Használt autó: Renault Mégane I

Szerző: Burai László levél küldés 
Dátum: 2003.06.02. 06.56

Messze nem problémamentes autó az első generációs Renault Mégane. A kiemelkedően biztonságos autóból rendkívül széles a karosszéria-választék, ahogy a motorkínálat is sokszínű.


A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Burai László, Renault Mégane 1.4e, 1998, 97 148 km

A puha ülések elsőre nagyon kényelmesek, hosszabb távon fárasztóak. Biztonsága megelőzte a korát, van benne két első légzsák, de hiányzik a hátsó fejtámla. 85 000 kilométernél három kerékcsapágyat kellett kicseréltetnem. Zavaró apróságok előfordulnak, például a műszerfali LED-ek jó része nem működött.

Tapasztalataim szerint a vidéki Renault szervizek alacsonyabb díjjal dolgoznak, eddig 2800 és 4500 forintos rezsióradíjjal is találkoztam hivatalos márkaszervizben. A vegyes fogyasztás 6,6 liter, csak városban járva 8 liter körüli az átlag. A klímakompresszor bekapcsolását megérezni a 75 lóerős motornál.


5-Clio, 25-Safrane, 21-Laguna, 19-Mégane: amikor 1995 végén kijött az új alsó középkategóriás Renault, szám helyett ez a típus is igazi nevet kapott. Rendkívül széles a karosszéria-kínálat. 1996-ban a három-, és ötajtós ferdehátúhoz csatlakozott a limuzin, 1997-től az egyterű Mégane Scénic és a kabrió. 1999-ben modellfrissítés és a Törökországban gyártott kombi bevezetése következett. 2002 őszén kezdődött a modellváltás.

A térkínálat az utastérben és a csomagtartóban is meghaladja a kategória átlagát. Az alsó középkategóriában a Renault Mégane érte el a legjobb eredményt az Euro NCAP törésteszten. A kényelmesen rugózó futóművel az úttartás jó. A rövid ülések mellett kedvezőtlen a meredeken álló kormánykerék. Kategóriájában páratlanul gazdag a Mégane biztonsági felszereltsége, az 1999 utáni típusokban széria az ABS, és alapfelszerelés a két első mellett az oldallégzsák is.

75 lóerőtől indult a motorkínálat. Az 1,4 literes benzines átlagos igényeknek megfelel. Egy-hatos benzinesek hengerenként két és négy szeleppel is szerepeltek a programban, 75, 90 és 107 lóerővel. Fogyasztásuk 8-8,5 liter körüli. A ráncfelvarrás után jelent meg az ezernégyes, 95 lovas motor, amely igazán ajánlható. A Coach néven bevezetett háromajtós rendelhető volt többféle kétliteres benzinessel. Az egyik közvetlen befecskendezéses, és 140 lóerős.

Szívó és turbódízelekből szűkebb a kínálat. A közvetlen befecskendezéses dTi mellett a szintén 1,9 literes, 80 lovas dCi-vel is jól járunk, ha az autó megbízható előéletű.

A megbízhatóság nem erőssége a Mégane-nak, a rozsdavédelem annál inkább. Az ADAC német autóklub és a DEKRA vizsgáztató szervezet statisztikájában is a sereghajtók közé tartozik. Párásodó fényszórók, remegő fékek, rozsdásodó kipufogók és nyöszörgő műszerfalak szerepelnek a hibalistákon. A kézifékkel ritkán adódik probléma, a futómű is bírja az igénybevételt.

A hasznaltautok.vezess.hu adatbázis alapján a Mégane-ok ára 1,1 millió forintnál kezdődik. Hatéves alapmodellekből 1,3 millió körül nagy a választék. Magyarországon népszerű az 510 literes csomagtartót kínáló limuzin, amelyért úgy 10 százalékos felárat kell fizetni egy ferdehátúval összehasonlítva.

A népszerű Scénic ára 1,8 millió forinttól (1997-es, 1.6) megy fölfelé. A modellfrissítés (1999) utáni Mégane-ok is elvihetők 1 800 000 forinttól. Frissebb évjáratú dízel Scénicet nem igen látni 3,5 millió alatti áron.

Kommentek

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.