Használt autó: Mazda6

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2006.01.05. 07.01

Úgy tűnik, hogy a Mazdának megérte a minőségen kívül a formába is invesztálni a Mazda6 sikere alapján. Tankolni ebbe is kell, de más okból ritkán kényszeríti megállásra az embert. A 626 utóda igazi japán autóként viselkedik.


VÉLEMÉNY AZ AUTÓRÓL: Szászfai Dóra, Mazda6 2.0 CD 120 LE 2003, 51 000 km

Előző autónk egy benzines Ford Sierra volt. Ehhez a méretkategóriához ragaszkodtunk, ezért lett az utóda egy Mazda6. Összességében a család benyomása nagyon pozitív az autóról. A 120 lóerős motor alapjárat körül enyhén adja csak az erőt, de utána nagyon húz. Többször is jártunk vele az Alpokban és a Tátrában, nagyon kényelmes autó. A motorja szerintem nem hangos és a fogyasztása is kedvező. A 45 000 kilométer átlaga 6,9 liter.

Egyszer az előfűtő szerkezetet kellett cserélni, mert a motor beindítása után nagyon büdös volt bent, de ez garanciában ment. A másik baj a félrehúzással volt, az autó erősen elhúzott jobbra, amit sokáig nem tudtak korrigálni. Ezt leszámítva az autó jól működik.

Vérfrissítés a Mazdának

Japánban Atenza, Európában Mazda6 néven fut a 626 utódja. A Mazdánál döntő vérfrissítést hozott a 626 leváltása. A 2002-ben bemutatott autó 2005 tavaszán érkezett el az apró változtatásokat hozó ráncfelvarráshoz. A típus kezdettől fogva kapható volt lépcsőshátú, ötajtós ferdehátú és kombi karosszériával.

A Mazda6 egy tágas autó jó ülésekkel, nagy csomagtérrel, barátságos anyagminőséggel és eltalált futóművel. Nagy kár, hogy hátul alig van rakodási lehetőség az utasoknak, elöl sokkal jobb a helyzet. A felszereltség jórészt gazdag és az autóban minden funkció gyorsan kiismerhető.

A Mazda6 mérete ellenére sportosan vezethető. A kocsi ráadásul kényelmes is, leszámítva a benzines motorok intenzív zajkeltését autópályán. Autópályán a hatodik fokozat hiánya miatt magas fordulatszámon pörögnek a benzines motorok, ami a zajszintnek és a fogyasztásnak is rosszat tesz. A dízeleknél nincs ilyen gond.

Három benzines és két dízelmotor kapható hozzá, mindegyik négyhengeres. Az 1,8 literes alapmodell 120 lóerős. 7-11 liter közötti fogyasztása átlagos, de az autó legalább ezzel a motorral is normálisan megy.

141 lóerős az eggyel nagyobb benzines motor. A kétliteres gép átlagosan 9-10 litert fogyaszt, jó erőben van és élénken felpörög. Aki irtózik a dízelektől, az jól jár vele. Valamivel erősebb a 166 lóerős motor, amelyhez sajnos szintén csak a modellfrissítés óta jár hatfokozatú váltó. 1-2 literrel fogyaszt többet átlagosan, de aki nagyon sportosan vezet, annak talán jobb választás, mint a kétezres.

121 és 136 lóerős dízelekkel készült a Mazda6 a facelift előtt, mindkettő kétliteres. A fogyasztás átlagosan 6-7 liter körüli, ami egy ekkora családi autótól kedvező. Az átdolgozás előtti dízelek 310 Nm-es nyomatéka azonos, ezért a gyengébb is jó választás.

Szerencsétlen változat az összkerék-hajtású Mazda6. Egyfajta felállásban létezik, a 2.3-as benzines motorral és automata váltóval. A kötelező kombiságával nem volna bajunk. A modell gyártása egy időre meg is szűnt, de szégyentelen fogyasztása és lomhasága miatt nem sokról maradtunk le.


Megbízhatóságban a Mazda6 kiemelkedően teljesít. A gyár elkerülte az autó túlelektronizálását, ezért ami a Mazda6-ban van, az gond nélkül működik. A ma leggyakoribb hibaokokat ezzel rögtön ki is zárhatjuk, a mechanika tartóssága és minősége igen jó.

A német Auto-Bild szaklap 100 000 kilométeres tesztjén a Mazda6 egyetlen egyszer sem igényelt az előírt karbantartáson túl szervizlátogatást, ami egyedülálló eredmény. Az ADAC német autóklub 2004-es meghibásodási statisztikájában is a Mazda6 foglalja el a legjobb helyet a középkategóriában.

A gyár ennek ellenére többszöri visszahívásra kényszerült. Egyszer a dízelmotorok hirtelen leállása, egyszer pedig a fékfolyadék-szintet jelző műszer hibája miatt. A benzineseknél egy hővédőlemez utólagos beépítése vált szükségessé a tank és a kipufogó közé, amely megakadályozza a tank deformálódását a kipufogó forróságától.

A magas minőségi szint ellenére a Mazda6 sem mindig hibátlan. Az első féktárcsák rázkódást okozhatnak és a fényszórómagasság-állítás is elromlik egy-egy autóban. A futómű érzékeny a beállításra, a félrehúzást okozó elállítódás megszüntetése ad némi munkát a szervizeknek.

Az utastérben több kisebb hiba is előfordulhat. Helyenként zörgések tapasztalhatók, néhány autóban hamar elkopik a váltógomb borítása és a hátsó ajtó teleszkópjai is vacakolhatnak. Átvizsgálásra és olajcserére 20 000 kilométerenként van szükség.

A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor 3,8 és 4,96 millió forint között mozogott a típus ára. A kínálatban a dízelmotoros autók vannak többségben, de a legolcsóbban természetesen az 1.8-as benzinesekhez lehet hozzájutni. A Mazda6 jó értéktartását bizonyítják a körülbelül 3-3,2 millió forintról induló árak.

Kommentek

F1: Rosberg nem bírta, Hamiltoné a szepangi pole

A Forma-1-es Maláj Nagydíj időmérőjén Nico Rosberg egyszerűen nem volt ez szinten Lewis Hamiltonnal, az angol lazán hozta a pole-t. A Red Bullok elverték a Ferrarikat.

Olcsón árul autókat az állam

Korábbi rendőrautók és rendőrmotorok is elárvereznek a rendőrség megbízásából szervezett árverésen. Megkímélt, garázsban tartott női tulajdonostól való járműveket itt ne keress.

Maybach szörny gigászi orral

A Párizsi Autószalon egyik legértelmetlenebb, de legnagyszerűbb autója a Maybach Vision 6

Vége a sorbanállásnak ezzel a megoldással

Az autóknál már alkalmazott távolságtartó ás sávtartó rendszereket épített székekbe a Nissan, azért, hogy megszüntesse a sorban állást.

F1: Verstappen is elverte Rosberget

A Forma-1-es Maláj Nagydíj utolsó szabadedzésen Lewis Hamilton mellett a Red Bull-os Max Verstappen is megelőzte a bajnoki éllovas Nico Rosberget.

Kitilthatják a City-ből a teherautókat

London polgármestere megelégelte a rengeteg halálos balesetet, a fuvarozók szerint nem ez a megoldás.

Ez történik, ha Fiat-vezér nyúl BMW-hez

Különleges fényezéssel tartja a figyelem középpontjában elektromos úttörőit a BMW. Egy Agnelli-unoka volt az elkövető.

Kisebb, egyszerűbb, de messzire jut füst nélkül az új Opel Ampera

A Párizsi Szalonon az Opel standjának legnagyobb attrakciója az új elektromos autó, az Ampera-e. Látványos display-t is építettek a kocsi köré, ami egy töltéssel jött Londonból Párizsba.

Króm grillrácsos új Suzuki, két új turbómotorral!

Élőben meggyőzően is néz ki és meggyőzően is megy az új, vagy legalábbis felfrissített magyar Suzuki. Az automata váltós, nyitható üvegtetős, bőrüléses, követőradaros, érintőképernyős navis csúcsváltozatban pedig csak lestem, mint a luki nyúl: ilyen Suzukit is gyártunk?

Ha meglátod ezt a lakóbuszt, egyből be akarsz költözni

Sokan álmodnak titkon arról, hogy megveszik életük lakókocsiját. Egy amerikai cég olyan lakóbuszt épített, mely a legvadabb álmokat is túlszárnyalja.

Button kocsmát kapott az F1-pályán

A hétvégén 300. Forma-1-es futamán induló Jenson Buttonnak szép gesztussal kedveskedett a McLaren-Honda Szepangban.

F1: Nincs új szerződése a Német Nagydíjnak

A héten bejelentett 2017-es versenynaptárban három futam is kérdőjeles. Németországnak például valóban nincs szerződése.