Nem lesz Škoda a Daciából

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2017.03.15. 15.00

20 éve az Audi, a Subaru és a Volvo indította az Allroad-Outback-XC-hullámot, ám a terepes optika nemcsak a prémiumtermékeknek áll jól. Mégsem a Logan MCV Stepway vitt a Dacia standjára.

Bár a Logan kombiból most láthattuk először a Stepway-kivitelt, az „MCV allroad” nem az a világpremier, amivel a Genfi Autószalon sűrűjében fel tudja hívni magára a figyelmet a márka. A pangás kapcsán gyanút fogtunk, hogy ez csak az új kompakt terepjáró érkezését megelőző csend lehet. Mivel a Duster 2010-ben, ugyanitt bemutatott első generációjának már egy éve sincs hátra, erről az autóról is kérdeztem a Renault-Nissan (Alpine, Dacia, Datsun, Infiniti, Lada, Mitsubishi, Samsung) konszern szakemberét, Jean-Cristophe Kugler urat.

Mit várhatunk a következő Dacia Dustertől? Fejlettebb és drágább lesz?

Nem ez a cél. A Daciát az egyszerű, megbízható és megfizethető autók tették sikeressé, amin nem léphetünk túl. Jöhetnek új extrák, új megoldások, ahogy a navigáció, a multimédia rendszer, a tolatókamera és a duplakuplungos váltó is megjelent, de csak amikor kiforrottá váltak és a nagy darabszámmal, a méretgazdaságosság révén, lement az áruk.

Hazánkban rettenetes arculattal indult újra a Dacia 2004 őszén, de 2016-ra az új személyautó-piacon 5,3 százalék volt a részesedése Magyarországon. Idén az első két hónap után 7,45 százalékon állnak

Fontos a terepjárás vagy az év végére várható új Duster is puha, aszfaltorientált SUV lesz?

Semmin nem változtatunk, aminek örül a vevőkör, inkább javítani igyekszünk rajta. Ilyen a terepjáró-képesség is.

Nagyon szűk a Daciák motorkínálata, benzinesből 125, dízelből 109 lóerő a felső határ. Lesznek erősebb autóik?

Jövőbeli fejlesztésekről nem beszélhetek, de ha friss trend, új törvényi szabályozás szükségessé teszi, a szövetség polcán ott vannak az erősebb motorok és kiszolgáljuk magunkat. De nem reklamálnak a vevők, hogy hiányoznak nekik az erősebb Daciák.

Névjegy – Jean-Christophe Kugler

Folyamatszervező mérnökként lépett be a Renault fejlesztési részlegéhez 1984-ben. 1989-től a minőségbiztosítási részleg vezetője, 1994-től a minőségbiztosítás vezetőjeként az észak-franciaországi Maubeuge üzemet készítette elő a Kangoo gyártására. Különböző gyártási pozíciókat követően 2006-tól a Renaultnál oly fontos kis haszonjármű- és kisautóprogramot igazgatja, 2008-tól a könnyű haszonjárművekért felelős alelnök.

Jean-Christophe Kugler 1984 óta dolgozik a Renault-nál. Mérnökként kezdetben minőségbiztosítással foglalkozott

Jean-Christophe Kugler 1984 óta dolgozik a Renault-nál. Mérnökként kezdetben minőségbiztosítással foglalkozott

2009-tól a Renault igazgatótanácsának tagja, különféle címekkel Európáért és az eurázsiai régióért illetve a Földközi-tenger országaiért felelős. Tavaly április elseje óta vezeti elnökként (nem president, hanem chairman) az európai részleget, titulusa egész pontosan „executive vice president and Chairman of the Europe region”.

Magyarország a kísérleti terep a Lada nyugati bevezetésére. Mi a válaszuk a Vestára?

A Vestát én is vezettem Oroszországban, tehát nem az Euro 6-os verziót, és egy mérnöki szempontból rendesen megcsinált, jó autónak tartom. A márka fő territóriuma Oroszország, ahol a piac visszatérőben van illetve azok az országok, ahol erősen kötődnek a múltbéli Ladákhoz, amilyen Kazahsztán. De ne feledjük, hogy a Lada is a Renault-Nissan szövetség része.

Nem üt fel: öt centivel nagyobb a Logan MCV hasmagassága a sima kombiénál. Csomagtartója 573 literes

Nem üt fel: öt centivel nagyobb a Logan MCV hasmagassága a sima kombiénál. Csomagtartója 573 literes

Milyen technikára épülnek most a Daciák?

Alapját az úgynevezett Global Access Platform adja, minden modell erre a közös padlólemezre épül. A Marokkóban gyártott Lodgy és Dokker is, ezért a Logan MCV kombi gyártását Tangersben is be tudtuk indítani.

Miért olyan sikertelen a Lodgy és megmarad-e az egyterű a jövőbeli kínálatban?

Nem egy Sandero vagy Duster, ami tényleg nagyon kapós, de teszi a dolgát. Abban a mennyiségben készül, amit terveztünk, Európában tavaly 23 ezret adtunk el belőle 46 ezer Dokker mellett. A modellpaletta felépítése a következő tíz évben a jelenlegi marad.

Kis móka a látogatóknak a fenti kamera a genfi standon, a képet drótpostán küldik el. Balra Jean-Cristophe Kugler, jobbra a szerző

Kis móka a látogatóknak a fenti kamera a genfi standon, a képet drótpostán küldik el. Balra Jean-Cristophe Kugler, jobbra a szerző

Vonzó alternatíva jobb, fejlettebb és drágább Daciákkal feljebb tolni a márkát és még több pénzt keresni az autókon, ahogy a Volkswagen tette a Škodával?

Mi nem a Škoda útját követjük . Több mint négymillió autót adtunk el, miért változtatnánk meg egy működő receptet?

Kugler úr, köszönjük a beszélgetést!

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.