Megkímélt és olcsó autó – van ilyen?

Használt autót másfél millióból

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.06.19. 08.00

Szigorúan 1,5 millió forintból kellett minél olcsóbban fenntartható autót találnunk Magyarországon. Ennyiért csak használtat nézhettünk, de lehetőleg kevés kilométerrel, vidéki tulajdonostól és szervizkönyvvel. Rögtön kiderül, hogy létezik-e egyáltalán ilyen autó.


Ne kelljen rá költeni

Egy ideig csak a Picanto volt partiban

Egy ideig csak a Picanto volt partiban


Unokatestvéreim édesanyja nyugdíjba ment. Ez számunkra most azért érdekes, mert leadta szolgálati autóját és nekiálltunk keresni a helyébe egy másikat. Elsősorban városi használatra, mindenképp szervokormánnyal és lehetőleg két légzsákkal. A további koordináták: álljon meg 1,5 millió forintból, legyen minél gazdaságosabb és úgy 10 évig autó legyen, legalábbis ez az elvárás.

Első közelítésben ennek egy pár éves használt kisautó felel meg, de öt ajtóval. Először Kia Picantót nézünk, de nem az egyliterest, hanem a 64 lóerős benzinest. Egy ideig a Picanto az egyedüli jelölt. Bőven másfél millió alatt megkapható, szériában ötajtós és ütésálló dél-koreai technika van benne.

Jól fogyaszt, de utolsó az ADAC-nél

Jól fogyaszt, de utolsó az ADAC-nél


Aztán a kis Kiával kapcsolatban kétségek merülnek fel. Kormányszervóst alig találni belőle, és a csak 3 csillagos Euro NCAP törésteszt sem szívderítő, bár ebben a Logan vagy a Panda sem jobb. Ám az ADAC statisztikájában a Picanto tökutolsó a kiskocsik között, márpedig a gazdaságosságon kívül a megbízhatóság is alapfeltétel. Koreai és nem bonyolult, ezért én a német autóklub felmérése ellenére is megkockáztatnám, de az utolsó hellyel a Picanto kiütötte magát a nyeregből.

Nagyot, de olcsót!

Az 1,5 milliósokra is van még gyári garancia

Az 1,5 milliósokra is van még gyári garancia


Felmerült a lehetőség, hogy a három unoka miatt ugyanezt a pénzt nagyobb autóra kellene elkölteni. Csakhogy melyikre? Három gyermekülést is befogadó, minél frissebb és minél olcsóbban fenntartható kocsit kerestünk, aminek egy kétéves Dacia Logan felel meg.

A három év garanciából a másfél millió körüli Daciákhoz egy év még megvan, akad köztük légkondis és mindegyik szervizkönyves. Megnézünk párat, vannak tényleg jók, metálszínben, elszórtan légkondival és legtöbbször márkaszervizzel alátámasztott 25-30 000 kilométerrel az órájukban. A családnak korábban volt Wartburgja, ez egy ahhoz hasonló autó, csak jó 30 évvel későbbi és nyugati konstrukcióban.


Többé sosem

Ám a Renault-eredet a Logan vesztét okozza: a leendő tulajdonost korábban három vállalati Renault is otthagyta az úton. Mivel a Logant szőröstül-bőröstül a franciák tervezték, korábbi és aktuális Renault-alkatrészekből, véglegesen meginog a bizalom iránta.

1,7 millió forintra tartják

1,7 millió forintra tartják


Marad még ésszerű lehetőség: ostobaság kihagyni a keresésből a Skoda Fabiát. Rengeteg van belőle, de eladóként itt is csak magánszemély vagy márkakereskedés jön szóba, ragaszkodunk a szervizkönyvhöz és a lehetőleg nem budapesti előélethez. Motorból az ezerkettesnél nagyobb kéne, mert a család időnként Szombathely és Nagykovácsi között is használni akarja az autót.

Vannak jó Fabiák

Szerencsénk van, egy törzs fórumtagtól érkezik a füles, hogy Szolnokon családtagjuk eladná 1,4-es Sedanját, légkondival, szervizkönyvvel. A kocsi 2002-es, de csak 33 000 km van benne. 1,7 millióra tartják, ami irányár, úgy százezret kellene alkudnunk belőle.

Öt éves, de 35 ezret sem futott

Öt éves, de 35 ezret sem futott


Jobb oldalt sajnos mind a két ajtaját cserélték egy karambol nyomán, de ezt nem is hallgatják el. Típushiba, de itt a szellőzőrostélyok közül csak az egyik lamella tört el, a kocsit garázsban tartották és alig futott. A Skoda jöhetne, bár hosszabb az ötajtósnál és a magas feneke miatt is nehezebb vele parkolni.

Borul minden

A szolnoki Fabia tényleg jó lenne, csak kicsit nagy, ezért a család benevezi a versenybe a Fiat Pandát is. Itt elfelejtjük az 54 lóerős benzinest, rögtön 1,2 literest keresünk, amely alig erősebb, de mégis egy harmonikus, takarékos és eltalált motor. A Panda ázsióját növeli magas ülése és szerethető formaterve, a szériában négy ajtó.

Félmilliós árelőnnyel nagyon megnyerő

Félmilliós árelőnnyel nagyon megnyerő


A cél továbbra is a pár éves használt autó, de egy pesti Fiat-kereskedésből érkezik egy jó érzékkel megkomponált ajánlat. Van náluk készleten egy ezerkettes Panda Dynamic, légkondival és mindenféle egyéb extrával, csak most, csak önöknek félmilliós kedvezménnyel. Az értékesítő jó munkát végzett, a másfél milliós keretösszeg szertefoszlik. A vonzó kisautó 2 350 000 forintért elhozható, kár volna veszni hagyni a kedvezményt – hangzik a verdikt.

Használtból újat

Mint autóvásárlásnál oly sokszor, az eredetileg rászánt összeget már rég túllépte a család, de a Pandába egyre jobban beleszeret a döntéshozó, ezért pár nap hezitálás után a másfél milliós használt Picantóból, Loganból vagy Fabiából végül 2,4 milliós új Panda lett. Ezzel a döntéssel sikerült megfelelni az autóvásárlás legfontosabb alapelvének: mindenki olyan autóért adjon pénzt, amelynek örülni tud.

Kommentek

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Használt autó: mit vesznek az autószerelők?

Attól, hogy valaki egész nap elromlott autókat javít, nem minden autót tart rossznak. Autószerelőket kérdeztünk arról, milyen használt autóért adták a saját pénzüket?

Használt autó: melyik fogyaszt kevesebbet?

Használtautó-vásárláskor nemcsak a típust nehéz megválasztani a rengeteg lehetőség közül, hanem a legjobb motorverziót is. A gyengébb motor fogyasztása nem mindig alacsonyabb és mi van a biztosítással, az adóval meg a típushibákkal?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.