Nem lesz Škoda a Daciából

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2017.03.15. 15.00

20 éve az Audi, a Subaru és a Volvo indította az Allroad-Outback-XC-hullámot, ám a terepes optika nemcsak a prémiumtermékeknek áll jól. Mégsem a Logan MCV Stepway vitt a Dacia standjára.

Bár a Logan kombiból most láthattuk először a Stepway-kivitelt, az „MCV allroad” nem az a világpremier, amivel a Genfi Autószalon sűrűjében fel tudja hívni magára a figyelmet a márka. A pangás kapcsán gyanút fogtunk, hogy ez csak az új kompakt terepjáró érkezését megelőző csend lehet. Mivel a Duster 2010-ben, ugyanitt bemutatott első generációjának már egy éve sincs hátra, erről az autóról is kérdeztem a Renault-Nissan (Alpine, Dacia, Datsun, Infiniti, Lada, Mitsubishi, Samsung) konszern szakemberét, Jean-Cristophe Kugler urat.

Mit várhatunk a következő Dacia Dustertől? Fejlettebb és drágább lesz?

Nem ez a cél. A Daciát az egyszerű, megbízható és megfizethető autók tették sikeressé, amin nem léphetünk túl. Jöhetnek új extrák, új megoldások, ahogy a navigáció, a multimédia rendszer, a tolatókamera és a duplakuplungos váltó is megjelent, de csak amikor kiforrottá váltak és a nagy darabszámmal, a méretgazdaságosság révén, lement az áruk.

Hazánkban rettenetes arculattal indult újra a Dacia 2004 őszén, de 2016-ra az új személyautó-piacon 5,3 százalék volt a részesedése Magyarországon. Idén az első két hónap után 7,45 százalékon állnak

Fontos a terepjárás vagy az év végére várható új Duster is puha, aszfaltorientált SUV lesz?

Semmin nem változtatunk, aminek örül a vevőkör, inkább javítani igyekszünk rajta. Ilyen a terepjáró-képesség is.

Nagyon szűk a Daciák motorkínálata, benzinesből 125, dízelből 109 lóerő a felső határ. Lesznek erősebb autóik?

Jövőbeli fejlesztésekről nem beszélhetek, de ha friss trend, új törvényi szabályozás szükségessé teszi, a szövetség polcán ott vannak az erősebb motorok és kiszolgáljuk magunkat. De nem reklamálnak a vevők, hogy hiányoznak nekik az erősebb Daciák.

Névjegy – Jean-Christophe Kugler

Folyamatszervező mérnökként lépett be a Renault fejlesztési részlegéhez 1984-ben. 1989-től a minőségbiztosítási részleg vezetője, 1994-től a minőségbiztosítás vezetőjeként az észak-franciaországi Maubeuge üzemet készítette elő a Kangoo gyártására. Különböző gyártási pozíciókat követően 2006-tól a Renaultnál oly fontos kis haszonjármű- és kisautóprogramot igazgatja, 2008-tól a könnyű haszonjárművekért felelős alelnök.

Jean-Christophe Kugler 1984 óta dolgozik a Renault-nál. Mérnökként kezdetben minőségbiztosítással foglalkozott

Jean-Christophe Kugler 1984 óta dolgozik a Renault-nál. Mérnökként kezdetben minőségbiztosítással foglalkozott

2009-tól a Renault igazgatótanácsának tagja, különféle címekkel Európáért és az eurázsiai régióért illetve a Földközi-tenger országaiért felelős. Tavaly április elseje óta vezeti elnökként (nem president, hanem chairman) az európai részleget, titulusa egész pontosan „executive vice president and Chairman of the Europe region”.

Magyarország a kísérleti terep a Lada nyugati bevezetésére. Mi a válaszuk a Vestára?

A Vestát én is vezettem Oroszországban, tehát nem az Euro 6-os verziót, és egy mérnöki szempontból rendesen megcsinált, jó autónak tartom. A márka fő territóriuma Oroszország, ahol a piac visszatérőben van illetve azok az országok, ahol erősen kötődnek a múltbéli Ladákhoz, amilyen Kazahsztán. De ne feledjük, hogy a Lada is a Renault-Nissan szövetség része.

Nem üt fel: öt centivel nagyobb a Logan MCV hasmagassága a sima kombiénál. Csomagtartója 573 literes

Nem üt fel: öt centivel nagyobb a Logan MCV hasmagassága a sima kombiénál. Csomagtartója 573 literes

Milyen technikára épülnek most a Daciák?

Alapját az úgynevezett Global Access Platform adja, minden modell erre a közös padlólemezre épül. A Marokkóban gyártott Lodgy és Dokker is, ezért a Logan MCV kombi gyártását Tangersben is be tudtuk indítani.

Miért olyan sikertelen a Lodgy és megmarad-e az egyterű a jövőbeli kínálatban?

Nem egy Sandero vagy Duster, ami tényleg nagyon kapós, de teszi a dolgát. Abban a mennyiségben készül, amit terveztünk, Európában tavaly 23 ezret adtunk el belőle 46 ezer Dokker mellett. A modellpaletta felépítése a következő tíz évben a jelenlegi marad.

Kis móka a látogatóknak a fenti kamera a genfi standon, a képet drótpostán küldik el. Balra Jean-Cristophe Kugler, jobbra a szerző

Kis móka a látogatóknak a fenti kamera a genfi standon, a képet drótpostán küldik el. Balra Jean-Cristophe Kugler, jobbra a szerző

Vonzó alternatíva jobb, fejlettebb és drágább Daciákkal feljebb tolni a márkát és még több pénzt keresni az autókon, ahogy a Volkswagen tette a Škodával?

Mi nem a Škoda útját követjük . Több mint négymillió autót adtunk el, miért változtatnánk meg egy működő receptet?

Kugler úr, köszönjük a beszélgetést!

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.