Használt autó: Opel Kadett E

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2003.12.09. 06.56

Hét év alatt 3 779 289 E-sorozatú Opel Kadett készült. A nehezen szétüthető és alacsony fogyasztású csepp Kadettek ára mostanra jócskán olvadásnak indult.


A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE:

Örkényi Balázs, Opel Kadett 1.4 S 1990, 140 000 km

Motorikusan nagyon jó az autó, egyébként csak kisebb, de állandóan jelentkező hibái vannak. Elromlik a hátsóablak-mosó, csal a benzinóra, minden műanyag alkatrész zörög benne, a csomagtartó gázrugói nem tartják meg fedelet. Ezek a hibák számomra teljesen elfogadhatók egy mindjárt 14 éves autótól. Nagyobb javítás csak a benzincső és a hengerfej tömítés cseréje volt.

Szerintem a Kadett a kisebb bosszúságok ellenére egy nagyon jó kis autó. Van benne elég hely, jók az ülései, városban és hosszabb távon is jól megállja a helyét. Olcsó hozzá az alkatrész, és minden sarkon van egy Opel szerviz. Nagyon takarékos, városban nyáron 7,8, télen 8,9 litert fogyaszt, autópályán 120 és 150 között is csak 6 liter fogyott.


1984. augusztustól 1991. júliusig gyártotta az Opel az E-sorozatú Kadettet. Hazánkban ez a típus csepp Kadett néven ismert áramvonalas formája miatt. A változattól függően 0,30-0,32-es alaktényező mellett az azbesztmentes fék- és kuplungbetét, a biztonsági övek elöl állítható magasságú bekötési pontja, a kis fogyasztás, a gazdag karosszéria és motorválaszték is szerepe játszott abban, hogy ez a típus győzött az Év Autója 1985 választáson.

Két oldalajtós ferdehátú és kombi mellett mindkét karosszéria öt ajtóval is szerepelt a kínálatban. A csepp Kadettből volt limuzin és kabrió is. Utóbbi csak 1987-ben jelent meg, karosszériáját a Bertone stúdió tervezte, a gyártás is náluk folyt.

1989-ben a gyártásból hátralévő két évre az Opel modellfrissítést hajtott végre, ami a hűtőmaszkon látható a legjobban. A cikkben bemutatott autó is ráncfelvarrás utáni.

Minden motor soros négyhengeres, a legkisebb 1,2 literes és 55 lóerős. Kapható volt 1,3 literes motor is, a keverékképzéstől és a katalizátortól függően 60 és 75 lóerős teljesítménnyel. Egy ezerhármas Kadett már egészen jól motorizált autó a 850 kilós üres súly miatt.

Még jobb választás a kései, 1989 októbere után gyártott modellekben megtalálható 1,4 literes benzines. Ez a motor porlasztóval (1.4 S típusjelzés) 75 lóerős. A katalizátoros alacsonyabb fordulatra hangolt, teljesítménye a befecskendező ellenére is csak 60 lóerő. 100 kilométerre 5,5-9 liter elég az 1,2-1,4 literes benzineseknek.

Ugyanígy 15 lóerő a különbség a porlasztós 1.6 S javára a befecskendezős, 75 lóerős 1.6i-vel összehasonlítva. Nehéz eladni az 1,8 literes Kadetteket. A magas biztosítási teher miatt a 84, 90, 100 vagy 115 lóerős motorváltozat ereje ellenére keveseket fog meg.

Kétliteres, 115 lóerős motorral a Kadett már GSi-ként viselkedik, neve GSi 2.0i volt. Az 1988 és 1991 között készült GSi 16V a nyolcvanas évek egyik legjobb GTI-jének bizonyult, motorját a Lotus fejlesztette ki. Kár, hogy a 150 lóerős autókból mára alig találni ép és egészséges példányt.

Háromféle motor dolgozott a kabrió motorterében. Mindegyik benzines, hengerűrtartalmuk 1,4, 1,6 és két liter.

Dízelmotorból volt 54,5 lóerős, ezerhatos szívódízel, amelyet egy 57 lóerős 1,7 literes motor váltott le. Használtan is keresettek az Isuzu turbódízelek, amelyek 67 lóerőt hoznak ki 1,5 literből.

Dízelt csak nagy hidegben szabad venni! Ha előzetes járatás nélkül csikorgó fagyban is beindulnak, akkor nem kell a legrosszabbtól tartanunk. A drágábban javítható és sokat futott dízelek megvásárlása használtan még így is nagyobb rizikó, mint a benzineseké, ez minden típusú autóra igaz.

Menet közben kulturálatlan és zajos autónak bizonyul a Kadett, főleg négyfokozatú váltóval bőg a motor 120 körül. A rugózás kényelmetlen, az úttartás viszont bombabiztos, a Kadett gyorsan és stabilan túl van a merész kanyarokon is. Eközben neki kell feküdni a kormánynak, a legtöbb Kadettből hiányzik a rásegítés.

Hátul nem sok hely jut az utasoknak, elöl a jó ülések és a kedvező térkínálat miatt kényelmes az utazás. A ferdehátú csomagtere 390 literes, amit az azóta bemutatott három Astra egyike sem ért el. A limuzin 550 és a kombi alapesetben 470 literes csomagtartója egyszerűen lehengerlő. A műanyagok zörgését a futóműzajokkal együtt el kell viselni.

Ha a gazdaságosság kerül terítékre, akkor máris jó fényben tűnik fel az E Kadett. Fogyasztása a piacon elterjedt kisebb benzinesekkel és a szívódízelekkel is nagyon alacsony.

Ahhoz képest, hogy a csepp Kadettek ára általában 180 és 500 ezer forint között szóródik, az autó ritkán romlik el. A fékek kellően tartósak, a futómű is stabil, gyakran stabilabb, mint a felfüggesztések átrozsdásodó bekötési pontjai.

Ezzel máris a Kadett legfőbb gondjánál tartunk, a gyenge korrózióvédelelemnél. A motor és a futómű tartóelemei is rozsdásodnak, ehhez képest a kerékjárati ívek és a küszöbök elrohadása jelentéktelen.

Gyorsan barnul a kipufogó is. Ne lepődjünk meg, ha olajfolyást látunk a motoron és a váltón, szivároghat a hűtőrendszer. Nem gyakoriak az elektromos hibák, a gyújtókábellel és a generátorral lehet mégis baj.

200 000 forint alatt is kapni csepp Kadettet. A cikk feltöltésekor több mint 30 Kadett E szerepelt a hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban. 450 000 forinttal a zsebünkben már az 1989-es modellfrissítés utáni, tisztességes állapotú autókra is sikerrel alkudhatunk.

Kommentek

  • gábor513

    nagyonmegbízható tényleg bármikor el lehet jutni vele akár a világ másik felébe is igaz néha nehezen indul deha 1x elindult akkor nincsmegállás olcsóis és még szép hogy megéri az árát igaz az elakadásjelző gombját kikell támasztani nem mindig akar működni de nemis kell használni és különbenis én ezen mindig elmosojodok ha 1 opelbe valami müanyagdarabbal vagy papírfecnivel kivan támasztva a gomd:) ez opelbetegség de nemérdekes a világ 1ik legnagyszerűbb autója kívülről csak 1 átlagos fantáziátlan aztó de megkell ismerni élnikelvele és nemlehet nem megszeretni a legjobb autó a astra elődje ami szintén ijen jó hiszen opel sose kop el:D

  • adamska

    heloka.tud valaki tanácsot adni?91 opel kadett 1.4es felmelegszik üzemi hőfokra és leáll.majd 5-10perc és elindul majd ez ismétlődik mindig nem jövünk rá hogy mi lehet az oka??

    előre is köszi mindenkinek

F1: “Azt hittem Nico részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

Versenyautó épült a Teslából, iszonyat, mire képes

Egymárkás versenyszéria indul, az alapot a világ legjobb gyorsulású személygépkocsija adja. El tudod képzelni, mit tud? Nem, nem tudod.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.