Variációk Mercedes G-re Genfben

A szolid alapmodelltől a Maybach-landauletig

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2017.03.13. 15.58

A hatalmas csillagos kocka minden emissziós kontrollal és downsizing-kényszerrel dacolva hatalmasabb, erősebb és sokszínűbb, mint valaha.

Variációk Mercedes G-re Genfben

Miközben a tuningcégek standjain az egyik ősrégi terep-kocka, a Land Rover Defender utolsó legyártott sorozatának kicicomázott példányai szomorkodnak, a másik szögletes sárdagasztó, a G-osztályos Mercedes mintha virágkorát élné. Mondjuk az igaz, hogy a Land Rover 1948-ban született, hozzá képest a G tényleg suhanc még, a maga ’79-es gyártásba kerülésével.

Kameránkkal körbeálmélkodtunk néhány látványosabb darabot a genfi szalonon. Sajnos a Maybach-emblémás, 12 hengeres szörnyeteg épp nem volt nyitva, amikor arra jártunk (óránként tárták fel kapuit és engedték be a látogatókat, de tényleg, épp csak mamuszt nem kellett húzni a 99 példányban gyártandó csodakocka megtekintéséhez), de azért a Kahn-modell vagy a karbon-kollázs burkolatú Mansory se volt kutya:

A G-Merci amúgy manapság szériamodellként ötféle motorizáltságban létezik. Az alap, egyben a legjózanabb, legpraktikusabb kivitel a G350 CDI, háromliteres, V6-os, 245 lóerős dízelmotorral, éppen tíz liter alattira hazudott gyári átlagfogyasztás-értékkel, kizárólag a 7G-Tronic automatával. A V8-as benzines G500 négyliteres motorja 422 lóerős, nyomatéka még a dízelét is meghaladja 10 Nm-rel: 610 Nm jön ki belőle. A fogyasztás még a gyári plakett szerint is 12,3 liter vegyes üzemben.

Ugyanez a motor duruzsol a 4×42 jelzésű, az alapmodell 21 centis hasmagasságáról 45 cm-re emelt szabad magasságú változatban. A kerekek a G500 265/60 R18-as abroncsai helyett 325/55 R22-esek, a fogyasztás 13,8 liter benzin százon. A gyári tuningműhely is megdolgozta az alapmodellt, a G 63 AMG 5461 köbcentis V8-as motorjából 571 lóerő és 760 Nm jön ki (a fogyasztás papíron 13,8 liter százon), a G 65 AMG pedig 5980 köbcentiből 630 lóerőt és ezer Nm-t kapar elő, 17 literesnek mondott fogyasztás mellett.

A Maybach-féle landaulet

A Mercedes G-osztály alaktényezője egyébként 0,54. Ennek megfelelően a legpazarlóbb két AMG-kivitel energetikai tanúsítványán vajon milyen betű jelzi a hatékonyságát? Hát persze, hogy a G!

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.