Használt autó: Renault Clio II

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2004.08.09. 06.08

A második Clio generáció általában stabilan működik, még ha nem is problémamentesen. Kényelme, biztonsága, jó felszereltsége és gazdag motorválasztéka előnyös, lényeges hibája viszont a szerény térkínálat.



A második Clio generáció elődjével ellentétben nem nyerte el az Év Autója címet, de konkurenseihez képest legalább olyan jó autó, mint 1991 és 1998 között gyártott elődje volt. Az 1998-ban Genfben bemutatott második sorozat várhatóan 2005-ig fut.

Az ötajtós és a háromajtós mellett Dél-Amerikában és Törökországban lépcsőshátú verzió is készül, Clio Symbol illetve Thalia néven. 1999-ben kijött az 1.4 16v motoros TechRun széria.

2000 őszétől a fényszóróburák a legtöbb modellen mintázatlanok, ebben az évben jelent meg a 80 lóerős, közvetlen befecskendezéses 1.9 dTi, majd ősszel a 226 lóerős Clio V6, középmotorral és hátsókerék-hajtással.

A 2001-es és a 2002-es modellév közötti váltással eltűnt a 75 és a 90 lóerős kétszelepes benzines. A modellfrissítés évében búcsúzott a 80 lóerős, 1.9 dTi. Hazánkban 2001 tavasza óta kapható a modellfrissítés utáni Clio a Renault márkakereskedésekben. Az átdolgozás után eladott autókból is van választék használtan.

Sokféle motorral volt/van forgalomban a francia kisautó. Szelepszámtól függően az ezerkettes benzines 43 vagy 55 kW-ot teljesít, ami 59 illetve 75 lóerő. A 16 szelepes már váratlanul izmosnak mutatja magát a Clióban. A kétszelepes kicsit többet fogyaszt, 5,5-9 liter között, míg a modernebbnek fél literrel kevesebb elég.

Átlagosan 7,5-8 liter fogyaszt a 75 lóerős, 1,4 literes benzines, amely a korábbi modellekben érthetően népszerű volt. Fogyasztása lenyomható 5,5 literig, de felmegy 9,5-re is. A 16 szelepes 1.4-es motor sportossá teszi a TechRun változatban nagyon népszerű kisautót. A 98 lóerős benzinmotor nem fogyaszt többet a kevésbé sportos karakterisztikájú, de használható teljesítményű 75 lóerősnél.

A 90 lóerős, korábbi ezerhatos motor helyett alacsonyabb fogyasztása miatt érdemes rögtön a 16 szelepest választani, amely már vadulásra is alkalmas. A 107 lóerős 1.6 16v motorral a Clio szinte GTI-ként gyorsul és 6-10 liter között fogyaszt. Az igazi GTI a 169, majd 2004-től már 179 lóerős kétliteres Clio.

2-3 éves autók között válogatva a 65 vagy 82 lóerős 1.5 dCi motorokra érdemes kivetni a hálót. Hosszabb utakon, egyáltalán nem totyogós tempónál, 4,6 -5 liter körül fogyasztanak, így az 50 literes tank akár 1000 kilométer megtételére elég. Aki csak 1-2 személynek, de nagy futásteljesítményhez keres Cliót, jól jár a dízellel, amelynek olajcsere/szervizperiódusa is ritka: 30 000 kilométer.

Hidrodinamikus nyomatékváltós automata mellett a Clio egy Quickshift nevű automatizált kézi váltóval is megvásárolható volt, ami egy kuplungpedál nélküli manuális váltót takar. A hagyományos automata a 75 és a 90 lóerős benzineshez volt rendelhető.

Egy Clio megvásárlásával az ember nem nyúl mellé. A két első ülés kényelme megüti a kategóriában jellemzőt, a rugózási kényelem még jobb is az átlagnál.

Kedvező az anyagminőség a belső térben, a Cliók jelentős részben a kiskocsik átlagánál érezhetően jobb felszereltséggel találtak gazdára, ami szintén javít az összképen az autó jó passzív biztonságával együtt

A magas üléshelyzet a ferdén álló kormánnyal nem az igazi, de a pörgős benzines vagy a nyomatékos dCi motorokkal a Cliót jó vezetni.

Hátul viszont a tetőív alig hagy fejteret, 175 centi felett a szélső üléseken nem lehet elférni, rossz úton pedig a hátsó utasok beverhetik a fejüket a tetőbe. A formaterv nagyon sok autóvásárlónak tetszik, ami javítja az autó eladhatóságát használtan.

Súlyos, jelentős költséggel javítható meghibásodások nem szokták érinteni a Cliókat, inkább kisebb gondokkal bosszant az autó, de nem robban le, lehet rá számítani. A lehetséges meghibásodások között a kerékcsapágyak cseréje szerepel, 80-100 000 kilométer között ez már szükségessé válhat, de ez a gyakori városi használat miatt is van.

Az elektromos rendszer hibái között előfordul fölöslegesen felvillanó légzsákvisszajelző lámpa, cserére szoruló indexrelé, találkozni rozsdásodó kábelcsatlakozásokkal. A kipufogó csak városban használt autóknál négy évet sem biztos, hogy kitart, az összegyűlő kondenzvíztől átrozsdásodhat a hátsó dob.

Az első féktárcsák korlátozott élettartamára sem lehet büszke a Renault. A cikk megírásához kiszemelt másik Clio, egy átdolgozás utáni, 107 lóerős autó, nemrég akkuzárlat miatt lerobbant, ezenkívül a pillangószelepével adódott kisebb gond.

A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor 1 299 000 forintos ártól szerepeltek eladó Cliók a második generációból. Változattól függően a 98-as évjáratú Cliók ára 1,3-1,45 millió forint körül szóródik. A kedvelt TechRun széria 2000-es évjáratú darabjaiért 1,55-1,7 millió forintot kell kicsengetni.

A 2001-es ráncfelvarrás után gyártott autók vételára 1,7-1,8 millió forinttól megy fölfelé. 1,5 literes dCi dízelmotoros Cliókat nemigen kapni 2,2 millió alatt.

Kommentek

Párizs az idén kísértetszalonná változott

Az autókiállítás második napján reggel tízkor még több a hosztessz és a kocsikat törölgető segéderő, mint a látogató. Hova lettek innen az emberek?

F1: Perez a pilótapiac kulcsfigurája?

Sergio Perez akár a Haasnál is kiköthet, de Nico Hülkenberg is eligazolhat még a Force Indiától. Ha ők mozdulnak, mások is válthatnak.

Mit rejt az új Peugeot 3008 csomagtartója?

Hatalmas színes képernyők, kevés motor, sok hely és néhány továbbélő olcsóautós részlet: megnéztük élőben az új Peugeot 3008-at Párizsban.

F1: Csinibabákkal ünnepelt Verstappen

A Red Bull tinije, Max Verstappen a Maláj Nagydíj első edzésnapján ünnepelte 19. születésnapját. Keleti szépségek köszöntötték.

F1: Hamilton visszavágott Szepangban

A Forma-1-es Maláj Nagydíj második szabadedzésén a világbajnok Lewis Hamilton zárt az élen, a Ferrari közelebb került a Mercedeshez.

Audi Q5: nem nőtt, csak fejlődött

Közel tíz év szolgálat után átadta a stafétát a második generációnak az Audi Q5. Az újonc alapfunkcióiban nem változott, de ezeken felül pont azt tudja, amit 2016-ban elvárhatunk tőle.

F1: Hamiltont megzavarta a szerelőcsere?

Lewis Hamilton arra utal, hogy az év eleji szerelőcsere egy kicsit kibillentette, ennek köze lehet az idei hullámzó teljesítményéhez.

Parádés kamionbaleset Miskolcon

Egy konténert szállító teherautó akadt fenn az útszéli fában Miskolcon, majd egy látványos ugratást követően a járdán kötött ki.

40 éve volt ilyen egy BMW-n

A BMW kis hobbiterepjárója egyelőre inkább skicc, mint igazi autó. De ettől még nagyon is jól néz ki.

Emelik az adót, nagyot drágul az üzemanyag

Szombaton már október van, a benzinkutak emiatt jelentősen emelik a benzin és a gázolaj árát.

Nem hiszed el, mi van ebben a lengyel műhelyben

25 éve ugyanaz a számítógép látja el a szerelőműhely adminisztratív feladatait. De milyen számítógép!?!4!

F1: Tűz a bokszutcában, Rosberg a leggyorsabb

A Forma-1-es Maláj Nagydíj első szabadedzése ijesztő tűzesettel kezdődött, a végén a mercedeses Nico Rosberg volt a leggyorsabb, ellenfél nélkül.