Használtan jó a Golf

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.07.20. 02.07

Magyarországon sok átlagember ájultan bízik a német autókban és a Volkswagen-márkajelben. A lassan negyedik évébe lépő Golf V-nek használtan is megkérik az árát, de az előző generációval szemben itt tényleg sok jót kapunk a pénzünkért.


Benne van az anyag

Monolit tömbnek mutatja magát

Monolit tömbnek mutatja magát


Nem véletlenül ragaszkodik a 2003 őszén bemutatott Golf V-höz annyi tulajdonos. A negyedik generáció hibáit (szűk lábtér, akadozó váltó, közepes futómű) jórészt kikúrálták, a futóműve lényegesen jobb lett a független, négy lengőkaros hátsó felfüggesztésre történő átállással.

Észrevétlenül, szépen a kezünk alá dolgozik a mindennapokban. Finoman működik a kuplungja és a váltója, pont jó erőkkel lehet kormányozni. A Golfok kényelme átlagon felüli és az autó azt szuggerálja az utasoknak, hogy monolit tömbben ülnek, ebben aztán benne van az anyag.

Másodikra öt csillag

Valóban egy jól megépített, masszív autó, mégha az ötödik csillagról le is maradt a törésteszten. Az öt csillagot jelentő 33 pont kedvéért hekkelték bele az öv bekötésére való figyelmeztetést, így második nekifutásra megkapta az elismerést.

Jó vezetni a fejlett futóművel

Jó vezetni a fejlett futóművel


Benzinesből a Golf minden konkurensénél nagyobb a motorválaszték. 75 és 250 lóerő között, négy vagy hat hengerrel, szívócső vagy közvetlen befecskendezéssel, turbóval vagy akár egyszerre turbóval és kompresszorral is választhatunk motort.

Nem jó az 1,6-os

Az 1,6 literes a leggyakoribb, ami nem azt jelenti, hogy jó is volna. Megbízható és hosszú életű, de aki ezt a motort szereti, az üljön át egy Corolla vagy Civic 1,6-ba, esetleg egy 113 lóerős Mégane-ba és meglátja, miről marad le. Lusta és nem takarékos a Golf 1.6. A cikkben szereplő autóval Kecskemétre ingázik a tulajdonosa autópályán, sosem sportosan és átlagosan 8 literből.

Városi használatra jobb lehet az 1,4-es

Városi használatra jobb lehet az 1,4-es


Városban be lehet érni az 1,4 literes benzinessel is. Aki főleg rövid távokon jár és nem siet, olcsóbban elautózik vele az ezerhatosnál. Autópályán is belendül idővel, de országúton agyhalott. Nagyjából zéró biztonsági tartalékot kínál a motor, de a Golf V az alapmotorral is egy csendes, finom autó. Lassabban, de igazán kényelemben eljutunk vele mindenfelé.

Dízelek, sok pénzért

A 75 lóerős szívó SDi itthon ismeretlen. A turbódízelek erőleadása és fogyasztása is nagyon jó, megelégszenek százon 4,5-8,5 liter gázolajjal. A 90 vagy 105 lóerős 1,9 TDI gyengébb és takarékosabb, a 2,0 pedig mint az atom úgy megy és ahhoz képest még mindig keveset fogyaszt. Egy közös bajuk van, a kulturálatlan járás.

Mindjárt jön, hogy mibe kerül és miként használjuk a rétegvastagság-mérőt


A Golf V még csak 3,5 éve van piacon, ezért nem kell tőle rettenetes bajokra számítani. Költséges javítást a légkondi klímakompresszora okozhat, amelynek cseréjekor speciális célszerszámmal kell átmosni a rendszert, különben az új sem tart sokáig. Ilyesmit többnyire csak a nagyobb márkaszervizek végeznek, mert a berendezés ára kicsivel 1,5 millió Ft feletti.

Tovább tart a gyengébb TDI

A kényelem a Golf talán legjobb oldala

A kényelem a Golf talán legjobb oldala


A TDI-ket, az összes többi turbódízelhez hasonlóan hidegen hajszolással lehet kinyírni. A nagyon drága dízelek közül az 1,9 literessel kevesebb gond adódhat. A kétezres nem ilyen strapabíró, meg sokan jobban is küldik, amit idővel megelégelhet. A rengeteg különféle benzinessel mechanikailag nem szokott gond lenni, néha egy motorvezérlés adja meg magát.

Drága szerviz 120 000-nél

Az emberek szeretik a nagyobb szervizszámlák jelentkezése előtt eladni az autót. 120 000 kilométernél – budapesti rezsióradíjjal – egy 150-180 ezer forintos munkára kell felkészülni, amiben benne van a feszítőstül cserélt vezérműszíj, a hosszbordásszíj és a vízpumpa leváltása. A 15 000 forint alatti cseredarab beépítésén kár spórolni, mert ha később a vízpumpa miatt külön kell szétszedetni az autót, az összességében sokkal többe kerül.

Dízellel használtan is drága

Dízellel használtan is drága


A testes autónál 45 000 kilométer körül valószínűleg esedékes egy fékbetétcsere, a tárcsa bírhatja 80-90 000-ig is. Egyszer-egyszer lehal egy ablakmosó szivattyú, néhány Golf zörög belül, de mindennel együtt tisztességes minőségű autó.

A törött autók kivédése

A Golf használtan sem olcsó autó, nem haszontalan állapotfelmérésre beadni a kocsit egy márkaszervizbe. Ennek költsége nagyjából egy munkaóra díja. A 15 000 forintnál nem magasabb összegért ellenőrzik, hogy sérült-e az autó, megmérik a lengéscsillapítók és a fékek állapotát, ellenőrzik a futóművet és lekérdezik a hibatárolót.

2,5 milliónál kezdődnek az árak

2,5 milliónál kezdődnek az árak


Aki saját magában bízik, nézze végig a karosszériát rétegvastagság-mérővel! Többfélét kapni belőle nagyjából 30 és 300 000 forint között. Egy olcsóbb hamar behozhatja az árát. A szabvány alapján 300 mikronig gyárinak tekintendő a fényezés, de az átlagos vastagság legtöbbször 120-180 közötti. A sokkal magasabb érték törött előéletre, gittre és újrafényezésre utal.

Árak: inkább 3, mint 2,5 millióért

Nincs jelentős árkülönbség az 1,4-es és az 1,6-os Golfok között, amelyek egyaránt 2,5 millió forinttól felfelé kaphatók. A kínálatban a hárommillió forintnál többre tartott autók dominálnak. Dízelből a magas felár miatt keveset találni, 3,5 millió forintnál is borsosabb áron.

Kommentek

F1: Hamiltont pörgeti a hátrasorolás

Lewis Hamilton a mezőny végéből indul majd a vasárnapi Belga Nagydíjon, de nem tört le, inkább izgatja a kihívás, a sikert illetően viszont vannak kétségei.

F1: Vettelnek egy duda kéne a Ferrarira?

Sebastian Vettel hol kék zászlókat követel, hol látványosan próbálja irányítani versenyzőtársait.

F1: Verstappent is meglepte az első hely

A Belga Nagydíj második szabadedzését megnyerő Max Verstappent is meglepte a Red Bull versenyképessége, de nem fogja elbízni magát.

F1: A Ferrari pocsék a hosszú etapokon

A Ferrari nem brillírozott a Belga Nagydíj szabadedzésein, Kimi Räikkönen szerint sok dolga lesz a csapatnak. Sebastian Vettel nem tudja, hol állnak.

F1: Verstappen az élen otthon, a Mercedes sehol

A Forma-1-es Belga Nagydíj második szabadedzése érdekes eredményt hozott, a Red Bullok az élen, a gyorsabbik Mercedes is csak a 6.

Megvan a hét videója, már 6 millióan látták

Az ember, aki ezzel most megreformálta a borzasztóan unalmas kerékpárversenyeket.

Ford Mustang, négy hengerrel: nem tragédia

Sokan úgy állnak a Ford Mustanghoz, hogy a legendát V8 alatt semmi értelme megvenni. Pont ezért kértük el tesztre az érdekesebbik modellt, a turbós négyhengerest. 317 lóerővel csak nem lesz rossz!

Ezerszámra buktak a gyorshajtók a razzián

A rendőrség nyilvánosságra hozta az ezen a héten tartott sebességmérési akció eredményeit.

F1: Brutális büntetés Alonsónak

Fernando Alonsónak nem indul jól a Forma-1-es idény második fele, a délelőtti meghibásodás után teljes erőforráscsere miatt 35 helyes rajtbüntetést kap vasárnapra. Hamilton 30-ig jutott.

F1: Button 2017-re is aláír?

Jenson Button egy friss megszólalásában arra utalt, hogy 2017-ben is marad a Forma-1-ben. Valószínűleg megegyezik a Williamsszel.

Ellepték Budapestet a versenykamionok

Tegnap délután a nagyközönség is találkozhatott a hétvégi mogyoródi futamok versenykamionjaival, valamint a Swift Cup és a BlancPain sorozatban versenyző sportautókkal. Ma már viszont minden versenyző a Hungaroringen edzett.

Sport-szabadidőjárműben gondolkodik a Seat

Bennfentesek szerint jó esélye van egy Seat Ateca Cuprának. Az autó a Leon sportmotorját kaphatja meg.