Használt autó: Renault Mégane I

Szerző: Burai László levél küldés 
Dátum: 2003.06.02. 06.06

Messze nem problémamentes autó az első generációs Renault Mégane. A kiemelkedően biztonságos autóból rendkívül széles a karosszéria-választék, ahogy a motorkínálat is sokszínű.



5-Clio, 25-Safrane, 21-Laguna, 19-Mégane: amikor 1995 végén kijött az új alsó középkategóriás Renault, szám helyett ez a típus is igazi nevet kapott. Rendkívül széles a karosszéria-kínálat. 1996-ban a három-, és ötajtós ferdehátúhoz csatlakozott a limuzin, 1997-től az egyterű Mégane Scénic és a kabrió. 1999-ben modellfrissítés és a Törökországban gyártott kombi bevezetése következett. 2002 őszén kezdődött a modellváltás.

A térkínálat az utastérben és a csomagtartóban is meghaladja a kategória átlagát. Az alsó középkategóriában a Renault Mégane érte el a legjobb eredményt az Euro NCAP törésteszten. A kényelmesen rugózó futóművel az úttartás jó. A rövid ülések mellett kedvezőtlen a meredeken álló kormánykerék. Kategóriájában páratlanul gazdag a Mégane biztonsági felszereltsége, az 1999 utáni típusokban széria az ABS, és alapfelszerelés a két első mellett az oldallégzsák is.

75 lóerőtől indult a motorkínálat. Az 1,4 literes benzines átlagos igényeknek megfelel. Egy-hatos benzinesek hengerenként két és négy szeleppel is szerepeltek a programban, 75, 90 és 107 lóerővel. Fogyasztásuk 8-8,5 liter körüli. A ráncfelvarrás után jelent meg az ezernégyes, 95 lovas motor, amely igazán ajánlható. A Coach néven bevezetett háromajtós rendelhető volt többféle kétliteres benzinessel. Az egyik közvetlen befecskendezéses, és 140 lóerős.

Szívó és turbódízelekből szűkebb a kínálat. A közvetlen befecskendezéses dTi mellett a szintén 1,9 literes, 80 lovas dCi-vel is jól járunk, ha az autó megbízható előéletű.

A megbízhatóság nem erőssége a Mégane-nak, a rozsdavédelem annál inkább. Az ADAC német autóklub és a DEKRA vizsgáztató szervezet statisztikájában is a sereghajtók közé tartozik. Párásodó fényszórók, remegő fékek, rozsdásodó kipufogók és nyöszörgő műszerfalak szerepelnek a hibalistákon. A kézifékkel ritkán adódik probléma, a futómű is bírja az igénybevételt.

A hasznaltautok.vezess.hu adatbázis alapján a Mégane-ok ára 1,1 millió forintnál kezdődik. Hatéves alapmodellekből 1,3 millió körül nagy a választék. Magyarországon népszerű az 510 literes csomagtartót kínáló limuzin, amelyért úgy 10 százalékos felárat kell fizetni egy ferdehátúval összehasonlítva.

A népszerű Scénic ára 1,8 millió forinttól (1997-es, 1.6) megy fölfelé. A modellfrissítés (1999) utáni Mégane-ok is elvihetők 1 800 000 forinttól. Frissebb évjáratú dízel Scénicet nem igen látni 3,5 millió alatti áron.

Kommentek

Sikeresen tesztelték a jövő repülőjét

Sikerrel tesztelték a világ első négyüléses, hidrogén üzemanyagcellás repülőgépét csütörtökön a délnyugat-németországi Stuttgart repülőterén.

F1: Verstappent lefokozták ételfutárnak

Max Verstappen ételfutárt játszik egy holland reklámban.

Nehéz bejutni: Renault Trezor tanulmány

Tegnapi előzetese után a Renault teljes egészében bemutatta Trezor tanulmányát. Ajtómegoldása elgondolkodtató.

F1: Megszólalt Schumacher lelkiismerete?

14 éve annak, hogy Michael Schumacher 11 ezreddel kapott ki csapattársától, Rubens Barrichellótól az Amerikai Nagydíjon. Nagylelkű volt a német legenda vagy csak elszúrta?

Rossz irányba ment az F1 az új szabályokkal?

A korábbi Forma-1-es pilóta Gerhard Berger nem biztos benne, hogy a 2017-es új szabályok jó irányba viszik a sorozatot.

Városi terepkupé a BMW-től

Különleges terepkupé-tanulmányt mutatott be a BMW. A Concept X2 dögösebb, szexibb, vállalhatóbb bármely műfajbeli márkatársánál.

Ilyen kényelemben dolgoznak az amerikai kamionsofőrök

A tengerentúlon dolgozó kamionsofőröknek gyakran több ezer kilométert kell megtenniük egy-egy fuvar során. Bár ebből a szempontból semmiben sem különböznek európai kollégáiktól, mégis nagyobb luxusban dolgozhatnak.

F1: Vettel leléphet a Ferraritól

Mark Webber szerint korábbi csapattársának, Sebastian Vettelnek elfogyhat a türelme a Ferrarival szemben, ha jövőre is nehéz szezonja lesz a csapatnak.

Ebből Bulliból csak kettő van az egész világon

Köszöni szépen, jól van ez a több mint félévszázados kort megélt, magyar tulajdonban lévő Bulli.

TOP 10: Hajmeresztő kamionos-hibák

Mostanáig röhögött a magyar kamionosokon a világ. Nézzünk már meg pár ijesztően veszélyes teherautó-sofőrt a világ többi részéről is!

Alonso: Button a legjobb csapattársam

Fernando Alonso igencsak megdicsérte csapattársát, a Maláj Nagydíjon 300. Forma-1-es futamán induló Jenson Buttont.

A 10 legkeményebb orosz harcjármű

Éhezhettek milliók az országban, eshetett térdre a gazdaság, a hadiipar fejlesztése mindig is elsődleges cél volt, és ennek köszönhetően technikai szempontból egyedi, érdekes gépek szolgálnak a seregben. Most ezek közül gyűjtöttük össze a tíz legkeményebbet.