Használt autó: Renault Mégane I

Szerző: Burai László levél küldés 
Dátum: 2003.06.02. 06.56

Messze nem problémamentes autó az első generációs Renault Mégane. A kiemelkedően biztonságos autóból rendkívül széles a karosszéria-választék, ahogy a motorkínálat is sokszínű.


A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Burai László, Renault Mégane 1.4e, 1998, 97 148 km

A puha ülések elsőre nagyon kényelmesek, hosszabb távon fárasztóak. Biztonsága megelőzte a korát, van benne két első légzsák, de hiányzik a hátsó fejtámla. 85 000 kilométernél három kerékcsapágyat kellett kicseréltetnem. Zavaró apróságok előfordulnak, például a műszerfali LED-ek jó része nem működött.

Tapasztalataim szerint a vidéki Renault szervizek alacsonyabb díjjal dolgoznak, eddig 2800 és 4500 forintos rezsióradíjjal is találkoztam hivatalos márkaszervizben. A vegyes fogyasztás 6,6 liter, csak városban járva 8 liter körüli az átlag. A klímakompresszor bekapcsolását megérezni a 75 lóerős motornál.


5-Clio, 25-Safrane, 21-Laguna, 19-Mégane: amikor 1995 végén kijött az új alsó középkategóriás Renault, szám helyett ez a típus is igazi nevet kapott. Rendkívül széles a karosszéria-kínálat. 1996-ban a három-, és ötajtós ferdehátúhoz csatlakozott a limuzin, 1997-től az egyterű Mégane Scénic és a kabrió. 1999-ben modellfrissítés és a Törökországban gyártott kombi bevezetése következett. 2002 őszén kezdődött a modellváltás.

A térkínálat az utastérben és a csomagtartóban is meghaladja a kategória átlagát. Az alsó középkategóriában a Renault Mégane érte el a legjobb eredményt az Euro NCAP törésteszten. A kényelmesen rugózó futóművel az úttartás jó. A rövid ülések mellett kedvezőtlen a meredeken álló kormánykerék. Kategóriájában páratlanul gazdag a Mégane biztonsági felszereltsége, az 1999 utáni típusokban széria az ABS, és alapfelszerelés a két első mellett az oldallégzsák is.

75 lóerőtől indult a motorkínálat. Az 1,4 literes benzines átlagos igényeknek megfelel. Egy-hatos benzinesek hengerenként két és négy szeleppel is szerepeltek a programban, 75, 90 és 107 lóerővel. Fogyasztásuk 8-8,5 liter körüli. A ráncfelvarrás után jelent meg az ezernégyes, 95 lovas motor, amely igazán ajánlható. A Coach néven bevezetett háromajtós rendelhető volt többféle kétliteres benzinessel. Az egyik közvetlen befecskendezéses, és 140 lóerős.

Szívó és turbódízelekből szűkebb a kínálat. A közvetlen befecskendezéses dTi mellett a szintén 1,9 literes, 80 lovas dCi-vel is jól járunk, ha az autó megbízható előéletű.

A megbízhatóság nem erőssége a Mégane-nak, a rozsdavédelem annál inkább. Az ADAC német autóklub és a DEKRA vizsgáztató szervezet statisztikájában is a sereghajtók közé tartozik. Párásodó fényszórók, remegő fékek, rozsdásodó kipufogók és nyöszörgő műszerfalak szerepelnek a hibalistákon. A kézifékkel ritkán adódik probléma, a futómű is bírja az igénybevételt.

A hasznaltautok.vezess.hu adatbázis alapján a Mégane-ok ára 1,1 millió forintnál kezdődik. Hatéves alapmodellekből 1,3 millió körül nagy a választék. Magyarországon népszerű az 510 literes csomagtartót kínáló limuzin, amelyért úgy 10 százalékos felárat kell fizetni egy ferdehátúval összehasonlítva.

A népszerű Scénic ára 1,8 millió forinttól (1997-es, 1.6) megy fölfelé. A modellfrissítés (1999) utáni Mégane-ok is elvihetők 1 800 000 forinttól. Frissebb évjáratú dízel Scénicet nem igen látni 3,5 millió alatti áron.

Kommentek

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.