Használt autó: Renault Clio II

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2004.08.09. 18.56

A második Clio generáció általában stabilan működik, még ha nem is problémamentesen. Kényelme, biztonsága, jó felszereltsége és gazdag motorválasztéka előnyös, lényeges hibája viszont a szerény térkínálat.


A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Zsatkulák István, Renault Clio 1.2, 2001, 25 000 km

Szerintem ez a Clio nagyon jó szériája volt a Renault-nak. Az 1.2-es motorú TechRoad modellt női tulajtól vásároltuk nagyon megkímélt állapotban. Szeretem ezt az autót, hisz munkaautónak tökéletes. Általában városban használom, ahol a kis súlynak és a viszonylag erős motornak nagyon jó hasznát veszem.

Fürgesége és könnyű irányíthatósága miatt igazi kis városi cirkáló. Jó gyorsulása miatt az előzés könnyű vele és biztonságos, hiszen a védelemről gondoskodnak a légzsákok és az ABS. Sportos felszereltsége miatt nagyon jó a megjelenése.

Hosszabb kiránduláskor a kis csomagtér és a hátsó ülések szűkössége sok kellemetlenséget okoz az utasaimnak, néha hátrányos a 3 ajtó. A klímát is hiányolom belőle, bár ez később bármikor beszereltethető. A Clio 6-7 literes fogyasztása miatt nagyon gazdaságos és tökéletesen működik, már 3 éve.


A második Clio generáció elődjével ellentétben nem nyerte el az Év Autója címet, de konkurenseihez képest legalább olyan jó autó, mint 1991 és 1998 között gyártott elődje volt. Az 1998-ban Genfben bemutatott második sorozat várhatóan 2005-ig fut.

Az ötajtós és a háromajtós mellett Dél-Amerikában és Törökországban lépcsőshátú verzió is készül, Clio Symbol illetve Thalia néven. 1999-ben kijött az 1.4 16v motoros TechRun széria.

2000 őszétől a fényszóróburák a legtöbb modellen mintázatlanok, ebben az évben jelent meg a 80 lóerős, közvetlen befecskendezéses 1.9 dTi, majd ősszel a 226 lóerős Clio V6, középmotorral és hátsókerék-hajtással.

A 2001-es és a 2002-es modellév közötti váltással eltűnt a 75 és a 90 lóerős kétszelepes benzines. A modellfrissítés évében búcsúzott a 80 lóerős, 1.9 dTi. Hazánkban 2001 tavasza óta kapható a modellfrissítés utáni Clio a Renault márkakereskedésekben. Az átdolgozás után eladott autókból is van választék használtan.

Sokféle motorral volt/van forgalomban a francia kisautó. Szelepszámtól függően az ezerkettes benzines 43 vagy 55 kW-ot teljesít, ami 59 illetve 75 lóerő. A 16 szelepes már váratlanul izmosnak mutatja magát a Clióban. A kétszelepes kicsit többet fogyaszt, 5,5-9 liter között, míg a modernebbnek fél literrel kevesebb elég.

Átlagosan 7,5-8 liter fogyaszt a 75 lóerős, 1,4 literes benzines, amely a korábbi modellekben érthetően népszerű volt. Fogyasztása lenyomható 5,5 literig, de felmegy 9,5-re is. A 16 szelepes 1.4-es motor sportossá teszi a TechRun változatban nagyon népszerű kisautót. A 98 lóerős benzinmotor nem fogyaszt többet a kevésbé sportos karakterisztikájú, de használható teljesítményű 75 lóerősnél.

A 90 lóerős, korábbi ezerhatos motor helyett alacsonyabb fogyasztása miatt érdemes rögtön a 16 szelepest választani, amely már vadulásra is alkalmas. A 107 lóerős 1.6 16v motorral a Clio szinte GTI-ként gyorsul és 6-10 liter között fogyaszt. Az igazi GTI a 169, majd 2004-től már 179 lóerős kétliteres Clio.

2-3 éves autók között válogatva a 65 vagy 82 lóerős 1.5 dCi motorokra érdemes kivetni a hálót. Hosszabb utakon, egyáltalán nem totyogós tempónál, 4,6 -5 liter körül fogyasztanak, így az 50 literes tank akár 1000 kilométer megtételére elég. Aki csak 1-2 személynek, de nagy futásteljesítményhez keres Cliót, jól jár a dízellel, amelynek olajcsere/szervizperiódusa is ritka: 30 000 kilométer.

Hidrodinamikus nyomatékváltós automata mellett a Clio egy Quickshift nevű automatizált kézi váltóval is megvásárolható volt, ami egy kuplungpedál nélküli manuális váltót takar. A hagyományos automata a 75 és a 90 lóerős benzineshez volt rendelhető.

Egy Clio megvásárlásával az ember nem nyúl mellé. A két első ülés kényelme megüti a kategóriában jellemzőt, a rugózási kényelem még jobb is az átlagnál.

Kedvező az anyagminőség a belső térben, a Cliók jelentős részben a kiskocsik átlagánál érezhetően jobb felszereltséggel találtak gazdára, ami szintén javít az összképen az autó jó passzív biztonságával együtt

A magas üléshelyzet a ferdén álló kormánnyal nem az igazi, de a pörgős benzines vagy a nyomatékos dCi motorokkal a Cliót jó vezetni.

Hátul viszont a tetőív alig hagy fejteret, 175 centi felett a szélső üléseken nem lehet elférni, rossz úton pedig a hátsó utasok beverhetik a fejüket a tetőbe. A formaterv nagyon sok autóvásárlónak tetszik, ami javítja az autó eladhatóságát használtan.

Súlyos, jelentős költséggel javítható meghibásodások nem szokták érinteni a Cliókat, inkább kisebb gondokkal bosszant az autó, de nem robban le, lehet rá számítani. A lehetséges meghibásodások között a kerékcsapágyak cseréje szerepel, 80-100 000 kilométer között ez már szükségessé válhat, de ez a gyakori városi használat miatt is van.

Az elektromos rendszer hibái között előfordul fölöslegesen felvillanó légzsákvisszajelző lámpa, cserére szoruló indexrelé, találkozni rozsdásodó kábelcsatlakozásokkal. A kipufogó csak városban használt autóknál négy évet sem biztos, hogy kitart, az összegyűlő kondenzvíztől átrozsdásodhat a hátsó dob.

Az első féktárcsák korlátozott élettartamára sem lehet büszke a Renault. A cikk megírásához kiszemelt másik Clio, egy átdolgozás utáni, 107 lóerős autó, nemrég akkuzárlat miatt lerobbant, ezenkívül a pillangószelepével adódott kisebb gond.

A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor 1 299 000 forintos ártól szerepeltek eladó Cliók a második generációból. Változattól függően a 98-as évjáratú Cliók ára 1,3-1,45 millió forint körül szóródik. A kedvelt TechRun széria 2000-es évjáratú darabjaiért 1,55-1,7 millió forintot kell kicsengetni.

A 2001-es ráncfelvarrás után gyártott autók vételára 1,7-1,8 millió forinttól megy fölfelé. 1,5 literes dCi dízelmotoros Cliókat nemigen kapni 2,2 millió alatt.

Kommentek

Mazda3: egy használt autó, amivel nehéz mellényúlni

Használt autóként körül lehetne rajongani a Mazda3 első generációját, mert megbízható, vonzó, remekül vezethető autó. De sok közülük nagyon rondán rozsdásodik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Amire minden használt autóban sokat fogsz költeni

Nemrég kuplungot kellett cserélni Ford Focusunkon, ami felvetett pár kérdést. Utángyártott legyen, kis szervizbe vigyem vagy jobban megéri a márkaszerviz? És mennyibe kerül a kuplungcsere más használt autókhoz?

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.