági és megbízhatósági szempontból ez a Corolla is valódi Toyota, de ne higgyük tökéletes és soha el nem romló autónak, mert ilyen nem létezik, sehol. Bár a változó szívószelep-vezérléses VVT-i motorokat már az előző generáció bevezette 1999-től, még a cikkben tárgyalt szériában is előfordult magas olajfogyasztás, a 2003 előtt gyártott autóknál.

Itt is ki-kiégnek és nehezen cserélhetőek a fényszóróizzók. A régebbi Toyotákhoz képest az E12 gyorsan megeszi a fékbetéteket és akár 45 ezer km alatt az első féktárcsákat, mert a környezetszennyező anyagok kötelező száműzése az élettartam rovására ment. A féktárcsák élettartama, ha az autó nem tisztán városi forgalomban fut, eléri a 60-70 000 kilométert. Viszont a beragadó hátsó fékekkel végképp hamar tönkremegy a tárcsa és a betét is, jelentős kiadást okozva. A galibát a csúszócsapok okozzák, ám rendszeres karbantartással ez a hiba is megelőzhető. Néhány autóban az indexkar szorult cserére.

Német, francia, olasz, koreai: mit vegyünk helyette?

Modellciklusa alapján az E12-es Corolla korszakába esik a IV-es és az V-ös Golf, az első és a második Focus, a G, de a H Astra is. Az említett modellek közül mindkét Opel ajánlható, a Focus I feltétlenül, a második generáció megszorításokkal. A Golf IV mellett csak a design és az alkatrészárak szólnak, a Golf V viszont jó minőségű, kiváló futóművű, tágas autó, 1,4 millió forinttól felfelé.

Másfél millió forintig válogatva érdekes lehet a 2005 utáni Peugeot 307, amely kigyógyult az első szériák számos betegségéből. Megbízhatóságát jelzi, hogy a ráncfelvarrás utáni 1,6 és 2,0 HDi-ből elég sok fut taxiként. Csekély presztízsű, de kényelmes, megbízható és olcsó a Chevrolet Lacetti, amelyből csak az 1,4-est érdemes megvenni a nagyobb benzinesek borzalmas városi fogyasztása miatt. Ez sajnos kizárja a kombit, mert ez a motor csak a limuzinban és az ötajtósban volt elérhető.

800 ezer forinttól kapni 2001 utáni Honda Civicet, amely nem egy szépség, de annál több észérv szól mellette. Kevesen gondolnak rá, hogy a FIAT Stilóból az 1,2 vagy az 1,4 literes benzines jóval olcsóbb, de takarékos, jól felszerelt és működőképes alternatíva lehet, akár 600 ezer forintból. A Stilóról hamarosan külön használttesztet közlünk, meggyőző ár/érték aránya miatt.

Kézi váltós legyen és benzines

Az 1,4-es dízelek M-MT automatizált kézi váltójával legyünk óvatosak! A konstrukciót a gyár idővel kigyógyította a gyermekbetegségekből, de egy rendes automata kényelmét nem nyújtja, cserébe több gond adódhat vele a strapabíró manuálisaknál. Utóbbiak között egy netes szakfórumban az 1,6-osét jobbnak érzik az 1,4-es C150 kódú váltójánál, de ez ne tartson vissza senkit az alapmodelltől!

Márkaszervizekben a 4+ szervizprogramban az olajcserés kis karbantartás ára 23 100, a nagyobb szervizé 47 400 forint

Mi a baj a dízellel?

A dízelek jóval magasabb futásteljesítményük és költségesebb javíthatóságuk miatt a merészeknek valók, vagy azoknak, akik nem háborodnak fel, ha az elhasználódó (nem elromló!!!) turbófeltöltőre, porlasztókra, nagynyomású szivattyúra költeni kell százezreket.

A futómű a motortól függetlenül masszív és ritkán tartogat kiadást, így a műszaki vizsgákon sem buknak ki elhasznált stabilizátorpálcák, cserére érett szilentek, megroggyant lengőkarok, olajat veszítő lengéscsillapítók vagy törött rugók.

Az alkatrészárak magasabbak az európai tömegmodelleknél megszokottnál, viszont az E12-re remek ár/érték arányú szervizcsomagokat kínálnak a Toyota-márkaszervizek. További előny, hogy az 1,4 és 1,6 literes benzineseknél nem kell vezérműláncot cserélni, és a bontókban is bőven van karosszériaelem.

Árak: 800-900 ezer forinttól

Ahogy múlik az idő, a mai szemmel is modern autókat meg lehet venni egymillió forint alatt. Nemrég egy Focus I kombiról írtunk 650 000 forintért, a kompakt Toyotából a legkorábbi használt autók 800-900 ezer forintért várnak vevőre, H-s, I-s rendszámmal.

A modellváltás előtti, 2006 végén, 2007 elején forgalomba helyezett dízelek vételára megközelíti az 1,8 millió forintot, de mi a saját pénzünket ebben a korosztályban és árkategóriában csakis szívó benzinmotoros Corollára költenénk.

Kommentek

  • bcsillag

    Széééép autó! tetszik! Kéne. :-)

  • PAlex

    bcsillag.
    Javaslom cserélj a tulajjal akkor autót, biztosan meg tudnátok beszélni :)

  • zoldfulu2000

    figyelembe véve az akkori kínálatot ez volt minden idők legjobb Corollája. Igaz sok jó autót hoztak ki akkoriban. Amúgy a dízel tényleg nem lesz jó választás, a Corolla esetében semmilyen szempontból (magasabb ár, valszeg több km benne, nem versenyképes motorok lpusz a bonyolutlabb konstukció).

  • Xtrem

    Pár apróság, ami eszembe jutott:
    -a csomagtér mérete azért ekkora, mert teljes értékű pótkerék van benne (sok kategóriatárs a literek számát gagyi mankókerékkel vagy defekjavítóval “pumpálta fel”).
    -létezik belőle hagyományos Aut váltó is (az 1.6-os benzineshez), nem csak a fent említett MMT van hozzá.

    Jó kis autó, bármikor elfogadnék egyet, de természetesen csakis Sol-t, vagy a ritkább Sol Plus-t, amiben napfénytető is van. ;)

  • OKdoki

    Semmi bajom nincs ezzel az autóval, sem a márkával. Csak piszkálja a csőrömet a kényelmes langymeleg sztereotípia pocsolyában üldögélés. Szóval dízelt ne? Tehát általában megbízható? Micsoda? A szívó 1.4-es és 1.6-os motor? A váltózó vezérlés a szívó oldalon (az sem folyamatosan)? A manuális váltó? A négy elektromos ablak? Esetleg a szervokormány? Tehát, elsősorban 1.4-esek és 1.6-osak vannak a piacon. Milyen felszereltséggel? 195/60 R15-ös gumik. Ez vajon rossz a futóműnek? Rosszabb, mint a /65. De roszabb-e, mint a /55, /50, /45? A szövet tartós? Ez igen! Régi Skoda 120L autómban 160 ezer kilométer volt, mikor eladtam. Semmi baja nem volt a kárpitozásnak. Igaz műszál volt az alapanyaga.
    Az autó viszonylag egyszerű, így a hibalehetőségek száma is alacsonyabb. Kész! Ennyi!

  • kovacspista

    zoldfulu2000
    Tényleg ez volt a messze legjobb Corolla széria. A formája és az utastere teljesen megfelelt az európai ízlésnek. Ezután az Auris igazi mélyrepülés volt. Még az új Auris is maximum visszatért erre a korábbi szintre. Pedig, ha folytatják ezt a vonalat, akár komoly Golf vetélytárs is lehetne mára a Corolla. Kár érte, mivel a technikai alapjai nagyon is versenyképesek lennének.

  • kovacspista

    OKdoki
    A buta embereket kielégítik ezek a sztereotípiák. Ez is csak egy autó, ebben is problémás a dízel, automata váltó, ergo minden bonyolultabb dolog. Szó se róla megbízható autó, stabil az elektromos rendszere, nincs sok gond a perifériákkal, de az ilyen “soha nem romlik el” és hasonló marhaságokból ki kellene már nőni.

  • a.szorenyi

    Kedves OKDoki! Nem pontosan értem a leírtakat, de a gumiméret a tulajnak rossz, nem a futóműnek, mert többe kerül. Ám ez szerepel a cikkben is. Mivel még a TS gumija is csak /55-ös, ahogy az a cikkben szintén szerepel, a /45-tel nem sok értelme van összevetni. A VVT-i szelepvezérlésnek két alapállása van, kis és nagy fordulatra. Dízelt tényleg ne és a Corolla úgy általában megbízható autó.

  • zoldfulu2000

    Szerintem az Aurisba egy hasonló anyagminőségű belső és egy modern 1.6 dízel kellett volna. Amúgy nagyon rendben volt. Meg persze az is számít hogy a konkurensek közben kikupálódtak, lásd VIos golf, új Astra J.

    Az új auris szerintem nem jó irányba ment. Nem valami szép a belseje, és a külső sem annyira arányos. Ráéaádsul ott van egy nagyon erős VIIes golf, J Astra.

  • autoaudit

    Anno vezettem ezt a fajta corollát mikor még új volt, nekem nagyon tetszett, persze szigorúan kisebb családi autó szemmel, és nem kell élményfaktort keresni benne.
    Azért dízeletkől lehet félni, de ha sokat mész vele és alapvetően egy jól átvizsgált példány veszel, 100 ezrenként még beleférhet pár drágább alkatrész csere is.

  • OKdoki

    A gumimérettel arra akartam rávilágítani, hogy a futómű alkatrészeinek élettartamát nagyban befolyásolja az oldalfal szélessége, főleg a magyar útviszonyok mellett. Ha jól emlékszem a fenti autó 130 ezer kilométere alatt, volt egy lengéscsillapító csere. Ez nem rossz eredmény, de mennyire összevethető ez egy másik márkával, amennyiben a konkrét adatok nem szerepelnek egy megbízhatósági statisztikában? Márpedig nem szerepelnek.
    A Toyoták úgy általában megbízhatók. Nem vitatom.
    A szerelőmnek egy 1.4-es Clioja van. Lényegében semmilyen komolyabb meghibásodása nem volt bő 170 ezer kilométere alatt. A futóművének, konkrétan semmi. Most akkor ezt az adatot hogyan kellene értelmezni?

  • OKdoki

    Egyébként a példát is csak azért emmlitettem, mert amikor cserélte nekem a hátsó szilenteket és a fékbetét garnitúrákat, akkor elmesélte, hogy neki menyit megy el az autója egy-egy alkatrésszel. Ráadásul nekem volt egy bal első rugótörésem 92 ezer km-nél. Azon nagyon csodálkozott. Nem emlékszik, hogy találkozott volna ilyennel, pedig jól ismeri a típust.

  • OKdoki

    Lemaradt még, hogy nekem 225/45 R17-es a gyári szerelésű kerekem. A rugótörés, most volt januárban.

  • Paccar

    Nekem 1.6os van, most tartok 28e km-nél(82vel vettem 3.5 éve). 90 ezer körül cseréltem az összes féktárcsát/betétet, és két hátsó lengéscsillapítót, mert az egyik olajos volt. A gyári akksija 9.5 évet bírt. Ezen kívül a jobb első ablakamelőben pattant el 3 ponthegesztés, és megszűnt az ablak tartása. Ezt egy csavarral oldottam meg, amit itthon túrtam a kacatok közt, meg egy kicsit reszeltem hozzá :) Azóta is tökéletesen működik. Amúgy ez állítólag nem egyedi hiba, én is úgy kaptam a tippet. Az első futóműnél valamelyik szilent enyhén nyikorog, már vétel óta, változó intenzitással. Eddig nem foglalkoztam vele, mert nem súlyos.
    A fogyival végülis elégedett vagyok, országúton 5.5-6, városban 7.5-8, télen ha rövid távokon megyek 9-10-12 is lehet. pályán kb 7.5-8 120-140 közt hajtva. Kényelemmel, helykínálattal elégedett vagyok. Én raktam kormányvédőt a kormányra, így nem fog lekopni.

  • OKdoki

    Még egy érdekesség. Az első (gyári) fékbetét garnitúrával 65 000 kilométert mentem el. Amikor megnézte a szerelőm (akkor már nem vittem márkaszervizbe, mert lejárt a 4 év garancia)már csak egy vékony réteg volt a fém talpazaton, persze csak elől. Mondta is, hogy ezt jól kihasználtam. Mindezt 80 % budapesti és 20 % városon kívüli használat során. A város mértani közepéhez közel lakom.
    Ez egészet nem a TOYOTA vagy bármi más márka ellen vetettem fel! Csak rá szeretnék világítani arra, hogy az átlagos statisztikák (lehet az ADAC, J.D. Power, stb.) nem pontosak. Nagyon nagy különbségek egy-egy konkrét jellemzőkkel bíró típusok között nem valószínűek. Pl. csak nagyon hasonló felépítésű motorral szabadna összehasonlítani egy egy típust, még a saját kategóriáján belül is. Nem beszélve az alapfelszerelések különbözőségéről.

  • MetroGoldwinMayer

    Ez a sorozat már angol összeszerelés, meg is látszik rajta. Még így is jobb mint a konkurencia nagy része.

    Az ez előtti corollából volt nekem 300ezer km-ig a szokásoson kívül egyszer volt akksicserém, amúgy semmi. Aztán jött egy kis rozsda, eladtam de a tulaja vígan használja azóta is.

  • oszkopeter

    Egyik cimborám akart egy ilyet venni, a cégüknél volt használatban, 150 ezer volt benne, de mivel mindig márkaszervízben javították és ismerte a használóját, jó vételnek tűnt. Rádumáltam, hogy mielőtt megvenné, azért vigye el átvizsgáltatni, amit a cég flottakezelője ingyen meg is csinált neki. Az eredmény: kipufogódob, szilentek, kerékcsapágy, kuplung, lengécsillapító, váltó szimmering és néhány futómű alkatrész csere, a várható kiadás: 350.000 Ft, amit a közeljövőben rá kellett volna költeni. Innentől már nem is tűnt olyan jó vételnek az olcsó céges Corolla… Mit akarok ezzel mondani? Sajnos ez a típus sem az örökkévalóságnak készült és ha ennyit kellett (volna) költeni egy ismert előéletű autóra akkor vajon mire lehet számítani egy tekert órájú, leharcoltabb példánynál. A másik része pedig az, hogy mivel sokan örök életűnek tartják, ezért egyszerűen nem hordják szervízbe, a kisebb zörgéseknek, zajoknak nem tulajdonítanak komolyabb jelentőséget, a súlyosbodó hibák sokszor az új tulajdonosnak okoznak horribilis költségeket. Egyszóval óvatosan ezekkel a 800-900 ezres Corollákkal, alapvetően jó autó, de semmivel sem igényel kevesebb törődést, mint bármelyik kortársa!

  • Motoros III

    Én nem tudok különösebbet írni a Toyota Corollámról. 2008. szeptember hónapban vásároltam újonnan. Az enyém 4 ajtós 1,4-es Luna felszereltségű, tehát szinte minden van benne. Minden évben egyszer elviszem a szervizbe, akkor olajcsere, stb.. átvizsgálás kb. 30.000 forint. Jelenleg 98 ezer km. van a kocsiba, sérülés mentes és tökéletes. Aki egy jó és megbízható, biztonságos autót akar vásárolni, az nyugodtan megveheti a Toyoták bármely típusát. Nem vagyok fanatikus, de nekem a Toyota Corolla meríti ki az igényeimet és a pénztárcámat! Kevés ilyen megbízható autó futkos az utakon! (szerintem)

  • menőmanó

    Sokkal kevesebb törődést igényel mint bármelyik kortársa, ezt bizton állíthatom a saját tapasztalatomból.
    Lehet, hogy csak szerencsém van? Lehetséges, de nem valószínű.
    A TS verziót hajtom igen keményen, és féktárcsa, fékbetét, szűrők, olaj olaj cserén kívül szinte semmit nem kellett az autóra költeni. 8 év és 210.000 km alatt.
    Mellesleg kíváncsi lennék azokra a töketlen tesztelőkre, akik 12 liter feletti fogyasztást ki tudnak hozni ebből az autóból városi használatban. Azoknak minden való, csak autó nem.
    A csomagtartó méretével meg semmi probléma. Saját mérés alapján több mint 300 liter.
    A TS futóművét 2004-től “sportosították” így már elég jó az útfekvése. Közutakra bőven elég. :)

  • Motoros III

    Bocs. egy dolog kimaradt. most spórizok négy db. nyári gumira, mivel a gyári kissé megviselt és már nem tartom biztonságosnak, kb. 60 ezer kilométert futott, 205/65 R 16-os.
    Vigyázzatok magatokra, mindenkinek balesetmentes közlekedést kívánok!

  • bcsillag

    @motoros: biztos, hogy ez jó méret???

    @menőmanó: oszt’ hogy mérted le, hogy 300 liter? Felöntötted vízzel? :-)

  • menőmanó

    bcsillag
    Te biztos az tetted volna, de én inkább fogtam egy mérőszalagot, mert viccesnek tartottam azt a 289 litert, mikor láttam az akkori Golfét. Az 300 feletti állítólag.)

  • Motoros III

    Bcsillag!

    Tévedtem, a méret, 205/55 R 16-os.
    Elnézést kérek, nem volt szándékos!

  • megint

    Megyek én is lemérem az autóm csomagtartóját, biztos, hogy elszámolták a gyárban. Azt csak idióták hitték el, hogy soha nem romlik el, de kétségtelenül megbízható autók, amikbe még annyi izgalom sem jutott mint egy alap hármas golfba. Az is igaz , hogy borzalmasan néznek ki belülről. Fogyasztása a TS-nek szerintem reális, mert bár nem ismerem, de a haverom type-s hondájából kiindulva egyáltalán nem lehetetlen a városi adat, főleg ha hozzávesszük, hogy a vti is gond nélkül benyelt ennyit városban ha kicsit is nyomtad neki(10-11 liter). Gondolom a hangjuk is hasonlóan “szép” lehet, mint egy mutáló szúnyognak.

  • Dino871

    Menő!

    Azért a Toyota imádatod megint nem hagy rendesen látni…tehát szerinted bárhogy keressük ennek az autónak nincs hibája??! :D:D:D OK!

    oszkopeter!

    “kipufogódob, szilentek, kerékcsapágy, kuplung, lengécsillapító, váltó szimmering és néhány futómű alkatrész csere,”

    Na ezeket kb minden autón ki lehetne cserélni mert amelyik futott 40ezret ezek cseréje nélkül vagy nem új azon már lehetne cserélni mert nem tökéletesek. Relatív szerintem,hogy melyik autószerelőnek vagy márkaszerviznek mi az mi rossz vagy mi az amiből pénze lehet…..

    Szörényi úr!

    Megtisztel majd egyszer a válaszával?

  • menőmanó

    Dino871
    Lehet, hogy szánalmasan hangzik, de számomra valóban szinte hibátlan. Eddig. Tulajdonképpen azt kaptam amire számítottam. Egyáltalán nem csalódtam benne.
    Nekem jó lenne a sajátom még legalább 10 évig, ha ezen idő alatt is minden változatlanul jól működne rajta, főleg, hogy hasonlót (pörgős, erős szívó motor) már soha nem fog senki gyártani.

  • csufár

    ez volt az utolsó európai szemmel nézve pofás toyota. szerintem. de a mazda3 mindig is jobban nézett ki. különösen a négyajtós :) egyébként ez nem valamelyik fórumtárs kocsija?

  • Levrone

    Ugye ez nem komoly, hogy az összes autónál VDA-szabvány szerint megadott csomagtartóméretet elkezdi valaki mérőszalaggal újramérni és megállapítani, hogy mégsem annyi az annyi? Ezt nem akarom elhinni.

    Még annyit hozzátennék, hogy az M-MT váltó az Auris-ban sem nőtte ki a gyermekbetegségeit. A szervizesünk 0 km-esen vett példányában 70 ezerig két komplett váltócsere volt, 90%-os országúti és pályás használat mellett. Emellett érdemes még megemlíteni a túl könnyű és kitörésre hajlamos hátulját a Corolla-nak. Sok ismerősöm (nem vicc) homokzsákot rakott hátulra, mert többször is kitört az autó fara országúti kanyargós szakaszon. A zsák megoldotta a dolgot, igaz nem elegáns, de mivel sokat jártak vidéken, nem volt más választás. Mondjuk ez a hátsó kitörés nem tudom, hogy csak adott motorverzióhoz köthető-e, erről nincs bővebb tapasztalat.

  • kovacspista

    Levrone
    Nyugodtan elhiheted, egyszer meg akarta magyarázni, hogy a 8,4 gyári adatú TS Corollája jobban gyorsul, mint egy Seat Leon 1.8T, aminek 7,7 a gyári adata. Az a közel egy másodperc differencia egyáltalán nem zavarta :D Ezek után ne lepődj meg semmin.

  • menőmanó

    kovacspista
    Leírtam a lényeget, de te már akkor sem tudtad felfogni.
    Szerintem jobb, ha csendben maradsz!

  • menőmanó

    Levrone
    Azért mértem le, mert valóságban egyáltalán nem tűnik az átlagnál kisebbnek. Ezt a használat bizonyította is 4 főre a nyaralásoknál.
    Az ismerőseid vezetési képességeivel meg komoly gondok vannak.

  • kovacspista

    menőmanó
    Bocsi menő, el is felejtettem, hogy te láttad a youtube-on, hogy a TS jobban megy. Ilyen megdönthetetlen bizonyítékokkal kár vitázni :D

  • zoldfulu2000

    menő: mi is csodásan elfértünk a 147esben kettesben, gyerek nélkül. Utazó csomagokkal is, ritkán igénybe véve a hátsó ülést pakolásra.

    Aztán amikor először be kell tuszklolnod egy babakocsit rájösz hogy nem véletlenül kezdődik a családi autó egy katergóriával fejlebb…

  • menőmanó

    zoldfulu2000
    Ez teljesen egyértelmű, de nekünk ez is elég, főleg, hogy 90%-ban egyedül ülök benne.

  • menőmanó

    kovacspista
    Ne erőltesd !
    Nem belinkeltem, hanem leírtam. Betűkkel mondatokba szedve.
    Már akkor sem értetted és most sem érted a leírtakat. :)
    A videó csak ráadás volt. Igazi katalógus huszár vagy.
    Az a lényeg, hogy te jobban tudod mi a helyzet, mint én, aki 8 éve naponta azt az autót használom.

  • kovacspista

    menőmanó
    Valóban nem értem, mert egy szóval nem mondtam (írtam), hogy bármit is linkeltél volna. De ez már sokmindent megmagyaráz. Valószínűleg kényszerképzeteid vannak és ilyen állapotban képzeled azt, hogy a rizsrakétád a valóságnál 2 másodperccel jobban gyorsul, 20 literel nagyobb a csomagtartója, 3 literrel kevesebbet fogyaszt :D Szegény kis japó mérnökök mind hülyék, még mérni sem tudnak rendesen, bezzeg te megmondod a frankót :D Ritka vicces egy marha vagy te barátom ;) De legalább a fórum jókat nevet rajtad.

  • megint

    Gallardonal is jobban megy a TS, tudom mert lemértem, a gyári adatok mind hamisak. Ez valami komplexusos betegség lehet a rízsrakétásoknál, ismerősöm a hondával porsche-t oktatott, persze senki nem látta, de ő ezt állítja, méghozzá egy 911-es porkét. Majd rákérdezek nála, hogy a csomagtartó mérete megfelelt-e a gyári adatoknak.

  • menőmanó

    kovacspista
    Pedig belinkeltem, mert gondoltam, hogy ha már látod, talán elhiszed, de még azt is megmagyaráztad. :)
    Aki nem tudja elvégezni a legegyszerűbb matematikai műveletet attól mit is várhatnék?!
    A 7,3 mp (valóságos) és a 8,4 mp (katalógus adat) között mennyi a különbség seggfejkém?
    A 9,3 l/100km átlag (az enyém) pedig pont beleesik a 9-11l/100 km átlagba, ami a cikkben szerepel.
    Ne okoskodj, ha hülye vagy hozzá!

  • menőmanó

    megint
    Már megint elgurult a gyógyszered?

  • kovacspista

    menőmanó
    “Nem belinkeltem, hanem leírtam. Betűkkel mondatokba szedve.”
    “Pedig belinkeltem, mert gondoltam, hogy ha már látod, talán elhiszed, de még azt is megmagyaráztad. :)”
    Úgy látom nem csak kissebbségi komplexusod és kényszerképzeteid vannak, hanem skizofréniában is szenvedsz. Jobb lesz, ha eladod a szuperautód és egy pszicológushoz viszed az árát. Talán ő még tud veled kezdeni valamit :D

  • demagóg

    Szép is, megbízható is, használtan kicsit drága, talán nem is véletlenül.
    Én első tulajtól vettem egyet, most van benne 150 ezer, ebből 40-et én pörgettem bele. Új kora óta nem volt meghibásodása, kuplung, féktárcsák, kipufogódob még a gyári, pedig sok éve nem garázsban áll. 1,6-os, egész jól megy, tűrhetően fogyaszt, nálam finoman haladva 6 liter körül kijön. Normálisan, nem finomkodva 7 liter. Autópályára nem való, eléggé felhangosodik, elkezd eszegetni is.
    Az autó részletein látni igazán, hogy minőségi kocsi, nem kopik, nem hullik szét semmi, minden gomb működik, semmilyen kapcsolón, gombon nincs megkopva a felirat.
    Nem bántam meg.

  • menőmanó

    Pista
    Először leírtam, elmagyaráztam. Nem használt.
    Azután linkeltem be a videót. Az sem volt elég. :)
    Mivel állandóan ezen lovagolsz és láthatóan mély nyomokat hagyott benned ez a vita, így te tudod a legjobban.
    Felesleges megjátszanod magad.

  • Kempelen10.

    Menőmanó nem tud igazat mondani ezt kalkuláljátok be, amikor vitába szálltok vele.

  • megint

    Kempelen, nagy kamu a tag az biztos, de legalább kitartó.

  • kovacspista

    menőmanó
    A vitához olyan partner kell, aki képes a kulturált kommunikációra és fel tud hozni valami érvet, bizonyítékot is amellett, amit képvisel a vitában. Te nem ilyen vitapartner vagy, ergo nem lehet veled, vitázni, maximum szembesíteni tudlak a saját hülyeségeddel. Ami részemről nagy hiba, mert reménytelen eset vagy. De boldogok a lelki szegények, gyorsulj le Ferrarikat a vackoddal ;) Miközben örülsz az általad lemért 30 literrel nagyobb csomagtartónak és a 3 literes fogyasztásnak.

  • rolleros

    Nem rossz kocsi, de szerintem nem sokkal jobb mint az átlag. Lehet,hogy megbizható, de csak az 5 ajtós néz ki valahogy, a kombi meg a 4ajtós roppant jellegtelen. Érdekes,hogy egy akkora cég nem bir egy MMT váltot megbizhatóra csinálni, mint a Toyota. (igaz,hogy a vw se boldogul a DSG-vel,ahogy hallom) az 1,4D meg kb.annyit ,ha nem töbebt megeszik,mint egy 1.9-2.0 d.

  • menőmanó

    kovacspista
    Neked felhozni érvet, bizonyítékot? :D
    Többször megtettem. Semmi értelme nem volt. A felét sem érted! Amit látsz, még azt is megmagyarázod, hogy nem úgy van.
    Tipikus példája vagy azoknak, akik arról vitatkoznak amiről fingjuk nincs.
    Ignorálnom kellene a hülyeségeidet, de nem tehetek róla, hogy szórakoztat a hozzád hasonlókkal “vitatkozni”. :)

  • kovacspista

    menőmanó
    Egy youtube link, mint érv. Ennyire ostoba még te sem lehetsz :D Holnapra esküszöm feltöltök neked egy videot, amin egy Trabant 10s alatt 100on van. Csak éppen nem fog rajta látszani, hogy 30tól indították a stoppert… Tölts fel egy HIVATALOS mérést (legyen Dyno vagy Timeslip bár gondolom olyan fene művel vagy a témában, hogy lövésed sincs mik ezek) amin az szerepel, hogy a te gyári autód a gyári gyorsulástól 1s-el jobb időt megy. Akkor megkövetlek és nyilvánosan bocsánatot kérek tőled. De addig engedd meg, hogy egy olyan embernek tartsalak, aki egy 4 éves “az én apukám az erősebb” szellemi színvonalán tengődik felnőtt fejjel. Ami sajnos elég szomorú rád nézve. De ha már felhozódott, adj már nekem egy logikus választ arra, hogy a Toyotának ugyan miért jó az, hogy olyan gyári adatokat ad meg, amik rosszabbak a valóstól. Ha a teljesítményt becsülik kicsit alá, azt megértem, mert pl. legtöbb országban ahhoz kötődik a biztosítás, adó stb. De több Corolla TS-t adtak el, mert 8,4es gyorsulást adtak meg a szerinted valós 7 helyett? Vagy jó poén 20 literrel kisebb csomagtér térfogatot megadni? Gondolkozz már jóember. A legtöbb autó még a gyári adatokat sem tudja produkálni (lásd nevetséges gyári fogyasztási adatok), nem hogy még jobbakat produkáljon.

  • menőmanó

    kovacspista
    Ha pofátlan és hazug megjegyzésedet nem veszem figyelembe, ami rám vonatkozott, akkor még komolyabb válaszra is méltó lehet a mostani beírásod. Tehát utoljára:
    A Corollába ugyan azt a motort és hajtásláncot építették mint a TS Celicába, ami 7,2 mp alatt gyorsul százra. A két autó tömege szinte azonos, csak a légellenállásuk más, ennek ellenére a végsebességük is azonos. :)
    A Celica kb. 9,6 millió volt, ezért az eleinte 7,2 aztán 6 milliós Corollát papíron is le kellett butítani. Üzletpolitika!
    Leírtam, hogy az autóm legtöbbször lehagyja a közel azonos vagy nagyobb lóerejű versenytársakat saját tapasztalataim alapján, erre okoskodtál a katalógus adattal. Te kötöttél belém, pedig te vagy a tájékozatlan és dilettáns a témában!
    Itt van neked egykét link, bár nem tudom van e értelme. Külön megjegyzem, hogy az amerikai XRS kiadás “butított” 170 lovas motorral, nagyobb kasztnival gyorsul 7,6 mp alatt. :)
    http://www.timeslip.hu/reszletes.php?car=0356
    http://www.youtube.com/watch?v=1qDSA0PnNck (2 perctől van a gyorsulás)
    http://www.youtube.com/watch?v=7LCy8ZXeQns Az enyém ugyan így megy, ha hiszed ha nem, “nagyokos”! Itt egyébként nézhetsz több videót is egy két “ellenféllel”, ha már nekem nem hiszel el semmit.

  • OKdoki

    Ha a marhaságokat félre tesszük, és visszatérünk az eredeti témához, akkor van egy kis statisztikám.
    A TC Népítélet rovatát vettem alapul. Tekintsünk el attól, hogy ez mennyire vehető objektívnek. Ha csal, mindkét felvázolt típusnál csal. Mindkét esetben csak az 50 ezret vagy többet futott autókat vettem figyelembe. Ennek is van hátránya, de kijelenthető, hogy jobban kiszűri a visszatekert órás autókkal tapasztaltakat. Szóval:
    Renault Laguna II. 2001-2007 257 ítélet 6,47-es átlag. 130 ítélet szól olyan autóról, amelyek az adott tulajnál túllépik az 50 ezer km-t. Azaz az ítéletek 50,5 %-a. 42 benzines és 88 dízel. 5 db 1.6 16V 6,4 átlaggal. 22 db 1.8 16V 7,7 átlaggal. 10 db 2.0 16V 8,2 átlaggal. 3 db 2.0 IDE közvetlen befecskendezésű motor 7-es átlaggal. Valamint egy darab 2T 10 ponttal és egy db 3.0 6v 8 ponttal.

  • OKdoki

    A dízelek: 61 db 1.9 dCi 7,2-es átlaggal. 25 db 2.2 dCi 6,8-as átlag. 2 db 2.0 dCi 10-es átlaggal. A dízel-benzines arány 67,6 %- 32,4 %.

  • OKdoki

    Toyota Avensis 2003-2008 162 ítélet 7,47 átlag.
    Csak 71 autó futott az ítélkezőnél több, mint 50 ezer km-t, ami 43,8 %.
    Dízel-benzines arány 46,4 %- 53,6 % (több a benzines!).
    6 db 1.6 16VVTI 7,3-as átlag. 19 db 1.8VVTI 8,7-es, 13 db 2.0VVTI 9,3-as, 23 db 2D 7,4-es, 11 db 2.2D 7,1-es átlaggal.

  • OKdoki

    Természetesen ez egyáltalán nem a Renault előnyét bizonyítja. Jobb a Toyota, de rögtön árnyaltabb a kép.

  • menőmanó

    Nem kell túlbonyolítani!
    Toyota össz. átlag: 7,8
    Renault össz. átlag: 6,8
    Pont! :D

  • menőmanó

    Na mi van pistikém?
    Látom nagyon elcsendesedtél. Gerinc eddig sem volt benned, így nem csalódtam. Legközelebb ne okoskodj, jobban jársz. :)

  • menőmanó

    OKdoki
    Egyébként, hogy kerül ide a Renault Laguna?
    Ha már Renault, akkor a cikkben szereplő Corolla vs. Megane = 7,67/6,68
    Kiütéses vereség.
    Mit akarsz bizonyítani??? :D

  • OKdoki

    Én sem tudom mit akarnék nektek bizonyítani.
    Elvagytok magatokkal, mint a homokozóban játszó…Különben is, adatok értelmezése, következtetések levonása türelmes, megfontolt személyiséget kíván.

  • menőmanó

    Bármennyire türelmesen és megfontoltan hasonlítod össze az adatokat, attól még a dolgok nem fognak megváltozni. Árnyalhatod, de a lényeg változatlan marad.
    Minden márka hibázhat és gyárthat gyengébb ill. jobban sikerült modelleket, ezt kár vitatni.
    Itt az arányokon van a hangsúly. Azt pedig elég korrekten tükrözik az általad is ismert számok.
    Azt is kijelenthetjük, hogy a mai világban már nem gyártanak rossz autókat. Csak mindig vannak az átlagnál jobbak, megbízhatóbbak.

  • Dino871

    Nagyon okosak vagytok!
    Melyikőtöknek lesz tartósabb a kocsija az ilyen szar statisztikáktól??
    Annak akinek tavaly volt az első a vevőelégedettségi listán vagy akinek az idén?? Netán akinek jövőre lesz??

    Minden másból (telefon,tv,pc,háztartási gépek) is csak olyat vegyetek ám ami szintén első a vevőelégeddtségi listán…aztán ha jövőre leugrik pár szintet akkor ti is gyorsan dobjátok el és vegyetek másikat!

  • pnc

    “További előny, hogy az 1,4 és 1,6 literes benzineseknél nem kell vezérműláncot cserélni”

    ez hogy? miért nem kell?

  • Dino871

    Mert láncot nem nagyon szoktak cserélgetni….

  • menőmanó

    Dino871
    Vegyél VW-t. Ott szoktak, többször is. :)
    Az elsőt a széthullott motor után. :D

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.