Használt autó: lehet céges?

Vállalati autók, használtan

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.04.26. 16.00

Másfél millió forint alatt könnyen és gyorsan eladhatók itthon a józan és nem túl öreg autók. Ám pont ezekből van hiány, ami felértékelte a leadott céges autókat.

Magyarországon ötödik éve csak a céges eladásokból vegetál az autókereskedelem. Mivel a magánvásárlók nem cserélnek autót és a céges flották futamideje is nőtt, hiány alakult ki fiatal és korrekt használt autókból. Fiatal használtként többnyire csak a leadott flottaautók jönnek szóba, mert nemigen van más. De érdemes-e céges tulajtól vagy autópark-kezelőtől kocsit venni?

Korábban a céges múlt fajsúlyos ellenérv volt, ami meg is látszik pl. a vállalati autóként népszerű Ford Focusok rémes értékvesztésén. De a vállalkozások autóinak van egy döntő előnye a magánszemélyek autóival szemben: a márkaszervizes karbantartás. Akinek a saját zsebére megy a márkaszervizek rezsióradíja, hamarabb otthagyja a profi hálózatot és olcsóbb műhelyben, esetleg otthon végzi az átvizsgálásokat. Netán megy 40-60 ezret ugyanazzal az olajjal.

Ritka a japán autót választó cég, a kínálat használtan sajnálatosan szerény

Ami számít: szép külső és vezetett szervizkönyv

Egy használtautó-vásárló szemével a rendes karbantartás egyetlen bizonyítéka a végigpecsételt szervizkönyv és a számla az elvégzett munkálatokról. Lehet valakinek aranykezű mestere, cserélheti ügyesen az olajat a garázsban, a vevő ezt miért higgye el? Főként, ha máshol az erre felkent hálózattól kap dokumentumokat arról, mennyit futott az autó és mit, mikor cseréltek benne. Ez ellensúlyozhatja a helyenként kíméletlen használatot, amiben a vállalati autóknak része van.

A céges múltú autók ellen szól az a tény, hogy sokan ütik-vágják, mert nem az övék, pláne, ha utálják a munkáltatójukat és ezt a kocsin élik ki. Sokakat egyszerűen nem hat meg, hogy a gázadással meg kéne várni, míg az olaj körbekeni a motort, hogy leállítás előtt idő kellene lecsengeni a turbónak vagy síneken, úthibákon áthajtva mérsékelni lehetne a tempót.

Behozatal: ami jó, az kint sincs gombokért

Magyarországon relatíve drágák a fiatal használt autók, mert kevés van belőlük. A behozatal ígéretesnek tűnik és nem egy esetben érdemes is belevágni a nem túl bonyolult műveletbe, de ne vegyük biztosra, hogy a mostani euró-forint árfolyammal az igazán szép autók is olcsóbbak a Lajtán túl. “Az autóvásárlók nehezen hiszik el, de ha egy használt autó belföldön négymillió forintot ér, mert korrekten szervizelt, nem visszatekert órás kocsi, akkor külföldről sem lehet behozni ugyanilyet hárommillióból.” – állítja Tekse Kálmán, a flottakezeléssel foglalkozó Arval Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

Minden felmérés azt mutatja, hogy az új kocsik között az autóválasztás elsősorban érzelmi kérdés. Az összes autógyár szerint a design a legfontosabb döntési szempont, nem a vélt megbízhatóság, a térkínálat, de még a fogyasztás és az ebből fakadó szén-dioxid-emisszió is csak a második helyen következik.

Kétmillió forint alatt nem nehéz értékesíteni a szép kocsikat, főleg 1 és 1,5 millió forint között kelnek el a kedvező költséggel fenntartható, elterjedt típusok

Milyenek a rendőrségi Focusok?

Aki viszont használtan keres családi autót, nem árt, ha racionálisabb alapokra helyezi a szelekciót és bevonja a mustrába a rendőrség leadott Ford Focusait. Az MKB Euroleasing budaörsi telepén százszámra álltak a fehér kombik, amelyek eladási ára 1,5 és 1,8 millió forint között mozog. A rendőrségi autók más telepeken is könnyen felismerhetők az LMZ, LRL kezdetű rendszámokról, a tetőn lévő lyukról, a kartervédőről, bent a csomagtérrácsról, a pisztoly okozta sérülésekről az ülések melletti műanyagokon és a rádió körüli csavarnyomokról.

A járőri bevetés nem szól az autók mellett, jobb lenne ügyintézői autót venni a szervektől, de a Focusok futásteljesítménye egyértelmű, ha törtek, rendes helyen, rendes alkatrészekkel gyógyultak meg és csak márkaszervizben nyúltak hozzájuk, hogy minél kevésbé maradjanak el a lízingkonstrukcióban kalkulált maradványértéktől (használtkori eladási ártól).

Futásteljesítményük változó, 80-120 000 km közötti

A ránézésre egyforma autók közül nehéz választani. Floch Gábor, az MKB-Euroleasing Autópark Zrt. beszerzési igazgatója szerint “A járőrautókon tisztán látszik, hogy a nagyobb futásteljesítmény nem feltétlenül jelent rosszabb állapotot: egy 120 ezer kilométeres autó vonzóbb lehet egy 80 ezret futottnál. Az értéktartás és a megbízható működés miatt is ragaszkodunk a márkaszervizes karbantartáshoz valamint javításhoz. Minden mechanikus javítás és káreseti sérülés javítása a Ford márkaszerviz hálózatban történt a teljes futamidő alatt.” Az Opelekre cserélt járőrautók részletes állapotfelmérésen vannak túl és az érdeklődők kérésére a lízingcég teljes szerviztörténetüket kiadja. Az aktuális a kínálatból mindig ki lehet választani jónak tűnő autókat, rendes gumikkal.

6,5-10,5 liter között fogyaszt a 100 lóerős kombi Focus. Vételáruk 1,5 és 1,8 millió forint között szór

Újratermelődnek a kifutott járőrautók

Bár az eddig visszaadott rendőrautók elfogytak, nagyjából egy hónap múlva érkezhet egy újabb nagy kontingens belőlük. Ezek a kombik jelenleg felkészítés alatt állnak, lepolírozzák róluk a rendőrségi matricák nyomait, ledugózzák az antenna lyukát a tetőn és kitakarítják őket kívül-belül.

A Trend Plus kivitelű járőrautók felszereltsége tartalmazza az összes fontos biztonsági és kényelmi extrát, így az ESP és a klímaberendezést, az ablakemelő hátul is motoros. A rendőri munkához az autók kartervédő lemezt és csomagtér-elválasztó rácsot kaptak, a növelt kapacitású akkumulátor viszont 3-4 évnyi intenzív használat után már nem érv.

Az egyforma modellek leverik az árakat

Az újautó-vásárlóknak érdemes megfontolniuk, hogy az állami vagy magánflottákban több százas darabszámban futó modellt megvéve az ő autójuk használtkori értékét is lenyomhatják a szerződések lejártakor egyszerre, nagy tömegben dobra vert kocsik. Főleg, ha ugyanolyan színt választottak, mint a nagybani vevő.

Ez azonban esély azoknak, akik kivárják például a rendőrségnek lízingelt Golf VI 1,4 TSI-k kifutását. Ez 2014-ben esedékes és 400 autóról van szó. Még ugyanabban az évben jöhet az ORFK-tól 250 darab Škoda Octavia 1,6i is, ha valaki jobban bízik a kiforrott szívómotor tartósságában, cserébe szorgalmasan tankol.

Ló híján a szamár is jó

Az ideális megoldás tehát egy vezetett szervizkönyves autó volna magánszemélytől, számlákkal a munkálatokról. De amíg ilyenből ennyire kevés akad, az előírt átvizsgálások elvégzése és a követhető múlt miatt a céges autókkal is jól járhatunk használtan.

Mellette – Ellene
  • Kevés kivétellel márkaszervizes karbantartás
  • Józan, praktikus autókból álló kínálat
  • Korrekt helyreállítás ütközés esetén (casco megléte)
  • Normális gumik eladáskor
  • Nem ritkán kíméletlen használat
  • Szűk típus- és karosszériaválaszték
  • Kizárólag kommersz színek

Kommentek

  • Barca

    Mifelénk csupa céges autó áll. Jómagam sose kínoztam még egy kölcsönzőből kivett szaros fiestát sem, persze volt olyan kocsi amit nem szeretek, de az akár lehet magán is akkor is kinyomtam volna a szemét…
    Visszatérve a tapasztalatok a céges autó tulajokról: Astra 1.4T télen tiltásig pörgetve hidegen indítva saroktól sarokig (szó szerint 300m-re használják ingyé benzin csodákra képes) majd motor leáll, elindít oda-vissza. Nem jóslók nagy jövőt neki! Astra 1.6 ebből már 2őt elfogyasztott a kedves dolgozó csak ennyit mondanék. Nagyon messziről kerülném ezeket a kocsikat, de van jó tapasztalat is, egyébként egy kívül belül makulátlan kocsi még ha céges is biztosan kímélve volt a használat során is! Egy import órapörgetős német használt kocsi is vonzóbb, mint bármelyik cégautó egyébként, az utak minősége, a mentalitást mind-mind olyan dolgok amik évekkel, ezer kilométerekkel fiatalabbá teszik a kocsit tényleges futásteljesítményükhöz képest! A cégautóat nem véletlen, hogy 2-3 évente cserélik, vagy 40-50e kmenként, sajnos gazdasági válság óta nem ritka az 5-6 éves 100e+ kocsi, ugye nem kell mondanom mizu vele :)…

  • SomaSoma

    azért a céges autó márkaszervizes múlttal nem feltétlen előny, sőt az én szememben csak nagyon hunyorítva. sajnos ismerettségi körben láttam jópár ellenpéldát (még céges korában): csak számlán cserélt gyertyák (de legalább jó drágán), nem belevaló olaj (még drágábban), papíron cserélt olaj (némi hisztit, majd bevizsgálást követően cserélték), papíron kicserélt (a valóságban természetesen nem) váltó, rendszeresen előforduló számlázás alkatrészcsere nélkül. igen, márkaszervizek céges számlára történő javításnál…

  • SomaSoma

    ja, a normális gumikról: volt kolléga egy rendősautó-rokont vett pirosban (nehéz volt megtalálni honnan való az autó), drága jó kereskedő (természetesen ford) valószínűleg rárakott 4 ősrégi, nem váltóméretű téli gumit (nyáron) úgy, hogy abból 2 szálszakadásos volt, természetesen a belső oldalon…
    tök mindegy ki volt a zsivány, miért kell ilyen sunyiságokkal átb.szni az embert. (a kolléga meg mondjuk miért nem nézte meg alaposan)

  • Funkyman

    Egyetértek.

    Gumik:
    Ha épp kopott gumival adta el a cég, akkor az lesz rajta, ha meg jóval, akkor a nepper hajlamos lekapni, és valami szemetet rárakni.

    Szerviz:
    Nekem is kínáltak okosba’ olajat márkaszervizben dolgozók. Nem nehéz kitalálni honnan van, hogy spórolták meg.

    Egyébként nekem volt céges múltú autóm (ex-Matáv Pug 306), és nem volt gond vele. Meg kell nézni, mit vesz az ember, de ez mindig érvényes. A magánszemélyesnek egyszerűen mások a jellemző buktatói, mint a cégesnek, de ugyanúgy vannak.

  • Mahler

    Így igaz, al első kép valóságos, a japán autók nincsenek belekényszerítve az a flotta-bizniszbe.
    Szerintem mindenkinek jó nagy adag igazsága van. Ha lehet, rendőrségtől ne vegyen senki autót, kivétel ez alol a vezetők / rendőrkapitányoktól felfelé / autói, ami azért nem iogen jár bányavidéken, bokros, erdős részeken, sárbany, lucsokban és még sorolhatnám / a “mi volt benne” dolgot szándékosan nem említem/ Más cégeknél elő-előfordulhat egy-egy jó autó, de azt nagyon “meg kell találni”, nem könnyű feladat. De lelet figyelgetni öregurakat, akik 4-5-7 éves kordékat adnak el, mert kiöregedtek a vezetésből, láttam már párat, remek állapotban vannak. nincs túlhajtás, tekerés, többnyire garázsban vannak- míg a céges kocsik ott rohadnak meg az udvaron, és menni kell vele, ha kell, akár a mocsárba is-ezt a rendőrökre értem!! Rokonom két év alatt széthajtotta a céges skodát, alig tudott kikecmereghni az ügyből!! Szóval inkább óvatosan, körültekintően figyelni, keresgélni, hiszen az autóvásárlást nem szabad elkapkodni!!Sokba kerülhet.

  • Kempelen10.

    Lófaszt! Csak az számít, hogy ki használta az adott autót. Cégeseket nyírják, a privát autókat meg nem szervizelik, mert sóherek, egyforma lutri mindkettő.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.