Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Alpine A110: semmi nem számít, csak az élmény

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2017.03.16. 12.00

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Középmotor, hátsókerék-hajtás, alumínium váz és kasztni, elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztés – és mégy egy kis legenda is jár mindehhez. Ez az Alpine A110, a Renault viszontválasza arra a markáns kijelentésre, amit a Toyota a GT86-tal, a Fiat pedig az Alfa 4C-vel üzent a vevőknek és a konkurenseknek. Miszerint: lehet itt elektromos forradalom, Euro-6, downsizing és józan praktikum, egy igazi autógyártó akkor is jobban tudja, hogy mi az, ami után VALÓJÁBAN sóvárogtok, ti, ti ott, igen, ti, még a XXI. században is, ti javíthatatlan autóbuzik!

IMG_1142

A Renault, jaj, miket beszélek: az új szub-brand, az Alpine genfi standján David Twohiggel, az új kis sportkocsi vezető fejlesztőmérnökével beszélgettünk arról, mit is tud ez a kék (vagy fehér vagy fekete) autó.

Kiemelném a legfontosabb kérdést: lesz-e másik Alpine is? Twohig úr válasza: ez csak rajtunk múlik. Ha jó sok A110-et veszünk, semmi akadálya, hogy legyen Alpine SUV, Alpine szedán, Alpine akármi, amit csak a Kedves Vevő akar.

Az A110-ben 1080 kilogrammra 252 lóerő és 320 Nm jut az 1,8 literes turbómotorból, a kocsi 4,5 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, végsebessége 250 km/h. Az autó tömege 44:56 arányban oszlik meg az első és hátsó tengely között. Az A110 formáját nem a jó légellenállás határozta meg, hanem hogy olyan szép legyen, mint az ős-Alpine, így az alaktényező 0,32.

alp3

A kocsi szerkezeti váza és burkolata is alumínium. A Renault – állítólag – azért nem indult a ma divatos szénszálas műanyag irányba, mert a fémmel szebb, precízebb, pontosabb munkát lehet végezni, az illesztések passzentosabbak, a végtermék elegánsabb, a napi használatban autószerűbb, ezáltal jobban eladható. A gazdagon felszerelt, előrendelésre készülő Prémiere Edition kivitel 58 500 euróba (18,2 millió Ft) kerül, állítólag a későbbiekben 50 ezer euróról indul majd az árlista.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

2,7-et gyorsul az orchidea-szupersportkocsi

Indonéz gyártója a Genfi Autószalonra is elhozta a Dendrobium elektromos szupersportkocsit.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.