Volkswagen, és baj van vele

Használt autó: VW Bora

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.08.21. 14.00

Semmi gondom a Hondával, de azért egy német autó lenne az igazi – gondolta magában egy bő negyvenes magyar családapa. Az elhatározást tett követte, a takarékos és problémamentes Civic 1,5 után megvette a mindezekben kevésbé jeleskedő 1,6-os Borát. Persze ezt akkor még nem tudta.


Japán után

A csomagtartónak apró a nyílása, de nagy a térfogata

Apró a nyílása és nagy a térfogata


Mi vesz rá valakit, hogy 160 000 majdnem hibátlanul megtett kilométer után a Hondájából átüljön egy európai autóba? A piros Bora tulajdonosát az a hit és bizalom vitte a márkaváltásba, amit egy igazi német autó iránt táplált.

Ezúttal a német autók nimbusza adta el a Borát, mert a Golf II, az Audi 80, az Opel Ascona, a W 123-as Mercedes és sok társuk évtizedeken át bizonyította, hogy a Made in Germany mit is jelent. Szocializációnk során belénk ivódik az alapelv: a német autó a jó autó.

A tulajdonos véleménye: Korossy Ferenc, VW Bora 1,6 2002, 135 000 km

Nehezen gyorsul a tulaj szerint

Nehezen gyorsul a tulaj szerint


Csalódtam a kocsi összeszerelési minőségében, pedig épp azért vettem meg használtan, mert ez német. A fogyasztásával nincs bajom, országúton 6,5-7 liter, de ezt csak addig mértem, amíg friss volt. A Bora kényelme és csomagtere is tetszik.

Elvártam volna a márkától, hogy visszahívják az autót a számos váltóhiba miatt, de ilyesmiről szó sincs, ezért kénytelen voltam zsebből állni a cserét.

Ez a technika és a megbízhatóság az eddigiekben nem tűnt átlagon felülinek, az az érzésem, hogy az enyémet nem is Németországban rakták össze.

Elöl kényelmes, hátul kijózanító

Egy Opel-kereskedésben állt a kocsi, akkor 100 000 kilométerrel, klímával, de elöl is tekerős ablakokkal. A Civic ment, a Bora jött, és az eltelt két év alapján a tulaj változatlanul bízik a német autókban, csak az övével van pechje.

Élőben kevés a hely hátul

Élőben kevés a hely hátul


1998-ban mutatták be a Borát, utódja, a Jetta tavaly jelent meg Magyarországon. Összkerékhajtással és kombiként is gyártotta a Volkswagen, de itthon elenyészően keveset találni belőle.

A Bora is illeszkedik a Volkswagen korábbi névadási gyakorlatába, egy száraz, hideg szélről nevezték el, amely az adriai térség lakóit gyötri lökéseivel.

Autóként a Bora egészen más, igen barátságos az utasokkal. Egyedül a hátsók lábterét tolták el a tervezők, akik ugye abból gazdálkodhattak, amit a padlólemezt adó Golf IV tudott. Ez híresen kevés.

Kényelmes

Nem élénk, nem takarékos, de a legnépszerűbb

Népszerű, bár nem valami jó az 1,6-os


Ha senki nem magasabb az átlagnál, négyen azért elférnek. Elöl hosszabb távok megtételére is alkalmas az autó, csendes, kényelmes és gyors kanyarokban is megnyugtató a futóműve.

Használtan megvéve az ülések és a kényelem a legjobb a Borában, mert a szalonban pompázó új autók ragyogása gyorsan megkopik.

Nagyon ritka a Boráéhoz mérhető motorválaszék, a 75 lóerős 1,4-estől öt- és hathengeres benzinesekig volt minden, az 1,9 literes TDI-ket is ideértve. A két kis benzinesen kívül az 1,9 literes TDI-ből fut számottevő mennyiség.

Drágán javítható hibákról lesz szó a lapozás után, ott jönnek a TDI-k és az árak is


Jó étvágyat!

Az 1,4 literes benzines az alapmotorokkal összemérve nem teszi rosszul a dolgát, 6-10 literrel elvan. Gyengeségével együtt több örömünk telhet benne, mint az ezerhatosban, amiből messze a legtöbb van a piacon.

Jó minőségűek az anyagok

Jó minőségűek az anyagok


Az átlagost alulról közelíti, pörögni lusta, erőssége talán a nyomatékleadás közepes fordulaton és az élettartam. Nem kell vinnyogtatni a 100 lóerős motort ahhoz, hogy együtt mozogjunk a forgalommal és a komfortot sem zavarja meg. 6,5 és 12 liter közötti fogyasztása nincs arányban közepes kvalitásaival, ennek fejében többet várna az ember.

TDI-dízelek

A dízelmotorok 90 és 130 lóerő közötti teljesítménnyel készültek. 100 kilométer megtételéhez durván 4,5-8,5 litert kell tankolni beléjük. A dízelek gyakori hátránya a magas futásteljesítmény, függetlenül attól, mit mutat a számláló.

Elöl élvezni a Bora kényelmét

Elöl élvezni a Bora kényelmét


A cikkben látható Bora megbízhatósága nem váltotta be a tulajdonos reményeit, és nem ő az egyetlen, aki így járt.  A karosszéria jó minőségű, de erre is költeni kell időnként, mert az orra nagyon alacsony. Lóg is a lökhárító, mert minduntalan hozzáütődik a fényezetlen koptatórész az aszfalthoz, a tulaj épp a műanyagoshoz készült a fotózás utáni napokban.

A Borában nem sajnálnám a motoros ablak hiányát, mert akinek van, annak baja is akad vele. A motoron kívül az ajtóba beeső üvegek veszik igénybe a tulajdonosok béketűrését.

Költséges váltózűrök

Sokba fáj és nem ritka a váltócsere

Sokba fáj és nem ritka a váltócsere


Elektromos zűrt okoznak időnként a meghibásodó gyújtótrafók, de a fajsúlyos gondok a sebességváltóhoz kapcsolódnak. Előfordul hogy akadozik, főleg egyesbe nehéz betuszkolni, de durva hibája is van. A váltócsere a Bora-tulajdonosokra leselkedő legcsúnyább veszély, több százezres kiadás.

A motorokkal nincs sok gond, a dízelek és a benzinesek is bírják a megpróbáltatásokat. A tartós dízeleket a vezérműszíj szakadása ölheti meg, ennek cseréjén sose spóroljunk! A légtömegmérő hibáját az elgyengülő motoron azonnal megérezni, amivel még gond adódhat, az a turbófeltöltő. A linkre kattintva kiderül, milyen tünetek esetén óvakodjunk az öngyulladós motortól.

Másfél milliótól

TDI-ként a Bora legalább 2,1 millióba kerül

TDI-ként a Bora legalább 2,1 millióba kerül


Belül az évek múlásnak látványos kísérője az elegánsnak szánt bevonat kopása az ablakemelők környékén az ajtóbehúzónál. Ez is jó példa arra, hogy a Bora szeretne többnek látszani önmagánál, de ez csak ideig-óráig sikerül.

Ára használtan sem süllyed mélyre. A nagy csomagtér, a tetszetős dizájn, a komfort, a márkanév és a bizalom megvédi a gyors értékvesztéstől. A legalacsonyabb árúak kijönnek 1,5 millióból, a TDI-k esetében 2,1 millió forint a minimum.

Kommentek

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.