Használt autó: Volkswagen Polo Classic

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2004.03.12. 12.55

Kulturált kisautó, az átlagosnál jobb minőségben és nagy csomagtérrel: a Polo Classic kétgyermekes családoknak is jó választás.

Egykor Derbynek hívták a lépcsőhátú Polót. Amikor a limuzin karosszériás kisautó megjelent a 6N gyári kódú, 1994-től készülő modellből, már Polo Classic néven és Spanyolországban készült. Az autó a Seat Cordoba ikertestvére, így csomagtere alaphelyzetben 455, lehajtott támlákkal 762 literes.

1994-ben mutatkozott be az a Polo széria, amelyet a Polo Classic kiegészített, a négyajtós gyártása 1995-ben kezdődött és 2001-ben szűnt meg. 1997 júliusban elkezdődött a Seat Cordoba Varióval megegyező kombi, a Polo Variant gyártása. 1999-ben az utastér a ferdehátú Polóhoz hasonlóan a Lupoéra emlékeztető műszerfalat kapott, a cikkben látható autó a ráncfelvarrás utáni modell.

60 lóerőt teljesített az 1,4 literes benzines. Ez a motor özönvíz előtti, 43 lóerős literteljesítménye ellenére megfelelő választás. Kis fordulaton is bőven van nyomatéka, csekély terheléssel szinte fürgévé teszi az autót, fogyasztása 6 és 9 liter között tartható.

Középen a 75 lóerős, kis fordulatra hangolt ezerhatos benzines áll, amely nagyon jól húz ugyan, de nem tartozik a takarékos motorok közé 6,5 és 10,5 liter közötti fogyasztásával.

Sokkal pörgősebb a hengerenként kétszelepes ezerhatos, 100 lóerővel. Ez a motor erőssé teszi a Polót, fogyasztása alapjában véve nem magasabb a 75 lovas társáénál.

75 lóerős a képeken látható autó 1,4 literes, 16 szelepes motorja. Négyszelepessége ellenére ez a motor is jól érzi magát kis fordulatszámon, átlagos menetteljesítményeket nyújt, 7,5-8,5 literes átlagfogyasztás mellett.

A tulajdonos véleménye: Hangay Attila, VW Polo Classic 1.4 16V, 2001, 18 000 km

18 000 kilométer van az autóban, mostanáig semmilyen baj nem volt vele, pedig a német ipar már rég nem a régi. Bár 5 személyesre van vizsgáztatva, maximum 2 fiú és 3 lány fér bele, vagy kinek-kinek igénye szerint. A műanyag belső engem nem zavar és elég jó minőségű is. A beépített VW rádió és a hangszóró semmit nem ér, de ez van, én sem vagyok egy Presser Gabi. Zavar, hogy nincs benne motoros ablak, elég gagyi érzés tekerni a kurblit a jegyautomatánál.

A 75 lovas motor elég dinamikus, de hideg időben az erős jobb lábat 8,5 literrel honorálja vegyes forgalomban. Szerintem ez a Polo szebb, mint a csapott hátú változatai, ráadásul jó nagy a csomagtere. Az előző autóm agy Trabant 1,1 volt, eléggé bátran vezettem annak biztos tudatában, hogy egy láda sörnél nagyobb kárt nem okozhatok benne. Ez most gyökeresen megváltozott, így megkötöttem életem első casco-ját is, nem olcsó mulatság. Az autókon anyagilag csak bukni lehet, de a VW-vel talán mégis a legkevesebbet, mert előkelő helyen áll a társadalmi ranglétrán és megbízhatónak tartják.

Hazánkban nagyon kevés kelt el az 1896 köbcentis szívódízelből. A közvetlen befecskendezéses motorral 4 és 6,5 liter között el lehet járni 100 kilométeren. A 64 lóerős dízel nagyon egyenletesen adja le erejét, nagy alapjárat közeli nyomatéka miatt városban jó vezetni, de nem túl élénk vele az autó.

TDI motorral is készült a Polo Classic, a 90 és a 110 lóerős turbódízelek nagyszerűen viselkednek a kisméretű autóban, nagyon jó menetteljesítményeket nyújtanak a szívódízellel összehasonlítható fogyasztás mellett. Az összes dízel hangos, hidegen borzalmas zajt keltenek.

Kategóriájában a Polo Classic a nagyon kényelmes autók közé tartozik. A zajcsillapítás, az üléskényelem és a rugózási komfort is jó osztályzatot érdemel. A térkínálat hátul a kisautók átlagát hozza, elöl azonban magas emberek is kényelmesen elférnek, az ülés tág tartományban beállítható. Kifogástalan a futóműhangolás, a Polo Classic úttartása jó, a kezelhetőségen sokat dob a szervokormány.

Áttérve a hibalehetőségekre a hűtőrendszer meghibásodásaira kell figyelni vásárlás előtt. A hűtéscsövek tömítetlensége mellett a termosztátok meghibásodása is előfordul. A kuplungbowden elszakadhat, a váltók részben nehezen kapcsolhatók, akadoznak, előfordul a kuplungtárcsa hibája miatt rángatás.

Az elromló központi zárak és motoros ablakemelők jelzik, hogy a Polo Classic elektronikája sem tökéletes. A vezérműszíj szakadása tisztességesen karbantartott autónál nem fenyeget, inkább az ékszíj mehet tönkre.

A futóművel sincs több baj az átlagosnál, a kerékcsapágyak elöl tartósabbak, hátul 40-50 000 kilométeren belül is cserére szorulhatnak. Az első futóműben az alsó lengőkar igényelhet cserét. Csak városban használva az autót, a féktárcsák mutathatnak az átlagosnál gyorsabb kopást. A rozsdásodás elleni, alapos gyári védelem gyakorlatilag kizárja a barnulást a nem törött autókon. Az alkatrészárakat a Hegyalja Kft. adatai alapján közöüljük.

Magyarországon végig nagy siker volt a Polo Classic, a kínálat használtan is kellően széles jó állapotú autók kihalászásához. Ökölszabályként azt mondhatjuk, hogy 1,3 millió forint alatt nincs Polo Classic. A széria kifutása előtt értékesített, 2001-től forgalomba helyezett autók ára megközelíti a kétmillió forintot, még 1,4 literes benzinmotorral is, jobb felszereltséggel és erősebb motorral meg is haladja. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban 1,4-millió forinttól találni Polo limuzint.

Kommentek

Mazda3: egy használt autó, amivel nehéz mellényúlni

Használt autóként körül lehetne rajongani a Mazda3 első generációját, mert megbízható, vonzó, remekül vezethető autó. De sok közülük nagyon rondán rozsdásodik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Amire minden használt autóban sokat fogsz költeni

Nemrég kuplungot kellett cserélni Ford Focusunkon, ami felvetett pár kérdést. Utángyártott legyen, kis szervizbe vigyem vagy jobban megéri a márkaszerviz? És mennyibe kerül a kuplungcsere más használt autókhoz?

Használt autó: van jobb a Škoda Octaviánál?

Sokan alapértelmezésben Škoda Octaviát vennének használt családi autóként. A második generáció hibái mellett francia és koreai konkurensekről is írunk, amelyek az Octavia árnyékában vannak.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Első vezetés – Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.