Tucson FCEV: így hívják a Hyundai hidrogén hajtású szabadidőjárművét. Az autó évek óta kering Európában mindenféle hivatalos programon, másfél tucat országban használják (ha nem is piaci viszonyok mellett), most pedig testvére született, és amilyen igazságtalan az élet, ha valamelyiküknek esélyük van a teljes értékű életre, az a frissen bemutatott, kecsesen bizarr megjelenésű tanulmány.

Olyannyira, hogy a Hyundai eleve egy sorozatgyártású modell előfutáraként tekint a FE Fuel Cell Conceptre: ezzel is számol, amikor a 2020-ra bevezetendő ökoautóit veszi sorra.  Az Ioniq után tehát most egy újabb egyedi, kizárólag zöld kivitelben kapható autóra készülhetünk fel a Hyundaitól.

A Future Eco (ezt jelenti az FE) a Hyundai negyedik generációs üzemanyagcelláját alkalmazza, amely az imént említett Tucsonénál 20 százalékkal könnyebb, 10 százalékkal jobb a hatásfoka, az energiasűrűsége pedig egyenesen 30 százalékkal javult.

01-FE Fuel Cell Concept (2)

A technológia újdonsága, hogy hordozható akkucsomagok tartoznak a rendszerhez, amelyek kiemelve szabadon használhatók áramforrásként (vélhetően nem 220, hanem csak 5V-os feszütséggel), míg a csomagtartóban egy elektromos roller tárolására és töltésére alkalmas üreget alakítottak ki.

Ezeknél sokkal jópofább az a berendezés, ami az üzemanyagcella működése során keletkező vízpárát hasznosítja: az utastéri levegő párásításával teszi kellemesebbé az utazás perceit.

Jobbra a roller, balra a kivehető power bankok

Jobbra a roller, balra a kivehető power bankok

A Hyundai arra is odafigyelt, hogy ma még gyakorlatilag nem létezik hidrogén töltőhálózat: a kocsi hatótávolsága 800 kilométer, így viszonylag kötöttségek nélkül használható a mindennapokban.