Használt autó: Opel Zafira

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2005.10.13. 07.55

Ma már nem forradalmi, de még mindig meggyőző autó az Opel Zafira. Az Astrára épülő egyterűnek megkérik az árát.


[bekkep]1999 elején az Opel gyártani kezdett dobott egy autót, amellyel divatot teremtett. A kompakt egyterű addigra már nem számított olyan nagy újdonságnak, ám 5+2 személyes egyterűje padlóba hajtható leghátsó üléssel akkoriban még senki másnak nem volt.

1999 végén jelent meg a 82 lóerős 2.0 DI dízelmotor, amelyet 2000-ben leváltott a 100 lóerős 2.0 DTI. Szintén 2000-ben nőtt 115-ről 125 lóerőre az 1,8 literes benzines teljesítménye és kijött a 147 lóerős 2.2-es benzinmotor.

2001-ben a turbós OPC sportváltozat jelentett újdonságot és a földgázüzemű CNG is ebben az évben debütált. A következő évben a 125 lóerős, 2,2 literes turbódízel is megjelent a kínálatban.

A tulajdonos véleménye: Klemencz Márta, Opel Zafira 1.6, 2002, 33 000 km

[bekkep]Először nem akartam Zafirát, mert túl nagynak találtam. Féltem is tőle, mert a vezetési tudásomban sok volt a kivetnivaló, de az autónak köszönhetően mára sokat fejlődtem. Comfort felszereltségű autómban alaptartozékként minden megtalálható, amire nekem szükségem van. Amit hiányolok, az a CD-lejátszó, a kazettás magnó már eléggé idejét múlta.

A magas ülés miatt jól belátom az utat. A műszerfalon minden kézre esik, úttartása stabil, meglepően fürge, könnyen gyorsul. A belső tere tágas, kényelmes, akkor is, ha öten ülünk benne. De ha éppen népes rokonságomat kell szállítani, akkor pillanatok alatt még én is hétüléses kisbusszá tudom alakítani.

Szállítottunk már vele komplett hálószoba bútort lapraszerelt állapotban, de a családi nyaralásoknál és bevásárlásoknál is megállta a helyét. Miután csak én járok vele és nagyon vigyázok rá, soha semmi baj nem volt még vele. Imádom vezetni, mert biztonságban érzem magam benne, és igazándiból sokkal többre képes, mint amit én kihozok belőle. 10 literes fogyasztása magasabb az átlagnál, mert csak rövid távolságokra használom Hosszabb úton 8 liter elég autópályán.

[bekkep]Kívülről csak a 2002-es modellfrissítés hozott változást. Az utód, az új Astrával rokon Zafira B 2005 nyarán jelent meg Magyarországon.

Négyféle A generációs Zafirát teszteltünk, ezért az autó tulajdonságaira csak nagy vonalakban térünk ki. A Zafira a legmeggyőzőbb egyterűk közé tartozik. A kilátás elöl és hátul is jó a magas üléshelyzetből.

Kompakt külső méretei ellenére sikerült öt embernek nagyon tágas utasteret és óriási csomagtartót kialakítani. A középső ülés lapja gyorsan felhajtható és az üléspad előrehúzásával 1,7 köbméterre bővül a csomagtér.

[bekkep]Szükség esetén velünk jöhet két gyermek a csomagtérben, a padlóból könnyen előkapható pótüléseken. A Zafira eltalált utazóautó jó ülésekkel és kulturált zajcsillapítással. A futóműhangolás csak közepes, nem túl kényelmes és nem is sportos.

Normális haladáshoz a 100 lóerős 1,6 literesben nyomni kell a gázt, ami megnöveli a fogyasztását. Ha nem sietünk, a legkisebb motor 8 liter alatt fogyaszt átlagosan.

Használtan jóval kisebb árkülönbség az egyes modellek között, így a benzines garnitúrából jó választás lehet az 1,8 literes, évjárattól függően 115 vagy 125 lóerős motor. Előbbinél a forgalmiban 85, utóbbinál 92 kilowattos teljesítmény szerepel. A fogyasztás 6,5 és 13 liter közé esik, átlagosan 9 litert kér az 1.6-osnál kényelmesebben használható masina.


[bekkep]Átlagosan erős 10 literre kell számítani a 2,2 literes benzinessel autózva, amely ennek fejében jól viszi a terebélyes Zafirát. Az OPC Vectra szép és nagyon jól megy, de könnyebb vele 15-17 litert megitatni, mint 9 alá lemenni.

Újonnan drága, használtan már elérhetőbb a Zafirához a dízelmotor. A 82 lóerős 2.0 DI-t nem ajánljuk gyengesége miatt, a 100 lóerős 2.0 DTI már igazán stramm erőforrás. Erőtartalékai jól jönnek előzésnél, hegyen és telepakolt autóval is. Tesztünkön ez a modell autópályán 6,1, városban 7,6 litert fogyasztott.

[bekkep]Ha a biztosításon nem kell spórolni, csak az üzemanyagon, akkor a 2,2 literes DTI-ben sok örömünk lesz. Hangja csúnya, de ez csak erős kihúzatáskor zavaró. Ereje és rugalmassága széles fordulatszám-tartományban érezhető. Fogyasztása nagyjából 5,5 és 9,5 liter közötti, átlagosan úgy 7 liter elég lehet.

Aki használt egyterűt keres, azt mi sem beszélnénk le a Zafiráról, mert a modell megbízhatóan üzemel. A nagy súly ellenére a féktárcsák és betétek európai autókhoz képest sokáig tartanak.

A kezdeti évjáratokban a benzineseknél előforduló vezérműszíj-szakadások és motorvezérlési hibák gyorsan eltűntek. A dízeleknél a turbófeltöltőt kell ellenőrizni. Ha a motor beindításánál és hidegen gázt adva kékes füst jön a kipufogóból, akkor nézessük meg a turbót egy szakszervizben.

[bekkep]A meghibásodások egy része a generátorhoz kapcsolódik, az önindítóval is baj lehet. Esetenként előfordult az indításgátló meghibásodása is.

Minden motornál figyelni kell az olajfogyasztásra, ami sok Zafiránál tapasztalható. A szerviztapasztalatok közül a néhány autónál gyorsan fogyó fényszóróizzókat emelnénk még ki. Rossz utakon járva a futóműben a kormányösszekötő gömbfejek szorulhatnak cserére.

A használtautó.vezesss.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor 32 Zafira közül lehetett választani. A Zafira A modellek ára cikkünk megjelenésekor kicsivel 2 millió forint alatt kezdődött és 4,8-5 millió forintig ment fel. Az ötmilliót a nagyon fiatal, jól felszerelt 2.2-es turbódízelek közelítik meg, 2 millió alatt 6 éves, sokat futott 1.6-os autókat találni.

Kommentek

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.