Variációk Mercedes G-re Genfben

A szolid alapmodelltől a Maybach-landauletig

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2017.03.13. 15.58

A hatalmas csillagos kocka minden emissziós kontrollal és downsizing-kényszerrel dacolva hatalmasabb, erősebb és sokszínűbb, mint valaha.

Variációk Mercedes G-re Genfben

Miközben a tuningcégek standjain az egyik ősrégi terep-kocka, a Land Rover Defender utolsó legyártott sorozatának kicicomázott példányai szomorkodnak, a másik szögletes sárdagasztó, a G-osztályos Mercedes mintha virágkorát élné. Mondjuk az igaz, hogy a Land Rover 1948-ban született, hozzá képest a G tényleg suhanc még, a maga ’79-es gyártásba kerülésével.

Kameránkkal körbeálmélkodtunk néhány látványosabb darabot a genfi szalonon. Sajnos a Maybach-emblémás, 12 hengeres szörnyeteg épp nem volt nyitva, amikor arra jártunk (óránként tárták fel kapuit és engedték be a látogatókat, de tényleg, épp csak mamuszt nem kellett húzni a 99 példányban gyártandó csodakocka megtekintéséhez), de azért a Kahn-modell vagy a karbon-kollázs burkolatú Mansory se volt kutya:

A G-Merci amúgy manapság szériamodellként ötféle motorizáltságban létezik. Az alap, egyben a legjózanabb, legpraktikusabb kivitel a G350 CDI, háromliteres, V6-os, 245 lóerős dízelmotorral, éppen tíz liter alattira hazudott gyári átlagfogyasztás-értékkel, kizárólag a 7G-Tronic automatával. A V8-as benzines G500 négyliteres motorja 422 lóerős, nyomatéka még a dízelét is meghaladja 10 Nm-rel: 610 Nm jön ki belőle. A fogyasztás még a gyári plakett szerint is 12,3 liter vegyes üzemben.

Ugyanez a motor duruzsol a 4×42 jelzésű, az alapmodell 21 centis hasmagasságáról 45 cm-re emelt szabad magasságú változatban. A kerekek a G500 265/60 R18-as abroncsai helyett 325/55 R22-esek, a fogyasztás 13,8 liter benzin százon. A gyári tuningműhely is megdolgozta az alapmodellt, a G 63 AMG 5461 köbcentis V8-as motorjából 571 lóerő és 760 Nm jön ki (a fogyasztás papíron 13,8 liter százon), a G 65 AMG pedig 5980 köbcentiből 630 lóerőt és ezer Nm-t kapar elő, 17 literesnek mondott fogyasztás mellett.

A Maybach-féle landaulet

A Mercedes G-osztály alaktényezője egyébként 0,54. Ennek megfelelően a legpazarlóbb két AMG-kivitel energetikai tanúsítványán vajon milyen betű jelzi a hatékonyságát? Hát persze, hogy a G!

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugókat? Ettől most eldobod az agyad

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.