Volkswagen, és baj van vele

Használt autó: VW Bora

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.08.21. 14.00

Semmi gondom a Hondával, de azért egy német autó lenne az igazi – gondolta magában egy bő negyvenes magyar családapa. Az elhatározást tett követte, a takarékos és problémamentes Civic 1,5 után megvette a mindezekben kevésbé jeleskedő 1,6-os Borát. Persze ezt akkor még nem tudta.


Japán után

A csomagtartónak apró a nyílása, de nagy a térfogata

Apró a nyílása és nagy a térfogata


Mi vesz rá valakit, hogy 160 000 majdnem hibátlanul megtett kilométer után a Hondájából átüljön egy európai autóba? A piros Bora tulajdonosát az a hit és bizalom vitte a márkaváltásba, amit egy igazi német autó iránt táplált.

Ezúttal a német autók nimbusza adta el a Borát, mert a Golf II, az Audi 80, az Opel Ascona, a W 123-as Mercedes és sok társuk évtizedeken át bizonyította, hogy a Made in Germany mit is jelent. Szocializációnk során belénk ivódik az alapelv: a német autó a jó autó.

A tulajdonos véleménye: Korossy Ferenc, VW Bora 1,6 2002, 135 000 km

Nehezen gyorsul a tulaj szerint

Nehezen gyorsul a tulaj szerint


Csalódtam a kocsi összeszerelési minőségében, pedig épp azért vettem meg használtan, mert ez német. A fogyasztásával nincs bajom, országúton 6,5-7 liter, de ezt csak addig mértem, amíg friss volt. A Bora kényelme és csomagtere is tetszik.

Elvártam volna a márkától, hogy visszahívják az autót a számos váltóhiba miatt, de ilyesmiről szó sincs, ezért kénytelen voltam zsebből állni a cserét.

Ez a technika és a megbízhatóság az eddigiekben nem tűnt átlagon felülinek, az az érzésem, hogy az enyémet nem is Németországban rakták össze.

Elöl kényelmes, hátul kijózanító

Egy Opel-kereskedésben állt a kocsi, akkor 100 000 kilométerrel, klímával, de elöl is tekerős ablakokkal. A Civic ment, a Bora jött, és az eltelt két év alapján a tulaj változatlanul bízik a német autókban, csak az övével van pechje.

Élőben kevés a hely hátul

Élőben kevés a hely hátul


1998-ban mutatták be a Borát, utódja, a Jetta tavaly jelent meg Magyarországon. Összkerékhajtással és kombiként is gyártotta a Volkswagen, de itthon elenyészően keveset találni belőle.

A Bora is illeszkedik a Volkswagen korábbi névadási gyakorlatába, egy száraz, hideg szélről nevezték el, amely az adriai térség lakóit gyötri lökéseivel.

Autóként a Bora egészen más, igen barátságos az utasokkal. Egyedül a hátsók lábterét tolták el a tervezők, akik ugye abból gazdálkodhattak, amit a padlólemezt adó Golf IV tudott. Ez híresen kevés.

Kényelmes

Nem élénk, nem takarékos, de a legnépszerűbb

Népszerű, bár nem valami jó az 1,6-os


Ha senki nem magasabb az átlagnál, négyen azért elférnek. Elöl hosszabb távok megtételére is alkalmas az autó, csendes, kényelmes és gyors kanyarokban is megnyugtató a futóműve.

Használtan megvéve az ülések és a kényelem a legjobb a Borában, mert a szalonban pompázó új autók ragyogása gyorsan megkopik.

Nagyon ritka a Boráéhoz mérhető motorválaszék, a 75 lóerős 1,4-estől öt- és hathengeres benzinesekig volt minden, az 1,9 literes TDI-ket is ideértve. A két kis benzinesen kívül az 1,9 literes TDI-ből fut számottevő mennyiség.

Drágán javítható hibákról lesz szó a lapozás után, ott jönnek a TDI-k és az árak is


Jó étvágyat!

Az 1,4 literes benzines az alapmotorokkal összemérve nem teszi rosszul a dolgát, 6-10 literrel elvan. Gyengeségével együtt több örömünk telhet benne, mint az ezerhatosban, amiből messze a legtöbb van a piacon.

Jó minőségűek az anyagok

Jó minőségűek az anyagok


Az átlagost alulról közelíti, pörögni lusta, erőssége talán a nyomatékleadás közepes fordulaton és az élettartam. Nem kell vinnyogtatni a 100 lóerős motort ahhoz, hogy együtt mozogjunk a forgalommal és a komfortot sem zavarja meg. 6,5 és 12 liter közötti fogyasztása nincs arányban közepes kvalitásaival, ennek fejében többet várna az ember.

TDI-dízelek

A dízelmotorok 90 és 130 lóerő közötti teljesítménnyel készültek. 100 kilométer megtételéhez durván 4,5-8,5 litert kell tankolni beléjük. A dízelek gyakori hátránya a magas futásteljesítmény, függetlenül attól, mit mutat a számláló.

Elöl élvezni a Bora kényelmét

Elöl élvezni a Bora kényelmét


A cikkben látható Bora megbízhatósága nem váltotta be a tulajdonos reményeit, és nem ő az egyetlen, aki így járt.  A karosszéria jó minőségű, de erre is költeni kell időnként, mert az orra nagyon alacsony. Lóg is a lökhárító, mert minduntalan hozzáütődik a fényezetlen koptatórész az aszfalthoz, a tulaj épp a műanyagoshoz készült a fotózás utáni napokban.

A Borában nem sajnálnám a motoros ablak hiányát, mert akinek van, annak baja is akad vele. A motoron kívül az ajtóba beeső üvegek veszik igénybe a tulajdonosok béketűrését.

Költséges váltózűrök

Sokba fáj és nem ritka a váltócsere

Sokba fáj és nem ritka a váltócsere


Elektromos zűrt okoznak időnként a meghibásodó gyújtótrafók, de a fajsúlyos gondok a sebességváltóhoz kapcsolódnak. Előfordul hogy akadozik, főleg egyesbe nehéz betuszkolni, de durva hibája is van. A váltócsere a Bora-tulajdonosokra leselkedő legcsúnyább veszély, több százezres kiadás.

A motorokkal nincs sok gond, a dízelek és a benzinesek is bírják a megpróbáltatásokat. A tartós dízeleket a vezérműszíj szakadása ölheti meg, ennek cseréjén sose spóroljunk! A légtömegmérő hibáját az elgyengülő motoron azonnal megérezni, amivel még gond adódhat, az a turbófeltöltő. A linkre kattintva kiderül, milyen tünetek esetén óvakodjunk az öngyulladós motortól.

Másfél milliótól

TDI-ként a Bora legalább 2,1 millióba kerül

TDI-ként a Bora legalább 2,1 millióba kerül


Belül az évek múlásnak látványos kísérője az elegánsnak szánt bevonat kopása az ablakemelők környékén az ajtóbehúzónál. Ez is jó példa arra, hogy a Bora szeretne többnek látszani önmagánál, de ez csak ideig-óráig sikerül.

Ára használtan sem süllyed mélyre. A nagy csomagtér, a tetszetős dizájn, a komfort, a márkanév és a bizalom megvédi a gyors értékvesztéstől. A legalacsonyabb árúak kijönnek 1,5 millióból, a TDI-k esetében 2,1 millió forint a minimum.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.