Megdrágul a magyar gumi is

Interjú a Genfi Szalon zsivajában az Apollo ügyvezetőjével

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2017.03.17. 12.00

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Megdrágul a magyar gumi is

Gyöngyöshalászon valósította meg az utóbbi évek talán legnagyobb hazai termelő beruházását az Apollo Tyres gumiipari vállalat, a világ 17. legnagyobb gumigyártója. Az indiai cég terveit meglehetősen magyarosan fogadta, fogadja az ország. 2008-ban az aktuális szocialista helyi politika támogatta, a fideszes ellenzék az ipari szennyezésre való hivatkozással népszavazási kezdeményezéssel fúrta az ügyet. Aztán amikor fordult a kocka, valahogy megváltozott a hatalomra került fideszes helyi vezetés véleménye, a félmilliárd eurós beruházást 2010 után százmillió eurós állami támogatással csábították vissza az országba. Most pedig, amikor közeleg a gyártás beindítása, a helyi önkormányzat kiváló ütemérzékkel felvetette az iparűzési adó emelésének ötletét.

Azt hiszem, erre mondják: a kutya ugat, a karaván halad. A hazai politika mocsarában is rendíthetetlenül nyomul előre a projekt, az évi 5,5 millió személyautó- és 675 ezer teherautó-abroncs gyártására képes üzem hamarosan teljes erővel dübörög majd és elindul kifelé a kapukon ez a felfoghatatlan, évi 250 ezer tonnás árumennyiség.

Neeraj Kanwar, az indiai tulajdonú Apollo Tyres ügyvezetője

– Úgy tudjuk, már kitűzték a hivatalos megnyitó időpontját.

– Igen, izgatottan várjuk április 7-ét, amikor is Orbán Viktor miniszterelnök úr jelenlétében elindul a gyártás Gyöngyöshalászon. Nagyon várjuk ezt az eseményt, hiszen ez volt az első zöldmezős beruházás, amit Indián kívül indítottunk. 500 millió eurót költöttünk el, 450 embert vettünk fel és képeztünk ki, akikkel közösen várjuk az avatást. 200 indiai, több mint 50 európai üzleti partnert látunk majd vendégül a megnyitón – nagy nap lesz ez az Apollo számára.

– A hivatalos megnyitó csak egy PR-esemény, vagy tényleg ekkor indul a gyártás is? Milyen gyorsan érik majd el a teljes tervezett kapacitást?

– Eddig csak tesztüzemben működött a gyár, próbagyártásokat végeztünk, egyetlen gumiabroncs sem került még ki a gyártósorokról a vásárlókhoz, a piacra termelés valóban áprilisban indul. A termelést fokozatosan futtatjuk fel, a teljes kihasználtság elérése 2018. októberre-novemberre várható. Az idén körülbelül kétmillió abroncs készül majd el Gyöngyöshalászon, ekkorra 950-970 ember dolgozik majd az üzemben.

Lesz miről beszélgetni ügyvezetőnek és miniszterelnöknek a gyáravatón

Lesz miről beszélgetni ügyvezetőnek és miniszterelnöknek a gyáravatón: az Apollo a Manchester United hivatalos támogatója

– Az Apollo európai üzleti jelenlétében milyen változásokat jelent majd a magyarországi termelés?

– Az Apollo eddig nem szállított első szerelésű gumikat az autógyártóknak, de tárgyalunk a BMW-vel, Mercedesszel, Audival és reményeink szerint ez hamarosan megváltozik. A Vredestein márkát pedig továbbra is prémium márkaként pozicionáljuk, ami azt is jelenti, hogy Magyarországon csúcsminőségű abroncsok készülnek majd az új üzemben.

Izgalmas változást jelent, hogy a magyar gyár elindulásával az Apollo termelésének nagyobb része a cég anyaországán kívül valósul majd meg. Jelenleg abroncsaink kb. 60%-a készül Indiában, de a gyöngyöshalászi gyárral ez megváltozik, jövőre már a termelés 55%-a Indián kívül zajlik majd.

– Nemrég jelentett be egy komolyabb áremelést az Apollo-Vredestein, az alapanyagok árának növekedésére hivatkozva. Mire számítsanak az autósok, várható, hogy tartósan megdrágulnak az abroncsok?

– Az európai piacon az olajár és az alapanyagok árának növekedése 15-20% költségnövekedést látszik eredményezni erre az évben a gumigyártásban. Ezt kell érvényesítenünk valamennyire a fogyasztói árban, ennek eredménye a 9-10% mértékű áremelés. Hosszabb időtávra jelenleg nem tudunk előjelzést tenni, ebben az évben viszont ez a kb. 10%-os fogyasztói árnövekedés elkerülhetetlen.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

2,7-et gyorsul az orchidea-szupersportkocsi

Indonéz gyártója a Genfi Autószalonra is elhozta a Dendrobium elektromos szupersportkocsit.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.