A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Nagy Mihály, Opel Astra 1.6 GL, 1995, 93 000 km
Három éve vettük az autót. Eddig semmi problémánk sem volt, csak kopó alkatrészeket és olajat kellett cserélni. Alkatrészből van bőven eredeti és utángyártott is, így pótlásuk olcsó és egyszerű. Kisebb problémák előfordultak az utastérben, így a kiégő izzók és a letört napellenzők okoztak némi bosszúságot.

Szervo nélkül nehéz tekerni a kormány, ami főleg a feleségemnek és parkoláskor zavaró. Az 1,6-os motor városban és országúton is kellemesen viszi az Astrát. A 75 lóerő nem teszi sportossá a kocsit, de az általam elvárt tempó tartható vele. Fogyasztása 6,5 és 8,5 liter közötti.

Kényelmes autó az Astra, néhány tulajdonsága 1995-ben még ritkaságnak számított a kategóriában. Hasznos, hogy a biztonsági övek magassága a hátsó üléseknél is állítható, az elektromos ablakok a központi zár zárásakor felhúzódnak, és örülök annak is, hogy a szerény felszereltség ellenére külsőhőmérséklet-mérőt szereltek az autóba.


Ez az első Opel Astra az európai kontinensen, mégis a hatodik generációra utaló Astra F néven ismerik. Ennek oka, hogy Nagy-Britanniában az Opel Kadett Vauxhall Astra néven futott, így, amikor a kontinensen árult modell is az Astra nevet kapta, ez volt az öt Kadett/Astra utáni hatodik Astra.

1991-től hét éven keresztül készült az F Astra, majd Lengyelországból érkezett hozzánk az új Astra Classic 2002 közepéig. Kétféle ferdehátú mellett kombiként, limuzin karosszériával és kabrió kivitelben is létezik az alsó középkategóriás Opel. 1994 őszén modellfrissítést kapott a típus. A felfrissített Astrát külső tükre és frontkiképzése könnyen megkülönböztethetővé teszi a korábban készültekétől. Nem csak fiatalabb koruk miatt éri meg az 1995-ös modellévtől gyártott autókra koncentrálni a keresésben.

Érdemes a lomha kétszelepes benzines motorok mellett maradni, amelyek nagyon takarékosak és élettartamukra sem lehet panasz. A 60 lovas 1,4 literesnél jobb választás az ezerhatos, 75 lóerővel. 1993 őszén jelentek meg a hengerenkénti befecskendezős Astrák 1.4 Si, illetve 1.6 Si néven, 82 illetve 100 lóerőre emelt teljesítménnyel.

A hengerenként négyszelepes Ecotec benzinesek jóval élénkebbek, de magasabb benzinigényük és olajfogyasztási hajlamuk miatt rosszabb vételnek tűnnek. Az 1,7 literes szívó és turbódízelek keveset fogyasztanak, de használt autó vásárlásakor nagyobb kockázatot jelentenek a benzineseknél, ahogy a dízelek általában.

Rendkívül kiterjedt az Opel hazai szervizhálózata. Az alkatrészárak alatta maradnak az átlagnak, mindenből bőséges a választék. 1992 augusztusáig az Astrán több mint 100 módosítás történt a gyermekbetegségek kiküszöbölésére, jobb az 1993-as modellévtől készült autókra szorítkozni. Kidolgozási hibákon és utastéri zörgéseken túl az Astra F sem mentes az elektromos rendszert érintő hibáktól. 6-7 éves korban már bőven megjelenhet a rozsda az autón. Sok példányon látni rozsdásodó csomagtérajtót és kerékjáratokat. Ekkortól számíthatunk az átlagnál erőteljesebb olajfolyásra a hajtásláncból.

A több évig Magyarországon is összeszerelt autó a használtpiac egyik legjelentősebb szereplője. Ez a típus a könnyebb behozatal éveiben ezerszám érkezett hazánkba. A kínálat gazdag. A korai példányok ára 700 ezer forintnál kezdődik. Egy 1994-es, frissítés előtti Astrát is megkapni egymillió forint alatt. Öt éves autókat 1,3 és 1,6 millió forint körüli áron kínálnak. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban több mint 200 Astra szerepel.

Kedvező költséggel fenntartható, családi autónak is elég tágas kocsit keresőknek jó választás lehet az Astra F, főleg egy megkímélt Caravan, 75 lovas benzinmotorral. A kategóriából kiemelkedő üléskényelmével, állandó sebességnél csendes benzinmotorjaival hosszabb utak megtételére is alkalmas.