A Wikipedia azt mondja, eddig 8 Zenvo kelt el szerte a világban a cég 2004-es megalapítása óta. A standon megtudtuk, hogy ez már túlhaladott adat: 11 Zenvo lelt gazdára – de az aktuális csúcsmodellből, a TS1GT-ből még egy sem. Pedig csak röhejes 1,2 millió euró, bő 360 millió forint az ára, csuda, hogy nem kapkodják szét a készletet.

 

 

A Zenvo márkát Troel Vollertsen, dán üzletember hozta létre, a név az alapító vezetéknevének utolsó három és első két betűjéből áll össze, az S Z-re cserélésével. Hasonlóan komplikált az a munkafolyamat is, melynek során a GM-eredetű, de teljesen átfúrt-faragott blokkból, a szénszál-erősítéses műanyag kabinból, az alumínium- és nagy szilárdságú acél vázból összeáll egy TS1GT. Ami számokban így néz ki:

Motor: V8, 5,8 l, kettős centrifugálkompresszor
Váltó: 7 fok. szekvenciális automata
Futómű: elöl-hátul állítható kettős keresztlengőkaros,
elektro-hidraulikus szintszabályzás
Fékek: elöl 395, hátul 380 mm átmérőjű karbon-kerámia
tárcsák, 6-6 dugattyú
Teljesítmény: 1180 LE 7700-as fordulaton
Nyomaték: 1100 Nm 7700-on
Maximális sebesség: 375 km/h (elektronikusan korlátozva)
0-100 km/h gyorsulás: 2,8 s
H/Sz/M, mm: 4680/2155/1198
Tengelytáv: 2906 mm
Csomagtér: 135 l
Üa. tartály térfogata: 69 l
Száraz tömeg: 1580 kg

2,8 másodperc kell, hogy 100 km/órás sebességre katapultáljon

A majdnem kétszer olyan széles, mint magas szupersportautó Genfben csak egy a sok közül; szegénykét leginkább az emeli ki a manapság ebben az 1100-1200 lóerő körül húzó élmezőnyből, hogy 2014-ben kigyulladt egy Zenvo a TopGear felvételén. A gyártó ugyan kielégítő magyarázatot adott az ijesztő jelenségre (beszállítói hiba a hűtésben egy hosszú pályás nyüstölés után), de miután egy koppenhágai versenyen is kigyulladt egy Zenvo 2015-ben (üzemanyag-ellátási hiba), a “leglobbanékonyabb sportkocsi” bélyege alighanem örökké szegény dán márkán marad.