Használt autó: Renault Clio II

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2004.08.09. 06.08

A második Clio generáció általában stabilan működik, még ha nem is problémamentesen. Kényelme, biztonsága, jó felszereltsége és gazdag motorválasztéka előnyös, lényeges hibája viszont a szerény térkínálat.



A második Clio generáció elődjével ellentétben nem nyerte el az Év Autója címet, de konkurenseihez képest legalább olyan jó autó, mint 1991 és 1998 között gyártott elődje volt. Az 1998-ban Genfben bemutatott második sorozat várhatóan 2005-ig fut.

Az ötajtós és a háromajtós mellett Dél-Amerikában és Törökországban lépcsőshátú verzió is készül, Clio Symbol illetve Thalia néven. 1999-ben kijött az 1.4 16v motoros TechRun széria.

2000 őszétől a fényszóróburák a legtöbb modellen mintázatlanok, ebben az évben jelent meg a 80 lóerős, közvetlen befecskendezéses 1.9 dTi, majd ősszel a 226 lóerős Clio V6, középmotorral és hátsókerék-hajtással.

A 2001-es és a 2002-es modellév közötti váltással eltűnt a 75 és a 90 lóerős kétszelepes benzines. A modellfrissítés évében búcsúzott a 80 lóerős, 1.9 dTi. Hazánkban 2001 tavasza óta kapható a modellfrissítés utáni Clio a Renault márkakereskedésekben. Az átdolgozás után eladott autókból is van választék használtan.

Sokféle motorral volt/van forgalomban a francia kisautó. Szelepszámtól függően az ezerkettes benzines 43 vagy 55 kW-ot teljesít, ami 59 illetve 75 lóerő. A 16 szelepes már váratlanul izmosnak mutatja magát a Clióban. A kétszelepes kicsit többet fogyaszt, 5,5-9 liter között, míg a modernebbnek fél literrel kevesebb elég.

Átlagosan 7,5-8 liter fogyaszt a 75 lóerős, 1,4 literes benzines, amely a korábbi modellekben érthetően népszerű volt. Fogyasztása lenyomható 5,5 literig, de felmegy 9,5-re is. A 16 szelepes 1.4-es motor sportossá teszi a TechRun változatban nagyon népszerű kisautót. A 98 lóerős benzinmotor nem fogyaszt többet a kevésbé sportos karakterisztikájú, de használható teljesítményű 75 lóerősnél.

A 90 lóerős, korábbi ezerhatos motor helyett alacsonyabb fogyasztása miatt érdemes rögtön a 16 szelepest választani, amely már vadulásra is alkalmas. A 107 lóerős 1.6 16v motorral a Clio szinte GTI-ként gyorsul és 6-10 liter között fogyaszt. Az igazi GTI a 169, majd 2004-től már 179 lóerős kétliteres Clio.

2-3 éves autók között válogatva a 65 vagy 82 lóerős 1.5 dCi motorokra érdemes kivetni a hálót. Hosszabb utakon, egyáltalán nem totyogós tempónál, 4,6 -5 liter körül fogyasztanak, így az 50 literes tank akár 1000 kilométer megtételére elég. Aki csak 1-2 személynek, de nagy futásteljesítményhez keres Cliót, jól jár a dízellel, amelynek olajcsere/szervizperiódusa is ritka: 30 000 kilométer.

Hidrodinamikus nyomatékváltós automata mellett a Clio egy Quickshift nevű automatizált kézi váltóval is megvásárolható volt, ami egy kuplungpedál nélküli manuális váltót takar. A hagyományos automata a 75 és a 90 lóerős benzineshez volt rendelhető.

Egy Clio megvásárlásával az ember nem nyúl mellé. A két első ülés kényelme megüti a kategóriában jellemzőt, a rugózási kényelem még jobb is az átlagnál.

Kedvező az anyagminőség a belső térben, a Cliók jelentős részben a kiskocsik átlagánál érezhetően jobb felszereltséggel találtak gazdára, ami szintén javít az összképen az autó jó passzív biztonságával együtt

A magas üléshelyzet a ferdén álló kormánnyal nem az igazi, de a pörgős benzines vagy a nyomatékos dCi motorokkal a Cliót jó vezetni.

Hátul viszont a tetőív alig hagy fejteret, 175 centi felett a szélső üléseken nem lehet elférni, rossz úton pedig a hátsó utasok beverhetik a fejüket a tetőbe. A formaterv nagyon sok autóvásárlónak tetszik, ami javítja az autó eladhatóságát használtan.

Súlyos, jelentős költséggel javítható meghibásodások nem szokták érinteni a Cliókat, inkább kisebb gondokkal bosszant az autó, de nem robban le, lehet rá számítani. A lehetséges meghibásodások között a kerékcsapágyak cseréje szerepel, 80-100 000 kilométer között ez már szükségessé válhat, de ez a gyakori városi használat miatt is van.

Az elektromos rendszer hibái között előfordul fölöslegesen felvillanó légzsákvisszajelző lámpa, cserére szoruló indexrelé, találkozni rozsdásodó kábelcsatlakozásokkal. A kipufogó csak városban használt autóknál négy évet sem biztos, hogy kitart, az összegyűlő kondenzvíztől átrozsdásodhat a hátsó dob.

Az első féktárcsák korlátozott élettartamára sem lehet büszke a Renault. A cikk megírásához kiszemelt másik Clio, egy átdolgozás utáni, 107 lóerős autó, nemrég akkuzárlat miatt lerobbant, ezenkívül a pillangószelepével adódott kisebb gond.

A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor 1 299 000 forintos ártól szerepeltek eladó Cliók a második generációból. Változattól függően a 98-as évjáratú Cliók ára 1,3-1,45 millió forint körül szóródik. A kedvelt TechRun széria 2000-es évjáratú darabjaiért 1,55-1,7 millió forintot kell kicsengetni.

A 2001-es ráncfelvarrás után gyártott autók vételára 1,7-1,8 millió forinttól megy fölfelé. 1,5 literes dCi dízelmotoros Cliókat nemigen kapni 2,2 millió alatt.

Kommentek

F1: A bajnokság még nem lefutott

A Mercedes-főnök meg van győződve róla, hogy Lewis Hamilton sikersorozata ellenére a bajnoki küzdelem egészen az idény végéig zajlik majd.

Átszelte Észak-Amerikát a magyar elektromos busz

Véget ért a teljesen elektromos hajtású járművek számára tervezett, 80 napig tartó Elduro túra észak-amerikai szakasza. A túrán egy elektromos magyar busz is részt vett. 

Rossz üzemanyagot adtak egy csepeli kútnál

Az Auchan csepeli töltőállomásánál tévedésből nem megfelelő üzemanyaggal töltötték fel a tartályokat. Többen is tankoltak mire lezárták a kutat.

F1: Ki lett a Hungaroring legjobbja?

A nézők ezúttal is döntöttek arról, ki nyújtotta a legtöbbet a múlt hétvégi versenyen. A Magyar Nagydíj után nem volt nehéz a döntés.

Óriási hibát követett el egy magyar használtautó-vásárló

Méghozzá azt, hogy nem nézett a kocsi alá, mielőtt megvette, és elhitte a kereskedőnek, hogy minden a legnagyobb rendben van. Nagyon nem volt.

Víz alá viszik az autóforgalmat Norvégiában

Hidak helyett víz alatti alagutakkal oldanák meg a fjordokkal szabdalt norvég partszakaszon az autóforgalmat.

Elrabolták Bernie Ecclestone anyósát, brutális váltságdíjat kérnek

Külföldi lapértesülések szerint a 67 esztendős nőért rekordösszegű váltságdíjat kérnek Brazíliában.

Máris itt az Uber utódja?

Magyar cég venné át az Uber helyét a személyszállítási piacon. Olcsóbbnak ígéri magát, mint a taxik.

Napenergiával repülték körbe a Földet

Megkerülte a Földet a Solar Impulse 2, amely tisztán napenergiát használt a repülése során.

Nem kéne eltörölni Magyarországon a fizető parkolást?

Mi is a fizető parkolás elsődleges célja? A forgalomszabályozás. Meg lehetne ezt oldani fizetés helyett más módszerekkel? Hát persze!

A BMW-től vásárolná sportmotorjait a Jaguar

Jelentések szerint a jövőben a BMW V8-as turbómotorja teljesíthet szolgálatot a Jaguar Land Rover SVR jelzésű sportmodelljeiben.

Űrhajót szállítottak Budapesten – Fotók

Többek között a Szojuz 35 űrhajó parancsnoki kabinját szállították el a Közlekedési Múzeum megbontott épületéből. Ebben tért vissza a Földre Farkas Bertalan és Valerij Nyikolajevics Kubaszov.