Használt autó: Daewoo Racer/Nexia

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2003.11.04. 06.55

Régimódi autó a Daewoo Racer és a Nexia, az öreguras vezetési stílus fekszik nekik. Mindkét típus viszonylag ritka a használtpiacon, tulajdonosaik jórészt elégedettek az autókkal.

1995-ben a Távol-Keletről egy új márka érkezett meg hazánkba. A Daewoo típusai Opel modelleken alapultak, az Espero például az Asconán. A Daewoo Racer és a Nexia is az 1984 és 1991 között gyártott, E-sorozatú vagy csepp Opel Kadettre épült. Néhány évet várni kellett az európai exporttal, mert a Daewoo nem veszélyeztethette az F Astra piacát az elavult, de olcsó autóval.

Hazánkban 1996 végén megszűnt a Racer forgalmazása, a Nexiából 1998-ban még elkelt nem egészen 300 darab. A Racer és a Nexia ötajtós ferdehátú, limuzin illetve háromajtós ferdehátú karosszériával volt kapható.

Akár a Racert, akár a Nexiát nézzük, mindkét autó orrában 1,5 literes, négyhengeres benzines motort találunk. A teljesítmény 72, a Nexiában pedig 8 szeleppel 80, 16 szelepes hengerfejjel 90 lóerő. A 72 lovas egység kitartóan húz kis fordulaton, de lustán pörög föl, lomha benyomást kelt. A négyszelepes élénkebb.

A gyengébb motorral 6-7,5 literből kijön az ember 100 kilométeren, a 16 szelepes több benzint kér a jobb menetteljesítményekért cserébe.

A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Szabados Éva, Daewoo Racer 1.5, 1995, 73 000 km

Néha felmerül, hogy le kéne már cserélni a Racert, de én nem engedem. A Racer tökéletesen megfelel a célnak, elég kényelmes is, nekem pedig nincs szükségem újabb, drágább autóra.

A Daewoo-nak alig volt baja az elmúlt években. Egyszer-egyszer beragad a kézifék, amit kalapáccsal javít egy ismerős mester. Néha rángatott a motor, ilyenkor a szervizben azt mondták, hogy a gyújtókábelt kellett kicserélni. Más gondunk még nem volt az autóval.

Átlagosan 6 liter körül van a fogyasztás. A Racernek nagyon nagy a csomagtartója, csak kormányozni nehéz, mert anno nem rendeltünk hozzá szervokormányt.

Magasra nőtt utasoknak elöl kellően nagy, hátul nem elég tágas az autó. Átlagos termettel számolva, négy ember jól átvészel hosszabb utakat is a Racerben. A zajszint nem zavaró, az ülések kényelme viszont kifogásolható, horpadt hassal, előregörnyedve kell ülni az első ülésekben. Az úttartás kicsit bizonytalan, a fékhatás átlagos.

Nem sok hibát produkál a Daewoo Racer vagy a Nexia, mindkettő tisztességesen összeszerelt és ritkán meghibásodó autó. Csak a gyújtókábel szorul gyakrabban cserére. Kidolgozási hiányosság a laza, zötykölődő első ülés. Vásárlás előtt érdemes ellenőriztetni a futóművet, megnézni, nem engedik-e az olajat a lengéscsillapítók. A rozsdavédelem alapos.

Használtan tovább kell keresni a Racert, mint egy Nexiát. A két típusból 1995 és 1998 között kerekítve 11 000 talált gazdára, ennek nagyobb része Nexia. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor 4 Racer szerepelt. Nexiából újként is sokkal több talált gazdára, a használtak közül 19-et találni a hasznaltautok.vezess.hu oldalon.

Hozzávetőleg 600 000 forinttól juthatunk hozzá egy Racerhez vagy Nexiához, 1 050 000 forintnál többet klímás Nexiáért sem nagyon adnak. Az alapmodellből minden extra kimaradt, GSi modellként a Racerből is létezik gazdagabban felszerelt modell.

Aki nyugodt stílusban közlekedik, tartós és kedvező fogyasztású autót keres, továbbá nem zavarja, ha kocsiját egyesek lenézik, az nem csalódik a Racer alapmodellben sem. A Racer GSi vagy a Nexia erősebb változata nagyobb teljesítményt és többféle extrát is kínál.

Kommentek

Mazda3: egy használt autó, amivel nehéz mellényúlni

Használt autóként körül lehetne rajongani a Mazda3 első generációját, mert megbízható, vonzó, remekül vezethető autó. De sok közülük nagyon rondán rozsdásodik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Amire minden használt autóban sokat fogsz költeni

Nemrég kuplungot kellett cserélni Ford Focusunkon, ami felvetett pár kérdést. Utángyártott legyen, kis szervizbe vigyem vagy jobban megéri a márkaszerviz? És mennyibe kerül a kuplungcsere más használt autókhoz?

Használt autó: van jobb a Škoda Octaviánál?

Sokan alapértelmezésben Škoda Octaviát vennének használt családi autóként. A második generáció hibái mellett francia és koreai konkurensekről is írunk, amelyek az Octavia árnyékában vannak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.