A Genfi Autószalonra a modellfrissített Yarissal, annak sportváltozatával és az i-TRIL tanulmánnyal érkezett a Toyota. Nem maradt otthon a rakás Gazoo Racing színben pompázó versenyautó sem, többek között a 17 év után azonnal komoly eredményekkel visszatérő Yaris WRC. Utóbbi sikerét lovagolhatja meg a Yaris GRMN (Gazoo Racing Motorsport Nürbürgring), amely a kisautó legsportosabb változata lesz 2018-ban. A Yaris TS-modellek utódának különlegessége, hogy 1,8 literes, legalább 210 lóerős motorját kompresszor tölti a szokásos turbó helyett – ezzel gyorsabban és közvetlenebbül reagálhat a motor a vezető parancsaira.

Konkrét adatokkal még nem szolgáltak a japánok, de az ígéret szerint a GRMN a legfürgébb darab lesz a kategóriában, ami a nulla-százas sprintet, és a 80-120 km/óra közötti gyorsulást illeti. Ha ez valóban igaz lesz, akkor egy igencsak kellemes 6 másodperces időt kell tudnia majd százig a Yarisnak.

2018-ban érkezik legalább 210 lóerővel

A motor és az utastér tervezése Európában történt, a futóművet és a fékrendszert Japánban tervezték, a gyártás Franciaországban lesz. A gyengébb motorral szerelt kivitelekkel ellentétben gyárilag önzáró differenciálművel és toronymerevítővel szerelt futóművet kap az GRMN rövidebb rugóúttal, Sachs lengéscsillapítókkal. Az autó komolyságát tükrözik a négydugattyús első féknyergek is. A sportváltozat kizárólag háromajtós karosszériával készül enyhén sportosított külsővel (17 colos, BBS felnik, hátsó légterelő és diffúzor, középre helyezett kipufogó) és utastérrel (sportülések, alupedálok, középállást jelző borkormány).

Új 1,5 literes benzinmotor

Nem kell 2018-ig várni a Yaris modellfrissített változataira, amelyek között egy új 1,5 literes, négyhengeres benzinmotort is találunk a jelenlegi 1,33 literes helyett. A 111 lóerős benzines nyomatéka 136 Nm, álló helyzetből 0,8 másodperccel fürgébben gyorsul 100 km/órára (11,8 helyett 11,0 s) és akár 12 százalékkal takarékosabb is annál. Utóbbit magas 13,5:1 sűrítési viszonnyal, hűtött leömlővel és kipufogógáz-visszavezetéssel, és az Otto- és az Atkinson-ciklus között váltani képes szelepvezérléssel értek el.

Csendesebb lesz menet közben a frissített Yaris

Csendesebb lesz menet közben a frissített Yaris

A hibrid nem új, a 1,5 literes motor viszont az lesz

A hibrid nem új, a 1,5 literes motor viszont az lesz

A harmadik generációs Yarisnak több változtatásra is futotta az új motor mellett a 90 millió eurós fejlesztési programból, amelynek keretében több mint 900 új alkatrész újult meg. A szokásos külső módosítások kicsit sportosabbnak láttatják a az autót, amely felszereltségtől függően kétféle hűtőráccsal készülhet. Belül új kezelőszervek jelentek meg, magasabb felszereltségi szintnél egy 4,2 colos színes TFT-kijelző is jár a vezető előtti műszeregységbe a két analóg műszer közé. Újak a szellőzőnyílások, és a multimédia-képernyő. Állítólag jóval csendesebb is lett az új modell, amihez módosított szerkezetű motorrögzítéseket és új segédvázkeretet használtak, de módosították a légszűrőházat is, és a kipufogórendszert is.

Minden új Yaris modellhez alapfelszerelésként jár a a Toyota Safety Sense rendszer, amely autonóm vészfékrendszerrel kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszert, automatikus távfényt, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, valamint (az Entry felszereltségi szint felett) jelzőtábla-felismerő rendszer is tartalmaz.

Népszerű a hibrid

A Yarist 2001 óta a Toyota Motor Manufacturing France vállalat Valenciennes üzemében gyártják, ahol 2016-ban készült el a hárommilliomodik autó. Az itt összeszerelt Yarisokat nemcsak az európai piacokon értékesítik, hanem Afrikába, Észak-Amerikába és a Közel-Keletre is exportálják. A hibrid hajtáslánc továbbra is a modell egyediségek kulcsszereplője: a Yaris európai vásárlóinak több mint 40 százaléka választja ezt a hajtásláncot.

Jövőautó szingli nőknek

i-TRIL névre hallgat a most először bemutatott elektromos tanulmányautó, amely egy érdekes célcsoportnak szól: szingli anyukáknak 2030-ban. Örömteli, hogy a Toyota szerint nem csak unalmas, automata autók fognak rohangálni az utakon 13 év múlva. A csupán 600 kg saját tömegű járművön a hátsó tengelyt és a kabint csuklós kapcsolat köti ősszel – ezzel lehetővé válik hogy a felépítmény és az első kerekek bedőljenek a kanyarban, miközben a hajtott hátsó kerekek végig a talajra függőlegesen álljanak.

Villanymotor hajtja a tanulmányautót

Villanymotor hajtja a tanulmányautót

Az előre és  felfelé nyíló ajtókon keresztül előre a vezető, mögé két utasa/gyerek szállhat be. A kis tempónál is élvezetet ígérőt tanulmányautó a tervek szerint több mint 200 kilométert lesz képes megtenni.