Nem lehetett nagyobb

Bíznak a jelben, ezért a Corolla értéktartó

Bíznak a jelben, ezért a Corolla értéktartó


Ha a Corolla használttesztjét elintézném annyival, hogy jórészt semmi bajuk, aligha kapnék kosárnyi felháborodott e-mailt a pórul járt tulajoktól. A Corolla egy átlagos kvalitású autó, átlagon felüli minőségben.

Futóműve, kényelme közepes, a ferdehátú csomagtartója nagyon kicsi. A limuziné és a kombié sokkal tágasabb, de a maguk nemében még azok is szűkek egy Astrához, Mégane-hoz vagy Focushoz képest. A Corolla azért nem lett öblösebb, mert a japán adózási előírások szerint ezzel a szélességgel elkerülhető egy büntetőadó.

Ezt mondja a tulajdonos: Dobre Kinga, Corolla 1.6 2003
Jó négy éve beleszerettem egy Honda Jazzbe, a Toyota csak tartalék volt. A Jazzt a kereskedő eladta az orrom elől, így maradt a Corolla. Mivel másvalaki megrendelte, de nem vette át, szokatlan árengedményt kaptunk a Toyotánál, plusz az összes észérv eleve mellette szólt.

Eredetileg az ára miatt vettem meg, de mostanra beleszerettem. Kutya baja nincs négy éve, nagyon elégedett vagyok vele. Kényelmes és jó vezetni, erős motorján kívül szépen szóló hifije is tetszik benne. Főleg városban járok vele, ezért a kis csomagtér nem annyira vészes.

Jó vele

Alig fér valami a csomagtartóba

Alig fér valami a csomagtartóba


Nem kell zseniális megoldásokat egymásra halmozni ahhoz, hogy jól érezzem magam benne. A cikkben látható Corollának nem ártott a budapesti forgalom, ma sincs benne semmilyen zörgés. A váltója is olyan, amit egy Toyotától várunk: pontos, finom, gyors, öröm hozzányúlni pedig az 1,6-os VVT-i-motor nem kér sok váltást.

Nagyon szépen csukódnak az ajtók, ami nyilván megtervezett, de az ablaktörlő és a többi szerkezet precizitásával együtt meggyőző.

A Corolla semmilyen irritáló baklövést nem követ el, kivéve a kormány elhelyezését. A modellfrissítés előtt a tengelyirányú állítást sajnálta tőlünk a Toyota, ezért a volán túl messze, bent és térdnél van.

Jön a fogyasztás

1,8 milliótól kapni 5 éves modelleket

1,8 milliótól kapni 5 éves modelleket


A kicsit túl magas vezetőülés közepesen kényelmes, lehetne hosszabb a lapja, de nem nevezném rossznak. Az állítási tartomány hosszirányban óriási, az egészen tágas hátsó lábteret akár teljesen elfoglalhatja egy égimeszelő.

A piacon az alapmotorból van a legtöbb. Bár a 110 lóerős ezerhatosért nálunk mindenki lelkesedik, az 1,4 literes is elég az autóhoz, csak nincs meg benne az a vadság, mint a nagyobbikban.

Nagyjából 6 és 10 liter között fogyaszt, de városban is elég 8-9, ha nem hajszoljuk. Autópályán a rövid áttételek miatt egy egészséges 140-150 sajnos 8,5-9 litert jelent.

Kár kihagyni a túloldalon a Corolla hibáit


Tuti az ezerhatos

Az 1,6-os épphogy többet fogyaszt, cserébe sokkal erősebb, vagányabb, ha pörgetjük. Használtan lényegesebb szűkebb belőle a választék, de megéri a kutatást. Az ezerhatos benzinesek egyik legjobbjában sok örömünk lesz. Az

Nem mindig jön össze a zéró meghibásodás

Nem mindig jön össze a zéró meghibásodás


1.8 TS változó szelepemelésű és 192 lóerős sportmotorja igazi tigris, kár, hogy a futóműve olyan közel áll a kényelmes és kicsit billegős alapbeállításhoz.

A 2002 és 2007 közötti Corollával időnként nem kapják meg a tulajdonosok a Toyotáktól remélt és elvárt zéró meghibásodást.

A Corolla még mindig kiemelkedő minőségű autó, de a tendencia lefelé mutat. Már nem mindenki zeng róla ódákat és egyes kopóalkatrészek élettartama is kurtább a régebben megszokottnál.

Ez is elromlik néha

Időnként elköszönnek az izzók

Időnként elköszönnek az izzók


Mint a legtöbb modern autóban, itt is ki-kiégnek a fényszóróizzók. Az autó túlságosan eszi a fékbetéteket és a féktárcsákat, mert a környezetszennyező anyagok kötelező száműzése az élettartam rovására megy. A néhány autóban a beragadó hátsó fékekkel végképp hamar tönkremegy a tárcsa és a betét is, csúnya kiadást okozva. Ezt a hibát a csúszócsapok okozzák, de rendszeres karbantartással megelőzhető.

Az 1,4-es dízelek M-MT automatizált kézi váltójával legyünk óvatosak! Egy rendes automata kényelmét nem nyújtja, viszont több gond adódhat vele a strapabíró manuálisaknál. Csak az vegye, aki betegesen irtózik a váltástól. A gyár időközben kigyógyította a gyermekbetegségekből, minél frissebb egy autó, annál megbízhatóbb benne az M-MT.

Én nekik hiszek: még két tulajdonos véleménye és az árak a túloldalon!


Ezt mondja a tulajdonos: Trejerné Forgács Krisztina, Corolla 1.4 Sedan, 2004

Kapott az élettől Budapesten

Kapott az élettől Budapesten


Két gyermekünk érdekében egy biztonságosabb autóra cseréltük a régi Mazda 323-at. A Corolla belül óriási, hátul sok más autónál kényelmesebb. A csomagtere nagy ugyan, de például egy fotelt nem tudtunk beletenni.

Motorikusan csak dicsérhetjük. Budán hullámvasutazunk vele és egyikünk sem cammog, talán ezért is fogyaszt városban 9 litert. A minimum 6,5 liter volt, végig autópályán. Kár, hogy csak a pillanatnyi fogyasztás látszik a számítógépen, a kútig megtehető út nem. A fékbetét gyorsan elkopik, a féktárcsa sem a gyári már és az indexkar is elromlott többször: nem tért vissza magától középre.

Indulás kétmillió alatt

Jók a VVT-i benzines motorok

Jók a VVT-i benzines motorok


Amennyiben az akkumulátor megadja magát, érdemes a gyárinál nagyobb kapacitásúra lecserélni. A műszerfalban néha elköszönhet pár izzó, de a fényszórónak nincs visszajelzője, ne gyanakodjunk hibára, ha nem látjuk.

Csak a 2002 végéig gyártott 1,4 és 1,6 literes autókat érintette a szívócsonk hibája miatt jelentkező rezonanciazaj, használt autókban ennek nem várható az előfordulása.

A típus nimbusza az értéktartásban is érvényesül. Adatbázisunkban találni kétmillió alattiakat is, de akinek Corollája van, az tudja, mit ér az autója és meg is kéri az árát. Dízelből elenyésző a felhozatal, pedig az 1,4 és a kétliteres D-4D is jó motor lenne. A Corolla tényleg megbízható autó, de ragaszkodjunk a szervizkönyvhöz és az állapotfelméréshez valamelyik márkaszervizben!

Ezt mondja a tulajdonos: Bognár Bálint, Corolla 1.4, 2002
Nem mondanám álmaim autójának, mert ahhoz kicsit unalmas – bár ezen az egyhangúságon talán dob egy kicsit az élénk cseresznyepiros szín és a kocsi elejére szerelt sportos “bajusz”. Aki biztonságosan, ugyanakkor kényelmesen szeret közlekedni, annak pont jó választás, a csomagtartója sem kicsi, egy-két, kivehető kerekű kerékpár is könnyen szállítható benne a hátsó ülések ledöntésével.

Átlagos autó, mégis szerethető

Átlagos autó, mégis szerethető


A cascója kicsit drága, a fogyasztásával viszont elégedett vagyok: országúton 6-6,5 litert, városban nyáron 7,5, télen 9 litert tankolok százon. Mivel a benne lévő magnósrádió csak horribilis áron cserélhető CD-s fejegységre, ezért meghagytam, és egy átalakítóra csatlakoztatott discman segítségével – kissé nehézkesen ugyan, de – CD-t is tudunk hallgatni.

40 000 km-nél első, 60 ezernél hátsó féktárcsát kellett cseréltetnem, a szerviz szerint a környezetszennyező anyagok kiváltása miatt ilyen rövid az élettartama. A motortérből jött egyszer fura hang, de ezt valamilyen szelep cseréje hamar meggyógyította, semmilyen egyéb gondom nem volt az autóval öt év alatt.