1999-ben a Fiat 100 éves évfordulóján az ünneplés fénypontja volt az új Punto bemutatása, hat évvel az első széria megjelenése után. 2003 nyarán volt modellfrissítés az autón, ennek keretében bővült az extrakínálat, új dízelmotor debütált, illetve a Fiat áttervezte az orr- és a farrészt. A Punto II 2005-ig fut.

Csak három és ötajtós karosszériával kapható a Punto, ez korábban sem volt másként. Az ötajtós 3,5 centivel hosszabb. A Fiat a második szériás háromajtós Puntóból is bemutatta a Van haszonjármű kivitelt, a kabrió nem kapott utódot.

Tulajdonságai alapján a Punto II a maga korának legjobb kisautói közé tartozik. A térkínálat bőséges, a csomagtartó nagyobb a kategóriában megszokottnál és persze ez modelltől függ, de a Puntók felszereltsége is jobb az átlagnál. Az első ülések kényelme is jó pontot érdemel, az autóba magas emberek is kényelmesen tudnak ki-beszállni.

A szervokormány rásegítő ereje a City gombbal megnövelhető, az extrakönnyű kormányzás 70 km/órás sebesség fölött háttérbe vonul a pontosabb irányíthatóság érdekében. Szervokormánnyal könnyen vezethető az autó, a menettulajdonságok nagyon megnyugtatóak.

Ezzel a sok jóval szemben áll az anyagok olcsósága, gyors kanyarban az erős oldaldőlés és az alulkormányozottság a lágy futóművel.

A Punto azzal emelkedik ki a kategóriájából, hogy az alapmodell 60 lóerős motorja igen jól muzsikál, nem kényszeríti az embert erősebb motorváltozatok mellett dönteni. Az 1242 köbcentis motor 5 és 9 liter között fogyaszt.

80 lóerős a 16 szelepes hengerfejű 1.2-es motorváltozat. Fogyasztása hasonlóan kedvező, 5 és 9,5 liter közötti, de csak akkor erősebb a 60 lovasnál, ha erősen pörgeti ez ember, ami a hétköznapokban súlyos hátrány.

Sokkal vadabb autó a 131 lóerős a Punto HGT, amely a Barchetta 1747 köbcentis motorját kapta.

Nem sok dízel Puntót adtak el itthon, a külföldről sem hoznak be sokat belőle. Az 1,9 literes, kamrás szívódízel 60 lóerős és többet fogyaszt a közös nyomócsövesnél dízelnél. A korszerűbb, közvetlen befecskendezéses dízelmotor turbós, teljesítménye 80 lóerő. Kellően erős, fogyasztása lenyomható 4,5 literre, de átlagosan inkább 5,5-6 literrel érdemes számolni, ami alig kevesebb a benzinesekénél.

A ritkán fellelhető fokozatmentes automata váltóval a sportos Sporting modellek részére a Fiat kézi kapcsolási lehetőséget kínált, amennyiben a vezető hét előremeneti áttételt a soros kapcsolású váltókhoz hasonlóan kiválaszthatott a váltókarral.

2003 nyarától a modellfrissítés utáni autókban megjelent a Dualogic, amely egy kuplungpedál nélküli, automatizált kézi váltó. A fokozatmentes automata neve Speedgear maradt, a szekvenciálisan kapcsolható fokozatok száma hétről hatra csökkent.

A tulajdonos véleménye: Kancsár Anita, Fiat Punto 1.2 Active, 16 000 km

Puntómat 2002 augusztusában vehettem át. Ekkor már nem számított új autónak, de formája még ma is vetekedik a harmadik generációs Fiat Puntóéval. Sokkal szebbnek és formásabbnak tartom, mint a tavaly nyáron kiadott és átalakított modellt.

Az én autóm egy 1,2 literes motorral rendelkező 60 lóerős Punto Active. Kedves ismerőseim segítségével azonban bekerült az autóba néhány extra, ilyen például az elektromos ablakemelő. Ez lényegesen megkönnyíti életemet, mert nem kell figyelnem arra, hogy esetleg az autó ablaka lehúzva marad, amikor bezárom az autót. A középkonzol ezüst színe a látványon segít, a CD-s rádió pedig a közérzetemet javítja.

Szerény véleményem szerint a Punto vezethetősége a legjobb a kisautók között. Alkalmam nyílt már sokféle kisautót vezetni, de egyiket sem éreztem olyan könnyűnek, mint ezt. A kormány, a váltó és a pedálok használata nagyon egyszerű a nők számára, de persze ezzel a környezetemben lévő férfiak is egyetértenek velem. Számukra is élvezetes, ha vezethetik az autót. (Próbálná meg bármelyikük nem így gondolni!)

Az autó műszaki állapota jó. Igaz, volt egy kis probléma a váltóval az átvétel után körülbelül fél évvel. Elszakadt a váltóbovden. Éppen akkor értesítették az autókereskedést telefonon, hogy visszahívási kampány alatt van pár autó, amikor átvettem Puntómat. Persze Ő is ezek között az autók között volt. A szerelők azonnal felrakták padra és megrángatták a váltót. Akkor nem történt semmi. Végül fél évvel később nekem sikerült annyira megrángatni, hogy elszakadt. Meglepődtem, mikor a munkahelyemről hazafelé nem tudtam kettesből feljebb váltani. Azóta viszont semmilyen műszaki problémája nem fordult elő vele, és továbbra is nagyon szeretem.

Punto tulajdonosok tapasztalatait olvasva a legtöbb autó problémamentes, néhány viszont erősen betegeskedik. Megbízhatóan működő autóknál is előfordul az üzemanyag-szivattyú meghibásodása és gyakran kiéghetnek fényszóróizzók.

Eltörhet továbbá a motorházfedél rögzítése, esetenként az ajtók vagy a lengéscsillapítók nyikorognak, időnként vaklármát kelthetnek a felvillanó visszajelző lámpák.

A Punto erőátvitelével is bajunk támadhat, részben a váltó olajszivárgása, részben a kuplungbovden elszakadása miatt. Jóval ritkább a váltóbovden szakadása.

A Puntóban a különböző helyről érkező zörgések sem ismeretlenek A benzinóra pontatlanságát és a nem a legjobbra sikerült ablakmosó tartályt is több tulajdonos felrója az autónak.

Hazánkban minimum 1,3-1,4 millió forintot kell összespórolni egy kettes Puntóhoz. Ennyiért 2000 év eleji autók cserélnek gazdát, alapfelszereltséggel.

A 2002-es autók ára 1,6-1,9 millió forint körül szóródik a motorváltozat és a felszereltség függvényében. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban 1,4 millió forint alatt is találtunk kettes Puntót a cikk feltöltésekor.