Elődjénél másfél centiméterrel hosszabb és kettővel szélesebb, de pont ugyanúgy néz ki: az új padlólemezre épülő XV optimalizált szerkezete 70-100 százalékkal merevebb lett, a tömegközéppont fél centivel mélyebbre költözött, a felfüggesztések bekötéseit is megerősítették – az oldaldőlés mértéke 50 százalékkal csökkent –, a kormányzás közvetlenebb lett.

 

Így már mechanikusan is jobb vezethetőséget ígér az autó, de ezt nyomatékvektor-szabályozással, illetve terepen az X-Mode integrált hajtáslánc-szabályozással toldotta meg a gyár.

A közvetlen befecskendezésű benzinmotor 80 százalékban új; könnyebb  és erősebb elődjénél. A kétliteres blokk 156 lóerőt ad le, nyomatéka 196 Nm. A CVT váltót továbbfejlesztették, megmaradt a virtuális kézi váltó funkció, amelyben hét fokozatot szimulál a vezérlés.

Subaru XV 2017

A 4,5 centivel megnövelt magasság és a három centiméterrel 2665 mm-re nyújtott tengelytáv jobb helykínálatot ígér. Az utastérben 8 colos érintőképernyő foglalja el a középkonzol közepét, módosították az üléseket. A biztonságról a 40 százalékkal jobb energiaelnyelő képességű váz mellett vezetőtámogató rendszerek széles köre gondoskodik.