Renault ZOE e-Sport Concept: Bevásárlós versenyautó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.03.09. 10.06

A Renault ZOE e-Sport Concept elképesztő menetdinamikával és ahhoz illő megjelenéssel veszi le a lábukról azokat, akik nem hisznek a villanyautókban.

A villanyautó néhány dologra egyáltalán nem, de sok mindenre nagyon is alkalmas. Elinduláskor leadott nyomaték dolgában például semmi nem veszi fel vele a versenyt. Különösen igaz ez akkor, ha arra megfelelő komponenseket használnak fel, mint például a Renault ZOE e-Sport Concept esetében.

A tervezők egyrészt könnyebbé tették az autót, másrészt sokszorosára növelték teljesítményét. Nem egy, hanem két motort építtetek be – egyet elöl, egyet hátul. Mindkettő teljesen azonos, darabonként 170 kW, azaz 231 LE teljesítménnyel – azaz a rendszerteljesítmény 462 LE. Az összesített nyomaték 640 Nm. A két motorhoz két akku dukál, összesített kapacitásuk 40 kWh.

A teljesítmény már megvolt, jöhetett a többi: optimalizálták a hajtáslánc-vezérlést, aztán szénszálas borítóelemek alkalmazásával 1400 kilogrammra csökkentették az autó tömegét – ebből 450 az akkucsomag-páros. Az eredmény 3,2 másodperces gyorsulás 100 km/órára, 210 km/órás végsebességét nem egészen 10 másodperc alatt éri el a kocsi.

Renault zoe sport concept

Ehhez a teljesítményhez megfelelő aerodinamika és futómű is kell: sík fenéklemez, légterelők elöl-hátul és diffúzor segít az aszfaltra simítani az autót. Elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros a felfüggesztés, a szabad hasmagasságot csökkentették, a lengéscsillapítók állíthatók, a 20 colos kerekekre slick gumikat szereltek.

A versenyalkalmasságot kevlár panelekkel burkolt bukócsövezés, Recaro kagylóülések és versenyövek javítják.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugókat? Ettől most eldobod az agyad

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.