Használt autó: Mazda6

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2006.01.05. 07.55

Úgy tűnik, hogy a Mazdának megérte a minőségen kívül a formába is invesztálni a Mazda6 sikere alapján. Tankolni ebbe is kell, de más okból ritkán kényszeríti megállásra az embert. A 626 utóda igazi japán autóként viselkedik.


VÉLEMÉNY AZ AUTÓRÓL: Szászfai Dóra, Mazda6 2.0 CD 120 LE 2003, 51 000 km

Előző autónk egy benzines Ford Sierra volt. Ehhez a méretkategóriához ragaszkodtunk, ezért lett az utóda egy Mazda6. Összességében a család benyomása nagyon pozitív az autóról. A 120 lóerős motor alapjárat körül enyhén adja csak az erőt, de utána nagyon húz. Többször is jártunk vele az Alpokban és a Tátrában, nagyon kényelmes autó. A motorja szerintem nem hangos és a fogyasztása is kedvező. A 45 000 kilométer átlaga 6,9 liter.

Egyszer az előfűtő szerkezetet kellett cserélni, mert a motor beindítása után nagyon büdös volt bent, de ez garanciában ment. A másik baj a félrehúzással volt, az autó erősen elhúzott jobbra, amit sokáig nem tudtak korrigálni. Ezt leszámítva az autó jól működik.

Vérfrissítés a Mazdának

Japánban Atenza, Európában Mazda6 néven fut a 626 utódja. A Mazdánál döntő vérfrissítést hozott a 626 leváltása. A 2002-ben bemutatott autó 2005 tavaszán érkezett el az apró változtatásokat hozó ráncfelvarráshoz. A típus kezdettől fogva kapható volt lépcsőshátú, ötajtós ferdehátú és kombi karosszériával.

A Mazda6 egy tágas autó jó ülésekkel, nagy csomagtérrel, barátságos anyagminőséggel és eltalált futóművel. Nagy kár, hogy hátul alig van rakodási lehetőség az utasoknak, elöl sokkal jobb a helyzet. A felszereltség jórészt gazdag és az autóban minden funkció gyorsan kiismerhető.

A Mazda6 mérete ellenére sportosan vezethető. A kocsi ráadásul kényelmes is, leszámítva a benzines motorok intenzív zajkeltését autópályán. Autópályán a hatodik fokozat hiánya miatt magas fordulatszámon pörögnek a benzines motorok, ami a zajszintnek és a fogyasztásnak is rosszat tesz. A dízeleknél nincs ilyen gond.

Három benzines és két dízelmotor kapható hozzá, mindegyik négyhengeres. Az 1,8 literes alapmodell 120 lóerős. 7-11 liter közötti fogyasztása átlagos, de az autó legalább ezzel a motorral is normálisan megy.

141 lóerős az eggyel nagyobb benzines motor. A kétliteres gép átlagosan 9-10 litert fogyaszt, jó erőben van és élénken felpörög. Aki irtózik a dízelektől, az jól jár vele. Valamivel erősebb a 166 lóerős motor, amelyhez sajnos szintén csak a modellfrissítés óta jár hatfokozatú váltó. 1-2 literrel fogyaszt többet átlagosan, de aki nagyon sportosan vezet, annak talán jobb választás, mint a kétezres.

121 és 136 lóerős dízelekkel készült a Mazda6 a facelift előtt, mindkettő kétliteres. A fogyasztás átlagosan 6-7 liter körüli, ami egy ekkora családi autótól kedvező. Az átdolgozás előtti dízelek 310 Nm-es nyomatéka azonos, ezért a gyengébb is jó választás.

Szerencsétlen változat az összkerék-hajtású Mazda6. Egyfajta felállásban létezik, a 2.3-as benzines motorral és automata váltóval. A kötelező kombiságával nem volna bajunk. A modell gyártása egy időre meg is szűnt, de szégyentelen fogyasztása és lomhasága miatt nem sokról maradtunk le.


Megbízhatóságban a Mazda6 kiemelkedően teljesít. A gyár elkerülte az autó túlelektronizálását, ezért ami a Mazda6-ban van, az gond nélkül működik. A ma leggyakoribb hibaokokat ezzel rögtön ki is zárhatjuk, a mechanika tartóssága és minősége igen jó.

A német Auto-Bild szaklap 100 000 kilométeres tesztjén a Mazda6 egyetlen egyszer sem igényelt az előírt karbantartáson túl szervizlátogatást, ami egyedülálló eredmény. Az ADAC német autóklub 2004-es meghibásodási statisztikájában is a Mazda6 foglalja el a legjobb helyet a középkategóriában.

A gyár ennek ellenére többszöri visszahívásra kényszerült. Egyszer a dízelmotorok hirtelen leállása, egyszer pedig a fékfolyadék-szintet jelző műszer hibája miatt. A benzineseknél egy hővédőlemez utólagos beépítése vált szükségessé a tank és a kipufogó közé, amely megakadályozza a tank deformálódását a kipufogó forróságától.

A magas minőségi szint ellenére a Mazda6 sem mindig hibátlan. Az első féktárcsák rázkódást okozhatnak és a fényszórómagasság-állítás is elromlik egy-egy autóban. A futómű érzékeny a beállításra, a félrehúzást okozó elállítódás megszüntetése ad némi munkát a szervizeknek.

Az utastérben több kisebb hiba is előfordulhat. Helyenként zörgések tapasztalhatók, néhány autóban hamar elkopik a váltógomb borítása és a hátsó ajtó teleszkópjai is vacakolhatnak. Átvizsgálásra és olajcserére 20 000 kilométerenként van szükség.

A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor 3,8 és 4,96 millió forint között mozogott a típus ára. A kínálatban a dízelmotoros autók vannak többségben, de a legolcsóbban természetesen az 1.8-as benzinesekhez lehet hozzájutni. A Mazda6 jó értéktartását bizonyítják a körülbelül 3-3,2 millió forintról induló árak.

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.