Volkswagen, és baj van vele

Használt autó: VW Bora

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.08.21. 14.00

Semmi gondom a Hondával, de azért egy német autó lenne az igazi – gondolta magában egy bő negyvenes magyar családapa. Az elhatározást tett követte, a takarékos és problémamentes Civic 1,5 után megvette a mindezekben kevésbé jeleskedő 1,6-os Borát. Persze ezt akkor még nem tudta.


Japán után

A csomagtartónak apró a nyílása, de nagy a térfogata

Apró a nyílása és nagy a térfogata


Mi vesz rá valakit, hogy 160 000 majdnem hibátlanul megtett kilométer után a Hondájából átüljön egy európai autóba? A piros Bora tulajdonosát az a hit és bizalom vitte a márkaváltásba, amit egy igazi német autó iránt táplált.

Ezúttal a német autók nimbusza adta el a Borát, mert a Golf II, az Audi 80, az Opel Ascona, a W 123-as Mercedes és sok társuk évtizedeken át bizonyította, hogy a Made in Germany mit is jelent. Szocializációnk során belénk ivódik az alapelv: a német autó a jó autó.

A tulajdonos véleménye: Korossy Ferenc, VW Bora 1,6 2002, 135 000 km

Nehezen gyorsul a tulaj szerint

Nehezen gyorsul a tulaj szerint


Csalódtam a kocsi összeszerelési minőségében, pedig épp azért vettem meg használtan, mert ez német. A fogyasztásával nincs bajom, országúton 6,5-7 liter, de ezt csak addig mértem, amíg friss volt. A Bora kényelme és csomagtere is tetszik.

Elvártam volna a márkától, hogy visszahívják az autót a számos váltóhiba miatt, de ilyesmiről szó sincs, ezért kénytelen voltam zsebből állni a cserét.

Ez a technika és a megbízhatóság az eddigiekben nem tűnt átlagon felülinek, az az érzésem, hogy az enyémet nem is Németországban rakták össze.

Elöl kényelmes, hátul kijózanító

Egy Opel-kereskedésben állt a kocsi, akkor 100 000 kilométerrel, klímával, de elöl is tekerős ablakokkal. A Civic ment, a Bora jött, és az eltelt két év alapján a tulaj változatlanul bízik a német autókban, csak az övével van pechje.

Élőben kevés a hely hátul

Élőben kevés a hely hátul


1998-ban mutatták be a Borát, utódja, a Jetta tavaly jelent meg Magyarországon. Összkerékhajtással és kombiként is gyártotta a Volkswagen, de itthon elenyészően keveset találni belőle.

A Bora is illeszkedik a Volkswagen korábbi névadási gyakorlatába, egy száraz, hideg szélről nevezték el, amely az adriai térség lakóit gyötri lökéseivel.

Autóként a Bora egészen más, igen barátságos az utasokkal. Egyedül a hátsók lábterét tolták el a tervezők, akik ugye abból gazdálkodhattak, amit a padlólemezt adó Golf IV tudott. Ez híresen kevés.

Kényelmes

Nem élénk, nem takarékos, de a legnépszerűbb

Népszerű, bár nem valami jó az 1,6-os


Ha senki nem magasabb az átlagnál, négyen azért elférnek. Elöl hosszabb távok megtételére is alkalmas az autó, csendes, kényelmes és gyors kanyarokban is megnyugtató a futóműve.

Használtan megvéve az ülések és a kényelem a legjobb a Borában, mert a szalonban pompázó új autók ragyogása gyorsan megkopik.

Nagyon ritka a Boráéhoz mérhető motorválaszék, a 75 lóerős 1,4-estől öt- és hathengeres benzinesekig volt minden, az 1,9 literes TDI-ket is ideértve. A két kis benzinesen kívül az 1,9 literes TDI-ből fut számottevő mennyiség.

Drágán javítható hibákról lesz szó a lapozás után, ott jönnek a TDI-k és az árak is


Jó étvágyat!

Az 1,4 literes benzines az alapmotorokkal összemérve nem teszi rosszul a dolgát, 6-10 literrel elvan. Gyengeségével együtt több örömünk telhet benne, mint az ezerhatosban, amiből messze a legtöbb van a piacon.

Jó minőségűek az anyagok

Jó minőségűek az anyagok


Az átlagost alulról közelíti, pörögni lusta, erőssége talán a nyomatékleadás közepes fordulaton és az élettartam. Nem kell vinnyogtatni a 100 lóerős motort ahhoz, hogy együtt mozogjunk a forgalommal és a komfortot sem zavarja meg. 6,5 és 12 liter közötti fogyasztása nincs arányban közepes kvalitásaival, ennek fejében többet várna az ember.

TDI-dízelek

A dízelmotorok 90 és 130 lóerő közötti teljesítménnyel készültek. 100 kilométer megtételéhez durván 4,5-8,5 litert kell tankolni beléjük. A dízelek gyakori hátránya a magas futásteljesítmény, függetlenül attól, mit mutat a számláló.

Elöl élvezni a Bora kényelmét

Elöl élvezni a Bora kényelmét


A cikkben látható Bora megbízhatósága nem váltotta be a tulajdonos reményeit, és nem ő az egyetlen, aki így járt.  A karosszéria jó minőségű, de erre is költeni kell időnként, mert az orra nagyon alacsony. Lóg is a lökhárító, mert minduntalan hozzáütődik a fényezetlen koptatórész az aszfalthoz, a tulaj épp a műanyagoshoz készült a fotózás utáni napokban.

A Borában nem sajnálnám a motoros ablak hiányát, mert akinek van, annak baja is akad vele. A motoron kívül az ajtóba beeső üvegek veszik igénybe a tulajdonosok béketűrését.

Költséges váltózűrök

Sokba fáj és nem ritka a váltócsere

Sokba fáj és nem ritka a váltócsere


Elektromos zűrt okoznak időnként a meghibásodó gyújtótrafók, de a fajsúlyos gondok a sebességváltóhoz kapcsolódnak. Előfordul hogy akadozik, főleg egyesbe nehéz betuszkolni, de durva hibája is van. A váltócsere a Bora-tulajdonosokra leselkedő legcsúnyább veszély, több százezres kiadás.

A motorokkal nincs sok gond, a dízelek és a benzinesek is bírják a megpróbáltatásokat. A tartós dízeleket a vezérműszíj szakadása ölheti meg, ennek cseréjén sose spóroljunk! A légtömegmérő hibáját az elgyengülő motoron azonnal megérezni, amivel még gond adódhat, az a turbófeltöltő. A linkre kattintva kiderül, milyen tünetek esetén óvakodjunk az öngyulladós motortól.

Másfél milliótól

TDI-ként a Bora legalább 2,1 millióba kerül

TDI-ként a Bora legalább 2,1 millióba kerül


Belül az évek múlásnak látványos kísérője az elegánsnak szánt bevonat kopása az ablakemelők környékén az ajtóbehúzónál. Ez is jó példa arra, hogy a Bora szeretne többnek látszani önmagánál, de ez csak ideig-óráig sikerül.

Ára használtan sem süllyed mélyre. A nagy csomagtér, a tetszetős dizájn, a komfort, a márkanév és a bizalom megvédi a gyors értékvesztéstől. A legalacsonyabb árúak kijönnek 1,5 millióból, a TDI-k esetében 2,1 millió forint a minimum.

Kommentek

Mazda3: egy használt autó, amivel nehéz mellényúlni

Használt autóként körül lehetne rajongani a Mazda3 első generációját, mert megbízható, vonzó, remekül vezethető autó. De sok közülük nagyon rondán rozsdásodik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Amire minden használt autóban sokat fogsz költeni

Nemrég kuplungot kellett cserélni Ford Focusunkon, ami felvetett pár kérdést. Utángyártott legyen, kis szervizbe vigyem vagy jobban megéri a márkaszerviz? És mennyibe kerül a kuplungcsere más használt autókhoz?

Használt autó: van jobb a Škoda Octaviánál?

Sokan alapértelmezésben Škoda Octaviát vennének használt családi autóként. A második generáció hibái mellett francia és koreai konkurensekről is írunk, amelyek az Octavia árnyékában vannak.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Első vezetés – Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.