Használt autó: Volkswagen Golf IV

Szerző: Egerszegi Vilmos levél küldés 
Dátum: 2003.07.31. 06.57

Hat éve van gyártásban a négyes Golf, amely hazánkban az új és a használt piacon is kivívta az őt megillető helyet. Bagóért nem kapni Golfot vagy Borát, mindkét típus értéktartása nagyon jó.

1997-ben a Volkswagen minőségi változást hozott az alsó középkategóriába az új Golf piacra dobásával. Az autó ebben a kategóriában addig ismeretlen minőségi benyomást tett az emberekre. A Volkswagen gyárak külső modellfrissítés nélkül ontják a Golfokat hetedik éve, a felszereltség azonban bővült az évek során.

1998-ban jött ki a lépcsőshátú Bora, 500 literes csomagtartóval és a 4Motion összkerék-hajtás. 1999-ben a Bora és a Golf kombiváltozata debütált. A Golf IV-ből nem készült önálló kabrió. A VW az új típus orrával modernizálta a hármas Golf nyitott változatát. Ősszel Frankfurtban jelenik meg az ötös Golf.

75 lóerős négyhengeres hajtotta a benzines alapmodellt. Városban kellően erős, országúton és autópályán gyenge a motor. Az átlagfogyasztás elfogadható, 8-8,5 liter. Hengerenként két szeleppel 100 lóerős az ezerhatos motor, a 16 szelepes 105 lovasból alig találni egyet-egyet a használtpiacon. Hasonló fogyasztásra és élénkebb mozgásra számíthatunk tőle.

1,8 literes motor 90, illetve ötszelepes hengerfejjel 125 lóerővel is kapható volt. A kétliteres benzines 115, a turbós 1.8-as a GTI-ben 150 lovas. Piacon volt egy 180 lóerős változat is. A szűk hengerszögű öthengeres motor 150 és 170 lóerős teljesítménnyel volt/van piacon. A csúcsmodell a V6-os 193 lóerős és a 241 lovas Golf R32.

Pár év alatt mindenki megtanulta, hogy a TDI rövidítés nagyon erős és igen takarékos turbódízeleket jelöl. A Golfban 90 és 110 lóerős, illetve 100, 115, 130 és 150 lovas adagoló-porlasztós PD TDI dízelek dolgoztak. Fogyasztásuk a teljesítménytől függően minimum 4-5 liter, a maximum 7 és 8,5liter közötti. Főleg a 115 lóerős ajánlható, de mindegyik megéri a felárat a benzinesekkel szemben, ha valaki hosszabb távra keres autót. A közvetlen befecskendezéses szívódízel 64 lóerős.

Ékszerszerű lámpáival, minőségi belső terével, kitűnő karosszériaminőségével a Golf új autóként nagyon megnyerő. A használat évei alatt ez a ragyogás jócskán megkophat. A váltó kapcsolhatósága idővel nehézzé válik. Az évek múlásával zörgések jelentkeznek az egykor hangtalan autóban, meglazulnak a kárpitok. A benzinesek összességében megbízhatóbbak a dízeleknél az ADAC német autóklub tapasztalatai szerint.

Mindkét motortípusnál figyelni kell az esetleg tömítetlen hűtőrendszerre. Folyhat a hűtő, ereszthet a vízpumpa, szétcsúszhatnak a csőcsatlakozások. A motorok élettartama jelentős, ám a karbantartás elhanyagolása miatt elszakadó vezérműszíj a legtartósabb motorban is károsodást okoz. Az elektromos rendszer nem a legerősebb pontja a mai autóknak, így a Golf/Bora párosban is találkozni elromló ablakemelőkkel, gyújtásalkatrészekkel és üzemanyag-szivattyúkkal. A rozsdavédelem példamutatóan jó.

Garanciális Golfokat és Borákat a Weltauto kínálatában találni nagy számban. A Golfok ára kicsivel kétmillió forint alól indul, az árak a fiatalabb (1999-2000) évjáratok esetében 2,3 és 2,6 millió forint között mozognak. A vezess.hu használtautó-keresőjében a cikk írásakor közel száz IV-es Golf közül lehet választani.

Borából szűkebb a választék, az árak 2,2 millió forintnál kezdődnek. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban jelenleg 19 Bora vár új gazdára.

A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Nagy Dénes, VW Golf 1.4, 1999, 65 000 km

Két embernek a Golf szerintem kiváló utazóautó. A kényelem elöl tökéletes, a klímáért külön kellett fizetni, de megérte. Autópályán maximum 150-160-nal lehet utazni. A 75 lóerős motor kicsi a karosszériához, de ez megszokható.

Télen-nyáron 9 liter a fogyasztás, főleg városban járva. A futóművet megdolgozza a budapesti aszfaltminőség, de ezt a kötelező szervizeken elég volt utánhúzással orvosolni. Úgy tűnik, hogy a szélvédő berepedése VW betegség, sok más Golfon is látni hasonlót.

Kommentek

Mazda3: egy használt autó, amivel nehéz mellényúlni

Használt autóként körül lehetne rajongani a Mazda3 első generációját, mert megbízható, vonzó, remekül vezethető autó. De sok közülük nagyon rondán rozsdásodik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Amire minden használt autóban sokat fogsz költeni

Nemrég kuplungot kellett cserélni Ford Focusunkon, ami felvetett pár kérdést. Utángyártott legyen, kis szervizbe vigyem vagy jobban megéri a márkaszerviz? És mennyibe kerül a kuplungcsere más használt autókhoz?

Nissan GT-R Track Edition: Köztes megoldás

A Nissan GT-R Track Edition a Nismo adottságait párosítja kisebb motorteljesítménnyel; a modell új piacra lépése jó apropó, hogy ismét elcsámcsogjunk részletein.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.