Megkímélt és olcsó autó – van ilyen?

Használt autót másfél millióból

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.06.19. 08.00

Szigorúan 1,5 millió forintból kellett minél olcsóbban fenntartható autót találnunk Magyarországon. Ennyiért csak használtat nézhettünk, de lehetőleg kevés kilométerrel, vidéki tulajdonostól és szervizkönyvvel. Rögtön kiderül, hogy létezik-e egyáltalán ilyen autó.


Ne kelljen rá költeni

Egy ideig csak a Picanto volt partiban

Egy ideig csak a Picanto volt partiban


Unokatestvéreim édesanyja nyugdíjba ment. Ez számunkra most azért érdekes, mert leadta szolgálati autóját és nekiálltunk keresni a helyébe egy másikat. Elsősorban városi használatra, mindenképp szervokormánnyal és lehetőleg két légzsákkal. A további koordináták: álljon meg 1,5 millió forintból, legyen minél gazdaságosabb és úgy 10 évig autó legyen, legalábbis ez az elvárás.

Első közelítésben ennek egy pár éves használt kisautó felel meg, de öt ajtóval. Először Kia Picantót nézünk, de nem az egyliterest, hanem a 64 lóerős benzinest. Egy ideig a Picanto az egyedüli jelölt. Bőven másfél millió alatt megkapható, szériában ötajtós és ütésálló dél-koreai technika van benne.

Jól fogyaszt, de utolsó az ADAC-nél

Jól fogyaszt, de utolsó az ADAC-nél


Aztán a kis Kiával kapcsolatban kétségek merülnek fel. Kormányszervóst alig találni belőle, és a csak 3 csillagos Euro NCAP törésteszt sem szívderítő, bár ebben a Logan vagy a Panda sem jobb. Ám az ADAC statisztikájában a Picanto tökutolsó a kiskocsik között, márpedig a gazdaságosságon kívül a megbízhatóság is alapfeltétel. Koreai és nem bonyolult, ezért én a német autóklub felmérése ellenére is megkockáztatnám, de az utolsó hellyel a Picanto kiütötte magát a nyeregből.

Nagyot, de olcsót!

Az 1,5 milliósokra is van még gyári garancia

Az 1,5 milliósokra is van még gyári garancia


Felmerült a lehetőség, hogy a három unoka miatt ugyanezt a pénzt nagyobb autóra kellene elkölteni. Csakhogy melyikre? Három gyermekülést is befogadó, minél frissebb és minél olcsóbban fenntartható kocsit kerestünk, aminek egy kétéves Dacia Logan felel meg.

A három év garanciából a másfél millió körüli Daciákhoz egy év még megvan, akad köztük légkondis és mindegyik szervizkönyves. Megnézünk párat, vannak tényleg jók, metálszínben, elszórtan légkondival és legtöbbször márkaszervizzel alátámasztott 25-30 000 kilométerrel az órájukban. A családnak korábban volt Wartburgja, ez egy ahhoz hasonló autó, csak jó 30 évvel későbbi és nyugati konstrukcióban.


Többé sosem

Ám a Renault-eredet a Logan vesztét okozza: a leendő tulajdonost korábban három vállalati Renault is otthagyta az úton. Mivel a Logant szőröstül-bőröstül a franciák tervezték, korábbi és aktuális Renault-alkatrészekből, véglegesen meginog a bizalom iránta.

1,7 millió forintra tartják

1,7 millió forintra tartják


Marad még ésszerű lehetőség: ostobaság kihagyni a keresésből a Skoda Fabiát. Rengeteg van belőle, de eladóként itt is csak magánszemély vagy márkakereskedés jön szóba, ragaszkodunk a szervizkönyvhöz és a lehetőleg nem budapesti előélethez. Motorból az ezerkettesnél nagyobb kéne, mert a család időnként Szombathely és Nagykovácsi között is használni akarja az autót.

Vannak jó Fabiák

Szerencsénk van, egy törzs fórumtagtól érkezik a füles, hogy Szolnokon családtagjuk eladná 1,4-es Sedanját, légkondival, szervizkönyvvel. A kocsi 2002-es, de csak 33 000 km van benne. 1,7 millióra tartják, ami irányár, úgy százezret kellene alkudnunk belőle.

Öt éves, de 35 ezret sem futott

Öt éves, de 35 ezret sem futott


Jobb oldalt sajnos mind a két ajtaját cserélték egy karambol nyomán, de ezt nem is hallgatják el. Típushiba, de itt a szellőzőrostélyok közül csak az egyik lamella tört el, a kocsit garázsban tartották és alig futott. A Skoda jöhetne, bár hosszabb az ötajtósnál és a magas feneke miatt is nehezebb vele parkolni.

Borul minden

A szolnoki Fabia tényleg jó lenne, csak kicsit nagy, ezért a család benevezi a versenybe a Fiat Pandát is. Itt elfelejtjük az 54 lóerős benzinest, rögtön 1,2 literest keresünk, amely alig erősebb, de mégis egy harmonikus, takarékos és eltalált motor. A Panda ázsióját növeli magas ülése és szerethető formaterve, a szériában négy ajtó.

Félmilliós árelőnnyel nagyon megnyerő

Félmilliós árelőnnyel nagyon megnyerő


A cél továbbra is a pár éves használt autó, de egy pesti Fiat-kereskedésből érkezik egy jó érzékkel megkomponált ajánlat. Van náluk készleten egy ezerkettes Panda Dynamic, légkondival és mindenféle egyéb extrával, csak most, csak önöknek félmilliós kedvezménnyel. Az értékesítő jó munkát végzett, a másfél milliós keretösszeg szertefoszlik. A vonzó kisautó 2 350 000 forintért elhozható, kár volna veszni hagyni a kedvezményt – hangzik a verdikt.

Használtból újat

Mint autóvásárlásnál oly sokszor, az eredetileg rászánt összeget már rég túllépte a család, de a Pandába egyre jobban beleszeret a döntéshozó, ezért pár nap hezitálás után a másfél milliós használt Picantóból, Loganból vagy Fabiából végül 2,4 milliós új Panda lett. Ezzel a döntéssel sikerült megfelelni az autóvásárlás legfontosabb alapelvének: mindenki olyan autóért adjon pénzt, amelynek örülni tud.

Kommentek

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.