Használt autó: nagy dízelt vagy kis benzinest?

Nagy dízel? Kis benzines? Mindennapi pénzügyeink

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2011.05.03. 07.05

Egy H Astrától már nincs messze egy Passat, persze dízel, hogy erős legyen és ne fogyasszon hét liter felett. A vágyak tárgya 3,8 millióért egy 2008-as, még viszonylag friss modell, kétliteres, de még PD TDI és nem közös nyomócsöves motorral

Nagyjából két ujjamon meg tudnám számolni, a környezetemből hányan vettek autót merőben racionálisan. Az autónak varázsa van és a kocsi státuszszimbólum is: egy jó autóval a külvilág szemében az is sikeresnek és gazdagnak tűnik, aki harmadmagával bérel egy panellakást.

Mindenkinek érdemes a saját pénztárcájához, bevételeihez igazítani autóvásárlását

De nem mindegy, reális áldozat-e egy vonzóbb autóra sokkal többet költeni, mint egy szerényebbre, amely csak a szükségleteinket elégíti ki, nem a vágyakat. Különösen megfontoltnak kell lenni, ha az autóra nem a megtakarításait áldozza a tulaj, hanem bankkölcsönből veszi.

Aki megszorul a használt autó törlesztőrészletével, ne lapítson és ne váljon elérhetetlenné, hanem egyezkedjen a bankkal! Amíg a hitelkonstrukció fut, a használt autók igen magas kamatszintje busás hasznot hoz a pénzintézetnek, azon lesznek, hogy az ügyfél valahogy tovább fizessen

A Suzukiba a fékbetét- és féktárcsacsere munkadíjjal együtt kevesebbe kerül, mint a másik két autóhoz csak a féktárcsa párja

A Swiftnél a fékbetét- és féktárcsacsere munkadíjjal együtt kevesebbe kerül, mint a másik két autóhoz csak a féktárcsa párja


A cikkben három gyakori modell törlesztőrészletének, adó- és biztosítási terheinek és a velük rossz esetben adódó szervizkiadásoknak jártunk utána, hogy segítsünk felmérni a természetes kopásból illetve balszerencséből fakadó kiadásokat.

Swift 1,3, Astra 1,6, Passat 2,0 TDI

Példautóink mindegyike 2008-as évjáratú. 1,35 millió forintért az ezerhármas Swift képviseli a józan belátást. Több teret, komfortot, biztonságot és presztízst nyújt az Astra H, amelyből 2,3 millióért egy ezerhatos benzinest néztünk ki.

De egy H Astrától már nincs messze egy Passat, persze dízel, hogy erős legyen és ne fogyasszon hét liter felett. A vágyak tárgya 3,8 millióért egy friss, hároméves autó a kétliteres, de még PD TDI és nem közös nyomócsöves motorral.

Hitelek és buktatók

Ma a legidősebb H Astrák is alig 7 évesek, a harmadik generációs Swift és a B6-os Passat 2005 óta kapható. Mivel a pénzintézetek maximum 15 éves korú autót finanszíroznak, ezekkel a kocsikkal nem lehet gond. Ám aki 1999-es Ford Focust vagy Nissan Primerát venne, figyeljen arra, hogy a 15 éves határig ki kell futnia a finanszírozásnak, tehát a 12 éves autóra csak hároméves futamidőre vehet fel kölcsönt.

Használt autó finanszírozásakor a minimális önrész a vételár 20 százaléka, a futamidő maximum 84 hónap lehet. Használt autóra jellemzően nagyobbak a kamatok, mint újra. Ugyanattól a banktól kisebb összeget és rövidebb futamidőre felvenni arányaiban többe kerül, mint nagyobb hitelbe és hosszabb távon bocsátkozni, amit jól mutat utóbbiak alacsonyabb THM-je. De ebből csak a legtájékozatlanabb emberek vonnák le azt a következtetést, hogy az utóbbi kisebb kiadással jár, hiszen jóval tovább fizetik a részleteket. Aki a 850 000 forintot 3 évre kéri kölcsön a Swiftre, az 981 720 forintot fizet vissza a banknak, az ötéves futamidő végén a havi részletek összeszorozva 1 076 100 forintra rúgnak, hiába az alacsonyabb THM.

  Suzuki Swift
1,3
GLX AC CD 2008 (92 LE)
Opel Astra H 1,6 2008 (115 LE)  VW Passat
2,0 TDI 2008 (170 LE)
 Vételár  1 350 0000 Ft  2 280 000 Ft  3 800 000 Ft
 Önrész  500 000 Ft  750 000 Ft  1 300 000 Ft
 Kölcsönösszeg  850 000 Ft  1 530 000 Ft  2 500 000 Ft
 Futamidő/THM  60 hó / 14,89%  60 hó / 10,36%  60 hó / 9,86%
 Törlesztőrészlet/hó*  17 935 Ft  29 558 Ft  48 297 Ft
 Teljesítményadó
Kötelező biztosítás*
*
23 460 Ft
30 280 Ft
29 325 Ft
38 896 Ft
43 125 Ft
42 220 Ft

Forrás: banki autóhitel-kalkulátorok alapján képzett tájékoztató átlag
**35 éves, fővárosi férfitulaj, A0, semmilyen kedvezménye nincs, csekken fizet, negyedévente

Több buktatója lehet egy középkategóriás dízelnek. A taxismúlt a Passatnál is előfordul, de ez a kategória eleve nagyon sokat fut és a bonyolult dízelmotorok drága hibákat tartogathatnak

Több buktatója lehet egy középkategóriás dízelnek. A taxismúlt az egyik, de ez a kategória eleve nagyon sokat fut és a bonyolult dízelmotorok drága hibákat tartogathatnak


Itthon egy dízel Passat a siker jele, tényleg a középkategória egyik legjobb autója, amelyben napi 1200 kilométer is jól elviselhető.

Halk, hatalmas, tekintélyes, 170 lóerős dízelmotorja letaglózóan erős, így a meseautó 160 000 kilométerrel is megérne 3,8 millió forintot.

Többet bír az 1,9 TDI

Itt az első hibát azzal követi el az ábrándozó, ha a 105 lóerős és csak ötfokozatú váltós 1,9-es helyett a 2,0 TDI-t választja. Oké, hatgangos váltó, 140-170 lóerő, 250 Nm helyett 320 vagy 350 Nm, és miénk a világ. De meddig?

A sima 1,9 literesnek nem véletlenül jobb a híre, valóban strapabíróbb motor a kétezresnél, amiből könnyebb kifogni egy betegre hajtott gépet. A dízel Passatoknál eleve sok rizikós autóba lehet beleszaladni, tipikusan ilyen buktató a letagadott taximúlt (gyakran az 1,9 TDI-vel) vagy az a 246 000 kilométer, amivel a kocsi 4-5 évesen bejött nyugatról.

Szinte mindegy, mit mutat az óra

Egyik autónál sem érdemes hinni a kilométer-számlálónak. Mint azt az óratekergetésről nemrég megírtuk, a legtöbb épp annyit mutat, amit látni szeretne a vevőjelölt.

Újonnan legalább 7,5 millió Ft egy kétliteres dízel Passat ára, használtan háromévesen kijön a feléből

Hétévesek az első H Astrák. Kuplungcsere esetén 170 000 Ft az anyagdíj

Hétévesek az első H Astrák. Kuplungcsere esetén 170 000 Ft az anyagdíj


Balek, aki elhiszi, hogy egy jellegzetesen hosszú távú utakra tervezett, kényelmes és takarékos Passatba, amibe sokszor a magánutakra is állja a cég az üzemanyagot, nem pörög bele évi 30-60 ezer kilométer. Vannak kivételek, de a többségbe igen.

Fajsúlyos tételek: kettős tömegű lendkerék

Mivel a cikkhez választott dízel bonyolultabb konstrukció a szívó benzines motoroknál, ráadásul futásteljesítménye is nagyobb, pár éves távlatban több és költségesebb javítás adódhat vele, mint a másik kettővel.

Vegyük például a kettős tömegű lendkereket, ami a Mazda6-tól a Ford Mondeón át a 109 lóerős 1,6 HDI-vel szerelt francia autókig a kompakt és középkategóriás, kézi váltós dízelek zömében benne van.

Ez az alkatrész jót tesz a kényelemnek, de igen drága. A Passathoz a márkaszerviz 218 000 forintért adja és még ha jó esetben ki is bír 200 000 kilométert, a 2,5 milliótól kapható dízel Passatok zömébe ezt már beletette valaki, tehát számoljunk vele.

Minél kisebb a kölcsönösszeg és minél rövidebb a futamidő, annál magasabb a konstrukció THM-je. De a hosszabb futamidő miatt alacsonyabb kamatszinttel is összességében több pénzt kell visszafizetni

PD-elem: kétszázezer darabja

A TDI motorban az irtózatos befecskendezési nyomást, amitől az autó erős és takarékos, egy adagaló-porlasztó (Pumpe-Düse=PD) elem állítja elő. Ha cserélni kell, egy gyári új PD elem 192 000 forintba kerül, és ebből az alkatrészből idővel mind a négy elromolhat. Ez nem a Passat vagy a TDI motorok sajtossága, a többi márka közös nyomócsöves dízelmotorjai a hengerenként 100-120 ezer forintos injektorokkal, a 250-350 000 forintos nagynyomású szivattyúval még jobban megkopaszthatják a tulajt.

Más árszinten mozog a többi alkatrész cseréje is. Márkaszervizes áron a dízelhez egy komplett új kuplung kinyomócsapággyal nagyjából 170 000 Ft. Az Astrához ugyanennyiért mérik a tárcsát, a szerkezetet és a munkahengert. A Suzukinál viszont 75 000 forintból munkadíjjal együtt megvan a kuplungcsere, szintén márkaszervizben.

Alkatrészárak Suzuki Swift
1,3
GLX AC CD 2008 (92 LE)
Opel Astra H 1,6 2008 (115 LE)  VW Passat
2,0 TDI 2008 (170 LE)
 Komplett kuplung  40 000 Ft 170 590 Ft  172 655 Ft
 Féktárcsa- és fékbetétcsere elöl*  45 000 Ft  62 000 Ft + 26 500 Ft  65 500 Ft + 33 399 Ft
 PD TDI elem
 Nincs Nincs 191 916 Ft
 Egy PD TDI elemcsere munkadíja  –  –  78 000 Ft
 Kettős tömegű lendkerék Nincs Nincs 218 000 Ft

Forrás: fővárosi márkaszervizek bruttó árai
*Munkadíjjal, kivéve Passat: ott csak az alkatrészek ára

Benzinesnél gyújtótrafó

Rengeteg az eladó Swift, nem ördöngösség keveset futott autót találni szervizszámlákkal. Ez a Swift is megbízható, bár nem olyan golyóálló, mint elődje volt

Rengeteg az eladó Swift, nem ördöngösség keveset futott autót találni szervizszámlákkal. Ez a Swift is megbízható, bár nem olyan golyóálló, mint elődje volt


A harmadik generáció az Astrából és a Swiftből is megbízható autóként ismert. Benzines motorral sok gond nem adódhat velük, esetleg gyújtótrafót kell cserélni, ami még mindig más nagyságrend, mint a modern dízelek hibái.

Nem arról van szó, hogy egy Passat mint típus volna megbízhatatlanabb a H Astránál vagy a hármas Swiftnél, egyszerűen a modern dízellel használtan több gond adódhat, mint egy primitív szívó benzines hajtásláncával.

Nem csak a részlettel, de az egyéb kiadásokkal is érdemes számolni, amikor kalkulálunk

Vegyük azt a szerencsés esetet, hogy javításra épp nem kell költeni, akkor is marad épp elég állandó kiadás, amivel túlterhelhető a családi büdzsé.

Hasznos linkek: mielőtt kölcsönbe verné magát

Mielőtt bárki is kölcsönt venne fel, érdemes böngésznie a PSZÁF hitelfelvételhez kapcsolódó tanácsait, különösen az autófinanszírozásról szóló részt. A gépjármű-finanszírozás különféle fajtáiról, a pénzügyi lízing, a hitel és a tartós bérlet különbségeiről többek között itt találnak felvilágosítást.

A havi törlesztőrészleten felül még adódik az üzemanyagköltség, amiben a dízel a legjobb. Az Astra lusta ezerhatosával vegyesen 8, a Swift életteli ezerhármasával 7, a Passat bikás dízelével 6 literes átlagfogyasztással érdemes kalkulálni százon, vegyes forgalomban.

Szerényebbet, de újabbat?

A kötelező biztosítás díjában és a teljesítményadóban évi pár tízezer forint a különbség a három autó között, mindkettőben a Swift viszi a legkevesebb pénzt.

Hyundai Matrix vagy VW Tiguan? Érdemes keményen mérlegelni, hogy a vágyainkat vagy alapvető szükségleteinket elégítse-e ki egy autó

Érdemes tehát teljes költségvetést készíteni a használt autó vásárlásakor…

Használt autót véve érdemes lehet kisebb autóval, szerényebb technikával beérni és inkább többet tankolni, de kevesebbet költeni javításra. Az autókra is igaz az a bölcsesség, amit réges-rég motorkerékpárokról olvastam: inkább hajts egész nyáron egy MZ-t, mint dédelgess a garázsban egy lerobbant Hondát.

Készült a Pénziránytű Alapítvány támogatásával. További cikkek a témában: www.mindennapipénzügyeink.hu

Kommentek

  • Direkt

    Úgy érzem még mindig egy kicsit kevés szó esett az alkatrészárakról. Egyes embereknek fogalmuk sincs, hogy egy középkategóriás, vagy feljebb lévő autónak milyen alkatrészárai vannak. Megvenni nem nehéz a kocsit, fenntartani utána, na ott szoktak gondok adódni.

  • bubibeka1.6

    Ha valaki sokat megy, és főleg sietősen, akkor nem éri meg a kis szívó benzinest tankolni 8-10 literrel, amikor a diesel azt 6-7 ből is tudja.
    Minden ilyen cikk végén hatalmas igazságokat állapítanak meg, közben pedig azt sose teszik hozzá, hogy kb ugyan annyiba fog kerülni a diesel és a benzines is, ez így van kitalálva. Nyilván aki évente 5 ezret szeretne autózni és városi futkosós autót keres ne 2 literes passatot vegyen. de aki 25-50 ezret megy évente, annak leeszi a fejét a benzines, és ha vigyáz a dieselre, netalán újonnan vagy alig pár évesen vette, azzal se lesz baj. (mondom én ezt egy olyan kocsiról amibe 2 év alatt 60.000 ret tettem és 66ezerrel vettük, semmi diesel hiba nincsen)
    Sztem a gond ott van, hogy vki megvesz-5-6-7 évesen egy nagy dieselt, és elhiszi h alig futott. Aztán amikor már a vw össze k annyát elszidta, véletlenül beviszi egy márkaszervízbe és ott tadám, kiderül 120 ezer helyett 250 volt a kocsiba amikor megvette, és most már bőven a 300 fölött megy, és csodálkozik h minden elszaródik.

  • Direkt

    Bubi, ne felejtsd el, hogy az átlagember nem megy évente 20ezer km-nél többet. Pont ez az a km futás ahol már el lehet gondolkodni egy dízelen, és csábító a kis fogyasztás. Arról meg ne is beszéljünk hogy szeretünk tovább nyújtózni mint a takarónk ér.
    Számodra tényleg azt mondom, hogy a dízel autó a megfelelő és abban is igazad van, hogy aki pl 25-30ezer km-nél többet megy évben nem kérdés, hogy dízelre van szüksége. Viszont az autóhasználók jelentős része meg sem közelíti ezt az éves futásteljesítményt. Számukra sosem fog visszajönni a dízel javítási-vásárlási felára.
    Az az érdekes, hogy mindenki tudja ezeket a cikkben leírt “alapigazságokat”, mégis megy mindenki a saját feje után, ahelyett, hogy leülne és végiggondolná anyagi helyzetét, illetve mi várható pár éven belül. Néhány évre előre lehet tervezni, főleg ha nem pár tízezret költünk hanem milliót/milliókat.

  • bubibeka1.6

    Van azért ellenpélda is: ismerősöm józanul akart dönteni, diesel passat vagy astra helyett 1,6 szívó benzines G astrát vett, hitelre.
    Az a drága autó több olajat eszik lassan mint benzint 8 liter + a fogyasztása, lerohadt a hátulja, 80 ezer volt csak annak a javítása, és festése. Még 2,5 évig szív vele.

  • Fics

    bubibeka! Azért teljesen nem kell elferdíteni a dolgokat. Aki sokat megy, az nem belvárosban járkál vele, és akkor messze nem eszik 8-10 litert a benzines. Bátyámnak 2.5 V6 benzinese van, és nem is egy fiatal darab, városban 10-11, országúton 7-8. Viszont szoktam beszélni a szerelőkkel, és mindenhol eddig azt mondták, hogy a benzineseket főleg olajcserére, átvizsgálásra hozzák, a dieseleknél sokkal gyakoribbak a komoly problémák. Pl opel szakszervizben mondták, hogy 80%-ban dieselek járnak náluk, pedig a benzines opelek aránya sokkal sokkal nagyobb, mint a dieselé. És egy turbócserénél, esetleg adagolócserénél már el is bukott a teljes megspórolt összeget, ha egyáltalán megspóroltál-e valamit. Persze aki 30-40ekm-et megy évente, annak megéri, de szerencsére nem vagyok fuvaros, sem ügynök.

  • Fics

    Direkt! Tök igazad van, addig kell nyújtózkodni, amíg a takaró ér. Jó magyar mondás, de kevesen tartják be. Tele van az ország nagy autókkal (passat, A6 stb), de a jelentős részük totál le van pukkanva, csóri fent sem tudja tartani. Aki kp-ből nem tudja kicsengetni az autó árát, azt rögtön padlóra küld egy nagyobb javítás. A magyar fizetés nem arra van, hogy kicsengessük a törlesztőt, tankoljunk, együnk, rezsi, lakástörlesztő stb. De a nagy autó kell a parasztnak…

  • Fics

    bubibeka! A G astra nem rohadhat, hisz galvanizált!!! 12-13 évesek sem rohadnak. Ismerősöd buta volt, egy rommá tört széthajtott szart vett. ennek semmi köze a témához.

  • zoldfulu2000

    Így a közvetlen környezetből nézve, miért is jó a PD TDI? Dízelből eddig csak PD TDI javításról hallottam (persze az én statisztikám nem valami nagy). Az 1.9eshez meg személyesen is volt szerencsétlenségem egy tesztút erejéig. Egyesíti magában mindent ami rossazt egy dízelrl gondolhatunk. Az A3ast alig mozgatta el, kutúrálatlan volt, ráadásul 2004ben még részecskeszűrő nélkül (felár ellenében sem!), ami persze mostanában már nem annyira előny (ha 120e kmnél cserélni kell, drága mulatság, nekem most jönne a kicsihez). 3 év kellett hogy a VW dízeleket rehabilitáljam a 3.0 TDI nek köszönhetően… Ha ennyire fillérvadászatban agyunk akkor otthonra szerencsésebb a benya használtan. A dízelek gazdaságosságához kell egy dízelbarát pénzügyi környezet (éves adó, üzemanyagár, biztosítás).

  • kovacspista

    Fics
    A magyarok többségének nem erőssége a gondolkodás. Nagy autó legyen, irigykedjen a szomszéd, persze pénz az nincs rá. Aztán hőbörög mindenki a benzináron is. Havi netto 100-ból nem lehet új vagy nagyobb kategóriás autót fenntartani. Másrészt azt nem értettem soha, hogyan lehet 10 év hitelre venni egy full fapad 1.2 Fabiat, 1.3 Fiestát és társait, mikor lehet venni 3-400ért 10 éves, ugyanolyan sz@r Swiftet és legalább nem lehetetleníti el magát egy évtizedre.

  • kovacspista

    zoldfulu2000
    Az én környezetemben nem egy TDI/PDTDI ment el 3-400e km-t hiba nélkül. A 2.0 elvileg már rosszabb, de ésszel használva az sem lehet katasztrófális. Persze nem valami levedlett, rommá tört német ügynökautót kell megvenni “70e km-el”.

  • Direkt

    Bubibeka, az ismerősöd valszeg belefutott egy túl karbantartott darabra, amúgy az astrában lévő 1,6os rosszabb mint az 1,4-es, ezt tapasztalatból mondom!
    Én azt mondom, egy átlagos keresetű család autót akar venni nézzen körül az astra-focus-corolla vonalon. Azokból rengeteg van, vegyen 1,4 benzint, esetleg 1,6 benzint és kap egy normális méretű kocsit amiből több ez van még itthon is, viszonylag olcsó hozzá az alkatrész.

    Itt biztos mindenki tud ellenpéldát is mondani, kinek melyik ismerőse fürdött be az előbbiekben példaként felhozott típusokkal, én is ismerek ilyet. De könyörgöm nézzük már meg, hogy pl hány darab alsó-középkategóriás kocsi szaladgál kisebb benzines motorral, és ezekből mennyivel van gond. Arányaiban sokkal kevesebb, mint pl diesel passatból-mondeobol-lagunából stb…
    Aki pedig nem családi kocsit akar és nem számít gazdagnak az elégedjen meg egy swifttel, a 2005-ben kijött jól is néz ki, olcsó az alkatrész, egyszerű kocsi. Két személy hosszabb távra is nyugodtan elutazhat vele.

    Nagyon elkényelmesedtünk és sokan azt gondolják ha neadjisten el akarnak menni nyáron a horvát tengerpartra azt csak valami középkategóriás dízel kocsival lehet megtenni, mert különben kibírhatatlan az út. Még gyerekként voltam családi nyaralásra mentünk szüleimmel Ladával és semmi bajom nem lett. Sőt tovább megyek, szüleim nászútra Wartburggal mentek lakókocsival Párizsba és még élnek.

    Persze, persze értem én, fejlődött a világ azóta, nyilvánvalóan többségnek már van mikroja, mobilja már a legcsóróbbaknak is. Azonban egy új fapad Corsa-Fiesta-korai kocsi semmivel nem nyújt többet mint egy régebbi swift. Ugyanúgy hangos autópályán, ugyanúgy rövid a váltója, ugyanúgy nincs benne sokkal több hely, nem eszik kevesebb benzint, folytathatnám a sort. Annyival nyújt többet, hogy megvan benne az új autó érzés. Akinek ez megéri vegyen új autót, vagy ha pl 10 évre veszi akkor sem gondolom hülyének.

  • Direkt

    Kovacspista. Az a probléma, hogy Magyarországon (és a környező országok nagy részében is) egyszerűen nincsenek felkészülve az emberek arra miként kell vezetni egy turbódízel autót. Ezért megy tönkre annyi adagoló, turbó meg anyámkínja ki tudja milyen fontos és drága alkatrészek.
    Gondolom akik ide írunk, minket érdekel a téma, tisztában vagyunk az alapfogalmakkal, de ez elég csekély szám :)

  • zoldfulu2000

    kovács: ezért írtam hogy szűk alap. De ahhoz képest hogy mindenki dízellel nyomul mostanában, eddig egyedül egy db PD TDI javításról hallottam (egyébbként nem volt eget verő költség). Nem 300km-rel de első tulajnál rendes használatnál. Szóval a CR dízelek szervízigényessége inkább legenda. Ellenben az 1.9es lemaradása kézzel fogható volt. Az A3as egy korrekt verda, nagyon kilógott a motor a kocsi színvonalából…

  • Fics

    de a legnagyobb vicc az, hogy sokan vesznek használt autót, de még arra is sajnálják a pénzt, hogy elvigyék egy komoly márkaszervizbe állapotfelmérésre vásárlás előtt, ami kb kemény 5eFt. Helyette elhívja olajos kezű Józsi havert, aki max fűnyírót szerelt (azóta nincs meg az egyik keze). Szóval rizikós a diesel, de biztos azt is fel lehet mérni, létezik motordiagnosztika, teljes állapotfelmérés, persze azt már csak akkor, ha szemrevételezéssel jónak tűnik az autó, és további vizsgálatot is megérdemli. Na meg fontos az is, hogy vásárlás után maradjon 400-500eFt legalább a zsebben csak autóra, ha valami elcsesződik. Sokan ezeket nem tartják be, nulla indulóval üres zsebbel beszállnak egy passatba, valami elromlik (ami bármelyik autóval előfordulhat), a javítás drága, emberünk sír, aztán jön a tákolás. Van olyan jóbarátom, aki gyorsasági motorra használt gumit vesz!!! Ment már 310-zel is. Okos! 300-zal száguldó masinára használt gumi. De nem ritka a 2ezerért tankoló mercis sem…

  • Lipi1945

    Hát sokan elcsábulnak, olcsóbb mint egy új swift, annyi nyomatéka van mint egy evónak, úgy hátbavág ha odalépsz neki, közben 4 litert fogyaszt százon és csak 100ezer km van benne, a hülyének is megéri. :D

    Aztán később jön a kopp, hogy kétmilláér nincsenek csodák.

    Ha nagy kocsi kell a családnak, bizonyos csóróság mellett csak benzinest vennék. Olcsóbb, hihetőbb km, egyszerűbb, kissebb a kockázat. Csakhát többet fogyaszt.

  • Fics

    Direkt! Ebben igazad van. De nem is kell rá felkészülni, hanem utána kell számolni hogy mibe kerül egy autó, és fenntartani is. Na meg valamiért mi nem becsüljük azt, amink van. Miért kell 4-5 éves autónak lepukkantnak, koszosnak, karcosnak, össze-vissza horpadtnak lennie? Németektől meg lehet hozni 10-15 éves szinte hibátlan autókat hozni. Nálunk sokan megveszik az új autót, aztán le se szarják, pár napig tart csak az öröm. Furcsa…

  • v_holiday

    “Az 1.9eshez meg személyesen is volt szerencsétlenségem egy tesztút erejéig.”
    Megalapozott vélemény…

  • v_holiday

    Fics! Aki sokat megy, annak a diesele is arányosan kevesebbet fog fogyasztani. Ez a kérdés, amiben egyszerűen értelmetlen a benzines és a diesel között párhuzamot keresni, mert a benzines mindig rosszabb lesz!
    150.000 km saját tapasztalata, hogy a benzines még a legjobb fogyasztása esetén is legalább 30%-kal többet fogyaszt. Ahol az enyém 6,8-at, ott a nejemé 4,5-et.
    .
    A szerző nagyon jól közelített a kérdéshez, érdemes szükség esetén figyelmesebben elolvasni.

  • Lipi1945

    Egyébként passatnál ha jól számolom így fejben durván az havi 75 ezres költség, és akkor még nem is tankolt bele. Ezt szerintem egy átlag 30éves férfi, de még egy család se tudja megengedni, pláne ha közben lakás törlesztésük is van, vagy albérletet fizetnek.

  • v_holiday

    Lipi!
    Akkor az átlag biztosan nem. Vélhetően a felelősséggel gondolkodó átlag nem is Passaton töri a fejét.

  • gaspargaspar

    Kicsit más, de hasonló. VW konszern FSI motorral szerelt verdáit érdemes-e vásárolni? Itt-ott azt olvastam, hogy csak magasabb oktánszámú, kénmentes üzemanyaggal fogyasztanak kevesebbet, de az meg ugye drágább, így aztán nem tud a tulaj spórolni a kisebb fogyasztás által. Sőt, a 95-ös nem is tesz jót a motornak. Illetve az FSI technika meghibásodásairól tud-e valaki valamit? (hány km után jelentkezik probléma, mibe kerül a javítás?) Köszi előre is a válaszokat!

  • HölgyVálasz

    Eddig a legmegbízhatóbb autóim dízelek voltak.
    Volt öreg kisköbcentis szívó, nem öreg nagy köbcentis szívó,
    volt turbódízel nagy, és közös nyomócsöves kicsi is.
    Sokféle, de az volt bennük a közös, hogy motorgondot sohasem produkáltak.
    Leginkább azok marasztalják el a dízeleket, akik benzinest hajtanak, s azért, mert szerintük a dízel javítása és alkatrészára több.
    Csak azt az “apróságot” felejtik el, hogy egy dízelmotor (legyen bármilyen) eleve többszörösét bírja, mint hasonló benzines társai. Vagyis amíg a dízellel történhetne bármi is, addig a benzines már megfutotta élete nagy részét, akkor is, ha kikímélték.
    Nekem minden dízel pöccre indult akkor is, ha mínusz 10-ben az ég alatt állt, max. kétszer kellett izzítani.
    Nem egy dízelt vettem 2-300 ezer km-el és csak mentem és mentem vele, de soha nem jött ki rajtuk motorprobléma.
    Arról nem is szólva, hogy anno éppen a dízelek törték át a 30 ezres szervíz intervallumot, ami akkor kissé hihetelennek is tűnt, s mégis igaz volt.
    Miközben a benzineseket addig legalább kétszer elvitték.
    Ezt is bele kell kalkulálni az egészbe.
    Az sem mindegy, hogy egy dízellel ezerszer inkább lehet kímélni a fékbetéteket, tárcsákat, mint egy benzinessel, – már ha valaki ezen is spórolni akar.
    Amíg régen a benzinesekkel 100 ezer km beletukmálása közben és után már több gond is akadt a motor állapotával, addig egy dízelnél 90 ezerig csak az olajat cserélték, s a fékbetéteket is csak azért, mert már ciki lett volna bent hagyni, pedig még mindig nem kopott el.
    Sokkal jobban megéri a dízel, csak alaptalanul félnek, idegenkednek tőle az emberek, MÉG MOST IS.
    Az igaz, hogy ha egy dízelt széthajtanak, akkor az baromi nagy gond, de egy dízelt sokkal nehezebb széthajtani, mint egy benzinest. Főleg a szívókat. Azért az értelmesebbek tudják, hogy azok nem arra valók, hanem a megszámlálhatatlanul sok km gond nélküli megtételére.
    Én úgy gondolom, hogy aki évente 5 ezret megy, az ne vegyen autót, hanem béreljen inkább alkalmilag.
    Elképzelni sem tudom, mi a fenének tart az kocsit, pedig pár családot ismertem, akiknek a garázsban rohadt az újautó, amivel nagy szó volt, ha a 10 km-re lévő piacra elautóztak néha, meg évente egyszer a 100 km-re lévő mamához.
    Vagy a pesti mérnök úr, aki vagyonért vett garázst a lakásától 4 kersztutcára, belevette az új autót és továbbra is bérlettel járt, s ha elővette a kocsit, akkor néha vasárnap elgurult vele Szentendrére és vissza, hogy megmutassa, még mindig olyan, mint az új…
    Ez kb olyan, mint aki azért vesz egy herendi étkészletet, hogy betegye a “vitrinbe” mutogatni, de soha nem használja, nehogy összetörjön.
    A cikk témájához még annyit, hogy az említett kategóriákon kívül már létezik két, egyre inkább szélesedő szegmens is, amik közül az egyiket nem szokták beleszámítani ezekbe a kimutatásokba, pedig ez hiba.
    Egyre nagyobb azok tábora, akik így, vagy úgy (leginkább vállalkozásokon, vagy céges autókon keresztül) közel kerültek a
    dízel kisteher / furgon kategóriákhoz, s egyre inkább ki sem szállnak belőlük.
    Rengeteg család “családi” autója a garázsban áll, s szinte mindenki a vállalkozásba bevitt furgonokba pattan, akár a tengerhez mennek, akár csak az anyu az oviba a gyerekért.
    Mert még gazdaságosabb anyagilag rövid és hosszú távra is.
    Könnyen kezelhető, mindent elnyel, s mindent tud, amit a családi autó. Ez mellé szoktak egy kiskategóriás kisautót venni, ami annak marad, aki éppen nem fér hozzá a kisbuszhoz.
    Nagyon sokan “céges” autóval elégítik ki a mindennapi családi igényeket. Ezek is mind dízelek.

  • v_holiday

    Gaspargaspar!
    Az FSI nem túl elterjedt motor itthon. Az ide írkálók többségének meg tán autója sincs. Márkafórumokon javaslom szétnézni.
    napközben azért csörögtem egy márkakereskedő barátomnak, s feltettem neki a kérdésed meghibásodásra vonatkozó részét. A válasz spártai volt. Nem kockázatosabb, mint a többi. Tény, hogy a kénmentes üzemanyag sok helyen nem érhető el, illetve a kezdetlegesebb befecskendezési technológia miatt képesek torkosabbak is lenni ezek a motorok, ha jó kompromisszumot keresel, ott vannak a TFSI-k, TSI-k. Nincs velük baj.

  • Lipi1945

    HölgyVálasz – 2011.05.03 16:43:

    Naja a szívódízel, az igen. A kedvenc motorjaim nagyrésze szívódízel, bármelyiket nyugodtan megvenném 300ezer km-el is.

  • bubibeka1.6

    Nah ja, a fékbetét, ez eszembe se jutott magamtól.
    Tény, hogy az az autó aminek nagyobb a motorféke, az kevesebb fékbetétet használ. pl a mi Mazda 6 osunkban GYÁRI fékbetét és féktárcsa van 110 ezer km nél. A képlet egyszerű, 6. ban kigurul 5. be majd 4 be visszavált, és a kereszteződésben már csak 60 ról kell fékezni 80 helyett.

    Azonban nem minden mai új dieselben van nagy motorfék. Ami kivétel és amit ismerek az a bmw 3 as. 6. ban gyakorlatilag nincs motorfék, olyan mintha üresben gurulna az autó.
    Sztem emiatt is olyan kiemelkedő a fogyasztása, nálunk max 5,5 liter volt, és elhihetitek h nem nagypapa stílusban.
    És a prémium mivolta abban mutatkozott meg, hogy iszonyat kemény és tartós fékbetéteket kapott gyárilag, 160 ezernél kellett a hátsókat (előbb a hátsókat a sok “drift”, ill durva kanyarból kigyorsítás miatt) és 180 nál az elsőket.

    Jah, és lehet h a prémiumok óradíja drágább a márkaszervízben, de a fedélzeti számgép írja h mikor kell betétet olajat stb cserélni, és ezek mind-mind többet bírnak km-ben, mint a többiek, pl 30.000 alatt sose jelzett olajcserét, és a fékbetéteket is írtam, a turbón kívül minden gyári, kuplung is természetesen a chiptunning ellenére bírta.
    5 éves amúgy a bömös és a turbó egyébként beszart rajta. 220 ezer km nél. ami elég sajnálatos. de ez van.
    Mindenesetre nem egészen 5 év alatt ment bele ez a km.

  • bubibeka1.6

    No és még a fékhasználatról. Sokaknál látom, hogy ha jön a kanyar akkor már 200 méterrel előtte elkezdik nyomni a féket, úgy h épp csak hozzáérnek. Lehet h ez kényelmes az utasoknak (amit én pont leszarok), de eszi a féket.
    Utsó 25-50 méteren rendesen bele kell lépni határozottan, rövid ideig, vagy egyáltalán nem fékezni kanyar előtt, úgy h motorfékkel kigurulsz.

    A másik amit nem értek, h mi a jó a lámpánál (emelkedőnél is) a kuplungos hinta palintában. Miért jobb mint a féken állni, vagy behúzni azt a nyamvadt kéziféket ?

    aztán csodálkoznak h 60.000 nél kuplung csere , mert leégetik…

    Már csak ezzel a 2 dologgal is rengeteg pénzt meg lehet spórolni, nem értem h a többség miért nem teszi, jó feleslegesen költeni az autóra ?

  • killermann

    Bubi… gyere fel Budapestre hidd el neked sem fog a Mazda 50-60 ezernél többet elmenni egy fékkel.Motorfék elméleted nagyon fasza vidéken falvak között, de sajnos itt nem működik.

  • bubibeka1.6

    Killerman !

    én ezt vidéken is tapasztalom, mármint a féktaposást, kuplung égetést. Kisvárosokban is, falu falu között is.

  • killermann

    Ezt nem is vitattam. Úgy állnak ki papik meg mamik a garázsból 6000 res fordullaton 200 méteren át folyamatosan csúsztatott kuplunggal, még 20 perc múlva is érezni a ferodol szagot.

  • megint

    Az a gond a felsorolással, hogy mindenhol cserés árat ír és abból is a márkaszervizben kapható áron pl injektorok, szivattyú, az ár töredékéért lehet őket javítani is, szivattyú pl 70000-ből, injektor 15000-50000 között, persze van amelyikhez még nincs technológia, pl denso, az valóban cserés, de persze normális ember ezt sem márkaszervizen keresztül csinálja ahol aranyáron mérik és egy forint kedvezményt nem engednek el az árból pedig kapnak szépen a nagykertől, és akkor ugye ott van az internet, főleg német oldalon(e-bay), sok dolgot lehet találni nagyon olcsón. Szóval ésszel egyáltalán nem kell milliókat költeni egy használt erős dieselre

  • v_holiday

    Megint!
    Összehasonlítani csak összehasonlítható dolgokat lehet. 20 különböző szerviz 20 különböző ára nem összehasonlítható. A márkaszervizeké viszont sokkal inkább.

  • v_holiday

    Megint!
    Még valami: amikor egy autóra naponta van szükség, akkor nincs idő sem internetezgetni, sem átbaszásokat kizárva noname szervizkék ajánlatait összehasonlítgatni. Ennek a márkaszerviz felára az ára.
    Jómagam megpróbáltam az előző, akkor már bőven 200 ezer fölött futott autóm esetében a márkaszerviztől eltérő megoldást találni. Próbálkoztam márkafüggetlen szervizekkel ajánlatkérés szintjén, s arra kellet rájönnöm, hogy nem sokkal olcsóbbak, nem adnak garanciát az alkatrészre és az elvégzett munkára és nem is gyorsabbak.

  • uzuz

    A Daewoo Ticon az első féktárcsákat és betéteket, valamint a hátsó fékpofákat cseréltük nemrég, 164000 km-nél. Még az eredeti gyári volt. Bár jelentősen nem nőtt az amúgy sem túl erős fékhatás:-)

  • uzuz

    Amúgy márkaszervízbe vittük, mert bár előzetesen felhívtam függetleneket, és egy ismerős szakit is, de összességében volt, aki drágábban, volt aki 2000 Ft-tal olcsóbban végezte volna a cserét. Így legalább van 1 év garancia.

  • PAlex

    Killerman. Bp-en élek, és dolgozok.
    Első fékbetét cserém 108e km-nél volt, a hátsók még jók egy darabig, ahogy látom rajtuk.
    Itt is lehet szépen használni a motorféket, és nem idióta módjára folyton fékezgetni, amit látok nap, mint nap a forgalomban.

  • zoldfulu2000

    A márkaszervízekkel is óvatosan kell bánni. Javasolt egy kevésbé flancos márkaszervíz, a fórumok is hazsnosak. A kicsivel 200km-t utazok a szervíz miatt. legszívesebben a nagyot is elvinném azoktóla kreténektől, ahol vettük a V70est. Ugyanezt hallottam Alfánál, magam is tapasztaltam külföldön is (az megrne egy sztorit). Otthon még az ódival ábrándultunk ki a hazai márkaszervízből, nem is vittük azóte egyiket sem oda. Legutóbb megerősítettek benne hogy nem sok minden változott azóta…

  • Fics

    ja, és pesten nem is fog 6 literrel elmenni a diesel sem. Az a vicces, hogy sokan leírják, hogy 5 litert fogyaszt a diesel, természetesen vidéken, ahol még a közlekedési lámpa is ritkaság, a benzinesre meg 10 litert írnak. Ja persze, a Margit körúton dugóban.
    Megint! Azért olyan hülyeséget ne írj, hogy a diesel jobban bírja a taposást, mert elsírjuk magunkat!!! A szívó dieselek jól bírták, de egy akkori, pl 90-es évekbeli swift, astra stb is kibír 600-800ekm-et. A taposásról meg annyit, hogy a zsaruk az f astrákba 600-800ekm-et beletettek, még mindig mennek. mondeokat 2-3 év alatt kinyírták, mert nem bírja a gyűrődést. Sok minisztériumban letiltották a diesel beszerzését, mert rohadt sok volt velük a probléma. És ott nincs mese, költség alapon mennek a dolgok, mégha lopnak csalnak akkor is.

  • Fics

    Holiday! ebben tök igazad van, de sokaknak kár ezt magyarázni, mert csak az árat látja. Egy gyári alkatrészt sose hasonlítsunk egy hipergagyi utángyártott cucchoz. Erről eszembe jut, hogy a hülyegyerekek hogy odavannak a monroe rengéscsillapítóért. Ja, mert féláron van a gyárihoz képest, de sokan befürödtek vele, feleannyit sem bír. És az olajoskező józsifél szerelőkről is jobb leszokni. Francnak sincs ideje a carstylingon a sok átverős majom között kutakodni. Van aki úgy árult sportféktárcsát, hogy otthon kifúrogatta házilag, mágyár tyunying:)

  • Fics

    zoldfulu2000! Szerintem egy jó megoldás, ha az ember megvárja míg megjavítják az autóját, és ott van mellette végig. Én mindig bemegyek ha szerelik, adok pénzt a szerelőnek, rögtön másképp bánnak az emberrel, és az autóval.

  • roli826

    Hála istennek sokan gondolkodnak úgy az országban, mint itt a kommenetlők. Amíg a dízelről meg a benzinről megy a vita, addig szerencsére a gáz ára 220körül marad. És ennek a gázautók tulajai örülhetnek, mert a költségekben ma überelhetetlen:-)

  • PAlex

    Fics. Nekem Bp-en max 6,5-öt eszik a verda, de akkor vagy tél van és dugó, vagy nagy meleg, és ezért klíma + dugó :)
    Normál Bp-i közlekedés esetén 5,5-6 liter között van a gázolaj fogyasztásom.
    Persze ez nem is 2.0d.
    Mert Bp-en, rövidebb távokon pl. a 2.0TDI Passat bizony bekapja a 8-9 litert.

  • v_holiday

    Roli!
    És kiszámoltad, hogy gázszett mennyi idő alatt térül meg? Van itt a fórumon egy régi cimbora. Elgázosította az autóját, de soha nem térült meg neki, pedig megy évente úgy 30 ezer körül.

  • Fics

    Holiday! Tarjáninak 4 autója van, és fel nem tudom fogni, hogy a gázautó felára miért nem jött neki vissza. Elvileg 30-40ekm után már visszajön az ára. És feledjük el, a gázautó a legkevésbé környezetszennyező. És egy olyan országban, ahol az utakon 2-3 éves szétchippelt füstokádó csúcsdieseleket látni, ott üde színfolt egy gázos autó…

  • Fics

    Roli! Sajnos a gáz ára mindig követi a benzin és a gázolaj áremelkedését. Persze a jókora előny megmarad.
    Egyéb mik a tapasztalatok gázos autóval? Mit alakítottál át? Mennyit kajál?

  • bubibeka1.6

    Na tessék, nem csak én vagyok a példa, uzuz,Palex is tud spórolni a fékkel, és nem vidéken. Nekem ennyi elég is volt :)

    Fontos kérdés:

    kedves ismerősöm kérdezni , hogy a Volvo V70 cross country D5 jében van egy IPOD kimenet.
    Azzal ugye 1 az 1 ben ráköthető a kocsi hifijére az IPOD ugye? Nem csak töltő ?
    nem akarok neki hülyeséget mondani ezért kérdezem, ha már egyszer tanácsot adok és nem ismerem a V70 et

  • bubibeka1.6

    Fics ! :) mutass nekem kérlek olyan 1,3 as swiftet aminek nem kellett kb minden motor és egyéb elemét cserélni és elfutott 600.ezer km-t !! :)

    ha az átlag kocsik ennyi kibírnának, szted ki cserélné le ?:D:D

    Egyszer ültem egy 2,7 es jtd fiat ducatoban 1 nap erejéig, amiben 5 évesen 450 ezer km volt (kölcsönzős autó).
    Nem akaruk elhinni, h nem hullott szét, motorgenerálon gondolom már tuti volt.
    Olyan óvatosan még nem vezettem autót mint azt a ducatot…

  • Fics

    swiftet nem tudom, de ezer éves gépek is futnak nálunk. A rendőr astrák pedig túl vannak az 500ekm-en, szinte mind. És mivel van pár rendőr ismerősöm, tőlük is tudom, hogy bizony az széthajthatatlan.
    És sok magyar nem azért cserél autót mert szar az előző, hanem a lúzert nem érdekli hogy hitelből él, lényeg hogy a szomszéd irigykedjen:)
    Nagybátyám régi bmw-vel oktatott, szívó diesel, 500ekm-mel adta el jópár éve, de még mindig használja a tulaj. Pedig nagybátyám kb még napolajat is töltött bele. Az egyszerű szerkezetek sokat kibírnak. Elvileg minden sokat kibír, csak drága javítgatni. A calibrák nagy része is 300-400ekm-en túl van, de azért megy még mindig a nagy részük, mert bagóért lehet bontott cuccokat szerezni, és az opelhez minden szerelő ért. Szóval el lehet egy autóval simán menni 500-600ekm-et, kérdés mennyire éri meg. Ha a ducato 5 évesen futott ennyit, az is kicsit más. Ha 15-20 évesen, az megint más. Hisz minél öregebb, annál jobban rohad, pusztul, műanyag alkatrészek töredeznek, minden öregszik, az azért igen sokat számít.

  • zoldfulu2000

    bibu: még nem próbáltam az iphone-t rátenni, de gondolom ugyanúgy (nem írtad az évjártatot, gondlom már az autkuűlis modellhez kell az infó) fog működni mint bármelyik USB adathordozó (nekem egy sima USB-s mp3 játszó van rátéve háttértárnak). Ha prémium audio akkor mp3at olvas a rendszer, ha alap, akkor aux bemeete lesz.

  • zoldfulu2000

    bubi: én is megrögzött motorfélező vagyok, a kisebbiken 80 és 100 nál volt az első betétcsere. De néha legondolkoztat hogy az intenzív otorfékezés nem megy-e az erőátvitel rovására. A jelek szerint nem kptatja úgy a kupplungot mint az induláésánl túrztatás, mert az még messze gyári (120e-nél tartok), de vajon a vezműszíj bírni fgja.e végig (240e asszem a csere esedéekssége), az kérdéses…

  • Robcsek07

    Fics!
    A gazdátlan dízelekre (közigazgatás, rendőrség, stb.) azért kell többet költeni, mert senki nem várja meg, míg megmelegszik a motor, hanem rögtön tolja neki, mint a hülye. Dízelnél ugye alap, hogy hidegen nem hajtjuk, melegen nem állítjuk le. Na most ha ezek nincsenek betartva, akkor ne csodálkozzunk, hogy gyorsan halnak.
    A másik dolog, hogy a dízelt nehezebb megmelegíteni, mivel kevés a hővesztesége, így sérülékenyebb. Főleg, ha a rendőrök, mensősök, tűzoltók vonulnak valahova.

  • Mhatos

    Te Zoldfulu2000 az autód vezérszíjának nem kicsit sok az a max 240000km-nél a csere,(én már 100000km/max 5 év fölött aggódnék,és valszeg idő előtt cseréltetném,ha csak nem láncos).

  • v_holiday

    Fics! Emlékeim szerint nem térült meg neki. Kérdezd meg tőle a fórumon.

  • Fics

    Robcsek07! Ez köztudott, de arra írtam, hogy valaki írta, hogy mennyi jobban bírja a taposást a diesel. Csak hát a legtöbb ember arra használja az autót, hogy menjen vele, egy nőtől pl ne várjuk el, hogy hímestojásként bánjon vele. Főleg ne egy rendőrtől, szolgálati autótól, hisz ott minden másodperc számít.

  • Fics

    Holiday! Pont ezért nem értem. A jobb gázszettel elvileg max 10% a fogyinövekedés, miközben 205-220Ft a gáz ára. Ráadásul elég sok alkatrészt jobban kímél a gázautó, motor, kipufogó, szóval nem értem miért nem térült meg.

  • bubibeka1.6

    azert is irtam, h nem az uj modell amit mar xc 70 neven forgalmaznak, hanem az 1 el regebbi meg v70 xc tipusjelzessel es tuti h D 5 os, es vmi fele ipod bement van rajta, azert kerdezem a volvosokat h az dokkolo, vagy csak tolto, vagy kezeli a hifi v mi, mert a tulaj venne ipodot, csak elotte tudni akarja h. jo e a kocsijaba, feleslegesen nem akar venni mobilt a kocsihoz

  • v_holiday

    Tőle kérdezd Fics! Nem volt akkora buli emlékeim szerint.

  • v_holiday

    Bubi!
    Miért nem olvassa el az autója használati utasítását?

  • zoldfulu2000

    Szerintem az iphone és az ipod egy üzemmóddal megy, iphone-t talán könnyebb lelejmolni próbára. Amúgy nem hiszem hogy digitális háátértárként olvasná, a volvo hifik amennyira jó minőségűek, annyira krettén az IT részük. Én is futok még egy kört…

  • zoldfulu2000

    holiday tanácsát követendő: http://www.volvocars.com/de/sales-services/service/owners-information/v70/pages/v70-my04.aspx Ha nem gyári darab akkor esetleg szóba jöhetnek még a fórumok. Mikori évjárat a volvo?

  • zoldfulu2000

    De szerintem ez nem gyári cucc lesz…

  • lájtrájdör

    Ez a rész tetszett a legjobban:

    “Az Astra lusta ezerhatosával vegyesen 8, a Swift életteli ezerhármasával 7, a Passat bikás dízelével 6 literes átlagfogyasztással érdemes kalkulálni százon, vegyes forgalomban.”
    :D
    “Ezzel szemben a tény”:
    -Swift: min. 5,65, átlag 6,88, max. 9,21
    -Astra: min. 6,33, átlag 7,55, max. 9,18
    -Passat: min. 5,91, átlag 6,96, max. 9,16

    Persze mindezt nem én mondom, hanem az a párezer német felhasználó aki használja a http://www.spritmonitor.de oldalt.

    Nem is értem, hogy írhat egy “szakember” olyat, hogy egy 170 lóerős nehéz középosztályos autó egy 92 lovas kisautónál 1, egy 115 lovas alsóközepesnél pedig 2 (!) literrel kevesebbet fogyaszt…persze, ha a dízel füst kicsit elhomályosítja a látását úgy már értem.
    Tudom szőrszálhasogató vagyok, mit számít azaz 1-2 liter ide vagy oda. Jah, hogy erről szól a dízel… :)

  • tanyasi

    http://www.landirenzo.hu/informaciok/kalkulator

    max 1 év alatt megtérűl (10000km)

  • tanyasi

    10000km/évvel is 2 év.

  • lájtrájdör

    Csak, hogy valami értelmes összehasonlítási alapot is megemlítsünk:
    Astra 1.7 CDTI (110Le): min. 4,95, átlag 6,20, max. 7,8

    Ez kb. 500 Ft spórolás 100 km-re, ami 50e Ft 10000km-re üzemanyagból. Azt nem tudom mennyivel magasabb a fenntartási költsége a dízelnek (több olaj, üa. szűrő) és mennyivel több kütyü romolhat el benne (meg persze csak egyszer tankoljunk bele vizes olajat).
    És persze, ha valaki tud “okosba” dízelt szerezni LPG árban az megint módosít a képleten. :)

  • Fics

    Lájtrájdör! Ismerősök tankoltak már okosba dieselt, utána szinte semmit nem fogyasztott az autó, mert megállt egy időre:) Lószar ez az 1-2 liter, főleg ilyen drága autóknál. Német összehasonlítás alapján a legjobb dieselnél 100ekm után jött vissza az autó felára, akkor meg a német el is adja. De mindenki maga tudja. A dieselfüst pedig sokakat elvakít. Szeretem amikor itt a fórumon leírják, hogy milyen szép hangja van a 6 hengeres dieselnek. Ja, traktorhoz képest. Vezettem 320CDI-t, ültem 530D-ben, azért a szép hangról ne is beszéljünk… Mondjuk úgy, nem olyan kellemetlen, de alapjáraton azért az is kerreg. És egy 20 milliós autó nekem ne kerregjen. 20 milliós autót akkor vesz az ember (na nem a cigó magyar, aki hitelre, bontóban javítja, 5eFt-ért tankol), ha keres 2-3 milliót. Na és akkor mit számít 20eFt? Egy srácnak volt új M5 bmw-je, hátborzongató hangja volt, ő tudott élni!

  • zoldfulu2000

    Vaze, fogjátok már föl, nyugaton nem fillérvadászatból veszik a dízelt. Ha mindez az egy-kétliteres fogyielőny lenne már rég kihalt volna az egész koncepció (vagy legalábbis akkora lenne a részesedése, mint az LPGnek). Mellesleg én a kis benyákkal is alig fogyasztottam 10 alatt, a 8 alatti pedig inkább emléleti érték (ezek régi alsóközepes 1.6 és 1.5ös benyások voltak). Az a1700 kilós 2lityissel meg nem nagyon megyek 7 fölé (a spritmonitor elég szélsőséges adatokat ad ki, én valamivel alatta vagyok átlagban). Pályán pedig még durvább az arány… De ez tök mindegy nem ezért vettem dízelt. SOkkal nyomatékosabb, úgy húz mit egy 3 lityis benya, az egész adórendszer rá van szabva, és a dízel ára még mindig 20-30%kal alacsonyabb. Ezért vesznek nyugaton dízelt. Magyarrszágra sokkal inkább egy benya, bár meglátjuk merre fognak menni a terhek. NYugaton folymatosan vezetik be a co2 alapú adót és/vagy támogatást, az pedig egyértelműen a dízeleknek kedvez.

  • Fics

    zoldfulu! De akkor mégis a fillérbaszásról van szó. Mert ha azt nézed, manapság kapni jó turbós benzinest is, amelyek egész jól fogyasztanak. Egyébként merre járkálsz Te, hogy 10 liter alatt alig fogyasztott az 1.6-osod régen? Pesti rakpart max fordulaton még lámpánál is?
    És ha a nyomatékról, teljesítményről beszélünk, akkor ismát a benzines a nyerő. hisz egy turbós benzines 5-ös bmw azért jobban megy, mint a kotyogós, hisz lehet hogy kicsit alacsonyabb a nyomatéka, de 6000-ig is nyüstölheted. A sportautók sem véletlen benzinesek.

  • Fics

    egyébként nyugaton baromira fillárvadászok az emberek, osztrák pl megenné a saját szarját is…

  • zoldfulu2000

    fics: nem egészen. Én a nyomatékot ott szeretem ahol nomárlisan hazsnálom, nem 5000 felett. Az 1.6d és az 1.6t motorok hasonló nyaomtékot produkálnak (most tekintsünk el a dízele minimális előnyétől), de az az extra 60 lóerő, amit pl az erősebb 1.6T volvo motor tud az 1.6d vel szemben, az csak 4000 ford felett jön ki. Az egyetlen helyzet ahol arra pdig szüksége van az a lámpás gyorsulási verseny. Ellenben ha lórarőre fizetsz adót, biztosítást és mondjuk regadót, akkor nagyon fájdalmas lesz hogy hortelen egy millával több a regadód. Az már nem fillérbaxás, ahnem súlyos pofon. De visszatérve a konkrét példáűra, ekkoriban nem voltak még modern turbós benyások egy két extrén svéd vagy németnél

  • zoldfulu2000

    útlag átgondolva, volt a svédeknek 2.5 vagy 2.3 turbója (a 2.0-t lefelé pítették), a BMW nek 3.5ös törbója. A mai 1.4-1.6 turbósok 4 éve még sehol sem voltak…

  • zoldfulu2000

    ja igen VW 1.4 TSI, talán már volt 4éve

  • beach_boy

    Én tök jól el vagyok a kis 8 éves 1,4-es benyás verdámmal. Fogyasztás 5,9-7,6 között alakul, nagy átlag 6,6. Megyek vele évi 10000 km-t. Évente egyszer meglátogatjuk a szervizt és ennyi, nem sok izgalom van az életünkben hál’istennek. Szóval nem sok értelme lenne dízelt venni nekem. Bár előre félek, hogy mi lesz, ha le fogom ezt cserélni. A mai benyások jóval nehezebbek, gondolom ez a fogyiban is jelentkezik.

  • roli826

    Holdéj, Fics,

    Ne kételkedjetek a gázautóban, az hogy valakinek nem jött be, attól még nagyon-nagyon sokan használják gond és hiba nélkül!
    Nyilván van egy két típus, amit nem ajánlott átalakítani, de egy okosan megválasztott autóval nagyságrendekkel olcsóbban autózol, mint egy agyonbonyolított dízellel. Hogy mikor térül meg? 1-2év alatt. Az átalakítás 150-250között van autófüggő. De a legegyszerűbb eleve gázos autót venni használtan. Akit érdekel nézzen át a gázautó topicba. Nem hiába pörög nagyon:-)

    http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9023399

  • Fics

    nagybátyámnak volt gázos F astrája, semmi baja nem volt. Dieselt tuti nem vennék, kabrióm van, és hányingerem van tőlük, hogy milyen büdösek. Tegnap is 1-2 éves toureg ment előttem, szépet nyomott maga mögött, csúcsdiesel! :) Persze tudom, nem volt karbantartva, de valahogy a 90%-uk nincs karbantartva. Persze benzinesek között is vannak szép illatúak… Őszintén szólva annyira nem érdekel a fogyasztás és a benzinár, a drága üzemanyag miatt elég jól autózható a főváros egy ideje. A gázautótól azért félnek sokan, mert a cobra11-ben mindig felrobbant egy gázpalackszállító autó akár egy hirtelen fékezéstől vagy egy kiabálásától is:)

  • Fics

    zoldfulu! A biztosítók már megüzenték, hogy átalakítják a rendszert, hogy ne a köbcenti alapján fizess. De a kötelező biztosítás bagó az autó fenntartásánál. A turbós benzinest pedig ezerszer nagyobb flash vezetni, mnit egy dieselt. És azért vesznek sokan nagy autóban is dieselt, mert ez a divat. Most mindenki turbo benzint fog venni, mert most ezeket nyomják. Bravo, punto, golfok hátulján egyre többet látni T feliratot.

  • bubibeka1.6

    fics ! az igazsagot itt most zoldfulu irta. le en is hasonloan gondolkozom, es az autovasarlasnal is fontosabb szempont volt a rugalmassag es a nyomatekossag, mint a 0 rol 100 es az allitolag szebb benyas 4 hengeres hang, amit en nem ertek, sztem egy turbos motornak jobb a hangja,a 3 literes audi tdi hangka pedig sztem fantasztikus, alapjaraton is, meg a bomosnel is jobban tetstik (hallom minden nap min2 ot) persze az is fontos h 2 literrel kevesebbet fogyaszt, egy 1.6 vagy 2.0 turbohoz kepeset pedig mar 3 -4 liter az elony

  • Fics

    nem kell megmagyarázni a döntésed. Valaki a fórumon írta, hogy a diesel előnye a fogyasztás, azon kívül a többi hátrány. Mert ha ültél már jó turbós benzinesben, akkor tudod hogy annak a diesel nem ellenfele. Csak fogyasztásban. Mert ha lenne pénzed például porschéra, akkor nem keresnéd abban sem a dieselt. Persze ha az ember egy béna kombit vesz, ott tök mindegy hogy diesel vagy benzines, még a színe is, az cuccolásra való.

  • Fics

    bubibeka! A dolgokat megint kevered! Azt mondod, hogy nem szép a 4 hengeres benzin hagja, aztán leírod milyen szép 3tdi hangja. 6 hengerest 6 hengeressel!!! Ültél már jó 6 hengeres benyásban, ne adj isten 8 hengeresben? Persze átlag autónál ki nem szarja le a hangot, de egy 20 millás autó nálam ne kotyogjon. De ezt mindenki maga dönti el

  • Opelfan

    Nagyon tetszett a cikk! De attól függetlenül, hogy nagyon szépen leírja a mai dieselek-benzinesek problémáját, köszönő viszonyban sincs a hétköznapi ember lehetőségeivel. Az az ember akinek egy Passat TDI elérhető, történetesen ez ami a cikkben szerepel, az nem fog azon gondolkodni, hogy mi lenne ha csak egy Swiftet venne…
    Nem tudom, hogy a kedves szerkesztő mennyire van elengedve pénzügyileg (nem érdekel különben), de dőreség azt leírni, hogy árban nincs messze az Astrától a PD-TDI Passat. Az Astra és a Passat között 1,5 milla a Swift és az Astra között 1 milla a különbség. Aki Swiftben gondolkodik annak elérhetetlen távolságban van egy ilyen H Astra, aki a kuporgatott pénzét Astrára akarná költeni annak meg elérhetetlen a Passat. Az hogy kicsi a különbség a kezdő befizetések között az semmit nem jelent, aki ennyi pénzt nem tud kiköhögni egyszerre az szegény és bizony megérzi a törlesztők közötti különbséget. Szóval nem tudom, hogy ki eme cikk célközönsége.

    Szerintem annak több értelme lenne és emberközelibb példa volna ha régebbi nagy autókat vetnének össze újabb kisautókkal, fogyasztás/vételár/fenntartás/alkatrészárak, melyikkel jár jobban az ember rövid vagy hosszútávon, átlagos használat vagy akár papás vezetés mellett mondjuk évi 10.000km-t számolva.

  • Fics

    Opelfan! Teljesen igazad van, de a jó magyar ember csak úgy vesz autót, hogy megnézi, mennyi az amit éppenhogy ki tud fizetni, és azt veszi. Meglátja hogy csak 200eFt-vel kell több önerő egy passathoz, eladja a mikrosütőt, fél veséjét, és inkább abba ül:)
    Egyébként tényleg jó lenne, ha így hasonlítanák össze, és a fogyasztást is, hogy mindkettővel mennek ugyanolyan körülmények között, ugyanolyan stílusban, és akkor úgy lehetne számolni. De azért egy magyar és egy német autós újságnak a lehetőségei igen eltérőek.

  • zoldfulu2000

    fics: jelenleg igen, de ha kicsit reálisabban nézik, és pl betesznek egy vagy két kategóriát a 100 és a 200 közé, sokat fog számítani a biztosítás. A 2.0Tb nek biztosításban a 3.0td az ellenfele. Azért nem terjedtek el eddig a németeknél a kis turbósok, a rendszer nem támogatta. A Co2 fogaj egyedül arrafelé terelni őket, ha érvénysülni fog az adóban. Amúgy egy 2.0 öthengeres dízel sokkal szebb hangú, mint egy 4 hengeres benya. Belülről ztetljesen más az akusztikája a motoroknak. Csak ne haladj el lehúuott ablakkal egy fal mellett, az minden dízelnél kiábrándító…

  • Fics

    Zoldfulu! ebben tök igazad van, belül nem hallani, mert le van szigetelve, és ahogy írod, kívülről kiábrándító. Valakit zavar, valakit nem. 4 hengeres benyásnak nincs semmilyen hangja, se nem szép, se nem csúnya, néhány jobb autónál szinte nem is hallani.
    Németeknél nem tudom mi lesz. 17%-kal akarják növelni a gázolaj adóját, hirtelen kitalálták hogy környezetszennyező. A német fuvarozók Merkeltől várták a nemleges választ, de őt nem érdekelte. Nem tudom mi lesz a vége, biztos kell nekik is a pénz, üres ott is a kassza. Szóval hogy a jövőben mi lesz olcsó, fene tudja. Spórolni egyikkel sem lehet, átlag használó pedig szart se tud spórolni szinte. Ez olyan mint a házépítés. Szigetelésre 3-szor annyit költesz, mint amennyit spórolsz vele. Nálunk meg divatból szigetelnek, legtöbben csak a falat a régi pusztulat 20-30 éves házaknál, pedig a hő felfelé száll, ott kéne kezdeni. Szóval én azt mondom, átlag ember vegyen olyat, ami tetszik nekik. Aki rohadt sokat megy, az meg agyaljon, hogy diesel, benzin/gáz, vagy bicikli…

  • Opelfan

    Még egy gondolat a nagy öregautó vs. kicsi új autóról.

    Nekem egy nagy benzinesem van, mármint súlyra nagy, egy 5 hengeres 2000ccm Kappa. Főleg hosszútávú utazások miatt vettem. Van mellette egy 1000ccm-es Kia Picanto ami 8 évvel fiatalabb. A kis Kiához képest 1/3 áron vettem, a Kiával vegyesben 5,3-5,5-re jövök ki és ugyanez igaz hosszútávra is érdekes módon. A Lanciával hosszútávon 7 liter, nem lehelve gyorsítva, de szabályokat betartva persze, 4 személlyel buggyantott csomagtartóval. Egyébként vegyesben 7,7-8 körül. Ez 1,5-2,5 liter fogyasztástöbblet, a vételár különbség nagyon sokáig fedezi ezt a fogyasztási különbséget. Nem is értem miért félnek sokan a nagy benzinestől… Annak akinek kevés pénze van nem biztos hogy a legjobb választás egy új kis benzines vagy egy néhány éves a nagy diesel ha keveset autózik, (a diesel még inkább ráfizetés ilyenkor) értsd max 10.000km/év.

  • zoldfulu2000

    fics: belül nem csak le van halkítva hanem teljesen más a a hangja. Komolyan mondom, az A5ben a 3.0TDI hangja legalább annyira jó volt mint a 335i-é. Teljesen más élmény belül a dízel. Nemc sak halkabb de akár egész szép hangja lehet. 4 henger felett pedig belül mindenképp szebb a hangaj a dízeleknek mint a 4hengeres benyának, a 2.0-2.4 motorok esetén pedig itt eszszérnek (pl 5 hengreres 2.0 D3, Vs 2.3-2.4es 4 hengeres japán és svéd benyák, ott belül a dízelnek lesz szebb hangja)

  • Fics

    azért ne túlozzunk, hogy szebb hangja is van! Ültem 320CDI S merciben, ami azért messze komolyabb autó mint egy audi A5. Menet közben szinte semmit nem hallani, alapjáraton azért érezni hogy diesel, teljesen nem lehet megszüntetni a vibrációt. Persze semennyire sem zavaró, de azért hallani. Itt az irodaházban egyik srácnak új S500-asa van, céges autó, annak kívül is szép hangja van. Persze S mercit nem az vesz, aki szép hangokat akar hallani.

  • zoldfulu2000

    FIcs: spec az új 3.0 TDI hangja tényleg szép. Pár éve vezettem azt az A5öst, és nagyon megmaradt. A hangélmény nem csak “komolyaság” kérdése, a hangszín is szép, függetlenül a hangerőtől. Az egyik első ilyen élmény a volvo D5öse volt az akkor (2006ban) új S80asban, simán tútáztattam a hangjáért. Az A5tel pedig egy nagyon kellemes 2-3 órát töltöttem egy rendkívül hangulatos erdei túrával, kanyargós hegyes völgyes útvonalon. VOlt oylyan élvezetes vezetni, mint 2 héttel korábban egy olasz V8ast (amiért viszont fizetni kellett, és volt mellettem mitfárer, meghát akkor vesztettem el a ferkaszüzességem). Egy közönséges sofőrnek univerzális hasznáűlatra egy ilyen A5 3.0 TDI quattro az abszolút tökéletes választás, jobb mint egy sportkocsi. Ugyanez viszont nem lesz igaz a Cabrióra…

  • Fics

    nekem először tetszett az A5, most kicsit nyomottnak érzem, kicsit böszme, de ez ízlés kérdése. A cabrió verzió szerintem gyatra erőlködés, és oda tényleg nem való a dieselmotor. És egy ferrari hangja szinte semmihez sem fogható, gondolom maradandó élmény volt. Ismerősnek van contouch-ja, ramaty állapotban, szerintem sosem lesz rá pénze megcsinálni, szóval lambot sem fogok vezetni soha:)

  • zoldfulu2000

    A trióban amit akkor vezettem volt egy gallardo is… :) A legemlékezetseb azért az ÁSZF volt. Casco önrész valami 5000 EUR…

Minden autórajongó ilyen hotelben lakna

A hotelek mindent megtesznek, hogy magukhoz csalogassák az ügyfeleket. A Waldorf Astoria szupersportkocsikat is bevet.

F1: Vettel megint nekiment a Pirellinek

Sebastian Vettel a Magyar Nagydíj esős időmérője után újra a Pirelli gumijaira panaszkodott.

Különleges zárás várható a Magyar Nagydíjon

Különleges zászló intheti majd le a 2016-os Forma-1 Magyar Nagydíj futamát vasárnap. Kockás lesz, de nem akármilyen!

Magyar gyerekek faggatták Nico Rosberget

Gyerekek kérdéseire válaszolt a Mercedes pilótája Fóton, emellett jótékonykodott is.

Íme, a világ legelhivatottabb autószerelője

24 ezer kilométert utazott, hogy elvégezzen ügyfele autóján egy tíz perces javítást.

F1: Mit tudsz a Magyar Nagydíjról?

Itt a Magyar Nagydíj, itt az újabb Forma-1-es kvíz. Mennyit tudsz a hazai versenyről és a Hungaroringről?

Ezt az autót még Hamilton sem előzheti meg

Bernd Mayländernél senki sem ismeri jobban a Mercedes-Benz és az AMG legerősebb sportkocsijait. Hajtotta mindegyiket, az összes Formula-1-es pályát betéve ismeri. Megkértük a biztonsági autók pilótáját mutassa be nekünk kedvenceit és leplezzen le néhány titkot.

F1: Rosberg megúszta a büntetést

A Magyar Nagydíj versenybírói nem büntették Nico Rosberget, amiért az időmérőn sárga zászlók alatt futotta leggyorsabb körét. A németé a pole vasárnapra, de mások is bajba kerültek.

Bunkó módon parkolsz? Jön a bosszú!

Néhány helyen nem csak a közteresek, de a polgárok sem nézik jó szemmel a helytelen parkolást, megleckéztetik a tulajt.

F1: Rosberget beidézték, még elveszhet a pole

A Magyar Nagydíj versenybírói kora este vizsgálat alá vonták ico Rosberg időmérős gyors körét. Még nem lefutott a sárga zászlós ügy.

Őrült Ladákból soha nem elég!

Újra és újra találni gyöngyszemeket, amiből finom ladás válogatást lehet csinálni. Nézegessétek sok szeretettel!

Alonso nem volt még ilyen jó helyen idén

Alonso sokak időmérőjét rontotta el utolsó körös megpördülésével, de azért ő boldog, mert ilyen jól nem szerepelt még idén.