Használt autó: Peugeot 307

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2006.05.25. 07.56

Világraszóló sikersztorinak indult a Peugeot 307 pályafutása. Az Év Autója lett, pikk-pakk elkelt belőle kétmillió, sorra nyerte a teszteket. A minőségi gondok viszont sokaknak elvették a kedvét az autótól.


2001 tavaszán, mikor a 307 Genfben debütált, talán még a Peugeot sem gondolta, hogy ekkora dobás lesz. A gyárak évi közel 600 000-es darabszámban ontották az autót, 2004 decemberében elkészült a kétmilliomodik is. A 307 még a német autós lapokban is képes volt összehasonlító teszteket nyerni, megverve a szinte örök győztes Golfot.

Nálunk nincs limuzin

Magas építésével a 307 iskolát teremtett, a Golf V is abba az irányba indult el, mint a francia konkurens. Biztonsága is jó az Euro NCAP törésteszt alapján. 2002 közepén debütált a Peugeot 307 kombi és az SW, amelyek tengelytávja 10 centivel hosszabb az alapmodelleknél. Ebben később a Renault Mégane kombi és az Opel Astra Caravan is követette a francia riválist. A CC premierje 2003 tavaszán volt, modellfrissítés ideje 2005-ben érkezett el. A négyajtós 307 limuzin csak a kínaiakat boldogítja.

A cikkben látható 307 tipikus női autó abból a szempontból, hogy rég nem látott porszívót és autómosót, belseje tele régi parkolójegyekkel, poros zacc a rakodórekeszek alján. Ehhez a lelakott hangulathoz illett a lusta dízelmotor és a minden jobbra indexelés után az ellenkező végállásba lefittyenő indexkar.

Mindent eltaláltak

Egy alapos autómosás és belső takarítás után egészen más benyomást keltett az ablakmosótól illatozó belső tér. Rögtön feltűnt, hogy a maga kategóriájában a 307 belső tere igényes anyagokból áll, kényelmes az ülés, jó az üléshelyzet, sok hely van hátul és a futómű is eltalált.

A tükrök viszont még a szép tiszta autóban is zavaróan kicsik voltak és a turbólyuk kikerülésére is figyelni kellett. Óvatosan vezetve váltás után a motor visszaesik a letargikus tartományba, kell neki legalább percenként 1800 fordulat a feléledéshez.

Sok jó dízel

Bár a 307-ből a jó árpolitika miatt sokan megengedhetik maguknak a dízelt, a piacot a benzinesek uralják. Az 1,4 literes olyan, amilyen, az alapmotor máshol sem okoz több örömöt, és legalább 6 liter alá levihető a fogyasztása. A plafon úgy 10 liter. Nem véletlenül népszerű az 1,6 literes benzines. Bár a 307 elég nehéz autó, a 109 lóerős motorral jól használható és a 6-11 literes fogyasztás sem kelt csalódást.

A kétliteres benzinesekről lebeszélnénk mindenkit, főleg a 136 lóerősről. Nem a 7-13 literes fogyasztás vészes, de ennyi benzinért cserébe sem nyújt semmi különöset. A 177 lóerős még többet kér, de mellette szól, hogy legalább nagy fordulaton erősnek tűnik.


A tulajdonos véleménye: Molnár Mihályné, Peugeot 307 2.0 HDi, 2003, 73 000 km

Munkám miatt fontos, hogy időre odaérjek klienseimhez. A 307-est sosem hajszolom, bár szerintem elég jól tud menni ezzel a kétliteres motorral. Főként városban használva a fogyasztása nem megy 6 liter fölé, de a 90 lóerős HDi ennél kevesebbel is beéri. Első tulajdonosként nagyon vigyázok rá. 73 000 km után mechanikailag jó autónak tartom és a kényelmével, tágasságával is elégedett vagyok. Kitűnő kompánia, különösen hétvégeken, vagy a hosszabb külföldi túrák alkalmával tett jó szolgálatot.

Ez nem jelenti azt, hogy ne lett volna épp elég baja. Az indexkar kezdettől fogva magától lefittyen jobbra indexelés után. A cserét még garanciaidőben megrendeltük, de azóta sem jött össze a márkaszerviznek, ehhez nincs mit hozzáfűzni. Jobb oldalt elöl két alsó gömbfejet cseréltünk eddig, bal oldalon csak egy fogyott. Az autót kezdettől apró elektromos hibák sújtják, a lámpák izzói közül sosem ég egyszerre az összes, de ebben a dízelmotor rázkódása is ludas. Ettől függetlenül kedveljük a 307-est, amelyből még egy van a családban.

Ebben az autóban gyenge, mégsem rossz motor a 68 lóerős 1.4 HDi. Ha nem tapossuk, alig eszik, és nem igényel olyan sok lemondást. A 90 lóerős 2.0 HDi 5-5,5 és 9 liter között fogyaszt. Nem túl erős, de kellemes, kiegyensúlyozott, nyugodt hangulatú motor. Némi bemelegedést követően a járása is finom, mint az összes többi HDi dízelé. A 107 lóerősbe sem kell többet tankolni, viszont érezhetően erősebb és ehhez részecskeszűrő is van.


Kiválóan sikerült a későbbi 109 lóerős 1.6 HDi, amely 7 literből már sportosan vezethető, és tesztünkön csak 4,4 liter volt a minimum fogyasztása. A 136 lóerős 2.0 HDi pompás motor, de kevés van belőle használtan. Ez a motor erőtől duzzad, mégse fogyaszt többet 6-7 liternél átlagosan.

Időnként nem működik

A minőséggel és a megbízhatósággal azonban sokszor volt/van baj a 307 esetében. A 2003 májusig gyártott összes 307-est visszahívta a gyár a szervokormány szivattyújának hibás elektromos kapcsolója miatt, mert az abba bejutó víz zárlatot és tüzet okozott néhány autón.

A motorok közül a dízelekkel adódhat több baj, például lecsúszó turbócső és cserét igénylő feltöltő miatt, de a motorokkal ritkán van baj. Elszórtan gond adódhat a kuplunggal és a sebességváltóval is. A számos hibalehetőség közül a gyakoribbak közé tartozik az önindító és az ablakmosó szivattyú meghibásodása, de nem mentes a gondoktól a szervokormány sem.

Bármivel baj lehet

Elektromos zűrből van a legtöbb, ide tartoznak a szoftverfrissítések, a küzdelmet feladó motorvezérlés, az állandóan kiégő izzók elöl és hátul, a sztrájkoló ablaktörlőmotorok. Közmondásos típushiba az erőtlen indexkapcsoló, amely képtelen megtartani középállásban a kart.

A futóműben is van mitől tartani, itt a gömbfejeket és a keresztstabilizátorokat teszi tönkre a hazai úthálózat. Az utastérben a felfeslő üléskárpitokra, az üvegtetős SW-ben pedig a motoros árnyékoló szorulására kell figyelni.

Az SW-n és a kombin előfordulhat a hátsó ablak berobbanása az üvegben lévő feszültség miatt. A 307 bajainak nagy haszonélvezői a japán márkák. Azok, akik kifogtak egy sűrűn elfáradó 307-est, sokszor a megbízhatóbbnak ismert japán autók felé fordulnak.

Dízelek, kétmillió alatt

Használtan legalább 1,6 millió forintba kerülnek a 307-es Peugeot-k. A választék gazdag, a vezess.hu használtautó-keresőjében több mint 80 autó várt új gazdára, 1,7 és 6 millió forint közötti áron. A 4-5 éves autók esetében nincs döntő árkülönbség az 1,6 és 1,4 literes benzinesek között, így érdemes az erősebb motort választani. A dízelek közül az 1.4 HDi kínálati ára csúszhat érezhetően kétmillió alá, a kétliteresek ára valamivel magasabb. Legkönnyebben ötajtóst találni, a kombik és az SW után többet kell kutatni.

Kommentek

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.