Használt autó: Renault Clio II

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2004.08.09. 18.56

A második Clio generáció általában stabilan működik, még ha nem is problémamentesen. Kényelme, biztonsága, jó felszereltsége és gazdag motorválasztéka előnyös, lényeges hibája viszont a szerény térkínálat.


A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Zsatkulák István, Renault Clio 1.2, 2001, 25 000 km

Szerintem ez a Clio nagyon jó szériája volt a Renault-nak. Az 1.2-es motorú TechRoad modellt női tulajtól vásároltuk nagyon megkímélt állapotban. Szeretem ezt az autót, hisz munkaautónak tökéletes. Általában városban használom, ahol a kis súlynak és a viszonylag erős motornak nagyon jó hasznát veszem.

Fürgesége és könnyű irányíthatósága miatt igazi kis városi cirkáló. Jó gyorsulása miatt az előzés könnyű vele és biztonságos, hiszen a védelemről gondoskodnak a légzsákok és az ABS. Sportos felszereltsége miatt nagyon jó a megjelenése.

Hosszabb kiránduláskor a kis csomagtér és a hátsó ülések szűkössége sok kellemetlenséget okoz az utasaimnak, néha hátrányos a 3 ajtó. A klímát is hiányolom belőle, bár ez később bármikor beszereltethető. A Clio 6-7 literes fogyasztása miatt nagyon gazdaságos és tökéletesen működik, már 3 éve.


A második Clio generáció elődjével ellentétben nem nyerte el az Év Autója címet, de konkurenseihez képest legalább olyan jó autó, mint 1991 és 1998 között gyártott elődje volt. Az 1998-ban Genfben bemutatott második sorozat várhatóan 2005-ig fut.

Az ötajtós és a háromajtós mellett Dél-Amerikában és Törökországban lépcsőshátú verzió is készül, Clio Symbol illetve Thalia néven. 1999-ben kijött az 1.4 16v motoros TechRun széria.

2000 őszétől a fényszóróburák a legtöbb modellen mintázatlanok, ebben az évben jelent meg a 80 lóerős, közvetlen befecskendezéses 1.9 dTi, majd ősszel a 226 lóerős Clio V6, középmotorral és hátsókerék-hajtással.

A 2001-es és a 2002-es modellév közötti váltással eltűnt a 75 és a 90 lóerős kétszelepes benzines. A modellfrissítés évében búcsúzott a 80 lóerős, 1.9 dTi. Hazánkban 2001 tavasza óta kapható a modellfrissítés utáni Clio a Renault márkakereskedésekben. Az átdolgozás után eladott autókból is van választék használtan.

Sokféle motorral volt/van forgalomban a francia kisautó. Szelepszámtól függően az ezerkettes benzines 43 vagy 55 kW-ot teljesít, ami 59 illetve 75 lóerő. A 16 szelepes már váratlanul izmosnak mutatja magát a Clióban. A kétszelepes kicsit többet fogyaszt, 5,5-9 liter között, míg a modernebbnek fél literrel kevesebb elég.

Átlagosan 7,5-8 liter fogyaszt a 75 lóerős, 1,4 literes benzines, amely a korábbi modellekben érthetően népszerű volt. Fogyasztása lenyomható 5,5 literig, de felmegy 9,5-re is. A 16 szelepes 1.4-es motor sportossá teszi a TechRun változatban nagyon népszerű kisautót. A 98 lóerős benzinmotor nem fogyaszt többet a kevésbé sportos karakterisztikájú, de használható teljesítményű 75 lóerősnél.

A 90 lóerős, korábbi ezerhatos motor helyett alacsonyabb fogyasztása miatt érdemes rögtön a 16 szelepest választani, amely már vadulásra is alkalmas. A 107 lóerős 1.6 16v motorral a Clio szinte GTI-ként gyorsul és 6-10 liter között fogyaszt. Az igazi GTI a 169, majd 2004-től már 179 lóerős kétliteres Clio.

2-3 éves autók között válogatva a 65 vagy 82 lóerős 1.5 dCi motorokra érdemes kivetni a hálót. Hosszabb utakon, egyáltalán nem totyogós tempónál, 4,6 -5 liter körül fogyasztanak, így az 50 literes tank akár 1000 kilométer megtételére elég. Aki csak 1-2 személynek, de nagy futásteljesítményhez keres Cliót, jól jár a dízellel, amelynek olajcsere/szervizperiódusa is ritka: 30 000 kilométer.

Hidrodinamikus nyomatékváltós automata mellett a Clio egy Quickshift nevű automatizált kézi váltóval is megvásárolható volt, ami egy kuplungpedál nélküli manuális váltót takar. A hagyományos automata a 75 és a 90 lóerős benzineshez volt rendelhető.

Egy Clio megvásárlásával az ember nem nyúl mellé. A két első ülés kényelme megüti a kategóriában jellemzőt, a rugózási kényelem még jobb is az átlagnál.

Kedvező az anyagminőség a belső térben, a Cliók jelentős részben a kiskocsik átlagánál érezhetően jobb felszereltséggel találtak gazdára, ami szintén javít az összképen az autó jó passzív biztonságával együtt

A magas üléshelyzet a ferdén álló kormánnyal nem az igazi, de a pörgős benzines vagy a nyomatékos dCi motorokkal a Cliót jó vezetni.

Hátul viszont a tetőív alig hagy fejteret, 175 centi felett a szélső üléseken nem lehet elférni, rossz úton pedig a hátsó utasok beverhetik a fejüket a tetőbe. A formaterv nagyon sok autóvásárlónak tetszik, ami javítja az autó eladhatóságát használtan.

Súlyos, jelentős költséggel javítható meghibásodások nem szokták érinteni a Cliókat, inkább kisebb gondokkal bosszant az autó, de nem robban le, lehet rá számítani. A lehetséges meghibásodások között a kerékcsapágyak cseréje szerepel, 80-100 000 kilométer között ez már szükségessé válhat, de ez a gyakori városi használat miatt is van.

Az elektromos rendszer hibái között előfordul fölöslegesen felvillanó légzsákvisszajelző lámpa, cserére szoruló indexrelé, találkozni rozsdásodó kábelcsatlakozásokkal. A kipufogó csak városban használt autóknál négy évet sem biztos, hogy kitart, az összegyűlő kondenzvíztől átrozsdásodhat a hátsó dob.

Az első féktárcsák korlátozott élettartamára sem lehet büszke a Renault. A cikk megírásához kiszemelt másik Clio, egy átdolgozás utáni, 107 lóerős autó, nemrég akkuzárlat miatt lerobbant, ezenkívül a pillangószelepével adódott kisebb gond.

A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor 1 299 000 forintos ártól szerepeltek eladó Cliók a második generációból. Változattól függően a 98-as évjáratú Cliók ára 1,3-1,45 millió forint körül szóródik. A kedvelt TechRun széria 2000-es évjáratú darabjaiért 1,55-1,7 millió forintot kell kicsengetni.

A 2001-es ráncfelvarrás után gyártott autók vételára 1,7-1,8 millió forinttól megy fölfelé. 1,5 literes dCi dízelmotoros Cliókat nemigen kapni 2,2 millió alatt.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.