Használt autó: Renault Clio II

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2004.08.09. 18.56

A második Clio generáció általában stabilan működik, még ha nem is problémamentesen. Kényelme, biztonsága, jó felszereltsége és gazdag motorválasztéka előnyös, lényeges hibája viszont a szerény térkínálat.



A második Clio generáció elődjével ellentétben nem nyerte el az Év Autója címet, de konkurenseihez képest legalább olyan jó autó, mint 1991 és 1998 között gyártott elődje volt. Az 1998-ban Genfben bemutatott második sorozat várhatóan 2005-ig fut.

Az ötajtós és a háromajtós mellett Dél-Amerikában és Törökországban lépcsőshátú verzió is készül, Clio Symbol illetve Thalia néven. 1999-ben kijött az 1.4 16v motoros TechRun széria.

2000 őszétől a fényszóróburák a legtöbb modellen mintázatlanok, ebben az évben jelent meg a 80 lóerős, közvetlen befecskendezéses 1.9 dTi, majd ősszel a 226 lóerős Clio V6, középmotorral és hátsókerék-hajtással.

A 2001-es és a 2002-es modellév közötti váltással eltűnt a 75 és a 90 lóerős kétszelepes benzines. A modellfrissítés évében búcsúzott a 80 lóerős, 1.9 dTi. Hazánkban 2001 tavasza óta kapható a modellfrissítés utáni Clio a Renault márkakereskedésekben. Az átdolgozás után eladott autókból is van választék használtan.

Sokféle motorral volt/van forgalomban a francia kisautó. Szelepszámtól függően az ezerkettes benzines 43 vagy 55 kW-ot teljesít, ami 59 illetve 75 lóerő. A 16 szelepes már váratlanul izmosnak mutatja magát a Clióban. A kétszelepes kicsit többet fogyaszt, 5,5-9 liter között, míg a modernebbnek fél literrel kevesebb elég.

Átlagosan 7,5-8 liter fogyaszt a 75 lóerős, 1,4 literes benzines, amely a korábbi modellekben érthetően népszerű volt. Fogyasztása lenyomható 5,5 literig, de felmegy 9,5-re is. A 16 szelepes 1.4-es motor sportossá teszi a TechRun változatban nagyon népszerű kisautót. A 98 lóerős benzinmotor nem fogyaszt többet a kevésbé sportos karakterisztikájú, de használható teljesítményű 75 lóerősnél.

A 90 lóerős, korábbi ezerhatos motor helyett alacsonyabb fogyasztása miatt érdemes rögtön a 16 szelepest választani, amely már vadulásra is alkalmas. A 107 lóerős 1.6 16v motorral a Clio szinte GTI-ként gyorsul és 6-10 liter között fogyaszt. Az igazi GTI a 169, majd 2004-től már 179 lóerős kétliteres Clio.

2-3 éves autók között válogatva a 65 vagy 82 lóerős 1.5 dCi motorokra érdemes kivetni a hálót. Hosszabb utakon, egyáltalán nem totyogós tempónál, 4,6 -5 liter körül fogyasztanak, így az 50 literes tank akár 1000 kilométer megtételére elég. Aki csak 1-2 személynek, de nagy futásteljesítményhez keres Cliót, jól jár a dízellel, amelynek olajcsere/szervizperiódusa is ritka: 30 000 kilométer.

Hidrodinamikus nyomatékváltós automata mellett a Clio egy Quickshift nevű automatizált kézi váltóval is megvásárolható volt, ami egy kuplungpedál nélküli manuális váltót takar. A hagyományos automata a 75 és a 90 lóerős benzineshez volt rendelhető.

Egy Clio megvásárlásával az ember nem nyúl mellé. A két első ülés kényelme megüti a kategóriában jellemzőt, a rugózási kényelem még jobb is az átlagnál.

Kedvező az anyagminőség a belső térben, a Cliók jelentős részben a kiskocsik átlagánál érezhetően jobb felszereltséggel találtak gazdára, ami szintén javít az összképen az autó jó passzív biztonságával együtt

A magas üléshelyzet a ferdén álló kormánnyal nem az igazi, de a pörgős benzines vagy a nyomatékos dCi motorokkal a Cliót jó vezetni.

Hátul viszont a tetőív alig hagy fejteret, 175 centi felett a szélső üléseken nem lehet elférni, rossz úton pedig a hátsó utasok beverhetik a fejüket a tetőbe. A formaterv nagyon sok autóvásárlónak tetszik, ami javítja az autó eladhatóságát használtan.

Súlyos, jelentős költséggel javítható meghibásodások nem szokták érinteni a Cliókat, inkább kisebb gondokkal bosszant az autó, de nem robban le, lehet rá számítani. A lehetséges meghibásodások között a kerékcsapágyak cseréje szerepel, 80-100 000 kilométer között ez már szükségessé válhat, de ez a gyakori városi használat miatt is van.

Az elektromos rendszer hibái között előfordul fölöslegesen felvillanó légzsákvisszajelző lámpa, cserére szoruló indexrelé, találkozni rozsdásodó kábelcsatlakozásokkal. A kipufogó csak városban használt autóknál négy évet sem biztos, hogy kitart, az összegyűlő kondenzvíztől átrozsdásodhat a hátsó dob.

Az első féktárcsák korlátozott élettartamára sem lehet büszke a Renault. A cikk megírásához kiszemelt másik Clio, egy átdolgozás utáni, 107 lóerős autó, nemrég akkuzárlat miatt lerobbant, ezenkívül a pillangószelepével adódott kisebb gond.

A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor 1 299 000 forintos ártól szerepeltek eladó Cliók a második generációból. Változattól függően a 98-as évjáratú Cliók ára 1,3-1,45 millió forint körül szóródik. A kedvelt TechRun széria 2000-es évjáratú darabjaiért 1,55-1,7 millió forintot kell kicsengetni.

A 2001-es ráncfelvarrás után gyártott autók vételára 1,7-1,8 millió forinttól megy fölfelé. 1,5 literes dCi dízelmotoros Cliókat nemigen kapni 2,2 millió alatt.

Kommentek

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.