Használtteszt: a legolcsóbb autók

Használt autók: mit adnak félmillió alatt?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2010.08.24. 08.08

Kétszázezer és félmillió forint között kerestünk használt autót. Részben kiábrándító autókba akadtunk, de a helyzet nem reménytelen! A legolcsóbb dízeleket érdemes elkerülni, benzines motorral azonban vannak jutányos darabok.

Alkatrészárai miatt egy elterjedt, európai autó jó vétel lehet

Alkatrészárai miatt egy elterjedt, európai autó jó vétel lehet


Nagy Dénesnek, vidám pajtásunknak a vezessnél, szüksége van egy használt autóra. Kispestről Észak-Budára ingázik oda és vissza 30-30 kilométert és nincsenek túlzott igényei: a napi másfél órát bármilyen működőképes autó megspórolja neki.

Klímás autó, félmillióig

Első körben félmillió forint alatt kerestünk, lehetőleg klímás gépet. Ebben az árkategóriában a három alapautó a kis fenntartási költségű F Astra, a Skoda Felicia és elsősorban a Suzuki Swift, de ezekből nemigen akad légkondis.

Légkondis 1,6 Sedan, ára nem véletlenül 400 ezer Ft alatti

Légkondis 1,6 Sedan, ára nem véletlenül 400 ezer Ft alatti


Ám a néhány nyugatról behozott Astra közé egyszer csak egy 360 ezer forintra kiírt Swift Sedan keveredett.

Nagyon jó a régi Swift

A hirdetés szerint jéghideget fúj, a 2005-re leváltott Swift lepattantan is megbízható, ilyen autó kell! Dénes ki is színezi magában, ahogy az ezerhatos Sedannal hasít, de az autó kiábrándító.

Az egy dolog, hogy a zúzások után csúnyán állították helyre, de még belül is rozsdás volt. Mindkettőnknek az a csőtöréses autó ugrott be róla, amely Budapesten süllyedt el egy gödörben.

Mondeo, 399 ezerért

A félmilliós autó csak 350-400 ezer forintba kerülhet, mert a többi kell átírásra, olajcserére, gumikra vagy másra.

A félmilliós autó csak 350-400 ezer forintba kerülhet, mert a többi kell átírásra, olajcserére, gumikra vagy másra.


Légkondival, de félmillió alatt csak középkategóriás modellekből van bő választék.

Olcsó autót csak nagyon elterjedt, lehetőleg európai típusból érdemes venni, amelyhez nem drága az alkatrész és az első bontóban kapunk lámpát, csomagtérfedelet vagy bármi mást.

A kevéssé szívderítő kínálaton belül az első szériás Ford Mondeókra vetjük ki hálónkat.

Csonti car, a legjobb ár – ígéri a hirdetés, mi egy modellfrissítés utáni, szilva hűtőmaszkos Mondeóért jöttünk.

Nincs lelakva a 395 ezerre kiírt Nubira

Nincs lelakva a 395 ezerre kiírt Nubira


Irányára 399 ezer forint, de ezen az 1,6-os benzinesen is alig van egy ép elem. Nem a törött első lökhárító a gond, azt bontóból megoldanánk, de riasztóan csálé az egész autó.

Jó lenne: Daewoo Nubira LPG-vel

Nekem megtetszik egy Daewoo Nubira, amely hátulról nem volt törött és autógázüzemű. A koreai csoda 395-re van kiírva, de 350 ezerig egy mondattal lealkudható, ám a rokonszenves értékesítő megsúgja a baját: egyszerre kap benzint és gázt, ezért nem működik rendesen. A hátsó gumik katasztrofálisak, de az autó egyben van és a gázszett miatt így is van benne fantázia.

Rizikós az olcsó dízel

Drágább a dízelek javítása, amelyek zömében sokkal többet futottak a benzineseknél

Drágább a dízelek javítása, amelyek zömében sokkal többet futottak a benzineseknél


Aki a harmincéves, fekvőlámpás Merciknél modernebb autóban gondolkodik, 300 ezer forint alatt nehezen talál jó dízel családi autót. Azért nem érdemes dízelt venni, mert valószínűleg sokkal többet futott, mint egy hasonló korú és árú benzines, ráadásul a motor javítása, felújítása is drágább, még egy egyszerű, turbótlan dízelé is.

Ne legyenek illúzióink! A garantáltan ötliteres fogyasztással hirdetett autón sokan azért próbálnak túladni, mert vastagon költeni kellene az igavonó baromra. Inkább elpattintják a kocsit, hiszen az autó többi része úgysem szolgálná ki a felújítással megfiatalított hajtásláncot.

Ha már dízel, legyen Peugeot

Érdekes lehet egy örvénykamrás szívódízel Peugeot 306, ára 300 ezer Ft körül indul

Érdekes lehet egy örvénykamrás szívódízel 306, ára 300 ezer Ft körül indul


Zsebünkben pár százezer forinttal nem túl bölcs dolog dízelre vadászni, de az olcsóbb üzemanyag és a csekély fogyasztás nagy vonzerő, mi is néztünk hát kétféle autót. Az 1991-1998 közötti SEAT Toledóból az atmoszférikus 1,9 D-ben hajlamos vagyok hinni.

Olcsóbb az azonos motorú Skoda Feliciánál, a nagy ötödik ajtó alatt csomagtere hatalmas és a Golf kettőtől örökölt technikája strapabíró.

A másik autó, amelyet megkockáztatnánk, a szívódízel Peugeot 306, amely szintén elérhető három kilóért. A Peugeot és a Citroën legendásan jó, 1,9 literes XUD motorja a 405-ben is vonzó, még alacsonyabb áron.

Mit adnak 200 ezer forintból?

Idővel Dénes megfogadta az ősi bölcsességet, hogy egy kétszázezres kocsival két kilót kockáztat, ez ötszázezressel viszont félmilliót, ezért még olcsóbb autókat keresünk.

A légkondi nem fontos, csak az autó legyen épkézláb és ne valami egzotikus rettenet.

Tuti tipp? – Öreg japán benzines

Japán benzinesre hajtunk: Nissan Sunnyra, Toyota Starletre és az 1990 és 1994 között gyártott Corollára, de jöhetne korabeli Mazda 323, Daihatsu Applause vagy Mitsubishi Lancer is.

A jó vételek gyorsan kipörögnek, egy 150 ezer forintos, acélkék Sunnynak hűlt helyét találjuk, de nincs szerencsénk a 240 ezres, 1990-ben gyártott Corollával sem, amely kuplungcsere miatt nincs ott a kereskedésben.

Más világ 800 ezerért

Korszerű, de jutányos autók vannak 800 ezer forint körül

Korszerű, de jutányos autók vannak 800 ezer forint körül


Mi még nem találtunk megfelelő autót, de lehet, hogy jóval magasabb ársávban érdemes körülnézni: az egymillió forint alatti, de 2000 utáni autók metsző halmazában.

Nagyot fejlődött az autóipar az ezredfordulót megelőző modellváltásokkal. A Mégane I és a G Astra , a Nissan Almera N16, a Golf IV vagy a Focus I mind megszerezte az ötből négy csillagot az Euro NCAP törésteszten. 2000-től a kisautók között is elvárhatóvá vált a négycsillagos eredmény, például a Fabia, az Ibiza, a Hyundai Getz és az első Yaris töréstesztje nyomán.

Potom pénzért árulnak rendes japán benzineseket, amilyen az 1994-ig gyártott Mazda 323

Potom pénzért árulnak rendes japán benzineseket, amilyen az 1994-ig gyártott Mazda 323


Ebben az árkategóriában általános legalább a két első légzsák, az 1999-es modellfrissítés utáni Mégane-ban négy is gyakori.

Aki családi autót keres, nemcsak városi használatra, annak érdemes lehet többet költeni egy majdnem mai színvonalú autóra. 800-900 ezer forintos árukkal ezen modellek ár/érték aránya kiemelkedő.

Abban pedig reménykedjünk össznépileg, hogy ütközéskor a 10-12 éve beépített légzsákok valóban kinyílnak, ahogy az autógyárak ígérik.

Kommentek

  • csongor

    Júlivégén vettem 580ért egy 97es 1.6 os nissan almerát, van benne abs, két légzsák, minden tükör elektromos, klíma, beletettem 15ezret, 6,5es átlaggal evett vegyes használat mellett. Csak ajánlani tudom!

  • Specialized78

    Amelyik kocsin olyan gumi van,mint a képen látható,azt az autót messzire elkerülném.A gazdájáról sokat elárul.A legtöbb autót tényleg úgy kínálják,hogy mikor megveszi valaki,akkor költhet rá még 100.000-et kb.Én 300.000-ért vettem egy 1995-ös utolsó évjáratú Vectra A-t.Utólag kiderült,hogy nagyon picit kapott a hátulja,meg az eleje is,de nem látszódott rajta.150.000Ft-ot költöttem rá műszaki dolgokra,többek közt a motorját is felújítottam,a karosszéria kerékjárati ívét rozsdátlanítottam.Vezérműszíj,feszítőgörgők,olajpumpa,hengerfejezés,termosztát,fűtőradiátor,ködlámák,pirelli gumik,transzformátor,plusz a kerékjárati ívek javítása.Kb 50.000-et költöttem a szépítésére is,hátulra LLumar fóliát tetettem,hogy ne melegedjen annyira fel nyáron,illetve hátra egy szolid szárny Hella lámpasorral.Tehát 500.000 ben állt meg és nem túlzás,mintha új lenne.6.3 az átlagfogyasztás,az alkatrészárak pedig nevetségesen olcsóak hozzá.530 literes csomagtér.De így biztosan nem adnám el 500.000Ft alatt.Sok?
    Első látásra igen,de biztosan nem kell rá költeni.De mivel mostanra nagyon megszerettem,el sem adnám egy jó ideig.

  • KISOKOS II

    Egy ismerősömnek segítettem ,munkás autó kellett neki .
    A választás végül is egy 1991-es Fiat Uno 1.5 75 lovas benzinesre esett.
    5 ajtós ,vonóhorgos / ezen volt a nagy hangsúly !/
    Minimális rozsdával / a tornyok teljesen épek / a szokásos elektromos problémával. /itt a hátsó lámpa nem égett /
    Érdeklődésünket legnagyobb módon a 90%-os Kormoran Snowpro téli gumi gumi garnitúra keltette fel ugyanis / EBBEN AZ ÁRKATEGÓRIÁBAN ,ez nagyon ,de nagyon nem jellemző….
    Végül is 135 ezer jó magyar forintért vettük meg….
    8 hónap műszakival….
    Ezek után itthon kicseréltük:
    Levegő szűrő :900 ft.
    Gyertyák :650 ft /db
    Ékszíj :750 ft
    Szelepdekni tömítés: 200 ft
    Olajszűrő :700 ft
    5w-40 motorolaj 4 liter , nem bolti beszerzés: 3200 ft

  • KISOKOS II

    És ami az előbb lemaradt ,kapott gyorsan 4db Pirelli /használt/ 75-80% nyári gumit 18 ezerért…

  • KISOKOS II

    10W-40-es motorolajra…….az előbb ezt szerettem volna írni…

  • wzoli

    Ha 500e alatt keres valaki autót, akkor a Swift I a tuti nyerő. Nem egy egyed megnézéséből kellene a következtetéseket levonni, különösen, hogy igen nagy a választék (még klímás is akad néhány). Igaz, a biztonsága nulla, de nagyon megbízható és könnyen, olcsón szervizelhető. Ez a modern kori Trabant.
    A 10 év körüli légzsákokról meg annyit: a használati utasításban benne van (legalábbis az enyémben benne volt), hogy a légzsákokat 5-8 évente felújítani (cserélni) kell, mert elöregednek…

  • v_johny

    Fél millió alatti kocsinál (feltételezhetően 14-16 éves autókról lévén szó) mindenképpen számolni kell azzal, hogy lesz mit megcsináltatani rajta és ez nem feltétlenül függ az előző tulajtól. Ezeknél a gépeknél folyamatosan “elfárad” valami: Kipufogódob átlyukad, akksi zárlatos lesz, vmi kopó alkatrész feladja, hűtő kilyukad, a fék elfogy stb. A karosszéria elemek sem tudnak már ellenállni a rozsdának, átlyukadhat. Érthető ha az előző tulaj egy rozsdásodást nem csináltat meg egy ilyen árkategóriájú autón. Miért is? Mondjuk pl egy 300ezres Mondeon hátsó ívet meg küszöböt cserélni legalább 60-80-100ezres tétel (ki hol csináltatja és milyen minőségben) ami az életbe nem jön vissza a tulajnak. Ha rákölti és kiteszi 380-400 irányáron, akkor meg ő a hülye mert drágán adja és még esélyes is hogy jön valaki a “törött volt, biztosan azért festett a kocsi” dumával, vagyis a kocsi a nyakán marad… Sajnos őszinteséget és becsületességet ne várjunk ebben az országban az autóvásárlások során mert mindenki csak pofátlanul -tisztelet a kivételnek- keresni akar rajta és inkább eltitkolja hátha nem veszik észre alapon. Kár abban hinni, hogy 500 ezerért (névre írva stb.) kap valaki egy alig használt, megkímélt, karcmentes, klímás, légzsákos, esetleg törésmentes hibátlan 14 év körüli (persze iszonyat kis esély van rá)…
    A Swifteseket pedig nem akarom bántani, mert fenntartásban könnyen lehet hogy a legjobb kocsit választották, de -senkinek NE legyen- baleset esetén inkább a Suzukijukkal egy idős Opelben, Fordban, Toyotában, Renaultban, VW-ben vagy bármiben szívesebben lennék…

  • Gil Grissom

    Wzoli! Nem értek egyet, mert szerintem pont az lenne a legrosszabb választás. Johny is írta a biztonsága… Inkább egy jó 306, Mondeo. A Nubira nem tetszik. De abban igazad van nem egy példány miatt kell leócsárolni a típust. A légzsák elöregedéséről én nem nagyon tudtam, pláne hogy emiatt cserélni keljen. Azokat azért tartósra csinálják. Én biztos vagyok ha úgy lenne a 17 éves autómban kinyílna!

  • zealous

    Egy kicsit többért, már technikailag és biztonságtechnikailag is sokkal fejlettebb autót lehet kapni 200e kilométerrel.
    Pl. pont van két eladó Renault Megane 1.4 16V kombi Alizé felszereltséggel, ha valakit érdekel, az egyiknek törött a bal eleje, de autószerelőnek olcsón kijön a javítás, mert az alkatrész csak 150e hozzá bruttóban és csak 350-et kérnénk érte. A másik 750-ért jó lenne ha elmenne. Majd használtautóra is felteszem, ha lesz időm lefotózni.

  • karesz2

    Láttam én BCorsát olyan rozsdás hossztartóval, hogy bármelyik Suzukit alulmúlja töréskor: vegyük észre, a régi Swift se nem jobb, se nem rosszabb biztonságú, mint kortársai: BX, 106-os, Panda, stb, csak a többi kihalt a Suzuki mellől (statisztikai mennyiségként). Sokan Trabit, Kispolákot cseréltek, ezeknél jobb… Nem írtak 14 éves Audikról, Volvókról.
    És igen, 12 év felett a légzsák, a melegek miatt öregszik-összegyógyul, ne tudjuk inkább meg, nem véletlen érnek ennyit a 10 éves gépek.

  • robeszzzz

    6 éve szolgál családi autóként egy 1.3-as Swift sedan, most 10 éves és nyoma sincs rozsdának. Szerintem jó autó, a biztonságról meg annyit, hogy tudni kell vezetni és nem a szembejövőbe kell belehajtani.

  • v_johny

    Nem kötekedni szeretnék de: :-)
    1, robeszzzz: “a biztonságról meg annyit, hogy tudni kell vezetni és nem a szembejövőbe kell belehajtani. ” Mindenképpen jelezned kellene az általad kitalált biztonsági megoldást, mint a fejlesztőknek, mint az euroNCAP-nek! Befejezhetik a további költséges bohóckodást…
    2, karesz2: minden bizonnyal lehet olyan rommá tört és szakszerűtlenül javított példányokat találni (legyen az B Corsa, Passat, Mondeo, Astra, Megane stb.), amelyek rosszabbul teljesítenének mint egy törésmentes Swift I., ez nem is lehet kérdés. Akik általánosságban említik a Swift gyenge törési teljesítményét, azok (már ha épeszűék) akkor arra gondolnak hogy azonos állapotban lévő kategóriatársaival összevetve gyengécske, nem pedig azt hogy nem lehet olyan autót találni ill. látni ami feltételezhetően jobban megnyekkenne….

  • rednorbert

    nem hiszem el hogy ha az olcsó autóról van szó még mindig a mutyukit emlegetitek…. lehet hogy keveset fogyaszt de a kényelmet nem ismeri, rugózás nincs, egy fapados szar.

    300-500 ezerből lehet venni 90-98 évjárat között tip-top patika állapotú full extrás Honda civiceket. amibe nem ülés van hanem plüss fotelek, minden elektromos, és 90-120 lóerős motorokkal 5-6 litert esznek, és nem romlik el rajta semmi…. érdemes körülnézni.

  • rednorbert

    opel astrákról meg annyit hogy már 7 évesen padlólemezt kell cserélni mert annyira rohad…

  • rednorbert

    swiftekkel még szerintem az a baj hogy annyira sok van már belőle hogy ha egyszer megveszed nem nagyon tudsz tőle megválni.

  • robeszzzz

    rednorbert : az 1.6 Swift Sedan pl 92 lóerős, és abban is minden elektromos, legalábbis minimum annyi mint a civicben, és hidd el a rugózása sem rossz, ültem már egy szar uton Swiftben, Focusban meg Corolla-ban is és nem mondom hogy mindhárom ugyanolyan de a régi Swift sem sokkal roszabb a másik kettőnél

  • robeszzzz

    az meg igaz, hogy minden harmadik kocsi az országban egy suzuki, de hát németben a volkswagen magyarországon meg a suzuki a népautó

  • v_johny

    rednorbert: láttál Te már Asrta F-et közelről? A családban 4 db van és mind ’95 előtti. Az enyém Magyarországon gyártott, fehér F Astra 1992.11. havi üzembe helyezéssel. Garázst csak kívülről látott eddig. Tanksapka és hátsóív csere volt eddig az egyik oldalon, a másik oldali ív gyári (bár már kezd rozsdálni lassacskán), és az egyik oldalon a küszöb borítás is foltosodik de még gyári… Novemberben lesz nagykorú. Köszöni jól van (lekopogom, múlthéten ment át simán műszakin, szerintük is jó állapotban van az alja is), nem kellett “padlólemezt” cserélni csak időközönként átnézni az alját is és alvázvédővel kezelni (az ívek belsejét is) valamint üregvédelmet neki (8 éve kapott szakszerű teljes üreg és alvázvédelmet, azóta max kisebb foltokat kell lejavítani tél után)… Ja, a többi Astra is nagyjából ezen átlagot hozza a családban… Ha nem volt olyan kocsid mint amiről véleményt alkotsz, akkor inkább ne tedd…

  • botika30

    Hali,nekem is volt 92-es tiz éves akkor caravánom akkor tip-top volt,viszont valoban hajlamosak a rozsdásodásra.2006 jan.vettem suzuki 1.6-ost télen sem evet még 6.5l sem és tanyáról ki be mászkálásra használtam állandóan ment a szivató
    megbizhatoságban a régi 123-as vagy 190-es mercihez sorolnám
    a lehurrogot suzit.

  • rednorbert

    Johny persze hogy láttam nem is egyet pont a múlt héten javítottuk.

  • v_johny

    rednorbert: az enyémet is vállaljátok majd ha eljön az ideje?! :-)
    Egy szóval nem állítanám, hogy a hátsó ív ill. a küszöbök hajlamosak a korrózióra. Azonban ezt a “padlócsere hét évesen” dolgot azért erős túlzásnak tartom (Vectra A és Ascona is volt már). Úgy gondolom, ha ezen területre is egy pici figyelmet fordítanak és megkapja ezen tekintetben a megfelelő karbantartást (amiket írtam), jóval kitolható a rozsdásodás gondja. Úgy gondolom, ha odafigyelnek rá és nem sajnálják rá az időt és a pár ezer forintot, akkor a kategória átlaga -sőt- simán tartható vele (a vele egy idős Tipok, Unok, akkori Fiesták és Escortok, Renault 19-ek, az első Meganok de még a Bravok is hajlamosak ilyen jellegű ha nem durvább hervadásra). Gondolom a felsoroltakból is már volt szerencséd párat javítani…

  • v_johny

    Kihagytam hogy: “Egy szóval nem állítanám, hogy a hátsó ív ill. a küszöbök” NEM “hajlamosak a korrózióra….

  • csongor

    A swift vezetési élménye konvergál a 0hoz, az F Astra pedig el is éri. rednorbertnek igaza van. Venni kell 1 minőségi régebbi japánt, és az elvisz a világ végére is. Kényelemben, és biztonságban,úgy hogy van vezetési élmény is.

  • v_holiday

    Csongor!
    melyik minőségi japán rúg labdába biztonságban? Az összeroppanő ’90-es évek közepe beli Civic?
    felejtsd el. Pont olyan szar, mint a Swift, ráadásul drágább.
    Vagy az A oszlopnál megroppanó Colt? Reménytelen.
    Videoim vannak róla, hogy az akkori japán autók ebben a kategóriában 0, azaz 0 biztonságot nyújtottak, gyakorlatilag a kerti budit is rácsavarozhattad volna a fenéklemezre….
    A vezetési élményt 1-2 kivételtől eltekintve azért én nem harsognám…

  • dzsozy

    v_johny – 2010.08.24 // 23:58
    93-as 19-es Renault-nk van és a típushibának számító hátsó sárvédő rohadáson kívül semmi baja(már az se). És ez tuti, mert átnéztük…
    Ja és vegyesben eljárok 6 literrel az 1.4-es 80 lovas motorral. A lényeg: 2008 végén vettük 220e forintért…
    Amúgy sose vennék F Astrát. :)))

  • v_johny

    dzsozy: köszönöm hogy alátámasztottad amit írtam. Tehát hervad az is… Nincs azzal semmi baj hoogy te sosem vennél Astrat, én sem vennék R19-et mert már anno ’91-ben is unalmas autó volt minden porcikájában, a Renault csak álmodozhat olyan eladásról, mint amit az a fránya, vacak F Astra letett Európában az asztalra értékesítési számban….

  • dzsozy

    De basszus én arra gondoltam, hogy amíg az Astráról lehullik a sárvédő, meg eltűnik a tankbetöltő környéke(ismerősét láttam, nem volt pite), addig a 19-es egy 10 centis helyen rohad…
    Az meg a Te bajod, ha szerinted az F Astra izgalmas. De hogy a 19 meg unalmas legyen… Na mind1, ízlésről vitatkozni a legnagyobb hülyeség, úgyhogy én részemről be is fejezem…:)

  • v_johny

    csongor figyelmébe (is):
    Hm. Érdekes hozzászólások. Én valahogy sosem írok olyan autókról véleményt amilyenekkel nincsenek személyes tapasztalataim (ha már pl szerelőként javítottam már olyat, mert ne adj Isten 15 éves korára javítani kell rajta valamit, attól még nem mondom hogy az összes ezekből vacak mert ezen is széteset vagy lerohadt ez vagy az). Ha esetleg volt már szerencsém vezetni valamely más típust is, és annak mondjuk recsegett a váltója, akkor sem merem kijelenteni, hogy az a típus egytől-egyig ipari hulladék, mert mindnek recseg vagy ropog valamilye. Másoknak ez nem okoz gondot, hiszen minden bizonnyal csongor is széthajtott már 5-10 Swiftet és Astrat is. Van szerencsém gyakorta használni egy más gyártó más típusát (direkt nem írom mit, 2 éves, 8000km-el) és nem érzem azt a fene nagy vezetési élmény különbséget az F Astrához képest. Szép, jó, kényelmes ennyi. Mindegyik csak egy autó, egy eszköz. Jobb a 15 évvel fiatalabb autó és extrásabb is, és sokkal biztonságosabb is, de hogy majd 3,5 millióval többe kerül mint az én autóm, az azért nonszensz, annyival nem jobb érzésben (élményben). Szerintem nem én vagyok az egyetlen a földön, aki ezt így gondolja. Gondolom rajtam kívül is látott már sok mindenki idős 323-as vagy 626-os Mazdát, Daihatsut, Nissant, Toyotát (Corolla főleg) stb rozsdásodni. Szerintem ez nem azt jeleni, hogy az összes 323-as vagy 626-os stb így rohad, hanem azt hogy az a példány ilyen… Gondolom az Astra tagadhatatlan sikere sok mindenkinek szúrja a szemét de ez nem is gond, hiszen ezek szerint ’92-től egészen 2001-ig (Classic I) nagyon sok balek vett ebből a rettenetből.

  • v_johny

    dzsozy: ki írt olyat hogy az F astra izgalmas?! Olvasd vissza az írásom. Lényegében azt írtam nagyjából, hogy az Astra is csak egy kocsi, ami se nem jobb se nem rosszabb az átlagnál csak ugye sokan szeretik a saját háztájukat dicsérni még ha az ferdítés is…

  • v_johny

    dzsozy: nem esik az szét ám ha a megfelelő karbantartást megkapja… Kérdezd majd meg az ismerősödtől hogy hányszor nézett be az ívekhez, csináltatott-e rá alvázvédelmet és/vagy üregvédelmet…

  • v_holiday

    A típushibákon túl azért számos rohadásnak trehány javítás az oka…az a trehány javítás, amikor a szomszéd Jóskáék megcsinálták és ugyanolyan jó az, mint a márkaszervizé…aztán egyszer csak kiderül, hogy mégsem…

F1: Button 2017-re is aláír?

Jenson Button egy friss megszólalásában arra utalt, hogy 2017-ben is marad a Forma-1-ben. Valószínűleg megegyezik a Williamsszel.

Ellepték Budapestet a versenykamionok

Tegnap délután a nagyközönség is találkozhatott a hétvégi mogyoródi futamok versenykamionjaival, valamint a Swift Cup és a Blancpain sorozatban versenyző sportautókkal. Ma már viszont minden versenyző a Hungaroringen edzett.

Sport-szabadidőjárműben gondolkodik a Seat

Bennfentesek szerint jó esélye van egy Seat Ateca Cuprának. Az autó a Leon sportmotorját kaphatja meg.

Megtaláltuk az új háttérképed

Rögtön hármat is, csak egy gond van velük: nagyon nehéz lesz választani.

F1: Rosberg az élen, Alonso nem vezethetett

A Forma-1-es Belga Nagydíj első szabadedzésén Nico Rosberg jelentős előnnyel zárt az élen, igaz, az idők most nem sokat jelentenek. Fernando Alonso autója nem működött.

F1: Hamilton 15 helyet bukik

A Mercedes közlése szerint Lewis Hamilton a motor részegységeinek cseréi miatt egyelőre 15 helyes hátrasorolással számolhat a vasárnapi Forma-1-es Belga Nagydíjra.

Kétéltű autón dolgozik a Yamaha

Szabadalmi rajzok tanúsága szerint a Yamaha újabb öszvérjárgány fejlesztésén gondolkodik. De vajon kell-e a piacnak egy kétéltű autó?

F1: A főnök nem tudja, milyen ülésről beszél a pilóta

A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner nem érti, miért jelentette ki Esteban Gutierrez, hogy jövőre is lesz Forma-1-es ülése.

F1: “Fél Schumacherrel is elégedett lennék!”

A hétvégi Belga Nagydíjon bemutatkozó újonc, Esteban Ocon Michael Schumacher helyett egyelőre inkább csapattársához, Pascal Wehrleinhoz és volt ellenfeléhez, Max Verstappenhez méri magát.

Úristen, mit műveltek ezek az emberek a szeméttel?!

Azt hiszem, megérkeztünk a művészet egy igen magas dimenziójához. Amit lehet, most kihozták a fémhulladékból.

Vonulás hazai utakon a tűzoltók szemszögéből: van baj a fejekben!

Az Elsőbbséget a kéklámpásoknak Facebook csoportban osztották meg az alábbi videót.

F1: Prototípus gumik a szabadedzéseken

A Belga Nagydíj pénteki edzésein a Forma-1 gumiszállítója a 2017-re szánt abroncsok keverékeit is kiosztja a csapatoknak. Folyik a fejlesztés.