Használt autó: Opel Kadett E

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2003.12.09. 06.12

Hét év alatt 3 779 289 E-sorozatú Opel Kadett készült. A nehezen szétüthető és alacsony fogyasztású csepp Kadettek ára mostanra jócskán olvadásnak indult.



1984. augusztustól 1991. júliusig gyártotta az Opel az E-sorozatú Kadettet. Hazánkban ez a típus csepp Kadett néven ismert áramvonalas formája miatt. A változattól függően 0,30-0,32-es alaktényező mellett az azbesztmentes fék- és kuplungbetét, a biztonsági övek elöl állítható magasságú bekötési pontja, a kis fogyasztás, a gazdag karosszéria és motorválaszték is szerepe játszott abban, hogy ez a típus győzött az Év Autója 1985 választáson.

Két oldalajtós ferdehátú és kombi mellett mindkét karosszéria öt ajtóval is szerepelt a kínálatban. A csepp Kadettből volt limuzin és kabrió is. Utóbbi csak 1987-ben jelent meg, karosszériáját a Bertone stúdió tervezte, a gyártás is náluk folyt.

1989-ben a gyártásból hátralévő két évre az Opel modellfrissítést hajtott végre, ami a hűtőmaszkon látható a legjobban. A cikkben bemutatott autó is ráncfelvarrás utáni.

Minden motor soros négyhengeres, a legkisebb 1,2 literes és 55 lóerős. Kapható volt 1,3 literes motor is, a keverékképzéstől és a katalizátortól függően 60 és 75 lóerős teljesítménnyel. Egy ezerhármas Kadett már egészen jól motorizált autó a 850 kilós üres súly miatt.

Még jobb választás a kései, 1989 októbere után gyártott modellekben megtalálható 1,4 literes benzines. Ez a motor porlasztóval (1.4 S típusjelzés) 75 lóerős. A katalizátoros alacsonyabb fordulatra hangolt, teljesítménye a befecskendező ellenére is csak 60 lóerő. 100 kilométerre 5,5-9 liter elég az 1,2-1,4 literes benzineseknek.

Ugyanígy 15 lóerő a különbség a porlasztós 1.6 S javára a befecskendezős, 75 lóerős 1.6i-vel összehasonlítva. Nehéz eladni az 1,8 literes Kadetteket. A magas biztosítási teher miatt a 84, 90, 100 vagy 115 lóerős motorváltozat ereje ellenére keveseket fog meg.

Kétliteres, 115 lóerős motorral a Kadett már GSi-ként viselkedik, neve GSi 2.0i volt. Az 1988 és 1991 között készült GSi 16V a nyolcvanas évek egyik legjobb GTI-jének bizonyult, motorját a Lotus fejlesztette ki. Kár, hogy a 150 lóerős autókból mára alig találni ép és egészséges példányt.

Háromféle motor dolgozott a kabrió motorterében. Mindegyik benzines, hengerűrtartalmuk 1,4, 1,6 és két liter.

Dízelmotorból volt 54,5 lóerős, ezerhatos szívódízel, amelyet egy 57 lóerős 1,7 literes motor váltott le. Használtan is keresettek az Isuzu turbódízelek, amelyek 67 lóerőt hoznak ki 1,5 literből.

Dízelt csak nagy hidegben szabad venni! Ha előzetes járatás nélkül csikorgó fagyban is beindulnak, akkor nem kell a legrosszabbtól tartanunk. A drágábban javítható és sokat futott dízelek megvásárlása használtan még így is nagyobb rizikó, mint a benzineseké, ez minden típusú autóra igaz.

Menet közben kulturálatlan és zajos autónak bizonyul a Kadett, főleg négyfokozatú váltóval bőg a motor 120 körül. A rugózás kényelmetlen, az úttartás viszont bombabiztos, a Kadett gyorsan és stabilan túl van a merész kanyarokon is. Eközben neki kell feküdni a kormánynak, a legtöbb Kadettből hiányzik a rásegítés.

Hátul nem sok hely jut az utasoknak, elöl a jó ülések és a kedvező térkínálat miatt kényelmes az utazás. A ferdehátú csomagtere 390 literes, amit az azóta bemutatott három Astra egyike sem ért el. A limuzin 550 és a kombi alapesetben 470 literes csomagtartója egyszerűen lehengerlő. A műanyagok zörgését a futóműzajokkal együtt el kell viselni.

Ha a gazdaságosság kerül terítékre, akkor máris jó fényben tűnik fel az E Kadett. Fogyasztása a piacon elterjedt kisebb benzinesekkel és a szívódízelekkel is nagyon alacsony.

Ahhoz képest, hogy a csepp Kadettek ára általában 180 és 500 ezer forint között szóródik, az autó ritkán romlik el. A fékek kellően tartósak, a futómű is stabil, gyakran stabilabb, mint a felfüggesztések átrozsdásodó bekötési pontjai.

Ezzel máris a Kadett legfőbb gondjánál tartunk, a gyenge korrózióvédelelemnél. A motor és a futómű tartóelemei is rozsdásodnak, ehhez képest a kerékjárati ívek és a küszöbök elrohadása jelentéktelen.

Gyorsan barnul a kipufogó is. Ne lepődjünk meg, ha olajfolyást látunk a motoron és a váltón, szivároghat a hűtőrendszer. Nem gyakoriak az elektromos hibák, a gyújtókábellel és a generátorral lehet mégis baj.

200 000 forint alatt is kapni csepp Kadettet. A cikk feltöltésekor több mint 30 Kadett E szerepelt a hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban. 450 000 forinttal a zsebünkben már az 1989-es modellfrissítés utáni, tisztességes állapotú autókra is sikerrel alkudhatunk.

Kommentek

  • gábor513

    nagyonmegbízható tényleg bármikor el lehet jutni vele akár a világ másik felébe is igaz néha nehezen indul deha 1x elindult akkor nincsmegállás olcsóis és még szép hogy megéri az árát igaz az elakadásjelző gombját kikell támasztani nem mindig akar működni de nemis kell használni és különbenis én ezen mindig elmosojodok ha 1 opelbe valami müanyagdarabbal vagy papírfecnivel kivan támasztva a gomd:) ez opelbetegség de nemérdekes a világ 1ik legnagyszerűbb autója kívülről csak 1 átlagos fantáziátlan aztó de megkell ismerni élnikelvele és nemlehet nem megszeretni a legjobb autó a astra elődje ami szintén ijen jó hiszen opel sose kop el:D

  • adamska

    heloka.tud valaki tanácsot adni?91 opel kadett 1.4es felmelegszik üzemi hőfokra és leáll.majd 5-10perc és elindul majd ez ismétlődik mindig nem jövünk rá hogy mi lehet az oka??

    előre is köszi mindenkinek

F1: Mi a fene van Perez szerződésével?

Továbbra sem világos, hol is versenyez majd a Force Indiá-s Sergio Perez 2017-ben. Állítólag több opciója van, ugyanakkor az F1-ből való kikerülés lehetőségét is emlegeti. Egy hetet adott.

Ötödszörre már nem is olyan kicsi a Nissan Micra

Fejlett technológiai tartalommal, modern motorokkal, egyedi megjelenéssel folytatja elődje nyomdokaiban az ötödik Nissan Micra.

Mikor a Mad Max és Hanna-Barbera keveredik, csodás dolog születik

Emlékeztek még a Flúgos futam című rajzfilmre? Egy tehetséges művész picit felturbózta a mesében szereplő járgányokat – nagyon varacskos disznó!

Négy különleges BMW, amit eddig nem nagyon láttál

A legenda harmincadik születésnapja tökéletes alkalmat kínált arra a bajor gyártónak, hogy előhozzon négy különleges M3 modellváltozatot, amelyek soha nem kerültek sorozatgyártásba.

F1: Alonso 30 helyes büntetést kap

A McLaren Szepangban beszereli a Honda fejlesztett motorját Fernando Alonso autójába, Jenson Button viszont csak egy hónap múlva kapja meg ugyanezt.

F1: Hamilton nem hülye!

A brit Forma-1-es legenda, Sir Stirling Moss kiállt Lewis Hamilton, pontosabban a világbajnok celebéletmódja mellett. Nem félti a címvédőt.

A Magyar Honvédség legdurvább harcjárművei

Összeszedtük a hazai honvédség legádázabb járműveit, melyek fő feladata, hogy megvédjék az országot.

A nap hülyéje a megszokottnál is hülyébb

Jegyezd meg: mozgó vonatra ne próbálj meg felugrani, SOHA!

Sportverziójával debütált az új Honda Civic

Csúcskivitelével lépett színre a tizedik generációs Honda Civic Párizsban. A Type R egyelőre tanulmány csupán.

Nem drágul a kötelező biztosítás

A Világgazdaság összesítése szerint több hónapja nem emelkedik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások díja, a két vezető társaság tavasszal módosított legutóbb az áron.

F1: Jövőre is korábban lesz a Magyar Nagydíj

A Nemzetközi Automobil Szövetség nyilvánosságra hozta a Forma-1 2017-es versenynaptár-tervezetét. Nincs sok változás, az idény később kezdődik, de marad a 21 futam.

Porsche, ami utcára tilos!

Reggel, napközben és este, az ágyban, a fürdőkádban és az íróasztalnál, azóta is Lausitzringen készült felvételeket nézem. Talán soha nem élhetem át újra az élményt, amit egy gyári Porsche versenyautó képes nyújtani.