Használtan jó a Golf

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.07.20. 14.00

Magyarországon sok átlagember ájultan bízik a német autókban és a Volkswagen-márkajelben. A lassan negyedik évébe lépő Golf V-nek használtan is megkérik az árát, de az előző generációval szemben itt tényleg sok jót kapunk a pénzünkért.


Benne van az anyag

Monolit tömbnek mutatja magát

Monolit tömbnek mutatja magát


Nem véletlenül ragaszkodik a 2003 őszén bemutatott Golf V-höz annyi tulajdonos. A negyedik generáció hibáit (szűk lábtér, akadozó váltó, közepes futómű) jórészt kikúrálták, a futóműve lényegesen jobb lett a független, négy lengőkaros hátsó felfüggesztésre történő átállással.

Észrevétlenül, szépen a kezünk alá dolgozik a mindennapokban. Finoman működik a kuplungja és a váltója, pont jó erőkkel lehet kormányozni. A Golfok kényelme átlagon felüli és az autó azt szuggerálja az utasoknak, hogy monolit tömbben ülnek, ebben aztán benne van az anyag.

Másodikra öt csillag

Valóban egy jól megépített, masszív autó, mégha az ötödik csillagról le is maradt a törésteszten. Az öt csillagot jelentő 33 pont kedvéért hekkelték bele az öv bekötésére való figyelmeztetést, így második nekifutásra megkapta az elismerést.

Jó vezetni a fejlett futóművel

Jó vezetni a fejlett futóművel


Benzinesből a Golf minden konkurensénél nagyobb a motorválaszték. 75 és 250 lóerő között, négy vagy hat hengerrel, szívócső vagy közvetlen befecskendezéssel, turbóval vagy akár egyszerre turbóval és kompresszorral is választhatunk motort.

Nem jó az 1,6-os

Az 1,6 literes a leggyakoribb, ami nem azt jelenti, hogy jó is volna. Megbízható és hosszú életű, de aki ezt a motort szereti, az üljön át egy Corolla vagy Civic 1,6-ba, esetleg egy 113 lóerős Mégane-ba és meglátja, miről marad le. Lusta és nem takarékos a Golf 1.6. A cikkben szereplő autóval Kecskemétre ingázik a tulajdonosa autópályán, sosem sportosan és átlagosan 8 literből.

Városi használatra jobb lehet az 1,4-es

Városi használatra jobb lehet az 1,4-es


Városban be lehet érni az 1,4 literes benzinessel is. Aki főleg rövid távokon jár és nem siet, olcsóbban elautózik vele az ezerhatosnál. Autópályán is belendül idővel, de országúton agyhalott. Nagyjából zéró biztonsági tartalékot kínál a motor, de a Golf V az alapmotorral is egy csendes, finom autó. Lassabban, de igazán kényelemben eljutunk vele mindenfelé.

Dízelek, sok pénzért

A 75 lóerős szívó SDi itthon ismeretlen. A turbódízelek erőleadása és fogyasztása is nagyon jó, megelégszenek százon 4,5-8,5 liter gázolajjal. A 90 vagy 105 lóerős 1,9 TDI gyengébb és takarékosabb, a 2,0 pedig mint az atom úgy megy és ahhoz képest még mindig keveset fogyaszt. Egy közös bajuk van, a kulturálatlan járás.

Mindjárt jön, hogy mibe kerül és miként használjuk a rétegvastagság-mérőt


A Golf V még csak 3,5 éve van piacon, ezért nem kell tőle rettenetes bajokra számítani. Költséges javítást a légkondi klímakompresszora okozhat, amelynek cseréjekor speciális célszerszámmal kell átmosni a rendszert, különben az új sem tart sokáig. Ilyesmit többnyire csak a nagyobb márkaszervizek végeznek, mert a berendezés ára kicsivel 1,5 millió Ft feletti.

Tovább tart a gyengébb TDI

A kényelem a Golf talán legjobb oldala

A kényelem a Golf talán legjobb oldala


A TDI-ket, az összes többi turbódízelhez hasonlóan hidegen hajszolással lehet kinyírni. A nagyon drága dízelek közül az 1,9 literessel kevesebb gond adódhat. A kétezres nem ilyen strapabíró, meg sokan jobban is küldik, amit idővel megelégelhet. A rengeteg különféle benzinessel mechanikailag nem szokott gond lenni, néha egy motorvezérlés adja meg magát.

Drága szerviz 120 000-nél

Az emberek szeretik a nagyobb szervizszámlák jelentkezése előtt eladni az autót. 120 000 kilométernél – budapesti rezsióradíjjal – egy 150-180 ezer forintos munkára kell felkészülni, amiben benne van a feszítőstül cserélt vezérműszíj, a hosszbordásszíj és a vízpumpa leváltása. A 15 000 forint alatti cseredarab beépítésén kár spórolni, mert ha később a vízpumpa miatt külön kell szétszedetni az autót, az összességében sokkal többe kerül.

Dízellel használtan is drága

Dízellel használtan is drága


A testes autónál 45 000 kilométer körül valószínűleg esedékes egy fékbetétcsere, a tárcsa bírhatja 80-90 000-ig is. Egyszer-egyszer lehal egy ablakmosó szivattyú, néhány Golf zörög belül, de mindennel együtt tisztességes minőségű autó.

A törött autók kivédése

A Golf használtan sem olcsó autó, nem haszontalan állapotfelmérésre beadni a kocsit egy márkaszervizbe. Ennek költsége nagyjából egy munkaóra díja. A 15 000 forintnál nem magasabb összegért ellenőrzik, hogy sérült-e az autó, megmérik a lengéscsillapítók és a fékek állapotát, ellenőrzik a futóművet és lekérdezik a hibatárolót.

2,5 milliónál kezdődnek az árak

2,5 milliónál kezdődnek az árak


Aki saját magában bízik, nézze végig a karosszériát rétegvastagság-mérővel! Többfélét kapni belőle nagyjából 30 és 300 000 forint között. Egy olcsóbb hamar behozhatja az árát. A szabvány alapján 300 mikronig gyárinak tekintendő a fényezés, de az átlagos vastagság legtöbbször 120-180 közötti. A sokkal magasabb érték törött előéletre, gittre és újrafényezésre utal.

Árak: inkább 3, mint 2,5 millióért

Nincs jelentős árkülönbség az 1,4-es és az 1,6-os Golfok között, amelyek egyaránt 2,5 millió forinttól felfelé kaphatók. A kínálatban a hárommillió forintnál többre tartott autók dominálnak. Dízelből a magas felár miatt keveset találni, 3,5 millió forintnál is borsosabb áron.

Kommentek

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.