Izgalmasabbra, egyedibbre vette a formát a Lexus új zászlóshajója, az ötödik generációs LS. A kettős turbófeltöltésű V6-os benzinmotorral hajtott LS 500-as változat év elején mutatkozott be Detroitban, Genfben most a hibrid LS 500 h világpremierjét láthattuk élőben. A hibrid LS szintén az idén nyártól kapható LC kupé hosszított padlólemezére épül, amely alacsonyabb tömegközéppontot és optimális tömegeloszlást biztosít – ezzel a korábbinál dinamikusabb vezetési élményre lehet számítani. Az új LS 15 mm-rel ül közelebb az aszfalthoz, a motorházfedél 30, a csomagtartó 40 mm-rel alacsonyabban van.

A mostantól kizárólag hosszú tengelytávval készülő (3125 mm) hibrid luxusautónál persze továbbra is a kényelem a legfontosabb, ezt a gazdagabb felszereltségű modelleknél az alapáron járó légrugós adaptív felfüggesztés is jelzi.

Hosszú tervezés eredménye a hűtőrács, amely mindig szépen csillog.

Villanymotorral az autópályán

Az LS 500h új többfázisú hibrid rendszert kapott, amely gyorsabb gázreakciót és lineáris gyorsítóképességet ígér. A két villanymotor mellett egy 3,5 literes Dual VVT-i V6 benzinmotor dolgozik – rendszerteljesítményük: 354 LE / 264 kW, amivel 5,4 másodperc alatt gyorsul a luxusautó nulláról százra. Érdekesség, hogy a kizárólag összkerékhajtással gyártott LS 500-zal szemben a hibrid hátsókerék- hajtással is megvásárolható lesz.

A 10 fokozatot szimuláló CVT váltó a fordulatszámot folyamatosan növeli az autó gyorsításakor, így nincs gumiszalag szerű érzés folyamatosan azonos hangon bőgő motorral – ami a fokozatmentes váltókra jellemző.

Tisztán elektromos üzemben az LS 500h 140 km/órás sebességgel haladhat maximum, 20 százalékkal kisebb lítium-ion akkumulátorainak hála 25 literrel gyarapodhatott a csomagtartó mérete is.

Kizárólag hosszított tengelytávvval készül az LS 500h

Kizárólag hosszított tengelytávvval készül az LS 500h

Kényelem egyedi részletek között

Kívülről a karakteres orsó alakú hűtőrács az autó különlegessége, amelyet állítólag több hónapon át terveztek, hogy az a mostani csillogó hatást elérje. Ennél lényegesen egyedibb az utastér, amely a míves üvegbetéteken felül kézzel készült, origami ihletésű ajtópaneleket is tartalmaz. Kétség kívül igényesnek tűnik, ha bírjuk az enyhén giccsesnek ható művészeti tárgyakat.

A kényelmes beszállást a központi zár nyitásakor automatikusan felemelkedő futómű segíti, az utazást pedig a 28 irányban motorosan állítható, hűthető és fűthető, Shiatsu masszázsfunckióval ellátott ülések teszik elviselhetővé – hátul akár lábtámasszal is. A külső zajforrásokat a hangszórókon keresztül ellenkező fázisú hanghullámokkal igyekszik kioltani a Lexus.

Hangszóróból érkező hanghullámokkal teszi csendesebbé az utazást az LS

Hangszóróból érkező hanghullámokkal teszi csendesebbé az utazást az LS

Üvegből készült a kilincs mögötti díszes felület, az ajtókárpitot kézzel gyártják

Üvegből készült a kilincs mögötti díszes felület, az ajtókárpitot kézzel gyártják

Magától kikerüli a gyalogost

Amellett, hogy a Lexus magától lassít, gyorsít és kormányoz az autópályán, az LS 500h a gyalogosokra is figyel: a világon elsőként aktív kormányzással képes elkerülni egy gázolást, úgy hogy közben az autó nem hagyja el a saját forgalmi sávját.

A Lexus Safety System+ névre hallgató rendszer a jármű körkörös környezetét figyelő érzékelőkkel segít elkerülni  a  ráfutásos ütközést, a sávelhagyásból adódó és a kereszteződésekben történő baleseteket is.

A világ legnagyobb méretű head-up display-e is az LS-ben található, a szélvédőre vetített 24 col méretű felületen sok adat megjeleníthető a vezető látómezejében. A médiarendszer 12,3 colos kijelzője is változott, kezelésére egy új generációs érintőpad szolgál, amely már képes felismerni a rárajzolt betűket is.

A kisebb akkumulátornak hála 25 literrel nőtt a csomagtér mérete

A kisebb akkumulátornak hála 25 literrel nőtt a csomagtér mérete

Nyár végén jönnek az első darabok

Egyelőre nincs információ az árakról, de a nyár végi kiszállítást már megígérte a Lexus. A most bemutatott hátsó- és összkerékhajtású LS 500h hibrid mellett, a 3,5 literes, turbós V6-os motorral is megvásárolható majd a luxusautó. Utóbbi változat teljesítménye 415 LE (600 Nm), és a világon elsőként kap kormány mögötti fülekkel is kapcsolható 10 fokozatú automata sebességváltót.

– Tudod, mik a legmenőbb japán termékek? Nézd meg! –