Körbejártunk, megszagoltunk hat darab Monteverdit!

Mit keres a Genfi Szalonon egy 50 éve halott márka?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2017.03.10. 13.00

Hatalmas, szomjas amerikai V8-as blokkok, nehéz alváz, olasz kasztni, pazarlóan nagy, az aerodinamikának fittyet hányó forma, sok lóerő, csekély biztonság: az olajválság előtti autós aranykor egyik jellegzetes luxusmárkája volt a svájci Monteverdi.

Jön-megy az ember a Genfi Autószalonon a sok új csoda között, és néha (nagyon ritkán) megcsapja egy kis igazi zsíros-olajos fémszag. Ilyenkor aztán sörényünk égnek áll, ajkunk vicsorra húzódik, pulzusunk felgyorsul: valahol igazi autóbuzi-préda lapul a plasztikrengetegben! Kameránkat kimeresztjük, orrcimpánk remegve szimatol: vajon melyik kiállító hozott el valami régi-régi legendát sok unalmas új autó közé, vajon mi lesz a jutalmunk, ha felverjük rejtekéből a nemes vadat és végre rásüthetjük nagyöbű objektívünket?

Hátérben az 1992-es Hai 650F1, egy Ford-motoros Forma1-es autó, karosszériával. Sosem lett belőle utcai változat

A legintenzívebb ilyen élményt idén a Monteverdi standján éltük meg, ami már csak azért is furcsa, mert a Monteverdi egy 50 éve teremtett, de már bő 40 éve gyakorlatilag halott luxus-sport márka. 1967-ben alapította Svájcban az autóversenyző és versenyautó-fejlesztő Peter Monteverdi, miután egy versenybaleset után elment a kedve a Formula-1 világától. Első utcai autója egy alvázas, Pietro Frua által tervezett alumínium karosszériás, bőrrel-fával berendezett, 7,2 literes Chrysler-blokkos, 375 lóerős luxuskupé volt, a Monteverdi High Speed 375S. Az ikerfényszórós, egyszerűségében szép forma abszolút passzolt a kor hasonló modelljei közé, egymást érték a ’60-as évek végén a hasonló projektek (Jensen Interceptor, ISO Grifo). A gömbölydedebb, erősen DeTomasóra emlékeztető Hai 455 egy szupersportautó kísérlet volt, alig pár darab készült belőle – üzletileg annál sikeresebb volt a Sahara luxusterepjáró.

1977-től az amerikai International Scout alapjaira készülő Sierra és Sahara terepjárók, valamint egy-egy Tiara nevű szedán esetenkénti elkészítésétől eltekintve Monteverdi felhagyott a saját modellek gyártásával, átalakításokkal, autóipari vagy más jellegű formatervezéssel foglalkozott a cég. Nevéhez kötődik még a 7-es Volvo dizájnja és a négyajtós Range Rover elkészítése. 1992-ben még tettek egy kísérletet a visszatérésre a Hai koncepciójának aktualizálásával, de a 650F1-ből csupán két prototípus-szintű példány készült el.

Az idei Genfi Szalonon a márka félévszázados jubileuma alkalmából mutatott be néhány gyönyörűen restaurált autót a rajongói illetve tulajdonosi klub, ezeket csodálhattuk meg a sok új műanyagautó között.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.