Ilyen Legókat még Nyíregyházán sem láttak

McRae autója, GT40 és GT-k a Fordnál

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2017.03.13. 17.59

Kíváncsiak voltunk, mihez kezd a Ford Genfben, mert az új Fiesta ST önmagában nem vinné el a show-t. Ezt a feladatot valódi és Lego versenyautókra bízták.

Ha már úgy jött ki a lépés, hogy a Fordnál egy szál Fiesta ST árválkodott volna a standon világpremierként, a háromhengeres kiskocsit rendesen megtámogatták a versenyautó-kollekcióból és a gyár kiállította a teljes Ford Performance-felhozatalt az új Fiesta ST Line-kivitelétől az összesen 500 példányba gyártandó Ford GT-ig.

Ford GT és GT40, igaziban és Legóból

A Genfben látható Ford GT a matt vagy metálfekete fényezéssel választható ’66 Heritage Edition-szériába tartozik, de bármely másik kivitelt hozzák ide, azt is pont ugyanennyien megcsodáltuk volna. (A szupersportautó technikájáról itt tudhattok meg többet.) A szomszédban a versenyváltozat is látható, amely tavaly nyáron Le Mans-ban ugyanúgy kategóriaelső lett, ahogy januárban a Daytona 24 órás futamon is.

Utcai sportmodellek és versenyautók fogadják a látogatót a Ford standján

Unortodox megoldással a Ford egy versenyautóból csinált szériaautót is és nem utcai sportkocsiból fejlesztett GT-versenyautót. Ezt nem tiltja a szabályok betűje, de a GT-osztály nem erről szólt, legalábbis eddig a közúti sportautókból épültek a versenygépek és nem fordítva.

Jó volt látni az abszolút értékelésben 1966 és 1969 között zsinórban négyszer Le Mans-t nyerő GT40 Lego-modelljét és utódát műanyagkockákból. Az aktuális Ford GT versenyautó mása 1:3 arányban, három hét alatt készült el, 40 ezer építőelemből.

McRae és Grist Focus WRC-je

A videón részletesebben is szó van a kiállított versenygépekről, kiemelten az idén 10 éve elhunyt Colin McRae autójáról. McRae és navigátora, Nicky Grist az 1999-es Safari Ralin indult a Focus első generációjából épített WRC-vel, ahol az első győzelmet megszerezték az Escort WRC utódjával.

Az aktuális Ford GT versenyautó mása 1:3 arányban, három hét alatt készült el,

Az aktuális Ford GT versenyautó mása 1:3 arányban, három hét alatt készült el,

Nem csupán márkaépítési célból sziporkázott a Ford ennyi versenyautóval és új sportmodellel, ezekre tényleg van piaci igény. Itthon elsősorban a Mustang kapós, abból is a nyolchengeres. A tavaly hazánkban eladott 151 autó közül alig van EcoBoost.

Ahol csak jártam Ford Store-ban, mindenütt azt mondták, hogy a GT-t viszik a vásárlók az ötliteres, 421 lóerős V8-cal. Egy BMW M4-hez képest potom pénzbe kerül, a vele egy árkategóriájú autóknál sokkal stílusosabb és a szívó V8 szervizelése sem akkora érvágás, mint prémiummárkák hasonló teljesítményű autóival karistolni.

Akit érdekel, mi minden történt és történik a március 19-éig látogatható Genfi Autószalonon, kattintson ide!

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugókat? Ettől most eldobod az agyad

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.