Megkímélt és olcsó autó – van ilyen?

Használt autót másfél millióból

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.06.19. 08.00

Szigorúan 1,5 millió forintból kellett minél olcsóbban fenntartható autót találnunk Magyarországon. Ennyiért csak használtat nézhettünk, de lehetőleg kevés kilométerrel, vidéki tulajdonostól és szervizkönyvvel. Rögtön kiderül, hogy létezik-e egyáltalán ilyen autó.


Ne kelljen rá költeni

Egy ideig csak a Picanto volt partiban

Egy ideig csak a Picanto volt partiban


Unokatestvéreim édesanyja nyugdíjba ment. Ez számunkra most azért érdekes, mert leadta szolgálati autóját és nekiálltunk keresni a helyébe egy másikat. Elsősorban városi használatra, mindenképp szervokormánnyal és lehetőleg két légzsákkal. A további koordináták: álljon meg 1,5 millió forintból, legyen minél gazdaságosabb és úgy 10 évig autó legyen, legalábbis ez az elvárás.

Első közelítésben ennek egy pár éves használt kisautó felel meg, de öt ajtóval. Először Kia Picantót nézünk, de nem az egyliterest, hanem a 64 lóerős benzinest. Egy ideig a Picanto az egyedüli jelölt. Bőven másfél millió alatt megkapható, szériában ötajtós és ütésálló dél-koreai technika van benne.

Jól fogyaszt, de utolsó az ADAC-nél

Jól fogyaszt, de utolsó az ADAC-nél


Aztán a kis Kiával kapcsolatban kétségek merülnek fel. Kormányszervóst alig találni belőle, és a csak 3 csillagos Euro NCAP törésteszt sem szívderítő, bár ebben a Logan vagy a Panda sem jobb. Ám az ADAC statisztikájában a Picanto tökutolsó a kiskocsik között, márpedig a gazdaságosságon kívül a megbízhatóság is alapfeltétel. Koreai és nem bonyolult, ezért én a német autóklub felmérése ellenére is megkockáztatnám, de az utolsó hellyel a Picanto kiütötte magát a nyeregből.

Nagyot, de olcsót!

Az 1,5 milliósokra is van még gyári garancia

Az 1,5 milliósokra is van még gyári garancia


Felmerült a lehetőség, hogy a három unoka miatt ugyanezt a pénzt nagyobb autóra kellene elkölteni. Csakhogy melyikre? Három gyermekülést is befogadó, minél frissebb és minél olcsóbban fenntartható kocsit kerestünk, aminek egy kétéves Dacia Logan felel meg.

A három év garanciából a másfél millió körüli Daciákhoz egy év még megvan, akad köztük légkondis és mindegyik szervizkönyves. Megnézünk párat, vannak tényleg jók, metálszínben, elszórtan légkondival és legtöbbször márkaszervizzel alátámasztott 25-30 000 kilométerrel az órájukban. A családnak korábban volt Wartburgja, ez egy ahhoz hasonló autó, csak jó 30 évvel későbbi és nyugati konstrukcióban.


Többé sosem

Ám a Renault-eredet a Logan vesztét okozza: a leendő tulajdonost korábban három vállalati Renault is otthagyta az úton. Mivel a Logant szőröstül-bőröstül a franciák tervezték, korábbi és aktuális Renault-alkatrészekből, véglegesen meginog a bizalom iránta.

1,7 millió forintra tartják

1,7 millió forintra tartják


Marad még ésszerű lehetőség: ostobaság kihagyni a keresésből a Skoda Fabiát. Rengeteg van belőle, de eladóként itt is csak magánszemély vagy márkakereskedés jön szóba, ragaszkodunk a szervizkönyvhöz és a lehetőleg nem budapesti előélethez. Motorból az ezerkettesnél nagyobb kéne, mert a család időnként Szombathely és Nagykovácsi között is használni akarja az autót.

Vannak jó Fabiák

Szerencsénk van, egy törzs fórumtagtól érkezik a füles, hogy Szolnokon családtagjuk eladná 1,4-es Sedanját, légkondival, szervizkönyvvel. A kocsi 2002-es, de csak 33 000 km van benne. 1,7 millióra tartják, ami irányár, úgy százezret kellene alkudnunk belőle.

Öt éves, de 35 ezret sem futott

Öt éves, de 35 ezret sem futott


Jobb oldalt sajnos mind a két ajtaját cserélték egy karambol nyomán, de ezt nem is hallgatják el. Típushiba, de itt a szellőzőrostélyok közül csak az egyik lamella tört el, a kocsit garázsban tartották és alig futott. A Skoda jöhetne, bár hosszabb az ötajtósnál és a magas feneke miatt is nehezebb vele parkolni.

Borul minden

A szolnoki Fabia tényleg jó lenne, csak kicsit nagy, ezért a család benevezi a versenybe a Fiat Pandát is. Itt elfelejtjük az 54 lóerős benzinest, rögtön 1,2 literest keresünk, amely alig erősebb, de mégis egy harmonikus, takarékos és eltalált motor. A Panda ázsióját növeli magas ülése és szerethető formaterve, a szériában négy ajtó.

Félmilliós árelőnnyel nagyon megnyerő

Félmilliós árelőnnyel nagyon megnyerő


A cél továbbra is a pár éves használt autó, de egy pesti Fiat-kereskedésből érkezik egy jó érzékkel megkomponált ajánlat. Van náluk készleten egy ezerkettes Panda Dynamic, légkondival és mindenféle egyéb extrával, csak most, csak önöknek félmilliós kedvezménnyel. Az értékesítő jó munkát végzett, a másfél milliós keretösszeg szertefoszlik. A vonzó kisautó 2 350 000 forintért elhozható, kár volna veszni hagyni a kedvezményt – hangzik a verdikt.

Használtból újat

Mint autóvásárlásnál oly sokszor, az eredetileg rászánt összeget már rég túllépte a család, de a Pandába egyre jobban beleszeret a döntéshozó, ezért pár nap hezitálás után a másfél milliós használt Picantóból, Loganból vagy Fabiából végül 2,4 milliós új Panda lett. Ezzel a döntéssel sikerült megfelelni az autóvásárlás legfontosabb alapelvének: mindenki olyan autóért adjon pénzt, amelynek örülni tud.

Kommentek

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nem csak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Újabb autógyártót kebelezne be a PSA

A malajziai Proton autógyár megvásárlása iránt is érdeklődik az Opel leendő új tulajdonosa, a PSA Peugeot-Citroën konszern.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.