Használt autó: Renault Mégane I

Szerző: Burai László levél küldés 
Dátum: 2003.06.02. 06.06

Messze nem problémamentes autó az első generációs Renault Mégane. A kiemelkedően biztonságos autóból rendkívül széles a karosszéria-választék, ahogy a motorkínálat is sokszínű.



5-Clio, 25-Safrane, 21-Laguna, 19-Mégane: amikor 1995 végén kijött az új alsó középkategóriás Renault, szám helyett ez a típus is igazi nevet kapott. Rendkívül széles a karosszéria-kínálat. 1996-ban a három-, és ötajtós ferdehátúhoz csatlakozott a limuzin, 1997-től az egyterű Mégane Scénic és a kabrió. 1999-ben modellfrissítés és a Törökországban gyártott kombi bevezetése következett. 2002 őszén kezdődött a modellváltás.

A térkínálat az utastérben és a csomagtartóban is meghaladja a kategória átlagát. Az alsó középkategóriában a Renault Mégane érte el a legjobb eredményt az Euro NCAP törésteszten. A kényelmesen rugózó futóművel az úttartás jó. A rövid ülések mellett kedvezőtlen a meredeken álló kormánykerék. Kategóriájában páratlanul gazdag a Mégane biztonsági felszereltsége, az 1999 utáni típusokban széria az ABS, és alapfelszerelés a két első mellett az oldallégzsák is.

75 lóerőtől indult a motorkínálat. Az 1,4 literes benzines átlagos igényeknek megfelel. Egy-hatos benzinesek hengerenként két és négy szeleppel is szerepeltek a programban, 75, 90 és 107 lóerővel. Fogyasztásuk 8-8,5 liter körüli. A ráncfelvarrás után jelent meg az ezernégyes, 95 lovas motor, amely igazán ajánlható. A Coach néven bevezetett háromajtós rendelhető volt többféle kétliteres benzinessel. Az egyik közvetlen befecskendezéses, és 140 lóerős.

Szívó és turbódízelekből szűkebb a kínálat. A közvetlen befecskendezéses dTi mellett a szintén 1,9 literes, 80 lovas dCi-vel is jól járunk, ha az autó megbízható előéletű.

A megbízhatóság nem erőssége a Mégane-nak, a rozsdavédelem annál inkább. Az ADAC német autóklub és a DEKRA vizsgáztató szervezet statisztikájában is a sereghajtók közé tartozik. Párásodó fényszórók, remegő fékek, rozsdásodó kipufogók és nyöszörgő műszerfalak szerepelnek a hibalistákon. A kézifékkel ritkán adódik probléma, a futómű is bírja az igénybevételt.

A hasznaltautok.vezess.hu adatbázis alapján a Mégane-ok ára 1,1 millió forintnál kezdődik. Hatéves alapmodellekből 1,3 millió körül nagy a választék. Magyarországon népszerű az 510 literes csomagtartót kínáló limuzin, amelyért úgy 10 százalékos felárat kell fizetni egy ferdehátúval összehasonlítva.

A népszerű Scénic ára 1,8 millió forinttól (1997-es, 1.6) megy fölfelé. A modellfrissítés (1999) utáni Mégane-ok is elvihetők 1 800 000 forinttól. Frissebb évjáratú dízel Scénicet nem igen látni 3,5 millió alatti áron.

Kommentek

Trabantot tanítottak repülni tűzoltók

Ez törtnéik, ha tűzoltótömlőket erősítenek egy Trabant alá és egyszerre nyitják meg a vizet.

F1: Massa papája az internet új sztárja

Felipe Massa édesapja közönyös unalommal reagálta le Belgiumban, hogy a fiát többen is megelőzték a pályán.

Nem akármilyen versenykamiont épített ez a magyar csapat

Bemutatkozott a magyar trio, a Qualisport legújabb versenykamionja. Az új Scania október elején debütál majd élesben versenyen.

F1: Rágalom, hogy szabálytalan a Red Bull autója

A Red Bull visszautasította azokat a belgiumi feltételezéseket, amelyek azt sugallták, hogy szabálytalan lehet a csapat autója.

F1: Hamilton kapott egy érthetetlen díjat

A szokásos verseny utáni szavazáson Lewis Hamiltonnak adták a netezők a Belga Nagydíj legjobb pilótájának járó díjat.

Parás BMW-sek, eljött a ti időtök!

Számtalan egyéb innováció mellett távolból elérhető és vezérelhető 360 fokos kamerával érkezik ősszel a BMW új generációs 5-ös szériája.

Már októberben emelhetik az üzemanyag adóját

Október 1-jétől egyes üzemanyagok jövedéki adójának mértéke a kőolaj világpiaci árához igazodik majd.

GT-R – Kényelemre gyúr a japán szörny

Megtapasztaltuk, hogyan tud 70-80 litert fogyasztani százon és 70 kilométer alatt lenullázni egy gumigarnitúrát a 2017-es Nissan GT-R. A kevesebb gomb és nappabőr műszerfalborítás hamar háttérbe szorul.

F1: Belgium fekete báránya,”Mad Max” Verstappen

A nemzetközi sajtó főként a mercedeses Nico Rosberg rajt-cél győzelmét és a holland Max Verstappen megosztó versenyzési stílusát emelte ki a vasárnapi Forma-1-es Belga Nagydíj kapcsán.

Na csak befutott a nyár videoklipje

Legalábbis ha autós szemmel vizsgáljuk a dolgot, hiszen Pitbull legutóbbi klipjében van néhány nyalánkság. Köztük egy Bugatti Veyron limuzin is.

Akár luxuskupé is lehetne, pedig ez az új VW CC szedán

Már jövőre a Volkswagen-szalonokba kerülhet a cég középkategóriás kupélimuzinjának következő generációja. Minden eddiginél látványosabbnak ígérkezik.

F1: Hamilton sajnálná Alonso visszavonulását

Lewis Hamilton szerint nagy veszteség lenne, ha Fernando Alonso 2017 végén távozna a Forma-1-ből, pedig tényleg reális lehetőségről van szó.