Alig pár hete még csak, hogy kipróbálhattam a tizedik generációs Honda Civicet – és már akkor tudtam, a Honda eleve a Type-R-re készült a tervezésnél. A háromhengeres alapmotorral még szinte aludt, de a 180 lóerős nagyobbik motorral is félig szunyókálva vette a kanyarokat, lassult, fordult még a polgári kivitelű futóművel-kormánnyal-fékkel is az érezhetően sokkal-sokkal nagyobb erőre felkészített autó.

És most beülhettem a Type-R-be is! Sajnos még csak álló helyzetben, a Genfi Szalon zsivajában próbálgathattam az ígéretesen rövid utakon járó váltókart, de nincs kétségem: jó lesz ez akkor is, amikor végre beröffenthetjük a kétliteres turbót és megnézhetjük, ér-e valamit az a dupla hátsó szárny, ha amúgy istenigazából nekifeszül az aszfaltnak a 320 lóerő – a turbó miatt már 6500-as fordulaton!

A kétliteres, most már a TURBO szócskával is kiegészített VTEC-motor csupán 10 lóerővel erősebb a kifutó Type-R-ben lévőnél, nyomatéka változatlan: 400 Nm. A merevebb kasztni, az új, villámgyors karakterisztika-váltásra képes lengéscsillapítók és az új multilink hátsó futómű lesz az, amitől más, jobb lesz az új Type-R, nem számítva persze a sokkal harmonikusabb, de nem kevésbé agresszív új formát. A sperrdifi természetesen megmaradt az új vadállat-Civicben is, a felni egy számmal megnőtt, 20-as kerekek váltják a 19-eseket.

Hatalmas vasalódeszka termeli a leszorítóerőt

Hatalmas vasalódeszka termeli a leszorítóerőt

Furán fest a páratlan kipufogó az autó fenekén

Egyelőre többet még nem tudunk a kocsi adatairól, de van még ideje a Hodának kicsepegtetni minden részletet: a Civic Type-R forgalmazása nyáron indul Európában.