Használt autó: Volkswagen Polo Classic

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2004.03.12. 12.03

Kulturált kisautó, az átlagosnál jobb minőségben és nagy csomagtérrel: a Polo Classic kétgyermekes családoknak is jó választás.

Egykor Derbynek hívták a lépcsőhátú Polót. Amikor a limuzin karosszériás kisautó megjelent a 6N gyári kódú, 1994-től készülő modellből, már Polo Classic néven és Spanyolországban készült. Az autó a Seat Cordoba ikertestvére, így csomagtere alaphelyzetben 455, lehajtott támlákkal 762 literes.

1994-ben mutatkozott be az a Polo széria, amelyet a Polo Classic kiegészített, a négyajtós gyártása 1995-ben kezdődött és 2001-ben szűnt meg. 1997 júliusban elkezdődött a Seat Cordoba Varióval megegyező kombi, a Polo Variant gyártása. 1999-ben az utastér a ferdehátú Polóhoz hasonlóan a Lupoéra emlékeztető műszerfalat kapott, a cikkben látható autó a ráncfelvarrás utáni modell.

60 lóerőt teljesített az 1,4 literes benzines. Ez a motor özönvíz előtti, 43 lóerős literteljesítménye ellenére megfelelő választás. Kis fordulaton is bőven van nyomatéka, csekély terheléssel szinte fürgévé teszi az autót, fogyasztása 6 és 9 liter között tartható.

Középen a 75 lóerős, kis fordulatra hangolt ezerhatos benzines áll, amely nagyon jól húz ugyan, de nem tartozik a takarékos motorok közé 6,5 és 10,5 liter közötti fogyasztásával.

Sokkal pörgősebb a hengerenként kétszelepes ezerhatos, 100 lóerővel. Ez a motor erőssé teszi a Polót, fogyasztása alapjában véve nem magasabb a 75 lovas társáénál.

75 lóerős a képeken látható autó 1,4 literes, 16 szelepes motorja. Négyszelepessége ellenére ez a motor is jól érzi magát kis fordulatszámon, átlagos menetteljesítményeket nyújt, 7,5-8,5 literes átlagfogyasztás mellett.

A tulajdonos véleménye: Hangay Attila, VW Polo Classic 1.4 16V, 2001, 18 000 km

18 000 kilométer van az autóban, mostanáig semmilyen baj nem volt vele, pedig a német ipar már rég nem a régi. Bár 5 személyesre van vizsgáztatva, maximum 2 fiú és 3 lány fér bele, vagy kinek-kinek igénye szerint. A műanyag belső engem nem zavar és elég jó minőségű is. A beépített VW rádió és a hangszóró semmit nem ér, de ez van, én sem vagyok egy Presser Gabi. Zavar, hogy nincs benne motoros ablak, elég gagyi érzés tekerni a kurblit a jegyautomatánál.

A 75 lovas motor elég dinamikus, de hideg időben az erős jobb lábat 8,5 literrel honorálja vegyes forgalomban. Szerintem ez a Polo szebb, mint a csapott hátú változatai, ráadásul jó nagy a csomagtere. Az előző autóm agy Trabant 1,1 volt, eléggé bátran vezettem annak biztos tudatában, hogy egy láda sörnél nagyobb kárt nem okozhatok benne. Ez most gyökeresen megváltozott, így megkötöttem életem első casco-ját is, nem olcsó mulatság. Az autókon anyagilag csak bukni lehet, de a VW-vel talán mégis a legkevesebbet, mert előkelő helyen áll a társadalmi ranglétrán és megbízhatónak tartják.

Hazánkban nagyon kevés kelt el az 1896 köbcentis szívódízelből. A közvetlen befecskendezéses motorral 4 és 6,5 liter között el lehet járni 100 kilométeren. A 64 lóerős dízel nagyon egyenletesen adja le erejét, nagy alapjárat közeli nyomatéka miatt városban jó vezetni, de nem túl élénk vele az autó.

TDI motorral is készült a Polo Classic, a 90 és a 110 lóerős turbódízelek nagyszerűen viselkednek a kisméretű autóban, nagyon jó menetteljesítményeket nyújtanak a szívódízellel összehasonlítható fogyasztás mellett. Az összes dízel hangos, hidegen borzalmas zajt keltenek.

Kategóriájában a Polo Classic a nagyon kényelmes autók közé tartozik. A zajcsillapítás, az üléskényelem és a rugózási komfort is jó osztályzatot érdemel. A térkínálat hátul a kisautók átlagát hozza, elöl azonban magas emberek is kényelmesen elférnek, az ülés tág tartományban beállítható. Kifogástalan a futóműhangolás, a Polo Classic úttartása jó, a kezelhetőségen sokat dob a szervokormány.

Áttérve a hibalehetőségekre a hűtőrendszer meghibásodásaira kell figyelni vásárlás előtt. A hűtéscsövek tömítetlensége mellett a termosztátok meghibásodása is előfordul. A kuplungbowden elszakadhat, a váltók részben nehezen kapcsolhatók, akadoznak, előfordul a kuplungtárcsa hibája miatt rángatás.

Az elromló központi zárak és motoros ablakemelők jelzik, hogy a Polo Classic elektronikája sem tökéletes. A vezérműszíj szakadása tisztességesen karbantartott autónál nem fenyeget, inkább az ékszíj mehet tönkre.

A futóművel sincs több baj az átlagosnál, a kerékcsapágyak elöl tartósabbak, hátul 40-50 000 kilométeren belül is cserére szorulhatnak. Az első futóműben az alsó lengőkar igényelhet cserét. Csak városban használva az autót, a féktárcsák mutathatnak az átlagosnál gyorsabb kopást. A rozsdásodás elleni, alapos gyári védelem gyakorlatilag kizárja a barnulást a nem törött autókon. Az alkatrészárakat a Hegyalja Kft. adatai alapján közöüljük.

Magyarországon végig nagy siker volt a Polo Classic, a kínálat használtan is kellően széles jó állapotú autók kihalászásához. Ökölszabályként azt mondhatjuk, hogy 1,3 millió forint alatt nincs Polo Classic. A széria kifutása előtt értékesített, 2001-től forgalomba helyezett autók ára megközelíti a kétmillió forintot, még 1,4 literes benzinmotorral is, jobb felszereltséggel és erősebb motorral meg is haladja. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban 1,4-millió forinttól találni Polo limuzint.

Kommentek

F1: Button a 300. futamon is tanul

Jenson Button a hétvégi Maláj Nagydíjon 300. Forma-1-es versenyén indul. A 2009-es veterán a jubileum kapcsán tekint vissza a karrierjére.

Csak nekünk új: Ford Edge

Amerikában majdnem egy évtizede ismert a Ford Edge. Nemrég megkapta Európa is a márka legnagyobb szabadidőautóját

F1: Hamilton mindent belead, és remél

Lewis Hamilton a nehéz szingapúri hétvége után visszavágásra készül Malajziában, Nico Rosberg élvezi a sikersorozatot.

Így kell helyesen ejteni az autómárkák nevét

Van egy kettő, amin meglepődtünk, de a többségüket a magyarok helyesen ejtik.

F1: Nem biztos, hogy a Honda beveti az új motort

A Honda egyelőre nem döntötte el, hogy új specifikációjú motorra vált-e a Maláj vagy Japán Nagydíjon.

Ezt vezeti az utak királya

Különleges megjelenésű nyerges vontatóval rukkolt elő a Renault, mellyel az országutak királyait szeretné megcélozni.

Eszményi veretés tökéletes utakon egy Porsche 911 GT3 RS-sel

A San Bernardino-hágó egyike a csodás Alpokon átkelő aszfaltkígyóknak, egészen 2066 méterig kúszik fel, Chur és Belinzola dél-kelet svájci városokat összekötve.

F1: Räikkönen nem siet a visszavonulással

Kimi Räikkönen 2017-ben még biztosan a Ferrarinál versenyez, és egyelőre nem érzi úgy, hogy biztosan az lesz az utolsó éve. A jövő nyitott.

Jön a még durvább Nissan GT-R

Tovább csiszolta taktikai csapásmérő fegyverét a Nissan. A GT-R Track Edition közvetlenül a GT-R Nismo alatt helyezkedik el.

F1: Egy csatlakozó vágta tönkre Grosjean hétvégéjét

A Haas-csapat megtalálta Romain Grosjean siralmas szingapúri hétvégéjének okozóját, a hibás csatlakozót a Maláj Nagydíjra kijavítják.

Ilyet is csak a japánok tudnak kitalálni

Kinek jutna eszébe mikrobuszokkal versenyezni vagy driftelni? Nekik igen!

F1: A Renault hiába szeretné Sainzot

A Toro Rosso főnöke szerint semmi realitása annak, hogy Carlos Sainz 2017-ben a Renault-nál versenyezzen.