Használt autó: Opel Astra F

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2003.08.21. 06.08

A kicsit nyers és nem túl tágas Kadett E lecserélésekor az Opel nagyobbat lépett előre a modellváltásoknál szokásosnál. Az F Astra nagyon keresett, de nem hibátlan autó használtan.



Ez az első Opel Astra az európai kontinensen, mégis a hatodik generációra utaló Astra F néven ismerik. Ennek oka, hogy Nagy-Britanniában az Opel Kadett Vauxhall Astra néven futott, így, amikor a kontinensen árult modell is az Astra nevet kapta, ez volt az öt Kadett/Astra utáni hatodik Astra.

1991-től hét éven keresztül készült az F Astra, majd Lengyelországból érkezett hozzánk az új Astra Classic 2002 közepéig. Kétféle ferdehátú mellett kombiként, limuzin karosszériával és kabrió kivitelben is létezik az alsó középkategóriás Opel. 1994 őszén modellfrissítést kapott a típus. A felfrissített Astrát külső tükre és frontkiképzése könnyen megkülönböztethetővé teszi a korábban készültekétől. Nem csak fiatalabb koruk miatt éri meg az 1995-ös modellévtől gyártott autókra koncentrálni a keresésben.

Érdemes a lomha kétszelepes benzines motorok mellett maradni, amelyek nagyon takarékosak és élettartamukra sem lehet panasz. A 60 lovas 1,4 literesnél jobb választás az ezerhatos, 75 lóerővel. 1993 őszén jelentek meg a hengerenkénti befecskendezős Astrák 1.4 Si, illetve 1.6 Si néven, 82 illetve 100 lóerőre emelt teljesítménnyel.

A hengerenként négyszelepes Ecotec benzinesek jóval élénkebbek, de magasabb benzinigényük és olajfogyasztási hajlamuk miatt rosszabb vételnek tűnnek. Az 1,7 literes szívó és turbódízelek keveset fogyasztanak, de használt autó vásárlásakor nagyobb kockázatot jelentenek a benzineseknél, ahogy a dízelek általában.

Rendkívül kiterjedt az Opel hazai szervizhálózata. Az alkatrészárak alatta maradnak az átlagnak, mindenből bőséges a választék. 1992 augusztusáig az Astrán több mint 100 módosítás történt a gyermekbetegségek kiküszöbölésére, jobb az 1993-as modellévtől készült autókra szorítkozni. Kidolgozási hibákon és utastéri zörgéseken túl az Astra F sem mentes az elektromos rendszert érintő hibáktól. 6-7 éves korban már bőven megjelenhet a rozsda az autón. Sok példányon látni rozsdásodó csomagtérajtót és kerékjáratokat. Ekkortól számíthatunk az átlagnál erőteljesebb olajfolyásra a hajtásláncból.

A több évig Magyarországon is összeszerelt autó a használtpiac egyik legjelentősebb szereplője. Ez a típus a könnyebb behozatal éveiben ezerszám érkezett hazánkba. A kínálat gazdag. A korai példányok ára 700 ezer forintnál kezdődik. Egy 1994-es, frissítés előtti Astrát is megkapni egymillió forint alatt. Öt éves autókat 1,3 és 1,6 millió forint körüli áron kínálnak. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban több mint 200 Astra szerepel.

Kedvező költséggel fenntartható, családi autónak is elég tágas kocsit keresőknek jó választás lehet az Astra F, főleg egy megkímélt Caravan, 75 lovas benzinmotorral. A kategóriából kiemelkedő üléskényelmével, állandó sebességnél csendes benzinmotorjaival hosszabb utak megtételére is alkalmas.

Kommentek

  • gábor513

    nagyonmegbízható tényleg bármikor el lehet jutni vele akár a világ másik felébe is igaz néha nehezen indul deha 1x elindult akkor nincsmegállás olcsóis és még szép hogy megéri az árát igaz az elakadásjelző gombját kikell támasztani nem mindig akar működni de nemis kell használni és különbenis én ezen mindig elmosojodok ha 1 opelbe valami müanyagdarabbal vagy papírfecnivel kivan támasztva a gomd:) ez opelbetegség de nemérdekes a világ 1ik legnagyszerűbb autója kívülről csak 1 átlagos fantáziátlan aztó de megkell ismerni élnikelvele és nemlehet nem megszeretni a legjobb autó a kadet elődje ami szintén ijen jó hiszen opel sose kop el:D

F1: Te jó ég, mit tolt be Button reggelire!

Jenson Button jövőre tart egy év pihenőt, talán ezzel is magyarázható, hogy már nem diétázik olyan szigorúan.

Na mi nem lesz a 3-as metró aranyáron felújított kocsijaiban?!

Homokzsákokkal tesztelik a 3-as metró felújított szerelvényeit, még szerencse, hogy azoknak nem kell klíma, de a hús-vér utasoknak azért nem ártana. Vagy hülyeség?

Eladó Eclipse, amihez sehol nincs a BMW meg a Golf

Tucatautó E46-ok, sufnituning-VW Golfok, szevasztok!

Elárulta magát az új F1-főnök?

A motorsportmarketing-guru Zak Brown elhagyta saját cégét, és már ki is jelentette, hogy imádna az F1 vezetésében dolgozni.

Mit tud a legolcsóbb és legújabb Ford?

Nem, nem az Oktoberfest miatt jártunk Münchenben, hanem a Ford új kisautóját próbáltuk ki a környéken. De a sör sem marad ki.

Ez a ladás videoklip tesz most takarékra

Ráadásul kapásból kettőt találtunk. Az egyik nagyon beteg, a másik kevésbé.

F1: Minden csapat más gumitaktikán Japánban

Noha a hétvégén még csak a Maláj Nagydíj jön, a Pirelli már közzétette a Japán Nagydíjra vonatkozó gumistratégiákat is.

F1: Újabb legenda dicséri Rosberget

Az egykori Ferrari- és McLaren-pilóta, Gerhard Berger is úgy látja, hogy idén Nico Rosbergnek reális esélye van a világbajnoki cím megszerzésére.

F1: Kubica a Renault-nál tesztelt

Az F1-ből 2011 elején súlyos ralibalesete miatt kipottyant Robert Kubica nemrég a Renault F1-es szimulátorában gyakorolt.

F1: Alaptalanul támadják Verstappent

A Red Bull-főnök Christian Horner szerint a Max Verstappent érő kritikák 99 százaléka megalapozatlan.

Rossz idők jönnek az autóipari beszállítókra

Miközben 7,5 százalékos profitnövekedéssel 2015. kiváló év volt az autóipari beszállítók számára, a piaci bizonytalanság fokozódik, a globális bevételek növekedése pedig lassul.

Ez a film lesz 2017 legnagyobb bukása?

Minden esély megvan rá, hogy a januárban érkező Monster Trucks több mint 100 millió dolláros bukta lesz. Az nem kevés.