Volkswagen, és baj van vele

Használt autó: VW Bora

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.08.21. 14.00

Semmi gondom a Hondával, de azért egy német autó lenne az igazi – gondolta magában egy bő negyvenes magyar családapa. Az elhatározást tett követte, a takarékos és problémamentes Civic 1,5 után megvette a mindezekben kevésbé jeleskedő 1,6-os Borát. Persze ezt akkor még nem tudta.


Japán után

A csomagtartónak apró a nyílása, de nagy a térfogata

Apró a nyílása és nagy a térfogata


Mi vesz rá valakit, hogy 160 000 majdnem hibátlanul megtett kilométer után a Hondájából átüljön egy európai autóba? A piros Bora tulajdonosát az a hit és bizalom vitte a márkaváltásba, amit egy igazi német autó iránt táplált.

Ezúttal a német autók nimbusza adta el a Borát, mert a Golf II, az Audi 80, az Opel Ascona, a W 123-as Mercedes és sok társuk évtizedeken át bizonyította, hogy a Made in Germany mit is jelent. Szocializációnk során belénk ivódik az alapelv: a német autó a jó autó.

A tulajdonos véleménye: Korossy Ferenc, VW Bora 1,6 2002, 135 000 km

Nehezen gyorsul a tulaj szerint

Nehezen gyorsul a tulaj szerint


Csalódtam a kocsi összeszerelési minőségében, pedig épp azért vettem meg használtan, mert ez német. A fogyasztásával nincs bajom, országúton 6,5-7 liter, de ezt csak addig mértem, amíg friss volt. A Bora kényelme és csomagtere is tetszik.

Elvártam volna a márkától, hogy visszahívják az autót a számos váltóhiba miatt, de ilyesmiről szó sincs, ezért kénytelen voltam zsebből állni a cserét.

Ez a technika és a megbízhatóság az eddigiekben nem tűnt átlagon felülinek, az az érzésem, hogy az enyémet nem is Németországban rakták össze.

Elöl kényelmes, hátul kijózanító

Egy Opel-kereskedésben állt a kocsi, akkor 100 000 kilométerrel, klímával, de elöl is tekerős ablakokkal. A Civic ment, a Bora jött, és az eltelt két év alapján a tulaj változatlanul bízik a német autókban, csak az övével van pechje.

Élőben kevés a hely hátul

Élőben kevés a hely hátul


1998-ban mutatták be a Borát, utódja, a Jetta tavaly jelent meg Magyarországon. Összkerékhajtással és kombiként is gyártotta a Volkswagen, de itthon elenyészően keveset találni belőle.

A Bora is illeszkedik a Volkswagen korábbi névadási gyakorlatába, egy száraz, hideg szélről nevezték el, amely az adriai térség lakóit gyötri lökéseivel.

Autóként a Bora egészen más, igen barátságos az utasokkal. Egyedül a hátsók lábterét tolták el a tervezők, akik ugye abból gazdálkodhattak, amit a padlólemezt adó Golf IV tudott. Ez híresen kevés.

Kényelmes

Nem élénk, nem takarékos, de a legnépszerűbb

Népszerű, bár nem valami jó az 1,6-os


Ha senki nem magasabb az átlagnál, négyen azért elférnek. Elöl hosszabb távok megtételére is alkalmas az autó, csendes, kényelmes és gyors kanyarokban is megnyugtató a futóműve.

Használtan megvéve az ülések és a kényelem a legjobb a Borában, mert a szalonban pompázó új autók ragyogása gyorsan megkopik.

Nagyon ritka a Boráéhoz mérhető motorválaszék, a 75 lóerős 1,4-estől öt- és hathengeres benzinesekig volt minden, az 1,9 literes TDI-ket is ideértve. A két kis benzinesen kívül az 1,9 literes TDI-ből fut számottevő mennyiség.

Drágán javítható hibákról lesz szó a lapozás után, ott jönnek a TDI-k és az árak is


Jó étvágyat!

Az 1,4 literes benzines az alapmotorokkal összemérve nem teszi rosszul a dolgát, 6-10 literrel elvan. Gyengeségével együtt több örömünk telhet benne, mint az ezerhatosban, amiből messze a legtöbb van a piacon.

Jó minőségűek az anyagok

Jó minőségűek az anyagok


Az átlagost alulról közelíti, pörögni lusta, erőssége talán a nyomatékleadás közepes fordulaton és az élettartam. Nem kell vinnyogtatni a 100 lóerős motort ahhoz, hogy együtt mozogjunk a forgalommal és a komfortot sem zavarja meg. 6,5 és 12 liter közötti fogyasztása nincs arányban közepes kvalitásaival, ennek fejében többet várna az ember.

TDI-dízelek

A dízelmotorok 90 és 130 lóerő közötti teljesítménnyel készültek. 100 kilométer megtételéhez durván 4,5-8,5 litert kell tankolni beléjük. A dízelek gyakori hátránya a magas futásteljesítmény, függetlenül attól, mit mutat a számláló.

Elöl élvezni a Bora kényelmét

Elöl élvezni a Bora kényelmét


A cikkben látható Bora megbízhatósága nem váltotta be a tulajdonos reményeit, és nem ő az egyetlen, aki így járt.  A karosszéria jó minőségű, de erre is költeni kell időnként, mert az orra nagyon alacsony. Lóg is a lökhárító, mert minduntalan hozzáütődik a fényezetlen koptatórész az aszfalthoz, a tulaj épp a műanyagoshoz készült a fotózás utáni napokban.

A Borában nem sajnálnám a motoros ablak hiányát, mert akinek van, annak baja is akad vele. A motoron kívül az ajtóba beeső üvegek veszik igénybe a tulajdonosok béketűrését.

Költséges váltózűrök

Sokba fáj és nem ritka a váltócsere

Sokba fáj és nem ritka a váltócsere


Elektromos zűrt okoznak időnként a meghibásodó gyújtótrafók, de a fajsúlyos gondok a sebességváltóhoz kapcsolódnak. Előfordul hogy akadozik, főleg egyesbe nehéz betuszkolni, de durva hibája is van. A váltócsere a Bora-tulajdonosokra leselkedő legcsúnyább veszély, több százezres kiadás.

A motorokkal nincs sok gond, a dízelek és a benzinesek is bírják a megpróbáltatásokat. A tartós dízeleket a vezérműszíj szakadása ölheti meg, ennek cseréjén sose spóroljunk! A légtömegmérő hibáját az elgyengülő motoron azonnal megérezni, amivel még gond adódhat, az a turbófeltöltő. A linkre kattintva kiderül, milyen tünetek esetén óvakodjunk az öngyulladós motortól.

Másfél milliótól

TDI-ként a Bora legalább 2,1 millióba kerül

TDI-ként a Bora legalább 2,1 millióba kerül


Belül az évek múlásnak látványos kísérője az elegánsnak szánt bevonat kopása az ablakemelők környékén az ajtóbehúzónál. Ez is jó példa arra, hogy a Bora szeretne többnek látszani önmagánál, de ez csak ideig-óráig sikerül.

Ára használtan sem süllyed mélyre. A nagy csomagtér, a tetszetős dizájn, a komfort, a márkanév és a bizalom megvédi a gyors értékvesztéstől. A legalacsonyabb árúak kijönnek 1,5 millióból, a TDI-k esetében 2,1 millió forint a minimum.

Kommentek

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Használt autó: mit vesznek az autószerelők?

Attól, hogy valaki egész nap elromlott autókat javít, nem minden autót tart rossznak. Autószerelőket kérdeztünk arról, milyen használt autóért adták a saját pénzüket?

Használt autó: melyik fogyaszt kevesebbet?

Használtautó-vásárláskor nemcsak a típust nehéz megválasztani a rengeteg lehetőség közül, hanem a legjobb motorverziót is. A gyengébb motor fogyasztása nem mindig alacsonyabb és mi van a biztosítással, az adóval meg a típushibákkal?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.