Használt autó: Mazda6

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2006.01.05. 07.55

Úgy tűnik, hogy a Mazdának megérte a minőségen kívül a formába is invesztálni a Mazda6 sikere alapján. Tankolni ebbe is kell, de más okból ritkán kényszeríti megállásra az embert. A 626 utóda igazi japán autóként viselkedik.


VÉLEMÉNY AZ AUTÓRÓL: Szászfai Dóra, Mazda6 2.0 CD 120 LE 2003, 51 000 km

Előző autónk egy benzines Ford Sierra volt. Ehhez a méretkategóriához ragaszkodtunk, ezért lett az utóda egy Mazda6. Összességében a család benyomása nagyon pozitív az autóról. A 120 lóerős motor alapjárat körül enyhén adja csak az erőt, de utána nagyon húz. Többször is jártunk vele az Alpokban és a Tátrában, nagyon kényelmes autó. A motorja szerintem nem hangos és a fogyasztása is kedvező. A 45 000 kilométer átlaga 6,9 liter.

Egyszer az előfűtő szerkezetet kellett cserélni, mert a motor beindítása után nagyon büdös volt bent, de ez garanciában ment. A másik baj a félrehúzással volt, az autó erősen elhúzott jobbra, amit sokáig nem tudtak korrigálni. Ezt leszámítva az autó jól működik.

Vérfrissítés a Mazdának

Japánban Atenza, Európában Mazda6 néven fut a 626 utódja. A Mazdánál döntő vérfrissítést hozott a 626 leváltása. A 2002-ben bemutatott autó 2005 tavaszán érkezett el az apró változtatásokat hozó ráncfelvarráshoz. A típus kezdettől fogva kapható volt lépcsőshátú, ötajtós ferdehátú és kombi karosszériával.

A Mazda6 egy tágas autó jó ülésekkel, nagy csomagtérrel, barátságos anyagminőséggel és eltalált futóművel. Nagy kár, hogy hátul alig van rakodási lehetőség az utasoknak, elöl sokkal jobb a helyzet. A felszereltség jórészt gazdag és az autóban minden funkció gyorsan kiismerhető.

A Mazda6 mérete ellenére sportosan vezethető. A kocsi ráadásul kényelmes is, leszámítva a benzines motorok intenzív zajkeltését autópályán. Autópályán a hatodik fokozat hiánya miatt magas fordulatszámon pörögnek a benzines motorok, ami a zajszintnek és a fogyasztásnak is rosszat tesz. A dízeleknél nincs ilyen gond.

Három benzines és két dízelmotor kapható hozzá, mindegyik négyhengeres. Az 1,8 literes alapmodell 120 lóerős. 7-11 liter közötti fogyasztása átlagos, de az autó legalább ezzel a motorral is normálisan megy.

141 lóerős az eggyel nagyobb benzines motor. A kétliteres gép átlagosan 9-10 litert fogyaszt, jó erőben van és élénken felpörög. Aki irtózik a dízelektől, az jól jár vele. Valamivel erősebb a 166 lóerős motor, amelyhez sajnos szintén csak a modellfrissítés óta jár hatfokozatú váltó. 1-2 literrel fogyaszt többet átlagosan, de aki nagyon sportosan vezet, annak talán jobb választás, mint a kétezres.

121 és 136 lóerős dízelekkel készült a Mazda6 a facelift előtt, mindkettő kétliteres. A fogyasztás átlagosan 6-7 liter körüli, ami egy ekkora családi autótól kedvező. Az átdolgozás előtti dízelek 310 Nm-es nyomatéka azonos, ezért a gyengébb is jó választás.

Szerencsétlen változat az összkerék-hajtású Mazda6. Egyfajta felállásban létezik, a 2.3-as benzines motorral és automata váltóval. A kötelező kombiságával nem volna bajunk. A modell gyártása egy időre meg is szűnt, de szégyentelen fogyasztása és lomhasága miatt nem sokról maradtunk le.


Megbízhatóságban a Mazda6 kiemelkedően teljesít. A gyár elkerülte az autó túlelektronizálását, ezért ami a Mazda6-ban van, az gond nélkül működik. A ma leggyakoribb hibaokokat ezzel rögtön ki is zárhatjuk, a mechanika tartóssága és minősége igen jó.

A német Auto-Bild szaklap 100 000 kilométeres tesztjén a Mazda6 egyetlen egyszer sem igényelt az előírt karbantartáson túl szervizlátogatást, ami egyedülálló eredmény. Az ADAC német autóklub 2004-es meghibásodási statisztikájában is a Mazda6 foglalja el a legjobb helyet a középkategóriában.

A gyár ennek ellenére többszöri visszahívásra kényszerült. Egyszer a dízelmotorok hirtelen leállása, egyszer pedig a fékfolyadék-szintet jelző műszer hibája miatt. A benzineseknél egy hővédőlemez utólagos beépítése vált szükségessé a tank és a kipufogó közé, amely megakadályozza a tank deformálódását a kipufogó forróságától.

A magas minőségi szint ellenére a Mazda6 sem mindig hibátlan. Az első féktárcsák rázkódást okozhatnak és a fényszórómagasság-állítás is elromlik egy-egy autóban. A futómű érzékeny a beállításra, a félrehúzást okozó elállítódás megszüntetése ad némi munkát a szervizeknek.

Az utastérben több kisebb hiba is előfordulhat. Helyenként zörgések tapasztalhatók, néhány autóban hamar elkopik a váltógomb borítása és a hátsó ajtó teleszkópjai is vacakolhatnak. Átvizsgálásra és olajcserére 20 000 kilométerenként van szükség.

A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor 3,8 és 4,96 millió forint között mozogott a típus ára. A kínálatban a dízelmotoros autók vannak többségben, de a legolcsóbban természetesen az 1.8-as benzinesekhez lehet hozzájutni. A Mazda6 jó értéktartását bizonyítják a körülbelül 3-3,2 millió forintról induló árak.

Kommentek

Mazda3: egy használt autó, amivel nehéz mellényúlni

Használt autóként körül lehetne rajongani a Mazda3 első generációját, mert megbízható, vonzó, remekül vezethető autó. De sok közülük nagyon rondán rozsdásodik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Amire minden használt autóban sokat fogsz költeni

Nemrég kuplungot kellett cserélni Ford Focusunkon, ami felvetett pár kérdést. Utángyártott legyen, kis szervizbe vigyem vagy jobban megéri a márkaszerviz? És mennyibe kerül a kuplungcsere más használt autókhoz?

Használt autó: van jobb a Škoda Octaviánál?

Sokan alapértelmezésben Škoda Octaviát vennének használt családi autóként. A második generáció hibái mellett francia és koreai konkurensekről is írunk, amelyek az Octavia árnyékában vannak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.