Megkímélt és olcsó autó – van ilyen?

Használt autót másfél millióból

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.06.19. 08.06

Szigorúan 1,5 millió forintból kellett minél olcsóbban fenntartható autót találnunk Magyarországon. Ennyiért csak használtat nézhettünk, de lehetőleg kevés kilométerrel, vidéki tulajdonostól és szervizkönyvvel. Rögtön kiderül, hogy létezik-e egyáltalán ilyen autó.


Ne kelljen rá költeni

Egy ideig csak a Picanto volt partiban

Egy ideig csak a Picanto volt partiban


Unokatestvéreim édesanyja nyugdíjba ment. Ez számunkra most azért érdekes, mert leadta szolgálati autóját és nekiálltunk keresni a helyébe egy másikat. Elsősorban városi használatra, mindenképp szervokormánnyal és lehetőleg két légzsákkal. A további koordináták: álljon meg 1,5 millió forintból, legyen minél gazdaságosabb és úgy 10 évig autó legyen, legalábbis ez az elvárás.

Első közelítésben ennek egy pár éves használt kisautó felel meg, de öt ajtóval. Először Kia Picantót nézünk, de nem az egyliterest, hanem a 64 lóerős benzinest. Egy ideig a Picanto az egyedüli jelölt. Bőven másfél millió alatt megkapható, szériában ötajtós és ütésálló dél-koreai technika van benne.

Jól fogyaszt, de utolsó az ADAC-nél

Jól fogyaszt, de utolsó az ADAC-nél


Aztán a kis Kiával kapcsolatban kétségek merülnek fel. Kormányszervóst alig találni belőle, és a csak 3 csillagos Euro NCAP törésteszt sem szívderítő, bár ebben a Logan vagy a Panda sem jobb. Ám az ADAC statisztikájában a Picanto tökutolsó a kiskocsik között, márpedig a gazdaságosságon kívül a megbízhatóság is alapfeltétel. Koreai és nem bonyolult, ezért én a német autóklub felmérése ellenére is megkockáztatnám, de az utolsó hellyel a Picanto kiütötte magát a nyeregből.

Nagyot, de olcsót!

Az 1,5 milliósokra is van még gyári garancia

Az 1,5 milliósokra is van még gyári garancia


Felmerült a lehetőség, hogy a három unoka miatt ugyanezt a pénzt nagyobb autóra kellene elkölteni. Csakhogy melyikre? Három gyermekülést is befogadó, minél frissebb és minél olcsóbban fenntartható kocsit kerestünk, aminek egy kétéves Dacia Logan felel meg.

A három év garanciából a másfél millió körüli Daciákhoz egy év még megvan, akad köztük légkondis és mindegyik szervizkönyves. Megnézünk párat, vannak tényleg jók, metálszínben, elszórtan légkondival és legtöbbször márkaszervizzel alátámasztott 25-30 000 kilométerrel az órájukban. A családnak korábban volt Wartburgja, ez egy ahhoz hasonló autó, csak jó 30 évvel későbbi és nyugati konstrukcióban.


Többé sosem

Ám a Renault-eredet a Logan vesztét okozza: a leendő tulajdonost korábban három vállalati Renault is otthagyta az úton. Mivel a Logant szőröstül-bőröstül a franciák tervezték, korábbi és aktuális Renault-alkatrészekből, véglegesen meginog a bizalom iránta.

1,7 millió forintra tartják

1,7 millió forintra tartják


Marad még ésszerű lehetőség: ostobaság kihagyni a keresésből a Skoda Fabiát. Rengeteg van belőle, de eladóként itt is csak magánszemély vagy márkakereskedés jön szóba, ragaszkodunk a szervizkönyvhöz és a lehetőleg nem budapesti előélethez. Motorból az ezerkettesnél nagyobb kéne, mert a család időnként Szombathely és Nagykovácsi között is használni akarja az autót.

Vannak jó Fabiák

Szerencsénk van, egy törzs fórumtagtól érkezik a füles, hogy Szolnokon családtagjuk eladná 1,4-es Sedanját, légkondival, szervizkönyvvel. A kocsi 2002-es, de csak 33 000 km van benne. 1,7 millióra tartják, ami irányár, úgy százezret kellene alkudnunk belőle.

Öt éves, de 35 ezret sem futott

Öt éves, de 35 ezret sem futott


Jobb oldalt sajnos mind a két ajtaját cserélték egy karambol nyomán, de ezt nem is hallgatják el. Típushiba, de itt a szellőzőrostélyok közül csak az egyik lamella tört el, a kocsit garázsban tartották és alig futott. A Skoda jöhetne, bár hosszabb az ötajtósnál és a magas feneke miatt is nehezebb vele parkolni.

Borul minden

A szolnoki Fabia tényleg jó lenne, csak kicsit nagy, ezért a család benevezi a versenybe a Fiat Pandát is. Itt elfelejtjük az 54 lóerős benzinest, rögtön 1,2 literest keresünk, amely alig erősebb, de mégis egy harmonikus, takarékos és eltalált motor. A Panda ázsióját növeli magas ülése és szerethető formaterve, a szériában négy ajtó.

Félmilliós árelőnnyel nagyon megnyerő

Félmilliós árelőnnyel nagyon megnyerő


A cél továbbra is a pár éves használt autó, de egy pesti Fiat-kereskedésből érkezik egy jó érzékkel megkomponált ajánlat. Van náluk készleten egy ezerkettes Panda Dynamic, légkondival és mindenféle egyéb extrával, csak most, csak önöknek félmilliós kedvezménnyel. Az értékesítő jó munkát végzett, a másfél milliós keretösszeg szertefoszlik. A vonzó kisautó 2 350 000 forintért elhozható, kár volna veszni hagyni a kedvezményt – hangzik a verdikt.

Használtból újat

Mint autóvásárlásnál oly sokszor, az eredetileg rászánt összeget már rég túllépte a család, de a Pandába egyre jobban beleszeret a döntéshozó, ezért pár nap hezitálás után a másfél milliós használt Picantóból, Loganból vagy Fabiából végül 2,4 milliós új Panda lett. Ezzel a döntéssel sikerült megfelelni az autóvásárlás legfontosabb alapelvének: mindenki olyan autóért adjon pénzt, amelynek örülni tud.

Kommentek

F1: Button poénkodva örül a 9. helynek

Jenson Button bejutott a McLarennel a Q3-ba, felszabadultan nyilatkozott a maláj időmérő után.

Ha vannak gyerekeid, ne nézd meg ezt a kocsit!

Ma már nem meglepő, hogy a halottaskocsik is készülnek luxusautókból. Elkészült világ első Teslán alapuló járgánya.

F1: Újabb szigorítás az időmérőn

A Nemzetközi Automobil Szövetség a korábbi incidensek fényében a Maláj Nagydíj időmérője előtt pontosított, szigorított a sárga zászlókra vonatkozó irányelveken.

F1: A Red Bull azt hitte, simán kikap a Ferraritól

A Red Bull nem számított arra, hogy a Maláj Nagydíj időmérőjén sikerül megelőznie a Ferrarit.

F1: Vettel a harmadik helyre számított

A Ferrarit meglepte a Red Bull időmérős tempója Malajziában, Sebastian Vettel a harmadik helyre pályázott.

Hamilton: Gyorsabb is lehettem volna!

Lewis Hamilton faarccal értékelte a Maláj Nagydíjon megszerzett pole-ját, úgy érezte, gyorsabb is lehetett volna. Nico Rosbergnél elcsúszhatott egy beállítás.

F1: Rosberg nem bírta, Hamiltoné a szepangi pole

A Forma-1-es Maláj Nagydíj időmérőjén Nico Rosberg egyszerűen nem volt ez szinten Lewis Hamiltonnal, az angol lazán hozta a pole-t. A Red Bullok elverték a Ferrarikat.

Olcsón árul autókat az állam

Korábbi rendőrautók és rendőrmotorok is elárvereznek a rendőrség megbízásából szervezett árverésen. Megkímélt, garázsban tartott női tulajdonostól való járműveket itt ne keress.

Maybach szörny gigászi orral

A Párizsi Autószalon egyik legértelmetlenebb, de legnagyszerűbb autója a Maybach Vision 6

Vége a sorban állásnak ezzel a megoldással

Az autóknál már alkalmazott távolságtartó ás sávtartó rendszereket épített székekbe a Nissan, azért, hogy megszüntesse a sorban állást.

F1: Verstappen is elverte Rosberget

A Forma-1-es Maláj Nagydíj utolsó szabadedzésen Lewis Hamilton mellett a Red Bull-os Max Verstappen is megelőzte a bajnoki éllovas Nico Rosberget.

Kitilthatják a City-ből a teherautókat

London polgármestere megelégelte a rengeteg halálos balesetet, a fuvarozók szerint nem ez a megoldás.