Használt autó: melyik fogyaszt keveset?

Kis és kompakt autók fogyasztása

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.05.08. 06.00

Temérdek márka és típus közül kell kiválasztani a megfelelőt, amikor használt autót veszünk. Ezúttal a takarékosabbik motorváltozat megtalálásában segítünk.

“5 literrel járok, de én nyomom neki” – egyes autótulajdonosok hajlamosak kissé elrugaszkodni a valóságtól, ha kocsijuk fogyasztásáról van szó. Pedig jó lenne reális adatokra támaszkodni, mert egy autó éves fenntartási költségeiben az üzemanyagra költött pénz a legfontosabb kiadás az értékvesztés mellett. Amennyiben egy átlagos kocsi elmúlt 4-5 éves, így újkori árának több mint felét részét már elveszítette, a benzinpénz az értékvesztésnél is nagyobb tétel.

Stilo, Lacetti, Logan: van élet a G Astrán túl!

Cikkünkben használtan is népszerű vagy épp nem túl jó hírük, gyenge ismertségük miatt olcsón megvehető, de ajánlható használt autók különféle motorváltozatainak fogyasztását gyűjtöttük össze. Mivel a dízelek esetében kisebbek az eltérések és bizonyos típusokhoz csak egyféle dízelmotor volt kapható (pl. Chevrolet Lacetti), az öngyulladós változatok kimaradtak.

Az adatok forrása a Spritmonitor.de weboldal, ahol felhasználók vezetnek tankolási naplót autójukról.

Itt az adatok tömege biztosítja a valósághű képet és az oldal nagy előnye, hogy a széles merítés miatt nemcsak a leggyakoribb motorváltozatokról találni információkat.

Támaszkodva az akár többómillió kilométer megtételére épülő statisztikákra, nem kell azon vitatkozni, hogy ha hajtják, a gyengébb motor többet fogyaszt-e az erősebbnél, mert nagyobb terhelést kap.

Kisautók

A jóval egymillió forint alatt elhozható Fiestában a modernebb, 16 szelepes 1,25-ös benzines nem fogyaszt jobban a 80 lóerős, ráérősebb karakterű 1,4-esnél. Nemrég a harmadik generációs Ford Fiestát a smart forfourral vetettük össze. Kedves hölgyolvasóinknak üzenjük, hogy a 206-os Peugeotból átlagfogyasztási okból kár lemondani az 1,4-esről, az 1,1 literes alig eszik kevesebbet.

Szignifikáns viszont a különbség a Fabia háromhengeres, 12 szelepes HTP (High Torque Performance) motorja és a régi négyhengeres, 68 lóerős, egy-négyes Škoda-blokk között. Ha nem is egy teljes liter, de majdnem ekkora az eltérés a második Swift esetében az ezres javára az egy-hármassal összevetve.

Városi autók átlagfogyasztása eltérő motorral
Ford Fiesta (2001-2008) 1,25 és 1,4 7,02 / 7,05 l/100 km
Opel Corsa C (2000-2006) 1,0 12V és 1,2 16V 5,98 / 6,68 l/100 km
Peugeot 206 1,1 8V és 1,4 8V 6,85 / 7,01 l/100 km
Škoda Fabia I (1999-2007) 1,2 HTP és 1,4 8V  6,48 / 7,47 l/100 km
Suzuki Swift II (1988-2003) 1,0 és 1,3 5,82 / 6,78 l/100 km

Forrás: www.spritmonitor.de

Alsó középkategória

Családi használatra beválnak a kompakt autók, amelyek közül sok kapható kombiként is. Az elterjedt motorváltozatok között ritka a néhány decinél nagyobb differencia, ám az ezerhatos Lacetti átlagán meglátszik a 10-12 literes városi fogyasztás. Ugyanez az autó 1,4-es motorral viszont ésszerű, gazdaságos és kényelmes modell. A G vagy Classic II-es Astrák közül azért vennénk az 1,4-es benzinest, mert kisebb arányban ehetik az olajat az 1,6 literes Ecotecnél.

Furcsa ülései miatt nehezen ajánlanám, de takarékos motorja, gazdag felszereltsége és viszonylag ritka meghibásodásai miatt a már 600 000 forinttól megvehető FIAT Stilo 1,2 több embernek volna érdekes, mint amennyien fontolóra veszik.

Kompakt autók átlagfogyasztása eltérő motorral
Chevrolet Lacetti (2003-2008) 1,4 és 1,6 7,55 / 8,60 l/100 km
Dacia Logan (2004-2013) 1,4 8V és 1,6 8V 7,14 / 7,82 l/100 km
FIAT Stilo (2001-2008) 1,2 16V és 1,4 16V 6,18 / 6,83 l/100 km
Ford Focus (1998-2004) 1,4 16V és 1,6 16V 7,40 / 7,56 l/100 km
Opel Astra G (1997-2010) 1,4 16V és 1,6 16V 7,55 / 7,50 l/100 km
Toyota Corolla E12 (2001-2007) 1,4 16V és 1,6 16V 7,15 / 7,47 l/100 km

Forrás: www.spritmonitor.de

Középkategória: nemcsak a dízel létezik

Ebben a szegmensben újonnan és használtan is a dízelek dominálnak. Ám akit aggaszt a kettős tömegű lendkerék, a turbófeltöltő, a nagynyomású szivattyú vagy az injektorok esetleges cseréje, mindehhez tudja, hogy újonnan azért vesz drágábban dízelt egy cég vagy magánember, mert a kényelmes autóval jó sokat megy, az jobb a békesség alapon szétnézhet a benzinesek között.

Ebből a méretosztályból fogyasztása-megbízhatósága alapján a 2003 utáni Avensis a legvonzóbb használt autó a kisebb benzinesekkel, de kedvezőbb alkatrészárai miatt ugyanennyire érdekes az Opel Vectra harmadik generációja. Az első szériás Mazda6-nál a modellfrissítés után a kétliteres motor hatfokozatú váltót kapott, szemben a végig ötfokozatú 1,8-assal. Lagunát lehetőleg a 2004-es modellfrissítés után kell venni, bár a benzinesek megbízhatóságával korábban sem volt annyi baj, mint a 2001-2003 közötti 1,9 dCi-kkel.

Középkategóriás autók átlagfogyasztása benzines motorokkal
Mazda6 (2002-2008) 1,8 és 2,0 8,28 / 8,88 l/100 km
Opel Vectra C (2002-2008) 1,6 és 1,8 7,82 / 8,17 l/100 km
Renault Laguna 1,6 és 1,8 (2000-2007) 8,04 / 8,55 l/100 km
Toyota Avensis T25 (2003-2009) 1,6 és 1,8 7,43 / 7,94 l/100 km
VW Passat B5 1996-2005 1,6 és 1,8 20V 8,88 / 9,34 l/100 km
Forrás: www.spritmonitor.de

Kommentek

  • menőmanó

    Aki régebbi jó motorral ellátott autót akar az japánt vesz.
    Kevesebbet fogyaszt, jobban megy és akkor a megbízhatóságról még nem is beszéltünk. :)

  • Specialized78

    Elnézve a fogyasztási adatokat,simán versenyképes az én A Vectrám.Városban 60,főúton 110-el megyek.Vegyes fogyasztásom benzinnel 5.8 liter,LPG-vel 7.1L.

  • Paccar

    Specialized78 – 2013.05.08 09:47

    és egy tank benzinnel hány km-t mész el?

  • Funkyman

    Fent láthatjuk a “melyik márka tulajai tudnak a legnagyobbat hazudni” verseny győzteseit és helyezettjeit. :-D

  • garazsgeza

    “5 literrel járok, de én nyomom neki”
    Alfa Mito 1,6 jtdm emünk van
    nekünk 5,5l dieselt eszik,150kmh autópályatempóval

  • v_johny

    menőmanó:

    Biztos? Csak mert a Carina-s munkatárs egyre gyakrabban csodálkozik rá az én autómra. (Fogyasztásban is, de legfőképpen alkatrészárak/fenntartás terén…)
    Tudom, biztosan elszigetelt eset… ;-)

  • v_johny

    Egyébként érdekesek ezek az adatok. A családban van 2db 1.4-es Astra és én 13 éve 1.6-ost hajtok. Nem hogy nem fogyasztanak azonos körülmények közt kevesebbet a kisebb benzinesek, de bizonyos körülmények mellett még iszákosabbak is…

  • PAlex

    1.3D Astra, chippelve:
    Legkisebb mért fogyasztásom 5,1-volt, kizárólag városon kívül.
    Legmagasabb, ha jól emlékszem 5,9-6 körül.
    Kizárólag Bp-en tud enni 6 körül, pályán 5,5 körül 145-ös tempomat mellett.
    Ennél lehetne kevesebb, de akkor megőszülnék, mire odaérnék, ahová szeretnék.

  • gilmat

    Azért ezek a fogyasztási dolgok nagyban függnek a felhasználóktól is… apróságok… vki annak a híve, hogy mielöbb felkapcsolgat, mert úgy gondolja, minél hamarabb nagyobb sebességi fokozatban van, annál kevesebbet eszik az autó, pedig aztán nem. Vagy megállás elött üresben vagy sebességben gurul. (ügye üresben az alapjárat miatt van fogyasztás, motorfékkel többnyire nincs) Vagy vki nem tudja tökéletesen a sebességet tartani, és mindig inkább finoman gyorsít… stb

    Kérdés ugye az is, hogy ki milyen adatra hivatkozik… tankoláskor számított valós fogyasztás, tehát tankolt liter osztva megtett km x 100 vagy csak szimplán a fedélzeti computer adatát közli, ami többnyire 3-5 decit lefelé csal, vagyis mindjárt jobb az érték ;-)

    Hogy milyen autót vennék?! Menömanó elsöként megírta már… ezt mondatja velem az elfogultság is, illetve a tapasztalat. Annyival kiegészíteném, hogy a hosszútávú megbízhatóság miatt csakis benzinest. Ok, tudom, van ezer ellenpélda, de a statisztika alapján így van. Na meg persze a dízel nem az én világom, de ugye ez csak egy vélemény, amire alapozni nem lehet, de a statisztikára igen…

  • Funkyman

    Everybody lies – hogy Dr. House-ot idézzem. Na jó, talán mindenki nem, de szerintem 10 emberből 7 biztos hazudik a fogyasztásról. Ez tiszta pszichológia: ha az ember elég sokat lódít, egy idő után saját magát is meggyőzi, hogy kevesebbet fogyaszt a kocsija.

  • L.A. Rómeó

    HAZUGSÁG!!

    el nézést a ki törésér de nem birtam úgy felnyommta az agyamat!
    mióta holiday nincs itt ezaz oldal is megy lefellé szin vonalügyileg!
    ki merrte itt behazudni hogy 3 kategórijából 2ben vw csoport terméke fogyaztot lektöbbet???
    HAZUGSÁG!!

  • L.A. Rómeó

    András épp te?
    hova jutottunk?
    örülök hogy lekaláb a 3. kategóriában nincs is vw…
    lehet h ott pont ők győztek volna a golffal??

    ez már összefelé esküvés a vw elen én mondom!

  • L.A. Rómeó

    az én pdtdi golfom 3-3,5 literel megy és holiday céges superbja is az 1,4 tsivel!
    ezér nem irrtátok ide bele!

  • Ant.all

    6 fontos tényező van, amitől a fogyasztás függ.

    1. Az autó súlya. Egy 1300 kg-os autó várhatóan 15-30%-kal többet fog fogyasztani, mint egy 1000 kg-os. 100 kg többletsúly kb 5-10%-kal növeli a fogyasztást

    2. A forgalom és az út jellege. Ha sok a dugó, sok a piros lámpa, akkor akár 50%-kal is magasabb lehet a fogyasztás mint városon kívül 70-80-as tempónál mérve. Más egy vidéki város városi forgalma, és más egy fővárosi dugóé.

    3. A domborzati viszonyok. 100m-es emelkedő a fogyasztást kb 10%-kal emeli meg.

    4. A motor konstrukciója. A mérnökökön is sok múlik, 10-15% fogyasztásdifferencia biztosan. Válassz kis fogyasztásról hires motort, és kevesebbet kell a benzinkúton hagynod.

    5. Ne kergesd a lóerőket! Ugyan jól mutat a papíron a 130-150 lóerős 1.4-es turbó benzinesek alacsony fogyasztása, de a való életben a szívó motorok sokszor kevesebbet isznak és kijönnek 7 körül, míg a turbósok akár 10-et is megihatnak. A lóerő előcsalogatásához sok üzemanyag kell…

    6. a vezető lába. Ha az alacsony fogyasztás fontos neked, akkor nem fogod úgysem taposni a gázpedált, és a féktárcsád is tovább fog tartani. Ha meg szeretsz száguldozni, akkor meg nyugtasson meg, hogy a kocsid valójában nagyon keveset fogyaszt a katalógus szerint csak épp a benzinkúton kell nagyobb “jattot” hagynod.

    A 4-6 tőled függ, a te döntésed, az 1-3 főleg adottság.
    Ha valaki beéri egy hagyományos 1000kg-os kisautóval és mondjuk az alföldön lakik, akkor neki valószínűleg sokkal kevesebb lesz a fogyasztása mint annak aki ugyanazt a motort egy 1300-kg-os terepjáróba rendeli és egy dombon lakik. A különbség könnyen lehet 30%-os is, és ez még csak az 1-3 pontok hatása.

  • garazsgeza

    most van egy bérelt Skoda Oktávia MPI nálunk,100 ló benzines,1300kg
    és ugyanolyan használat mellett 8 liter /100km
    és még nem is megy

  • menőmanó

    v_johny
    Tudod mi a biztos? A halál. :)
    Maradjunk abban, hogy nagyon valószínű.
    Az ilyen idős autókat (10-15 év) ritkán használják új korától a tulajdonosok, így lehet benne zsákbamacska, főleg, ha nem volt elég körültekintő a vásárló.
    Így egyes vélemények és tapasztalatok komolyan árnyalhatják a képet.
    A személyes és ismerőseim tapasztalatai pedig az én véleményemet támasztják alá, a vevőelégedettségi vizsgálatokról nem is beszélve.

  • Xebulon

    Ant.all ! Légellenállás hiányzik a felsorolásból – ezt érdemes három tényezőre bontani:
    – gyártó által megadott CV érték -minél kisebb annál jobb.
    – autó keresztmetszetéből a szélesség: +1-2 cm szélesség, 1% nagyobb keresztmetszetet és így nagyobb légellenállást eredményez.
    -autó keresztmetszetéből a magasság: +1-2 cm magasság, 1% nagyobb keresztmetszetet és így nagyobb légellenállást eredményez. A mai magasépítésű modellek nem kedveznek ennek – pl.: Suzuki Swift esetén kb. 10cm magasabb mint a régi modell, ennek megfelelően akár 6-8% nagyobb fogyasztást eredményez.

    A légellenállás négyzetesen növekszik a sebességgel. Azaz 80 helyett 110-zel haladva, akár 90% magasabb a légellenállás. Autópályán haladva az üzemanyagfogyasztás oka: belső mechanikai veszteség (5-10%), gumi súrlódás (5-10%) és légellenállás (80%).
    Közhiedelmekkel ellentétben városi közlekedésben is számít a légellenállás – 40-50km/ó feletti haladásnál már számottevő.

  • PluginHibrid

    az én pdtdi golfom 3-3,5 literel megy és holiday céges superbja is az 1,4 tsivel!
    ezér nem irrtátok ide bele!

    Szakadékban hátszéllel ugye ???

    Bárcsak benne lennél 1szer amikor repül…

    Újra kezded a cikkíró fikát ?

  • PluginHibrid

    Funky

    10ből 9.

    Jól mondod.

  • Paccar

    E12es Corollám van, 1.6os. Most január óta 7.5 az átlagom, de nyáron lemegy 7 körülire. Vegyesben. Ha csak városban mozgok rövid távokon, akkor télen 9-11 liter is lehet, de amúgy városban is el lehet gurulni bőven 8 alatt jó időben és üzemmelegen használva. Országúton 5.5-6 liter, nekem van egy szokásos távom, aminek 30%a pálya, itt szokott 5.8at enni. Ha csak országúton mennék szigorúan 80-90nel, akkor 5 körül is enne. pályán pedig 7-8 120-130cal.
    Szóval nem hinném hogy egy Vectra vegyesben elmegy 5.8cal..

  • killerbee

    “”5 literrel járok, de én nyomom neki” – egyes autótulajdonosok hajlamosak kissé elrugaszkodni a valóságtól”

    ez ismeros, a budos dizelesek szokasos hazudozasa, a masik meg az hogy akarmi akarmikor akrmennyit fogyaszt, a budos dizeles rogton megszolal hogy “oooo ennyit egy dizel is tud”
    az ilyen muksokat mind ki kellene loni a napba a budos rakkelto dizeleikkel egyutt

  • Niebur

    Nekem Astra H sedanom van. A fedélzeti számítógép a 0 km-től mért adatokat tárolja, ez alapján a 38000 km-re kerek 7 l/100 km fogyasztási átlagot jelez. Ebben van mindenféle időjárás, útviszony. Ehhez tartozó és engem meglepő, hogy a 38 ezer km-t 44 km/ó átlagsebességgel tettem meg.

  • Ant.all

    Neibur!

    A 44km/h-s átlagsebesség elég magas. Ezek szerint gyakran vezetsz a városon kívül. Nekem az átlagom 28 km/h, és ebben is van autópályától dugóig minden.

    A Kopel fedélzeti számítógépében nem biztos, hogy meg lehet bízni. Akár 10% felett is csalhat. 7,1-es fedélzeti számítógép fogyasztás könnyen lehet 7,9-is a valóságban, ha a megvásárolt benzint veted össze a megtett kilométerrel több hónapon keresztül. Szóval csak óvatosan az elektronika által mutatott fogyasztással…

  • Fred74

    15 éve csak teli tankolok, mindig nullázom a számlálót az autókat szalonból vettem 0 km-el.
    Astra G 1,2 75 LE Caravan 6,2-6,5 l / 100 km (250 ezer van benne 10 éves)
    Golf VI 1,4 TSI 122 LE Variant 5,8-6,3 l / 100 km (28 ezer km, 1 éves)
    A turbós jobban megy és kevesebbet eszik azonos felhasználás mellett.

  • v_Petya25

    Fred74
    Azért a két motor között van vagy 10 év konstrukciós különbség azt azért ne felejtsd el. Nálunk a G Astra 1,4/90 többet evett, mint a szintén G 1,6/100, a nagyobb mocival jobban is ment meg pár decivel kevesebbet is kajált. Az 1,2-es szívó kevés a G-nek, emiatt jobban nyomod neki, mint a turbó 122 lovas Golfnak ha ugyanúgy akarsz haladni…

  • Dino871

    Sohasem értettem minke hazudozni a fogyasztásról,alkatrész árakról,szervízköltségekről..??!!
    Nem nekem kell beállni a kúthoz ,vagy a szerelőnél fizetni….hanem annak aki azt mondja hogy csak 3,5litert eszik a 2.0 D4D és 40 ezer a vezérlés cseréje.
    Nekem mind1! Ha ettől ők jobban érzik magaukat…
    Én azokat bírom akiknek 22 litert átlagban eszik a 600LE-s V8-asuk de simán tankolják. :)

  • L.A. Rómeó

    frednek van igaza.
    vw a legjobb.
    ez a cikk meg HAZUGSÁG!
    meg az adatok is kitalláciok!
    méghogy 3 kategóriában 2ben is vw fogyaszt lektöbet..

    vw től opel legaláb 10 évvel el van maradva, most mind egy hány éves autókat hasonlítunk össze, az csak véletlen hogy 9 év van köztük évjáratban.

  • L.A. Rómeó

    és azok a cikkek amikben kis benzines turrbokat tesztellnek és meghajtják ökket és bőven 10l feletti fogyasztásokat hoznak ki na azok is kitallációk. rágalmak. újságirok is le vanak fizetve.
    jappánok fizetik ezt!! mer nekik sossem volt turbójuk.
    ez világméretű ösze esküvés elmélet én mondom pedig képzet vagyok.

  • garazsgeza

    volt egy golf6 Tsi 1,2 100 ló DSG bérautónk is,
    ugyanolyan haszn

  • Wzsolt

    Ez a fogyasztás kérdés mindig nagyon nagy vitákat és hazugságokat eredményez.Imádom hallgatni, mikor egy ember az autójáról olyan fogyasztási adatokat mond….Saját bevallásom szerint én egy idióta Suzukis vagyok akinek nincsen más márka a világon (kivéve Škoda) és veszettül védem mindig, hogy az a legjobb autó a világon, persze én is tudom, hogy messze nem az csak bizonyos keretek között.Ennek ellenére tudom, hogy az ezres Swiftünk fogyasztott 5.5-6 litert is és utálom mikor valaki azt mondja, hogy az ő autója 5 literből elmegy.Most egy Škoda Octavia 1.4 16V-t használok és az is fogyaszt 7-7.5 litert nagy méretéből és alul motorizáltságából adódóan.Hozzátenném hogy nagyon finoman vezetek mindig a lehető legkisebb fogyasztásra törekedve.Volt szerencsém használni G Astra 1.2 16V-t is és az is megevett 7 litert! Szerintem a cikkben feltüntetett értékek nem mindig felelnek meg a valóságnak.Illetve Fiesta 1.25 is 6-6.5 öt fogyasztott.

  • L.A. Rómeó

    láttnok vagyok!
    mekmonttam? :
    http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/05/09/dagad_a_volkswagen_dsg-botranya/
    jappán talájja ki a magasabb fogyasztást meg a hibás tsi motorokat mega már a hibás dsg-t is!!

  • L.A. Rómeó

    annyiban jó András(iro), hogy kezdünk visszatérni a régi időkhöz, mer nem hoztok le illyen vw-ellenes cikkeket

  • MetroGoldwinMayer

    A spritmonitor értékeknél mind a 4 autó amihez közöm van stabil 1 literrel eszik kevesebbet/gyanítom azért mert a németek sokkal többet pályáznak nem is lassan/.

    b Corsa 1.0 12v csak város rövid utak 6L/télen 6,5-7
    g Astra 1.4 tw. 90% országút 90-100 többi város 6L
    Mondeo 2.2 tdci pálya 130+kis Bp. 6,3L
    Mazda 323 1.5i mint az Astra 6,5L

    Szóval mind gecire ugyanannyit eszik függetlenül attól hogy hol használom, mennyivel megyek, és 850 vagy 1600 kiló-e…:)

  • v_johny

    Szerintem meg majdnem mindegy hogy ki és hogyan próbál meg takarékosan vezetni/közlekedni, úgysem hagyják, lenyúlnak mindet az autósoktól:
    http://www.hir24.hu/gazdasag/2013/05/10/utdij-julius-1-jetol-kell-majd-fizetni/

  • donpipi

    Tisztelt Hozzászólók,
    Mindig tele tankolok és két tizedesig számolom a fogyasztást néhány adat előző autóimat is beleértve Opel Kadett 1,7 d(57 Le)
    4,9-5,8 autópálya, város tél nyár max. utazó:120 km/h;
    Peugeot 306 Break 1,4 Xn 7,5-8,5 autópálya, város, tél-nyár max. utazó:130 km/h;
    Golf IV Variant 1,9 PdTdi szolid chippel 4,9-6,5 autópálya, város, tél-nyár max. utazó:160 km/h utóbbi kettőnél már klímával.Bizonyos esetekben nem magyar üzemanyag tempomat stb.ettől kb 5%-s eltérés volt tapasztalható.
    Tempós de korántsem “boyracer” stílussal :-)!

  • aopasc

    A H Astra fedélzeti komputere felfelé kerekít,mert ha csontig kiautózom,vagyis a még megtehető t

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.