Használt autó: Daewoo Racer/Nexia

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2003.11.04. 06.11

Régimódi autó a Daewoo Racer és a Nexia, az öreguras vezetési stílus fekszik nekik. Mindkét típus viszonylag ritka a használtpiacon, tulajdonosaik jórészt elégedettek az autókkal.

1995-ben a Távol-Keletről egy új márka érkezett meg hazánkba. A Daewoo típusai Opel modelleken alapultak, az Espero például az Asconán. A Daewoo Racer és a Nexia is az 1984 és 1991 között gyártott, E-sorozatú vagy csepp Opel Kadettre épült. Néhány évet várni kellett az európai exporttal, mert a Daewoo nem veszélyeztethette az F Astra piacát az elavult, de olcsó autóval.

Hazánkban 1996 végén megszűnt a Racer forgalmazása, a Nexiából 1998-ban még elkelt nem egészen 300 darab. A Racer és a Nexia ötajtós ferdehátú, limuzin illetve háromajtós ferdehátú karosszériával volt kapható.

Akár a Racert, akár a Nexiát nézzük, mindkét autó orrában 1,5 literes, négyhengeres benzines motort találunk. A teljesítmény 72, a Nexiában pedig 8 szeleppel 80, 16 szelepes hengerfejjel 90 lóerő. A 72 lovas egység kitartóan húz kis fordulaton, de lustán pörög föl, lomha benyomást kelt. A négyszelepes élénkebb.

A gyengébb motorral 6-7,5 literből kijön az ember 100 kilométeren, a 16 szelepes több benzint kér a jobb menetteljesítményekért cserébe.

Magasra nőtt utasoknak elöl kellően nagy, hátul nem elég tágas az autó. Átlagos termettel számolva, négy ember jól átvészel hosszabb utakat is a Racerben. A zajszint nem zavaró, az ülések kényelme viszont kifogásolható, horpadt hassal, előregörnyedve kell ülni az első ülésekben. Az úttartás kicsit bizonytalan, a fékhatás átlagos.

Nem sok hibát produkál a Daewoo Racer vagy a Nexia, mindkettő tisztességesen összeszerelt és ritkán meghibásodó autó. Csak a gyújtókábel szorul gyakrabban cserére. Kidolgozási hiányosság a laza, zötykölődő első ülés. Vásárlás előtt érdemes ellenőriztetni a futóművet, megnézni, nem engedik-e az olajat a lengéscsillapítók. A rozsdavédelem alapos.

Használtan tovább kell keresni a Racert, mint egy Nexiát. A két típusból 1995 és 1998 között kerekítve 11 000 talált gazdára, ennek nagyobb része Nexia. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor 4 Racer szerepelt. Nexiából újként is sokkal több talált gazdára, a használtak közül 19-et találni a hasznaltautok.vezess.hu oldalon.

Hozzávetőleg 600 000 forinttól juthatunk hozzá egy Racerhez vagy Nexiához, 1 050 000 forintnál többet klímás Nexiáért sem nagyon adnak. Az alapmodellből minden extra kimaradt, GSi modellként a Racerből is létezik gazdagabban felszerelt modell.

Aki nyugodt stílusban közlekedik, tartós és kedvező fogyasztású autót keres, továbbá nem zavarja, ha kocsiját egyesek lenézik, az nem csalódik a Racer alapmodellben sem. A Racer GSi vagy a Nexia erősebb változata nagyobb teljesítményt és többféle extrát is kínál.

Kommentek

Tudod mi 150 éves ma Budapesten?

Százötven éves a budapesti kötött pályás közlekedés, az első lóvasút 1866. július 30-án indult el. Az évforduló alkalmából a BKV villamosfelvonulást rendez a Nagykörúton.

Milyen Golf? TGI? Biztos nem GTI?

A sűrített földgáz-üzemű Golfot hivatalosan nem forgalmazzák itthon, de a CNG-s autózást szorgalmazó egyesület behozott egyet az országba – mi pedig megkaptuk, hogy próbáljuk ki.

F1: A Mercedesnél nem örültek Hamilton árulkodásának

Lewis Hamilton a csapat háta mögött panaszkodott a versenyigazgatónak a Hungaroringen, de most az új intézkedésnek sem örül.

F1: Kemény lesz a Red Bull-Ferrari-csata

A Red Bull pilótái úgy vélik, szombaton igen szoros lesz a verseny a Ferrarival az időmérőn.

F1: Hamiltont visszafogta a Mercedes

A Mercedesnél arra utalnak, hogy Lewis Hamilton hockenheimi “lassúsága” a szándékosan mérsékeltebb programnak köszönhető. A büntetéstől akarják megvédeni az angolt.

F1: Button megjárta a kórházat, nincs baja

A Német Nagydíj második szabadedzésén szemirritációra panaszkodó Jenson Buttont már ki is engedték a kórházból.

Hétvégén útnak indulna? 50 kilométeres dugó is lehet!

Tengerpartra utazna a hétvégén? Akkor ezt most olvassa el, mert fontos. Tényleg!

F1: Rosberg az élen, Hamiltonnak nem megy

Nico Rosberg a Német Nagydíj második szabadedzésén is jelentős előnnyel verte csapattársát, Lewis Hamiltont, úgy tűnik, nagyon fekszik neki a hazai pálya.

Kecskeméti harcművész

Valódi utcai harcost faragott a Mercedes elsőkerék-hajtású szedánjából a német cég. Motortuning nem jár hozzá, és nem is illeszthető az összes kivitelhez.

Ki a gyorsabb – Az ember vagy a számítógép?

Méréseink azt mutatták, hogy nedves úton a mai ESP-rendszerek ellenében egy nagyon jó kezű profi sem képes számottevő előnyt kiautózni. A Hockenheimringen teszteltük a különbséget ember és gép között.

F1: Aktív fejvédőn gondolkodnak

A 2017-re leszavazott glória és a Red Bull-féle szélvédő melletti alternatívaként egy szükség esetén automatikusan nyíló fejvédőn is gondolkodnak az FIA-nál.

Kulcsrakész versenyautó Angliából

Minden idők legfürgébb Lotus Elise-eként emlegeti gyártója a forgalmi engedéllyel nem rendelkező, ám minden bizonnyal rendkívül szórakoztató pályanapi versenyautót.