Használtan jó a Golf

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.07.20. 14.00

Magyarországon sok átlagember ájultan bízik a német autókban és a Volkswagen-márkajelben. A lassan negyedik évébe lépő Golf V-nek használtan is megkérik az árát, de az előző generációval szemben itt tényleg sok jót kapunk a pénzünkért.


Benne van az anyag

Monolit tömbnek mutatja magát

Monolit tömbnek mutatja magát


Nem véletlenül ragaszkodik a 2003 őszén bemutatott Golf V-höz annyi tulajdonos. A negyedik generáció hibáit (szűk lábtér, akadozó váltó, közepes futómű) jórészt kikúrálták, a futóműve lényegesen jobb lett a független, négy lengőkaros hátsó felfüggesztésre történő átállással.

Észrevétlenül, szépen a kezünk alá dolgozik a mindennapokban. Finoman működik a kuplungja és a váltója, pont jó erőkkel lehet kormányozni. A Golfok kényelme átlagon felüli és az autó azt szuggerálja az utasoknak, hogy monolit tömbben ülnek, ebben aztán benne van az anyag.

Másodikra öt csillag

Valóban egy jól megépített, masszív autó, mégha az ötödik csillagról le is maradt a törésteszten. Az öt csillagot jelentő 33 pont kedvéért hekkelték bele az öv bekötésére való figyelmeztetést, így második nekifutásra megkapta az elismerést.

Jó vezetni a fejlett futóművel

Jó vezetni a fejlett futóművel


Benzinesből a Golf minden konkurensénél nagyobb a motorválaszték. 75 és 250 lóerő között, négy vagy hat hengerrel, szívócső vagy közvetlen befecskendezéssel, turbóval vagy akár egyszerre turbóval és kompresszorral is választhatunk motort.

Nem jó az 1,6-os

Az 1,6 literes a leggyakoribb, ami nem azt jelenti, hogy jó is volna. Megbízható és hosszú életű, de aki ezt a motort szereti, az üljön át egy Corolla vagy Civic 1,6-ba, esetleg egy 113 lóerős Mégane-ba és meglátja, miről marad le. Lusta és nem takarékos a Golf 1.6. A cikkben szereplő autóval Kecskemétre ingázik a tulajdonosa autópályán, sosem sportosan és átlagosan 8 literből.

Városi használatra jobb lehet az 1,4-es

Városi használatra jobb lehet az 1,4-es


Városban be lehet érni az 1,4 literes benzinessel is. Aki főleg rövid távokon jár és nem siet, olcsóbban elautózik vele az ezerhatosnál. Autópályán is belendül idővel, de országúton agyhalott. Nagyjából zéró biztonsági tartalékot kínál a motor, de a Golf V az alapmotorral is egy csendes, finom autó. Lassabban, de igazán kényelemben eljutunk vele mindenfelé.

Dízelek, sok pénzért

A 75 lóerős szívó SDi itthon ismeretlen. A turbódízelek erőleadása és fogyasztása is nagyon jó, megelégszenek százon 4,5-8,5 liter gázolajjal. A 90 vagy 105 lóerős 1,9 TDI gyengébb és takarékosabb, a 2,0 pedig mint az atom úgy megy és ahhoz képest még mindig keveset fogyaszt. Egy közös bajuk van, a kulturálatlan járás.

Mindjárt jön, hogy mibe kerül és miként használjuk a rétegvastagság-mérőt


A Golf V még csak 3,5 éve van piacon, ezért nem kell tőle rettenetes bajokra számítani. Költséges javítást a légkondi klímakompresszora okozhat, amelynek cseréjekor speciális célszerszámmal kell átmosni a rendszert, különben az új sem tart sokáig. Ilyesmit többnyire csak a nagyobb márkaszervizek végeznek, mert a berendezés ára kicsivel 1,5 millió Ft feletti.

Tovább tart a gyengébb TDI

A kényelem a Golf talán legjobb oldala

A kényelem a Golf talán legjobb oldala


A TDI-ket, az összes többi turbódízelhez hasonlóan hidegen hajszolással lehet kinyírni. A nagyon drága dízelek közül az 1,9 literessel kevesebb gond adódhat. A kétezres nem ilyen strapabíró, meg sokan jobban is küldik, amit idővel megelégelhet. A rengeteg különféle benzinessel mechanikailag nem szokott gond lenni, néha egy motorvezérlés adja meg magát.

Drága szerviz 120 000-nél

Az emberek szeretik a nagyobb szervizszámlák jelentkezése előtt eladni az autót. 120 000 kilométernél – budapesti rezsióradíjjal – egy 150-180 ezer forintos munkára kell felkészülni, amiben benne van a feszítőstül cserélt vezérműszíj, a hosszbordásszíj és a vízpumpa leváltása. A 15 000 forint alatti cseredarab beépítésén kár spórolni, mert ha később a vízpumpa miatt külön kell szétszedetni az autót, az összességében sokkal többe kerül.

Dízellel használtan is drága

Dízellel használtan is drága


A testes autónál 45 000 kilométer körül valószínűleg esedékes egy fékbetétcsere, a tárcsa bírhatja 80-90 000-ig is. Egyszer-egyszer lehal egy ablakmosó szivattyú, néhány Golf zörög belül, de mindennel együtt tisztességes minőségű autó.

A törött autók kivédése

A Golf használtan sem olcsó autó, nem haszontalan állapotfelmérésre beadni a kocsit egy márkaszervizbe. Ennek költsége nagyjából egy munkaóra díja. A 15 000 forintnál nem magasabb összegért ellenőrzik, hogy sérült-e az autó, megmérik a lengéscsillapítók és a fékek állapotát, ellenőrzik a futóművet és lekérdezik a hibatárolót.

2,5 milliónál kezdődnek az árak

2,5 milliónál kezdődnek az árak


Aki saját magában bízik, nézze végig a karosszériát rétegvastagság-mérővel! Többfélét kapni belőle nagyjából 30 és 300 000 forint között. Egy olcsóbb hamar behozhatja az árát. A szabvány alapján 300 mikronig gyárinak tekintendő a fényezés, de az átlagos vastagság legtöbbször 120-180 közötti. A sokkal magasabb érték törött előéletre, gittre és újrafényezésre utal.

Árak: inkább 3, mint 2,5 millióért

Nincs jelentős árkülönbség az 1,4-es és az 1,6-os Golfok között, amelyek egyaránt 2,5 millió forinttól felfelé kaphatók. A kínálatban a hárommillió forintnál többre tartott autók dominálnak. Dízelből a magas felár miatt keveset találni, 3,5 millió forintnál is borsosabb áron.

Kommentek

Mazda3: egy használt autó, amivel nehéz mellényúlni

Használt autóként körül lehetne rajongani a Mazda3 első generációját, mert megbízható, vonzó, remekül vezethető autó. De sok közülük nagyon rondán rozsdásodik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Amire minden használt autóban sokat fogsz költeni

Nemrég kuplungot kellett cserélni Ford Focusunkon, ami felvetett pár kérdést. Utángyártott legyen, kis szervizbe vigyem vagy jobban megéri a márkaszerviz? És mennyibe kerül a kuplungcsere más használt autókhoz?

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.