Megkímélt és olcsó autó – van ilyen?

Használt autót másfél millióból

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.06.19. 08.06

Szigorúan 1,5 millió forintból kellett minél olcsóbban fenntartható autót találnunk Magyarországon. Ennyiért csak használtat nézhettünk, de lehetőleg kevés kilométerrel, vidéki tulajdonostól és szervizkönyvvel. Rögtön kiderül, hogy létezik-e egyáltalán ilyen autó.


Ne kelljen rá költeni

Egy ideig csak a Picanto volt partiban

Egy ideig csak a Picanto volt partiban


Unokatestvéreim édesanyja nyugdíjba ment. Ez számunkra most azért érdekes, mert leadta szolgálati autóját és nekiálltunk keresni a helyébe egy másikat. Elsősorban városi használatra, mindenképp szervokormánnyal és lehetőleg két légzsákkal. A további koordináták: álljon meg 1,5 millió forintból, legyen minél gazdaságosabb és úgy 10 évig autó legyen, legalábbis ez az elvárás.

Első közelítésben ennek egy pár éves használt kisautó felel meg, de öt ajtóval. Először Kia Picantót nézünk, de nem az egyliterest, hanem a 64 lóerős benzinest. Egy ideig a Picanto az egyedüli jelölt. Bőven másfél millió alatt megkapható, szériában ötajtós és ütésálló dél-koreai technika van benne.

Jól fogyaszt, de utolsó az ADAC-nél

Jól fogyaszt, de utolsó az ADAC-nél


Aztán a kis Kiával kapcsolatban kétségek merülnek fel. Kormányszervóst alig találni belőle, és a csak 3 csillagos Euro NCAP törésteszt sem szívderítő, bár ebben a Logan vagy a Panda sem jobb. Ám az ADAC statisztikájában a Picanto tökutolsó a kiskocsik között, márpedig a gazdaságosságon kívül a megbízhatóság is alapfeltétel. Koreai és nem bonyolult, ezért én a német autóklub felmérése ellenére is megkockáztatnám, de az utolsó hellyel a Picanto kiütötte magát a nyeregből.

Nagyot, de olcsót!

Az 1,5 milliósokra is van még gyári garancia

Az 1,5 milliósokra is van még gyári garancia


Felmerült a lehetőség, hogy a három unoka miatt ugyanezt a pénzt nagyobb autóra kellene elkölteni. Csakhogy melyikre? Három gyermekülést is befogadó, minél frissebb és minél olcsóbban fenntartható kocsit kerestünk, aminek egy kétéves Dacia Logan felel meg.

A három év garanciából a másfél millió körüli Daciákhoz egy év még megvan, akad köztük légkondis és mindegyik szervizkönyves. Megnézünk párat, vannak tényleg jók, metálszínben, elszórtan légkondival és legtöbbször márkaszervizzel alátámasztott 25-30 000 kilométerrel az órájukban. A családnak korábban volt Wartburgja, ez egy ahhoz hasonló autó, csak jó 30 évvel későbbi és nyugati konstrukcióban.


Többé sosem

Ám a Renault-eredet a Logan vesztét okozza: a leendő tulajdonost korábban három vállalati Renault is otthagyta az úton. Mivel a Logant szőröstül-bőröstül a franciák tervezték, korábbi és aktuális Renault-alkatrészekből, véglegesen meginog a bizalom iránta.

1,7 millió forintra tartják

1,7 millió forintra tartják


Marad még ésszerű lehetőség: ostobaság kihagyni a keresésből a Skoda Fabiát. Rengeteg van belőle, de eladóként itt is csak magánszemély vagy márkakereskedés jön szóba, ragaszkodunk a szervizkönyvhöz és a lehetőleg nem budapesti előélethez. Motorból az ezerkettesnél nagyobb kéne, mert a család időnként Szombathely és Nagykovácsi között is használni akarja az autót.

Vannak jó Fabiák

Szerencsénk van, egy törzs fórumtagtól érkezik a füles, hogy Szolnokon családtagjuk eladná 1,4-es Sedanját, légkondival, szervizkönyvvel. A kocsi 2002-es, de csak 33 000 km van benne. 1,7 millióra tartják, ami irányár, úgy százezret kellene alkudnunk belőle.

Öt éves, de 35 ezret sem futott

Öt éves, de 35 ezret sem futott


Jobb oldalt sajnos mind a két ajtaját cserélték egy karambol nyomán, de ezt nem is hallgatják el. Típushiba, de itt a szellőzőrostélyok közül csak az egyik lamella tört el, a kocsit garázsban tartották és alig futott. A Skoda jöhetne, bár hosszabb az ötajtósnál és a magas feneke miatt is nehezebb vele parkolni.

Borul minden

A szolnoki Fabia tényleg jó lenne, csak kicsit nagy, ezért a család benevezi a versenybe a Fiat Pandát is. Itt elfelejtjük az 54 lóerős benzinest, rögtön 1,2 literest keresünk, amely alig erősebb, de mégis egy harmonikus, takarékos és eltalált motor. A Panda ázsióját növeli magas ülése és szerethető formaterve, a szériában négy ajtó.

Félmilliós árelőnnyel nagyon megnyerő

Félmilliós árelőnnyel nagyon megnyerő


A cél továbbra is a pár éves használt autó, de egy pesti Fiat-kereskedésből érkezik egy jó érzékkel megkomponált ajánlat. Van náluk készleten egy ezerkettes Panda Dynamic, légkondival és mindenféle egyéb extrával, csak most, csak önöknek félmilliós kedvezménnyel. Az értékesítő jó munkát végzett, a másfél milliós keretösszeg szertefoszlik. A vonzó kisautó 2 350 000 forintért elhozható, kár volna veszni hagyni a kedvezményt – hangzik a verdikt.

Használtból újat

Mint autóvásárlásnál oly sokszor, az eredetileg rászánt összeget már rég túllépte a család, de a Pandába egyre jobban beleszeret a döntéshozó, ezért pár nap hezitálás után a másfél milliós használt Picantóból, Loganból vagy Fabiából végül 2,4 milliós új Panda lett. Ezzel a döntéssel sikerült megfelelni az autóvásárlás legfontosabb alapelvének: mindenki olyan autóért adjon pénzt, amelynek örülni tud.

Kommentek

F1: Rosberg megúszta a büntetést

A Magyar Nagydíj versenybírói nem büntették Nico Rosberget, amiért az időmérőn sárga zászlók alatt futotta leggyorsabb körét. A németé a pole vasárnapra, de mások is bajba kerültek.

Bunkó módon parkolsz? Jön a bosszú!

Néhány helyen nem csak a közteresek, de a polgárok sem nézik jó szemmel a helytelen parkolást, megleckéztetik a tulajt.

F1: Rosberget beidézték, még elveszhet a pole

A Magyar Nagydíj versenybírói kora este vizsgálat alá vonták ico Rosberg időmérős gyors körét. Még nem lefutott a sárga zászlós ügy.

Őrült Ladákból soha nem elég!

Újra és újra találni gyöngyszemeket, amiből finom ladás válogatást lehet csinálni. Nézegessétek sok szeretettel!

Alonso nem volt még ilyen jó helyen idén

Alonso sokak időmérőjét rontotta el utolsó körös megpördülésével, de azért ő boldog, mert ilyen jól nem szerepelt még idén.

A Playboy lányoknak nem rossz az ízlésük

Visszalapoztuk kicsit az elmúlt évtizedek leghíresebb férfimagazinjába és rájöttünk, hogy a Playmatek imádják rózsaszín autókat.

Vettel: Button elaludt a pályán!

A ferraris Sebastian Vettelt hibáztatta a Magyar Nagydíj időmérője után, a német úgy véli, az első háromban lehetett volna, ha mclarenes veterán nem tartja fel.

Törtek az autók az időmérő edzésen – videók

Nem mindenki tudott megbirkózni a Forma-1 Magyar Nagydíj időmérőjén a Hungaroringre lezúdult esővel. Massa, Haryanto és Ericsson is adott feladatot a szerelőinek estére. Videón a balesetek.

Hamilton nem csalódott, hogy Rosbergé a pole

Nico Rosberg nyerte a 2016-os Forma-1 Magyar Nagydíj időmérő edzését. Vasárnap összecsaphat mellőle induló csapattársával, Lewis Hamiltonnal. Így értékeltek a szombati nap után.

F1: Alonso hibája adta Rosbergnek pole-t

A Magyar Nagydíj kaotikus, maratoni időmérőjén a mercedeses Nico Rosberg lett az első, míg csapattársát, Lewis Hamiltont feltartotta a kipördült Fernand Alonso. Eső, balesetek, tűzijáték a Hungaroringen.

Így töri össze magát egy idióta autós

Főhősünk tökéletesen mutatja be, mit ne tegyünk autópályán, nagy sebességgel haladva.

Nem állt tilosban, de a targoncás mégis arrébb rakta

Nincs mese, ha kell a hely, akkor kell a hely. Kevés volt a terület a teherautónak, jött a targoncás és segített.