Körbejártunk, megszagoltunk hat darab Monteverdit!

Mit keres a Genfi Szalonon egy 50 éve halott márka?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2017.03.10. 13.00

Hatalmas, szomjas amerikai V8-as blokkok, nehéz alváz, olasz kasztni, pazarlóan nagy, az aerodinamikának fittyet hányó forma, sok lóerő, csekély biztonság: az olajválság előtti autós aranykor egyik jellegzetes luxusmárkája volt a svájci Monteverdi.

Jön-megy az ember a Genfi Autószalonon a sok új csoda között, és néha (nagyon ritkán) megcsapja egy kis igazi zsíros-olajos fémszag. Ilyenkor aztán sörényünk égnek áll, ajkunk vicsorra húzódik, pulzusunk felgyorsul: valahol igazi autóbuzi-préda lapul a plasztikrengetegben! Kameránkat kimeresztjük, orrcimpánk remegve szimatol: vajon melyik kiállító hozott el valami régi-régi legendát sok unalmas új autó közé, vajon mi lesz a jutalmunk, ha felverjük rejtekéből a nemes vadat és végre rásüthetjük nagyöbű objektívünket?

Hátérben az 1992-es Hai 650F1, egy Ford-motoros Forma1-es autó, karosszériával. Sosem lett belőle utcai változat

A legintenzívebb ilyen élményt idén a Monteverdi standján éltük meg, ami már csak azért is furcsa, mert a Monteverdi egy 50 éve teremtett, de már bő 40 éve gyakorlatilag halott luxus-sport márka. 1967-ben alapította Svájcban az autóversenyző és versenyautó-fejlesztő Peter Monteverdi, miután egy versenybaleset után elment a kedve a Formula-1 világától. Első utcai autója egy alvázas, Pietro Frua által tervezett alumínium karosszériás, bőrrel-fával berendezett, 7,2 literes Chrysler-blokkos, 375 lóerős luxuskupé volt, a Monteverdi High Speed 375S. Az ikerfényszórós, egyszerűségében szép forma abszolút passzolt a kor hasonló modelljei közé, egymást érték a ’60-as évek végén a hasonló projektek (Jensen Interceptor, ISO Grifo). A gömbölydedebb, erősen DeTomasóra emlékeztető Hai 455 egy szupersportautó kísérlet volt, alig pár darab készült belőle – üzletileg annál sikeresebb volt a Sahara luxusterepjáró.

1977-től az amerikai International Scout alapjaira készülő Sierra és Sahara terepjárók, valamint egy-egy Tiara nevű szedán esetenkénti elkészítésétől eltekintve Monteverdi felhagyott a saját modellek gyártásával, átalakításokkal, autóipari vagy más jellegű formatervezéssel foglalkozott a cég. Nevéhez kötődik még a 7-es Volvo dizájnja és a négyajtós Range Rover elkészítése. 1992-ben még tettek egy kísérletet a visszatérésre a Hai koncepciójának aktualizálásával, de a 650F1-ből csupán két prototípus-szintű példány készült el.

Az idei Genfi Szalonon a márka félévszázados jubileuma alkalmából mutatott be néhány gyönyörűen restaurált autót a rajongói illetve tulajdonosi klub, ezeket csodálhattuk meg a sok új műanyagautó között.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.