Használt autó: Renault Mégane I

Szerző: Burai László levél küldés 
Dátum: 2003.06.02. 06.56

Messze nem problémamentes autó az első generációs Renault Mégane. A kiemelkedően biztonságos autóból rendkívül széles a karosszéria-választék, ahogy a motorkínálat is sokszínű.


A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Burai László, Renault Mégane 1.4e, 1998, 97 148 km

A puha ülések elsőre nagyon kényelmesek, hosszabb távon fárasztóak. Biztonsága megelőzte a korát, van benne két első légzsák, de hiányzik a hátsó fejtámla. 85 000 kilométernél három kerékcsapágyat kellett kicseréltetnem. Zavaró apróságok előfordulnak, például a műszerfali LED-ek jó része nem működött.

Tapasztalataim szerint a vidéki Renault szervizek alacsonyabb díjjal dolgoznak, eddig 2800 és 4500 forintos rezsióradíjjal is találkoztam hivatalos márkaszervizben. A vegyes fogyasztás 6,6 liter, csak városban járva 8 liter körüli az átlag. A klímakompresszor bekapcsolását megérezni a 75 lóerős motornál.


5-Clio, 25-Safrane, 21-Laguna, 19-Mégane: amikor 1995 végén kijött az új alsó középkategóriás Renault, szám helyett ez a típus is igazi nevet kapott. Rendkívül széles a karosszéria-kínálat. 1996-ban a három-, és ötajtós ferdehátúhoz csatlakozott a limuzin, 1997-től az egyterű Mégane Scénic és a kabrió. 1999-ben modellfrissítés és a Törökországban gyártott kombi bevezetése következett. 2002 őszén kezdődött a modellváltás.

A térkínálat az utastérben és a csomagtartóban is meghaladja a kategória átlagát. Az alsó középkategóriában a Renault Mégane érte el a legjobb eredményt az Euro NCAP törésteszten. A kényelmesen rugózó futóművel az úttartás jó. A rövid ülések mellett kedvezőtlen a meredeken álló kormánykerék. Kategóriájában páratlanul gazdag a Mégane biztonsági felszereltsége, az 1999 utáni típusokban széria az ABS, és alapfelszerelés a két első mellett az oldallégzsák is.

75 lóerőtől indult a motorkínálat. Az 1,4 literes benzines átlagos igényeknek megfelel. Egy-hatos benzinesek hengerenként két és négy szeleppel is szerepeltek a programban, 75, 90 és 107 lóerővel. Fogyasztásuk 8-8,5 liter körüli. A ráncfelvarrás után jelent meg az ezernégyes, 95 lovas motor, amely igazán ajánlható. A Coach néven bevezetett háromajtós rendelhető volt többféle kétliteres benzinessel. Az egyik közvetlen befecskendezéses, és 140 lóerős.

Szívó és turbódízelekből szűkebb a kínálat. A közvetlen befecskendezéses dTi mellett a szintén 1,9 literes, 80 lovas dCi-vel is jól járunk, ha az autó megbízható előéletű.

A megbízhatóság nem erőssége a Mégane-nak, a rozsdavédelem annál inkább. Az ADAC német autóklub és a DEKRA vizsgáztató szervezet statisztikájában is a sereghajtók közé tartozik. Párásodó fényszórók, remegő fékek, rozsdásodó kipufogók és nyöszörgő műszerfalak szerepelnek a hibalistákon. A kézifékkel ritkán adódik probléma, a futómű is bírja az igénybevételt.

A hasznaltautok.vezess.hu adatbázis alapján a Mégane-ok ára 1,1 millió forintnál kezdődik. Hatéves alapmodellekből 1,3 millió körül nagy a választék. Magyarországon népszerű az 510 literes csomagtartót kínáló limuzin, amelyért úgy 10 százalékos felárat kell fizetni egy ferdehátúval összehasonlítva.

A népszerű Scénic ára 1,8 millió forinttól (1997-es, 1.6) megy fölfelé. A modellfrissítés (1999) utáni Mégane-ok is elvihetők 1 800 000 forinttól. Frissebb évjáratú dízel Scénicet nem igen látni 3,5 millió alatti áron.

Kommentek

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.