Használt autó: Renault Laguna II

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2004.12.22. 06.59

A sármos és kényelmes családi autóból dízelmotorral és kombiként is széles a kínálat, kedvező áron. Súlyos lerobbanás nem fenyegeti, de akadhat vele macera.


 

A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Ifj. Tóth Béla – Renault Laguna ll. Grandtour 1.8, 2003.07, 74 600 km

Cégautóként kaptam a Lagunát. Első franciaként került a családba, korábban csak más európai autóépítési iskolák termékeit használtam, így amíg vártam az autót, tele voltam kételyekkel. Kollégáim hasonló kocsijain ismerkedtem vele, s mire megérkezett, annyira kíváncsi voltam rá, hogy közben teljes bizalmat szavaztam neki.

Így utólag nyugodtan kijelenthetem, hogy nem alaptalanul. A Laguna – különösen a Grandtour néven elhíresült kombi változat – igazi utazóautó, mely bőven kiszolgálja egy 4 tagú család minden igényét. Mindenekelőtt ugyebár tetszetős a formája. Nagyon tágas az utastér, jól pakolható az egészen nagy csomagtartó is, hihetetlenül kényelmesek az ülések. Kár, hogy az ajtók zsebein kívül nincs más pakolóhely az autóban. Külön fájdalom, hogy sem a könyöktámasz, sem pedig az egyébként hűtött kesztyűtartó nem alkalmas a lomok elpakolására, mert mindkettő nagyon zegzugos, így csak ömleszteni lehet beléjük a dolgokat, s ez megnehezíti a bennük való keresgélést.

Már alapfelszereltségként is számos kényelmi és biztonsági felszerelést kínál a Laguna. A gyermekem miatt az enyémben hátul is vannak légzsákok (a gyári 6 db-ot kiegészítve), illetve az automata klíma és a ködlámpák képezték extrák tárgyát a megrendeléskor. Minden egyéb a szériafelszereltség része, melyet illetően a franciák igen nagyvonalúak voltak.

Ezen nagyvonalúságuk sajnos az összeszerelés minőségében is megnyilvánul néhány esetben. Rossz úton már egész fiatal kora óta nyöszörög az autó, a műszerfal mögötti berendezések néha önálló életet élnek és nagyon halk zörgésükkel emlékeztetik az embert arra, hogy ők bizony ott vannak. Ezek nem idegesítő zörgések, nem is kell hangosra állítani a szépen szóló hi-fi-t, hogy elnyomja e zajokat, csak elsősorban Budapest szégyenteljes útjain sokszor bosszantóak, különösen, egy 5 millió forintnál többe kerülő autó esetében. Jobban is figyelhettek volna a franciák a felhasznált műanyagokra, melyek között vannak jó és kevésbé jó minőségűek. Az összhatás egyébként barátságos, minőségi érzést keltő és könnyen szerethető.

A csendesen gördülő kerekeket tartó futómű remekül alkalmazkodik az autó jellegéhez, és mint ilyen, még a végsebesség közelében is rendkívül meggyőzően viselkedik. Kényelmesre hangolt rugózása, nem túl feszes csillapítása révén még a hazai rossz utakon sem fárasztó az utazás, igaz pont ezek által nem is serkenti az embert örömautózásra, bár a kormányzás pontos, a rásegítés ideális. A váltó hosszú utakat jár be és néha akadozik. A Laguna közege az országút vagy autópálya, nem a kanyargós hegyi utak.

Városban 7,3-7,8 liter között fogyaszt, autópályán tartós 140-es tempó mellett is képes körülbelül a városi fogyasztást produkálni, ám amint 160-180 km/h magasságába lendül a mutató, „elszabadul a pokol” és 6 hengereseket megszégyenítő, nem ritkán 11 liter fölötti „csipegetésre” képes az autó. Hiába, a 120 lóerő nem elég a több, mint 1,3 tonnás karosszéria – átlagos elvárásokon felüli – mozgatására.

Rövid kiosztású váltó ide vagy oda, a Laguna ezzel a motorral igazi lendületautó, amely erőforrás egyébként kedveli a pörgetést és hangja még magas fordulaton is kellemes. A zajkomfortra amúgy sem lehet panasz. (Aki szereti a tartós 160 km/h óra fölötti tempót, annak inkább a 2.0i, vagy valamelyik dCi jobb döntés) Utazósebessége 130-180 km/h között van, a végsebessége 1,8-asként valamivel több óra szerint 200-nál. Nagyon jók a fékek, nagy tempóról is hatékonyan, biztonsággal lassul az autó és bármily’ meglepő, még most is a gyári fékbetétek vannak a kocsiban.

Szerviztapasztalataim nincsenek. A 30 000 km-es átvizsgálásokon és a köztes „kis szervizeken” sem kellett semmit cserélni rajta, nem romlott el benne semmi. Az eddigi két nagy revízió (30 000 km, 60 000 km) és három kis ellenőrzés (15 000, 45 000, 75 000 km) összköltsége sem éri el a 100 000 forintot. A legutóbbi pl. 4800 Ft volt.

Könnyen szerethető autó a Laguna ll. Nem annyira elterjedt, mint a Mondeo vagy a Passat, és ez nekem tetszik. Nagyon szeretem, hogy fehér (különösen, amikor az alufelnik vannak rajta), bár lehet, hogy a választott színe miatt sokan csodabogárnak tartanak… Engem meggyőzött, igazán jó társ olyanoknak, akik jó ár/érték arányú autót keresnek, akiknek fontos az autó mérete, kényelme és fogékonyak a francia kocsik bájára, melyet a Laguna még termetes méretei ellenére is meg tudott őrizni.


Számunkra emlékezetes héten kezdődött a Laguna II hazai bevezetése: 2001. áprilisában a vezess.hu indulásával egy időben volt a második generáció sajtóbemutatója. A Laguna II 2000 őszén Párizsban debütált. 2005 tavaszán lesz modellfrissítés az autón.

2002-ben szintén a Párizsi Autókiállításon bemutatkozott a Laguna a Vel Satis-ból átvett kétliteres turbómotorral. 2003-ban eltűnt a kínálatból a közvetlen benzinbefecskendezéses motorváltozat, amely tesztünk alapján jól fogyasztott, de csekély volt rá az igény.

107 lóerőtől indul a motorkínálat egy ezerhatos, négyhengeres benzinessel. Ez a motor gyenge az autóhoz, ráadásul 6,5-12 liter közötti fogyasztása cseppet sem alacsonyabb a 120 lóerős 1.8-as benzinesénél.

Használtan jórészt elolvad az újkori árkülönbség a két benzines között, így végképp érdemes a 120 lóerős változatot választani. Ez a motor megfelelően viszi a családi Lagunát. Fogyasztása nagyjából 6,2 és 12 liter között mozog.

Nem vált népszerűvé a kétliteres szívó benzines. V6-os Lagunából sem találni sokat, pedig ez a nagyvonalú motor igazán élvezetes menetteljesítményeket biztosít.

A 207 lóerős hathengeres egyáltalán nem fogyaszt sokat erejéhez és finomságához képest, szomja lenyomható 8 liter alá. Városban automata váltóval, sportosan vezetve 15-16 liter a maximum, átlagosan 11-12 literrel érdemes számolni vegyes használatban.

Turbófeltöltővel 163 lóerős a kétezres benzines, amellyel a Laguna vehemensen gyorsul, rugalmassága nagyon jó. Gyors autópályás utazásokra a 220-at közelítő végsebesség miatt tökéletesen alkalmas. Fogyasztása 7,5-8 liter körüli nyugodt tempóban országúton autózva, autópályán 8,5-9,5, városban pedig elérheti a 13 litert.

Joggal népszerűek és keresettek a dCi dízelmotorok. Hazánkban a 120 lóerős 1.9 literes motor játszik főszerepet a dízelek között. A motor csendes és kifinomult, nagyon kellemes turbódízel, elég nagy nyomatékkal és 5,2-10 liter közötti fogyasztással.

Ha nem volna rá több tízezer forinttal drágább a kötelező biztosítás, akkor biztosan mindenkinek a meglehetősen ritka 2.2 dCi-t javasolnánk. Nagyobb hengerűrtartalma miatt turbólyuk nélkül használható, minden tartományban erős, nyomatékos motor. Teljesítménye 150 lóerő, fogyasztása 6-10 liter.

Kényelmes, gazdagon felszerelt, tágas autót kap a pénzéért, aki a Laguna mellett dönt. A Laguna elsőként kapott 5 csillagot az Euro NCAP teszten, ami igazolja biztonságosságát.

A középkategóriás Renault nincs annyira agilis, mint a konkurensek közül a Ford Mondeo, a Honda Accord, vagy a Mazda6, közepes futóművével idegen tőle a sportosság. A típus csomagtere ferde háttal és kombiként is jóval kisebb lett az első generációénál, de nem mondanánk szűknek. A fékek nagyon jól fognak, de a túlzott rásegítés miatt adagolásuk megszokást igényel.

A Laguna azok közé az autók közé tartozik, amelyek nem hagyják az út szélén a tulajdonost, de néha azért van velük baj. 2003 őszén az ESP és az ABS jeladók átvizsgálása miatt írt ki visszahívást a Renault.

Szintén 2003 második felében kellett visszahívni 110 000 négyhengeres benzines Lagunát a fojtószelep hibalehetősége miatt, ami ingadozó alapjáratot és gázadás nélküli hirtelen fordulatnövekedést okozhatott.

A dízelmotorok kuplungjával hamarabb adódhat gond, mint a benzines modellek esetében. A legkorábbi modellek motorterében már gyengélkedhet az akkumulátor, a kipufogódobot is megkezdhette a rozsda. A Lagunában is gond adódhat a kerékcsapágyakkal, mint sok más Renault-ban.

A Lagunában a francia gyár nem spórolt az elektronikus újításokkal és fejlesztésekkel, kezdetben ezek kiforrottsága kívánnivalót hagyott maga után. Így a kártyás ajtónyitó rendszer sem mindig állt a helyzet magaslatán.

Előfordul üzemképtelenség az elektromos ablakemelőkkel is. Nem teljesen kizárható a turbófeltöltő meghibásodása, de a drágán cserélhető alkatrész hibája szerencsére nem jellemző.

2001-es benzines Lagunákat 2,5-2,6 millió forinttól kapni. 120 lóerős 1.9-es dCi motorral hozzávetőleg 3-3,2 millió forintnál kezdődnek a Laguna II árak. A 2002-es Lagunák ára dízelmotorral és kombi karosszériával sem haladja meg általában a 3,8 millió forintot.

A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban 2 690 000 forinttól kaphatók a Lagunák. Igen sok Grandtourt kínálnak eladásra, nem nehéz megfelelőt találni a kombira vágyóknak. A Lagunák közül 17 colos könnyűfém felnijével a Dynamique verzió a legfeltűnőbb, de éppen a peres gumik miatt a sportosnak szánt modell kevésbé alkalmas magyar utakra.

A tapasztalatok megosztásáért és az autó fotózásért nagyon köszönjük olvasónk segítségét!

Kommentek

Mazda3: egy használt autó, amivel nehéz mellényúlni

Használt autóként körül lehetne rajongani a Mazda3 első generációját, mert megbízható, vonzó, remekül vezethető autó. De sok közülük nagyon rondán rozsdásodik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Amire minden használt autóban sokat fogsz költeni

Nemrég kuplungot kellett cserélni Ford Focusunkon, ami felvetett pár kérdést. Utángyártott legyen, kis szervizbe vigyem vagy jobban megéri a márkaszerviz? És mennyibe kerül a kuplungcsere más használt autókhoz?

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.