Frissített Yaris – akár 210 lóerővel

A leggyorsabb kisautónak ígérik a Yarist

Szerző: Hamar Balázs levél küldés 
Dátum: 2017.03.10. 13.38

Gazdaságosabb motort kap az alaposan átdolgozott Yaris, sőt 2018-ban egy sportmodell is visszatér a kínálatba legalább 210 lóerővel. Az i-TRIL tanulmány a 2030-ban élő szingli nőknek szól.

A Genfi Autószalonra a modellfrissített Yarissal, annak sportváltozatával és az i-TRIL tanulmánnyal érkezett a Toyota. Nem maradt otthon a rakás Gazoo Racing színben pompázó versenyautó sem, többek között a 17 év után azonnal komoly eredményekkel visszatérő Yaris WRC. Utóbbi sikerét lovagolhatja meg a Yaris GRMN (Gazoo Racing Motorsport Nürbürgring), amely a kisautó legsportosabb változata lesz 2018-ban. A Yaris TS-modellek utódának különlegessége, hogy 1,8 literes, legalább 210 lóerős motorját kompresszor tölti a szokásos turbó helyett – ezzel gyorsabban és közvetlenebbül reagálhat a motor a vezető parancsaira.

Konkrét adatokkal még nem szolgáltak a japánok, de az ígéret szerint a GRMN a legfürgébb darab lesz a kategóriában, ami a nulla-százas sprintet, és a 80-120 km/óra közötti gyorsulást illeti. Ha ez valóban igaz lesz, akkor egy igencsak kellemes 6 másodperces időt kell tudnia majd százig a Yarisnak.

2018-ban érkezik legalább 210 lóerővel

A motor és az utastér tervezése Európában történt, a futóművet és a fékrendszert Japánban tervezték, a gyártás Franciaországban lesz. A gyengébb motorral szerelt kivitelekkel ellentétben gyárilag önzáró differenciálművel és toronymerevítővel szerelt futóművet kap az GRMN rövidebb rugóúttal, Sachs lengéscsillapítókkal. Az autó komolyságát tükrözik a négydugattyús első féknyergek is. A sportváltozat kizárólag háromajtós karosszériával készül enyhén sportosított külsővel (17 colos, BBS felnik, hátsó légterelő és diffúzor, középre helyezett kipufogó) és utastérrel (sportülések, alupedálok, középállást jelző borkormány).

Új 1,5 literes benzinmotor

Nem kell 2018-ig várni a Yaris modellfrissített változataira, amelyek között egy új 1,5 literes, négyhengeres benzinmotort is találunk a jelenlegi 1,33 literes helyett. A 111 lóerős benzines nyomatéka 136 Nm, álló helyzetből 0,8 másodperccel fürgébben gyorsul 100 km/órára (11,8 helyett 11,0 s) és akár 12 százalékkal takarékosabb is annál. Utóbbit magas 13,5:1 sűrítési viszonnyal, hűtött leömlővel és kipufogógáz-visszavezetéssel, és az Otto- és az Atkinson-ciklus között váltani képes szelepvezérléssel értek el.

Csendesebb lesz menet közben a frissített Yaris

Csendesebb lesz menet közben a frissített Yaris

A hibrid nem új, a 1,5 literes motor viszont az lesz

A hibrid nem új, a 1,5 literes motor viszont az lesz

A harmadik generációs Yarisnak több változtatásra is futotta az új motor mellett a 90 millió eurós fejlesztési programból, amelynek keretében több mint 900 új alkatrész újult meg. A szokásos külső módosítások kicsit sportosabbnak láttatják a az autót, amely felszereltségtől függően kétféle hűtőráccsal készülhet. Belül új kezelőszervek jelentek meg, magasabb felszereltségi szintnél egy 4,2 colos színes TFT-kijelző is jár a vezető előtti műszeregységbe a két analóg műszer közé. Újak a szellőzőnyílások, és a multimédia-képernyő. Állítólag jóval csendesebb is lett az új modell, amihez módosított szerkezetű motorrögzítéseket és új segédvázkeretet használtak, de módosították a légszűrőházat is, és a kipufogórendszert is.

Minden új Yaris modellhez alapfelszerelésként jár a a Toyota Safety Sense rendszer, amely autonóm vészfékrendszerrel kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszert, automatikus távfényt, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, valamint (az Entry felszereltségi szint felett) jelzőtábla-felismerő rendszer is tartalmaz.

Népszerű a hibrid

A Yarist 2001 óta a Toyota Motor Manufacturing France vállalat Valenciennes üzemében gyártják, ahol 2016-ban készült el a hárommilliomodik autó. Az itt összeszerelt Yarisokat nemcsak az európai piacokon értékesítik, hanem Afrikába, Észak-Amerikába és a Közel-Keletre is exportálják. A hibrid hajtáslánc továbbra is a modell egyediségek kulcsszereplője: a Yaris európai vásárlóinak több mint 40 százaléka választja ezt a hajtásláncot.

Jövőautó szingli nőknek

i-TRIL névre hallgat a most először bemutatott elektromos tanulmányautó, amely egy érdekes célcsoportnak szól: szingli anyukáknak 2030-ban. Örömteli, hogy a Toyota szerint nem csak unalmas, automata autók fognak rohangálni az utakon 13 év múlva. A csupán 600 kg saját tömegű járművön a hátsó tengelyt és a kabint csuklós kapcsolat köti ősszel – ezzel lehetővé válik hogy a felépítmény és az első kerekek bedőljenek a kanyarban, miközben a hajtott hátsó kerekek végig a talajra függőlegesen álljanak.

Villanymotor hajtja a tanulmányautót

Villanymotor hajtja a tanulmányautót

Az előre és  felfelé nyíló ajtókon keresztül előre a vezető, mögé két utasa/gyerek szállhat be. A kis tempónál is élvezetet ígérőt tanulmányautó a tervek szerint több mint 200 kilométert lesz képes megtenni.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.