Használt autó: Opel Astra F

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2003.08.21. 06.58

A kicsit nyers és nem túl tágas Kadett E lecserélésekor az Opel nagyobbat lépett előre a modellváltásoknál szokásosnál. Az F Astra nagyon keresett, de nem hibátlan autó használtan.


A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Nagy Mihály, Opel Astra 1.6 GL, 1995, 93 000 km
Három éve vettük az autót. Eddig semmi problémánk sem volt, csak kopó alkatrészeket és olajat kellett cserélni. Alkatrészből van bőven eredeti és utángyártott is, így pótlásuk olcsó és egyszerű. Kisebb problémák előfordultak az utastérben, így a kiégő izzók és a letört napellenzők okoztak némi bosszúságot.

Szervo nélkül nehéz tekerni a kormány, ami főleg a feleségemnek és parkoláskor zavaró. Az 1,6-os motor városban és országúton is kellemesen viszi az Astrát. A 75 lóerő nem teszi sportossá a kocsit, de az általam elvárt tempó tartható vele. Fogyasztása 6,5 és 8,5 liter közötti.

Kényelmes autó az Astra, néhány tulajdonsága 1995-ben még ritkaságnak számított a kategóriában. Hasznos, hogy a biztonsági övek magassága a hátsó üléseknél is állítható, az elektromos ablakok a központi zár zárásakor felhúzódnak, és örülök annak is, hogy a szerény felszereltség ellenére külsőhőmérséklet-mérőt szereltek az autóba.


Ez az első Opel Astra az európai kontinensen, mégis a hatodik generációra utaló Astra F néven ismerik. Ennek oka, hogy Nagy-Britanniában az Opel Kadett Vauxhall Astra néven futott, így, amikor a kontinensen árult modell is az Astra nevet kapta, ez volt az öt Kadett/Astra utáni hatodik Astra.

1991-től hét éven keresztül készült az F Astra, majd Lengyelországból érkezett hozzánk az új Astra Classic 2002 közepéig. Kétféle ferdehátú mellett kombiként, limuzin karosszériával és kabrió kivitelben is létezik az alsó középkategóriás Opel. 1994 őszén modellfrissítést kapott a típus. A felfrissített Astrát külső tükre és frontkiképzése könnyen megkülönböztethetővé teszi a korábban készültekétől. Nem csak fiatalabb koruk miatt éri meg az 1995-ös modellévtől gyártott autókra koncentrálni a keresésben.

Érdemes a lomha kétszelepes benzines motorok mellett maradni, amelyek nagyon takarékosak és élettartamukra sem lehet panasz. A 60 lovas 1,4 literesnél jobb választás az ezerhatos, 75 lóerővel. 1993 őszén jelentek meg a hengerenkénti befecskendezős Astrák 1.4 Si, illetve 1.6 Si néven, 82 illetve 100 lóerőre emelt teljesítménnyel.

A hengerenként négyszelepes Ecotec benzinesek jóval élénkebbek, de magasabb benzinigényük és olajfogyasztási hajlamuk miatt rosszabb vételnek tűnnek. Az 1,7 literes szívó és turbódízelek keveset fogyasztanak, de használt autó vásárlásakor nagyobb kockázatot jelentenek a benzineseknél, ahogy a dízelek általában.

Rendkívül kiterjedt az Opel hazai szervizhálózata. Az alkatrészárak alatta maradnak az átlagnak, mindenből bőséges a választék. 1992 augusztusáig az Astrán több mint 100 módosítás történt a gyermekbetegségek kiküszöbölésére, jobb az 1993-as modellévtől készült autókra szorítkozni. Kidolgozási hibákon és utastéri zörgéseken túl az Astra F sem mentes az elektromos rendszert érintő hibáktól. 6-7 éves korban már bőven megjelenhet a rozsda az autón. Sok példányon látni rozsdásodó csomagtérajtót és kerékjáratokat. Ekkortól számíthatunk az átlagnál erőteljesebb olajfolyásra a hajtásláncból.

A több évig Magyarországon is összeszerelt autó a használtpiac egyik legjelentősebb szereplője. Ez a típus a könnyebb behozatal éveiben ezerszám érkezett hazánkba. A kínálat gazdag. A korai példányok ára 700 ezer forintnál kezdődik. Egy 1994-es, frissítés előtti Astrát is megkapni egymillió forint alatt. Öt éves autókat 1,3 és 1,6 millió forint körüli áron kínálnak. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban több mint 200 Astra szerepel.

Kedvező költséggel fenntartható, családi autónak is elég tágas kocsit keresőknek jó választás lehet az Astra F, főleg egy megkímélt Caravan, 75 lovas benzinmotorral. A kategóriából kiemelkedő üléskényelmével, állandó sebességnél csendes benzinmotorjaival hosszabb utak megtételére is alkalmas.

Kommentek

  • gábor513

    nagyonmegbízható tényleg bármikor el lehet jutni vele akár a világ másik felébe is igaz néha nehezen indul deha 1x elindult akkor nincsmegállás olcsóis és még szép hogy megéri az árát igaz az elakadásjelző gombját kikell támasztani nem mindig akar működni de nemis kell használni és különbenis én ezen mindig elmosojodok ha 1 opelbe valami müanyagdarabbal vagy papírfecnivel kivan támasztva a gomd:) ez opelbetegség de nemérdekes a világ 1ik legnagyszerűbb autója kívülről csak 1 átlagos fantáziátlan aztó de megkell ismerni élnikelvele és nemlehet nem megszeretni a legjobb autó a kadet elődje ami szintén ijen jó hiszen opel sose kop el:D

Mazda3: egy használt autó, amivel nehéz mellényúlni

Használt autóként körül lehetne rajongani a Mazda3 első generációját, mert megbízható, vonzó, remekül vezethető autó. De sok közülük nagyon rondán rozsdásodik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Amire minden használt autóban sokat fogsz költeni

Nemrég kuplungot kellett cserélni Ford Focusunkon, ami felvetett pár kérdést. Utángyártott legyen, kis szervizbe vigyem vagy jobban megéri a márkaszerviz? És mennyibe kerül a kuplungcsere más használt autókhoz?

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.