Használt autó: Opel Astra F

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2003.08.21. 06.58

A kicsit nyers és nem túl tágas Kadett E lecserélésekor az Opel nagyobbat lépett előre a modellváltásoknál szokásosnál. Az F Astra nagyon keresett, de nem hibátlan autó használtan.


A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Nagy Mihály, Opel Astra 1.6 GL, 1995, 93 000 km
Három éve vettük az autót. Eddig semmi problémánk sem volt, csak kopó alkatrészeket és olajat kellett cserélni. Alkatrészből van bőven eredeti és utángyártott is, így pótlásuk olcsó és egyszerű. Kisebb problémák előfordultak az utastérben, így a kiégő izzók és a letört napellenzők okoztak némi bosszúságot.

Szervo nélkül nehéz tekerni a kormány, ami főleg a feleségemnek és parkoláskor zavaró. Az 1,6-os motor városban és országúton is kellemesen viszi az Astrát. A 75 lóerő nem teszi sportossá a kocsit, de az általam elvárt tempó tartható vele. Fogyasztása 6,5 és 8,5 liter közötti.

Kényelmes autó az Astra, néhány tulajdonsága 1995-ben még ritkaságnak számított a kategóriában. Hasznos, hogy a biztonsági övek magassága a hátsó üléseknél is állítható, az elektromos ablakok a központi zár zárásakor felhúzódnak, és örülök annak is, hogy a szerény felszereltség ellenére külsőhőmérséklet-mérőt szereltek az autóba.


Ez az első Opel Astra az európai kontinensen, mégis a hatodik generációra utaló Astra F néven ismerik. Ennek oka, hogy Nagy-Britanniában az Opel Kadett Vauxhall Astra néven futott, így, amikor a kontinensen árult modell is az Astra nevet kapta, ez volt az öt Kadett/Astra utáni hatodik Astra.

1991-től hét éven keresztül készült az F Astra, majd Lengyelországból érkezett hozzánk az új Astra Classic 2002 közepéig. Kétféle ferdehátú mellett kombiként, limuzin karosszériával és kabrió kivitelben is létezik az alsó középkategóriás Opel. 1994 őszén modellfrissítést kapott a típus. A felfrissített Astrát külső tükre és frontkiképzése könnyen megkülönböztethetővé teszi a korábban készültekétől. Nem csak fiatalabb koruk miatt éri meg az 1995-ös modellévtől gyártott autókra koncentrálni a keresésben.

Érdemes a lomha kétszelepes benzines motorok mellett maradni, amelyek nagyon takarékosak és élettartamukra sem lehet panasz. A 60 lovas 1,4 literesnél jobb választás az ezerhatos, 75 lóerővel. 1993 őszén jelentek meg a hengerenkénti befecskendezős Astrák 1.4 Si, illetve 1.6 Si néven, 82 illetve 100 lóerőre emelt teljesítménnyel.

A hengerenként négyszelepes Ecotec benzinesek jóval élénkebbek, de magasabb benzinigényük és olajfogyasztási hajlamuk miatt rosszabb vételnek tűnnek. Az 1,7 literes szívó és turbódízelek keveset fogyasztanak, de használt autó vásárlásakor nagyobb kockázatot jelentenek a benzineseknél, ahogy a dízelek általában.

Rendkívül kiterjedt az Opel hazai szervizhálózata. Az alkatrészárak alatta maradnak az átlagnak, mindenből bőséges a választék. 1992 augusztusáig az Astrán több mint 100 módosítás történt a gyermekbetegségek kiküszöbölésére, jobb az 1993-as modellévtől készült autókra szorítkozni. Kidolgozási hibákon és utastéri zörgéseken túl az Astra F sem mentes az elektromos rendszert érintő hibáktól. 6-7 éves korban már bőven megjelenhet a rozsda az autón. Sok példányon látni rozsdásodó csomagtérajtót és kerékjáratokat. Ekkortól számíthatunk az átlagnál erőteljesebb olajfolyásra a hajtásláncból.

A több évig Magyarországon is összeszerelt autó a használtpiac egyik legjelentősebb szereplője. Ez a típus a könnyebb behozatal éveiben ezerszám érkezett hazánkba. A kínálat gazdag. A korai példányok ára 700 ezer forintnál kezdődik. Egy 1994-es, frissítés előtti Astrát is megkapni egymillió forint alatt. Öt éves autókat 1,3 és 1,6 millió forint körüli áron kínálnak. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban több mint 200 Astra szerepel.

Kedvező költséggel fenntartható, családi autónak is elég tágas kocsit keresőknek jó választás lehet az Astra F, főleg egy megkímélt Caravan, 75 lovas benzinmotorral. A kategóriából kiemelkedő üléskényelmével, állandó sebességnél csendes benzinmotorjaival hosszabb utak megtételére is alkalmas.

Kommentek

  • gábor513

    nagyonmegbízható tényleg bármikor el lehet jutni vele akár a világ másik felébe is igaz néha nehezen indul deha 1x elindult akkor nincsmegállás olcsóis és még szép hogy megéri az árát igaz az elakadásjelző gombját kikell támasztani nem mindig akar működni de nemis kell használni és különbenis én ezen mindig elmosojodok ha 1 opelbe valami müanyagdarabbal vagy papírfecnivel kivan támasztva a gomd:) ez opelbetegség de nemérdekes a világ 1ik legnagyszerűbb autója kívülről csak 1 átlagos fantáziátlan aztó de megkell ismerni élnikelvele és nemlehet nem megszeretni a legjobb autó a kadet elődje ami szintén ijen jó hiszen opel sose kop el:D

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.