Használt autó: Opel Astra F

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2003.08.21. 06.58

A kicsit nyers és nem túl tágas Kadett E lecserélésekor az Opel nagyobbat lépett előre a modellváltásoknál szokásosnál. Az F Astra nagyon keresett, de nem hibátlan autó használtan.



Ez az első Opel Astra az európai kontinensen, mégis a hatodik generációra utaló Astra F néven ismerik. Ennek oka, hogy Nagy-Britanniában az Opel Kadett Vauxhall Astra néven futott, így, amikor a kontinensen árult modell is az Astra nevet kapta, ez volt az öt Kadett/Astra utáni hatodik Astra.

1991-től hét éven keresztül készült az F Astra, majd Lengyelországból érkezett hozzánk az új Astra Classic 2002 közepéig. Kétféle ferdehátú mellett kombiként, limuzin karosszériával és kabrió kivitelben is létezik az alsó középkategóriás Opel. 1994 őszén modellfrissítést kapott a típus. A felfrissített Astrát külső tükre és frontkiképzése könnyen megkülönböztethetővé teszi a korábban készültekétől. Nem csak fiatalabb koruk miatt éri meg az 1995-ös modellévtől gyártott autókra koncentrálni a keresésben.

Érdemes a lomha kétszelepes benzines motorok mellett maradni, amelyek nagyon takarékosak és élettartamukra sem lehet panasz. A 60 lovas 1,4 literesnél jobb választás az ezerhatos, 75 lóerővel. 1993 őszén jelentek meg a hengerenkénti befecskendezős Astrák 1.4 Si, illetve 1.6 Si néven, 82 illetve 100 lóerőre emelt teljesítménnyel.

A hengerenként négyszelepes Ecotec benzinesek jóval élénkebbek, de magasabb benzinigényük és olajfogyasztási hajlamuk miatt rosszabb vételnek tűnnek. Az 1,7 literes szívó és turbódízelek keveset fogyasztanak, de használt autó vásárlásakor nagyobb kockázatot jelentenek a benzineseknél, ahogy a dízelek általában.

Rendkívül kiterjedt az Opel hazai szervizhálózata. Az alkatrészárak alatta maradnak az átlagnak, mindenből bőséges a választék. 1992 augusztusáig az Astrán több mint 100 módosítás történt a gyermekbetegségek kiküszöbölésére, jobb az 1993-as modellévtől készült autókra szorítkozni. Kidolgozási hibákon és utastéri zörgéseken túl az Astra F sem mentes az elektromos rendszert érintő hibáktól. 6-7 éves korban már bőven megjelenhet a rozsda az autón. Sok példányon látni rozsdásodó csomagtérajtót és kerékjáratokat. Ekkortól számíthatunk az átlagnál erőteljesebb olajfolyásra a hajtásláncból.

A több évig Magyarországon is összeszerelt autó a használtpiac egyik legjelentősebb szereplője. Ez a típus a könnyebb behozatal éveiben ezerszám érkezett hazánkba. A kínálat gazdag. A korai példányok ára 700 ezer forintnál kezdődik. Egy 1994-es, frissítés előtti Astrát is megkapni egymillió forint alatt. Öt éves autókat 1,3 és 1,6 millió forint körüli áron kínálnak. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban több mint 200 Astra szerepel.

Kedvező költséggel fenntartható, családi autónak is elég tágas kocsit keresőknek jó választás lehet az Astra F, főleg egy megkímélt Caravan, 75 lovas benzinmotorral. A kategóriából kiemelkedő üléskényelmével, állandó sebességnél csendes benzinmotorjaival hosszabb utak megtételére is alkalmas.

Kommentek

  • gábor513

    nagyonmegbízható tényleg bármikor el lehet jutni vele akár a világ másik felébe is igaz néha nehezen indul deha 1x elindult akkor nincsmegállás olcsóis és még szép hogy megéri az árát igaz az elakadásjelző gombját kikell támasztani nem mindig akar működni de nemis kell használni és különbenis én ezen mindig elmosojodok ha 1 opelbe valami müanyagdarabbal vagy papírfecnivel kivan támasztva a gomd:) ez opelbetegség de nemérdekes a világ 1ik legnagyszerűbb autója kívülről csak 1 átlagos fantáziátlan aztó de megkell ismerni élnikelvele és nemlehet nem megszeretni a legjobb autó a kadet elődje ami szintén ijen jó hiszen opel sose kop el:D

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.