Használt autó: Volkswagen Polo Classic

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2004.03.12. 12.03

Kulturált kisautó, az átlagosnál jobb minőségben és nagy csomagtérrel: a Polo Classic kétgyermekes családoknak is jó választás.

Egykor Derbynek hívták a lépcsőhátú Polót. Amikor a limuzin karosszériás kisautó megjelent a 6N gyári kódú, 1994-től készülő modellből, már Polo Classic néven és Spanyolországban készült. Az autó a Seat Cordoba ikertestvére, így csomagtere alaphelyzetben 455, lehajtott támlákkal 762 literes.

1994-ben mutatkozott be az a Polo széria, amelyet a Polo Classic kiegészített, a négyajtós gyártása 1995-ben kezdődött és 2001-ben szűnt meg. 1997 júliusban elkezdődött a Seat Cordoba Varióval megegyező kombi, a Polo Variant gyártása. 1999-ben az utastér a ferdehátú Polóhoz hasonlóan a Lupoéra emlékeztető műszerfalat kapott, a cikkben látható autó a ráncfelvarrás utáni modell.

60 lóerőt teljesített az 1,4 literes benzines. Ez a motor özönvíz előtti, 43 lóerős literteljesítménye ellenére megfelelő választás. Kis fordulaton is bőven van nyomatéka, csekély terheléssel szinte fürgévé teszi az autót, fogyasztása 6 és 9 liter között tartható.

Középen a 75 lóerős, kis fordulatra hangolt ezerhatos benzines áll, amely nagyon jól húz ugyan, de nem tartozik a takarékos motorok közé 6,5 és 10,5 liter közötti fogyasztásával.

Sokkal pörgősebb a hengerenként kétszelepes ezerhatos, 100 lóerővel. Ez a motor erőssé teszi a Polót, fogyasztása alapjában véve nem magasabb a 75 lovas társáénál.

75 lóerős a képeken látható autó 1,4 literes, 16 szelepes motorja. Négyszelepessége ellenére ez a motor is jól érzi magát kis fordulatszámon, átlagos menetteljesítményeket nyújt, 7,5-8,5 literes átlagfogyasztás mellett.

A tulajdonos véleménye: Hangay Attila, VW Polo Classic 1.4 16V, 2001, 18 000 km

18 000 kilométer van az autóban, mostanáig semmilyen baj nem volt vele, pedig a német ipar már rég nem a régi. Bár 5 személyesre van vizsgáztatva, maximum 2 fiú és 3 lány fér bele, vagy kinek-kinek igénye szerint. A műanyag belső engem nem zavar és elég jó minőségű is. A beépített VW rádió és a hangszóró semmit nem ér, de ez van, én sem vagyok egy Presser Gabi. Zavar, hogy nincs benne motoros ablak, elég gagyi érzés tekerni a kurblit a jegyautomatánál.

A 75 lovas motor elég dinamikus, de hideg időben az erős jobb lábat 8,5 literrel honorálja vegyes forgalomban. Szerintem ez a Polo szebb, mint a csapott hátú változatai, ráadásul jó nagy a csomagtere. Az előző autóm agy Trabant 1,1 volt, eléggé bátran vezettem annak biztos tudatában, hogy egy láda sörnél nagyobb kárt nem okozhatok benne. Ez most gyökeresen megváltozott, így megkötöttem életem első casco-ját is, nem olcsó mulatság. Az autókon anyagilag csak bukni lehet, de a VW-vel talán mégis a legkevesebbet, mert előkelő helyen áll a társadalmi ranglétrán és megbízhatónak tartják.

Hazánkban nagyon kevés kelt el az 1896 köbcentis szívódízelből. A közvetlen befecskendezéses motorral 4 és 6,5 liter között el lehet járni 100 kilométeren. A 64 lóerős dízel nagyon egyenletesen adja le erejét, nagy alapjárat közeli nyomatéka miatt városban jó vezetni, de nem túl élénk vele az autó.

TDI motorral is készült a Polo Classic, a 90 és a 110 lóerős turbódízelek nagyszerűen viselkednek a kisméretű autóban, nagyon jó menetteljesítményeket nyújtanak a szívódízellel összehasonlítható fogyasztás mellett. Az összes dízel hangos, hidegen borzalmas zajt keltenek.

Kategóriájában a Polo Classic a nagyon kényelmes autók közé tartozik. A zajcsillapítás, az üléskényelem és a rugózási komfort is jó osztályzatot érdemel. A térkínálat hátul a kisautók átlagát hozza, elöl azonban magas emberek is kényelmesen elférnek, az ülés tág tartományban beállítható. Kifogástalan a futóműhangolás, a Polo Classic úttartása jó, a kezelhetőségen sokat dob a szervokormány.

Áttérve a hibalehetőségekre a hűtőrendszer meghibásodásaira kell figyelni vásárlás előtt. A hűtéscsövek tömítetlensége mellett a termosztátok meghibásodása is előfordul. A kuplungbowden elszakadhat, a váltók részben nehezen kapcsolhatók, akadoznak, előfordul a kuplungtárcsa hibája miatt rángatás.

Az elromló központi zárak és motoros ablakemelők jelzik, hogy a Polo Classic elektronikája sem tökéletes. A vezérműszíj szakadása tisztességesen karbantartott autónál nem fenyeget, inkább az ékszíj mehet tönkre.

A futóművel sincs több baj az átlagosnál, a kerékcsapágyak elöl tartósabbak, hátul 40-50 000 kilométeren belül is cserére szorulhatnak. Az első futóműben az alsó lengőkar igényelhet cserét. Csak városban használva az autót, a féktárcsák mutathatnak az átlagosnál gyorsabb kopást. A rozsdásodás elleni, alapos gyári védelem gyakorlatilag kizárja a barnulást a nem törött autókon. Az alkatrészárakat a Hegyalja Kft. adatai alapján közöüljük.

Magyarországon végig nagy siker volt a Polo Classic, a kínálat használtan is kellően széles jó állapotú autók kihalászásához. Ökölszabályként azt mondhatjuk, hogy 1,3 millió forint alatt nincs Polo Classic. A széria kifutása előtt értékesített, 2001-től forgalomba helyezett autók ára megközelíti a kétmillió forintot, még 1,4 literes benzinmotorral is, jobb felszereltséggel és erősebb motorral meg is haladja. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban 1,4-millió forinttól találni Polo limuzint.

Kommentek

12 eszméletlen kamion, amit érdemes megnézni

Hétvégén elrajtol a Kamion Európa-bajnokság mezőnye a Hungaroringen, ahol a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbiért is izgulhatunk. Ennek apropójából pedig, hangolódásképpen, összeszedtünk néhány különleges kamiont a versenypályákról és a nagyvilágból.

Rosberg: Tiszta lappal indulok

Nico Rosberg a nyári szünet után újraindítja a bajnokságot, a szezon első felét lezárta magában. Alig várja, hogy a spái pályán vezethessen.

Japán luxusmárka kullog az elégedettségi felmérés végén

Újabb ügyfél-elégedettségi felmérés készült az Egyesült Államokban. A fejlődés látványos, ám néhány márka leszerepelt a versenyben.

Harapós lett az új Scania

Rendhagyó módon online mutatta be a Scania a következő modellgeneráció első példányait. Egyelőre még keveset lehet tudni róluk.

Elcseréltem anyámért az autómat

Nem tudtam mást csinálni, szinte bűnözőként bántak velünk a rendőrök – mondja olvasónk. Először nem is hitte, hogy rendőrökkel van dolga.

Ez a videó most megtanít helikoptert vezetni

Imádjuk a hatvanas évek Amerikájában készült oktatóvideókat, ez is egy zseniális darab.

F1: Ilyen, amikor Hamilton lángol

Persze, ez csak egy trükkös fotó. Twitter-posztjában a mindennapi imádkozásról emlékezett meg a háromszoros bajnok.

F1: Schumacher is fizetős pilótaként kezdte

Negyed századdal ezelőtt, az 1991-es Belga Nagydíjon mutatkozott be a Forma-1 történetének legeredményesebb pilótája, Michael Schumacher.

F1: Hamiltonnak idén többet ér a győzelem

Lewis Hamilton úgy érzi, az idei szezonban kell szembesülnie a legtöbb kihívással, ezért a világbajnoki cím többet jelentene számára, mint az előző három.

Valószínűleg ez a hölgy baleseti rekordot állított fel

Ilyen gyorsan senki nem borított fel még tesztautót. A kereskedés parkolójából sem jutott ki a nő.

F1: Különcködnek a csapattársak a monzai gumikkal

A mezőnyből több csapatnál is másképp választottak gumit az egyes pilóták az Olasz Nagydíjra.

Mindent bele kombi az Opeltől, terebélyes farral

Az Opel Astra kombiváltozatának minden földi jóval teleszórt változatát próbáltuk, 160 lóerős dízelmotorral, olyan extrákkal, amiket valószínűleg a vevők elenyésző százaléka rendel csak meg.