Ilyen Legókat még Nyíregyházán sem láttak

McRae autója, GT40 és GT-k a Fordnál

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2017.03.13. 17.59

Kíváncsiak voltunk, mihez kezd a Ford Genfben, mert az új Fiesta ST önmagában nem vinné el a show-t. Ezt a feladatot valódi és Lego versenyautókra bízták.

Ha már úgy jött ki a lépés, hogy a Fordnál egy szál Fiesta ST árválkodott volna a standon világpremierként, a háromhengeres kiskocsit rendesen megtámogatták a versenyautó-kollekcióból és a gyár kiállította a teljes Ford Performance-felhozatalt az új Fiesta ST Line-kivitelétől az összesen 500 példányba gyártandó Ford GT-ig.

Ford GT és GT40, igaziban és Legóból

A Genfben látható Ford GT a matt vagy metálfekete fényezéssel választható ’66 Heritage Edition-szériába tartozik, de bármely másik kivitelt hozzák ide, azt is pont ugyanennyien megcsodáltuk volna. (A szupersportautó technikájáról itt tudhattok meg többet.) A szomszédban a versenyváltozat is látható, amely tavaly nyáron Le Mans-ban ugyanúgy kategóriaelső lett, ahogy januárban a Daytona 24 órás futamon is.

Utcai sportmodellek és versenyautók fogadják a látogatót a Ford standján

Unortodox megoldással a Ford egy versenyautóból csinált szériaautót is és nem utcai sportkocsiból fejlesztett GT-versenyautót. Ezt nem tiltja a szabályok betűje, de a GT-osztály nem erről szólt, legalábbis eddig a közúti sportautókból épültek a versenygépek és nem fordítva.

Jó volt látni az abszolút értékelésben 1966 és 1969 között zsinórban négyszer Le Mans-t nyerő GT40 Lego-modelljét és utódát műanyagkockákból. Az aktuális Ford GT versenyautó mása 1:3 arányban, három hét alatt készült el, 40 ezer építőelemből.

McRae és Grist Focus WRC-je

A videón részletesebben is szó van a kiállított versenygépekről, kiemelten az idén 10 éve elhunyt Colin McRae autójáról. McRae és navigátora, Nicky Grist az 1999-es Safari Ralin indult a Focus első generációjából épített WRC-vel, ahol az első győzelmet megszerezték az Escort WRC utódjával.

Az aktuális Ford GT versenyautó mása 1:3 arányban, három hét alatt készült el,

Az aktuális Ford GT versenyautó mása 1:3 arányban, három hét alatt készült el,

Nem csupán márkaépítési célból sziporkázott a Ford ennyi versenyautóval és új sportmodellel, ezekre tényleg van piaci igény. Itthon elsősorban a Mustang kapós, abból is a nyolchengeres. A tavaly hazánkban eladott 151 autó közül alig van EcoBoost.

Ahol csak jártam Ford Store-ban, mindenütt azt mondták, hogy a GT-t viszik a vásárlók az ötliteres, 421 lóerős V8-cal. Egy BMW M4-hez képest potom pénzbe kerül, a vele egy árkategóriájú autóknál sokkal stílusosabb és a szívó V8 szervizelése sem akkora érvágás, mint prémiummárkák hasonló teljesítményű autóival karistolni.

Akit érdekel, mi minden történt és történik a március 19-éig látogatható Genfi Autószalonon, kattintson ide!

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.